Maar je hebt vakantie en dan zondig je vaak met stokbrood en wijn en nu dus met ouzo en feta, je weet.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:53 schreef Miss_XS het volgende:
[..]
Ik zit helemaal niet aan de feta en ouzo![]()
Echt, voordat ik feta zou eten en ouzo zou drinken! Weet je hoeveel calorieën!
a. Ik drink nooit wijn, weet je hoeveel calorieën! Mensen die wijn drinken willen echt niet serieus afvallen!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:57 schreef roooosje het volgende:
[..]
Maar je hebt vakantie en dan zondig je vaak met stokbrood en wijn en nu dus met ouzo en feta, je weet.
Ik vind dit grappig
Nou, dan heeft Sonja vast hele zware olijven denk ikquote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:35 schreef minilotje het volgende:
Wat een onzin! Olijven bevatten ongeveer 120 kcal per 100 gram!
Wat voor een lijst is dat?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:36 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb hier een lijst en daar staat dat één olijf tien calorieën is.
Is het deze?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:44 schreef Lienekien het volgende:
Ja, er staat een heel stuk theorie in.
Há, daar heb ik de kast van vol liggen. Tegen de tijd dat ik ze weer aankan zal ik worden uitgelachen wegens te ouderwets....quote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:43 schreef hummus het volgende:
Staan er nog tips in die methode, Lienekien? Of is het alleen een calorieënlijst?
Ik kan met m'n gezond verstand best een hoop zelf bedenken waardoor ik zou afvallen, maar soms is het fijn om handige weetjes te hebben die het wat makkelijker maken. En die Sonja-weetjes vind ik allemaal zo.. ja, ik weet niet, struisvogelig, of juist veel te "dat kan ik ook zelf verzinnen". "Koop een broek die een maat te klein is. Dat motiveert enorm.".. tja.
Echte dietisten-tips, aan de andere kant, zijn natuurlijk altijd welkom!
Ja, dat is 'm.quote:
ik heb erover gepost in FBquote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:47 schreef Viking84 het volgende:
als we even niet op die Miss_S kloon reageren is ze snel weer vertrokken.
Ja das idd beter. Hoe was walibi nou?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:47 schreef Viking84 het volgende:
als we even niet op die Miss_S kloon reageren is ze snel weer vertrokken.
Ligt eraan of je hem afliktquote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:50 schreef loveli het volgende:
Er is vast ook een subtiel verschil tussen een olijf in olie en een olijf in zout water.
Walibi was cool. Vooral Splash Battlequote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:49 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja das idd beter. Hoe was walibi nou?
Als je erg zout eet, houd je vocht vast. En er zit veel zout in kant- en klaar maaltijden en ook als je uit eten gaatquote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:38 schreef -Luxury- het volgende:
Hallo dames, en de enkele heer. Ik lees veel mee hier, omdat ik hier vaak gezonde eetpatroon-tips opdoe (bedankt daarvoor
). Nou heb ik een vraagje.
Ik lees soms dat mensen een paar honderd gram zijn aangekomen en dat dat vaak wordt toegeschreven aan dat je sommige dagen wat meer vocht vasthoudt dan andere dagen. Dit is voor mij heel herkenbaar. Nu is mijn vraag wat je kan doen om te zorgen dat je niet extra vocht vasthoudt, dus hoe je dat kan voorkomen. Is er een reden dat je soms extra vocht vasthoudt?
Oke, dank je wel.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als je erg zout eet, houd je vocht vast. En er zit veel zout in kant- en klaar maaltijden en ook als je uit eten gaat.
Met al die ingrediënten is niet zoveel mis, alleen is het een beetje te veel van het goede als je op de calorieën wilt letten. 'Gezond' is natuurlijk voor meerdere uitleg vatbaar.quote:Op zondag 22 juli 2007 19:20 schreef hummus het volgende:
Hoi - ik klaag ook nietik vond het gewoon grappig dat ze dit bestempelen als "broodje gezond".
Ketchup op zo'n lekker broodje verpest alles, en ik wilde het gewoon even melden als zijnde "grappig wat mensen als broodje gezond zien". Lees mijn hele post eens, schat, dan zie je wat ik bedoel.
Het was heerlijk, en ik heb er van genoten. Een gekookt ei is niks mis mee, trouwens, zolang je er niet 10 per week eet.
Dan is 'gezond' 'alles wat niet gefrituurd is'.quote:Op zondag 22 juli 2007 19:25 schreef hummus het volgende:
Ja, daar heb je gelijk in. Ik vind dit dan nog wel positiever dan die snackbar-broodjes-gezond, met mayonaise, kaas, ham, ei, en soms nog zo'n huzarensaladebolletje ertussen.
Prima voor een SAS-dag, zeker.quote:Op zondag 22 juli 2007 19:28 schreef hummus het volgende:
Ik heb trouwens deze week nog zoiets grappigs gezien.
Ik stond in de snackbar voor een flesje drinken, hing er een bord met "Nu, nieuw! Light-bamiballen, past prima in het Sonja Bakker dieet! Lekker met onze magere fritesaus!"![]()
. Ik denk dat ze van een partij bamiballen afmoesten die tegen de t.h.t.-datum aanliepen.
Eén ei per week, maar? De adviezen gaan van drie tot zes eieren per week.quote:Op zondag 22 juli 2007 19:34 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ei is aan de ene kant wel gezond
maar je moet niet meer dan 1 eigeelbolletje per week eten omdat er veel cholesterol inzit
en doh, natuurlijk is chips ook niet gezond maar ik moet toch eten he
Drie eieren per week kan prima.quote:Op zondag 22 juli 2007 19:45 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Dat witte kun je volgens mij wel onbeperkt eten,
maar in dat gele zit dus teveel cholesterol en is daarom niet gezond..
Bronquote:De eidooier bevat cholesterol. Omdat vermoed werd dat het eten van veel cholesterol tot hart- en vaatziekten zou kunnen leiden, kregen eieren een slechte naam. Inmiddels (2003) is ontdekt dat een te hoog cholesterolgehalte weliswaar ongezond is, maar niet alleen veroorzaakt wordt door de voeding, maar vooral door de aanleg, en bovendien meer wordt veroorzaakt door het eten van te veel (verzadigde) vetten dan door het eten van cholesterol, dat in betrekkelijk geringe mate wordt opgenomen.
Bronquote:Hoeveel eieren mag ik per week?
Eieren zijn rijk aan cholesterol. Het cholesterol in voedingsmiddelen, zoals in eieren, orgaanvlees en garnalen, heeft een klein effect op het cholesterolgehalte in het bloed. Daarom adviseert het Voedingscentrum niet meer dan gemiddeld drie eieren per week te eten. Bij vegetariërs is vier eieren per week geen probleem.
Bronquote:De onderzoekers concluderen dat een eitje deel kan uitmaken van een gezond eetpatroon. Ze raden voorlopig wel aan om maximum 6 eieren per week te eten. De studie, en andere recente literatuur, wijzen eieren niet als schuldige voor hart- en vaatziekten aan.
Als je ’s morgens graag een eitje eet, ga gerust je gang. Als het waar is dat niet de cholesterol maar wel de verzadigde vetten in onze voeding het risico op hartziekten vergroot, mag je een lekker eitje verorberen maar laat je het spek beter links liggen.
De wetenschappers raden aan om voorlopig maximum 6 eieren per week te eten. Denk er wel aan dat eieren ook verwerkt worden in andere gerechten.
En daar komt bij dat eieren naast cholesterol ook gewoon gezonde dingen bevatten zoals eiwittenquote:Op zondag 22 juli 2007 19:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Drie eieren per week kan prima.
[..]
Bron
[..]
Bron
[..]
Bron
Sterker nog, ook cholesterol heb je nodig.quote:Op zondag 22 juli 2007 20:58 schreef Troel het volgende:
[..]
En daar komt bij dat eieren naast cholesterol ook gewoon gezonde dingen bevatten zoals eiwitten(echt waar? ja echt waar!)
Dit zijn de betere inzichten.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:49 schreef loveli het volgende:
Op zich is de hoeveelheid cholesterol in een eierdooier aan de hoge kant. Maar naast cholesterol (1,3%) zit in een dooier veel lecithine (8%). Dat helpt weer bij de afbraak van vet en cholesterol. Ook bevat een eierdooier vitamine D, een van de vitamines van welke we, zeker in de winter, weinig van binnenkrijgen/aanmaken.
Per saldo is een ei inclusief dooier gewoon gezond en mag je best een ei per dag eten (een van de dingen waar sterk de nadruk op werd gelegd bij een college voedingsleer).
http://www.brain-food.nl/eigeel.htm
quote:Op maandag 23 juli 2007 16:57 schreef conleche het volgende:
Jeetje, wat is het hier stil zeg! Ik ga vanavond naar Blondie in Paradiso en daarvoor even een Oosters soepie eten bij Wagamama. Ik pas weer in mijn maat 38 broeken!![]()
En dan post je een bikinifoto!quote:Op maandag 23 juli 2007 20:47 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Na het eten stond de weegschaal op 60,6. Misschien morgenochtend wel op streef, nog eventjes wachten![]()
Pff, dat beoordelen wij welquote:Op maandag 23 juli 2007 21:26 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Maar m'n buik is nog steeds groot![]()
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 08:17 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Nou het is zover hoor![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hier issie dan.
http://i201.photobucket.c(...)peldje/DSC01005x.jpg
* veiligheidsspeldje rent snel weg![]()
Pff dikke buik? Waar dan?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 08:17 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Hier issie dan.
Komt niet van hardlopen*, want hiervoor waren ze ongeveer zo stevigquote:Op dinsdag 24 juli 2007 08:24 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Pff dikke buik? Waar dan?
Ik zie een slanke dameMet gespierde benen!
![]()
Pff, binnen Nederland zijn er geen lange afstanden. En Amsterdam-Groningen is nog korter dan Rotterdam-Groningen!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:46 schreef Viking84 het volgende:
Ik eet juist meer en slechter de laatste tijd. Verveel me e.d. Ik zou morgen een date hebben, maar die gaat niet door (domme Amsterdamse troela bedenkt op het laatste moment dat ze de afstand toch wel een probleem vindt
). Dus ja, morgen maar even hardloopschoenen kopen dan en weer beginnen. Ik wil eigenlijk ook nog een weekje weg, maar zit met twee katten hier waar ik geen oppas voor heb
.
Ik ga met m'n huisgenoot op vakantie als ik op vakantie ga (is ook m'n beste vriend nml en de enige met wie ik op vakantie wilquote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:36 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Pff, binnen Nederland zijn er geen lange afstanden. En Amsterdam-Groningen is nog korter dan Rotterdam-Groningen!![]()
Waar is je huisgenoot gebleven, kan die niet op de katjes passen?Anders kunnen ze altijd in een pension, maar dat is weer zo..zielig
![]()
Schep jij maar een eind op hoor!! Ik neem aan dat ik je moet feliciteren, dus bij dezequote:Op woensdag 25 juli 2007 14:16 schreef Alcarin het volgende:
Haaalloooooo!!!!!!!!!
lo..
lo..
Het echoot hier! Dan ga ik maar even blij melden dat de vakantiekilo's er alweer bijna af zijn (want 75,5), en dat ik vandaag weer heerlijk heb gezwommen. Tegen de stroom in, en nu heb ik spierpijn![]()
En nu maar hopen dat ik op de tweede vakantie niet weer kilo's ga aankomen![]()
Ohja, compleet offtopic, maar ik wil even opscheppen: ik ben sinds vandaag BSc![]()
BSc = Bachelor of science, houdt in dit geval eigenlijk alleen in dat ik 3 jaar heb gestudeerd en een onderzoekje heb gedaan. Maar toch is het stoerquote:Op woensdag 25 juli 2007 14:42 schreef conleche het volgende:
Schep jij maar een eind op hoor!! Ik neem aan dat ik je moet feliciteren, dus bij deze, maar heb geen idee wat BSc is.
![]()
quote:
ga je ook naar Parijs?quote:Op donderdag 26 juli 2007 11:30 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Maar m'n vriendje wil in parijs elke dag croissantjes eten en dat doe ik dus niet he![]()
Héél veel wandelen! Je loopt zo maar 10 tot 20 kilometer op een dag!quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:07 schreef Viking84 het volgende:
Ik zal ook wel aankomen in Parijs. 4 keer uit eten enzo
.
Dat zal wel jaquote:Op donderdag 26 juli 2007 16:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Héél veel wandelen! Je loopt zo maar 10 tot 20 kilometer op een dag!![]()
te voet de eifeltoren beklimmenquote:Op donderdag 26 juli 2007 16:07 schreef Viking84 het volgende:
Ik zal ook wel aankomen in Parijs. 4 keer uit eten enzo
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |