Dat was trouwens een recente uitspraak van mijzelf.quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, nee, nee, nee. Juist niet op die manier. Dat vind ik dan weer erg vervelend. Het gaat er mij voornamelijk om wat er in ons onderbewustzijn broeit. De plaats die de Neger daar inneemt. Borreltafelpraat interesseert me niets. Het archetype van de Neger.
quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:24 schreef Lienekien het volgende:
Aan jou zou ik bijvoorbeeld vragen welke sherry je zou aanraden.
quote:Op donderdag 19 juli 2007 18:08 schreef Gellius het volgende:
En wensjood, kennelijk.
Verhip, nog een neologisme, trouwens. Ik zie het nu pas.quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:12 schreef LXIV het volgende:
gemachinaliseerd
Neuh.quote:Op donderdag 19 juli 2007 18:46 schreef Gellius het volgende:
[..]
Verhip, nog een neologisme, trouwens. Ik zie het nu pas.
quote:machinaliseren
ma·chi·na·li·se·ren
overgank. werkw.; machinaliseerde; h. gemachinaliseerd
1·machinaal maken, door machines doen werken
De online Van Dale is natuurlijk een slap aftreksel van het echte werk. Dat snap je natuurlijk.quote:Op donderdag 19 juli 2007 18:55 schreef Gellius het volgende:
Vreemd, ik check het net op de online Van Dale, en die kent het woord niet.
Je krijgt er geen cènt van terug hè. Het enige wat ik ermee doe is drank, sigaretten, kaarten en zo nu en dan een broodje ossenworst of een treinkaartje. Weet waar je aan begint.quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:06 schreef LXIV het volgende:
Dat kan ik wel missen. Geen probleem. Doe je nr maar over de PM.
quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:12 schreef LXIV het volgende:
Het praktisch nut van de Neger als archetype. Dat zou een mooie afstudeerscriptie opleveren. Wat je er mee doen kunt, nu de katoenoogst gemachinaliseerd is weet ik niet.
Dan moet je je eerste boek aan hem opdragen.quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:42 schreef JAM het volgende:
M'n vader draagt die naam ook, Lienekien, dus daar zou ik werkelijk geen probleem mee hebben..
Best.quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan moet je je eerste boek aan hem opdragen.
Ik had er ook meer van verwacht.quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:42 schreef sigme het volgende:
[..]
[afbeelding]
Misschien zou je dit dan een boeiend boek vinden. Het gaat (deels) precies daarover: de Neger als archetype binnen de Europese cultuur. Ik heb het gelezen, maar na lezing van Ingenieurs van de ziel en De graanrepubliek vond ik het enorm tegenvallen.
Het bestaat uit een aantal onderdelen: iets bredere bespiegelingen op het nut van ontwikkelingshulp, autobiografisch reisverslag met oog voor culturele eigenaardigheden (en dus over culturele verschillen), een reconstructie van leven, sterven en opgezet zijn van 'El Negro', onderzoek naar de opzetterij in Europa in die tijd alsmede de commerciele waarde van bekijks trekkende negers, en dan ook nog diepzinnigerige analyses over het archetype 'neger' en in de Europese geest verankerd racisme.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:10 schreef Gellius het volgende:
Kunnen jullie ook aangeven wat er zo tegenviel aan dit boek?
Wanneer jij mijn zuurverdiende centen, met gevaar voor eigen leven verworven, ook maar aan iets anders zou besteden dan aan alcohol, nicotine, gokken en vet zou ik een donatie niet eens overwegen!quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:40 schreef JAM het volgende:
[..]
Je krijgt er geen cènt van terug hè. Het enige wat ik ermee doe is drank, sigaretten, kaarten en zo nu en dan een broodje ossenworst of een treinkaartje. Weet waar je aan begint.
Môggequote:Op vrijdag 20 juli 2007 05:53 schreef LXIV het volgende:
Dat lijkt mij een interessant boek.
Ook een goedemorgen, zo vroeg.
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 04:35 schreef Lienekien het volgende:
Ah, nog een slechte slaper.
Je hebt een goed reisverslag gelezen als je jezelf erop betrapt regelmatig anekdotes aan anderen eruit te vertellen. Dat had ik met dit boek niet, maar met Nigeriaanse Toestanden wel:quote:Op vrijdag 20 juli 2007 05:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Het bestaat uit een aantal onderdelen: iets bredere bespiegelingen op het nut van ontwikkelingshulp, autobiografisch reisverslag met oog voor culturele eigenaardigheden (en dus over culturele verschillen), een reconstructie van leven, sterven en opgezet zijn van 'El Negro', onderzoek naar de opzetterij in Europa in die tijd alsmede de commerciele waarde van bekijks trekkende negers, en dan ook nog diepzinnigerige analyses over het archetype 'neger' en in de Europese geest verankerd racisme.
Veels te veel van het goede, en geen van deze onderdelen komt goed uit de verf.
Goeiemorgen trouwens.
Lake District?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:38 schreef Gellius het volgende:
Naar het noorden van Engeland, mensen.
En dan nog een eindje naar het westen: het lake district.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:38 schreef Lienekien het volgende:
Bringing coal to Newcastle?
Ja, prima. Dan heb ik wat als ik weer terugkom, dank je.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:31 schreef Gellius het volgende:
Ik moet nog op vakantie J. In september weer, okay?
Gelukkig. Ik weet niet waarom, maar een moment bekroop me de gedachte dat je dat wellicht 'zonde' zou vinden. Dat je liever had gehad dat ik er iets anders mee deed, zoals...zoals...shit. Nu ja, laat de centen maar komen, L.!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 05:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wanneer jij mijn zuurverdiende centen, met gevaar voor eigen leven verworven, ook maar aan iets anders zou besteden dan aan alcohol, nicotine, gokken en vet zou ik een donatie niet eens overwegen!
Doet Pierre ook weer mee, Bup?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:06 schreef Bupatih het volgende:
'Morgen!
Vanavond De Vloer Op en meteen daarna ESotSM!
Naar huis.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:16 schreef Lienekien het volgende:
Lunchpauze of naar huis?
quote:
quote:Vreemdgaan
Hadewych vindt in de koffer van haar man die net een zakenreis heeft gemaakt een aangebroken pak condooms. Zij doen het zonder, want ze willen kinderen. Ze roept hem ter verantwoording.
Met Hadewych Minis en Leopold Witte
Uit de kom
Margôt wil van haar man af maar durft nauwelijks ruzie te maken. Laat staan dat ze hem kan duidelijk maken dat ze bij hem weg wil. Hadewych is coach en begeleidt Margôt bij haar echtscheiding.
Met Hadewych Minis en Margôt Ros
Inburgeringsexamen
Margôt woont al dertig jaar in Nederland, maar de overheid is erachter gekomen dat ze eigenlijk de Wit-Russische nationaliteit bezit. Om in Nederland te kunnen blijven moet ze een inburgeringsexamen afleggen. Mimoun neemt het examen af.
Met Mimoun Oaïssa en Margôt Ros
Nou, dan wens ik je heel veel succes!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:22 schreef Frollo het volgende:
En dan mogen wij straks de stad proberen uit te komen
Pierre.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:34 schreef Bupatih het volgende:
Pierre speelt pas weer mee in aflevering 9 (17 augustus).
Jij bent vroeg wakker.quote:
Mijn ouders vertrokken rond 5 uur naar Tsjechië, ik heb ze even uitgezwaaid.quote:
Jij bent toch niet nóg wakker, hè?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 06:29 schreef broer het volgende:
Anders jij wel.
De katten zijn van huis!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 06:30 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Mijn ouders vertrokken rond 5 uur naar Tsjechië, ik heb ze even uitgezwaaid.
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 06:30 schreef Claudia_x het volgende:
Jij bent toch niet nóg wakker, hè?
www.devloerop.nlquote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:39 schreef Tha_Erik het volgende:
Hoe heet dat improvisatieprogramma? Want dat was ook erg vermakelijk.
C'est toujours la tendre guerre.quote:Op zondag 22 juli 2007 03:41 schreef bof het volgende:
Hoi, hoi, hoi
Even tijd voor de grote Brel:
Mais mon amour
Mon doux mon tendre mon merveilleux amour
De l`aube claire jusqu`à la fin du jour
Je t`aime encore tu sais je t`aime
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |