Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebels topic.quote:Op donderdag 28 juni 2007 17:52 schreef phluphy het volgende:
Ben je van plan om in de (nabije) toekomst te gaan verhuizen of klussen?
Of heb je misschien al concrete plannen, maar duurt het nog erg lang en wil je toch je voorpret delen?
Of heb je gewoon last van woonkriebels algemeen? (Zin om iets aan je woning te veranderen of te verhuizen)?
Ik heb kriebels en voorpret!![]()
We willen in de loop van 2008 gaan verhuizen en zijn net in de fase aanbeland om een bestemming te kiezen. We wonen nu in Gelderland en denken erover naar Zuid Limburg te gaan (waar ik opgegroeid ben).
Belangrijkste reden is de hoogte (=laagte) van de huizenprijzen aldaar.
Ik zou het liefst de hele dag Funda en Jaap afstruinen, maar ben bang dat ik iets zie wat ik echt zó gaaf vind, dat ik me niet kan beheersen er een bod op te doen.![]()
Komt het eigenlijk vaak voor dat men nu al een huis te koop zet voor aanvaarding medio 2008?
Ok, dus dat geeft je op zich nog wel een beetje ruimte om verder te zoeken. Maar echt ruim de tijd is het niet echt natuurlijk. Dan gaan we daar ook maar voor duimen dat jullie droomhuisje nu ergens te koop staat.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 22:18 schreef m@x het volgende:
Nanook, ik ga zowiezo nu al op zoek naar iets anders. Mocht ik een voorlopig koopcontract gaan tekenen wordt dat ook onder voorbehoud van het rondkrijgen van de financiering. Gaat deze koop niet door, dan krijg ik de financiering niet rond en kan ik het koopcontract nog laten ontbinden. Maar daar gaan we maar even niet van uit. Als het allemaal doorgaat is de overdracht op 1 oktober, dus nog 2,5 maand te gaan.
Dan wordt 't inderdaad een ander verhaal. Bij Ikea hebben ze in elk geval prachtige keukens.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 22:22 schreef Nanook24 het volgende:
De keuken is ook niet lelijk maar wel al 20 jaar oud (en er zit geen vaatwasser in en wij zijn echt geen afwassers.)
Tsja, en volgens mij hebben de kids ook nog niet de leeftijd dat je ze aan t afwassen zetquote:Op vrijdag 13 juli 2007 22:22 schreef Nanook24 het volgende:
De keuken is ook niet lelijk maar wel al 20 jaar oud (en er zit geen vaatwasser in en wij zijn echt geen afwassers.)
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 14 juli 2007 08:04 schreef lieksepieks het volgende:
Zooooooo en na een nachtje slapen is het dan zover!
Vandaag weer naar mijn nieuwe huis, zat net nog even mijn topic te bekijken (bijna naar mijn nieuwe thuisje). Als ik dan de foto`s zieGister contact gehad met een stichting waar ik een half jaar geleden gesolliciteerd heb, die sollicitatie is toen wegens privé gebeurtenissen een beetje in t niets uit gelopen. Maaaaaaaaaaaar, ik mag nog een keer op gesprek komen. En het ziet er naar uit dat zij precies gaan opzetten, waar ik momenteel mee bezig ben met afstuderen. Dus dat betekend dat er hier in de omgeving wellicht een baan voor me is (komt)! En ik voor langere tijd met veel plezier in dit huis kan gaan wonen!
Hihi, vanmiddag ben ik daar weerheb er zo kei-veel zin in!
Hopelijk krijg ik ook meteen de sleutel, kan ik eventueel morgen al wat gaan schoonmaken enzo!
Dinsdag alquote:Op zaterdag 14 juli 2007 11:07 schreef Nanook24 het volgende:
M@x, wanneer ga je dat gave huis bekijken?
Oooooh die vond ik toen echt het meest geweldig! Dat is echt zo'n superhuis! Hopen dat het in het echt niet tegenvalt nuquote:Op zaterdag 14 juli 2007 11:18 schreef m@x het volgende:
[..]
Dinsdag al
Leonoor, het is één van de huizen die ik heb laten zien.
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 11:28 schreef Nanook24 het volgende:
Is dit dat huis dat een poosje terug ook al te koop stond, verkocht was en nu weer te koop staat Max? Of vergis ik me nu?
Maar dat glas is lood![]()
Haha, was het maar zo makkelijk. Ik ben bang dat er na aanschaf van het hoogstnoodzakelijke weinig overblijft om helemaal los te gaan qua inrichting. Geeft niet want op marktplaats staat een hoop leuks en met wat verf en bijvoorbeeld een ander greepje valt een prul nog heel mooi te maken.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:34 schreef phluphy het volgende:
Dat huis is super m@x ! Hopelijk is de realiteit inderdaad net zo mooi.![]()
Ach, die bankmijnheer... die doet ook maar zijn werk. Lief zijn voor hem, dan is hij lief voor jou. (Is ie leuk?)
Zonder gein, die papiershit gaat snel gewoon weer voorbij. Beetje papieren verzamelen, kopietjes maken, opsturen, vragen beantwoorden, klaar. Niet te veel bij stilstaan en lekker focussen op de leuke dingen!
Indeling, inrichting, kleurtjes kiezen, leuk leuker leukst.![]()
Oh ja sorry, ik had het verder niet gemeld, maar het stond zo kalig en zo is idd de bedoeling van het topic weer duidelijk.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 11:07 schreef Nanook24 het volgende:
BE, bedankt voor het aanpassen van de op, ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik ermee moest maar zo is het weer helemaal duidelijk waar het hier over gaat.
Hmz ja, jasje dasje. Saai ja. Heel saai.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:45 schreef m@x het volgende:
Of de bankmeneer leuk is weet ik niet. Vast niet. Het zal wel zo'n saai jasje-dasje-aktentasje-type zijn.
Neem jij dan de/een bouwvakker maar, dan neem ik deze bankmijnheer vast voor onze hypotheek "straks".quote:Op zaterdag 14 juli 2007 13:29 schreef m@x het volgende:
HIj zit wel een beetje raar op die tafel hoor. Geef mij maar een stoere verhuizer![]()
je MOET helemaal niks meis , ik vind het alleen maar prettig dat je je huis van je dromen krijgt om een neiwue staart te maken ,d at wens ik je van harte , ook al ken ik je niet , maar ik heb het gevoel dat dit nieuw huis bij je past , dus als je het YES gevoel hebt probeer voor te gaan en dan kom ik langs met een bottle prikquote:Op zaterdag 14 juli 2007 20:25 schreef m@x het volgende:
Nanook, nog 79 dagen maarDat betekent dat de tijd hier toch ook wel erg gaat dringen
![]()
Charisma, ik moest je nog terugmailen maar nu weet je gelijk hoe of wat
![]()
Ik ben benieuwd naar de foto's lieksepieks.
Dat is een datequote:Op zaterdag 14 juli 2007 23:42 schreef Charisma het volgende:
[..]
je MOET helemaal niks meis , ik vind het alleen maar prettig dat je je huis van je dromen krijgt om een neiwue staart te maken ,d at wens ik je van harte , ook al ken ik je niet , maar ik heb het gevoel dat dit nieuw huis bij je past , dus als je het YES gevoel hebt probeer voor te gaan en dan kom ik langs met een bottle prik![]()
Kan me voorstellen dat dat rust geeft, zeker als er naast een verhuizing/verbouwing een gezin draaiende gehouden moet worden.....is een goede douche wel zo prettigquote:Op zondag 15 juli 2007 11:49 schreef Nanook24 het volgende:
Ook hebben we besloten om toch maar eens wat aannemers te gaan bellen voor de badkamer zodat die ook klaar is als we 14 dagen na de sleuteloverdracht over 'moeten'. Dan kunnen wij vol beneden aan de gang in die tijd. Ik moest zeggen dat die beslissing wel een hoop rust heeft gebracht.
Hmmm, ik ben zelf niet zo handig....hihi, een reden waarom ik hier op fok rondhang, kan wel wat tips en inspiratie gebruikenquote:Op zondag 15 juli 2007 14:18 schreef Nanook24 het volgende:
Heb je voor die deur niet een handige kennis die hem andersom kan laten draaien? Ik weet niet of er bij jou op feestjes en bij visite gerookt word maar het lijkt me niet prettig om in die rook te moeten slapen later en elke andere oplossing (een gordijn, louvre deurtjes, of zo'n vouwdeur) sluit niet voldoende af om dat tegen te houden.
Wat die matrassen betreft, ik vind het moeilijk. Bij Ikea koop je een goed matras voor rond de 100 Euro maar je geeft zelf al aan dat Ikea bij jou niet echt in de buurt zit. Toch zou een auto regelen en naar Ikea rijden goedkoper zijn dan een paar 100 Euro betalen voor een 2e hands matras. (Ik ben nl. bang dat deze mensen het voor minder niet zullen doen.
Wij zijn hier aan het inpakken geslagen. Ik herken mijn kledingkast niet meer terug. Ik heb een halve door kleding ingepakt en 1,5 vuilniszak weggegooid dus er zit zowat niets meer in mijn kast. Ik zou bijna gaan shoppen maar er zijn nu even andere prioriteiten om geld aan uit te geven vrees ik.
Oh wat een tegenvaller! Naar is dat, als je vol verwachting naar een huis gaat, het in je hoofd al helemaal hebt ingericht, en het er dan in het echt veel minder leuk uitziet. Die foto's op funda zijn natuurlijk ook wel uit de meest voordelige hoek genomen, maar ik weet hoe het voelt... Makelaars die een groothoeklens gebruiken zijn ook altijd zo oneerlijk. Dan lijkt het in het echt opeens zo veel kleinerquote:Op zondag 15 juli 2007 20:08 schreef m@x het volgende:
Ik ben vandaag eens langs het huis gereden wat ik al zo lang op het oog had en om eerlijk te zijn viel het best tegen. De dakrand is helemaal afgebladderd, de kozijnen van het huis er onder zien er behoorlijk verrot uit en het heeft een gedeelde voordeur. Ik ga dinsdag wel kijken maar ik denk dat ik het toch van mijn lijstje ga schrappen. Moeilijk en heel jammer omdat ik nog steeds heel enthousiast ben over de binnenkant, maar er staan nog een paar huizen op mijn lijstje. Daar moet toch iets tussen zitten.
Ja maar tekenen en dromen is juist het leukste wat er is! Ik ben ook echt alleen maar op allerlei meubelsites aan het kijken (en winkels in aan het lopen hier in de stadquote:Op zondag 15 juli 2007 20:19 schreef Nanook24 het volgende:
Hier heeft de verhuizing de eerste echtelijke ruzie opgeleverd. Lief is de halve dag bezig geweest met het tekenen en inrichten van de tuin...hardstikke leuk hoor maar hij zegt zelf ook dat hij er van het voorjaar pas iets mee kan doen dus waarom doe je dan niet iets zinnigers dan dat, er moet nog zo veel gedaan worden!!!![]()
Ehm, nee...we zitten hier lekker zwijgzaam te wezen op de bank.quote:Op zondag 15 juli 2007 20:35 schreef lieksepieks het volgende:
Nanook: hmm echtelijke ruzie, al wel weer goed gemaakt?
Ik zou zeggen van niet maar helaas denkt meneer de belasting daar anders over. Vraag me niet waarom maar het is zo.quote:Is het nu echt nodig om dat allemaal te bewaren?![]()
En dat is natuurlijk precies wat het isquote:Op zondag 15 juli 2007 20:43 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Ehm, nee...we zitten hier lekker zwijgzaam te wezen op de bank.Ik heb nog eens geprobeert erover te beginnen maar meneer is moe en het maakt niet uit hoe ik hem benader het is gewoon niet goed. Maar even een nachtje over slapen dus.
[..]
Ik zou zeggen van niet maar helaas denkt meneer de belasting daar anders over. Vraag me niet waarom maar het is zo.
Leonoor, Ik vind het ook leuk hoor om van alles alvast te bekijken en me dan te bedenken dat we daar nu nog geen geld voor hebben. Maar die tuin, die kan hij toch verdorie ook plannen als we daar eenmaal zitten??
Maar ik ga erover ophouden, we zitten hier voor de voorpret tenslotte.![]()
Gelukkig maar dat het weer goed isquote:Op zondag 15 juli 2007 21:14 schreef Nanook24 het volgende:
Oh maar je hoeft dat soort spullen maar 5 jaar te bewaren hoor Lieksepieks. Lekker doorscheuren en in de papierbak gooien die zooi.
De echtelijke ruzie is inmiddels bijgelegd maar het verbaasde me een beetje dat ik na 9,5 jaar nogsteeds mijn eigen vent niet helemaal snap. Eerst beweerde hij bij hoog en laag dat alles wat ik zei niet waar was en toen ik mijn excuses aanbood toen kon hij toch wel zeggen dat het ook een beetje aan hem gelegen had. Hij had gewoon geen idee waar hij moest beginnen.![]()
Is het inmiddels gelukt?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 22:47 schreef zwahiel het volgende:
Ik krijg mijn nieuwe huisbaas maar niet te pakken![]()
Zijn telefoon staat steeds uit
quote:Op zondag 15 juli 2007 21:40 schreef Nanook24 het volgende:
En graag gedaan hoor, ik dacht als je er dan zelf te bescheiden voor bent dan doe ik het wel.
Ik ben geen jullie Phluphy, ik ben een van de single starters die het zo slecht doen op de huizenmarktquote:Op maandag 16 juli 2007 18:45 schreef phluphy het volgende:
m@x, da's een domper. Je had de mogelijkheid welisaar in je achterhoofd gehouden, maar toch.
Maar wat iemand al zei: dan was dit huis gewoon niet voor jou. Jouw perfect huis wacht ergens anders.
![]()
Leonoor wat gaat het lekker snel voor jullie.![]()
Ow nanook wat herkenbaar dat gekibbel. En tja, het zal wel niet de laatste keer zijn, voordat je goed en wel in je huissie zit zul je heus nog wel vaker moeten bijleggen. Of hij!![]()
![]()
Leuke update unclefunk. Al veel gedaan, en nog genoeg te doen.![]()
Ik verheug me op je foto's. Waarom maak je geen eigen topic joh, is leuk!![]()
Daarom is hij ook vervangen door een modern exemplaarquote:Op maandag 16 juli 2007 22:05 schreef Nanook24 het volgende:
UncleFunk, die meterkast!!!Dat zoiets nog bestaat zeg! Maar jullie gaan lekker in het nieuwe huisje in elk geval.
Dat is eigenlijk onze schuld, want wij hebben hier om foto's zitten zeuren, sorryquote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:44 schreef Brighteyes het volgende:
Unclefunk, is het niet handiger om een eigen topic te maken om je foto's in te plaatsen?
Dan houden we dit topic echt voor alle voorpret van kijken tot aan de sleutel krijgen!
haha ik belde natuurlijk eerderquote:Op zaterdag 14 juli 2007 23:35 schreef Nanook24 het volgende:
Zwahiel, vind je het gek om kwart voor 11!!
Sorry, ik kon het even niet laten, maar irritant is het absoluut wel ja.
M@x, Ja het is nog maar zo kort ja. Zorgen dat je snel dozen krijgt en dan beginnen met inpakken (en weggooien!) dan komt het allemaal goed.
quote:De grote zoektocht naar een nieuw huis is begonnen. Ik moet me verdiepen in een materie waar ik me tot voor kort slim buiten heb weten te houden. Wat doet een Vereniging van Eigenaren in godsnaam en waarom moet dat bij sommige huizen maar liefst 140 euro per maand kosten? Wat zijn de gevolgen van een niet actieve of slapende VVE? Wil ik liever een oud huis met karakter of een nieuwer flatje waar weinig kosten bij komen kijken? Wat gebeurd er als onze kopers de financiën onverhoopt niet rondkrijgen en is het dan wel slim om nu al op zoek te gaan naar iets anders? Hoe nieuw moet een dak zijn? Hoe lang doe je met een verwarmingsketel? Waarom is huizen kijken normaal gesproken wel leuk, maar als er een ultimatum aan verbonden is helemaal niet en waarom staan er zo ongelooflijk veel lelijke huizen te koop?
Dit weekend zijn we voor de grap eens langs mijn droomhuis gereden. Dat viel even heel erg tegen. Er is geen eigen voordeur, die moet gedeeld worden met de benedenburen. De dakrand zag er verwaarloosd en afgebladderd uit, om nog maar niet te spreken over het huis van de benedenburen. Kale kozijn met afgebroken stukken hout. Er is een slapende VVE dus er zal wel geen potje zijn waar eventuele opknapkosten uit betaald moeten worden en ik sta bijvoorbeeld niet te springen om op te draaien voor andermans achterstallig onderhoud. Na veel wikken en wegen heb ik de bezichtiging die ik voor vandaag gepland had afgezegd. Ik wil geen voordeur delen, ik wil mijn fiets binnen kunnen zetten, etc. Allemaal dingen die bij dit huis niet mogelijk bleken. Jammer maar helaas.
Geheel tegen mijn principes in (want oude huizen hebben veel meer sfeer) ben ik vandaag naar een flat wezen kijken. Centraal gelegen (vlakbij het station en vlakbij een groot winkelcentrum). Tot mijn verbazing ben ik er best enthousiast over. Het is geen supergroot huis maar groot genoeg, goed onderhouden en (heel belangrijk) lekker licht. Het enige jammere is dat er wat weinig bergruimte is (overigens wel een grote kelderbox) en dat de kopers er voor in de rij staan. Er is dus een hoop concurrentie en ik heb nog tot morgenmiddag vijf uur de tijd om een bod uit te brengen. Voor vrijdag heb ik ook nog drie bezichtigingen gepland staan en die huizen wil ik allemaal wel heel erg graag zien. Zal ik op de gok een bod doen? Of zal ik juist gokken dat geen van de andere enthousiastelingen een bod gaat doen en pas vrijdag, als ik de andere huizen ook heb gezien, actie ondernemen?
Het YES!gevoel isecht heerlijk! Ik heb ook getwijfeld over een bod bij een ander huis, maar achteraf gezien had ik daar ook niet helemaal het YES!gevoel bij, dat ik bij dit huis wel had. Op je onderbuikgevoel afgaan is inderdaad de beste manier om te beslissen over een bod, hoewel dat we raar klinkt, bij zo'n serieuze en belangrijke beslissing.quote:Op donderdag 19 juli 2007 10:55 schreef Charisma het volgende:
trouwens vanaf 1aug2008 is men verplicht als eigenaar een reservefinds in stand te houden
de slapende VVE's zijn dan verleden tijd![]()
ik heb dit gezien op funda( bij sommige omschrijvingen staat" slapende VVE ( let op nieuwe wet!!)quote:Op donderdag 19 juli 2007 11:12 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Het YES!gevoel isecht heerlijk! Ik heb ook getwijfeld over een bod bij een ander huis, maar achteraf gezien had ik daar ook niet helemaal het YES!gevoel bij, dat ik bij dit huis wel had. Op je onderbuikgevoel afgaan is inderdaad de beste manier om te beslissen over een bod, hoewel dat we raar klinkt, bij zo'n serieuze en belangrijke beslissing.
Maar reservefinds (ik heb heel lang nagedacht en denk je fonds bedoelt?), hoe groot moet dat zijn? Heb je misschien een linkje? Jeetje er komt nog zoveel kijken bij verhuizen! Maar vandaag ga ik lekker de stad in omdingetjes te kopen, heerlijk, vakantie!
Mmm...ik weet niet of ik dat wel zo'n ideale situatie zou vinden want ik denk niet dat de gemeente je na 3 jaar gaat helpen om iets anders te vinden plus dat in de loop der jaren steeds meer woningen leeg gaan komen te staan en dat zou me ook niet echt een veilig gevoel geven uiteindelijk.quote:Op donderdag 19 juli 2007 21:59 schreef motorbloempje het volgende:
een sloopwoning die in 2010 plat gaat
Vandaag een bod uitgebracht en vandaag te horen gekregen dat de verkopers met iemand anders in zee gaanquote:Op donderdag 19 juli 2007 21:30 schreef Nanook24 het volgende:
M@x, Al besloten wat je gaat doen? Of toch nog een beetje in dubio?
quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:32 schreef m@x het volgende:
[..]
Vandaag een bod uitgebracht en vandaag te horen gekregen dat de verkopers met iemand anders in zee gaanMorgen staan er drie bezichtigingen op het programma. Hopelijk zit daar iets tussen
![]()
Heb je je ook bij particuliere verhuurders ingeschreven?quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:46 schreef m@x het volgende:
Ik heb geen flauw idee wat de rest heeft geboden maar ik vermoed dat het met de opleverdatum te maken heeft. Ik moet er gewoon uiterlijk 1 oktober in kunnen en zij gaven de voorkeur voor oplevering per 1 november. Ik heb daarom een relatief hoog bod gedaan maar daar wel een eerdere opleverdatum aan verbonden. Ik denk dat dat het struikelblok is geweest. Jammer maar helaas en misschien is die dooddoener in dit geval wel van toepassing. Wie weet wat er morgen inderdaad allemaal langskomt. Ik word alleen wel een beetje zenuwachtig van de tijdsdruk die er is.
Als ik alleen was geweest had ik dat wel gedaan, maar er wordt nu al zoveel met Kai gesleept qua huis, opvang, vriendjes e.d. Ik ga nu liever naar een plekje waar we gewoon kunnen blijven zitten.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 08:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Heb je je ook bij particuliere verhuurders ingeschreven?
Niet helemaal ideaal omdat je daar vaak aan 1 jaar huur vast zit, maar wellicht hebben die nog iets tijdelijks voor je. Geeft je mss wat meer ademruimte.
Heb ik toen ook gedaan, en ook uiteindelijk een huis op die manier omdat ik niet binnen de tijd een huis kon vinden wat helemaal voldeed enzo.
Die inschrijving was eigenlijk een wilde gok zo van 'zie maar'.
Ik snap dat je er zenuwachtig van wordt iig.
yeah.. kreeg ineens gisteren een brief van de woningbouw, dat ik 1e kandidaat benquote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:19 schreef appelsap het volgende:
Ja, meteen weer 3 dagen erbij dan!
Jij een huisje zie ik, de plannen zijn weer helemaal gewijzigd.
Wel lekker hoor als je wat voor jezelf zou hebben. Succes ermee.
Nu ben ik in de warquote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:16 schreef motorbloempje het volgende:mn lief smste net
hij zit nu in zwitserland, maar wilde toch ff weten wat hij vond..
en kreeg net de bevestiging dat we er echt van uit kunnen gaan dat we ruim voor 2010 al gezelligsamen
in een huisje zullen zitten
![]()
![]()
ben zo blij
en zo benieuwd naar maandag.. een tuin! een tuin! en een voortuin! jeetje..lijkt me echt zo geweldig!
Ja, maar uitkijken naar champagne is dan wel weer leukquote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:32 schreef wonderer het volgende:
Afspraken maken "voor volgende week" is kut. Heel weekend wachten
True, hoewel voor ons champagne nog wel een eindje weg isquote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:41 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ja, maar uitkijken naar champagne is dan wel weer leuk![]()
Zo wacht ik altijd een paar dagen om scampi's te gaan eten als ik er zin in heb. Dan smaken ze me nog meer![]()
Ik hoop dat ik er volgend jaar in april kan drinkenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:54 schreef wonderer het volgende:
[..]
True, hoewel voor ons champagne nog wel een eindje weg is
Wel lekker hoor. Ons huis zou muren van tien centimeter krijgt (4 inch) van hout (!!). Ik heb toch liever iets van beton maar da's hier praktisch onmogelijk.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:21 schreef motorbloempje het volgende:
na de oorlog waren ze bang voor bommen denk ik
27cm
daarbij is waar de bank staat volgens mij een vaste kastmaargoed, dat gaan we maandag zien
Nah...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:14 schreef appelsap het volgende:
We zouden eigenlijk vandaag te horen krijgen of de hypotheek helemaal doorgaat, maar dat is nu weer verschoven naar maandag. Nog langer wachten dus.![]()
Kopen onder opschortende voorwaarde tot het bekomen van een financieringquote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:48 schreef phluphy het volgende:
Ja klopt wonderer. Je krijgt een voorlopig koopcontract, met daarin een afgesproken periode waarin je moet aantonen GEEN financiering rond te krijgen en/of in elk geval vast zit aan 10% betaling. Of zoiets. Eerlijk gezegd weet ik het niet meer precies, maar in elk geval wel makkelijker dan bij jullie.![]()
Mja. Hopelijk is het niet zo dat de ene ambtenaar weet dat het moet gebeuren maar dat door de bureaucratie alsnog te laat is. Die deklaag had er vorige week namelijk al moeten liggen maar het regende te hardquote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:21 schreef phluphy het volgende:
Dat komt nou goed uit zeker, Leonieke!![]()
Da's dus een meevallertje, wonderer.Moge er nog velen volgen!!!!
Heb je al een topic geopend dan?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:37 schreef UncleFunk het volgende:
Ik internet nu vanuit m'n nieuwe huis. De voorpret is dus voorbij
Leuk!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:37 schreef UncleFunk het volgende:
Ik internet nu vanuit m'n nieuwe huis. De voorpret is dus voorbij
In mijn huidige slaapkamer heb ik witte gordijnen, dus eigenlijk ben ik er heel erg aangewent dat mijn kamer licht wordt zodra de zon opkomt.quote:[Lieksepieks, Was je niet super vroeg wakker vanmorgen? Want volgens mij zag ik op de foto's nog nergens gordijnen hangen.
Enorm aan het balen eigenlijk, ben echt al lastig geweest vandaagquote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:46 schreef Nanook24 het volgende:
Leonieke, Nog niet te hard aan het balen dat je niet kunt lezen nu?Jullie kunnen toch de champagne open trekken als de eerste paal is geslagen...en als het hoogste punt is bereikt...en, en, en
quote:
Een vertaalsite die jou kan helpen als je het boek toch in het Engels wilt lezenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:05 schreef Nanook24 het volgende:
Ik ben er aan het twijfelen of ik toch niet de engelse versie moet gaan lezen maar ik ben bang dat ik dan helemaal geen wijs word uit de karakters dus ik ga toch maar wachten tot november.
Leonieke, Je hebt gelijk hoor wat betreft die champagne. Gewoon lekker saampjes opdrinken. (En als je er echt niet van houdt dan haal je toch gewoon kinderchampagne voor het idee)
Lieksepieks, Wat lekker dat je collega voor je wil rijden. Wij hebben zelf een stationwagen dus hier is het een kwestie van de kinderen uitbesteden en dan heel wat keertjes heen en weer rijden met de dozen. Voor de grotere dingen gaan we schoonpapa lief aankijken. Die heeft een groot rijbewijs en kan wel een vrachtwagen regelen dus dat is wel prettig.
Hier is de trapkast inmiddels een stuk ruimer en hebben we ook weer ruimte achter de bankdus het schiet lekker op zo. Morgen maar eens kijken wat er allemaal nog achter de schotten onder de schuine kap staat...
Ik ken "pastoe-meubels" niet, maar heb het even opgezocht op internet enquote:Op zondag 22 juli 2007 12:48 schreef m@x het volgende:
Idd, een huis zonder compromissen met veel felle kleurtjes en een combinatie van retro en strak. Ik ben helemaal gek van pastoe-meubels en ik hoop daar wat van te kunnen aanschaffen.
Dank je, idd een huis met karakter.quote:Op zondag 22 juli 2007 18:21 schreef Dirkh het volgende:
Bicks, mooi huis. Een huis met karakter. Wat ga je allemaal doen?
Als ik het zo zie is het goed onderhouden. Je hebt dus leuke plannen. Vertel.
Wat was ik blij dat ik daar vanaf was... Ik word daar echt helemaal gek van. Voor mij was het vanaf dat moment eigenlijk al over met de pretquote:Op zondag 22 juli 2007 21:23 schreef lieksepieks het volgende:
Pffff na een dagje inpakken voel ik meBoven is het zo goed als leeg, beneden is het nu een verzameling dozen, met daartussen de dagelijks-ingebruik-zijnde spullen...met andere woorden, beetje chaos
![]()
Jeemig, het lijkt bij jullie echt hard te gaan ineens wonderer. Ik ben benieuwd naar de bezichtiging.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:05 schreef wonderer het volgende:
We gaan straks kijken bij een net opgeleverd huis van een andere bouwer om te zien wat de mogelijkheden zijn.
Er zit nog schot in de zaak
Zwarte meubels niet?!?quote:Op maandag 23 juli 2007 08:30 schreef motorbloempje het volgende:
Bicks en DirkH: echt ontzettend puik!
Alleen hoop ik wel dat Bicks die afgrijselijke zwarte jaren 80meubels niet overkoopt![]()
Heb de bewoner gemaand alles d'ruit te trekken.... tja, woonde een oosterbuurman he! Alle vooroordelen werden weer bevestigd toen we de woning betreedde!quote:Op maandag 23 juli 2007 08:48 schreef m@x het volgende:
Zwahiel, succes vandaag!
Bicks, mooi huis, maar wat een afschuwelijke inrichting. Ga je ook CV (laten) installeren?
yay! gefeliciteerdquote:Op maandag 23 juli 2007 17:59 schreef appelsap het volgende:
Ik kom jullie even melden dat de hypotheek definitief rond is!![]()
![]()
Nu kan de voorpret écht beginnen.
Gefeliciteerdquote:Op maandag 23 juli 2007 17:59 schreef appelsap het volgende:
![]()
Nee, ik had op de site van deze bouwer gekeken en geprobeerd de goedkoopste two-story te vinden (ze geven noch prijs, noch oppervlakte, dus erg makkelijk was het niet) en daar heb ik een beetje mee lopen spelen. Maar dat was dus een dure. Het oorspronkelijke plan heb ik nu aan hem meegegeven om te kijken voor hoeveel hij dat neer kan zetten.quote:Op maandag 23 juli 2007 22:28 schreef Nanook24 het volgende:
Wonderer, Is de plattegrond die je had uitgezocht dezelfde die je in het eerste topic had laten zien en kan die nu niet doorgaan? Dat zou wel balen zijn. Maar jullie vinden vast wel iets anders naar wens binnen jullie budget, toch?
Het komt vast wel goedquote:
Als je je verveelt ga je gangquote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:07 schreef leonieke het volgende:
En bij het lijstje dan ook direct een link naar het daarbij horende topic![]()
Ow... had niemand anders zich kandidaat gesteld?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:14 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Als je je verveelt ga je gangLoop het oude topic maar eens na hoe veel mensen zich daar al gemeld hebben!!! Er zijn echt veel Fokkers die gaan verhuizen het komende jaar.
![]()
Tis zeker een goed idee, nu nog invullenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:15 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ow... had niemand anders zich kandidaat gesteld?![]()
Ik dacht, laat ik eens een goed idee aanbrengen
![]()
quote:Verhuurder is niet aansprakelijk voor de schade, veroorzaakt aan de persoon en/ of zaken van de huurder of diens huisgenoten en derden, die zich in het gehuurde bevinden, door storm, vorst, blikseminslag, ernstige sneeuwval, overstromingen, stijging of daling van het grondwaterpeil, natuurrampen, atoomreacties, gewapende conflicten, burgeroorlogen, opstanden, onlusten, molest en andere calamiteiten.
Nee niet echt meer centen over... Ben nu rond aan het shoppen voor een extra baantje voor erbij tijdens de vakantie omdat ik bij mijn huidige baan niet zo gek veel uren extra kan draaien. Zoals 't er nu naar uit ziet houd ik helemaal niks over en kom ik 100 euro te kort zelfs. Ga straks toch maar 's bellen met mijn ouders denk ik. Al doe ik dat liever niet eigenlijk. Wilde 't eigenlijk helemaal op eigen kracht doen. Gelukkig ben ik binnenkort wel jarigquote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:19 schreef Nanook24 het volgende:
Zwahiel, Eindelijk dan uit die onzekerheid, gefeliciteerd!!!Die borg + huur is wel even een rib uit je lijf maar je krijgt er ook weer een leuk huisje voor terug moet je maar denken.
Hou je nog wel een beetje budget over om nog iets te doen of is het sowieso een huis waar niet al te veel aan hoeft te gebeuren?
Als jullie me missen dan ben ik de laatste Harry Potter aan het lezen.
Gefeliciteerd! Echt super zeg! Gaan jullie echt een gezinnetje zijn!quote:Op maandag 23 juli 2007 17:59 schreef appelsap het volgende:
![]()
Wat een heerlijk grote tuin zeg!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:37 schreef appelsap het volgende:
FOTO'S!!
Voorkant
Met de groene deur dus.
Huiskamer
Slaapkamer
Dit is dus het stuk wat aan de huiskamer vast zit. De huiskamer loopt door tot aan het einde van de tafel.
Hier wordt nog een afscheiding gemaakt door er een muur neer te zetten.
Slaapkamer zoontje
Nog een keer slaapkamer zoontje
Badkamer
Tuin
Nog een keer de tuin
De Wc.
Het is maar goed als wij erin komen dat het heeeeeeelemaal opgeknapt is.
Edit: voorkant vergeten.
Sander zegt: vast wel.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wat een heerlijk grote tuin zeg!
Ga je ook een eigen topic openen tzt?
ja, hehequote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:56 schreef motorbloempje het volgende:
had overigens de foto van die kamer al gezienmaar ziet er goed uit
![]()
absoluutquote:echt heel netjes allemaal
mag/ga jij nog verven enzo?
Ik WIST dat ik die post moest plaatsen dat we het misschien eerst eens met de mods moesten overleggenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:24 schreef Brighteyes het volgende:
Aaargh! Ik wist dat die exceem ergens vandaan moest komen.![]()
Ik kom hier het woord 'lijstje' tegen!![]()
Ehm...![]()
Dat gaat echt geen doen zijn om dat bij te houden met 'pietje puk die vandaag ene bod heeft gedaan en nog geen reactie en morgen wel en overmorgen weer een tegenbod enzo'.
Dus als iemand een leuke wiki oplossing weet houden wij ons aanbevolen want dat bijhouden is voor ons echt geen doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |