abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 juli 2007 @ 22:47:54 #51
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_51474438
Ik krijg mijn nieuwe huisbaas maar niet te pakken Zijn telefoon staat steeds uit
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_51476114
Zwahiel, vind je het gek om kwart voor 11!!

Sorry, ik kon het even niet laten, maar irritant is het absoluut wel ja.

M@x, Ja het is nog maar zo kort ja. Zorgen dat je snel dozen krijgt en dan beginnen met inpakken (en weggooien!) dan komt het allemaal goed.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51476343
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 20:25 schreef m@x het volgende:
Nanook, nog 79 dagen maar Dat betekent dat de tijd hier toch ook wel erg gaat dringen

Charisma, ik moest je nog terugmailen maar nu weet je gelijk hoe of wat

Ik ben benieuwd naar de foto's lieksepieks.
je MOET helemaal niks meis , ik vind het alleen maar prettig dat je je huis van je dromen krijgt om een neiwue staart te maken ,d at wens ik je van harte , ook al ken ik je niet , maar ik heb het gevoel dat dit nieuw huis bij je past , dus als je het YES gevoel hebt probeer voor te gaan en dan kom ik langs met een bottle prik
  zondag 15 juli 2007 @ 00:18:13 #54
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_51477598
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 23:42 schreef Charisma het volgende:

[..]

je MOET helemaal niks meis , ik vind het alleen maar prettig dat je je huis van je dromen krijgt om een neiwue staart te maken ,d at wens ik je van harte , ook al ken ik je niet , maar ik heb het gevoel dat dit nieuw huis bij je past , dus als je het YES gevoel hebt probeer voor te gaan en dan kom ik langs met een bottle prik
Dat is een date
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_51481928
quote:
Op zondag 15 juli 2007 00:18 schreef m@x het volgende:

[..]

Dat is een date
komt voor elkaar
pi_51484311
Wij hebben die fles prik gisteren leeg gedronken saampjes. We hebben er echt helemaal zin in.

Ook hebben we besloten om toch maar eens wat aannemers te gaan bellen voor de badkamer zodat die ook klaar is als we 14 dagen na de sleuteloverdracht over 'moeten'. Dan kunnen wij vol beneden aan de gang in die tijd. Ik moest zeggen dat die beslissing wel een hoop rust heeft gebracht.

Oh enne M@x, dat dit huis al die tijd te koop is blijven staan terwijl jij er zo graag in wilde dat zegt toch wel een beetje dat het voor jou bestemd is???
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_51487687
quote:
Op zondag 15 juli 2007 11:49 schreef Nanook24 het volgende:

Ook hebben we besloten om toch maar eens wat aannemers te gaan bellen voor de badkamer zodat die ook klaar is als we 14 dagen na de sleuteloverdracht over 'moeten'. Dan kunnen wij vol beneden aan de gang in die tijd. Ik moest zeggen dat die beslissing wel een hoop rust heeft gebracht.
Kan me voorstellen dat dat rust geeft, zeker als er naast een verhuizing/verbouwing een gezin draaiende gehouden moet worden.....is een goede douche wel zo prettig
pi_51487825
Voor mij is het nu ook écht echt Duurt soms even bij me....

Vandaag echt aan het bedenken hoe ik het nu allemaal wil gaan doen. Heb dus een bed via t zeeuwse marktplaats (zeelandnet) gekocht, nu nog matrassen. Vond ook daar matrassen, maar twijfel. Volgens de eigenaar waren deze oorspronkelijk 1200 GULDEN, 3 jaar gebruikt, goede kwaliteit en goed onderhouden. Wat zouden jullie hiervoor (na proefliggen) bieden?

Dan, er zit dus geen deur tussen woon en mijn iniminie-slaapkamer:

Omdat de deur naar binnen (kleine kamer) open gaat... nog ideeen hoe ik anders mijn slaapkamer kan afschermen?
pi_51488545
Heb je voor die deur niet een handige kennis die hem andersom kan laten draaien? Ik weet niet of er bij jou op feestjes en bij visite gerookt word maar het lijkt me niet prettig om in die rook te moeten slapen later en elke andere oplossing (een gordijn, louvre deurtjes, of zo'n vouwdeur) sluit niet voldoende af om dat tegen te houden.

Wat die matrassen betreft, ik vind het moeilijk. Bij Ikea koop je een goed matras voor rond de 100 Euro maar je geeft zelf al aan dat Ikea bij jou niet echt in de buurt zit. Toch zou een auto regelen en naar Ikea rijden goedkoper zijn dan een paar 100 Euro betalen voor een 2e hands matras. (Ik ben nl. bang dat deze mensen het voor minder niet zullen doen.

Wij zijn hier aan het inpakken geslagen. Ik herken mijn kledingkast niet meer terug. Ik heb een halve door kleding ingepakt en 1,5 vuilniszak weggegooid dus er zit zowat niets meer in mijn kast. Ik zou bijna gaan shoppen maar er zijn nu even andere prioriteiten om geld aan uit te geven vrees ik.
pi_51488830
quote:
Op zondag 15 juli 2007 14:18 schreef Nanook24 het volgende:
Heb je voor die deur niet een handige kennis die hem andersom kan laten draaien? Ik weet niet of er bij jou op feestjes en bij visite gerookt word maar het lijkt me niet prettig om in die rook te moeten slapen later en elke andere oplossing (een gordijn, louvre deurtjes, of zo'n vouwdeur) sluit niet voldoende af om dat tegen te houden.

Wat die matrassen betreft, ik vind het moeilijk. Bij Ikea koop je een goed matras voor rond de 100 Euro maar je geeft zelf al aan dat Ikea bij jou niet echt in de buurt zit. Toch zou een auto regelen en naar Ikea rijden goedkoper zijn dan een paar 100 Euro betalen voor een 2e hands matras. (Ik ben nl. bang dat deze mensen het voor minder niet zullen doen.

Wij zijn hier aan het inpakken geslagen. Ik herken mijn kledingkast niet meer terug. Ik heb een halve door kleding ingepakt en 1,5 vuilniszak weggegooid dus er zit zowat niets meer in mijn kast. Ik zou bijna gaan shoppen maar er zijn nu even andere prioriteiten om geld aan uit te geven vrees ik.
Hmmm, ik ben zelf niet zo handig....hihi, een reden waarom ik hier op fok rondhang, kan wel wat tips en inspiratie gebruiken

Wat die deur betreft, ik vind een echte deur ook gewoon t mooiste...dus ga maar eens even iemand lief aankijken

En die matrassen, heb 150 geboden en alweer reactie, daar kunnen ze zich wel mee vinden. Volgende week kijken, maar even afwachten.......dan maar meteen nog een keer lief kijken en vragen of ze eventueel de matrassen even kunnen brengen (is maar 7km hier vandaan).......
pi_51488887
Hihi, en kledingkast opruimen........dat werkt altijd wel goed he......ik zie er nog een beetje tegenop, dat is samen met de keuken nog t laatste wat moet
  zondag 15 juli 2007 @ 20:08:02 #62
3142 m@x
pi_51499387
Ik ben vandaag eens langs het huis gereden wat ik al zo lang op het oog had en om eerlijk te zijn viel het best tegen. De dakrand is helemaal afgebladderd, de kozijnen van het huis er onder zien er behoorlijk verrot uit en het heeft een gedeelde voordeur. Ik ga dinsdag wel kijken maar ik denk dat ik het toch van mijn lijstje ga schrappen. Moeilijk en heel jammer omdat ik nog steeds heel enthousiast ben over de binnenkant, maar er staan nog een paar huizen op mijn lijstje. Daar moet toch iets tussen zitten.
  zondag 15 juli 2007 @ 20:18:17 #63
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51499760
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:08 schreef m@x het volgende:
Ik ben vandaag eens langs het huis gereden wat ik al zo lang op het oog had en om eerlijk te zijn viel het best tegen. De dakrand is helemaal afgebladderd, de kozijnen van het huis er onder zien er behoorlijk verrot uit en het heeft een gedeelde voordeur. Ik ga dinsdag wel kijken maar ik denk dat ik het toch van mijn lijstje ga schrappen. Moeilijk en heel jammer omdat ik nog steeds heel enthousiast ben over de binnenkant, maar er staan nog een paar huizen op mijn lijstje. Daar moet toch iets tussen zitten.
Oh wat een tegenvaller! Naar is dat, als je vol verwachting naar een huis gaat, het in je hoofd al helemaal hebt ingericht, en het er dan in het echt veel minder leuk uitziet. Die foto's op funda zijn natuurlijk ook wel uit de meest voordelige hoek genomen, maar ik weet hoe het voelt... Makelaars die een groothoeklens gebruiken zijn ook altijd zo oneerlijk. Dan lijkt het in het echt opeens zo veel kleiner

Maar er zit vast wel iets moois tussen je bezichtigingen, ik ga voor je duimen. Houd je ons wel op de hoogte (ik moet morgen tenslotte weer typen aan mijn scriptie en alle afleiding is welkom ).
Nulla verba sed acta
pi_51499814
Getver M@x, ik kan me wel voorstellen dat dat in eerste instantie even een tegenvaller was maarja, je zit er toch ook niet op te wachten om meteen een hoop geld te investeren in schilders en aannemers om de boel op te knappen. Hopelijk zit er bij de andere huizen wel een huis naar je zin.

Lieksepieks, Wellicht is er een Fokker die je kan helpen met je deur. Ik ben het in elk geval wel met je eens dat een echte deur wel het mooiste is. En de prijs voor die matrassen valt me alles mee. Ik ga voor je duimen dat lief kijken helpt en dat ze de matrassen bij je langs willen brengen.

Hier heeft de verhuizing de eerste echtelijke ruzie opgeleverd. Lief is de halve dag bezig geweest met het tekenen en inrichten van de tuin...hardstikke leuk hoor maar hij zegt zelf ook dat hij er van het voorjaar pas iets mee kan doen dus waarom doe je dan niet iets zinnigers dan dat, er moet nog zo veel gedaan worden!!!
  zondag 15 juli 2007 @ 20:33:05 #65
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51500275
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:19 schreef Nanook24 het volgende:

Hier heeft de verhuizing de eerste echtelijke ruzie opgeleverd. Lief is de halve dag bezig geweest met het tekenen en inrichten van de tuin...hardstikke leuk hoor maar hij zegt zelf ook dat hij er van het voorjaar pas iets mee kan doen dus waarom doe je dan niet iets zinnigers dan dat, er moet nog zo veel gedaan worden!!!
Ja maar tekenen en dromen is juist het leukste wat er is! Ik ben ook echt alleen maar op allerlei meubelsites aan het kijken (en winkels in aan het lopen hier in de stad ) terwijl ik weet dat ik het me eigenlijk toch niet kan veroorloven
Nulla verba sed acta
pi_51500342
Max: hoop dat je snel iets vind dat echt bij je past!!!!!

Nanook: hmm echtelijke ruzie, al wel weer goed gemaakt? Ik snap t wel, ideeen opdoen voor nieuwe inrichting is ook veel leuker om te doen, dan spullen uitzoeken, opruimen en inpakken....maar of t ook praktisch is

Hier ben ik begonnen met het gene dat ik lekker als laatste aan het bewaren was, het papier werk.... komt er op neer dat ik twee laatjes had waar belangrijke spullen in terecht kwamen. 1 la daarvan zocht ik regelmatig uit, en papieren kwamen dan in mapjes terecht. Andere la, hmmm die zocht ik niet uit en zaten papieren in van 3 jaar terug (toen ik nog in belgie woonde). En die kom ik nu dus weer tegen....

De recente papieren zitten allemaal netjes in mapjes, maar die oude hmmm....bankafschriften van een rekening die ik niet eens meer heb. Is het nu echt nodig om dat allemaal te bewaren?
pi_51500628
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:35 schreef lieksepieks het volgende:
Nanook: hmm echtelijke ruzie, al wel weer goed gemaakt?
Ehm, nee...we zitten hier lekker zwijgzaam te wezen op de bank. Ik heb nog eens geprobeert erover te beginnen maar meneer is moe en het maakt niet uit hoe ik hem benader het is gewoon niet goed. Maar even een nachtje over slapen dus.
quote:
Is het nu echt nodig om dat allemaal te bewaren?
Ik zou zeggen van niet maar helaas denkt meneer de belasting daar anders over. Vraag me niet waarom maar het is zo.

Leonoor, Ik vind het ook leuk hoor om van alles alvast te bekijken en me dan te bedenken dat we daar nu nog geen geld voor hebben. Maar die tuin, die kan hij toch verdorie ook plannen als we daar eenmaal zitten??

Maar ik ga erover ophouden, we zitten hier voor de voorpret tenslotte.
pi_51500753
pffff, dan stop ik die papieren maar in een doos om ze bij de volgende verhuizing weer tegen te komen

Enne, beetje lief zijn voor elkaar snap t wel van je hoor.......
pi_51500875
Heel verstandig, en tegen die tijd kun je het met een gerust hart in de papierbak deponeren.

Ik ga lief zo maar een kusje brengen en mijn excuses aanbieden, het is niet zijn schuld dat ik gewoon niet tegen die enorme klerezooi kan die dozen inruimen met zich meebrengt.
  zondag 15 juli 2007 @ 20:53:16 #70
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51500912
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:43 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Ehm, nee...we zitten hier lekker zwijgzaam te wezen op de bank. Ik heb nog eens geprobeert erover te beginnen maar meneer is moe en het maakt niet uit hoe ik hem benader het is gewoon niet goed. Maar even een nachtje over slapen dus.
[..]

Ik zou zeggen van niet maar helaas denkt meneer de belasting daar anders over. Vraag me niet waarom maar het is zo.

Leonoor, Ik vind het ook leuk hoor om van alles alvast te bekijken en me dan te bedenken dat we daar nu nog geen geld voor hebben. Maar die tuin, die kan hij toch verdorie ook plannen als we daar eenmaal zitten??

Maar ik ga erover ophouden, we zitten hier voor de voorpret tenslotte.
En dat is natuurlijk precies wat het is . Nee hoor, je hebt wel gelijk, maar het zal wel over waaien.

Lieksepieks, ik heb ook zo'n laatje met bankafschriften uit 2003 enzo. Ik weet niet of ik die echt allemaal nog open ga maken en ga bewaren, is internetbankieren niet genoeg? Volgens mij kun je daarbij zelfs aangeven dat je die afschriften niet meer wilt ontvangen tegenwoordig, dus waarom nog bewaren? Ik ben in dubio.

Ik heb wel vandaag de TNT verhuisservice aangevraagd voor automatische adreswijzigingen Nu wordt alles echt heel erg echt! Nog maar 17 dagen!
Nulla verba sed acta
pi_51501105
Ik heb mijn bankafschriften nog vanaf 1998 .... dat is bijna tien jaar, toen was ik 14 jaar, wat ga ik daar nu nog aan hebben???? Vind ook dat internetbankieren wel voldoet...maar van die belgische rekening (waar nooit veel op stond, was enkel om electra en dergelijke van te betalen) heb ik geen internetiets, dat bewaar ik dan maar.
Nu ligt eigenlijk nog de gehele inhoud van die twee laden half uitgezocht op mijn bed, en wil ik straks kunnen slapen ......grrr, en ik heb geen zin meer
pi_51501541
Oh maar je hoeft dat soort spullen maar 5 jaar te bewaren hoor Lieksepieks. Lekker doorscheuren en in de papierbak gooien die zooi.

De echtelijke ruzie is inmiddels bijgelegd maar het verbaasde me een beetje dat ik na 9,5 jaar nogsteeds mijn eigen vent niet helemaal snap. Eerst beweerde hij bij hoog en laag dat alles wat ik zei niet waar was en toen ik mijn excuses aanbood toen kon hij toch wel zeggen dat het ook een beetje aan hem gelegen had. Hij had gewoon geen idee waar hij moest beginnen.
pi_51501785
quote:
Op zondag 15 juli 2007 21:14 schreef Nanook24 het volgende:
Oh maar je hoeft dat soort spullen maar 5 jaar te bewaren hoor Lieksepieks. Lekker doorscheuren en in de papierbak gooien die zooi.

De echtelijke ruzie is inmiddels bijgelegd maar het verbaasde me een beetje dat ik na 9,5 jaar nogsteeds mijn eigen vent niet helemaal snap. Eerst beweerde hij bij hoog en laag dat alles wat ik zei niet waar was en toen ik mijn excuses aanbood toen kon hij toch wel zeggen dat het ook een beetje aan hem gelegen had. Hij had gewoon geen idee waar hij moest beginnen.
Gelukkig maar dat het weer goed is en na 9,5 jaar achja, beiden verhuiskriebeltjes (cq stress)

En bedankt voor het schopje
pi_51502244
Behoorlijke stress ja, maar het gaat vast allemaal goed komen. Achteraf ben ik in elk geval heel blij met die 2 weken overbrugging. Dan zit je in het oude huis ook wel in de rommel maar je hebt in elk geval wel een plek waar je even tot rust kunt komen en kunt douchen als ze in het nieuwe huis nog met de badkamer bezig zijn.

En graag gedaan hoor, ik dacht als je er dan zelf te bescheiden voor bent dan doe ik het wel.
pi_51503700
Vandaag druk bezig geweest van 12.00 tot 20.30 uur. Foto's volgen, heb nu geen puf meer om ze te plaatsen. Ben net ook al druk bezig geweest met pakken.
Het appartement is nu echt bijna af. Dingen die onder meer gedaan zijn:
- Alle muren, die van spachtelputz voorzien zijn, gewit. Rotkarweitje voor mijn vader... Op één muur na overal aanwezig.
- Aantal plafonds gewit.
- Veiligheidssloten geplaatst op de ramen.
- Meterkast en inbouwkasten gewit.
- Vloerbedekking vervangen in de inbouwkasten.
- Plafondlampen vervangen (rotwerk om los te krijgen...).
- Heel goed schoongemaakt. Dit heeft teveel tijd in beslag genomen helaas. Zwaar achterstallig schoonmaakwerk. De laminaatvloer in de slaapkamer zat helemaal onder de verf en de lijm. Hebben we er gelukkig afgekregen, is nu weer goed. Luxaflex waren helemaal aangekoekt, mijn moeder heeft ze gelukkig schoongekregen. Verder waren de keuken en het toilet te ranzig voor woorden
- Kelder uitgemest, stonden nog diverse (zware) spullen van de vorige bewoner. Ook stond er nog een lekke accu (!) op me te wachten.

Morgen worden de sloten van de voordeur vervangen. Ook wordt de kelderdeur voorzien van een veiligheidsstrip en een bijzetslot.
Tevens wordt morgen de groepenkast vervangen, die echt nog antiek is. Slechts twee groepen aanwezig. Wordt uitgebreid naar drie plus aardlekschakelaar. Ook worden nog een aantal stopcontacten geaard.

Verder nog te doen:
- Opnieuw kitten in de badkamer.
- Scharnieren bovenlicht vervangen plus plaatsen van een balk voor het raam. Daarbij de uitzetbomen vervangen van beide bovenlichten, zijn helemaal roestig door het vele open staan.
- De enige muur zonder spachtelputz wordt zo snel mogelijk behangen, maar dat heeft het minste prioriteit.
  maandag 16 juli 2007 @ 18:40:29 #76
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51529832
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 22:47 schreef zwahiel het volgende:
Ik krijg mijn nieuwe huisbaas maar niet te pakken Zijn telefoon staat steeds uit
Is het inmiddels gelukt?
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 16 juli 2007 @ 18:45:00 #77
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51529985
m@x, da's een domper. Je had de mogelijkheid welisaar in je achterhoofd gehouden, maar toch.
Maar wat iemand al zei: dan was dit huis gewoon niet voor jou. Jouw perfect huis wacht ergens anders.

Leonoor wat gaat het lekker snel voor jullie.

Ow nanook wat herkenbaar dat gekibbel. En tja, het zal wel niet de laatste keer zijn, voordat je goed en wel in je huissie zit zul je heus nog wel vaker moeten bijleggen. Of hij!

Leuke update unclefunk. Al veel gedaan, en nog genoeg te doen.
Ik verheug me op je foto's. Waarom maak je geen eigen topic joh, is leuk!
... ♥ ik mis je ♥
pi_51531987
quote:
Op zondag 15 juli 2007 21:40 schreef Nanook24 het volgende:

En graag gedaan hoor, ik dacht als je er dan zelf te bescheiden voor bent dan doe ik het wel.
hihi, vandaag toch wel wat reacties!!!!
  maandag 16 juli 2007 @ 20:20:45 #79
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51533324
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:45 schreef phluphy het volgende:
m@x, da's een domper. Je had de mogelijkheid welisaar in je achterhoofd gehouden, maar toch.
Maar wat iemand al zei: dan was dit huis gewoon niet voor jou. Jouw perfect huis wacht ergens anders.

Leonoor wat gaat het lekker snel voor jullie.

Ow nanook wat herkenbaar dat gekibbel. En tja, het zal wel niet de laatste keer zijn, voordat je goed en wel in je huissie zit zul je heus nog wel vaker moeten bijleggen. Of hij!

Leuke update unclefunk. Al veel gedaan, en nog genoeg te doen.
Ik verheug me op je foto's. Waarom maak je geen eigen topic joh, is leuk!
Ik ben geen jullie Phluphy, ik ben een van de single starters die het zo slecht doen op de huizenmarkt . Maar is het niet heel naar om in dit topic allemaal mensen te hebben die al echt echt bezig zijn met huisjes, terwijl jij stiekem nog moet wachten, eigenlijk? Lijkt me heel erg zuur (maar des te leuker natuurlijk als het straks echt zo ver is).

En Unclefunk, ik ben ook heel nieuwsgierig naar foto's, vooral before-after foto's doen het altijd goed, met schokkende verbeteringen .
Nulla verba sed acta
pi_51535900
Vandaag zijn de sloten vervangen en is de kelderdeur beter beveiligd. Voordeur gaat nu ook weer normaal open en dicht. Het opzetslot was namelijk verkeerd om bevestigd, omdat ze de verkeerde versie gekocht hadden. Ook was het slot niet helemaal goed geplaatst waardoor de deur klemde.
Tegenvaller was alleen het werk voor de elektricien. Er blijkt het een en ander aan de bekabeling gehobbied te zijn, waardoor de aarding van de stopcontacten niet normaal kon gebeuren.

Bij het verlagen van de plafonds hebben ze de originele aansluitingen weggestopt achter gipsplaten. Ze hebben helaas niet de aarde doorgetrokken vanaf die originele aansluitingen.
Hierdoor kon de elektricien geen aardedraad doortrekken naar de stopcontacten. Ja, als hij het plafond en/of muur zou openbreken. Maar gezien het geklojo was het niet 100% zeker of het dan wel zou werken. Dat heb ik maar niet gedaan. De niet-werkende combinatiedoos in de woonkamer bleek ook het gevolg van hobbyen. Nu werkt deze gelukkig weer. Simpelweg niet goed aangesloten.

De oplossing voor het aarden is uiteindelijk gevonden in het doortrekken van een aardekabel op een andere plek en via kabelgoten twee stopcontacten plaatsen. Eentje dwars door de muur heen geboord. Gaf veel rommel, maar het werkt nu wel.

De groepenkast en de extra groep zijn zonder problemen geplaatst. De stoppenkast is doorgestuurd naar het museum, die was zo oud als Methuzalem (stamde uit de jaren 60).

Wel was de wasmachine van zijn plaats krijgen nog een obstakel voor mij vanochtend. Deze hadden ze klem onder het aanrechtblad gezet, waardoor deze niet normaal weggeschoven kon worden. Ze hadden dit gedaan door middel van houten balkjes te klemmen, om het aanrechtblad te ondersteunen. De voorzetbalk heb ik helaas niet zonder te beschadigen kunnen verwijderen. Deze zat vastgeschroefd, maar ik kon hem niet losdraaien, omdat er geen beweging was te krijgen in de wasmachine. Ik kon dus niets anders doen dan een schroevendraaier tussen de voorzetbalk en het aanrechtblad zetten en deze loswrikken. Wat een kloterige oplossingen allemaal... Dit zijn echt verrassingen die je liever niet tegenkomt. Gelukkig los ik het zelf dan wel iets beter op...

Laatste vervelende puntje voor vandaag: de deurbel is ermee opgehouden.
pi_51537274
Aantal pics.

Oude meterkast:

Muur met het rode vlak:

Muur na het witten:

De muur in de slaapkamer die nog behangen gaat worden:

De inbouwkasten voorzien van een nieuwe kleur:

Dit was het ervoor:

Uitzicht...
pi_51537874
UncleFunk, die meterkast!!! Dat zoiets nog bestaat zeg! Maar jullie gaan lekker in het nieuwe huisje in elk geval.

Lieksepieks, Misschien is het een optie om een topic te openen over hoe je deur om te hangen want je krijgt nu wel de mededeling dat je dat moet doen maar de vraag is natuurlijk hoe!?!

Zwahiel, Je huisbaas inmiddels al kunnen contacten? En zou het anders misschien zo kunnen zijn dat hij op vakantie is?

M@x, Al bezichtigingen gehad vandaag of staan ze allemaal gepland voor morgen? (overigens herkende ik je haast niet zonder je hertje!)

Ik ben vandaag na mijn werk naar de Ikea geweest. Ik had een afspraak bij de nagelstyliste na mijn werk maar pas om 7 uur. Heen en weer rijden naar huis zou de moeite niet zijn dus daar maar gegeten en de tijd verdreven. Ik heb me in kunnen houden maar wel weer een hoop leuke dingen gezien.

En ik heb de optionele keukenkastjes bekeken...na het zien in het echt wist ik nogsteeds niet of ik wit of eiken nou het mooiste vond maar lief heeft vanavond de knoop doorgehakt en voor hout gekozen. (Hij is een heel boekwerk aan het maken van alle tekeningen die van het huis gemaakt zijn )
pi_51539664
quote:
Op maandag 16 juli 2007 22:05 schreef Nanook24 het volgende:
UncleFunk, die meterkast!!! Dat zoiets nog bestaat zeg! Maar jullie gaan lekker in het nieuwe huisje in elk geval.
Daarom is hij ook vervangen door een modern exemplaar En ik woon trouwens alleen
pi_51539903
Sorry correctie: je gaat super in je nieuwe huisje. (Maar je bent toch niet alleen aan de klus? Dus dan zou jullie toch wel correct zijn )

En ik vergat overigens te zeggen dat die inbouwkast ook enorm opgeknapt is.
pi_51544855
Ik ben ook nog druk aan het klussen! zie m;n eigen topic
TVP dus,,,
Back in business.
pi_51548156
M@x wat jammer dat het huis van buiten tegenviel, maar misschien overtuigt je toch de binnenkant. en als ze een gewonde VVE hebben wordt het schilderwerk misschien buiten nog gedaan? ik zou gewoon dit even afwegen als het binnen toch zo mooi is

dit is een heel leuk topic vind ik
pi_51556564
Wow, had niet in de gaten dat er alweer een 2e deel was

Hoi M@x Jammer dat de buitenkant zo tegenviel
Maar wie weet is de binnenkant idd geweldig of is een van de andere huizen op je lijstje superleuk.

Verder zag ik heel wat leuke foto's en wilde plannen van verschillende mensen voorbij komen.

Onze boot staat nu officieel te koop (slik ) en we hebben al 2 kijkers gehad. Een stel kwam echt kijken om het kijken dus dat is dan wel irritant en een ander vind het geweldig maar kan het alleen niet betalen en zou het samen met zijn vriendin moeten kopen. Verder dus niets van gehoord.

Vorige week hebben we deuren, deurkozijnen en beslag uitgekozen voor ons nieuwe huis.
Tot zover hebben we nu dus alle dingen uitgezocht die via de bouwer lopen: badkamer, tegels en deuren. De keuken hebben we dus ook al uitgezocht omdat we moesten weten wat er eventueel aan aansluitingen verplaatst moest worden.

Tot zover mijn update...
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:44:04 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51556841
Unclefunk, is het niet handiger om een eigen topic te maken om je foto's in te plaatsen?
Dan houden we dit topic echt voor alle voorpret van kijken tot aan de sleutel krijgen!
pi_51556882
Snoopy, Wat balen dat je van die overduidelijk niet mogelijke kopers had. Dan vraag je je toch even af waarom je dan de moeite hebt genomen om je hele huis aan kant te maken voor die mensen.

Maar het uitzoeken van nieuwe dingetjes voor jullie nieuwe huis is natuurlijk wel weer erg leuk.

M@x, Ben je al geweest???

Hier komt de makelaar vanavond lang voor het voorlopig koopcontract. Morgen komt de hypotheek adviseur en donderdag komt er nog iemand anders ook voor een hypotheek dus hier zit de gang er goed in.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:48:00 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51556986
Snoopy, irritant is dat idd, van die nieuwsgierigerds die alleen daarom komen. Hadden wij er toen ook een flink aantal van op dat hofje. Mensen willen dan toch gewoon even binnen kijken.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:57:57 #91
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51557335
Da's inderdaad superirritant Snoop. Kijkers, bah. Maar het hoort er helaas bij.

Nanook, papierwerkweek voor jullie. Ook niet het gezelligste, maar ja. It's all part of the game.

Leonoor, sorry dat ik weer "jullie" zei, terwijl ik het eigenlijk wel wist.
En wat mij betreft, ik moet inderdaad nog heel lang wachten, soms vind ik dat ook wel vervelend en wil ik ook echt concreter worden, maar ja, ik heb me er al bij neergelegd
En ach, nu heb ik inderdaad wel heel lang voorpret!!
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 17 juli 2007 @ 14:11:50 #92
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51557855
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:44 schreef Brighteyes het volgende:
Unclefunk, is het niet handiger om een eigen topic te maken om je foto's in te plaatsen?
Dan houden we dit topic echt voor alle voorpret van kijken tot aan de sleutel krijgen!
Dat is eigenlijk onze schuld, want wij hebben hier om foto's zitten zeuren, sorry .

Ik heb t.z.t. (ok, dat is al over 2 weken, en ik moet eerlijk bekennen dat het nog steeds onwerkelijk en een ver-van-mijn-bed-show voelt) ook niet heel erg de behoefte om alles in een eigen topic te gooien, terwijl hier een fotootje spammen misschien wel leuk is. Dan lijkt het de een of andere manier toch minder privacy-gevoelig, openbaar, en voor iedereen zomaar te vinden (of is dat een illusie en stel ik me aan?)
Nulla verba sed acta
pi_51564193
Jeemig Leonoor, over 2 weken al!!

Ik ben door de bomen het bos een beetje kwijt en weet niet altijd meer wie nou precies waar en wanneer enzo. Ik heb vorige week wel geprobeert een lijstje te maken maar het heeft in het begin zo storm gelopen dat dat ook geen doen was.

Maar goed terug on topic. Of het echt een illusie is dat het hier minder openbaar is denk ik eigenlijk niet. Als ik bij mezelf na ga dan kijk ik toch altijd wel een paar keer in de nieuwe verbouw topics terwijl de mensen die hier in het voorpret topic niets te zoeken hebben er ook niet zullen kijken. Maar of we ook echt minder vieuws hebben hier weet ik niet. Ik merk aan de reacties wel dat er toch een hoop K&W'ers zijn die dit topic volgen omdat de verhuis-voorpret meebeleven toch ook wel leuk is.

Phluhy, Ik ben vandaag ook met de andere kant van het papierwerk begonnen. Internet opzeggen, UPC opzeggen, met tranen in mijn ogen een opzegbrief voor het KDV geschreven (ik moest gewoon om mezelf lachen dat het me zo raakte maar de kinderen hebben het er zo naar hun zin), en meteen maar een paar andere onzinnige abonnementjes opgezegd scheelt toch weer in de kosten straks.

En je moet het zo zien Phluph, hoe langer de voorpret, hoe mooier het huisje word dat jullie straks kunnen kopen. (Al zul je af en toe wel een huis te koop zien staan waarbij je denkt: Nee, ik wil NU verhuizen!!!
  dinsdag 17 juli 2007 @ 17:40:56 #94
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_51565126
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 23:35 schreef Nanook24 het volgende:
Zwahiel, vind je het gek om kwart voor 11!!

Sorry, ik kon het even niet laten, maar irritant is het absoluut wel ja.

M@x, Ja het is nog maar zo kort ja. Zorgen dat je snel dozen krijgt en dan beginnen met inpakken (en weggooien!) dan komt het allemaal goed.
haha ik belde natuurlijk eerder

Hij was op vakantie en had zijn telefoon uit staan, maar had mij wel een mailtje gestuurd waarin hij dacht dat ik geen interesse meer had en dat hij 't aan anderen ging verhuren...

Nu weer mailcontact, maar 't duurt allemaal zo lang en gaat zo stroef... Dacht dat 't al geregeld was, maar dat is nu weer niet zo, maar ook weer wel... Argh %#(&@
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_51573436
Da's lekker irritant Zwahiel!!

Hier ook een makelaar die moeilijk doet. De verkopend makelaar wil er zeker van zijn dat we een overbruggingskrediet kunnen krijgen zodat we niet af kunnen haken als de kopers van ons huis de boel niet rond kunnen krijgen.

Nouja, morgen krijgen we het voorlopig koopcontract dus we zullen wel even zien wat daarin staat. In elk geval is ons huis vanaf morgenmiddag 5 uur verkocht onder voorbehoud.
pi_51582486
Nanook: succes vandaag!!!!

Hier gaat t even wat minder. Pfff wat komt er veel op je af met een verhuizing en 6 dagen werk achtereen. Die ene dag vrij in de week doet niet echt veel, ben nu alweer toe aan weekend (met meer dan één dag vrij). Maargoed alles gaat gewoon door. Over een week en een dag verhuizen. Vandaag even een bus/ bestelauto regelen om te huren.... komt vast wel goed allemaal, maar zou zo graag willen dat ik er gewoon al zat.

Mn bed gister in elkaar gezet, die staat...maar paste helaas niet over dwars. Staat in de lengte dus nu, wat op zich ook wel wat heeft, want hoofdeinde en vensterbank zijn bijna even hoog.
Nu nog matrassen en ik kan er slapen......

succes met alles!!!
pi_51593073
Lieksepieks, Ik kan me goed voorstellen dat veel werken en klussen een beetje te veel van het goede is. Heb je volgende week wel een rustigere week zodat je wat meer kunt doen?

Ik ben vanmorgen even naar onze nieuwe woonplaats gereden om de kinderen in te schrijven op het nieuwe dagverblijf. Het is allemaal zo kortdag dat ik het allemaal maar geregeld wilde hebben. Op de terugweg nog wat verhuisdozen opgepikt dus we kunnen weer verder met inpakken.
  woensdag 18 juli 2007 @ 15:48:52 #98
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51596262
Nou, gister met financieel adviseur gesproken en het moet allemaal net lukken qua kosten, mits die loonsverhoging echt doorgaat (en daarbij zijn we uitgegaan van de volle met voor het land). Nou maar hopen dat er niet veel meer kosten bijkomen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 18 juli 2007 @ 15:59:15 #99
3142 m@x
pi_51596607
Goed nieuws wonderer. Ik zou alleen inderdaad wel op mijn hoede zijn voor eventuele bijkomende kosten. Op een houtje moeten bijten omdat je ander de boel niet kan betalen lijkt me ook niet ideaal.

Nanook, je bent goed bezig. Kinderopvang is hier nog een groot vraagteken. We staan inmiddels al bijna een half jaar op de wachtlijst maar er is nog geen zicht op plaatsing. Ik vrees dat ik in het begin toch op mijn fietsje heen en weer zal moeten pendelen

Unclefunk, voor het ultieme vakantiegevoel zou ik dat tropische eiland lekker op de muur laten zitten. Die kastenwand is trouwens geweldig opgeknapt.

Snoopy, wat brutaal zeg. Dat zou ik echt niet durven, zomaar een afspraak maken omdat je bij mensen binnen wil kijken. Al moet ik zeggen dat het een prachtboot is, zowel binnen als buiten

Leonoor, je kan ook gewoon fotootjes mailen

Lieksepieks, je schiet lekker op. Ik ben benieuwd naar de foto's. Ik zal straks je eigen topic eens even gaan doornemen.

Charisma, er is wel een VVE maar het is een slapende. Dat vind ik gezien de staat van de buitenkant dan wel weer best een groot risico.

Aangezien ik lui ben even een kopietje van mijn log
quote:
De grote zoektocht naar een nieuw huis is begonnen. Ik moet me verdiepen in een materie waar ik me tot voor kort slim buiten heb weten te houden. Wat doet een Vereniging van Eigenaren in godsnaam en waarom moet dat bij sommige huizen maar liefst 140 euro per maand kosten? Wat zijn de gevolgen van een niet actieve of slapende VVE? Wil ik liever een oud huis met karakter of een nieuwer flatje waar weinig kosten bij komen kijken? Wat gebeurd er als onze kopers de financiën onverhoopt niet rondkrijgen en is het dan wel slim om nu al op zoek te gaan naar iets anders? Hoe nieuw moet een dak zijn? Hoe lang doe je met een verwarmingsketel? Waarom is huizen kijken normaal gesproken wel leuk, maar als er een ultimatum aan verbonden is helemaal niet en waarom staan er zo ongelooflijk veel lelijke huizen te koop?

Dit weekend zijn we voor de grap eens langs mijn droomhuis gereden. Dat viel even heel erg tegen. Er is geen eigen voordeur, die moet gedeeld worden met de benedenburen. De dakrand zag er verwaarloosd en afgebladderd uit, om nog maar niet te spreken over het huis van de benedenburen. Kale kozijn met afgebroken stukken hout. Er is een slapende VVE dus er zal wel geen potje zijn waar eventuele opknapkosten uit betaald moeten worden en ik sta bijvoorbeeld niet te springen om op te draaien voor andermans achterstallig onderhoud. Na veel wikken en wegen heb ik de bezichtiging die ik voor vandaag gepland had afgezegd. Ik wil geen voordeur delen, ik wil mijn fiets binnen kunnen zetten, etc. Allemaal dingen die bij dit huis niet mogelijk bleken. Jammer maar helaas.

Geheel tegen mijn principes in (want oude huizen hebben veel meer sfeer) ben ik vandaag naar een flat wezen kijken. Centraal gelegen (vlakbij het station en vlakbij een groot winkelcentrum). Tot mijn verbazing ben ik er best enthousiast over. Het is geen supergroot huis maar groot genoeg, goed onderhouden en (heel belangrijk) lekker licht. Het enige jammere is dat er wat weinig bergruimte is (overigens wel een grote kelderbox) en dat de kopers er voor in de rij staan. Er is dus een hoop concurrentie en ik heb nog tot morgenmiddag vijf uur de tijd om een bod uit te brengen. Voor vrijdag heb ik ook nog drie bezichtigingen gepland staan en die huizen wil ik allemaal wel heel erg graag zien. Zal ik op de gok een bod doen? Of zal ik juist gokken dat geen van de andere enthousiastelingen een bod gaat doen en pas vrijdag, als ik de andere huizen ook heb gezien, actie ondernemen?
  woensdag 18 juli 2007 @ 16:26:55 #100
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_51597428
Oh M@x wat herkenbaar, al die twijfels! En dat je dan een huis ziet dat opeens heel leuk is terwijl het absoluut niet in je ideaalplaatje past. Bod uitbrengen is altijd eng, en je weet natuurlijk utieindelijk nooit of je goed kiest. Tegen de tijd dat jij straks een koopcontract tekent komt er vast ook net weer een huis op de markt dat heel geweldig is, dus die twijfel zal altijd wel blijven bestaan. Moeilijke keuzes, succes met twijfelen .

Oh en Phluphy, geen zorgen, ik heb de eerste versie van mijn scriptie ingeleverd vandaag
Nulla verba sed acta
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')