Ik had, tot vanochtend, nog nooit van de draaihals gehoord. Mooi vogeltje is het.quote:Tegenwoordig broeden nog minder dan 100 paren draaihalzen in Nederland. De achteruitgang is vooral te verklaren door het verdwijnen van geschikte leefgebieden en een afname van het voedselaanbod. De draaihals overwintert in Midden-Afrika en tijdens de trek komen ook vogels uit Noord-Europa door Nederland.
Dat was alleen maar omdat nogmaals 'TTK LPT' niet werd geaccepteerd.quote:
Oh.quote:Op woensdag 18 juli 2007 12:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat was alleen maar omdat nogmaals 'TTK LPT' niet werd geaccepteerd.
Vanwaar toch jouw antipathie jegens Claudia? Los van haar schaamlipkutlapjes dan. Jedem das Seine, en zelfs wanneer ze niets post moet er nog tegen geageerd worden.quote:Op woensdag 18 juli 2007 12:39 schreef JAM het volgende:
claudia denkt alleen maar aan eten
{-}
schaamlipkutlapjes.
proleet,.
Misschien pleziert het hem, gelijk mij het plagen van Pope pleziert. Dat zou kunnen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 12:51 schreef Lienekien het volgende:
Het zou me zeer verbazen als JAM met een samenhangend antwoord kwam op die terechte vraag.
Wat denk je er zelf van?quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:01 schreef Tha_Erik het volgende:
Neemt iemand JAM's peste- en plagerijen nog echt serieus?
Ik weet niet of het plagen is, de mogelijkheid die geboden wordt om een zeker karakter literair treffend te kunnen verwoorden, of pure haat. Het lijkt wel het laatste, maar dat is ook weer onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:01 schreef Tha_Erik het volgende:
Neemt iemand JAM's peste- en plagerijen nog echt serieus?
Daar zit dan wel een element van wederkerigheid in.quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:11 schreef mane het volgende:
Was sich liebt, das neckt sich
Als je 't mij vraagt, is het zelfabsorptie.quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik weet niet of het plagen is, de mogelijkheid die geboden wordt om een zeker karakter literair treffend te kunnen verwoorden, of pure haat. Het lijkt wel het laatste, maar dat is ook weer onwaarschijnlijk.
quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:39 schreef mane het volgende:
Als ik die zinnen vlak na elkaar uitspreek, hoor ik bij regel 2 dat de nadruk ligt op 'lamp'; het feit dat hij die lamp heeft aangedaan lijkt belangrijker dan het kijken naar het kikkertje. Bij regel 1 is het een meer neutralere opsomming van gebeurtenissen/acties zonder nadruk op één van de delen.
.
Ik ben echt net wakker....vakantie..
quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:18 schreef LXIV het volgende:
Bij (2) is het belangrijker dat hij de lamp aandeed voordat hij naar het kikkertje ging kijken. Bij (1) staat het meer los van elkaar.
quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:56 schreef Lienekien het volgende:
En toen deed hij zijn lamp aan om naar het kikkertje te kijken.
Het verband in zin 2 vind ik sterker.
Allemaal interessante en terechte observaties! Het is duidelijk dat er causaliteit in het spel is.quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:12 schreef De-oneven-2 het volgende:
In voorbeeld 2 krijg ik sterk de indruk dat ie eerst de lamp aan moet doen,
om vervolgens naar het kikkertje te kunnen kijken.
In voorbeeld 1 wordt niet duidelijk gemaakt of de lamp en de kikker iets met elkaar van doen hebben.
Maar goed, da's louter intuitie, he.
Ja, 't is lelijk als je 't fout schrijfd.quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:28 schreef LXIV het volgende:
Zelfabsorbtie? Wat is dat dan? Een buitengewoon lelijk woord, dat in ieder geval.
Im Krieg haben wir damals auch noch einige Juden Zelbabsorbiert. Das war eine schoene Zeit
JAM heeft gewoon gelijk. Nou ja, de werkelijkheid is zelf nog iets erger, want ik drink geen 'goed glas wijn' bij het eten waar ik zo van houd, maar elke dag een glas spa rood met een schijfje citroen erin. De werkelijkheid is altijd erger. JAM weet het allemaal nog iets fraaier voor te stellen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 12:55 schreef LXIV het volgende:
Claudia reageert echter niet op hem, in tegenstelling tot P. Maar het zou ook kunnen dat ze lijdt in stilte, omdat ze juist alles behalve een kleinburgerlijk pseudo-liberaal Ikeatrutje wil zijn. En die gedachte, die behaagt JAM.
Want?quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:31 schreef LXIV het volgende:
Je laat je in ieder geval niet kennen.
Claudia. Claudia is stoicijns en laat zich niet kennen. Jij post altijd net voor mij.quote:
Welk antwoord op Claudia?quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:32 schreef LXIV het volgende:
Nu post je al twee keer zo dat mijn antwoord op Claudia een antwoord op jou lijkt. Maar het zijn dus antwoorden op Claudia.
Nu weet ik nog steeds niet wat zelfabsorbtie is.
onmogelijk dusquote:ab·sorp·tie (de ~ (v.), ~s)
1 opname van de energie van een fysisch systeem door een ander systeem
tevens onmogelijkquote:is een fenomeen dat optreedt aan het grensvlak van twee fasen
Ik heb helemaal niets tegen Claudia, in tegendeel, ik denk dat als ik Claudia zou ontmoeten dat we dan heel gezellig een wijntje (nu ja, zij een wijntje en ik een biertje) zouden drinken en een beetje babbelen over van dit en van dat, en misschien bestellen we dan zelfs een bakje olijven of kippenpootjes met het een of andere knoflooksausje.quote:Op woensdag 18 juli 2007 12:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vanwaar toch jouw antipathie jegens Claudia? Los van haar schaamlipkutlapjes dan. Jedem das Seine, en zelfs wanneer ze niets post moet er nog tegen geageerd worden.
tja dat vind ik wel een ruime definitie van zelf, het zijn cellen die vet uit andere cellen absorberen. Dus ik blijf erbij technische zelfabsoptie kan nietquote:Op woensdag 18 juli 2007 13:57 schreef Z het volgende:
Bij vogels kan het wel! Omdat die vaak een rot eind vliegen zonder mogelijkheid om te eten (vind maar eens wat te eten in de Sahara) teren die op hun eigen spieren als het vetlaagje op is. Bikkels.
Word er tenslotte dan ook nog geneukt, of kunnen we dat op onze buik schrijven?quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:58 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niets tegen Claudia, in tegendeel, ik denk dat als ik Claudia zou ontmoeten dat we dan heel gezellig een wijntje (nu ja, zij een wijntje en ik een biertje) zouden drinken en een beetje babbelen over van dit en van dat, en misschien bestellen we dan zelfs een bakje olijven of kippenpootjes met het een of andere knoflooksausje.
Ik ben te groot voor JAM.quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Word er tenslotte dan ook nog geneukt, of kunnen we dat op onze buik schrijven?
Jah, poeh, he, maar het zijn JAMs fantasietjes hoor! Die mag dan toch doen wat hij wil.quote:
Ga eens door. Wat obsedeert jou zo?quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:44 schreef LXIV het volgende:
Tja, een vals dilemma. Wat moet een mens daar nu weer mee? Wat zit er tussen een neger en een Jood? Toch twee totaal verschillende verschijningsvormen, zou ik zeggen.
Ik ben wel geobsedeerd door allebei. Daar ben ik heel eerlijk in.
Nee, nee. Dat komt nu toevallig zo uit. Zondag vlieg ik al.quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:50 schreef Gellius het volgende:
Dat geldt voor alle verlofgangers? Dat is wel fideel van ze.
Om te lachen? Nee, er is niets grappigs aan. Het intrigeert me. Dat is het.quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:49 schreef Lienekien het volgende:
De Jood. En dat is dan om te lachen?
Ik krijg nou al jeuk.quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Om te lachen? Nee, er is niets grappigs aan. Het intrigeert me. Dat is het.
Ben jij nou zo'n Wensjood, dan?quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Om te lachen? Nee, er is niets grappigs aan. Het intrigeert me. Dat is het.
Omdat het toch een voorstelbaar concept is, maar kennelijk nooit zo benoemd is?quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:00 schreef Gellius het volgende:
Waarom is dat raar?
Nee, dat toch niet. Al weet ik er ondertussen wel het een en ander van. Maar dat komt niet uit de behoefte voort om er zelf een te zijn, nee.quote:
Bedoelde u enschede?quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:04 schreef LXIV het volgende:
Op z'n Duits is er wel een hit:
Dann bist du wohl auch ein Wunschjude . ...
Dat is ook gezond. Het gaat me natuurlijk niet zozeer om de Neger zelf, het ding an Sich om het zo te noemen, maar meer om het beeld ervan wat zich in ons collectief onderbewustzijn genesteld heeft. Maar wel in hoeverre de Neger dan aan dat beeld voldoet.quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:04 schreef Gellius het volgende:
Ik sta zelf overigens tegenover de joden en de negers zoals jij over de moslims schrijft. Ik koester wel een warme belangstelling voor gymnasiummeisjes.
Zo van: "'t Blijft toch een Surinamer"?quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is ook gezond. Het gaat me natuurlijk niet zozeer om de Neger zelf, het ding an Sich om het zo te noemen, maar meer om het beeld ervan wat zich in ons collectief onderbewustzijn genesteld heeft. Maar wel in hoeverre de Neger dan aan dat beeld voldoet.
Zeker icm Joden.quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:05 schreef Gellius het volgende:
Duitsers zijn natuurlijk een beetje gekke mensen, hè?
Nee, nee, nee, nee. Juist niet op die manier. Dat vind ik dan weer erg vervelend. Het gaat er mij voornamelijk om wat er in ons onderbewustzijn broeit. De plaats die de Neger daar inneemt. Borreltafelpraat interesseert me niets. Het archetype van de Neger.quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zo van: "'t Blijft toch een Surinamer"?
Dat was trouwens een recente uitspraak van mijzelf.quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, nee, nee, nee. Juist niet op die manier. Dat vind ik dan weer erg vervelend. Het gaat er mij voornamelijk om wat er in ons onderbewustzijn broeit. De plaats die de Neger daar inneemt. Borreltafelpraat interesseert me niets. Het archetype van de Neger.
quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:24 schreef Lienekien het volgende:
Aan jou zou ik bijvoorbeeld vragen welke sherry je zou aanraden.
quote:Op donderdag 19 juli 2007 18:08 schreef Gellius het volgende:
En wensjood, kennelijk.
Verhip, nog een neologisme, trouwens. Ik zie het nu pas.quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:12 schreef LXIV het volgende:
gemachinaliseerd
Neuh.quote:Op donderdag 19 juli 2007 18:46 schreef Gellius het volgende:
[..]
Verhip, nog een neologisme, trouwens. Ik zie het nu pas.
quote:machinaliseren
ma·chi·na·li·se·ren
overgank. werkw.; machinaliseerde; h. gemachinaliseerd
1·machinaal maken, door machines doen werken
De online Van Dale is natuurlijk een slap aftreksel van het echte werk. Dat snap je natuurlijk.quote:Op donderdag 19 juli 2007 18:55 schreef Gellius het volgende:
Vreemd, ik check het net op de online Van Dale, en die kent het woord niet.
Je krijgt er geen cènt van terug hè. Het enige wat ik ermee doe is drank, sigaretten, kaarten en zo nu en dan een broodje ossenworst of een treinkaartje. Weet waar je aan begint.quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:06 schreef LXIV het volgende:
Dat kan ik wel missen. Geen probleem. Doe je nr maar over de PM.
quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:12 schreef LXIV het volgende:
Het praktisch nut van de Neger als archetype. Dat zou een mooie afstudeerscriptie opleveren. Wat je er mee doen kunt, nu de katoenoogst gemachinaliseerd is weet ik niet.
Dan moet je je eerste boek aan hem opdragen.quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:42 schreef JAM het volgende:
M'n vader draagt die naam ook, Lienekien, dus daar zou ik werkelijk geen probleem mee hebben..
Best.quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan moet je je eerste boek aan hem opdragen.
Ik had er ook meer van verwacht.quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:42 schreef sigme het volgende:
[..]
[afbeelding]
Misschien zou je dit dan een boeiend boek vinden. Het gaat (deels) precies daarover: de Neger als archetype binnen de Europese cultuur. Ik heb het gelezen, maar na lezing van Ingenieurs van de ziel en De graanrepubliek vond ik het enorm tegenvallen.
Het bestaat uit een aantal onderdelen: iets bredere bespiegelingen op het nut van ontwikkelingshulp, autobiografisch reisverslag met oog voor culturele eigenaardigheden (en dus over culturele verschillen), een reconstructie van leven, sterven en opgezet zijn van 'El Negro', onderzoek naar de opzetterij in Europa in die tijd alsmede de commerciele waarde van bekijks trekkende negers, en dan ook nog diepzinnigerige analyses over het archetype 'neger' en in de Europese geest verankerd racisme.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:10 schreef Gellius het volgende:
Kunnen jullie ook aangeven wat er zo tegenviel aan dit boek?
Wanneer jij mijn zuurverdiende centen, met gevaar voor eigen leven verworven, ook maar aan iets anders zou besteden dan aan alcohol, nicotine, gokken en vet zou ik een donatie niet eens overwegen!quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:40 schreef JAM het volgende:
[..]
Je krijgt er geen cènt van terug hè. Het enige wat ik ermee doe is drank, sigaretten, kaarten en zo nu en dan een broodje ossenworst of een treinkaartje. Weet waar je aan begint.
Môggequote:Op vrijdag 20 juli 2007 05:53 schreef LXIV het volgende:
Dat lijkt mij een interessant boek.
Ook een goedemorgen, zo vroeg.
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 04:35 schreef Lienekien het volgende:
Ah, nog een slechte slaper.
Je hebt een goed reisverslag gelezen als je jezelf erop betrapt regelmatig anekdotes aan anderen eruit te vertellen. Dat had ik met dit boek niet, maar met Nigeriaanse Toestanden wel:quote:Op vrijdag 20 juli 2007 05:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Het bestaat uit een aantal onderdelen: iets bredere bespiegelingen op het nut van ontwikkelingshulp, autobiografisch reisverslag met oog voor culturele eigenaardigheden (en dus over culturele verschillen), een reconstructie van leven, sterven en opgezet zijn van 'El Negro', onderzoek naar de opzetterij in Europa in die tijd alsmede de commerciele waarde van bekijks trekkende negers, en dan ook nog diepzinnigerige analyses over het archetype 'neger' en in de Europese geest verankerd racisme.
Veels te veel van het goede, en geen van deze onderdelen komt goed uit de verf.
Goeiemorgen trouwens.
Lake District?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:38 schreef Gellius het volgende:
Naar het noorden van Engeland, mensen.
En dan nog een eindje naar het westen: het lake district.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:38 schreef Lienekien het volgende:
Bringing coal to Newcastle?
Ja, prima. Dan heb ik wat als ik weer terugkom, dank je.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:31 schreef Gellius het volgende:
Ik moet nog op vakantie J. In september weer, okay?
Gelukkig. Ik weet niet waarom, maar een moment bekroop me de gedachte dat je dat wellicht 'zonde' zou vinden. Dat je liever had gehad dat ik er iets anders mee deed, zoals...zoals...shit. Nu ja, laat de centen maar komen, L.!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 05:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wanneer jij mijn zuurverdiende centen, met gevaar voor eigen leven verworven, ook maar aan iets anders zou besteden dan aan alcohol, nicotine, gokken en vet zou ik een donatie niet eens overwegen!
Doet Pierre ook weer mee, Bup?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:06 schreef Bupatih het volgende:
'Morgen!
Vanavond De Vloer Op en meteen daarna ESotSM!
Naar huis.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:16 schreef Lienekien het volgende:
Lunchpauze of naar huis?
quote:
quote:Vreemdgaan
Hadewych vindt in de koffer van haar man die net een zakenreis heeft gemaakt een aangebroken pak condooms. Zij doen het zonder, want ze willen kinderen. Ze roept hem ter verantwoording.
Met Hadewych Minis en Leopold Witte
Uit de kom
Margôt wil van haar man af maar durft nauwelijks ruzie te maken. Laat staan dat ze hem kan duidelijk maken dat ze bij hem weg wil. Hadewych is coach en begeleidt Margôt bij haar echtscheiding.
Met Hadewych Minis en Margôt Ros
Inburgeringsexamen
Margôt woont al dertig jaar in Nederland, maar de overheid is erachter gekomen dat ze eigenlijk de Wit-Russische nationaliteit bezit. Om in Nederland te kunnen blijven moet ze een inburgeringsexamen afleggen. Mimoun neemt het examen af.
Met Mimoun Oaïssa en Margôt Ros
Nou, dan wens ik je heel veel succes!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:22 schreef Frollo het volgende:
En dan mogen wij straks de stad proberen uit te komen
Pierre.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:34 schreef Bupatih het volgende:
Pierre speelt pas weer mee in aflevering 9 (17 augustus).
Jij bent vroeg wakker.quote:
Mijn ouders vertrokken rond 5 uur naar Tsjechië, ik heb ze even uitgezwaaid.quote:
Jij bent toch niet nóg wakker, hè?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 06:29 schreef broer het volgende:
Anders jij wel.
De katten zijn van huis!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 06:30 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Mijn ouders vertrokken rond 5 uur naar Tsjechië, ik heb ze even uitgezwaaid.
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 06:30 schreef Claudia_x het volgende:
Jij bent toch niet nóg wakker, hè?
www.devloerop.nlquote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:39 schreef Tha_Erik het volgende:
Hoe heet dat improvisatieprogramma? Want dat was ook erg vermakelijk.
C'est toujours la tendre guerre.quote:Op zondag 22 juli 2007 03:41 schreef bof het volgende:
Hoi, hoi, hoi
Even tijd voor de grote Brel:
Mais mon amour
Mon doux mon tendre mon merveilleux amour
De l`aube claire jusqu`à la fin du jour
Je t`aime encore tu sais je t`aime
Ik ga hier bijna van over mijn nek. Gadverdamme.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:35 schreef Tha_Erik het volgende:
Mijn zus heeft gisterenavond/nacht, zonder dat ik wist dat ze thuis zou komen, 2 van de 3 kroketjes opgegeten en de derde buiten de vriezer op het aanrecht laten liggen. Kroketjes die mijn moeder voor mij gekocht had.
Koop je toch nieuwe kroketjes.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:35 schreef Tha_Erik het volgende:
Mijn zus heeft gisterenavond/nacht, zonder dat ik wist dat ze thuis zou komen, 2 van de 3 kroketjes opgegeten en de derde buiten de vriezer op het aanrecht laten liggen. Kroketjes die mijn moeder voor mij gekocht had.
Nou! Ik zal je vertellen!quote:Op zondag 22 juli 2007 11:37 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Nu niet overdrijven, waarde.
Houden zo en idem.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:38 schreef Mingus het volgende:
Da's een verdomd lange tijd geleden, trouwens, dat ik kroketten heb gegeten.
Sterker nog, ik kan het me niet eens meer herinneren.
Ieder zijn meug, zei de boer, en hij at paardenkeutels voor vijgen (of hij zoende zijn kalf), Pope.quote:
Dat hoor je vaker. Daar moet je je bij neerleggen, zegt mijn moeder dan altijd. Ach, wat maakt het ook uit.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:40 schreef Mingus het volgende:
[..]
Ieder zijn meug, zei de boer, en hij at paardenkeutels voor vijgen (of hij zoende zijn kalf), Pope.
Dan liever een vleeschkroket.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:41 schreef Claudia_x het volgende:
Ik houd van aardappelkroketjes uit de oven. Met ketchup. Vreetkickvoer.![]()
Ohja, aardappelkroketjes vind ik dan wel weer okay. Alleen jammer dat je die dingen moet frituren.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:41 schreef Claudia_x het volgende:
Ik houd van aardappelkroketjes uit de oven. Met ketchup. Vreetkickvoer.![]()
Ik zit er wel over te denkenquote:Op zondag 22 juli 2007 11:35 schreef Lienekien het volgende:
Nou, dat verhuizen van morgen kan ze lekker zonder jou doen, of niet?
Die mij dan geld kosten. Deze had mijn moeder speciaal als lekkers voor me gekocht. Ik heb het momenteel echt niet zo breed dat ik mijn geld ga verkwanselen aan kroketjesquote:
Ik had niet anders verwacht, pope.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:36 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ik ga hier bijna van over mijn nek. Gadverdamme.
Kroketjes. Walgelijk.
Het maakt een heleboel uit, Pope. Feit is alleen dat je er geen klote aan kunt doen, het gebeurt zoals het gebeurt.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:42 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Dat hoor je vaker. Daar moet je je bij neerleggen, zegt mijn moeder dan altijd. Ach, wat maakt het ook uit.
Kunnen ook in de oven.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:43 schreef Mingus het volgende:
[..]
Ohja, aardappelkroketjes vind ik dan wel weer okay. Alleen jammer dat je die dingen moet frituren.
Daar houd ik niet zo van, gefrituurd spul. Doet me altijd denken aan de mensen in de friettent.
Wat is daar mis mee, Jan Lul? Wil je zeggen dat patattes frietes niet okay is?quote:Op zondag 22 juli 2007 11:43 schreef Mingus het volgende:
[..]
Daar houd ik niet zo van, gefrituurd spul. Doet me altijd denken aan de mensen in de friettent.
Ohja, die heb ik ook niet, een oven. Ik heb geen oven en geen frituur. Life sucks.quote:
Jep. Ik eet geen frituurspul. Ranzig.quote:
Ohja, patattes frietes zijn wel okay, maar die vadsige hanglui met hun rode koppen en dikke vette huiden in de friettent niet. Die zijn de reden dat ik friettenten mijd. Bah.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:47 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee, Jan Lul? Wil je zeggen dat patattes frietes niet okay is?
Je hebt mij nog.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:49 schreef Claudia_x het volgende:
Shit. Toen had ik nog vriendinnen.
Dan kun je doen alsof jij de tv-dominee bent, om jezelf vervolgens erg grappig te vinden.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:48 schreef Tha_Erik het volgende:
Het geluid uit bij tv-dominees, wordt het daar leuker van?
Niet dat ik ze eet ofzo, maar op zich zijn ze best okay. Ik bedoel eigenlijk, ik zou niemand veroordelen op zijn patattes-frites-gebruik, zeg maar. Frites zijn eigenlijk net clavecimbels, ze boeien me allebei eigenlijk niet zo.quote:
quote:Op zondag 22 juli 2007 11:51 schreef Mingus het volgende:
[..]
Niet dat ik ze eet ofzo, maar op zich zijn ze best okay. Ik bedoel eigenlijk, ik zou niemand veroordelen op zijn patattes-frites-gebruik, zeg maar. Frites zijn eigenlijk net clavecimbels, ze boeien me allebei eigenlijk niet zo.
Die Brusselse ambtenaren hebben hard gewerkt om het mogelijk te maken dat zo'n gitaar ingevoerd kan worden? Of zo iets? Welnu, het heeft weinig zin je druk te maken over de EU, want als burger heb je daar toch he-le-maal niets over te zeggen, zeker niet meer na het fiasco van een referendum twee jaar terug.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:47 schreef Mingus het volgende:
Mag ik jullie trouwens even vervelen met de mededeling dat ik het totaal belachelijk vind dat men omzetbelasting moet betalen aan de Nederlandse staat en de Europese Unie als men een gitaar uit 1967 - toen de EU nog niet eens bestond- invoert, en dan ook nog het totaal waanzinnige bedrag van tweehonderdtachtig euro?
Ik bedoel, wat koop ik daar nou feitelijk voor? Hè?
En dat moet tweehonderdtachtig euro kosten? (plus zesendertig euro vijftig douanekosten, wat dat ook in godsnaam maar mag wezen). Maar laten we het niet over politiek gaan hebben.quote:Op zondag 22 juli 2007 12:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die Brusselse ambtenaren hebben hard gewerkt om het mogelijk te maken dat zo'n gitaar ingevoerd kan worden? Of zo iets? Welnu, het heeft weinig zin je druk te maken over de EU, want als burger heb je daar toch he-le-maal niets over te zeggen, zeker niet meer na het fiasco van een referendum twee jaar terug.
Tja, Pope. Toen ik nog tiener en maagd was, werd ik ook nog een beetje opgewonden van het vooruitzicht frites als avondeten te mogen hebben. Dat gaat vanzelf over, Pope. Vanzelf. Kijk maar naar Claudia.quote:
Maar met welk recht denkt zo'n Italiaanse eu-bureaucraat dan jou 280 euro te ontnemen, geld waar je waarschijnlijk zelf hard voor gewerkt hebt, om het vervolgens zijn semi-debiele nichtje toe te schuiven, of het via een declaratie van een paar schoenen (vervalst ongetwijfeld) zelf binnen te koppen?quote:Op zondag 22 juli 2007 12:02 schreef Mingus het volgende:
[..]
En dat moet tweehonderdtachtig euro kosten? (plus zesendertig euro vijftig douanekosten, wat dat ook in godsnaam maar mag wezen). Maar laten we het niet over politiek gaan hebben.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat jij gezelligheid even hartgrondig haat als ik de EU. Maar vooruit, je weet het maar nooit!quote:Op zondag 22 juli 2007 12:07 schreef Mingus het volgende:
Ik houd niet zo van gezelligheid, LXIV.
Ha-ha. Nee, LXIV, ik werk niet. Werken is voor het plebs.quote:Op zondag 22 juli 2007 12:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar met welk recht denkt zo'n Italiaanse eu-bureaucraat dan jou 280 euro te ontnemen, geld waar je waarschijnlijk zelf hard voor gewerkt hebt,
Ja! Dat ding kost me al 1700 Amerikaanse dollars. Dat ze een bult krijgen, ofzo! Een gitaar uit de tweede helft van de vorige eeuw! Wat nou omzet!quote:om het vervolgens zijn semi-debiele nichtje toe te schuiven, of het via een declaratie van een paar schoenen (vervalst ongetwijfeld) zelf binnen te koppen?
Omdat jij in een eerlijke deal een gitaar gekocht hebt? Daarom?
Ik stamel woordeloos.quote:Op zondag 22 juli 2007 12:04 schreef Mingus het volgende:
[..]
Tja, Pope. Toen ik nog tiener en maagd was, werd ik ook nog een beetje opgewonden van het vooruitzicht frites als avondeten te mogen hebben. Dat gaat vanzelf over, Pope. Vanzelf. Kijk maar naar Claudia.
Och hemel, ik heb een onnoemelijk grote grafhekel aan gezelligheid, LXIV.quote:Op zondag 22 juli 2007 12:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik kan me moeilijk voorstellen dat jij gezelligheid even hartgrondig haat als ik de EU. Maar vooruit, je weet het maar nooit!![]()
Een keer behoorlijk batsen en de friteszucht is voorbij, Pope. Ik zweer het je.quote:Op zondag 22 juli 2007 12:12 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ik stamel woordeloos.
(Ja, waarlijk).
Ik vermoed het recht. (Naar mijn weten hebben we collectief de afspraak gemaakt een overheid in te stellen, die dingen naar behoren probeert te regelen. Misschien is dat langs je heen gegaan).quote:Op zondag 22 juli 2007 12:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar met welk recht denkt zo'n Italiaanse eu-bureaucraat dan jou 280 euro te ontnemen
Je gaat te ver. Dit doe je patattes frittes niet aan.quote:Op zondag 22 juli 2007 12:13 schreef Mingus het volgende:
[..]
Een keer behoorlijk batsen en de friteszucht is voorbij, Pope. Ik zweer het je.
Een waar woord. Maar je zult dan tenminste toch wel een betrekking hebben waar vanuit je geacht wordt af en toe fysiek ergens aanwezig te zijn, al is het slechts om wat versnaperingen te nuttigen en vanuit het achterste van je keel wat frases te orakelen. Dat is toch wel het minste wat je doen moet.quote:Op zondag 22 juli 2007 12:11 schreef Mingus het volgende:
[..]
Ha-ha. Nee, LXIV, ik werk niet. Werken is voor het plebs.
[..]
En waarschijnlijk is er in die enigzins betere tijden ook al een keer omzetbelasting voor betaald. Het houdt gewoon niet op met de vraatzucht van de staat.quote:Ja! Dat ding kost me al 1700 Amerikaanse dollars. Dat ze een bult krijgen, ofzo! Een gitaar uit de tweede helft van de vorige eeuw! Wat nou omzet!
Het collectief, daar veeg ik mijn kont mee af, Pope. En volgens mij is er voor de EU nog helemaal niks afgesproken, in ieder geval zeker niet met zijn allen.quote:Op zondag 22 juli 2007 12:15 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ik vermoed het recht. (Naar mijn weten hebben we collectief de afspraak gemaakt een overheid in te stellen, die dingen naar behoren probeert te regelen. Misschien is dat langs je heen gegaan).
Ik orakel frases, melodiëer ze en tokkel wat deuntjes en dergelijke, LXIV, alle met woest, geestdriftig gegier door damesmeisjes begroet en genoteerd. Dat is het minste wat ik moet doen. Maar zelfs dat hoef ik niet te doen.quote:Op zondag 22 juli 2007 12:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een waar woord. Maar je zult dan tenminste toch wel een betrekking hebben waar vanuit je geacht wordt af en toe fysiek ergens aanwezig te zijn, al is het slechts om wat versnaperingen te nuttigen en vanuit het achterste van je keel wat frases te orakelen. Dat is toch wel het minste wat je doen moet.
Kijk, ik kan me er nog iets bij voorstellen als ik een bedrijf zou zijn, of een instelling, instituut, zo men wil. Maar ik tokkel slechts een stel deuntjes, en ik werk niet eens. Wat nou omzet?quote:En als je daar zelfs niet aan hoeft te voldoen, zal er toch wel een voorvader van je geweest zijn die ooit dat geld bijeen heeft moeten sprokkelen. Wat het allemaal nog veel erger maakt, omdat dit geld dan al zo lang in je familie zat. Nee, hoe dan ook blijft het een verschrikking.
[..]
En waarschijnlijk is er in die enigzins betere tijden ook al een keer omzetbelasting voor betaald. Het houdt gewoon niet op met de vraatzucht van de staat.
En het collectief veegt zijn kont af met jou.quote:Op zondag 22 juli 2007 12:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het collectief, daar veeg ik mijn kont mee af, Pope. En volgens mij is er voor de EU nog helemaal niks afgesproken, in ieder geval zeker niet met zijn allen.
Als jij vraagt met welk recht iets gedaan wordt, is het om eerder genoemde. Om importbelasting misdadig te noemen en te vergelijken met het stalinisme of nazisme, doet me denken aan een bepaalde populaire politieke beweging die ik niet serieus kan nemen.quote:Op zondag 22 juli 2007 12:23 schreef LXIV het volgende:Je kunt zo ook collectief gaan besluiten om de Joden te gaan vergassen, Pope. Of erger nog, een Rode-Traktorfabriek op te richten. Maakt dat iets minder misdadig? Dat het collectief besloten is?
Tja, ik leef met je mee Mingus. Het is gewoon diefstal, dat is het. Collectief gesanctioneerd of niet.quote:Op zondag 22 juli 2007 12:26 schreef Mingus het volgende:
doen.
[..]
Kijk, ik kan me er nog iets bij voorstellen als ik een bedrijf zou zijn, of een instelling, instituut, zo men wil. Maar ik tokkel slechts een stel deuntjes, en ik werk niet eens. Wat nou omzet?
Je speelt toch gitaar?quote:Op zondag 22 juli 2007 12:28 schreef Mingus het volgende:
Over wie heb je het nu, Erik?
Maar wie is nu de dief?quote:Op zondag 22 juli 2007 12:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tja, ik leef met je mee Mingus. Het is gewoon diefstal, dat is het. Collectief gesanctioneerd of niet.
GIJ ZULT NIET STELEN.
Dat is wat ik me herinner. Maar hier heeft het collectief dan weer geen boodschap aan, klaarblijkelijk.
Als ze me maar links lieten liggen, P. Dat zou voldoende zijn.quote:Op zondag 22 juli 2007 12:28 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
En het collectief veegt zijn kont af met jou.
[..]
Nee, het gaat erom dat iets rechtvaardig zou zijn omdat het collectief het besloten heeft. Niet dat het heffen van een paar tientjes belasting op een gitaar gelijk zou zijn aan het vergassen van een paar miljoen Joden. Dat is inderdaad onzin.quote:Als jij vraagt met welk recht iets gedaan wordt, is het om eerder genoemde. Om importbelasting misdadig te noemen en te vergelijken met het stalinisme of nazisme, doet me denken aan een bepaalde populaire politieke beweging die ik niet serieus kan nemen.
Ben je een beetje goed? En wat kan je nog meerquote:
Dan is toch elke vorm van belasting diefstal?quote:Op zondag 22 juli 2007 12:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ze me maar links lieten liggen, P. Dat zou voldoende zijn.
[..]
Nee, het gaat erom dat iets rechtvaardig zou zijn omdat het collectief het besloten heeft. Niet dat het heffen van een paar tientjes belasting op een gitaar gelijk zou zijn aan het vergassen van een paar miljoen Joden. Dat is inderdaad onzin.
Maa rimportbelasting blijft inderdaad misdadig, want het is diefstal. Er wordt iemand tegen zijn wil in geld ontnomen zonder dat er wat voor wederdienst dan ook tegenover staat.
Oh, ik ben ontzettend goed in uit het raam staren, mijn tamme merel voeren en naar Azië reizen.quote:Op zondag 22 juli 2007 12:34 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ben je een beetje goed? En wat kan je nog meer?
Aha, dat is precies wat ik wilde weten. Nou, ik was ook wel geïnteresseerd naar je kookkunst, maar met aldeze informatie mag ik natuurlijk niet klagen.quote:Op zondag 22 juli 2007 12:37 schreef Mingus het volgende:
[..]
Oh, ik ben ontzettend goed in uit het raam staren, mijn tamme merel voeren en naar Azië reizen.
Verder ben ik welbespraakt, heb ik een redelijk tot goed gebit en is mijn handschrift best netjes.
Ik houd niet zo van kroketten, Erik.quote:Op zondag 22 juli 2007 12:39 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Aha, dat is precies wat ik wilde weten. Nou, ik was ook wel geïnteresseerd naar je kookkunst, maar met aldeze informatie mag ik natuurlijk niet klagen.
In wezen wel natuurlijk. Maar ik maak toch nog onderscheid tussen bijvoorbeeld rioolbelasting, die gebruikt wordt om de riolering, waar ook ik gebruik van maak, in een goede staat te houden, en importheffing door de EU, waar ik nooit voor gekozen heb, waarvan het nut of de rechtvaardiging mij volkomen onduidelijk is, en het een groot mysterie blijft waar het geld hiervoor blijft.quote:Op zondag 22 juli 2007 12:35 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Dan is toch elke vorm van belasting diefstal?
Maar je kookkunst heeft daar niks mee te maken. Of wel natuurlijk, maar dan zegt het weer niet zo veel over je smaak.quote:
En ook inkomstenbelasting zeker en de overheid kent geen financiele administratie?quote:Op zondag 22 juli 2007 12:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
In wezen wel natuurlijk. Maar ik maak toch nog onderscheid tussen bijvoorbeeld rioolbelasting, die gebruikt wordt om de riolering, waar ook ik gebruik van maak, in een goede staat te houden, en importheffing door de EU, waar ik nooit voor gekozen heb, waarvan het nut of de rechtvaardiging mij volkomen onduidelijk is, en het een groot mysterie blijft waar het geld hiervoor blijft.
Ik heb wel een linkje naar wat muziek, Erik. Maar dan wil ik wel dat we er even geheimzinnig over gaan doen, dat vind ik namelijk wel leuk, een beetje geheimzinnig doen om niets. Beloofd?quote:Op zondag 22 juli 2007 12:43 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Maar je kookkunst heeft daar niks mee te maken. Of wel natuurlijk, maar dan zegt het weer niet zo veel over je smaak.
Ik zal geheimzinnig doen. Beloofd.quote:Op zondag 22 juli 2007 12:47 schreef Mingus het volgende:
[..]
Ik heb wel een linkje naar wat muziek, Erik. Maar dan wil ik wel dat we er even geheimzinnig over gaan doen, dat vind ik namelijk wel leuk, een beetje geheimzinnig doen om niets. Beloofd?
Vermoedelijk.quote:Op zondag 22 juli 2007 12:51 schreef Mingus het volgende:
Ik vermoed dat je een PM hebt, Erik.
Juist! Ik heb niets tegen geld betalen omdat ik iets invoer, als het maar een goede reden heeft. Maar bijna 300 euro betalen voor iets wat oncommercieel gebruikt gaat worden en gemaakt is in het vorige millenium, namelijk, een stuk oud hout met wat snaren, tja, ach. Daar moet ik niet zoveel van hebben.quote:Op zondag 22 juli 2007 12:50 schreef LXIV het volgende:
Maar een extra overheid, bovenop al die overheden die we al hebben, in de vorm van een EU, die dan Mingus geld gaat afpakken omdat hij een gitaar uit 1968 invoert, nee, die blief ik niet.
Dat doe ik niet, ik beschuldig je van oppervlakkigheid en inconsequentie. Jij komt juist met pseudo-politieke opmerkingen, die zo loos zijn, dat er even iets van gezegd moet worden, mijns inziens.quote:Op zondag 22 juli 2007 12:50 schreef LXIV het volgende:
En laten wij verder deze pseudo-liberarische discussie staken, het is hier geen POL.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |