Eindconclusie: Half Argentinië komt uit Italië. Probeer het eens met een Duits paspoort, zelfde vlucht? ¤ 318,68 plus (kleine lettertjes) ¤ 15 per persoon. Overigens zou dat betekenen dat de Zuid Amerika pas dan stukken voordeliger is...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:31 schreef luciano het volgende:
Vervolg van : Argentinië + Argentina #2
Ik heb de TT aangepast aan 2 taligen , daar menig fokkert zal zoeken op argentinië ipv argentina![]()
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb nav de discussie over de prijzen van tickets 4 steekproeven genomen :
1) italiaans burgerschap + hoogseizoen ? ( 7 december 2007 >> 14 december 2007 ) = ¤ 183
EINDCONCLUSIE....
PUZZEL ZE RENZELL![]()
Ik heb 8 verschillende landen ingevoerd , en alleen bij DUITSLAND krijg ik een ander scherm te zien , waar NIET DE GOEDKOOPSTE vlucht automatisch wordt geselecteerd , maar een andere vlucht ! ( vraag me niet waarom , ....... )quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:28 schreef flipsen het volgende:
[..]
Eindconclusie: Half Argentinië komt uit Italië. Probeer het eens met een Duits paspoort, zelfde vlucht? ¤ 318,68 plus (kleine lettertjes) ¤ 15 per persoon. Overigens zou dat betekenen dat de Zuid Amerika pas dan stukken voordeliger is...
Luciano, ik probeer echt niet de betweter uit te hangen, sorry als ik je die indruk geef. Ik probeer net als jij mensen te helpen![]()
Gelukkig welquote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:28 schreef FootballPlayer het volgende:
Argentinië is wel hip de laatste tijd!
Op ByT Argentina zie ik appartementen (niet veel trouwens) voor 300/400 euro per maand. Minder gaat je waarschijnlijk toch niet lukken als toerist zijnde... Of je moet geluk hebbenquote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:28 schreef FootballPlayer het volgende:
Argentinië is wel hip de laatste tijd!
Toch zou ik zeker naar Iguazú gaan hoor! Ik heb het zelf in de omgekeerde volgorde gedaan; ik was namelijk in Buenos Aires en wilde richting Bolivia/Peru. Van Buenos Aires ben ik rechtstreeks naar Iguazú gegaan (= 16 uur in de bus geloof ik, maar voor het geval je het nog nergens had zien staan: de bussen zijn super!). Uiteraard moet je dan zowel de Argentijnse kant als de Braziliaanse kant zien, wat ik ook heb gedaan. Daarna ben ik in één ruk door naar Salta gebust. Weet niet meer precies hoeveel uur, maar een hoop. Overigens vond ik Salta maar zo-zo, zeker als je toch Peru en Bolivia gaat zien.quote:Op maandag 30 juli 2007 14:41 schreef babette21 het volgende:
Ik ga in oktober, samen met mijn nichtje, naar Zuid-Amerika: van Peru, via Boliva en Argentinië, naar Chili. Nu hebben we de route in - hele - grote lijnen al vast staan, maar vroegen we ons af wat nou een leuke route zou zijn vanaf Boliva (de bekende zoutvlaktes) tot Buenos Aires: wat zijn de highlights in noord-Argentinië?
nb. de watervallen zijn ons al bekend, maar liggen zo op 't oog wel errug uit de route!
Plaza de Mayo heb je dan ook in 15 minuten gezien. Palermo duurt iets langerquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 17:54 schreef Knakker het volgende:
Leuke post Reem! Sowieso is het de moeite waard om in een wijk als Flores of Once rond te lopen. Almagro is ook leuk trouwens.
Heb een hekel aan die mensen die denken dat Buenos Aires zich beperkt tot Playa de Mayo of Palermo![]()
Wat deed je daar precies?quote:Als je trouwens wil weten hoe een typische villa in Buenos Aires eruit ziet: klik hier - heb daar een paar maanden rondgehuppeld.
Lijkt me sterk,, ik zal eens rondvragen...quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 01:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Er is geen nachtleven in BA
After Office op woensdag duurt in de meeste clubs maar tot 0230/0300. In het weekend is het een ander verhaalquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:41 schreef flipsen het volgende:
om 3:30 al naar buiten reem? Da's vroeg hoor...
Als je van een keer in de 2 weken draaien kan leven wel denk ikquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 20:47 schreef d.n3rd het volgende:
Ik ben trouwens dj, draai mee op vrij hoog niveau. Zou er voor mij nog wat werk inzitten daar in Argentinie? Zet ik mn platentas hier thuis klaar om verzonden te worden
Kan ikquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je van een keer in de 2 weken draaien kan leven wel denk ik
Con permiso: Ik denk dat flipsen niet het mixen bedoelt, maar gewoon meer zoals djs in popijopie tenten draaien, gewoon midden in een nummer overschakelen naar een ander nummer, heel rigoreus, en niet vloeiend zoals fatsoenlijke djsquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:41 schreef d.n3rd het volgende:
En nummers afkappen doe ik ook, anders is het zo saai voor ons dj's, wachten en wachten tot een nummer afgelopen is? Bluhh
Hoezo?quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat wordt je eigen veel vevelen.
Dat van het nachtleven heb ik gemerkt idd, het is eigenlijk vergelijkbaar met Nederland qua tijden. Maar het centrum is wel aardig, vrij modern met veel bars en winkels. Ook de omgeving hier is de moeite waard. Ik ga in de zomervakantie hier nog naar Buenos Aires, Corrientes en de watervallen. En in september even een weekje naar Cordoba met mijn huidige klas. Maar ik versta alleen niemand uit mijn klas omdat ze hier geen woord engels sprekenquote:Op maandag 27 augustus 2007 00:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alles om 3 uur dicht, geen nachtleven in heel de provincie, voor de rest is het een kleine stad waar weinig te beleven valt en zijn er vooral Indigena´s
Idd, ik zit een jaar in dezelfde stad. Eerst half jaar high school en daarna half jaar college. Ik zit dus bijna zeker een jaar in deze stad dus nu zeggen dat BA ofzo leuker is heb ik niet zoveel aanquote:Op maandag 27 augustus 2007 08:11 schreef Knakker het volgende:
Lees nou even wat hij schrijft. Dit (waarschijnlijk) iemand een high school year doet en dus een jaar gebonden zit aan zijn plaats. Dan kun je wel zeggen dat Buenos Aires veel leuker is maar daar heeft ie helemaal niets aan...
Buenos Aires ja, geen plaatjes meegenomen, wel mijn platenkoffer klaargezet voor verzenden mocht er een opdracht binnenkomenquote:Op maandag 27 augustus 2007 15:05 schreef reem het volgende:
BA? En nog plaatjes meegenomen?
Ja ik zit inderdaad in de hoofdstad. Maar dan wel in de ghettoquote:Op maandag 27 augustus 2007 18:02 schreef Knakker het volgende:
Ik neem dat je gewoon in de hoofdstad zit, toch? Je schrijft namelijk San Miguel maar ik neem voor het gemak maar aan dat je "San Miguel de Túcuman" bedoeltIk kan zo snel geen taalscholen voor je vinden; dat zal wel komen omdat er weinig buitenlanders daar Spaanse taallessen volgen en er dus geen scholen op internet staan. Ik denk dat je de beste kansen hebt door te kijken wat je via je school te regelen; de universiteit in Tucuman zal ook wel cursussen Spaans kunnen aanbieden.
Verder is Tucuman gewoon een aangename stad, je verblijft er tussen Argentijnen dus je zult je er ongetwijfeld uitstekend vermaken!
(betrouwbare) Bron? En hoeveel procent van de Europese/Amerikaanse toeristen?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
25% van alle Portena´s is het afgelopen slachtoffer geworden van een misdaad, en in 33% van alle huizen in BA is ingebroken
Toen ik voor het eerst in Argentinië was wilde mijn toenmalige vriendin (toch niet één van de domste) dat maar niet geloven. Totdat we na een uurtje op een terrasje opeens in de zon zaten ipv de schaduwquote:Op zondag 2 september 2007 19:29 schreef d.n3rd het volgende:
lol die zon draait hier de andere kant op
Dan moet je naar de massages van Flip gaanquote:
Hij is in het Nederlands, Spaanse ondertiteling. Ben zelf niet geweest, hier (Bariloche) draait ie namelijk nietquote:Op dinsdag 4 september 2007 04:43 schreef reem het volgende:
Iemand al naar Zwartboek geweest? Draait nu in de bioscopen, maar ben te lui om na te gaan of ie spaans gedubbed is / of ondertiteld...
Kon het niet nalaten even te googlen... www.masajes.com.ar is wel een leuke site, aan sommige foto's te zien gaan die vast verder dan alleen het masseren van je nekquote:Op dinsdag 4 september 2007 05:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dan moet je naar de massages van Flip gaan
Ik betaalde hetzelfde vorig jaar naar en van Lima met Iberia, dus het lijkt me redelijk (maar ik heb verder geen verstand van prijsverschillen tussen Lima en BA). Ik heb toen overigens mijn ticket geregeld via tunafish.nl: een handige site waar je ook eventueel kunt kijken...quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:59 schreef MarkaD het volgende:
Ik heb een optie genomen op een ticket naar en van BA, vertrek op 13 januari, geldigheidsduur van 1 jaar (flexibel), met Delta Airlines. Het ticket kost 950 euro (bij Kilroy), wat vinden jullie van de prijs?
wij hebben een 6 maanden ticket via atp.nl geboekt. heen BA, terug van fortaleza. wijzigbaar voor 100 euro, kosten 1030 euro p.p., vliegen heen met transavia, terug met TAM. beide keren met 1 prima overstap. Via Delta waren de vluchttijden voor ons net wat minder ideaal.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:59 schreef MarkaD het volgende:
Ik heb een optie genomen op een ticket naar en van BA, vertrek op 13 januari, geldigheidsduur van 1 jaar (flexibel), met Delta Airlines. Het ticket kost 950 euro (bij Kilroy), wat vinden jullie van de prijs?
Ik was er de tweede helft van april (oa Bariloche, El Calefate en Ushuaia) en dat was nog nét om te doen, al zou ik een volgende keer wel wat eerder gaan. Nu was het op sommige plaatsen rustig tot saai en heb ik veel slecht weer (veel regen en in Ushuaia zelfs ook sneeuw) gehad.quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:52 schreef MarkaD het volgende:
Ah ok, ik wist niet dat het "seizoen" tot april loopt, mooi
Naar Buenos Aires met Transaviaquote:Op dinsdag 18 september 2007 22:18 schreef knuppelhout het volgende:
wij hebben een 6 maanden ticket via atp.nl geboekt. heen BA, terug van fortaleza. wijzigbaar voor 100 euro, kosten 1030 euro p.p., vliegen heen met transavia, terug met TAM. beide keren met 1 prima overstap. Via Delta waren de vluchttijden voor ons net wat minder ideaal.
Dan vind ik mijn ticket toch wel wat beter klinkenquote:Op dinsdag 18 september 2007 22:18 schreef knuppelhout het volgende:
[..]
wij hebben een 6 maanden ticket via atp.nl geboekt. heen BA, terug van fortaleza. wijzigbaar voor 100 euro, kosten 1030 euro p.p., vliegen heen met transavia, terug met TAM. beide keren met 1 prima overstap. Via Delta waren de vluchttijden voor ons net wat minder ideaal.
precies, als je alleen arg wil zien is jouw ticket vooral goedkoper. een ticket voor 6maanden is altijd duurder, ik mag terug van een ander vliegveld, heb goede transfers en die 3 mnd is geen punt voor mij: die haal ik nooit voor elk afzonderlijk land.quote:Op woensdag 19 september 2007 07:57 schreef MarkaD het volgende:
[..]
Dan vind ik mijn ticket toch wel wat beter klinkenDie lange overstap in Atlanta maakt me niet zoveel uit, als jonge student kun je dat nog wel hebben
Die miep van het reisbureau zei trouwens dat de terugdatum op 3 maanden moest, anders kom je het land niet in (ter plekke moet ik hem dan wijzigen). Klopt dit?
Ho ho, ik ga ook naar andere landen hoorquote:Op woensdag 19 september 2007 08:34 schreef knuppelhout het volgende:
[..]
precies, als je alleen arg wil zien is jouw ticket vooral goedkoper. een ticket voor 6maanden is altijd duurder, ik mag terug van een ander vliegveld, heb goede transfers en die 3 mnd is geen punt voor mij: die haal ik nooit voor elk afzonderlijk land.
maar zin dat ik er in heb!!!!! nog maar 8 1/2 week!
Het happy end was misschien iets te happy jaquote:Op woensdag 19 september 2007 03:40 schreef flipsen het volgende:
Zeg d.n3rd, die liesbreuk... dat had toch niet met die massage te maken he?
Argentinie dat Europeanen uitzetquote:Op woensdag 19 september 2007 07:57 schreef MarkaD het volgende:
Die miep van het reisbureau zei trouwens dat de terugdatum op 3 maanden moest, anders kom je het land niet in (ter plekke moet ik hem dan wijzigen). Klopt dit?
Het historisch centrum van Colonia is supermooi! Ben er drie dagen geweest (= lang genoeg), maar ik vond het zeker de moeite waard om te bezoekenquote:Op donderdag 20 september 2007 00:46 schreef flipsen het volgende:
Waarom willen jullie naar Uruguay? Saaaaai![]()
Ik vond 5 uur wel okquote:Op donderdag 20 september 2007 13:37 schreef flipsen het volgende:
Ik vond 5 uur in Colonia 4 uur te lang
Ja het was erg leuk, zeven nachten aan een stuk uitgeweest. We waren met onze klas, een soort van eindejaarsreis, en er waren nog heel veel klassen meer dus elke avond feest. Maar is het makkelijk om aan kaarten te komen voor Boca?quote:Op zondag 21 oktober 2007 01:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Boca en River spelen meestal op zondag. Meestal zijn er een stuk of 4 wedstrijden op zaterdag en 4 op zondag.
De keer dat ik in Carlos Paz was er weinig te beleven maar dat was in de winter
Is het stappen er een beetje leuk?
Waarom mag je er niet alleen in een hostel verblijven...quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 03:14 schreef tha_dark het volgende:
Krijg net van mijn organisatie te horen dat ik niet alleen naar Buenos Aires mag voor Creamfields
Er moet een gezin ofzo zijn in BA waar ik kan blijven slapen want mag wel alleen er naar toe reizen maar niet alleen in een hostel ofzo verblijven
Thanks! Misschien dat ik er dan 1 of 2 dagen aan vast plak.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 12:07 schreef flipsen het volgende:
10 dagen? Poeh, ik zou haast zeggen een waste of moneyJe zit 15 uur (minstens) in het vliegtuig, de heenvlucht kost je 1 dag (met Iberia via Madrid) en de terugvlucht altijd 2 dagen. Ik zou het echt zonde van het geld vinden...
Maar goed, mocht je toch t een taxi doen, omdat je dan de minste tijd kwijt bent met grensformaliteiten. Met de bus kan ook, maar dan willen, Iguazu is met een binnenlandse vlucht goed te bereiken, maar er gaan ook uitstekende (zeer luxe) nachtbussen. In Iguazu kan je zonder problemen op eigen houtje naar de watervallen aan Argentijnse kant (met de bus, iedere 20 minuten vanaf de terminal) of met een taxi. De Braziliaanse kant zou ik memoet je overstappen en dat is wat onduidelijk.
De Argentijnse kant kost je zéker 1 dag, maar je kan ook de volgende dag nog eens terug om bijvoorbeeld de wandelpaden te nemen. Bewaar dan je toegangsbewijs van dag 1 voor 50% korting op dag 2. De Baziliaanse kant is in principe in een halve dag voldoende.
Als je dan toch gaat, dan zou ik eigenlijk ook nog proberen El Calafate in te lassen. Het is toch al een druk schemaBijvoorbeeld:
Dag 1: Vlucht naar Buenos Aires
Dag 2: Buenos Aires
Dag 3: Buenos Aires
Dag 4: Vlucht naar El Calafate
Dag 5: Perito Moreno incl. wandeling op de gletsjer (aanrader!)
Dag 6: Vlucht via Buenos Aires naar Iguazu
Dag 7: Argentijnse kant watervallen
Dag 8: Braziliaanse kant ´s ochtends, ´s middags vlucht naar Buenos Aires
Dag 9: Vrije dag Buenos Aires, eind van de middag naar vliegveld, avondvlucht naar Madrid/Amsterdam
Dag 10: Aankomst Amsterdam
Suerte!
Edit: En uiteraard maak ik graag een offerte voor je als je (zie sig) alles van tevoren geregeld wil hebben![]()
Dit is natuurlijk ook zeker een idee!quote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:02 schreef reem het volgende:
Of kies voor een bepaalde streek: 10 dagen in Salta / Jujuy ofzo.
Geen idee, maar mijn goed idee sloeg vooral op: Kies voor een bepaalde streek.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 18:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat moet je 10 dagen in Salta en Juyuy doen?
Saltaquote:Op zaterdag 23 februari 2008 18:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat moet je 10 dagen in Salta en Juyuy doen?
Klinkt ook goed.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 18:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik zou in elk geval niet Igazu EN Perito Moreno doen
Ik zou zorgen dat je bijvoorbeeld van woensdag tot zondag in BA bent, dan nog een dag of 2-3 naar PM of iguazu en nog 1 of 2 daagjes vrij
Dat lijkt me persoonlijk wat kort om dat hele stuk te gaan. Zoals hierboven al uitgelegd is er vrij veel te doen (Cachi, Salinas, Humuaca, Cafayate) dus je kunt je best een week vermaken daar. Salta zelf is ook een mooie stad.quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:46 schreef Travelmonkey het volgende:
Is 3 dagen ook voldoende om in Salto en omstreken rond te kijken? Of toch beter maar een week vrijhouden...
Je kunt het met de bus doen. Dan is het niet zo duur, maar het duurt wel even (er is een bus over de R40 die je naar Fitzroy brengt - ben even de naam van het dorpje kwijt). Vandaar uit is het niet zo gek ver meer, maar kost je wel 2 dagen. Het vliegtuig naar el calafate kost 900 pesos. Dat vliegtuig gaat volgens mij direct door naar Ushuaia maar ik heb geen idee hoeveel meer dat gaat worden. Andere optie is om naar Puerto Montt te gaan en vandaar uit een vliegtuig te pakken met Sky. Dan zit je in Punta Arenas en is het nog maar een uur of 10 naar Ushuaia (Punta Arenas zelf ligt op 30 km van Tierra del Fuego).quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:58 schreef tha_dark het volgende:
Ik ga trouwens in mei voor een paar dagen naar Bariloche met mijn gastfamilie!
Ben nu aan het kijken of het misschien nog mogelijk is om nog naar Tierra del Fuego te gaan, maar daar zit helaas een prijskaartje aan
Volgens mij ben ik jou tegengekomen, in Salta! In 'n park met enge honden, klinkt dat bekend?!quote:Op woensdag 9 april 2008 21:50 schreef tha_dark het volgende:
Ik woon trouwens niet meer in Tucuman
Jaaaaquote:Op woensdag 9 april 2008 21:52 schreef babette21 het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik jou tegengekomen, in Salta! In 'n park met enge honden, klinkt dat bekend?!
Als ik tijd/geld overheb dan zal ik het zeker overwegen!quote:Op woensdag 9 april 2008 22:30 schreef babette21 het volgende:
it's a small world after all!!
plezier nog daar, en vergeet die vulkaan niet!!!
Haha, de empanadas van Buenos Aires zijn echt de vieste die ik tot nu toe gegeten heb!quote:Op donderdag 10 april 2008 03:01 schreef reem het volgende:
Ik mis:
Cristina Kirchner
Empanadas
Bife de Chorizo
River Plate
Barrio Norte
TN
La Nación
Alejo y Valentina
Línea 152
De Subte
Tijdschrift Barcelona
IK WIL TERUG NAAR BUENOS AIRES :S
Die twee gaan even niet zo goed samen hoorquote:Op donderdag 10 april 2008 03:01 schreef reem het volgende:
Ik mis:
Cristina Kirchner
Empanadas
Bife de Chorizo
River Plate
Barrio Norte
TN
La Nación
Alejo y Valentina
Línea 152
De Subte
Tijdschrift Barcelona
Ongeveer ¤ 265, en je zit een nacht op Aeroparque... Kijk op www.aerolineas.com en kies voor duitsland om een indruk te krijgen van de Europese prijzen. Komen nog wel ticketingkosten bij (15 p.p.). Je kan ook gewoon overnachtin in BsAs natuurlijk en de latere vlucht pakken, maar die is duurder.quote:Op donderdag 10 april 2008 03:21 schreef tha_dark het volgende:
Ps: Weet jij het antwoord op mijn vraag wat betreft het vliegen via Bs As?
Dank je. El Chalten klopt. Volgens mij stop je ergens tussendoor, maar ik heb het zelf niet gedaan. Van mensen die het wel gedaan hebben niet zulke goede verhalen over gehoord trouwens.quote:Op woensdag 9 april 2008 11:25 schreef babette21 het volgende:
Gaat de bus van Bariloche naar El Calafate niet gigantisch om (via Rio Gallegos)?! Wij hebben het toen bekeken (gingen overigens wel de andere kant op), maar het was echt niet logisch. Andere optie is idd R40, maar die doet er net zo lang over - hobbeldehobbel - met inderdaad een overnachting erbij. Weet niet meer waar, maar nav het verhaal van DRA denk ik in El Chalten?!
Een stuk duurder met Navimag is het 370 dollar voor de allergoedkoopste optie.quote:Cruce de Lagos (bus-boot trip naar Puerto Montt) is trouwens een goeie optie (zelfs met pestweer nog best mooie plaatjes), maar is niet goedkoop. Ik geloof iets van 150 dollar.
Klopt. Maar ik hoorde juist ook hele goede verhalen over Fitzroy - El Chalten. Is waarschijnlijk wel een stuk goedkoper met de huidige stand van de argentijnse peso. In de torres word je wel redelijk afgezet.quote:Oh en iedereen die een béétje van trekkings houdt, móet gewoon naar Torres del Paine
TN kun je ook gewoon hier kijken he. Maar dat weet je waarschijnlijk al. Ik kan me er verder wel iets bij voorstellen. Je hebt wel een tijd in BA gezeten toch? Vergeet je trouwens de Leonas niet? En het prachtige accent van de dames (met name de ll)?quote:Op donderdag 10 april 2008 03:01 schreef reem het volgende:
Ik mis:
Cristina Kirchner
Empanadas
Bife de Chorizo
River Plate
Barrio Norte
TN
La Nación
Alejo y Valentina
Línea 152
De Subte
Tijdschrift Barcelona
same here, veel teleurstellende berichtenquote:Op donderdag 10 april 2008 17:57 schreef DRA het volgende:
Dank je. El Chalten klopt. Volgens mij stop je ergens tussendoor, maar ik heb het zelf niet gedaan. Van mensen die het wel gedaan hebben niet zulke goede verhalen over gehoord trouwens.
ik weet het niet meer precies, maar heb zeker géén 370 dollar betaaldquote:Een stuk duurder met Navimag is het 370 dollar voor de allergoedkoopste optie.
tja ik kan daar niet helemaal over oordelen, want Fitzroy viel bij ons letterlijk in het water. We hadden weinig tijd, dus besloten een vroege bus vanuit Calafate te pakken (ongeveer 3 uur hobbelen) en dan 'n goeie trekking te doen, om dezelfde dag weer terug te gaan. Toen we daar aankwamen bleek het te zeikregenen, dus dat werd 6 uur lang koffie drinken in dat verrotte Chalten en toen weer 3 uur terugquote:Klopt. Maar ik hoorde juist ook hele goede verhalen over Fitzroy - El Chalten. Is waarschijnlijk wel een stuk goedkoper met de huidige stand van de argentijnse peso. In de torres word je wel redelijk afgezet.
Sorry. Ik had je post niet goed gelezen. Je had het niet over Puerto Montt - Puerto Natales. Overigens zoals je hierboven stelt hoor ik inderdaad veel slechte verhalen maar ook wel goede. Maar het lijkt mij ook niets om 3 dagen op een boot te zitten.quote:Op donderdag 10 april 2008 18:55 schreef babette21 het volgende:
[..]
same here, veel teleurstellende berichten
[..]
ik weet het niet meer precies, maar heb zeker géén 370 dollar betaald
[..]
Ik weet het niet inderdaad maar ik hoorde wel dat je daar over de glaciars kunt heenlopen. In El Calafatte kan dat trouwens ook.quote:tja ik kan daar niet helemaal over oordelen, want Fitzroy viel bij ons letterlijk in het water. We hadden weinig tijd, dus besloten een vroege bus vanuit Calafate te pakken (ongeveer 3 uur hobbelen) en dan 'n goeie trekking te doen, om dezelfde dag weer terug te gaan. Toen we daar aankwamen bleek het te zeikregenen, dus dat werd 6 uur lang koffie drinken in dat verrotte Chalten en toen weer 3 uur terug
Maar ik denk dat het niet vergelijkbaar is, het is een totaal ander gebied. Eerder een aanvulling dan een alternatief. De prijs van Torres viel me trouwens mee, en we zaten nota bene in het hoogseizoen. Maar goed, heeft ook met interesses enzo te maken, de één vindt iets meer waard dan de ander
Argentijnen zijn nu eenmaal een stuk aardiger dan Chilenen. Daarbij zijn ze een stuk beter te verstaan.quote:Op donderdag 10 april 2008 21:08 schreef reem het volgende:
Ik heb er ook nog even over getwijfeld, maar vond het uiteindelijk toch te duur. Snel met de bus vanuit Puerto Montt via Osorno naar Bariloche gegaan. Voelde me toch meer op mijn gemak in Argentinië
Heb ik ook dus daar zou ik me dan meer thuis moeten voelen.quote:Op donderdag 10 april 2008 21:34 schreef babette21 het volgende:
Ik vind Chilenen niet aardiger dan Argentijnen, maar ook niet minder aardig.
Chilenen zijn wél moeilijker te verstaan... én ze hebben rare oren (ja, echt waar)
Dat had ik inderdaad niet gedaan. Ik kwam vrij laat in Puerto Natales aan en ik wilde graag de volgende ochtend al weg. Ik had gewoon zoiets van nu ik het kan regelen doe ik het ook en ging ervan uit dat het allemaal wel ongeveer even duur zou zijn. Waarschijnlijk niet dus.quote:Volgens mij waren wij zo'n 250 dollar kwijt voor de Torres, voor 5 nachten (waarvan 4 in refugios), vervoer met bus en boot, alle maaltijden... Heb toch de indruk dat je in Zuid-Amerika gewoon altijd heel veel mazzel moet hebben en effe verder moet kijken, want de prijsverschillen zijn soms bizar.
Ah, ok. Ben nu op die site aan het kijken voor een geschikte datum. Nadeel is wel dat ze niet elke dag op Rio Grande vliegen. Ik kom nu uit op 231 euro voor een retourtje van Buenos Aires naar Rio Grande. Is dat een goede prijs?quote:Op donderdag 10 april 2008 05:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ongeveer ¤ 265, en je zit een nacht op Aeroparque... Kijk op www.aerolineas.com en kies voor duitsland om een indruk te krijgen van de Europese prijzen. Komen nog wel ticketingkosten bij (15 p.p.). Je kan ook gewoon overnachtin in BsAs natuurlijk en de latere vlucht pakken, maar die is duurder.
Ik zou de bus nemen naar BsAs vanuit Roca en dan vliegen... Tutto letto klasse is best aangenaam, vraag maar aan Reem
Ik heb een maandje of tien in BA gewoond. Ben als uitwisselingsstudent gekomen, maar geprobeerd om me daar zoveel mogelijk aan te onttrekken. Uiteindelijk was ik redelijk geïntegreerd: 's ochtend's naar Mañanas Informales (toen nog met Jorge Guinzburg) kijken op Canal 13 met maté en medialunas. Dan lessen aan de Universidad del Salvador (in Once). In 'één van de duizende lunchrooms een lekkere pasta wegwerken terwijl ik naar Crónica of TN keek, om daarna weer naar de les te gaan. 'S Avond's laat een lekker stuk vlees in de pan en in het weekend naar River Plate (heb een seizoenkaart).quote:Op donderdag 10 april 2008 17:59 schreef DRA het volgende:
[..]
TN kun je ook gewoon hier kijken he. Maar dat weet je waarschijnlijk al. Ik kan me er verder wel iets bij voorstellen. Je hebt wel een tijd in BA gezeten toch? Vergeet je trouwens de Leonas niet? En het prachtige accent van de dames (met name de ll)?
Klinkt harstikke goed allemaal!quote:Op vrijdag 11 april 2008 02:56 schreef reem het volgende:
[..]
Ik heb een maandje of tien in BA gewoond. Ben als uitwisselingsstudent gekomen, maar geprobeerd om me daar zoveel mogelijk aan te onttrekken. Uiteindelijk was ik redelijk geïntegreerd: 's ochtend's naar Mañanas Informales (toen nog met Jorge Guinzburg) kijken op Canal 13 met maté en medialunas. Dan lessen aan de Universidad del Salvador (in Once). In 'één van de duizende lunchrooms een lekkere pasta wegwerken terwijl ik naar Crónica of TN keek, om daarna weer naar de les te gaan. 'S Avond's laat een lekker stuk vlees in de pan en in het weekend naar River Plate (heb een seizoenkaart).
Ik heb lange tijd bij een gastgezin gezeten, en daar heb ik het contact altijd mee onderhouden. Iedere zondag was er almuerzo met de hele familie. Mijn klasgenootjes waren daarnaast bijna allemaal Argentijn(s)en. Ook heb ik een tijdje een Argentijns vriendinnetje gehad. Ten slotte heb ik vele uren wandelend door de stad doorgebracht. Ook heb ik 11 verschillende voetbalclubs bezocht, en geprobeerd de lekerste pizza van de stad te vinden.
Door m'n vriend(inn)en werd ik af en toe el "Porteño Holandés" of 'típico boludo de barrio norte' genoemd - ik nam dat altijd maar aan als compliment.
Gelukkig ga ik in oktober weer even twee weekjes terug (ligt aan wanneer River Plate - Boca is). Dan wil ik vooral het zuidelijke gedeelte van de stad beter leren kennen (Barracas, Constitución, Nueva Pompeya).
* reem zet nog even "En La Ciudad de la Furia" op, van Soda Stereo
[ afbeelding ]
Nu wil ik niet doen of ik een enorme argentijnse expert ben - zeker niet tegenover de mensen die er echt gewoond hebben - maar wat versta je precies onder het echte argentinie. Ik ben bjna overal geweest en ik vind dat er nogal wat verschillen zijn.quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:36 schreef reem het volgende:
Buenos Aires is ook een geweldige stad, maar jij woont wel veel authentieker daar in General Roca. Buenos Aires is niet echt Argentinië als je begrijpt wat ik bedoel. Ik had best een maandje of twee in het binnenland willen wonen
.
Nu wil ik niet doen of ik een enorme argentijnse expert ben - zeker niet tegenover de mensen die er echt gewoond hebben - maar wat versta je precies onder het echte argentinie. Ik ben bjna overal geweest en ik vind dat er nogal wat verschillen zijn.quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:36 schreef reem het volgende:
Buenos Aires is ook een geweldige stad, maar jij woont wel veel authentieker daar in General Roca. Buenos Aires is niet echt Argentinië als je begrijpt wat ik bedoel. Ik had best een maandje of twee in het binnenland willen wonen
.
Ligt eraan wat je wil gaan doen en hoever je naar het zuiden wil trekken. In september is het volgens mij in het uiterste zuiden nog steeds behoorlijk koud, maar volgens mij kun je wel gewoon de gletscher bekijken. Parque Torres del Paine is in ieder geval wel gesloten in die periode. Je kunt dan ieder geval nog wel skieen in Bariloche.quote:Op zondag 27 april 2008 11:48 schreef Wampi het volgende:
Ik lees overal dat je Patagonie in de zomermaanden moet bezoeken.. Dat is eigenlijk van december tot februari.. Zal dat in september dan echt nauwelijks te doen zijn? Is oktober dan al stukken beter om te gaan? En is 50 euro pppd nou wel of niet realistisch?
Torres del Paine is t/m november behoorlijk onbegaanbaar, en ik denk eigenlijk dat dat voor het gehele zuiden geld. Dat betekent uiteraard dat je heus wel iets kan zien - zoals Perito Moreno - maar dat je ook heel veel moet skippen. En geloof me, zó bijzonder is die gletcher nou ook weer niet, lijkt mij de reis iig niet waard...quote:Op maandag 28 april 2008 14:18 schreef Wampi het volgende:
Ik denk dat ik wel naar het uiterste zuiden wil. En als zo'n park dan dicht is, dan kan ik beter in Oktober gaan, of misschien (al wordt dat dan niet dit jaar) echt in de zomermaanden..
Bedankt voor de tip maar ik ga met mijn gastouders en die hebben een appartementje geboekt volgens mijquote:Op maandag 28 april 2008 21:32 schreef reem het volgende:
Ik kan je Hostel 41 Below aanraden. Ligt erg centraal, kost iets van 40 peso per nacht en er werken toffe lui. Kamers zijn erg schoon, en er is een gezellige huiskamer...
Dan wordt het dit jaar toch een andere bestemmingquote:Op maandag 28 april 2008 18:09 schreef babette21 het volgende:
[..]
Torres del Paine is t/m november behoorlijk onbegaanbaar, en ik denk eigenlijk dat dat voor het gehele zuiden geld. Dat betekent uiteraard dat je heus wel iets kan zien - zoals Perito Moreno - maar dat je ook heel veel moet skippen. En geloof me, zó bijzonder is die gletcher nou ook weer niet, lijkt mij de reis iig niet waard...
Voordeel van (ons) najaar is dat je meer kans hebt op walvissen bij Valdès (wij hebben ze wel gezien maar dat was meer mazzel, officieel schijnen ze er tot half december rond te zwemmen)
Wijn, wijn, wijn!!!quote:Op donderdag 1 mei 2008 21:55 schreef DRA het volgende:
Ik vraag me altijd af wat mensen met Mendoza hebben. Ik vond er zelf niet zo veel aan eerlijk gezegd. Omgeving erom heen is op zich wel mooi.
Toen ik er een jaar of 5 geleden zat voelde ik me de meeste tijd niet zo top. Dus ben niet naar de bodegas geweest daar. Ik kan me alleen herinneren dat ik in een verschrikkelijk hostel zat. Tot 3 uur 's nachts stond de muziek er hard en daarna stond het tot 6 uur keihard. Niet echt de ideale locatie als je ook nog wat overdag wilt doen.quote:Op donderdag 1 mei 2008 21:59 schreef babette21 het volgende:
[..]
Wijn, wijn, wijn!!!
Stadje zelf vond ik ook niet erg bijzonder...
Je hebt geluk, ik heb vandaag op de pistes tot mijn knieën in de verse sneeuw geskiedquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 19:16 schreef unagii het volgende:
Ik ga Mendoza overslaan. Ik zit nu in Cordoba best een leuke stad, er waren alleen ernstige rellen aan de gang toen ik hier aankwam. Vanavond richting Bariloche 22 uur bus jippie!
Thanks!quote:Op maandag 4 augustus 2008 17:13 schreef reem het volgende:
De voetbalcompetitie start dit weekend:
SAN MARTIN (TUC.) vs HURACAN
RACING CLUB vs LANUS
G. Y ESGRIMA L.P. vs N.O. BOYS
BOCA JRS. vs G. Y ESG. (JUJUY)
COLON vs RIVER PLATE
ROSARIO CTRAL. vs ESTUDIANTES DE L.P.
BANFIELD vs GODOY CRUZ A.T.
SAN LORENZO DE A. vs TIGRE
ARSENAL F.C. vs ARGENTINOS JRS.
VELEZ SARSFIELD vs INDEPENDIENTE
zit jij weer tussen de kikkersquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:30 schreef reem het volgende:
Ik wil ook terug, maar heb t toch maar even uitgesteld tot wanneer ik mn master heb. Dus op z'n vroegst pas weer daar rond oktober 2009. Of ik moet de loterij winnen...
zou ik niet doen als ik jou was:quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:42 schreef reem het volgende:
ja, dan zal ik zeker ook een bezoekje aan brasucalandia brengen
Nee, woensdag over twee weken weg! Erg veel zin in. Alle belangrijke dingen zijn nu wel geregeld, nu alle kleinere, zoals stekkers, goede toilettas, etc.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 18:39 schreef flipsen het volgende:
Er zijn genoeg leuke bodega´s rondom Mendoza, ook om te verblijven. Wel prijzig allemaal. Werken lijkt me niet echt mogelijk eerlijk gezegd, met je blote voeten in de druivendrab doen ze hier echt niet meer, maar je kan het altijd proberen natuurlijk
Zit je al in Argentinië eigenlijk?
Ik had er nog niet echt aangedacht dat het in September natuurlijk nog behoorlijk fris zal zijn, goede reminderquote:Op dinsdag 2 september 2008 17:23 schreef flipsen het volgende:
Er is gisteren enorm veel sneeuw gevallen (en dus ook weer fijn een stroomuitval van een hele dag), dus die sneeuw ligt er over 2 weken ook nog wel neem ik aan. In ieder geval bovenop de berg.
Stekkers zou ik niet kopen in NL, je koopt hier bij een ijzerhandel een simpel verloopstekkertje voor nog geen euro. Dunne polen passen in ieder geval in het stopcontact in de badkamer. Dikke polen passen sowieso niet.
Tja, vervolg van je reisplan, zou ik niet teveel vooruit plannen :-) Gewoon maar eens kijken wat er op je weg komt.
Toch is de algemene gedachte nog wel dat er een volgende crisis aankomt? Dacht zo eens in de 10 jaar, maar weet dat niet zeker.quote:Op woensdag 3 september 2008 14:47 schreef reem het volgende:
Het toezeggen van de regering de schuld van de Club van Parijs terug te betalen komt de kredietwaardigheid van Argentinië zeer ten goede, en maakt een eventuele default minder waarschijnlijk. Goed nieuws dus, net nadat ik dat onheilsstukje had gepost.
Heb toendertijd 3 daagjes Punta del Este ( + omgeving ) gepakt ............ en wil OOK terug ......quote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:01 schreef flipsen het volgende:
Waarom wil ze in Godsvredesnaam naar Uruguay?!?
Geen geld voor vluchten ( (spot)goedkoop vind ik voor Europese begrippen natuurlijk ) , maar wel van december tot juni daar verblijven ????quote:Op donderdag 30 oktober 2008 18:43 schreef MarkaD het volgende:
Begin december ga ik weer naar ArgentinieMn zusje komt voor 3 weken langs, iemand nog een leuke route? Van 12 tot 30 december. Ze wil in ieder geval naar Uruguay en ik wil naar Iguazu want daar ben ik nog niet geweest. Verder wil ze ook naar het zuiden (gletjser), maar daar ben ik al geweest en ik heb ook geen geld voor vluchten. Kerst willen we iig in BA vieren.
Daarna blijf ik nog in BA tot mei/juni, lekker werken! Als iemand nog een baantje weet..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:59 schreef luciano het volgende:
[..]
Geen geld voor vluchten ( (spot)goedkoop vind ik voor Europese begrippen natuurlijk ) , maar wel van december tot juni daar verblijven ????
Shoot me !hehe.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik reis al sinds januari door Zuid Amerika en helemaal na Bolivia zeggen Europese begrippen mij niks meerEn ik ga er dus werken! Heb enkel nog genoeg geld voor een ticket terug naar huis, maandje met zusje rondreizen en maandje overleven zonder te werken..
![]()
Arme sloeber zoekt kennismaking met rijke gulle geveres , liefst roodharig met blanke huid en sproetjes en lange benen en maximaal cup-B.quote:
niet vanuit Nederland maar wel online vanuit BA - zelfde idee dus eigenlijk. Ons lukte het ook niet, precies hetzelfde probleem als waar jij tegenaan loopt. Zijn dus naar het kantoor van Buquebus gegaan (in BA), waar we helaas wel idioot lang moesten wachten (we waren duidelijk niet de enige, neem 'n goed boek meequote:Op zaterdag 8 november 2008 09:29 schreef PeRi het volgende:
Ik probeer tickets te boeken voor een dagtrip Bs As naar Colonia via Buquebus maar ik krijg mezelf niet geregistreerd - zodra ik alles ingevuld heb en sign up klik, (ook bij de spaanse variant) redirect ie me naar een blanke pagina en stopt alles. Heeft iemand hier wel eens online tickets besteld daar vanuit NL?
volgens mij was ik rond 12 december naar Uruguay, niks aan 't handje... er gaan veel boten met voldoende capaciteit (al doen die grote er wel 3x zolang over, maar ach 't is vakantie toch?!)quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:40 schreef PeRi het volgende:
Ah thanks Babette, was ik al bang voor ja dat dat het was. Wij kregen het advies om ze nu online te bestellen omdat het voor december heel hard gaat. Nouja moet BliksemSchigt ze maar bestellen, die zit daar nu toch..
't is wel een duur grapje hoor, voor even rondslenteren; je bent in 'n half uur door dat oude gedeelte heenquote:Op zaterdag 8 november 2008 12:00 schreef PeRi het volgende:
Ik wil de lange oversteek niet, 3 uur is lang. We twijfelden eerst nog om erheen te gaan, maar het is wel even iets anders. De stad uit, bootje op, beetje slenteren daar, pik je nog wat cultureels op. Heb er wel zin in!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |