abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51662352
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 14:53 schreef Miss_XS het volgende:

[..]

Ik zit helemaal niet aan de feta en ouzo
Echt, voordat ik feta zou eten en ouzo zou drinken! Weet je hoeveel calorieën!
Maar je hebt vakantie en dan zondig je vaak met stokbrood en wijn en nu dus met ouzo en feta, je weet.

Ik vind dit grappig
Pretentieus geneuzel.
pi_51662546
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 14:57 schreef roooosje het volgende:

[..]

Maar je hebt vakantie en dan zondig je vaak met stokbrood en wijn en nu dus met ouzo en feta, je weet.

Ik vind dit grappig
a. Ik drink nooit wijn, weet je hoeveel calorieën! Mensen die wijn drinken willen echt niet serieus afvallen!
b. Stokbrood eet ik wel eens, maar dan als vervanging van een maaltijd, dus? Ik zie je punt niet.

En ik ga nu eerst even wat wangverstevigende oefeningen doen, ik krijg pafwangen.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 15:30:59 #104
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51663567
Ik vind het eerlijk gezegd kinderachtig om iemand achter d'r rug om belachelijk te gaan maken. Doe dat als ze zich kan verweren.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_51663662
Wat een humor zeg sjongejonge. Kinderachtig.

Maar, waarom ik hier post:
Een vraagje aan alle dieetadepten, hoeveel calorieen/vet/weetikveel zit er nou eigenlijk in olijven? Ik zat (voor de grap) eens dat Sonja Bakker forum door te lezen, en daar las ik het volgende:

"Eet geen olijven, dat zijn calorieënbommen. Drie olijfjes bevatten maar liefst 120 kcal."

Nou ben ik op zich helemaal niet tegen Sonja Bakker, al pak ik het afvallen gewoon op m'n eigen manier aan. Maar dit lijkt me pure onzin? Weet iemand hier (met de eetmeter ofzo) hoeveel calorieen er eigenlijk in olijven zitten?

Normaalgesproken zou ik me niet zo ergeren aan zo'n uitspraak, maar olijven zijn altijd mijn "ik heb zin in iets dus ga ik maar olijven snaaien, dat valt tenminste nog mee aan schade"-eten.
pi_51663744
Wat een onzin! Olijven bevatten ongeveer 120 kcal per 100 gram!
pi_51663788
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 15:35 schreef minilotje het volgende:
Wat een onzin! Olijven bevatten ongeveer 120 kcal per 100 gram!
Nou, dan heeft Sonja vast hele zware olijven denk ik .
Mooi, dan ga ik bij deze gewoon verder met olijven zien als dat-kan-best-'s avonds-hapje. .
  vrijdag 20 juli 2007 @ 15:36:13 #108
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51663792
Ik heb hier een lijst en daar staat dat één olijf tien calorieën is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_51663820
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 15:36 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb hier een lijst en daar staat dat één olijf tien calorieën is.
Wat voor een lijst is dat?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 15:37:59 #110
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51663853
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 15:36 schreef hummus het volgende:

[..]

Wat voor een lijst is dat?
In 'Eet je slank, de diëtistenmethode'.
pi_51663889
Dat klinkt betrouwbaar. Nou, dan weet ik dat ook weer. Meestal heb ik na vier olijven er ook wel weer genoeg van, dus dan kan het best zo af en toe .
pi_51664045
Staan er nog tips in die methode, Lienekien? Of is het alleen een calorieënlijst?

Ik kan met m'n gezond verstand best een hoop zelf bedenken waardoor ik zou afvallen, maar soms is het fijn om handige weetjes te hebben die het wat makkelijker maken. En die Sonja-weetjes vind ik allemaal zo.. ja, ik weet niet, struisvogelig, of juist veel te "dat kan ik ook zelf verzinnen". "Koop een broek die een maat te klein is. Dat motiveert enorm.".. tja .

Echte dietisten-tips, aan de andere kant, zijn natuurlijk altijd welkom!
  vrijdag 20 juli 2007 @ 15:44:48 #113
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51664087
Ja, er staat een heel stuk theorie in.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 15:45:30 #114
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51664111
haha, die Miss_XS is zó overduidelijk een kloon hè .
Ontbijt geskipt, bootcampen en 'een uurtje of 2 fitnessen' .
Niet meer actief op Fok!
pi_51664130
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 15:44 schreef Lienekien het volgende:
Ja, er staat een heel stuk theorie in.
Is het deze?
pi_51664168
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 15:43 schreef hummus het volgende:
Staan er nog tips in die methode, Lienekien? Of is het alleen een calorieënlijst?

Ik kan met m'n gezond verstand best een hoop zelf bedenken waardoor ik zou afvallen, maar soms is het fijn om handige weetjes te hebben die het wat makkelijker maken. En die Sonja-weetjes vind ik allemaal zo.. ja, ik weet niet, struisvogelig, of juist veel te "dat kan ik ook zelf verzinnen". "Koop een broek die een maat te klein is. Dat motiveert enorm.".. tja .

Echte dietisten-tips, aan de andere kant, zijn natuurlijk altijd welkom!
Há, daar heb ik de kast van vol liggen. Tegen de tijd dat ik ze weer aankan zal ik worden uitgelachen wegens te ouderwets....

@ de miss-s kloon; ga eens buitenspelen.....
  vrijdag 20 juli 2007 @ 15:47:30 #117
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51664186
als we even niet op die Miss_S kloon reageren is ze snel weer vertrokken .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 20 juli 2007 @ 15:47:33 #118
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51664190
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 15:45 schreef hummus het volgende:
Is het deze?
Ja, dat is 'm.

Ik kreeg 'm te leen van een collega vanwege de recepten, maar uiteindelijk vond ik het informatieve gedeelte het meest waardevol. Ik kan je dus niet zeggen of die tien kilo in twee maanden haalbaar is.
pi_51664251
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 15:47 schreef Viking84 het volgende:
ik heb erover gepost in FB
pi_51664257
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 15:47 schreef Viking84 het volgende:
Ja das idd beter. Hoe was walibi nou?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 juli 2007 @ 16:46:07 #121
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_51666445
Handige link: http://www.calorietabel.nl/index.php?idd=a

1 olijf 7 kcal
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Vis een optie? vrijdag 20 juli 2007 @ 16:50:36 #122
70532 loveli
N
pi_51666609
Er is vast ook een subtiel verschil tussen een olijf in olie en een olijf in zout water.
crap in = crap out
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 juli 2007 @ 16:51:49 #123
13151 crew  Rewimo
pi_51666652
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 16:50 schreef loveli het volgende:
Er is vast ook een subtiel verschil tussen een olijf in olie en een olijf in zout water.
Ligt eraan of je hem aflikt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_51669016
Geweldig, die wijsheden van sonja.. van zoete witte wijn krijg je cellulitis, maar van droge witte wijn niet. Oh, dat komt vast door de suiker! Maarvan alle andere suiker in haar dieet krijg je natuurlijk geen cellulitis..

'en onthoud: vier kilo eraf is een kledingmaat minder'
Bij mij niet hoor..

Het lijkt trouwens wel of het hier te lang rustig is geweest..Waarom al dat gedoe over Sylvana? Omdat ze niet vroeg genoeg opstaat verdient ze het om niet af te vallen?
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 18:14:23 #125
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_51669102
joehoeee.. 1.5 kilo eraf.

Nou, dat wou ik ffkes kwijt

* DakDuuf blij is
Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
  vrijdag 20 juli 2007 @ 19:56:58 #126
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51672318
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 15:49 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja das idd beter. Hoe was walibi nou?
Walibi was cool. Vooral Splash Battle . Zit je in een bootje met waterkanonnen en kun je elkaar en mensen die niets vermoedend langs de zijlijn staan te kijken heerlijk natspuiten. Ben er twee keer in geweest en ik was doorwéékt! . Kon wel mee doen aan een wet t-shirt contest . Gelukkig scheen de zon en was ik dus snel weer droog. Maar geweldig, haha.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 21 juli 2007 @ 14:38:03 #127
166706 -Luxury-
Voor jou! - www.dorinda.eu
pi_51692489
Hallo dames, en de enkele heer . Ik lees veel mee hier, omdat ik hier vaak gezonde eetpatroon-tips opdoe (bedankt daarvoor ). Nou heb ik een vraagje.

Ik lees soms dat mensen een paar honderd gram zijn aangekomen en dat dat vaak wordt toegeschreven aan dat je sommige dagen wat meer vocht vasthoudt dan andere dagen. Dit is voor mij heel herkenbaar. Nu is mijn vraag wat je kan doen om te zorgen dat je niet extra vocht vasthoudt, dus hoe je dat kan voorkomen. Is er een reden dat je soms extra vocht vasthoudt?
Voor logo's, reclame en teksten: www.dorinda.eu
  zaterdag 21 juli 2007 @ 14:42:48 #128
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51692582
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 14:38 schreef -Luxury- het volgende:
Hallo dames, en de enkele heer . Ik lees veel mee hier, omdat ik hier vaak gezonde eetpatroon-tips opdoe (bedankt daarvoor ). Nou heb ik een vraagje.

Ik lees soms dat mensen een paar honderd gram zijn aangekomen en dat dat vaak wordt toegeschreven aan dat je sommige dagen wat meer vocht vasthoudt dan andere dagen. Dit is voor mij heel herkenbaar. Nu is mijn vraag wat je kan doen om te zorgen dat je niet extra vocht vasthoudt, dus hoe je dat kan voorkomen. Is er een reden dat je soms extra vocht vasthoudt?
Als je erg zout eet, houd je vocht vast. En er zit veel zout in kant- en klaar maaltijden en ook als je uit eten gaat .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 21 juli 2007 @ 14:43:51 #129
166706 -Luxury-
pi_51692606
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 14:42 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Als je erg zout eet, houd je vocht vast. En er zit veel zout in kant- en klaar maaltijden en ook als je uit eten gaat .
Oke, dank je wel.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 juli 2007 @ 14:44:29 #130
13151 crew  Rewimo
pi_51692625
Of als je ongesteld moet worden. Dan houd je vaak ook vocht vast.
pi_51693052
TVP, ik ben terug van een weekje zee Heb me gisterenavond gewogen en de weegschaal stond op 72,5 kg Nu weer goed opletten
pi_51696745
Even een zwaai vanuit Italie. Heb geen tijd gehad om alles door te lezen, maar even een paar minuutjes op de computer over om toch even langs te waaien hier.

Het is hier warm (oef 32 tot 37 graden, is dus echt zo, de voorspelling klopte) , de ijsjes zijn veel te lekker, maar ik eet vanwege de hitte bijna niets. Sta de hele dag op een surfplank, maak een grote bergtocht of zwem het meer over (ok dat was maar 1x, maar is wel mooi 2 km tegen de stroming en wind in) Ik bak niet veel van surfen, lig nog steeds meer in het water dan op de plank, maar ben wel lekker bezig.

Heb zeker geen vetrol erbij door deze vakantie al ben ik daar eigenlijk totaal niet mee bezig. Ik zie wel wat het thuis is.

Veel plezier in Nederland, en tot over een weekje ofzo!
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_51698064
Hey daar ben ik weer!
Ben maximaal 2 kilo zwaarder dan toen ik weg ging,
maar heb nu al van alles gegeten en het is geen ochtend.
Dus het valt mee
pi_51715818
Is iedereen dood of zo
pi_51726077
Ik post hier niet mee, maar ben wel aan het proberen af te vallen. Vandaar dat ik hier even een soort van "ik probeer het goed te doen, maar dit was een beetje jammer"-frustratie uit .

Vandaag was ik een dagje uit met een vriendin, heel gezellig, niets aan de hand. Gisteren had ik al mijn "vandaag let ik niet zo op"-dag gehad, dus vandaag weer lekker gezond en normaal. Tussendemiddag gingen we lunchen, en ik nam een "broodje gezond". Nou was het niet een snackbar of iets dergelijks, waarvan ik weet dat de broodjes gezond doorgaans helemaal niet zo gezond zijn, maar een cafeetje met salades en broodjes parmaham, tonijnsteak, dat soort dingen. Dus, na nog even aan mevrouw de bediening gevraagd te hebben of het echt wel gezond was, zonder mayonaise enzo, wat werd bevestigd, heb ik dat broodje besteld.

Vervolgens wordt het gebracht, en ik schrik me dood van de enorme berg voedsel die erop ligt. Geen mayonaise nee, maar wel het volgende (ik heb de hoeveelheden zo ongeveer geschat, maar het was zeker niet minder):

Het was héérlijk, daar niet van en ik heb er ook echt van genoten ! Maar de volgende keer ga ik toch maar voor een simpele salade, want 780 calorieën voor een "broodje gezond" - mwah.

En nee, ik heb niet de helft laten staan, want het was een dúúr broodje gezond. Vanavond daarom maar gecompenseerd met als avondeten groentesoep .

[ Bericht 1% gewijzigd door hummus op 22-07-2007 19:38:59 ]
pi_51726384
Ik ben trouwens 0.7 kg aangekomen na 10 dagen zak chips als ontbijt en tussen de middag super mac menu

nou ja..... nu maar weer gezond

p.s. gast je kan toch zelf ook wel bedenken dat fetakaas niet gezond is en ei......
zeg dan... ik wil alleen rauwkost en 30+ kaas + magere ham
en doe je er ketchup op voor de smaak

eigeel is slecht voor je cholesterol waarde en walnoten zijn wel calorierijk maar wel gezond..
  zondag 22 juli 2007 @ 19:18:31 #137
166706 -Luxury-
pi_51726497
Ei is toch ook gezond, of niet dan?
pi_51726548
Hoi - ik klaag ook niet ik vond het gewoon grappig dat ze dit bestempelen als "broodje gezond".
Ketchup op zo'n lekker broodje verpest alles, en ik wilde het gewoon even melden als zijnde "grappig wat mensen als broodje gezond zien". Lees mijn hele post eens, schat, dan zie je wat ik bedoel.
Het was heerlijk, en ik heb er van genoten. Een gekookt ei is niks mis mee, trouwens, zolang je er niet 10 per week eet.
  zondag 22 juli 2007 @ 19:20:18 #139
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51726553
quote:
Op zondag 22 juli 2007 19:18 schreef -Luxury- het volgende:
Ei is toch ook gezond, of niet dan?
Ja, hoor.
  zondag 22 juli 2007 @ 19:22:19 #140
166706 -Luxury-
pi_51726610
Pfew, zou me al bijna schuldig gaan voelen om het gekookte eitje dat ik heb gegeten vandaag.
pi_51726634
Beter een gekookt ei bij je ontbijt dan een zak chips .
  zondag 22 juli 2007 @ 19:24:09 #142
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51726662
quote:
Op zondag 22 juli 2007 19:20 schreef hummus het volgende:
Hoi - ik klaag ook niet ik vond het gewoon grappig dat ze dit bestempelen als "broodje gezond".
Ketchup op zo'n lekker broodje verpest alles, en ik wilde het gewoon even melden als zijnde "grappig wat mensen als broodje gezond zien". Lees mijn hele post eens, schat, dan zie je wat ik bedoel.
Het was heerlijk, en ik heb er van genoten. Een gekookt ei is niks mis mee, trouwens, zolang je er niet 10 per week eet.
Met al die ingrediënten is niet zoveel mis, alleen is het een beetje te veel van het goede als je op de calorieën wilt letten. 'Gezond' is natuurlijk voor meerdere uitleg vatbaar.
pi_51726687
Ja, daar heb je gelijk in. Ik vind dit dan nog wel positiever dan die snackbar-broodjes-gezond, met mayonaise, kaas, ham, ei, en soms nog zo'n huzarensaladebolletje ertussen .
  zondag 22 juli 2007 @ 19:26:03 #144
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51726708
quote:
Op zondag 22 juli 2007 19:25 schreef hummus het volgende:
Ja, daar heb je gelijk in. Ik vind dit dan nog wel positiever dan die snackbar-broodjes-gezond, met mayonaise, kaas, ham, ei, en soms nog zo'n huzarensaladebolletje ertussen .
Dan is 'gezond' 'alles wat niet gefrituurd is'.
pi_51726774
Ik heb trouwens deze week nog zoiets grappigs gezien.

Ik stond in de snackbar voor een flesje drinken, hing er een bord met "Nu, nieuw! Light-bamiballen, past prima in het Sonja Bakker dieet! Lekker met onze magere fritesaus!" . Ik denk dat ze van een partij bamiballen afmoesten die tegen de t.h.t.-datum aanliepen.
  zondag 22 juli 2007 @ 19:32:20 #146
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51726866
quote:
Op zondag 22 juli 2007 19:28 schreef hummus het volgende:
Ik heb trouwens deze week nog zoiets grappigs gezien.

Ik stond in de snackbar voor een flesje drinken, hing er een bord met "Nu, nieuw! Light-bamiballen, past prima in het Sonja Bakker dieet! Lekker met onze magere fritesaus!" . Ik denk dat ze van een partij bamiballen afmoesten die tegen de t.h.t.-datum aanliepen.
Prima voor een SAS-dag, zeker.
pi_51726937
Ei is aan de ene kant wel gezond
maar je moet niet meer dan 1 eigeelbolletje per week eten omdat er veel cholesterol inzit

en doh, natuurlijk is chips ook niet gezond maar ik moet toch eten he
  zondag 22 juli 2007 @ 19:36:28 #148
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51726976
quote:
Op zondag 22 juli 2007 19:34 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ei is aan de ene kant wel gezond
maar je moet niet meer dan 1 eigeelbolletje per week eten omdat er veel cholesterol inzit

en doh, natuurlijk is chips ook niet gezond maar ik moet toch eten he
Eén ei per week, maar? De adviezen gaan van drie tot zes eieren per week.
pi_51727210
Dat witte kun je volgens mij wel onbeperkt eten,
maar in dat gele zit dus teveel cholesterol en is daarom niet gezond..
  zondag 22 juli 2007 @ 19:53:17 #150
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51727427
quote:
Op zondag 22 juli 2007 19:45 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Dat witte kun je volgens mij wel onbeperkt eten,
maar in dat gele zit dus teveel cholesterol en is daarom niet gezond..
Drie eieren per week kan prima.
quote:
De eidooier bevat cholesterol. Omdat vermoed werd dat het eten van veel cholesterol tot hart- en vaatziekten zou kunnen leiden, kregen eieren een slechte naam. Inmiddels (2003) is ontdekt dat een te hoog cholesterolgehalte weliswaar ongezond is, maar niet alleen veroorzaakt wordt door de voeding, maar vooral door de aanleg, en bovendien meer wordt veroorzaakt door het eten van te veel (verzadigde) vetten dan door het eten van cholesterol, dat in betrekkelijk geringe mate wordt opgenomen.
Bron
quote:
Hoeveel eieren mag ik per week?
Eieren zijn rijk aan cholesterol. Het cholesterol in voedingsmiddelen, zoals in eieren, orgaanvlees en garnalen, heeft een klein effect op het cholesterolgehalte in het bloed. Daarom adviseert het Voedingscentrum niet meer dan gemiddeld drie eieren per week te eten. Bij vegetariërs is vier eieren per week geen probleem.
Bron
quote:
De onderzoekers concluderen dat een eitje deel kan uitmaken van een gezond eetpatroon. Ze raden voorlopig wel aan om maximum 6 eieren per week te eten. De studie, en andere recente literatuur, wijzen eieren niet als schuldige voor hart- en vaatziekten aan.

Als je ’s morgens graag een eitje eet, ga gerust je gang. Als het waar is dat niet de cholesterol maar wel de verzadigde vetten in onze voeding het risico op hartziekten vergroot, mag je een lekker eitje verorberen maar laat je het spek beter links liggen.

De wetenschappers raden aan om voorlopig maximum 6 eieren per week te eten. Denk er wel aan dat eieren ook verwerkt worden in andere gerechten.
Bron

[ Bericht 72% gewijzigd door Lienekien op 22-07-2007 19:59:18 ]
  zondag 22 juli 2007 @ 20:00:03 #151
166706 -Luxury-
pi_51727640
-Edit- Te laat
pi_51728093
In koekjes en zo zitten dus ook eieren, dus moet je die er eigenlijk er al aftrekken zeggen ze..

Maar..... dit topic heet slank de zomer in en niet gezond de zomer in dus eigenlijk maakt t ook niet zo veel uit
pi_51728990
Nou, ik zou toch liever op een gezonde manier slank de zomer in gaan eigenlijk anders zit het er òf zo weer aan, òf je krijgt veel te weinig goede voedingsstoffen binnen.
pi_51729049
Of dat allebei, natuurlijk.
  zondag 22 juli 2007 @ 20:58:52 #155
35189 Troel
scherp en bot
pi_51729378
quote:
Op zondag 22 juli 2007 19:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Drie eieren per week kan prima.
[..]

Bron
[..]

Bron
[..]

Bron
En daar komt bij dat eieren naast cholesterol ook gewoon gezonde dingen bevatten zoals eiwitten (echt waar? ja echt waar!)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 22 juli 2007 @ 20:59:42 #156
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51729396
quote:
Op zondag 22 juli 2007 20:58 schreef Troel het volgende:

[..]

En daar komt bij dat eieren naast cholesterol ook gewoon gezonde dingen bevatten zoals eiwitten (echt waar? ja echt waar!)
Sterker nog, ook cholesterol heb je nodig.
  Vis een optie? zondag 22 juli 2007 @ 23:49:16 #157
70532 loveli
N
pi_51734973
Op zich is de hoeveelheid cholesterol in een eierdooier aan de hoge kant. Maar naast cholesterol (1,3%) zit in een dooier veel lecithine (8%). Dat helpt weer bij de afbraak van vet en cholesterol. Ook bevat een eierdooier vitamine D, een van de vitamines van welke we, zeker in de winter, weinig van binnenkrijgen/aanmaken.
Per saldo is een ei inclusief dooier gewoon gezond en mag je best een ei per dag eten (een van de dingen waar sterk de nadruk op werd gelegd bij een college voedingsleer).
http://www.brain-food.nl/eigeel.htm
crap in = crap out
  maandag 23 juli 2007 @ 00:05:13 #158
166706 -Luxury-
pi_51735341
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:49 schreef loveli het volgende:
Op zich is de hoeveelheid cholesterol in een eierdooier aan de hoge kant. Maar naast cholesterol (1,3%) zit in een dooier veel lecithine (8%). Dat helpt weer bij de afbraak van vet en cholesterol. Ook bevat een eierdooier vitamine D, een van de vitamines van welke we, zeker in de winter, weinig van binnenkrijgen/aanmaken.
Per saldo is een ei inclusief dooier gewoon gezond en mag je best een ei per dag eten (een van de dingen waar sterk de nadruk op werd gelegd bij een college voedingsleer).
http://www.brain-food.nl/eigeel.htm
Dit zijn de betere inzichten.

Is er dan ook een aan te raden hoeveelheid eieren per week?
  Vis een optie? maandag 23 juli 2007 @ 01:07:04 #159
70532 loveli
N
pi_51736472
Gewoon je gezonde verstand gebruiken werkt meestal het beste. Een zachte dooier is trouwens beter dan hardgekookt, verhitten is niet al te goed voor vitamines en voedingsstoffen.
crap in = crap out
pi_51737221
Ik hoorde juist van een vriendinnetje geneeskunde dat 't slecht was
anyways laten we dit geen ei topic maken
pi_51739892
Ik denk dat het het beste is dat iedereen er zijn eigen mening op nahoudt

Ik hou te veel van eitjes om ze te laten staan Maar hou me wel aan een max van ongeveer 3 in de week, meer is niet gezond volgens mijn mama

Verder ben ik slecht bezig, vorige week de ganse week maar 2 keer gegeten op een dag (om 12u 's middags opstaan en dan 's avonds nog eens eten), daarnaast heb k vandaag weer niet ontbeten en heb ik een wit broodje besteld voor vanmiddag. Ik heb er even geen zin in om op te letten, ook al weet ik dat het moet
pi_51743201
Zo zeg wat is het hier rustig!!
K heb best goed gestudeerd, maar zo vlak voor tentamen even iets anders
heb iets lekkers gevonden in de aldi: paella uit de vriezer: kan je goed 2x mee doen, zeker met extra paprika (anders is het een beetje weinig groente) en vind m lekker
cranberry mix (cranberries, walnoten, amandelen, hazelnoten en cashew). Minder goed qua calorieen maar ze zijn ongezouten en erg smakelijk.
Hardlopen kan ik nu ook wel zonder evy gelukkig maar. Misschien doe ik wel mee met de 10 km in september als ik dat ga halen!
Het mooi kotsende meisje.
pi_51744965
Ik ga denk ik zo een appeltaart maken (weet nog niet of ik em op ga eten haha)
en dan even informeren bij fitness...

en vanavond cocktail party!
(niet eens per see met alcohol... maar gewoon 1 banaan glas aardbeien, glas jus de orange... in een leuk glas.. lekkere cocktail voor paar personen )
pi_51752768
Jeetje, wat is het hier stil zeg! Ik ga vanavond naar Blondie in Paradiso en daarvoor even een Oosters soepie eten bij Wagamama. Ik pas weer in mijn maat 38 broeken!
pi_51760553
quote:
Op maandag 23 juli 2007 16:57 schreef conleche het volgende:
Jeetje, wat is het hier stil zeg! Ik ga vanavond naar Blondie in Paradiso en daarvoor even een Oosters soepie eten bij Wagamama. Ik pas weer in mijn maat 38 broeken!
blondie! Toch altijd een beetje jammer (mijn ervaring tot nu toe) oude artiesten die weer optreden. Ze zijn toch wat minder energiek en ze zijn uitgezakt en de magie is wat weg.
Weer in oude broeken passen is heerlijk, helaas zou ik daarvoor bij het leger des heils langsmoeten want daar zijn ze nu...
Na het eten stond de weegschaal op 60,6. Misschien morgenochtend wel op streef, nog eventjes wachten
pi_51761980
quote:
Op maandag 23 juli 2007 20:47 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Na het eten stond de weegschaal op 60,6. Misschien morgenochtend wel op streef, nog eventjes wachten
En dan post je een bikinifoto!
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_51762304
quote:
Op maandag 23 juli 2007 21:18 schreef Alcarin het volgende:

[..]

En dan post je een bikinifoto!
Maar m'n buik is nog steeds groot
pi_51763235
quote:
Op maandag 23 juli 2007 21:26 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Maar m'n buik is nog steeds groot
Pff, dat beoordelen wij wel
pi_51767507
Ik ben nu bruin dus kan ik een bikini foto maken
pi_51773943
Nou het is zover hoor

Hier issie dan.
http://i201.photobucket.c(...)peldje/DSC01005x.jpg

* veiligheidsspeldje rent snel weg
  dinsdag 24 juli 2007 @ 08:19:35 #171
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51773949
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 08:17 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Nou het is zover hoor

Hier issie dan.
http://i201.photobucket.c(...)peldje/DSC01005x.jpg

* veiligheidsspeldje rent snel weg
.

Meid, wat zie je er goed uit! .

Ik heb nog wel even te gaan voor ik er zo goed uitzie in een bikini .
Niet meer actief op Fok!
pi_51773983
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 08:17 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Hier issie dan.
Pff dikke buik? Waar dan?
Ik zie een slanke dame Met gespierde benen!
pi_51773995
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 08:24 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Pff dikke buik? Waar dan?
Ik zie een slanke dame Met gespierde benen!
Komt niet van hardlopen*, want hiervoor waren ze ongeveer zo stevig . Een zijkant foto zou w.b. buik inderdaad heel wat confronterender zijn, dat doe ik dan ook niet

Edit: dat had ik dus vanochtend nog willen doen, maar het is hier echt hondeweer, dus dat gaat niet door
Om 10 uur wel naar de tandarts, maar dat vind ik nooit zo vervelend.
pi_51774367
Ik heb trouwens even een kilometertje gezwommen vanochtend
(nooit zo op gelet, maar ik ben maar eens baantjes gaan tellen)
pi_51776393
Veiligheidsspeldje

En ik zie echt geen dikke buik hoor, je ziet er prima uit zo

Nu op gewicht blijven
pi_51776581
En de foto met zwart stipjesjurkje dan? Daar zit toch heel duidelijk een buik in . Ik denk dat het deel vanaf waar ik breder word nog wel wat te verlagen valt eigenlijk.
Ik blijf lekker hardlopen en iig. tot m'n vakantie zo door gaan als nu (wie weet wat er dan aan komt...), maar vul geen streefgewicht in.

De tandarts had natuurlijk weer een minieme hoeveelheid tandsteen ontdekt en ik mag geen frisdrank meer uit de fles drinken, het liefst met een rietje...
pi_51778417
Hartstikke mooie beentjes en ik zie ook geen buik hoor!
pi_51793055
Het is wel te merken dat het vakantie is zeg..(ik ga over een weekje ook )

Ik geloof dat ik maar eens wat meer moet gaan eten. Ik kom steeds rond de 1000-1100 uit, begint op sonja bakker te lijken...(maar dan met roomboter en volle yoghurt, ja ). Ik vind dat ik toch wel minstens 1500 moet eten op een dag, dus maar even wat brood/fruit/whatever toevoegen (nee, geen koekjes ).
Wat heb ik ineens met die haakjes?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:46:30 #179
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51793172
Ik eet juist meer en slechter de laatste tijd . Verveel me e.d. Ik zou morgen een date hebben, maar die gaat niet door (domme Amsterdamse troela bedenkt op het laatste moment dat ze de afstand toch wel een probleem vindt ). Dus ja, morgen maar even hardloopschoenen kopen dan en weer beginnen. Ik wil eigenlijk ook nog een weekje weg, maar zit met twee katten hier waar ik geen oppas voor heb .
Niet meer actief op Fok!
pi_51795119
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:46 schreef Viking84 het volgende:
Ik eet juist meer en slechter de laatste tijd . Verveel me e.d. Ik zou morgen een date hebben, maar die gaat niet door (domme Amsterdamse troela bedenkt op het laatste moment dat ze de afstand toch wel een probleem vindt ). Dus ja, morgen maar even hardloopschoenen kopen dan en weer beginnen. Ik wil eigenlijk ook nog een weekje weg, maar zit met twee katten hier waar ik geen oppas voor heb .
Pff, binnen Nederland zijn er geen lange afstanden. En Amsterdam-Groningen is nog korter dan Rotterdam-Groningen!
Waar is je huisgenoot gebleven, kan die niet op de katjes passen? Anders kunnen ze altijd in een pension, maar dat is weer zo..zielig
  dinsdag 24 juli 2007 @ 20:43:41 #181
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51795412
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:36 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Pff, binnen Nederland zijn er geen lange afstanden. En Amsterdam-Groningen is nog korter dan Rotterdam-Groningen!
Waar is je huisgenoot gebleven, kan die niet op de katjes passen? Anders kunnen ze altijd in een pension, maar dat is weer zo..zielig
Ik ga met m'n huisgenoot op vakantie als ik op vakantie ga (is ook m'n beste vriend nml en de enige met wie ik op vakantie wil ).
En de pensions zitten nu wel vol . We sparen wel ff door en gaan dan volgend jaar naar Mexico ofzo .
Niet meer actief op Fok!
pi_51817238
Haaalloooooo!!!!!!!!!
lo..
lo..

Het echoot hier! Dan ga ik maar even blij melden dat de vakantiekilo's er alweer bijna af zijn (want 75,5), en dat ik vandaag weer heerlijk heb gezwommen. Tegen de stroom in, en nu heb ik spierpijn
En nu maar hopen dat ik op de tweede vakantie niet weer kilo's ga aankomen

Ohja, compleet offtopic, maar ik wil even opscheppen: ik ben sinds vandaag BSc
pi_51818081
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:16 schreef Alcarin het volgende:
Haaalloooooo!!!!!!!!!
lo..
lo..

Het echoot hier! Dan ga ik maar even blij melden dat de vakantiekilo's er alweer bijna af zijn (want 75,5), en dat ik vandaag weer heerlijk heb gezwommen. Tegen de stroom in, en nu heb ik spierpijn
En nu maar hopen dat ik op de tweede vakantie niet weer kilo's ga aankomen

Ohja, compleet offtopic, maar ik wil even opscheppen: ik ben sinds vandaag BSc
Schep jij maar een eind op hoor!! Ik neem aan dat ik je moet feliciteren, dus bij deze , maar heb geen idee wat BSc is.

Om ook even op te scheppen: heb vandaag allemaal online bestelde broeken binnengekregen. De broeken had ik heel gewaagd in maat 38 besteld, (je moet eens wat durven niet waar) en guess what: het past. Ik zal niet beweren dat ze ruim zitten, maar het past en bovendien zijn het jeans en die lopen nog wat uit. Dus ik ben blij!
pi_51818195
Gefeliciteerd Alcairin!
Ik hoop over een maand gewoon Drs. te zijn, doe nog de ongedeelde variant en moet voor 1 september afgestudeerd zijn.
pi_51819103
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:42 schreef conleche het volgende:
Schep jij maar een eind op hoor!! Ik neem aan dat ik je moet feliciteren, dus bij deze , maar heb geen idee wat BSc is.
BSc = Bachelor of science, houdt in dit geval eigenlijk alleen in dat ik 3 jaar heb gestudeerd en een onderzoekje heb gedaan. Maar toch is het stoer (en MSc word ik ook nog wel ).
  woensdag 25 juli 2007 @ 15:09:17 #186
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51819256
Dan krijg jij vanaf nu ook allemaal post met je naam + je titel . Ik ben BA (bachelor of arts; niet dat ik kunstzinnig ben verder, hoor ).
Ik ga trouwens naar alle waarschijnlijkheid nog een weekje naar Parijs half augustus! . Ik ben weer helemaal opgefleurd, haha. We hebben een oppas voor de poezen kunnen regelen en ik heb een financiële meevaller. Gaan er met de bus heen, hotel is bij de reis inbegrepen. In 2005 zijn we ook naar Parijs geweest, maar toen deden we ook aan alle optionele excursies mee en dit keer willen we de stad op eigen houtje gaan verkennen . En dan kunnen we ook de lekkere eettentjes opzoeken .
Niet meer actief op Fok!
pi_51844386
Zo.
Back @ streefgewicht
  donderdag 26 juli 2007 @ 08:45:52 #188
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51844465
Hier gaat het wat minder, maar ik weet ook precies waar dat van komt. De vakantie is gewoon geen goede periode om af te vallen voor mij. In de winter lukt het veel beter. Terwijl veel mensen in de winter moeite hebben met pepernoten, oliebollen etc af te slaan heb ik dat totaal niet.
Maar goed, ik ga tot half augustus weer even goed opletten, zodat ik in ieder geval weer terug ben op 74 / 75 kg voor ik naar Parijs ga. Schommel nu tussen de 75,5 en de 76,5.
Niet meer actief op Fok!
pi_51847291
Ik ga maar wel weer aan t diëten haha
hele vakantie gegeten waar ik zin in had maar nu is mn buik opgezwollen ipv plat
pi_51848606
Zo het is hier inderdaad erg rustig Iedereen is op vakantie natuurlijk...
Leuk alcarin, zo'n titel Met zo'n Bsc lijkt het al heel wat zeker!
Gisteren heb ik pizza gegeten en vanavond ga ik heerlijk koken voor vriendje en mij, en ik heb helemaal niet gelet op hoeveel kcal het gaat worden dat merk ik over enkele weken op de weegschaal wel weer.
In de vakantie vind ik het ook moeilijker om van lekkere dingen af te blijven: het ijs valt nu wel mee maar toch vaker ergens wat drinken ofzo en toetjes natuurlijk... De schade wordt dit jaar vast minder dan vorig jaar (kan ook niet anders ). Maar m'n vriendje wil in parijs elke dag croissantjes eten en dat doe ik dus niet he
pi_51855685
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 08:39 schreef Alcarin het volgende:
Zo.
Back @ streefgewicht
Gefeliciteerd
Ga je nu dit gewicht proberen te behouden? Of ga je voor een nieuw streefgewicht?
pi_51856022
jeeeee, vandaag woog ik voor het eerst 80 kg, een half jaar geleden nog 97. maar sinds de 85 gaat het afvallen erg langzaam. goed ik lijn niet echt, eet alleen wat gezonder, snoep niet meer, geen frisdrank en sap, en veel sporten. nog 5 kilo te gaan, dan moet het zwembandje ook wel weg zijn gok ik. ben benieuwd hoelang dat nog gaat duren. in het huidige tempo waarschijnlijk een maand of 3
Had het eigenlijk rond nu gepland, maar ach.
  donderdag 26 juli 2007 @ 15:55:24 #193
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51857194
17 kg in een half jaar afvallen is erg netjes. Niet zeuren dus . En je lijf doet idd niet altijd wat jij wilt. Je kunt dus beter geen datum in het vooruitzicht stellen, want dan word je geheid teleurgesteld.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 26 juli 2007 @ 15:56:04 #194
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51857213
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:30 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Maar m'n vriendje wil in parijs elke dag croissantjes eten en dat doe ik dus niet he
ga je ook naar Parijs? .

Wanneer, wanneer? . En wat ga je allemaal doen? .
Niet meer actief op Fok!
pi_51857322

Terug van vakantie.. en 1,5 kilo zwaarder.
Maar dat gaat er vast in no time weer af

Gefeliciteerd met je studie Alcarin!
pi_51857551
ik was maar 0.7 kg aangekomen en nu nog maar 0.3

maar 1.5 is ook niet veel
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:07:38 #197
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51857568
Ik zal ook wel aankomen in Parijs . 4 keer uit eten enzo .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:11:55 #198
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51857704
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:07 schreef Viking84 het volgende:
Héél veel wandelen! Je loopt zo maar 10 tot 20 kilometer op een dag!
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:14:26 #199
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51857779
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Héél veel wandelen! Je loopt zo maar 10 tot 20 kilometer op een dag!
Dat zal wel ja .

*denkt terug aan Rome vorig jaar.

We zijn nu wel van plan een gps-ontvanger mee te nemen, dus we maken minder omwegen . En we kopen een buskaart voor de echt lange afstanden. Maar dat is dan weer minder goed voor de lijn . Het centrum van Rome is prima te voet te doorkruisen. We waren er in een half uur doorheen. Zal in het geval van Parijs ook wel zo zijn. Ach, of we lopen of bussen hangt ook een beetje af van wat we willen doen en de beschikbare tijd. Kom maandagmiddag aan en vrijdag aan het begin vd middag gaan we weer weg, dus maar even kijken .
Niet meer actief op Fok!
pi_51857798
Op zich wel weer een voordeel als je naar een stad zoals Parijs gaat, eten is wel wat duurder dan bijv. Spanje, Griekenland of Turkije
pi_51857805
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:07 schreef Viking84 het volgende:
te voet de eifeltoren beklimmen
veel gezonder dan die stomme lift.
pi_51857827
Ik vind het wel raar dat ik niet meer aan ben gekomen.. heb pizza gegeten, 3x big mac menu, elke dag zak chips, pannekoeken..

maar dan niet ook nog snoepjes en brood.. misschien dat dat t was?

ik ga zo advies vragen bij de sportschool.. zin om actief te zijn !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')