abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 juli 2007 @ 18:31:08 #141
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_51402326
Daarnaast, zwaardere straffen werken niet per definitie afschrikwekkend. Dat ligt per overtreding/misdrijf anders.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 12 juli 2007 @ 18:55:30 #142
125878 Gabry
Lento Violento
pi_51403113
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 21:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het nut van straffen is

1 vergelding naar de samenleving
2 afschrikwekkend effect te sorteren. En op die manier voorkomen/tegengaan dat mensen de fout ingaan.

Puntje 2 kan alleen werken als de straf voldoende hoog is. Anders schrikt het immers niet of onvoldoende af.
Vergelding
Speciale preventie
Generale preventie
Incapacitatie

Dat zijn inderdaad de redenen waarmee straffen gerechtvaardigd worden. Maar dat zijn niet de factoren die tot criminaliteit leiden.

Als je er enkel vanuit zou gaan dat criminaliteit gebaseerd is op rationele afwegingen, de pakkans en strafmaat tegenover het voordeel, en je wilt enkel de strafmaat aanpassen, dan zou je de strafmaat onevenredig hoog moeten maken om hetzelfde effect te bereiken als wanneer alle aspecten worden aangepakt. De straf moet wel in verhouding blijven met de wetsovertreding.

De strafmaat vijf keer zo hoog maken voor allochtonen lijkt me een maatregel gebaseerd op gemakszucht; te lui om de andere oorzaken van criminaliteit aan te pakken. Onder jouw gemakszucht zullen allochtonen dan moeten lijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gabry op 12-07-2007 19:28:42 ]
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  donderdag 12 juli 2007 @ 19:20:21 #143
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51403872
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 18:55 schreef Gabry het volgende:
De strafmaat vijf keer zo hoog maken voor allochtonen lijkt me een maatregel gebaseerd op gemakszucht; te lui om de andere oorzaken van criminaliteit aan te pakken. Onder jouw gemakszucht zullen allochtonen dan moeten lijden.
Eens. Mijn wil de maatschappelijke problemen van de multiculturele samenleving niet aanpakken, en men kijkt dus naar de makkelijke uitwegen. Het zal uiteindelijk een veel groter negatief effect hebben dan dat het de criminaliteit oplost. Een allochtoon die weet dat hij vanwege zijn huidskleur of afkomst bij voorbaat al 5 keer zwaarder wordt gestraft zal de overheid nooit meer vertrouwen, en zal zich alleen maar meer verzetten tegen de overheid.

Het is toch ook van de zotten dat een hardwerkende Marokkaan die jarenlang eerlijk de kost verdiend, zijn gezin onderhoudt, en nooit een vlieg kwaad doet.... toevallig door op het verkeerde moment op de verkeerde plaats is, en betrokken raakt bij een vechtpartij, opeens 5 maanden op cel moet terwijl de Nederlander die er bij betrokken was slechts 1 maand de bak in moet. Dat klopt toch niet, zoiets??
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 12 juli 2007 @ 19:36:39 #144
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_51404399
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 21:27 schreef EchtGaaf het volgende:
De gevangenispopulatie bestaat ongeveer voor de helft uit allochtonen.
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 21:27 schreef EchtGaaf het volgende:
Een simpele rekensom leert dan dat 5 x zoveel allochtonen in de gevangenis zitten dan autochtonen.
zonnig Brasil
  donderdag 12 juli 2007 @ 20:50:30 #145
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_51407083
3,5 miljoen allochtonen in Nederland; 16,5 miljoen inwoners. 21%. Niet 1/6.
De rekensom klopt nog minder dan al eerder gezegd.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 12 juli 2007 @ 21:09:45 #146
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51407758
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 20:50 schreef Sidekick het volgende:
3,5 miljoen allochtonen in Nederland; 16,5 miljoen inwoners. 21%. Niet 1/6.
De rekensom klopt nog minder dan al eerder gezegd.
21% allochtonen in Nederland, en het aantal allochtonen in de gevangenis is ongeveer 45%, dus ongeveer twee keer zoveel allochtonen in de bak dan Nederlanders.

Er zitten 16230 mensen in de Nederlandse gevangenis, waarvan 9580 uit de EU. Er zitten ook 2555 vreemdelingen in de gevangenis, ofwel mensen die niet in Nederland woonden maar wel hier een misdaad pleegden, zoals bijv. drugssmokkelaars, etc.

Het valt op zich mee met het aantal Turken, Marokkanen, Surinamers en Antillianen in de bak. Het is allang bekend dat dit veel meer is dan het aantal Nederlanders, relativerend naar bevolking, maar om nou te spreken van een enorm probleem, nee.....

Ik denk dat de straatmarokkaantjes die met de scooter op de hoek van de straat met gillende arabische muziek meer overlast en irritatie veroorzaken voor de gemiddelde Nederlander dan een Antilliaan die voor bolletjes slikken in de bak zit of een Surinamer die voor moord zit.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_51408528
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 19:36 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

[..]

Relatief gezien tuurlijk. Afgezet naar etniciteit
pi_51415399
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 11:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]

Wellicht een uitzondering maken in de (grondwet)wet. Want dit is typisch een onderwerp dat waarbij de grondwet een sta-in-de-weg is. Dat kan nooit de bedoeling zijn.
Nou en of dat de bedoeling was! De bedoeling van de Grondwet is nou juist om een eerlijke basis aan de wetgeving te geven. Alle andere wetten dienen zich te conformeren aan de Grondwet. Dus het is wel degelijk de bedoeling geweest (en nog steeds) de dat Grondwet soms een sta-in-de-weg is.

Nederlandse cultuur en Nederlands volkseigen!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_51415555
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 11:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat jij wilt is ethniciteiten veroordelen en afstraffen..
Mensen moeten per individu en per daad beoordeeld worden en niet vanwege hun afkomst.

Je zit op een wansmakelijke discriminerende koers..
Absurdistisch is de weging van ' halfbloedjes'...
Wie 40 % Nederlandse voorouders heeft wordt zwaarder aangepakt dan wie 60% heeft..
En de 60-procenters worden nog steeds meer afgezeken dan wie 100% heeft.
Je morele boodschap is dat puur Hollands de deugdzaamheidzelve is en gewenst.
Dit is volksnatregionalisme.
Alle Hollanders zijn import.
Overigens heeft hij het over de nationaliteit, niet over de herkomst uit een regio. En hij maakt helemaal geen voorbehoud voor mensen die uit andere streken dan Holland komen.
Maar dat zou misschien een verdere verfijning zijn: dat als blijkt dat Hollanders meer moorden plegen per 100.000 burgers dan bijvoorbeeld Gelderlanders, dat Hollanders dan ook zwaarder gestraft worden voor een moord.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_51415774
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 12:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hoe wil jij het oplossen? Want integratie is gewoon mislukt. Eerlijk?

Dan rest toch niets anders dan repressie?
Nou, mislukt?
Er zitten wat haken en ogen aan, maar mislukt lijkt me te pessimistisch. Ik ken persoonlijk zeer goed geďntegreerde en integrerende allochtonen. En de trend is positief.

En repressie is per definitie geen oplossing, maar een uitstel van executie. En daarmee een verergering van de executie. Dat je voor repressie kiest zegt meer over je eigen luiheid van denken en het niveau van je denken, dan over het probleem.

Ik begin zelf niet over de morele kanten, want die zijn in deze discussie geen onderwerp. En voor moreel en moraal lijkt je me ook niet gevoelig.

De straten van Nederland worden al zolang ik weet onveilig gemaakt. Door nozems, door mods en rockers, door hippies, door krakers etc. En dan heb je bij vlagen ook nog harde groepen, zoals de RAF en de Rode Brigades. Nu heb je enerzijds allochtone hangjongeren en anderzijds terroristen. Aan de oplossing van die problemen wordt gewerkt. Over tien jaar zijn het weer andere groepen.
pi_51415874
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 13:03 schreef Boris_Karloff het volgende:
Onzin. we gaan geen onderscheid maken in strafmaat. Iedereen krijgt dezelfde straf

We moeten wel anders gaan straffem. Ik pleit voor een deal met Rusland, waarbij zij onze gevangenen krijgen om als arbeider te dienen in Siberie. Zware misdadigers hier krijgen dan maar 1 straf 5 jaar siberie, second offenders krijgen 10 jaar.

Voordeel van dit systeem is dat:
Er daadwerkelijk een afschrikkende werking van uit gaat
Het veel minder kosten met zich mee brengt
We mee kunnen profiteren van de grondstoffen die er gedelft worden, waardoor de prijzen zullen dalen voor brandstof etc.
We een bijdage leveren aan het tegengaan van de overbevolkking.

Vroeger, toen de Koude Oorlog nog woedde, zag ik wel eens ingezonden brieven in de Telegrof (die las mijn vader)
"Al die vieze communisten, daar walg ik van en velen met mij. Woonden we maar in de Sovjet-Unie, dan konden we ze naar Siberië sturen."
pi_51415933
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 17:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, maar als je het effect van de afkomst daarin verdisconteert, dan zijn ze nog steeds crimineler.
Ik citeer je even: "Nee, dus wel."
  vrijdag 13 juli 2007 @ 01:18:26 #153
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51416198
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 00:50 schreef Kees22 het volgende:
Alle Hollanders zijn import.
Tis maar hoever je terug gaat inderdaad. Over de afgelopen 2000 jaar zijn we een mengelmoes van Romeinen, Kelten (Friezen) en via Lobith binnengekomen Batavieren.

We zijn allemaal 380ste generatie allochtonen.
-
pi_51417312
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 01:18 schreef maartena het volgende:

[..]

Tis maar hoever je terug gaat inderdaad. Over de afgelopen 2000 jaar zijn we een mengelmoes van Romeinen, Kelten (Friezen) en via Lobith binnengekomen Batavieren.

We zijn allemaal 380ste generatie allochtonen.
OK, ik zal wat nuanceren.
In de Gouden Eeuw was de bevolking van de meeste Hollandse steden voor een groot deel geďmporteerd. Er kwamen veel mensen uit Brabant en Vlaanderen, al dan niet via Duitsland. Zoals Vondel.
De energie werd grotendeels gehaald uit andere delen van Nederland, de goedkope arbeid ook. Zodat de Gouden Eeuw, die voornamelijk ten goede kwam aan Holland, gedragen werd door de andere delen van Nederland. Nog steeds, eigenlijk.
In later tijden heeft dit patroon zich vaker voorgedaan. Veel Nederlanders zijn naar Holland getrokken. Friezen naar Amsterdam, Brabanders naar Rotterdam.

Tegenwoordig gaan de Hollanders weer naar buiten migreren. Ze proberen zich te verspreiden over de rest van Nederland, zeer tot ongenoegen van die rest.

Ik heb niks tegen allochtonen, zolang ze maar geen Hollanders zijn.
pi_51424233
quote:
Stellingen:

1 Allochtonen zijn 5 x crimineler dan autochtonen, want ze zitten vijf keer zo vaak in de gevangenis.
FOUT/ONWAAR
Daar de verdeling allochtoon:autochtoon niet 1:1 is.
Die factor 5 moet dus met de verhouding vermenigvuldigt worden en ligt dus hoger.
quote:
2 Om 1 weer recht te trekken dienen allochtonen dus vijf keer zo hard te worden bestraft om punten 1 weer gelijk te trekken
Oneens
Vanwege punt 1 en
Een mens blijft een mens en een crimineel dus crimineel.... de straffen in NL zijn sowiesolagwekkend en mogen dus sowieso met minimaal een factor 5 strakker.
Allochtonen moeten echter hun dubbele nationaliteit afgnomen worden en het land uitgezet, zodaty ze de gegoede belastingbetalers (auto danwel allochtoon) geen geld kosten.
Of die uitgewezen persoon vervolgens nog in het thuisland de bak indraait en of fat minder/meer comfortabel is dan NL (Meer lijkt me sterk) doet niet terzake.

Hoe denkt u daarover? Hoe kan de criminaliteit onder allochtonen worden teruggebracht?

[/quote]
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_51425818
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 18:31 schreef Sidekick het volgende:
Daarnaast, zwaardere straffen werken niet per definitie afschrikwekkend. Dat ligt per overtreding/misdrijf anders.
pi_51425899
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 00:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou en of dat de bedoeling was! De bedoeling van de Grondwet is nou juist om een eerlijke basis aan de wetgeving te geven. Alle andere wetten dienen zich te conformeren aan de Grondwet. Dus het is wel degelijk de bedoeling geweest (en nog steeds) de dat Grondwet soms een sta-in-de-weg is.

Nederlandse cultuur en Nederlands volkseigen!
Als de grondwet een sta in de weg is om grote problemen op te lossen, dan is de grondwet wmb niet heilig. En dient imo dan op punten te worden aangepast.
pi_51425991
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 18:11 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dat is dus niet met correctie op basis van afkomst maar op basis van Sociaal Economische Status. Compleet iets anders dus. Bovendien een dubieus onderzoek wat daarbij steeds aangehaald wordt. SES-correctie is trouwens sowieso koffiedik kijken, gokken en met de natte vinger aannames doen.
Daarom bracht ik het als aanvallend argument. Ik ben het niet met je eens dat het nattevinger werk is.

Op gegeven ogenblik moet je gewoon eerlijk vaststellen dat sommige etnische groepen gewoon crimineler zijn dan de andere. Of je het leuk vind of niet.

Verdoezelen met argumenten van "koffiedik kijken" helpen dan niet echt.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 12:39:42 #159
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_51426262
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 21:47 schreef ExtraWaskracht het volgende:
We kunnen nog wel meer statistieken opstellen, bv. over de verhouding man/vrouw, de verhouding heteroseksueel/homoseksueel en verzin er zelf nog maar wat. Zou je op basis daarvan je ook tot de conclusie komen dat je dan het man-zijn als verzwarende omstandigheid mee moet laten wegen, net zoals het hetero zijn (ik neem aan dat heteroseksuele mannen vaker zitten dan homoseksuele) ?
Hoewel die verhouding vanzelf weer rechtgetrokken wordt door middel van Bubba de zwaargeschapen negert.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_51426289
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 00:59 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou, mislukt?
Eerlijk: vind jij de integratie grosso modo gelukt?
quote:
Er zitten wat haken en ogen aan, maar mislukt lijkt me te pessimistisch. Ik ken persoonlijk zeer goed geďntegreerde en integrerende allochtonen. En de trend is positief.
Gelukkig zijn er ook geintegreerden. Maar een te groot deel integreert niet. Dat is ook gene wonder, want de kloof is simpelweg voor de meeste veel te groot. Een mensen kans zich aanpassen, maar er zijn grenzen. Voor de meesten is het teveel gevraagd. Ik zou mij ook niet als Marokkaan kunnen integreren.

Ik heb niets tegen vreemdelingen, maar een harmonisch functioneerde multiculturele samenleving is gewoon een utopie. Het is niet reeel. Verschillende etniciteiten hebben nu eenmaal verschillende gebruiken, waarden en normen en verschillende denkwijzes. Het is onmenselijk om te vragen om daarin 100% aan te passen.
quote:
En repressie is per definitie geen oplossing, maar een uitstel van executie. En daarmee een verergering van de executie. Dat je voor repressie kiest zegt meer over je eigen luiheid van denken en het niveau van je denken, dan over het probleem.
Ik astel niet dat repressie het enige en ultieme middel is om de problematiek tegen te gaan. Dar hoort preventie dus ook bij. Integratie is dan het credo.

Maar ik stel dat integratie slechts in beperkt aantal gevallen slaagt. Dus zijn m.i. in de sfeer vaan repressie dringend noodzakelijk.
quote:
Ik begin zelf niet over de morele kanten, want die zijn in deze discussie geen onderwerp. En voor moreel en moraal lijkt je me ook niet gevoelig.
Jammer dat je mij niet langer hebt gevolgd. Je conclusie is dan ook te voorbarig.
quote:
De straten van Nederland worden al zolang ik weet onveilig gemaakt. Door nozems, door mods en rockers, door hippies, door krakers etc. En dan heb je bij vlagen ook nog harde groepen, zoals de RAF en de Rode Brigades. Nu heb je enerzijds allochtone hangjongeren en anderzijds terroristen. Aan de oplossing van die problemen wordt gewerkt. Over tien jaar zijn het weer andere groepen.
De problemen met allochtonen jongeren bestaan al lang. Dat lost zich niet vanzelf op. Een zwaardere repressie is dan ook nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')