abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51662170
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 14:49 schreef roooosje het volgende:

[..]

Je zit nu aan de feta en ouzo. Lees je beter in voortaan
Ik zit helemaal niet aan de feta en ouzo
Echt, voordat ik feta zou eten en ouzo zou drinken! Weet je hoeveel calorieën!
pi_51662352
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 14:53 schreef Miss_XS het volgende:

[..]

Ik zit helemaal niet aan de feta en ouzo
Echt, voordat ik feta zou eten en ouzo zou drinken! Weet je hoeveel calorieën!
Maar je hebt vakantie en dan zondig je vaak met stokbrood en wijn en nu dus met ouzo en feta, je weet.

Ik vind dit grappig
Pretentieus geneuzel.
pi_51662546
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 14:57 schreef roooosje het volgende:

[..]

Maar je hebt vakantie en dan zondig je vaak met stokbrood en wijn en nu dus met ouzo en feta, je weet.

Ik vind dit grappig
a. Ik drink nooit wijn, weet je hoeveel calorieën! Mensen die wijn drinken willen echt niet serieus afvallen!
b. Stokbrood eet ik wel eens, maar dan als vervanging van een maaltijd, dus? Ik zie je punt niet.

En ik ga nu eerst even wat wangverstevigende oefeningen doen, ik krijg pafwangen.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 15:30:59 #104
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51663567
Ik vind het eerlijk gezegd kinderachtig om iemand achter d'r rug om belachelijk te gaan maken. Doe dat als ze zich kan verweren.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_51663662
Wat een humor zeg sjongejonge. Kinderachtig.

Maar, waarom ik hier post:
Een vraagje aan alle dieetadepten, hoeveel calorieen/vet/weetikveel zit er nou eigenlijk in olijven? Ik zat (voor de grap) eens dat Sonja Bakker forum door te lezen, en daar las ik het volgende:

"Eet geen olijven, dat zijn calorieënbommen. Drie olijfjes bevatten maar liefst 120 kcal."

Nou ben ik op zich helemaal niet tegen Sonja Bakker, al pak ik het afvallen gewoon op m'n eigen manier aan. Maar dit lijkt me pure onzin? Weet iemand hier (met de eetmeter ofzo) hoeveel calorieen er eigenlijk in olijven zitten?

Normaalgesproken zou ik me niet zo ergeren aan zo'n uitspraak, maar olijven zijn altijd mijn "ik heb zin in iets dus ga ik maar olijven snaaien, dat valt tenminste nog mee aan schade"-eten.
pi_51663744
Wat een onzin! Olijven bevatten ongeveer 120 kcal per 100 gram!
pi_51663788
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 15:35 schreef minilotje het volgende:
Wat een onzin! Olijven bevatten ongeveer 120 kcal per 100 gram!
Nou, dan heeft Sonja vast hele zware olijven denk ik .
Mooi, dan ga ik bij deze gewoon verder met olijven zien als dat-kan-best-'s avonds-hapje. .
  vrijdag 20 juli 2007 @ 15:36:13 #108
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51663792
Ik heb hier een lijst en daar staat dat één olijf tien calorieën is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_51663820
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 15:36 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb hier een lijst en daar staat dat één olijf tien calorieën is.
Wat voor een lijst is dat?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 15:37:59 #110
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51663853
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 15:36 schreef hummus het volgende:

[..]

Wat voor een lijst is dat?
In 'Eet je slank, de diëtistenmethode'.
pi_51663889
Dat klinkt betrouwbaar. Nou, dan weet ik dat ook weer. Meestal heb ik na vier olijven er ook wel weer genoeg van, dus dan kan het best zo af en toe .
pi_51664045
Staan er nog tips in die methode, Lienekien? Of is het alleen een calorieënlijst?

Ik kan met m'n gezond verstand best een hoop zelf bedenken waardoor ik zou afvallen, maar soms is het fijn om handige weetjes te hebben die het wat makkelijker maken. En die Sonja-weetjes vind ik allemaal zo.. ja, ik weet niet, struisvogelig, of juist veel te "dat kan ik ook zelf verzinnen". "Koop een broek die een maat te klein is. Dat motiveert enorm.".. tja .

Echte dietisten-tips, aan de andere kant, zijn natuurlijk altijd welkom!
  vrijdag 20 juli 2007 @ 15:44:48 #113
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51664087
Ja, er staat een heel stuk theorie in.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 15:45:30 #114
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51664111
haha, die Miss_XS is zó overduidelijk een kloon hè .
Ontbijt geskipt, bootcampen en 'een uurtje of 2 fitnessen' .
Niet meer actief op Fok!
pi_51664130
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 15:44 schreef Lienekien het volgende:
Ja, er staat een heel stuk theorie in.
Is het deze?
pi_51664168
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 15:43 schreef hummus het volgende:
Staan er nog tips in die methode, Lienekien? Of is het alleen een calorieënlijst?

Ik kan met m'n gezond verstand best een hoop zelf bedenken waardoor ik zou afvallen, maar soms is het fijn om handige weetjes te hebben die het wat makkelijker maken. En die Sonja-weetjes vind ik allemaal zo.. ja, ik weet niet, struisvogelig, of juist veel te "dat kan ik ook zelf verzinnen". "Koop een broek die een maat te klein is. Dat motiveert enorm.".. tja .

Echte dietisten-tips, aan de andere kant, zijn natuurlijk altijd welkom!
Há, daar heb ik de kast van vol liggen. Tegen de tijd dat ik ze weer aankan zal ik worden uitgelachen wegens te ouderwets....

@ de miss-s kloon; ga eens buitenspelen.....
  vrijdag 20 juli 2007 @ 15:47:30 #117
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51664186
als we even niet op die Miss_S kloon reageren is ze snel weer vertrokken .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 20 juli 2007 @ 15:47:33 #118
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51664190
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 15:45 schreef hummus het volgende:
Is het deze?
Ja, dat is 'm.

Ik kreeg 'm te leen van een collega vanwege de recepten, maar uiteindelijk vond ik het informatieve gedeelte het meest waardevol. Ik kan je dus niet zeggen of die tien kilo in twee maanden haalbaar is.
pi_51664251
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 15:47 schreef Viking84 het volgende:
ik heb erover gepost in FB
pi_51664257
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 15:47 schreef Viking84 het volgende:
Ja das idd beter. Hoe was walibi nou?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 juli 2007 @ 16:46:07 #121
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_51666445
Handige link: http://www.calorietabel.nl/index.php?idd=a

1 olijf 7 kcal
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Vis een optie? vrijdag 20 juli 2007 @ 16:50:36 #122
70532 loveli
N
pi_51666609
Er is vast ook een subtiel verschil tussen een olijf in olie en een olijf in zout water.
crap in = crap out
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 juli 2007 @ 16:51:49 #123
13151 crew  Rewimo
pi_51666652
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 16:50 schreef loveli het volgende:
Er is vast ook een subtiel verschil tussen een olijf in olie en een olijf in zout water.
Ligt eraan of je hem aflikt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_51669016
Geweldig, die wijsheden van sonja.. van zoete witte wijn krijg je cellulitis, maar van droge witte wijn niet. Oh, dat komt vast door de suiker! Maarvan alle andere suiker in haar dieet krijg je natuurlijk geen cellulitis..

'en onthoud: vier kilo eraf is een kledingmaat minder'
Bij mij niet hoor..

Het lijkt trouwens wel of het hier te lang rustig is geweest..Waarom al dat gedoe over Sylvana? Omdat ze niet vroeg genoeg opstaat verdient ze het om niet af te vallen?
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 18:14:23 #125
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_51669102
joehoeee.. 1.5 kilo eraf.

Nou, dat wou ik ffkes kwijt

* DakDuuf blij is
Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
  vrijdag 20 juli 2007 @ 19:56:58 #126
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51672318
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 15:49 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja das idd beter. Hoe was walibi nou?
Walibi was cool. Vooral Splash Battle . Zit je in een bootje met waterkanonnen en kun je elkaar en mensen die niets vermoedend langs de zijlijn staan te kijken heerlijk natspuiten. Ben er twee keer in geweest en ik was doorwéékt! . Kon wel mee doen aan een wet t-shirt contest . Gelukkig scheen de zon en was ik dus snel weer droog. Maar geweldig, haha.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 21 juli 2007 @ 14:38:03 #127
166706 -Luxury-
Voor jou! - www.dorinda.eu
pi_51692489
Hallo dames, en de enkele heer . Ik lees veel mee hier, omdat ik hier vaak gezonde eetpatroon-tips opdoe (bedankt daarvoor ). Nou heb ik een vraagje.

Ik lees soms dat mensen een paar honderd gram zijn aangekomen en dat dat vaak wordt toegeschreven aan dat je sommige dagen wat meer vocht vasthoudt dan andere dagen. Dit is voor mij heel herkenbaar. Nu is mijn vraag wat je kan doen om te zorgen dat je niet extra vocht vasthoudt, dus hoe je dat kan voorkomen. Is er een reden dat je soms extra vocht vasthoudt?
Voor logo's, reclame en teksten: www.dorinda.eu
  zaterdag 21 juli 2007 @ 14:42:48 #128
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51692582
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 14:38 schreef -Luxury- het volgende:
Hallo dames, en de enkele heer . Ik lees veel mee hier, omdat ik hier vaak gezonde eetpatroon-tips opdoe (bedankt daarvoor ). Nou heb ik een vraagje.

Ik lees soms dat mensen een paar honderd gram zijn aangekomen en dat dat vaak wordt toegeschreven aan dat je sommige dagen wat meer vocht vasthoudt dan andere dagen. Dit is voor mij heel herkenbaar. Nu is mijn vraag wat je kan doen om te zorgen dat je niet extra vocht vasthoudt, dus hoe je dat kan voorkomen. Is er een reden dat je soms extra vocht vasthoudt?
Als je erg zout eet, houd je vocht vast. En er zit veel zout in kant- en klaar maaltijden en ook als je uit eten gaat .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 21 juli 2007 @ 14:43:51 #129
166706 -Luxury-
pi_51692606
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 14:42 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Als je erg zout eet, houd je vocht vast. En er zit veel zout in kant- en klaar maaltijden en ook als je uit eten gaat .
Oke, dank je wel.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 juli 2007 @ 14:44:29 #130
13151 crew  Rewimo
pi_51692625
Of als je ongesteld moet worden. Dan houd je vaak ook vocht vast.
pi_51693052
TVP, ik ben terug van een weekje zee Heb me gisterenavond gewogen en de weegschaal stond op 72,5 kg Nu weer goed opletten
pi_51696745
Even een zwaai vanuit Italie. Heb geen tijd gehad om alles door te lezen, maar even een paar minuutjes op de computer over om toch even langs te waaien hier.

Het is hier warm (oef 32 tot 37 graden, is dus echt zo, de voorspelling klopte) , de ijsjes zijn veel te lekker, maar ik eet vanwege de hitte bijna niets. Sta de hele dag op een surfplank, maak een grote bergtocht of zwem het meer over (ok dat was maar 1x, maar is wel mooi 2 km tegen de stroming en wind in) Ik bak niet veel van surfen, lig nog steeds meer in het water dan op de plank, maar ben wel lekker bezig.

Heb zeker geen vetrol erbij door deze vakantie al ben ik daar eigenlijk totaal niet mee bezig. Ik zie wel wat het thuis is.

Veel plezier in Nederland, en tot over een weekje ofzo!
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_51698064
Hey daar ben ik weer!
Ben maximaal 2 kilo zwaarder dan toen ik weg ging,
maar heb nu al van alles gegeten en het is geen ochtend.
Dus het valt mee
pi_51715818
Is iedereen dood of zo
pi_51726077
Ik post hier niet mee, maar ben wel aan het proberen af te vallen. Vandaar dat ik hier even een soort van "ik probeer het goed te doen, maar dit was een beetje jammer"-frustratie uit .

Vandaag was ik een dagje uit met een vriendin, heel gezellig, niets aan de hand. Gisteren had ik al mijn "vandaag let ik niet zo op"-dag gehad, dus vandaag weer lekker gezond en normaal. Tussendemiddag gingen we lunchen, en ik nam een "broodje gezond". Nou was het niet een snackbar of iets dergelijks, waarvan ik weet dat de broodjes gezond doorgaans helemaal niet zo gezond zijn, maar een cafeetje met salades en broodjes parmaham, tonijnsteak, dat soort dingen. Dus, na nog even aan mevrouw de bediening gevraagd te hebben of het echt wel gezond was, zonder mayonaise enzo, wat werd bevestigd, heb ik dat broodje besteld.

Vervolgens wordt het gebracht, en ik schrik me dood van de enorme berg voedsel die erop ligt. Geen mayonaise nee, maar wel het volgende (ik heb de hoeveelheden zo ongeveer geschat, maar het was zeker niet minder):

Het was héérlijk, daar niet van en ik heb er ook echt van genoten ! Maar de volgende keer ga ik toch maar voor een simpele salade, want 780 calorieën voor een "broodje gezond" - mwah.

En nee, ik heb niet de helft laten staan, want het was een dúúr broodje gezond. Vanavond daarom maar gecompenseerd met als avondeten groentesoep .

[ Bericht 1% gewijzigd door hummus op 22-07-2007 19:38:59 ]
pi_51726384
Ik ben trouwens 0.7 kg aangekomen na 10 dagen zak chips als ontbijt en tussen de middag super mac menu

nou ja..... nu maar weer gezond

p.s. gast je kan toch zelf ook wel bedenken dat fetakaas niet gezond is en ei......
zeg dan... ik wil alleen rauwkost en 30+ kaas + magere ham
en doe je er ketchup op voor de smaak

eigeel is slecht voor je cholesterol waarde en walnoten zijn wel calorierijk maar wel gezond..
  zondag 22 juli 2007 @ 19:18:31 #137
166706 -Luxury-
pi_51726497
Ei is toch ook gezond, of niet dan?
pi_51726548
Hoi - ik klaag ook niet ik vond het gewoon grappig dat ze dit bestempelen als "broodje gezond".
Ketchup op zo'n lekker broodje verpest alles, en ik wilde het gewoon even melden als zijnde "grappig wat mensen als broodje gezond zien". Lees mijn hele post eens, schat, dan zie je wat ik bedoel.
Het was heerlijk, en ik heb er van genoten. Een gekookt ei is niks mis mee, trouwens, zolang je er niet 10 per week eet.
  zondag 22 juli 2007 @ 19:20:18 #139
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51726553
quote:
Op zondag 22 juli 2007 19:18 schreef -Luxury- het volgende:
Ei is toch ook gezond, of niet dan?
Ja, hoor.
  zondag 22 juli 2007 @ 19:22:19 #140
166706 -Luxury-
pi_51726610
Pfew, zou me al bijna schuldig gaan voelen om het gekookte eitje dat ik heb gegeten vandaag.
pi_51726634
Beter een gekookt ei bij je ontbijt dan een zak chips .
  zondag 22 juli 2007 @ 19:24:09 #142
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51726662
quote:
Op zondag 22 juli 2007 19:20 schreef hummus het volgende:
Hoi - ik klaag ook niet ik vond het gewoon grappig dat ze dit bestempelen als "broodje gezond".
Ketchup op zo'n lekker broodje verpest alles, en ik wilde het gewoon even melden als zijnde "grappig wat mensen als broodje gezond zien". Lees mijn hele post eens, schat, dan zie je wat ik bedoel.
Het was heerlijk, en ik heb er van genoten. Een gekookt ei is niks mis mee, trouwens, zolang je er niet 10 per week eet.
Met al die ingrediënten is niet zoveel mis, alleen is het een beetje te veel van het goede als je op de calorieën wilt letten. 'Gezond' is natuurlijk voor meerdere uitleg vatbaar.
pi_51726687
Ja, daar heb je gelijk in. Ik vind dit dan nog wel positiever dan die snackbar-broodjes-gezond, met mayonaise, kaas, ham, ei, en soms nog zo'n huzarensaladebolletje ertussen .
  zondag 22 juli 2007 @ 19:26:03 #144
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51726708
quote:
Op zondag 22 juli 2007 19:25 schreef hummus het volgende:
Ja, daar heb je gelijk in. Ik vind dit dan nog wel positiever dan die snackbar-broodjes-gezond, met mayonaise, kaas, ham, ei, en soms nog zo'n huzarensaladebolletje ertussen .
Dan is 'gezond' 'alles wat niet gefrituurd is'.
pi_51726774
Ik heb trouwens deze week nog zoiets grappigs gezien.

Ik stond in de snackbar voor een flesje drinken, hing er een bord met "Nu, nieuw! Light-bamiballen, past prima in het Sonja Bakker dieet! Lekker met onze magere fritesaus!" . Ik denk dat ze van een partij bamiballen afmoesten die tegen de t.h.t.-datum aanliepen.
  zondag 22 juli 2007 @ 19:32:20 #146
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51726866
quote:
Op zondag 22 juli 2007 19:28 schreef hummus het volgende:
Ik heb trouwens deze week nog zoiets grappigs gezien.

Ik stond in de snackbar voor een flesje drinken, hing er een bord met "Nu, nieuw! Light-bamiballen, past prima in het Sonja Bakker dieet! Lekker met onze magere fritesaus!" . Ik denk dat ze van een partij bamiballen afmoesten die tegen de t.h.t.-datum aanliepen.
Prima voor een SAS-dag, zeker.
pi_51726937
Ei is aan de ene kant wel gezond
maar je moet niet meer dan 1 eigeelbolletje per week eten omdat er veel cholesterol inzit

en doh, natuurlijk is chips ook niet gezond maar ik moet toch eten he
  zondag 22 juli 2007 @ 19:36:28 #148
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51726976
quote:
Op zondag 22 juli 2007 19:34 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ei is aan de ene kant wel gezond
maar je moet niet meer dan 1 eigeelbolletje per week eten omdat er veel cholesterol inzit

en doh, natuurlijk is chips ook niet gezond maar ik moet toch eten he
Eén ei per week, maar? De adviezen gaan van drie tot zes eieren per week.
pi_51727210
Dat witte kun je volgens mij wel onbeperkt eten,
maar in dat gele zit dus teveel cholesterol en is daarom niet gezond..
  zondag 22 juli 2007 @ 19:53:17 #150
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51727427
quote:
Op zondag 22 juli 2007 19:45 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Dat witte kun je volgens mij wel onbeperkt eten,
maar in dat gele zit dus teveel cholesterol en is daarom niet gezond..
Drie eieren per week kan prima.
quote:
De eidooier bevat cholesterol. Omdat vermoed werd dat het eten van veel cholesterol tot hart- en vaatziekten zou kunnen leiden, kregen eieren een slechte naam. Inmiddels (2003) is ontdekt dat een te hoog cholesterolgehalte weliswaar ongezond is, maar niet alleen veroorzaakt wordt door de voeding, maar vooral door de aanleg, en bovendien meer wordt veroorzaakt door het eten van te veel (verzadigde) vetten dan door het eten van cholesterol, dat in betrekkelijk geringe mate wordt opgenomen.
Bron
quote:
Hoeveel eieren mag ik per week?
Eieren zijn rijk aan cholesterol. Het cholesterol in voedingsmiddelen, zoals in eieren, orgaanvlees en garnalen, heeft een klein effect op het cholesterolgehalte in het bloed. Daarom adviseert het Voedingscentrum niet meer dan gemiddeld drie eieren per week te eten. Bij vegetariërs is vier eieren per week geen probleem.
Bron
quote:
De onderzoekers concluderen dat een eitje deel kan uitmaken van een gezond eetpatroon. Ze raden voorlopig wel aan om maximum 6 eieren per week te eten. De studie, en andere recente literatuur, wijzen eieren niet als schuldige voor hart- en vaatziekten aan.

Als je ’s morgens graag een eitje eet, ga gerust je gang. Als het waar is dat niet de cholesterol maar wel de verzadigde vetten in onze voeding het risico op hartziekten vergroot, mag je een lekker eitje verorberen maar laat je het spek beter links liggen.

De wetenschappers raden aan om voorlopig maximum 6 eieren per week te eten. Denk er wel aan dat eieren ook verwerkt worden in andere gerechten.
Bron

[ Bericht 72% gewijzigd door Lienekien op 22-07-2007 19:59:18 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')