Nu wil ik niet doen of ik een enorme argentijnse expert ben - zeker niet tegenover de mensen die er echt gewoond hebben - maar wat versta je precies onder het echte argentinie. Ik ben bjna overal geweest en ik vind dat er nogal wat verschillen zijn.quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:36 schreef reem het volgende:
Buenos Aires is ook een geweldige stad, maar jij woont wel veel authentieker daar in General Roca. Buenos Aires is niet echt Argentinië als je begrijpt wat ik bedoel. Ik had best een maandje of twee in het binnenland willen wonen
.
Ligt eraan wat je wil gaan doen en hoever je naar het zuiden wil trekken. In september is het volgens mij in het uiterste zuiden nog steeds behoorlijk koud, maar volgens mij kun je wel gewoon de gletscher bekijken. Parque Torres del Paine is in ieder geval wel gesloten in die periode. Je kunt dan ieder geval nog wel skieen in Bariloche.quote:Op zondag 27 april 2008 11:48 schreef Wampi het volgende:
Ik lees overal dat je Patagonie in de zomermaanden moet bezoeken.. Dat is eigenlijk van december tot februari.. Zal dat in september dan echt nauwelijks te doen zijn? Is oktober dan al stukken beter om te gaan? En is 50 euro pppd nou wel of niet realistisch?
Torres del Paine is t/m november behoorlijk onbegaanbaar, en ik denk eigenlijk dat dat voor het gehele zuiden geld. Dat betekent uiteraard dat je heus wel iets kan zien - zoals Perito Moreno - maar dat je ook heel veel moet skippen. En geloof me, zó bijzonder is die gletcher nou ook weer niet, lijkt mij de reis iig niet waard...quote:Op maandag 28 april 2008 14:18 schreef Wampi het volgende:
Ik denk dat ik wel naar het uiterste zuiden wil. En als zo'n park dan dicht is, dan kan ik beter in Oktober gaan, of misschien (al wordt dat dan niet dit jaar) echt in de zomermaanden..
Bedankt voor de tip maar ik ga met mijn gastouders en die hebben een appartementje geboekt volgens mijquote:Op maandag 28 april 2008 21:32 schreef reem het volgende:
Ik kan je Hostel 41 Below aanraden. Ligt erg centraal, kost iets van 40 peso per nacht en er werken toffe lui. Kamers zijn erg schoon, en er is een gezellige huiskamer...
Dan wordt het dit jaar toch een andere bestemmingquote:Op maandag 28 april 2008 18:09 schreef babette21 het volgende:
[..]
Torres del Paine is t/m november behoorlijk onbegaanbaar, en ik denk eigenlijk dat dat voor het gehele zuiden geld. Dat betekent uiteraard dat je heus wel iets kan zien - zoals Perito Moreno - maar dat je ook heel veel moet skippen. En geloof me, zó bijzonder is die gletcher nou ook weer niet, lijkt mij de reis iig niet waard...
Voordeel van (ons) najaar is dat je meer kans hebt op walvissen bij Valdès (wij hebben ze wel gezien maar dat was meer mazzel, officieel schijnen ze er tot half december rond te zwemmen)
Wijn, wijn, wijn!!!quote:Op donderdag 1 mei 2008 21:55 schreef DRA het volgende:
Ik vraag me altijd af wat mensen met Mendoza hebben. Ik vond er zelf niet zo veel aan eerlijk gezegd. Omgeving erom heen is op zich wel mooi.
Toen ik er een jaar of 5 geleden zat voelde ik me de meeste tijd niet zo top. Dus ben niet naar de bodegas geweest daar. Ik kan me alleen herinneren dat ik in een verschrikkelijk hostel zat. Tot 3 uur 's nachts stond de muziek er hard en daarna stond het tot 6 uur keihard. Niet echt de ideale locatie als je ook nog wat overdag wilt doen.quote:Op donderdag 1 mei 2008 21:59 schreef babette21 het volgende:
[..]
Wijn, wijn, wijn!!!
Stadje zelf vond ik ook niet erg bijzonder...
Je hebt geluk, ik heb vandaag op de pistes tot mijn knieën in de verse sneeuw geskiedquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 19:16 schreef unagii het volgende:
Ik ga Mendoza overslaan. Ik zit nu in Cordoba best een leuke stad, er waren alleen ernstige rellen aan de gang toen ik hier aankwam. Vanavond richting Bariloche 22 uur bus jippie!
Thanks!quote:Op maandag 4 augustus 2008 17:13 schreef reem het volgende:
De voetbalcompetitie start dit weekend:
SAN MARTIN (TUC.) vs HURACAN
RACING CLUB vs LANUS
G. Y ESGRIMA L.P. vs N.O. BOYS
BOCA JRS. vs G. Y ESG. (JUJUY)
COLON vs RIVER PLATE
ROSARIO CTRAL. vs ESTUDIANTES DE L.P.
BANFIELD vs GODOY CRUZ A.T.
SAN LORENZO DE A. vs TIGRE
ARSENAL F.C. vs ARGENTINOS JRS.
VELEZ SARSFIELD vs INDEPENDIENTE
zit jij weer tussen de kikkersquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:30 schreef reem het volgende:
Ik wil ook terug, maar heb t toch maar even uitgesteld tot wanneer ik mn master heb. Dus op z'n vroegst pas weer daar rond oktober 2009. Of ik moet de loterij winnen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |