Het ziet er inderdaad bizar uit. Maar het andere alternatief is steeds erachter aanhollen of een kind aan de arm terugtrekken en rondslepen. In drukke situaties vind ik het best een oplossing. Maar ook echt alleen dan.quote:Op maandag 2 juli 2007 01:16 schreef clumsy_clown het volgende:
Jullie kennen ze vast wel, die riempjes voor kleuters en peuters, waarmee ze aan hun ouder of aan de kinderwagen vastgemaakt worden. Vandaag zat er een vrouw in de metro, met een aangelijnde peuter, en ze trok vrij veel bekijks. Niet gek, want het is niet het 'standaard' beeld.
Zelf ben ik in dubio. Ik weet nou niet of ik die dingen kan waarderen of niet. Ik kan me de redenen om het te doen wel bedenken. Kleuters rennen als een malle heen en weer en kunnen weglopen in die 3 seconden dat jij dat leuke tasje bekeek. Zeker in de drukke steden zal het een gevoel van veiligheid geven. Daarnaast zorgt het ervoor dat de rest van de winkel geen last heeft van grijpgrage kinderhandjes. En tóch zit iets me tegen, al zijn het geen rationele redenaties. Het heeft imo teveel weg van een hondje uitlaten.
Dus. Hoe denken jullie over die dingen?
Nou ja, wat zijn de situaties waarin het echt nodig is? Rockconcerten enzo lijken me niet direcht de plek waar je je peuter meeneemt, en de supermarkt enzo zou toch te doen moeten zijn met een kind dat weet hoever hij kan gaan.quote:Op maandag 2 juli 2007 01:24 schreef mootie het volgende:
[..]
Het ziet er inderdaad bizar uit. Maar het andere alternatief is steeds erachter aanhollen of een kind aan de arm terugtrekken en rondslepen. In drukke situaties vind ik het best een oplossing. Maar ook echt alleen dan.
Wat is er naar aan dan? Het is alleen maar een gevoel dan... het kind vindt het absoluut niet naar, als dat wel zo is dan zou ik het persoonlijk nooit doen. Mijn dochtertje vindt het juist grappig en dan vind ik het dus geen probleeem.quote:Op maandag 2 juli 2007 02:17 schreef DarkElf het volgende:
ik heb het ook wel eens gezien maar idd, zoals al eerder genoemd, het geeft toch een naar gevoel om dat te zien....
Waarom in hemelsnaam een straf? Sommige kinderen zijn héél beweeglijk, héél ondernemend en héél eigenwijs. Waarom riskeren dat het kind in een onbewaakt ogenblik (en ja, sommige kinderen zijn echt in een fractie van een seconde weg, ff knipperen met je ogen en weg!) in een gevaarlijke situatie belandt, als je het met een simpel, pijnloos en traumaloos tuigje op kan lossen? Maar goed, een tante van mijn vriendje kon zich ook niet voorstellen dat een kind zo ondernemend kon zijn. Tot ze zelf een nakomertje kreegquote:Op maandag 2 juli 2007 01:28 schreef ehqo het volgende:
Ik vind dat je je kinderen straft voor je eigen incompetentie. Bovendien zie ik de noodzaak niet, miljoenen mensen doen het al duizenden jaren zonder, en dat lijkt allemaal prima te gaan dusver.
Ik denk het wel.quote:Op maandag 2 juli 2007 01:29 schreef clumsy_clown het volgende:
Maar hé, wellicht is dat naïef.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |