Hadig he,quote:Op donderdag 12 juli 2007 15:54 schreef Ladylicious het volgende:
Nou, dat dus...![]()
Na heel blij mijn koffer ingepakt te hebben kwam de weegschaal tot de conclusie dat het beste ding 27,5 kilo woog.. Na die tijd behoorlijk wat gereduceerd, maar zit er nog steeds overheen.
Bij deze wil ik dus even klagen over de mensen die hebben bedacht dat je maar 20 kilo in het vliegtuig mee mag![]()
Meer mensen met het zelfde probleem of ben ik de enige imbeciel hier die een koffer heeft waar een heel leger in past?
Er zullen vast wel meer vrouwen zijn die meer dan 20 kg (willen) meenemen.quote:Op donderdag 12 juli 2007 15:54 schreef Ladylicious het volgende:
Meer mensen met het zelfde probleem of ben ik de enige imbeciel hier die een koffer heeft waar een heel leger in past?
11 dagenquote:
Je ken ze toch na het vleigen in de koffer doenquote:Op donderdag 12 juli 2007 15:58 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
11 dagen
Dat van die bult kleren aandoen is op zich een goed idee.. Minpunt is alleen dat het in Portugal vast niet koud is, en we voor we bij het hotel kunnen komen een trap van 80 treden moeten beklimmen.. (met koffer dus..)![]()
]quote:Op donderdag 12 juli 2007 15:58 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
11 dagen
Dat van die bult kleren aandoen is op zich een goed idee.. Minpunt is alleen dat het in Portugal vast niet koud is, en we voor we bij het hotel kunnen komen een trap van 80 treden moeten beklimmen.. (met koffer dus..)![]()
Toch niet in een villa met 6 vrienden he?quote:Op donderdag 12 juli 2007 15:58 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
11 dagen
Nee.quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:01 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Toch niet in een villa met 6 vrienden he?
puur uit nieuwsgierigheid, hoeveel kleding neem je dan mee voor die 11 dagen ?quote:Op donderdag 12 juli 2007 15:58 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
11 dagen
Als er een 40 kilo regel bestond, was je nu 2x zoveel voor je ticket kwijtgeweest. Maar je mag wel over die 20 kilo heen hoor, alleen zal je ervoor moeten dokken.quote:Op donderdag 12 juli 2007 15:54 schreef Ladylicious het volgende:
Nou, dat dus...![]()
Na heel blij mijn koffer ingepakt te hebben kwam de weegschaal tot de conclusie dat het beste ding 27,5 kilo woog.. Na die tijd behoorlijk wat gereduceerd, maar zit er nog steeds overheen.
Bij deze wil ik dus even klagen over de mensen die hebben bedacht dat je maar 20 kilo in het vliegtuig mee mag![]()
Op zich niet eens bizar veel. 1 spijkerbroek, 3 dunne en of driekwart broeken, rokjes shirtjes etc. Het meeste gewicht gaat hem volgens mij in de shampoo enzo zitten. Haarhestreller, zonnebrand, die vloeibare ongein.quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:05 schreef KELDER het volgende:
[..]
puur uit nieuwsgierigheid, hoeveel kleding neem je dan mee voor die 11 dagen ?
als ik zo beetje ga zitten rekenen kom ik no-way tot 20 kilo, zeker gezien het feit dat je voornamelijk zomerse (en dus dunne/korte) kleding zal meenemen.
Hoe zwaar is de koffer opzich?quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:10 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Op zich niet eens bizar veel. 1 spijkerbroek, 3 dunne en of driekwart broeken, rokjes shirtjes etc. Het meeste gewicht gaat hem volgens mij in de shampoo enzo zitten. Haarhestreller, zonnebrand, die vloeibare ongein.
Oja, en ik heb 2 badlakens, aangezien die van de vorige dag altijd nog nat is en dat vind ik vunzig.![]()
Jawel! Kost je een paar flinke duiten. En uit eigen ervaring is de koffer zwaarder als je terug komt. Maar jah, ik ben een man hè. Calculeer dingen in en koop het daar wel.quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:11 schreef Ladylicious het volgende:
Oh en ik zit nu op 22 dusMaargoed, extra lappen dan denk ik maar.. Zal niet bizar veel zijn toch?
5 kilo piepersquote:Op donderdag 12 juli 2007 16:09 schreef nattermann het volgende:
27,5 kg, voor 11 dagen? WTF!!!!1
Gewoon die laatste 2 kilo teveel in je handbagage proppen.quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:11 schreef Ladylicious het volgende:
Oh en ik zit nu op 22 dusMaargoed, extra lappen dan denk ik maar.. Zal niet bizar veel zijn toch?
Dat kun je makkerlijk eruit halen en op plaats van bestemming kopen.quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:10 schreef Ladylicious het volgende:
Het meeste gewicht gaat hem volgens mij in de shampoo enzo zitten. Haarhestreller, zonnebrand, die vloeibare ongein.
17,50 per kiloquote:Op donderdag 12 juli 2007 16:11 schreef Ladylicious het volgende:
Ik zou toch even bellen met je reisbureau of chartermaatschappij...quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:11 schreef Ladylicious het volgende:
Ik wilde die zware shit idd daar ook in doen, probleem is alleen dat je maar 100ml vloeistoffen mee mag.. Zelf mascara en labello rekenen ze al mee dus dan wordt het lastig, met 1 deo zit je al op je limiet.quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:13 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Gewoon die laatste 2 kilo teveel in je handbagage proppen.
Nee, 100 ml vloeistof per verpakking met een totaal van maximaal 1 kg (inclusief verpakkingen!).quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:16 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Ik wilde die zware shit idd daar ook in doen, probleem is alleen dat je maar 100ml vloeistoffen mee mag.. Zelf mascara en labello rekenen ze al mee dus dan wordt het lastig, met 1 deo zit je al op je limiet.
2 kilo aan kleren gaat niet passen denk ik ..
Daar doen ze niet moeilijk over. 2 Kilo teveel hoef je niet voor te dokken.quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:11 schreef Ladylicious het volgende:
Ja, en niet meer dan 1 verpakking per persoonquote:Op donderdag 12 juli 2007 16:19 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Nee, 100 ml vloeistof per verpakking met een totaal van maximaal 1 kg (inclusief verpakkingen!).
Huh? Sinds wanneer is dat dan?quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:21 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Ja, en niet meer dan 1 verpakking per persoon![]()
in totaal 3 broeken dusquote:Op donderdag 12 juli 2007 16:24 schreef motorbloempje het volgende:
maar nogmaals..
11 dagen? En met moeite onder de 27kg komen..
ga met de motor op vakantiedan moet je wel besparen op kleren enzo
![]()
2 weken lang op vakantie geweest net met twee kleine zadeltassen met kleren en bovenop een rol met alleen jas, deken, trui en verder olie, kettingspray en wat ductape
2 broeken extra bij me, 10 truitjes en verder voor 14 dagen sokken en ondergoed.. werkt prima
Die mensen zijn altijd fijn als ze voor je staan in de rij bij de controlequote:Op donderdag 12 juli 2007 16:26 schreef heiden6 het volgende:
Ik neem zelf altijd veel mee in mijn handbagage (sowieso alles wat enige waarde heeft), waaronder net zoveel kleren als past. Daarnaast trek ik mijn zwaarste schoenen aan, veel kleren, en stop ik hier en daar nog wat in mijn broekzakken en dergelijke.
Jaquote:Op donderdag 12 juli 2007 16:31 schreef Ladylicious het volgende:
http://www.transavia.com/tra/info.nsf/vwwebdocs/NL~handbagage
Of ik begrijp het verkeerd ..
Het staat er toch duidelijk, maximaal 1 liter per persoon en niet meer dan 100 ml per verpakkingquote:Deze vloeistoffen moeten in aparte verpakkingen zitten met een maximum van 100 milliliter per verpakking.
De verpakkingen met vloeibare inhoud moeten in één transparante, hersluitbare plastic zak zitten met een maximale inhoud van één liter.
Per persoon mag u één transparante plastic zak meenemen.
Deze vloeistoffen moeten in aparte verpakkingen zitten met een maximum van 100 milliliter per verpakking.quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:31 schreef Ladylicious het volgende:
http://www.transavia.com/tra/info.nsf/vwwebdocs/NL~handbagage
Of ik begrijp het verkeerd ..
Ik snap nu geloof ik eigenlijk wat er staatquote:Op donderdag 12 juli 2007 16:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja
[..]
Het staat er toch duidelijk, maximaal 1 liter per persoon en niet meer dan 100 ml per verpakking
Daar lijkt het wel op. Het staat er toch duidelijk:quote:
Dus net zoveel verpakkingen van max. 100 ml als je wil, mits het totaal maar in 1 zo'n plastic zak van 1 liter past.quote:Het is alleen toegestaan om een kleine hoeveelheid vloeistoffen in de handbagage mee te nemen.
Deze vloeistoffen moeten in aparte verpakkingen zitten met een maximum van 100 milliliter per verpakking.
De verpakkingen met vloeibare inhoud moeten in één transparante, hersluitbare plastic zak zitten met een maximale inhoud van één liter.
Per persoon mag u één transparante plastic zak meenemen.
Als je al uit het vleigtuig bent bedoel je?quote:Op donderdag 12 juli 2007 15:59 schreef OhEcht het volgende:
[..]
Je ken ze toch na het vleigen in de koffer doen![]()
In 2005 ben ik op 4 verschillende vliegvelden geweest, elk 2x. En alleen op Schiphol had ik gelazer met de controle; lange rijen, eindeloos gefouilleer en dergelijke ongein, uren van tevoren melden. Echt de laatste keer voorlopig dat ik daar kom.quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Die mensen zijn altijd fijn als ze voor je staan in de rij bij de controle
Dan ben je vast niet naar de Verenigde Staten gevlogenquote:Op donderdag 12 juli 2007 16:42 schreef heiden6 het volgende:
[..]
In 2005 ben ik op 4 verschillende vliegvelden geweest, elk 2x. En alleen op Schiphol had ik gelazer met de controle; lange rijen, eindeloos gefouilleer en dergelijke ongein, uren van tevoren melden. Echt de laatste keer voorlopig dat ik daar kom.
Transaviaquote:Op donderdag 12 juli 2007 17:08 schreef ColdFeet het volgende:
MMM, meestal laten ze je met 2 kg meer gewoon doorlopen hoor, no problemo.
En ook bijna niemand doet moeilijk over 2 stuks handbagage.
Welke maatschappij is het?
Ik heb het weleens voor elkaar gekregen, met een leuk verhaal, dat ik bij KLM, nota bene de grootste mierenneukers of all time, met 26 kilo in m'n koffer en 5 stuks handbagage zonder gezeik mocht vliegen. Kijk dan alleen wel uit dat je niet teveel gaat shoppen hèquote:
Of iedereen bij jou in het vliegtuig neemt vrolijk 40kg pp mee en je hebt een weekje een diepzeeduikvakantiequote:Op donderdag 12 juli 2007 15:54 schreef Ladylicious het volgende:
Nou, dat dus...![]()
edit - never mindquote:Op donderdag 12 juli 2007 16:21 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Ja, en niet meer dan 1 verpakking per persoon![]()
Nou, maar..quote:Op donderdag 12 juli 2007 17:21 schreef McGilles het volgende:
[..]
Of iedereen bij jou in het vliegtuig neemt vrolijk 40kg pp mee en je hebt een weekje een diepzeeduikvakantie![]()
Meestal is het per Kilo 1% van de vliegticket, ik verwacht echter niet dat ze moeilijk doen over 2 kilo.quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:11 schreef Ladylicious het volgende:
max 100 ML per flesje en 1 Liter totaal in doorzichtig plastic zakje per persoon, word geleverd op schiphol zelf aangezien er strenge eisen gesteld worden aan die zakjesquote:Op donderdag 12 juli 2007 16:16 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Ik wilde die zware shit idd daar ook in doen, probleem is alleen dat je maar 100ml vloeistoffen mee mag.. Zelf mascara en labello rekenen ze al mee dus dan wordt het lastig, met 1 deo zit je al op je limiet.
2 kilo aan kleren gaat niet passen denk ik ..
afhankelijk van maatschappij...quote:Op donderdag 12 juli 2007 17:24 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Nou, maar..
Als je naar Amerika gaat mag je wel 2 koffers van elk 23 kilo mee..![]()
Je hebt sowieso het risico dat je het op de terugweg niet voor elkaar krijgt, en je kilo's kleren en dergelijke weg moet gooien, of heel veel bij moet lappen.quote:Op donderdag 12 juli 2007 17:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb het weleens voor elkaar gekregen, met een leuk verhaal, dat ik bij KLM, nota bene de grootste mierenneukers of all time, met 26 kilo in m'n koffer en 5 stuks handbagage zonder gezeik mocht vliegen. Kijk dan alleen wel uit dat je niet teveel gaat shoppen hè
Die moet 2 tickets kopen om zeker te zijn dat zijn fat-ass in het vliegtuig past.quote:Op donderdag 12 juli 2007 17:42 schreef Nuna het volgende:
Wat ik altijd wel frustrerend vind is dat ik netjes betaal voor het extra gewicht wat je meeneemt en dat dan de persoon achter je 150 kilo weegt en niets bij hoeft te betalen.
quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:12 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
5 kilo piepers
2 potten pindakaas
5 zakken drop
2 pakken hagelslag
Ja dan loopt het snel op![]()
Vrouwtje?quote:Op donderdag 12 juli 2007 18:19 schreef Friedel_Crafts het volgende:
Vrouwtje, doe gewoon niet zo moeilijk. Waarom ga je je afvragen hoeveel 2 extra kilo kost als je voor 1% van die extra prijs in Portugal shampoo enzo kan kopen? Bovendien, zelfs met shampoo etc. hoe kan je dan in hemelsnaam nog boven de 20 kilo uitkomen als je 11 dagen naar een warme bestemming gaat? Dat slaat echt op shit.
Denigregend.quote:Op donderdag 12 juli 2007 18:19 schreef Friedel_Crafts het volgende:
Vrouwtje, doe gewoon niet zo moeilijk. Waarom ga je je afvragen hoeveel 2 extra kilo kost als je voor 1% van die extra prijs in Portugal shampoo enzo kan kopen? Bovendien, zelfs met shampoo etc. hoe kan je dan in hemelsnaam nog boven de 20 kilo uitkomen als je 11 dagen naar een warme bestemming gaat? Dat slaat echt op shit.
dat heet nou de waarheidquote:
Als het een kerel was die dezelfde klacht had zou je hem waarschijnlijk nog veel harder uitlachen dan ik nu doe.quote:
quote:Op donderdag 12 juli 2007 18:34 schreef Jaytonism het volgende:
On topic;
Het is dat ik je ken, anders vond ik 't ook overdreven veel. Eigenlijk is het ook gewoon overdreven. Ja, dat is het ook.
Veel plezier in Portugalios trouwens.
Dat viel wel mee hoor.quote:Op donderdag 12 juli 2007 18:35 schreef Jaytonism het volgende:
[..]
Ik had 't niet over de inhoud, maar de manier waarop er gereageerd wordt.
Aan een riempje?quote:Op donderdag 12 juli 2007 18:51 schreef B_BOY het volgende:
laat je koffer uit.
Owja, duhhhquote:Op donderdag 12 juli 2007 18:56 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
nee, laat je koffer uit
zoals met een kater, tegen 2'en je bed uit komen![]()
heb je bedacht dat je eigenlijk achterlijk veel aan handbagage mee mag nemen (5kg).quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:11 schreef Ladylicious het volgende:
vrienden van mij zouden als ze willen alles in de handbagage kwijt kunnenquote:Op donderdag 12 juli 2007 19:24 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Mijn god, 22 kilo
Hoe krijg je het voor elkaar
Eigenlijk is dat best bizar, als je daar over nadenkt...quote:Op donderdag 12 juli 2007 15:55 schreef Keiichi het volgende:
Als je nu een hoop kleren gewoon aandoet, scheelt al een paar kilo. Het schijnt niets uit te maken of je zelf 60kg weegt of 120kg.
nou maar ook daar gaan maatregelen voor komen. sowieso al de regel dat als je zo dik bent dat je niet in 1 stoel past, dat je voor 2 stoelen betaalt. En verder komen er nog wel wat berekeningen. Maar 1 kilo gewicht extra vervoeren schijnt echt stuk duurder te zijn qua kerosine voor de airliner.quote:Op donderdag 12 juli 2007 22:36 schreef Stupide het volgende:
Voor die paar kilo extra koffergewicht moet je betalen, maar de moddervette passagier die naast je zit, sleept onderhuids vier keer zoveel mee zonder één centje pijn.![]()
Gelukkig maar dat jij het beter weet dan de luchtvaartmaatschappijen en vliegtuigfabrikanten.quote:Op donderdag 12 juli 2007 17:26 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het erge is natuurlijk dat deze regel dateert uit de tijd dat de vliegtuigjes het gewoon niet aankonden om al te veel te vervoeren, maar dat dat tegenwoordig prima kan. Het is alleen een puike melkkoe.
Voor vrouwen/mannen/kinderen hanteren vliegtuigmaatschappijen een standaard gewicht. Recentelijk zijn die cijfers aangepast omdat vette varkens meer regel dan uitzondering zijn tegenwoordig. Komt ook steeds vaker voor dat ze gewoon moeten betalen voor 2 stoelen.quote:Op donderdag 12 juli 2007 21:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat best bizar, als je daar over nadenkt...
Vaak mag je op verre bestemmingen wat meer meenemenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 11:27 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Raar mijn moeder ging naar vietnam met cathay en ze had in volgens mij een koffer van 28 kilo en handbagage van 8 kilo en ze mocht gewoon ermee door zonder bij te betalen ofzo.
Dan hebben ze wat te zeuren. Voor het ultieme vakantiegevoel.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 12:26 schreef karr-1 het volgende:
Simpele vraag, waarom nemen vrouwen meer zooi mee dan mannen en klagen ze nog steeds dat ze te weinig hebben?
Waarom wil iedereen die koffer vol gas pompen?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 12:46 schreef von_manstein het volgende:
Laat alle vloeibare dinge nthuis en koopdie daar.
Pomp je koffer vol met gas en seal hem dicht.
Als het bedoelde gas lichter is dan lucht, is dat nuttiger dan vacuum.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 13:07 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Waarom wil iedereen die koffer vol gas pompen?
vacuüm zuigen is nuttiger.
[niet wetenschappelijk-verantwoord antwoord]quote:Op vrijdag 13 juli 2007 13:14 schreef Keiichi het volgende:
Een vacuum is in principe toch lichter?
1 kuub lucht weegt volgens mij meer als een kuub met niets.
Dat zal het zijn, vrouwen hebben geen vakantie als ze niets te zeuren hebben.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 12:36 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Dan hebben ze wat te zeuren. Voor het ultieme vakantiegevoel.
Precies, dat lijkt mij ook. Ik ben op vakantie geweest met vrouwen die naar een tropisch land nog 3 truien en tig broeken meenemen, want stel je voor dat het wel eens koud zou kunnen zijn. Yeah right, op een tropisch eiland zal het ineens min 10 worden of zo.quote:
Hier daar ga je al. Wie neemt er in vredesnaam een strijkijzer mee op vakantie? Neem je je bankstel en je breedbeeld tv ook mee?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:02 schreef Miss_S het volgende:
gelukkig is het nu zomer en wegen die topjes, rokjes en jurkjes niets
alleen het reisstrijkijzertje dat ik mee wil nemen kan nog een probleem worden
misschien omdat ik niet met gekreukelde wil rond lopenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hier daar ga je al. Wie neemt er in vredesnaam een strijkijzer mee op vakantie? Neem je je bankstel en je breedbeeld tv ook mee?
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hier daar ga je al. Wie neemt er in vredesnaam een strijkijzer mee op vakantie? Neem je je bankstel en je breedbeeld tv ook mee?
Dan moet je het goed opvouwenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:10 schreef Miss_S het volgende:
[..]
misschien omdat ik niet met gekreukelde wil rond lopen
is dat heel raar?
Strijken is kut.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
je bent me voor
strijk overigens echt NOOIT mn kleren, ook niet op vakantie dus
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |