abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:36:21 #1
88233 Steve
Still the best.
pi_51358566

Vorige topic: Harry Potter and the Order of the Phoenix #4
IMDB: Harry Potter and the Order of the Phoenix
Handige fansites: The Leaky Cauldron,
MuggleNet
Officiële site: orderofthephoenix.com

De film is uit nu. Mocht je willen spoileren hier, graag even spoilertags gebruiken.

[ Bericht 48% gewijzigd door Steve op 11-07-2007 13:47:16 ]
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_51358642
Daar ben ik weer!
I had a signature once. It was awful.
pi_51358741
Ik ben vannacht naar de voor premiere van HP5 film geweest.

Ik vind de film heel erg snel gaan, knap lastig te volgen als je het boek niet hebt gelezen denk ik.
Ook vind ik dat bepaalde zaken en karakters wel wat beter hadden kunnen worden uitgewerkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Artianos op 11-07-2007 13:41:44 (Typo) ]
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:50:02 #4
88233 Steve
Still the best.
pi_51359074
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 23:49 schreef Kantar het volgende:
Het eerste is dat in film/boek 1 prof. Krinkel Harry niet kan aanraken en daardoor Harry dus ook op het einde ''wint''. Maar als Hagrid Harry in het begin van het verhaal heeft opgehaald en ze samen naar de Lekke Ketel gaan (om van daar uit naar de Wegisweg te gaan) geeft Krinkel Harry daar een hand. Dat kan dan toch niet?
Quirrell had in het boek ook nog de tulband niet om. Daaruit kun je opmaken dat Voldemort nog niet 'aan zijn hoofd geplakt zat'. Dat heeft dus pas later plaatsgevonden.
pi_51359149
Morgenavond om 21.00 uur
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:54:48 #6
88233 Steve
Still the best.
pi_51359235
pi_51359246
Het was geslaagd. Miste alleen wel het
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, dat had ik graag willen zien. We kregen ook zo'n 3D brilletje, was zo zeer heftig! Het lezen van de ondertiteling was dan vrij irritant, maar daar ben ik na twee keer mee gestopt. En de Thestrals waren zo mooi
We want happy paintings. Happy paintings. If you want sad things, watch the news
pi_51359938
Heb echT Veel zin in Potter
  woensdag 11 juli 2007 @ 14:21:54 #9
177785 Apokalypse
It will be a day of judgement
pi_51360120
Heb hem vannacht ook gezien inderdaad.
Best goede film en je ziet nu echt dat kleine Potter nu toch wel wat volwassene trekjes krijgt en het verhaal steeds meer luguber wordt.
pi_51361040
Na al die reacties ben ik echt enorm benieuwd..
Nog 16 nachtjes slapen..
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2007 @ 14:51:33 #11
43556 miss_dynastie
pi_51361152
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:55 schreef coltje87 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, dat had ik graag willen zien.
Ja, da's wel jammer, maar dat zal wel niet gelukt zijn met de computer en in het echte kasteel krijgen ze dat nooit voor elkaar
pi_51361312
Als ze dat hadden willen doen zal dat vast wel gelukt zijn maar er moest veel uit geknipt worden.
Ik vond bijvoorbeeld dat het gevecht tussen
SPOILER
veels te kort duurde.
Ik had echt het idee dat er iets miste.
Maar het was wel een goede film.
pi_51361787
En kwam in het boek nou de fontein tot leven tijdens het laatste gevecht? Of ben ik nu in de war?
We want happy paintings. Happy paintings. If you want sad things, watch the news
  woensdag 11 juli 2007 @ 16:09:59 #14
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51363972
Hier ook al een nieuw topc

Ik ga waarschijnlijk vanavond laat (om de kleuters te ontlopen).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 11 juli 2007 @ 16:57:12 #15
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_51365734
ik ga snel dit boek nog even lezen voor ik ga.

poosje geen zin meer gehad om harry te lezen
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  woensdag 11 juli 2007 @ 18:10:16 #16
183993 kevne
show me the monkey
pi_51367883
ik heb m vannochtend gezien en ik moet zeggen dat ik heel erg teleurgesteld was. Ik snap dat je in een verfilming van een boek niet alles in de film kan toevoegen, maar ik vond toch dat ze te veel hadden weggelaten of toch niet goed genoeg hadden uitgewerkt.
SPOILER
bijvoorbeeld. Ik vind vooral dat ze de dingen/gebeurtenissen waar ze voor hebben gekozen die wel te filmen/erin te gebruiken niet genoeg hebben uitgewerkt.

Ik vind het dan voornamelijk echt een film tussen deel 4 en deel 6 in. Alleen een film die je gezien moet hebben omdat het deel 5 van een serie is.
  woensdag 11 juli 2007 @ 18:20:02 #17
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_51368160
Vanavond ga ik hem zien! Ben benieuwd !
pi_51368714
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:55 schreef coltje87 het volgende:
SPOILER
, dat had ik graag willen zien. We kregen ook zo'n 3D brilletje, was zo zeer heftig! Het lezen van de ondertiteling was dan vrij irritant, maar daar ben ik na twee keer mee gestopt. En de Thestrals waren zo mooi
is dat 3D brilletje bij alle bioscopen enzo of?
pi_51368836
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 18:38 schreef Operc het volgende:

[..]

is dat 3D brilletje bij alle bioscopen enzo of?
alleen bij de IMAX-theaters.

Ik ga zaterdag, in Harderwijk, hoorde ik net
pi_51369040
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:40 schreef Artianos het volgende:
Ik ben vannacht naar de voor premiere van HP5 film geweest.

Ik vind de film heel erg snel gaan, knap lastig te volgen als je het boek niet hebt gelezen denk ik.
Ook vind ik dat bepaalde zaken en karakters wel wat beter hadden kunnen worden uitgewerkt.
(lees verborgen tekst alleen als je de film al gezien hebt)

Idem.
jammer dat
SPOILER
, verder mis ik een verhaallijn?
Beetje rommelig wel.
Zeker niet de beste film van HP..
heel jammer!
Raar ook dat elke keer dat station veranderd en ook onnodig in de film vind ik.
Oude figuren mogen best vaker voorkomen, ze komen telkens met nieuwe wezens etc aanzetten, zoals bv de huiself, zie je nu een nieuwsoortige ik zou die ouwe elf wel eens terugwillen zien in het verhaal.
Idem zo dat er doden vallen, ditmaal de 2e, noem maar geen naam,
maar ook beetje onnodig, en te weinig uitbelicht..
Vreemd is ook de
SPOILER
Dat is geen echte logica, later zie je
SPOILER
ook niet terug in de verhaallijn.
Beetje onaf allemaal!
Ook zijn
SPOILER
weer anders qua uiterlijk en idem ook geen noodzaak voor vind ik!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 11 juli 2007 @ 19:49:56 #21
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_51371428
Ik lees ook weer mee Ik ga er denk ik nog een keertje heen binnenkort, zonder alle klappende/gillende mensen, ik weiger te geloven dat het zo'n teleurstelling was haha .
pi_51373057
ik wil ook!
Maar ik kan voorlopig niet
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 11 juli 2007 @ 20:40:04 #23
148174 Kantar
TV junkie.
pi_51373374
Ik ga zo om 21.45 en zit nu al de hele tijd hyper te doen.. Heb er echt heel erg veel zin in! Vanavond naar de film en dan deze week lekker lang doen over het herlezen van het zesde boek zodat ik dan ook weer helemaal klaar ben voor het allerlaatste ( ) boek.
pi_51374681
Ik ga binnenkort ook maar weer eens naar de bios
  woensdag 11 juli 2007 @ 21:20:25 #25
136739 RandomReader
Save the cheerleader, get laid
pi_51374915
TVP! Net gezien, leuke film echt super
Ik wil een plaatje posten!
pi_51375103
Maar eens kijken of er iemand volgende week met me heen wil.
pi_51375264
Luna Lovegood is wel leuk geworden.
  woensdag 11 juli 2007 @ 22:45:25 #28
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_51378154
Film Valley recensie

Ben erg benieuwd, we gaan morgen kijken
  woensdag 11 juli 2007 @ 22:51:45 #29
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_51378413
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 21:29 schreef keepwalking het volgende:
Luna Lovegood is wel leuk geworden.
Die is echt super Echt een leuk meisje, heerlijk zo wazig.
  woensdag 11 juli 2007 @ 23:19:37 #30
174721 biermeister
The Beerfather
pi_51379512
Film vanmiddag ook gezien, jammer dat ze weer echt meer dan de helft hebben overgeslagen in het boek, van mij mocht de film ook wat langer duren en het eindgevecht meer diepgang mogen geven, maar Omber maakte het helemaal goed
Lovegood was ook leuk in de film!
Jeweettog!
pi_51381515
Luna en
SPOILER
De film was super!

Ik kreeg er een beetje The Empire Strikes Back gevoel bij.
  donderdag 12 juli 2007 @ 00:28:26 #32
148174 Kantar
TV junkie.
pi_51381630
Oh my, heerlijke film! Het kon me echt totaal niet schelen dat er weinig ''actie'' was tot Harry & Co in het ministerie aankwamen, het verhaal werd gewoon heel goed neergezet en ik heb me geen moment verveeld. Het enige minpuntje was voor mij persoonlijk het eindgevecht (good guys vs. bad guys); het zag er echt geweldig uit maar het mocht wel wat langer duren. Voor de rest jammer natuurlijk dat er zoveel dingen geschrapt zijn maar dat moet wel om alles in een film van 2 uur en zoveel minuten te stoppen, en ik vind dat ze (in tegenstelling tot vorige delen) deze keer wel goede keuzes hebben gemaakt over wat er precies geschrapt moet worden en hoe ze het verhaal dan logisch door laten lopen. IK WIL NOG EEN KEER!
  donderdag 12 juli 2007 @ 01:35:58 #33
71919 wonderer
pi_51382931
Vanavond om 22:40. Een uur thuis dus

Ben erg benieuwd!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_51385510
Gisteren toch naar de bioscoop geweest. Ik vond hem goed. Miste wel een aantal zaken:
SPOILER
Maar ik vond hem leuk (ook al denk ik dat ik hem, net als het boek, na de tweede keer meer zal appreciëreen).
  donderdag 12 juli 2007 @ 09:25:38 #35
169590 Visculmania
Geslacht bepaald
pi_51385734
Luna Lovegood lijkt me zo schattig! Zo lief klinkt haar stemmetje.
Ben stiekem ook benieuwd naar Bellatrix le Strange en Dollores Umbridge!

Zullen de Imax Bioscopen nu al vol zitten? Zou eigenlijk nu wel willen reserveren!
pi_51385925
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:13 schreef leonieke het volgende:
Gisteren toch naar de bioscoop geweest. Ik vond hem goed. Miste wel een aantal zaken:
SPOILER
Maar ik vond hem leuk (ook al denk ik dat ik hem, net als het boek, na de tweede keer meer zal appreciëreen).
SPOILER
pi_51386048
Ik zit al 3 films stiekem te hopen dat ze ook extended versions hebben gemaakt maar elke keer stellen ze mij weer teleur. Het is logisch gezien niet goed te doen om deze dikke boeken goed te vertellen in 2 en een half uur en daardoor missen we toch heel veel detail die juist de boeken voor mij zo leuk maken.

Dat maakt de film er niet per defenitie slecht op maar je gaat toch al snel vergelijken.
  donderdag 12 juli 2007 @ 09:42:24 #38
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_51386115
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:34 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
pi_51386648
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:42 schreef GotC het volgende:

[..]
SPOILER
Dank je!!

Een stuk beter
pi_51387237
Zoeperzazke, exact dezelfde voorstelling die mijn man in gedachten had en die is het inderdaad in de huidige film. Ik vind het gewoon beetje onnozel dat ze het nu veranderd hebben.
pi_51387498
Ja, dat is inderdaad raar en inconsequent. In film 4 was het niet zoals ik verwacht had, maar echt heel lelijk of raar vond ik het ook weer niet. Ze hadden daar best vast aan kunnen houden...
pi_51388350
In de eerste filmrecensie op Het Weiland, die van de vorige Harry Potter film, schreef ik:

"Goblet of Fire is met dank aan het bronmateriaal een heel aardige film met een paar positieve alsook negatieve uitschieters, maar het niveau van The Prisoner of Azkaban wordt nergens behaald (dat van de eerste twee films gelukkig ook niet)."

Hier moet ik op terugkomen, de film had bij nader inzien namelijk exact dezelfde problemen als de eerste twee films. Het bronmateriaal - de boeken - werden gebruikt als kleurplaat waarvan de regisseur het slechts nodig vond om alleen de grootste vlakjes in te kleuren, en nog buiten de lijntjes ook. De leuke details die het Potter universum zo fraai maken werden gewoonweg achterwegen gelaten en van een soepele vertelling was geen sprake; slechts van een gehaaste hink-stap-sprong van overdreven spektakelstukken naar geforceerde plotinformatie.

Zo. Maar dan Order of the Phoenix! Eindelijk weer een film (de tweede, na Prisoner of Azkaban) in de serie die de boeken waardig is. Een film die niet alleen maar leent uit de boeken maar ook zo nu en dan eens iets teruggeeft! Een film met sfeer. Een film die wonderbovenwonder aanvoelt als een échte vertelling; niet te gehaast, maar nergens te langzaam. En voor 100% badend in de heerlijke sfeer die de boeken van J.K. Rowling zo kenmerkt. Toegegeven, het boek leent zich van de hele serie misschien ook wel het best voor een film omdat het zo'n duidelijke structuur heeft: Harry worstelt met schuldgevoelens omtrent de dood van Cedric, het eerste slachtoffer van de herrijzenis van Lord Voldemort, en heeft een bijkomend probleem; Voldemort is terug, maar niemand wil hem geloven. Tel daar de bemoeienis van de regering met Hogwarts bij op en het is duidelijk dat Harry diep in de problemen zit en er alles aan moet doen om daar uit te komen. Het is natuurlijk wel íets ingewikkelder dan dat, maar het is een grote lijn die regisseur David Yates prima in het oog houdt.

Niet alleen de manier waarop Yates het verhaal met de juiste tempowisselingen en gevoel voor sfeer vertelt is uistekend (zo neemt hij ruim de tijd voor scènes die misschien niet direct bijdragen aan het plot, maar wel aan het verhaal), ook alle andere elementen zijn nagenoeg perfect uitgevoerd. Zo acteren Harry, Ron en Hermione wéér een beetje beter en zijn nieuwkomers Imelda Staunton als Prof. Umbride en Evanna Lynch als Luna Lovegood even perfect gecast als de rest van de acteurs (iets wat ik de regisseur van deel één en twee Chris Columbus moet nageven: voor casten had hij wél talent). Ook de decors en effecten zijn van een inspirerend niveau en voegen met kleine kwinkslagen leuke nieuwigheidjes toe aan de boeken. Zo zijn de ministry-approved schoolboeken prachtig oubollig vormgegeven en leiden de schilderijen in Hogwarts constant hun eigen eigenzinnige leventjes, geheel in de sfeer van Rowlings vertellingen.

Een paar klein puntjes van kritiek zijn er wel. Voor het eerst voelde een Harry Potter film voor mij iets te kort. De finale, alhoewel in tempo even rap en verrassend als in het boek, had wel iets uitgebreider gemogen. Alhoewel dit gevoel ook verklaard kan worden door een honger naar meer toverspektakel, want een spektakel is het met recht wanneer een groep volwassen tovenaars het eindelijk eens tegen elkaar opneemt. Echter, het meest irritante aspect van Harry Potter and the Order of the Phoenix zit gelukkig alleen in de bioscoopversie, en kan op de dvd gewoon uitgeschakeld worden: de ondertiteling gebaseerd op de de Nederlandse boekvertaling van Wiebe Buddingh. Had iemand deze man kunnen vertellen dat deze boeken ook door nogal wat volwassenen gelezen worden en dat niemand zit te wachten op irritante kindervertalingen als "Klein Zanikem" en "Romeo Wolkenveldt"? Overigens net zo vreemd; waarom draait deze film ook nog in een Nederlandse gesproken versie? De film is bedoeld voor 12 jaar en ouder, op die leeftijd kan je toch onderhand wel ondertitels lezen, niet?

Maargoed, met deze niet terzake doende puntjes terzijde is Harry Potter and the Order of the Phoenix een Potterverfilming zoals het hoort. Spannend, grappig, ontroerend en vol tovenarij en sfeervolle verwikkelingen. Een betere opwarmer voor het verschijnen van het laatste boek volgende week vrijdag had ik mij niet kunnen wensen!

Meer filmrecensies en andere schrijfsels op www.hetweiland.nl
  donderdag 12 juli 2007 @ 11:24:30 #43
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_51388712
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 10:29 schreef leonieke het volgende:
Zoeperzazke, exact dezelfde voorstelling die mijn man in gedachten had en die is het inderdaad in de huidige film. Ik vind het gewoon beetje onnozel dat ze het nu veranderd hebben.
Net zoals de Dementors, die zien er ook weer anders uit.
  donderdag 12 juli 2007 @ 11:25:01 #44
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_51388727
Vanavond om half 8 in Nieuwegein
To infinity…and beyond!
  donderdag 12 juli 2007 @ 11:25:30 #45
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_51388740
Aardige Potter verfilming van een van de gaafste boeken uit de serie. Hoewel het script behoorlijk strak in elkaar zat (in ieder geval vele malen beter dan bij The Prisoner of Azkaban..) merkte je toch dat Phoenix toch wel een erg dik boek was en een gecompliceerder verhaal is dan de vorige vier. Er moesten veel kleinere verhaallijnen geschrapt worden en sommige personages die ook in de vorige films voor kwamen krijgen bijna geen screentime. Logisch, want het is de bedoeling dat in een verfilming enkel de hoofdlijnen uit het boek worden verteld. Maar op deze manier blijft er niets van het schoolgevoel over, en kwam de climax van de film niet als dé climax over. Zo vond ik
SPOILER
. Iets meer rust in het begin van de film zou het einde dus goed hebben gedaan, daar er dan juist meer vaart in de climax komt in plaats van dat de hele film in een hoge snelheid aan je voorbij raast. Maar visueel hebben ze er alles aan gedaan om het einde zo spectaculair over te laten komen: het zag er echt ge-wel-dig uit!

Verder werd er wéér beter geacteerd door de kids, had Rickman als Snape weer ietsje meer screentime gelukkig, en was het erg leuk om te zien dat wederom voor de kleinste rollen weer dezelfde acteurs terug zijn gekomen. En natuurlijk was Oldman weer perfect als Sirius en was Phiennes net als in Goblet perfect als Voldermort.

Kleine kritiek nog op de muziek; ik zit nu al een paar dagen naar de score van Hooper te luisteren en die viel me al redelijk tegen. Maar ook in de film had ik er meer van verwacht. Hoewel er, zoals ik al had gehoopt, in de film iets meer verwijzingen zijn naar de voorgaande theme's (naja, enkel naar Hedwig's Theme) had het nog wel wat sterker gekunt. En zowiezo zijn de nieuwe thema's, buiten die voor Umbridge, niet sterk genoeg. Ik had toch op z'n minst verwacht dat Hooper de Phoenix theme zou gebruiken..

Maargoed.

Boeken:

1. Half-Blood Prince

2. Order of the Phoenix

3. Prisoner of Azkaban

4. Goblet of Fire

5. Philosopher's Stone

6. Chamber of Secrets

Films:

1. Goblet of Fire

2. Order of the Phoenix

3. Chamber of Secrets

4. Philosopher's Stone

5. Prisoner of Azkaban

3,5/5
pi_51388879
Zit de scène er trouwens in met Kerstmis, als Harry van Sneep te horen krijgt dat hij Occlumency moet gaan volgen, en Sneep en Sirius elkaar bijna in haren vliegen?
pi_51389069
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 11:29 schreef zoeperzazke het volgende:
Zit de scène er trouwens in met Kerstmis, als Harry van Sneep te horen krijgt dat hij Occlumency moet gaan volgen, en Sneep en Sirius elkaar bijna in haren vliegen?
SPOILER
Ik wist niet wat ik wel of niet tussen spoiler-tags moest zeggen

[ Bericht 4% gewijzigd door leonieke op 12-07-2007 14:53:59 (oops :p) ]
pi_51389265
Je verraadt je antwoord toch wel Maar bedankt iig
pi_51394563
Zo, met ogen dicht door het topic gescrollt. Vanavond ga ik er heen ! Ben de hele dag al zo blij als een klein kind, haha. Ik kan me nog wel enigzins inhouden hoor .
I know everything changes / All the cities and faces / But I know how I feel / About you
pi_51395721
Nog 1 vraagje, daarna wacht ik wel tot zaterdag als ik hem ga zien... Ik las net weer de heerlijke scène van het interview van Harry in The Quibbler.... Met Luna en Rita in The Three Broomsticks... zit die scène erin?
  donderdag 12 juli 2007 @ 15:23:26 #51
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_51396227
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 15:08 schreef zoeperzazke het volgende:
Nog 1 vraagje, daarna wacht ik wel tot zaterdag als ik hem ga zien... Ik las net weer de heerlijke scène van het interview van Harry in The Quibbler.... Met Luna en Rita in The Three Broomsticks... zit die scène erin?
SPOILER
  donderdag 12 juli 2007 @ 16:12:52 #52
71919 wonderer
pi_51397842
Daarom heb ik het boek dus niet gelezen. Hoef ik me ook niet af te vragen welke scenes er wel of niet inzitten

Ik vond het de beste film van de vijf, met prima acteerprestaties, goede regie en verhaallijnen of karakters die teruggebracht waren tot drie seconden zonder al te veel te verliezen. Er gebeurde heel veel op de achtergrond of even tussen neus en lippen door, dat mag ik wel

En Snape
pi_51397850
Hoe langer de boeken hoe meer je mist in de film, maar waarom had ik bij 5 een onbestemder gevoel dan bij 4 (wat ook een te lang boek is om te verfilmen). Ik kan het zelf heel moeilijk omschrijven. Misschien moet ik hem gewoon nog een paar keer zien.
pi_51398152
quote:
SPOILER
Allejezus
pi_51398195
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 16:13 schreef poon het volgende:
Hoe langer de boeken hoe meer je mist in de film, maar waarom had ik bij 5 een onbestemder gevoel dan bij 4 (wat ook een te lang boek is om te verfilmen). Ik kan het zelf heel moeilijk omschrijven. Misschien moet ik hem gewoon nog een paar keer zien.
Dat gevoel heb ik ook. Want ik was echt best teleurgesteld oid.
Allejezus
pi_51399482
Juzme en Hankster,
SPOILER
  donderdag 12 juli 2007 @ 17:08:14 #57
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_51399714
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 17:01 schreef zoeperzazke het volgende:
Juzme en Hankster,
SPOILER
SPOILER
  donderdag 12 juli 2007 @ 18:40:03 #58
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_51402643
mijn reviewtje van de soundtrack
quote:
Daar ik een groot fan ben van Williams' bijdrage aan de Harry Potter serie (en dan met name The Chamber of Secrets) en ik dus erg uitkeek naar de interpretatie van zijn muziek door Hooper, baal ik er echt van dat ik dit maar geen geweldige soundtrack kan vinden. Vond ik Goblet of Fire al tegenvallen door het te weinig hergebruiken van bestaand materiaal, toch probeerde Doyle zich nog behoorlijk in de stijl van Williams te voegen.
Maar Hooper neemt een heel eigen richting. Nu kan dat natuurlijk verfrissend werken, want we hoeven inderdaad niet wéér een soundtrack te hebben waar enkel Hedwig's Theme wordt herkauwd zoals bijvoorbeeld Don Davis dat deed met de originele Jurassic Park theme's in zijn Jurassic Park III soundtrack.

Maar in het verhaal van Harry Potter and The Order of the Phoenix komen zoveel karakters en thema's uit de voorgaande films naar voren, dat het mooi zou zijn geweest dat dit ook in de soundtrack naar voren zou komen.
Bijvoorbeeld:
-Hogwart's A Theme: 'Harry's Wonderous World' 0-00-0-10.
-Hogwart's B Theme: 'Harry's Wonderous World' 3:36-3:43
-Fiends A theme: 'Harry's Wonderous World' 0:26-0:40
-Mystery Theme: 'Arrival of Baby Harry' 0:00-0:19
-Evil Theme: The Face of Voldemort 3:58-4:05
-de subtheme's van Hedwig's Theme
-de Phoenix Theme: Fawkes The Phoenix 0:15-0:30, of nog beter: Dueling The Obelisk 0:07-0:25
-de Family Theme: A Window To The Past 0:00-0:30

En hoewel Doyle's score niet vol zat met even sterk thematisch materiaal zou het toch wel gepast zijn om bijvoorbeeld een toespeling te maken op de Dark Mark Theme, of enige aansluiting te zoeken op de Hogwart's Hymn.

Maar neen, er wordt door Hooper op de soundtrack slechts tweemaal een toespeling gemaakt op het A thema van Hedwig's Theme, en in de film gebeurt dit nog ongeveer drie keer. Maar verder wordt er geen enkele keer aansluiting gezocht bij het bestaande materiaal, wat toch eigenlijk wel zou moeten bij een vijfde film in een zo kenmerkende filmserie als Harry Potter. En nogmaals, ik keek echt niet uit naar een uur lang herhalingen van Hedwig's Theme, maar ik hoopte wel op een soundtrack die zou voortboorduren op bestaand materiaal. Juist bij een film waarin dat in het verhaal zelf wel gebeurt met karakters en gebeurtenissen.

Wat zeker wel positief is aan de soundtrack van Hooper is dat er twee sterke thema's voor terug zijn gekomen; Umbridge theme en het thema wat hoort bij Dumbledore's Army. De eerste zou zelfs zo een thema uit Williams' Hook kunnen zijn!
Maar verder mist de soundtrack een logische lijn naar een climax (een album openen met Fireworks in plaats van Another Story?...) en is de stijl te verschillend van het voorgaande werk.
Er is zeker niets mis met vernieuwing, en het moet zeker niet zo zijn dat er enkel op oud materiaal wordt geteerd. Maar in het geval van Harry Potter is het voorgaande materiaal zó sterk, kenmerkend en belangrijk dat het negeren ervan afbreuk doet aan Hooper's soundtrack zelf. Wat erg jammer is, want opzich is het zeker geen verkeerde score. Samen met Doyle's Goblet, en Ottman's Superman Returns, is dit in mijn ogen zeker een van de betere Williams-sequels .
Hopelijk maakt Hooper het helemaal goed met Halfblood Prince, waar hij ook de soundtrack voor zal gaan pennen. Ook al heeft hij nu helaas zijn kans gemist met het schitterend hergebruiken van de Phoenix Theme, wat toch eigenlijk wel had gemoeten voor een film die Order of The Phoenix heet en waar Fawkes zelfs in voor komt!..

Top Harry Soundtracks:
1. Chamber of Secrets (Williams)
2. Scorserer's Stone (Williams)
3. Prisoner of Azkaban (Williams)
4. Goblet of Fire (Doyle)
5. Order of the Phoenix (Hooper)
pi_51403213
quote:
SPOILER
Te laat geantwoord
  donderdag 12 juli 2007 @ 19:02:24 #60
71919 wonderer
pi_51403330
De muziek is me eigenlijk helemaal niet opgevallen Alleen tijdens de credits merkte ik ineens een scheurende gitaar.
pi_51405911
Ik hoor hele uiteenlopende reacties. Sommige vinden hem echt goed, sommige vinden hem aardig en andere vinden hem juist slecht. Ben benieuwd wat ik er zelf van vind. Duurt echter nog ff voordat ik naar de film ga. We zijn alle vorige films met het hele gezin gegaan en dat zijn we nu ook van plan, maar dan gaan we pas in augustus... Misschien ga ik zelf wel eerder...
"Dangerous and disturbant this puzzle is... Meditate on this, I will..."
  FOK!fotograaf donderdag 12 juli 2007 @ 21:16:04 #62
159915 -Menn0-
MNO
pi_51407965
Ik vond het een leuke film, vooral het gevecht op het einde bij dat portaal is TE vet
,,/
pi_51410540
Hermelien is lief
  donderdag 12 juli 2007 @ 23:39:20 #64
21467 franske19
Hit the deck!
pi_51413424
Breng AUB Cuaron terug!!!
SPOILER
[i]"The wolves will come again," said Jojen solemnly.[/i] - George R.R. Martin
pi_51416500
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 23:39 schreef franske19 het volgende:
Breng AUB Cuaron terug!!!
SPOILER
Gedeeltelijk mee eens. Het gaat inderdaad heel snel en de scenes zijn heel kort. Lijken wel telkens korte filmpjes :S. Op zich logisch aangezien het boek heel veel info bevat. Dus moeilijk om alles er in te verwerken.

De special effects waren goed. Leuk om te zien. Ik had deze film voor Transformers moeten zien want deze valt bijna in het niets vergeleken met Transformers. Toch een leuke film maar geweldig is ie niet. GOF was beter.
pi_51416714
quote:
SPOILER
How rude!
pi_51419527
Nou, ik ben gister geweest ik vond hem erg goed.
Niet veel actie, maar wel veer verdieping in verhaal en karakters. Daniel Radcliffe acteert echt steeds beter!
Je merkt dat het een tussenfilm is, maar dat doet er geen afbreuk aan.

Mijn favo karakters in deze film:
Snape
Luna
Sirius

Wat ik wel mistte:
SPOILER
Maar verder:
  vrijdag 13 juli 2007 @ 09:50:21 #68
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_51421277
Ik vond hem tegenvallen. Echt spannend is het niet. Niet eens het zwerkbalspelletje.
Enige mooi was wel dat al die kristallen bollen kapot flikkeren.

Bij dit deel had ik niet echt het idee dat ik de wereld in werd gezogen. Bij eerder delen had ik het wel.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 11:07:42 #69
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_51423265
Oké, ik ga even de nerd spelen, want de mensen waar mee ik naar de film was wisten het niet.

Ik vond een fout in de film het volgende:
SPOILER

Wat vinden jullie ervan? Heb ik het fout of doet het gewoon niet terzake?

Verder vond ik het een erg toffe film. Luna was geweldig. En ach, je mist altijd wel dingen, maar het verhaal was nu eens goed te volgen en niet te gehaast ofzo. Wel vond ik dat
SPOILER
  vrijdag 13 juli 2007 @ 11:58:23 #70
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_51424918
Slechtste film die ik deze drie weken gezien heb, en ik het een stuk of tien films gezien. Jezus, zelfs Pirates of the Carribean vond ik beter, maar dit vond ik echt een aanfluiting van het boek.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 11:59:47 #71
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_51424961
Sowieso was erg duidelijk dat Knijster/Creature er ook maar even in was gepropt omdat dat "moest".
SPOILER
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  † In Memoriam † vrijdag 13 juli 2007 @ 12:06:39 #72
43556 miss_dynastie
pi_51425204
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 11:07 schreef egeltje1985 het volgende:
Wat vinden jullie ervan? Heb ik het fout of doet het gewoon niet terzake?
Volgens mij heb je gelijk, maar doet het niet terzake . Het is trouwens wel de reden dat ik het boek al even niet gelezen heb, bij vorige films zat ik me heel erg te ergeren over kleine stomme details en dat vergrootte mijn plezier niet. Gelukkig is het verhaal intact gebleven en dat is bij andere verfilmingen weleens heel anders (Kruistocht in spijkerbroek )
  vrijdag 13 juli 2007 @ 13:29:29 #73
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_51427988
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 11:59 schreef --Christiaan-- het volgende:
Sowieso was erg duidelijk dat Knijster/Creature er ook maar even in was gepropt omdat dat "moest".
Mwa, dat vond ik wel meevallen. Hoeveel meer had je van Kreacher willen zien dan? Had ie vijf keer scheldend langs moeten lopen?
SPOILER
pi_51428545
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 13:29 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Mwa, dat vond ik wel meevallen. Hoeveel meer had je van Kreacher willen zien dan? Had ie vijf keer scheldend langs moeten lopen?
SPOILER
SPOILER
pi_51430341
SPOILER
  vrijdag 13 juli 2007 @ 14:53:13 #76
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_51431010
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 14:31 schreef leonieke het volgende:
SPOILER
Helemaal mee eens. Mja, die mensen moeten maar gewoon eens heel snel gaan lezen! Veel nuances op allerlei gebied zitten nooit in de films. Ik moet mn vriend altijd van alles uitleggen (of hij het nu wil of niet... )
  vrijdag 13 juli 2007 @ 14:56:25 #77
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_51431108
Het probleem is dat de hele charme van het boek zo verloren gaat. Het leuke van het boek is niet zo'n simpel actieverhaaltje, het leuke is de details en de manier van schrijven. Die weten ze niet goed over te brengen.
pi_51432000
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 14:56 schreef --Christiaan-- het volgende:
Het probleem is dat de hele charme van het boek zo verloren gaat. Het leuke van het boek is niet zo'n simpel actieverhaaltje, het leuke is de details en de manier van schrijven. Die weten ze niet goed over te brengen.
Om die reden probeer ik de boeken en de film ook wat van elkaar los te koppelen. Ik verwacht niet dat ze alle details in de film zullen stoppen want dan weet je gewoon van tevoren dat je teleurgesteld gaat worden.

De boeken zijn beter maar dat wil niet zeggen dat de film slecht is als er details ontbreken.
Just because you can doesn't mean you should
pi_51432392
ik heb het boek nog niet gelezen. Is ie net zo leuk als de de eerste 2? die heb ik wel geleze
  vrijdag 13 juli 2007 @ 15:49:14 #80
71919 wonderer
pi_51433015
Kreacher->creature!

Was me nooit eerder opgevallen.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 15:54:31 #81
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_51433171
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 15:49 schreef wonderer het volgende:
Kreacher->creature!

Was me nooit eerder opgevallen.
Ik heb het Engelse boek niet gelezen maar hoorde het gisteren voor het eerst in de film, dus dacht dat je het zo schreef .
  vrijdag 13 juli 2007 @ 16:26:24 #82
71919 wonderer
pi_51434288
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 15:54 schreef --Christiaan-- het volgende:

[..]

Ik heb het Engelse boek niet gelezen maar hoorde het gisteren voor het eerst in de film, dus dacht dat je het zo schreef .
Ik vind het geweldig Het is vast niet per ongeluk.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 20:03:59 #83
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_51440800
TVPotter

* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  vrijdag 13 juli 2007 @ 20:05:44 #84
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_51440853
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 20:03 schreef Patch het volgende:
TVPotter

[afbeelding]

Zo houdt ie Voldemort wel weg ja.
pi_51441148
quote:
TVPotter

[afbeelding]

vrijdag 13 juli 2007 @ 20:20:28 #86
22457 Patch
pi_51441300
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 20:05 schreef Ziewoarut het volgende:

[..]

Zo houdt ie Voldemort wel weg ja.
met z'n toverstokje
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  vrijdag 13 juli 2007 @ 20:20:43 #87
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_51441315
quote:
TVPotter

[afbeelding]

vrijdag 13 juli 2007 @ 20:26:14 #88
22457 Patch
pi_51441458
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 20:20 schreef --Christiaan-- het volgende:

[..]

[afbeelding]

vrijdag 13 juli 2007 @ 20:27:20 #89
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_51441489
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 20:26 schreef Patch het volgende:

[..]

[afbeelding]

Weet je wat eng is? ALs je een minuut lang naar die vent naast haar kijkt...
pi_51441651
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 20:20 schreef --Christiaan-- het volgende:

[..]

[afbeelding]
  vrijdag 13 juli 2007 @ 20:54:21 #91
71919 wonderer
pi_51442312

Arme jongen.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 21:43:48 #92
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_51443902
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 20:32 schreef IedeK. het volgende:

[..]

[afbeelding]

Gisteren gezien:

Na de tegenvaller van The Goblet Of Fire was ik benieuwd of het vijfde deel in de Potter reeks beter zou worden. Ik werd niet teleurgesteld...
Ik heb het boek niet gelezen dus ik weet niet precies wat en hoeveel eruit is gelaten maar het was makkelijk en goed te volgen zonder dat ik echt met vragen achter bleef. Tuurlijk merk je wel dat er dingen uit zijn gelaten maar ik had niet het idee dat dat echt een belemmering vormde.
Het acteerwerk is er weer beter op geworden in vergelijking met het vorige deel. De sfeer is heerlijk donker wat door de soundtrack nog wat wordt verhoogt.
De effecten zien er tof uit en het eind gevecht is geweldig. Alleen jammer dat het te kort duurde.
Perfect is ie niet en een aantal dingen hadden wat beter uitgelegd kunnen worden maar ik vond `m in ieder geval een stuk beter als deel 4.
Laat deeltje 6 maar komen.

8,0/10

[ Bericht 1% gewijzigd door Timo20 op 13-07-2007 21:52:32 ]
  vrijdag 13 juli 2007 @ 22:47:47 #93
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_51445888
jemig ben ik dan een van de weinigen die het wel een goede film vind? Ik bedoel, als verfilming van het boek hebben ze zo'n beetje de beste keuzes gemaakt en de belangrijkste elementen eruit gehaald. Ja ik mis zo hier en daar nog wat, maar bij nummertje 3 & 4 had ik het idee dat ze er helemaal doorheengeraasd zijn , zeker tekstueel. Daar hebben ze geprobeerd 20 zinnen in 2 of 3 zinnen te doen samenkomen. Daar had ik deze keer veel minder problemen mee.

en tsja. na het zien van Natalia Tena (Tonks) kon de film eigenlijk al niet meer stuk

ik ga zo deel zes nog maar eens herlezen voordat deel 7 op de mat valt.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  vrijdag 13 juli 2007 @ 22:55:35 #94
22457 Patch
pi_51446194
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 22:47 schreef ebeaydojraes het volgende:
jemig ben ik dan een van de weinigen die het wel een goede film vind? Ik bedoel, als verfilming van het boek hebben ze zo'n beetje de beste keuzes gemaakt en de belangrijkste elementen eruit gehaald. Ja ik mis zo hier en daar nog wat, maar bij nummertje 3 & 4 had ik het idee dat ze er helemaal doorheengeraasd zijn , zeker tekstueel. Daar hebben ze geprobeerd 20 zinnen in 2 of 3 zinnen te doen samenkomen. Daar had ik deze keer veel minder problemen mee.

en tsja. na het zien van Natalia Tena (Tonks) kon de film eigenlijk al niet meer stuk

ik ga zo deel zes nog maar eens herlezen voordat deel 7 op de mat valt.
Ik ben het met je eens.
Ik vond dit ook 1 van de betere verfilmingen, ze hebben inderdaad weer teveel weg gelaten en teveel dingen anders gedaan, maar ze hebben betere keuzes gemaakt en ze zijn er dit keer niet doorheen geraasd, tenminste, dat gevoel had ik.

Maarre, Michael Gambon als Dumbledore zonder halvemaan-brilletje....
  vrijdag 13 juli 2007 @ 23:05:53 #95
148174 Kantar
TV junkie.
pi_51446543
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 22:55 schreef Patch het volgende:

[..]

Maarre, Michael Gambon als Dumbledore zonder halvemaan-brilletje....
Ik vond hem deze film eerlijk gezegd juist meevallen! Ik ergerde me tijdens de vorige film dood aan hem, maar deze keer viel het me juist op hoe goed hij zijn personage neerzette in vergelijking met de vorige keer, zeker tijdens dat stuk van de hoorzitting.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 23:06:39 #96
71919 wonderer
pi_51446561
Hij kijkt gewoon niet zo lief.

Ik had liever McKellen gehad
pi_51448928
ik verheugde me er op maar film viel me vies tegen zeg... totaal niet spannend.. alleen op het eind... als je vergelijkt met deel 4 en deze, is deel 4 10 x beter
  zaterdag 14 juli 2007 @ 01:10:36 #98
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_51451188
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 23:06 schreef wonderer het volgende:
Hij kijkt gewoon niet zo lief.

Ik had liever McKellen gehad
Opzich wel mee eens, maar dan word de vergelijking met LotR te groot naar m'n zin.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 07:01:21 #99
22457 Patch
pi_51454521
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 01:10 schreef GotC het volgende:

[..]

Opzich wel mee eens, maar dan word de vergelijking met LotR te groot naar m'n zin.
Daarom zou ik voor Peter O'Toole zijn gegaan
  zaterdag 14 juli 2007 @ 11:03:39 #100
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_51456103
Sean Connery

(jammer dat Alec Guinness er niet meer is ..)
pi_51456192
Ben er gisteren geweest en heb zeer gemengde gevoelens. Als fan van de boeken kun je natuurlijk nooit compleet satisfied de zaal verlaten en als ik dat in mijn oordeel meeneem was het best een aardige film. Even de pleziertjes en ergernissen, van mijn kant:

PLEZIER:
SPOILER
ERGERNISSEN:
SPOILER
Verder vond ik hem over-all weinig leuke kleine dingetjes hebben die een soort beloning voor de boekenlezers hadden kunnen zijn. Insider-jokes als het ware. Begrijpelijk van de makers, ze willen de film verkopen aan iedereen, maar toch jammer. Ook miste ik af en toe iets leuks magisch, zoals McConogall (ofzoiets) die in een kat verandert. Maar dit zijn allemaal kleine puntjes.

Ik heb me best vermaakt
  zaterdag 14 juli 2007 @ 11:21:15 #102
154052 RobertVH
I am your father
pi_51456383
Donderdag naar de bios geweest, was weer een goede film. Verhaal verliep soms snel, en er werden leuke stukken overgeslagen maar dat is het nadeel van een verfilming. Jammer dat er zo weinig van Tonks was te zien, met haar hadden ze toch nog een aantal leuke grappen e.d. kunnen toevoegen aan de film.

Heeft Ron wel tekst regels gekregen voor deze film? Ik vond hem nogal onzichtbaar.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 11:57:54 #103
16245 CarOnline
met lange O
pi_51457100
Gister de film gezien, en ik vond hem echt heel goed, beste tot nu toe denk ik.
Alle belangerijke dingen in het boek hebben ze er ingestopt, en wat ze veranderd hebben vond ik niet storend.
Het eind gevecht vond ik heel erg mooi gedaan, keek hem in de Imax en in 3D is dat toch wel leuk

Geen moment verveeld en behoorlijk boek getrouw
Screw them.
We're going home.
pi_51458590
was dat alleen dat laatste stuk wat in 3d was?
  zaterdag 14 juli 2007 @ 14:40:34 #105
11458 ivetje
pi_51460841
Woensdag gezien dus. Ik vind het een prima film
Het is logisch dat het niet helemaal klopt met het boek, dat zou een film van tig uur worden En als je niet helemaal het boek volgt zullen er dingen anders worden, aangezien je bepaalde dingen die ermee te maken hebben weg hebt gelaten in de film (zoals het eindgevecht). Ik zie de boeken en de films apart van elkaar, tuurlijk is het boek beter omdat daar veel meer tijd is voor details, uitwerking etc. Maar ik vond het een erg vermakelijke film, geen saai moment in te vinden, goed tempo en een heerlijke Harry
SPOILER
To infinity…and beyond!
  zaterdag 14 juli 2007 @ 16:02:45 #106
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_51462795
SPOILER
  zaterdag 14 juli 2007 @ 16:37:49 #107
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_51463729
Ik heb me uitstekend vermaakt. Boek en film loskoppelen, het is onmogelijk om alle details in een film van acceptabele lengte te verwerken. En na de film het boek gewoon weer een keer lezen voor de details. Eindelijk echt goed acteerwerk van de kids, goede karakterontwikkelingen en voor het eerst ook echt genoten van de special effects, vooral op het einde (in het minsterie en het eindgevecht. Niks mis mee met deze film. Benieuwd hoe deel 6 wordt, dat vond ik zelf het minste boek tot nu toe.
You cheated on me with choreography.
pi_51464391
Waar is nou die scène heen met de patronussen in DA?
  zaterdag 14 juli 2007 @ 17:18:12 #109
88233 Steve
Still the best.
pi_51464876
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 17:02 schreef zoeperzazke het volgende:
Waar is nou die scène heen met de patronussen in DA?
Die zit er toch gewoon in?

Ben ik trouwens de enige die de klemtoon in zinnen zo nu en dan wat raar vind? Voor bij Hermione en in iets mindere mate bij Ron viel me dat op.
pi_51465002
Volgens mij niet... Ik bedoelde deze: http://movies.yahoo.com/m(...)andardformat#3191100

Hm, hij wil de link zo niet direct pakken, je moet even daaronder op expecto patronum klikken....
  zaterdag 14 juli 2007 @ 17:38:26 #111
16245 CarOnline
met lange O
pi_51465479
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 13:03 schreef Kersje86 het volgende:
was dat alleen dat laatste stuk wat in 3d was?
Ja, dat stuk in het ministerie, tot bijna het eind.
Ongeveer 20 minuten.
Screw them.
We're going home.
  † In Memoriam † zaterdag 14 juli 2007 @ 18:06:47 #112
43556 miss_dynastie
pi_51466262
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 07:01 schreef Patch het volgende:

[..]

Daarom zou ik voor Peter O'Toole zijn gegaan
Maar die is ook weer een jaar of tien ouder, toch? Ik denk dat ze zoveel mogelijk 'nieuwe oude' acteurs willen voorkomen. Ik heb vreselijk moeten wennen aan deze nieuwe Perkamentus, maar met de scene van de hoorzitting heeft hij mijn hart gestolen hoor. Ik ben heel benieuwd hoe hij de eerste twee films neer zou zetten, waarin de sfeer nou eenmaal ook wat vrolijker en luchtiger was en er meer reden was om blij te kijken
  zaterdag 14 juli 2007 @ 18:08:30 #113
22457 Patch
pi_51466301
Dumbledore hoort een halvemaan brilletje te dragen en geen borsten te hebben !
Gambon....
  † In Memoriam † zaterdag 14 juli 2007 @ 18:14:11 #114
43556 miss_dynastie
pi_51466447
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 18:08 schreef Patch het volgende:
Dumbledore hoort een halvemaan brilletje te dragen en geen borsten te hebben !
Gambon....
En wat kan Gambon aan het brilletje doen dan? Harry hoort ook een oncontroleerbare bos haar te hebben, evenals Hermelien. Ik neem aan dat de acteurs niet zelf verantwoordelijk zijn voor dergelijke aankleding
  zaterdag 14 juli 2007 @ 18:17:00 #115
22457 Patch
pi_51466511
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 18:14 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

En wat kan Gambon aan het brilletje doen dan? Harry hoort ook een oncontroleerbare bos haar te hebben, evenals Hermelien. Ik neem aan dat de acteurs niet zelf verantwoordelijk zijn voor dergelijke aankleding
ik kan me voorstellen dat zo'n acteur als Gambon erop staat zo'n bril niet te dragen, hoewel hij het wel soms deed in PoA en GoF....maar in TOotP draagt ie 'm helemaal niet, ja sorry, ik vind dat jammer / vreemd...
  † In Memoriam † zaterdag 14 juli 2007 @ 18:29:01 #116
43556 miss_dynastie
pi_51466802
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 18:17 schreef Patch het volgende:

[..]

ik kan me voorstellen dat zo'n acteur als Gambon erop staat zo'n bril niet te dragen, hoewel hij het wel soms deed in PoA en GoF....maar in TOotP draagt ie 'm helemaal niet, ja sorry, ik vind dat jammer / vreemd...
Ik kan het me moeilijk voorstellen dat een professional als Gambon daar moeilijk over doet. Met een snelle google op 'Gambon refuses glasses' kwam ik wel tegen dat hij weigert de boeken te lezen, dus het kan wel zo zijn dat hij dit soort kenmerkende dingen helemaal niet weet Maar goed, zoals ik al eerder zei, de haren van Harry en Hermelien zijn mij ook iets te 'netjes' in vergelijking met het boek.
pi_51467916
Wil ik gaan reserveren voor maandag, geeft hij heel de tijd een foutmelding aan. Telefonisch lukte het ook al niet
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 19:15:52 #118
22457 Patch
pi_51467938
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 18:29 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik kan het me moeilijk voorstellen dat een professional als Gambon daar moeilijk over doet. Met een snelle google op 'Gambon refuses glasses' kwam ik wel tegen dat hij weigert de boeken te lezen, dus het kan wel zo zijn dat hij dit soort kenmerkende dingen helemaal niet weet Maar goed, zoals ik al eerder zei, de haren van Harry en Hermelien zijn mij ook iets te 'netjes' in vergelijking met het boek.
meestal is het bij toneelspelers zo: hoe professioneler - hoe erger...
Dat van die boeken lezen wist ik ook, en hij heeft de eerste 2 films ook niet gekeken...
pi_51475038
Wowwwwww wat een geweldige film!!!! Ik ben net terug en ik ben nog helemaal onder de indruk
Okee, er missen een hoop dingen uit het boek, en er zijn wat dingen aangepast, maar wat je ervoor terugkrijgt is minstens net zo goed. Er zit niet zoveel actie in, maar dat hoort ook niet, omdat het hele idee van het boek is dat liefde en vriendschap het belangrijkst zijn, en dat moet dus vooral uitgebeeld worden. En dat lukt echt goed, vooral door het goede acteren (ja, zelfs Daniel Radcliffe kan acteren!).
En
SPOILER
... ik moest echt zowat huilen, wat een mooie scene
Het is dat ik morgen op vakantie ga, anders was ik zo nog eens gegaan

Dus 9/10 op zijn minst
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 23:07:45 #120
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_51475108
Ik vond het wel ok, niet meer, niet minder. het bijzondere is er wel vanaf vind ik. Maar het blijven leuke films .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zaterdag 14 juli 2007 @ 23:43:25 #121
11458 ivetje
pi_51476366
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 17:22 schreef zoeperzazke het volgende:
Volgens mij niet... Ik bedoelde deze: http://movies.yahoo.com/m(...)andardformat#3191100

Hm, hij wil de link zo niet direct pakken, je moet even daaronder op expecto patronum klikken....
Die scene zit gewoon in de film hoor
To infinity…and beyond!
pi_51477520
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 19:15 schreef Patch het volgende:

[..]

meestal is het bij toneelspelers zo: hoe professioneler - hoe erger...
Dat van die boeken lezen wist ik ook, en hij heeft de eerste 2 films ook niet gekeken...
Tja, niks verplicht natuurlijk, maar ik neem hem dit wel kwalijk omdat hij een stuk minder is dan Harris. Niet echt professioneel ook en het komt een beetje arrogant over .
  zondag 15 juli 2007 @ 01:09:16 #123
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_51478935
quote:
Op zondag 15 juli 2007 00:15 schreef poon het volgende:

[..]

Tja, niks verplicht natuurlijk, maar ik neem hem dit wel kwalijk omdat hij een stuk minder is dan Harris. Niet echt professioneel ook en het komt een beetje arrogant over .
Heb een paar interviews met Gambon op televisie gezien en hij lijkt me verre van arrogant. Hij is een soort van artistieke, verstrooide, beetje excentrieke bohemien met heel veel droge, typisch Britse humor. Richard Harris daarentegen was een notoire vervelende alcoholist. Allebei goede acteurs dus .
You cheated on me with choreography.
  Admin zondag 15 juli 2007 @ 03:56:30 #124
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51480931
Okay. Anderhalf jaar geleden dacht ik "goh, dat Harry Potter, misschien wel leuk leesvoer" en toen kocht ik het eerste boek. En daarna het tweede, enzovoort.

Tijdje geleden dus alweer, wat me in staat stelde met niet teveel details en verwachtingen de film te gaan zien. Weggeblazen ben ik. Wow. Acteeerwerk is veel beter dan de vorige films (die heb ik in de tussentijd gezien), exact de goede zijverhalen zijn weggesneden (come on, hij duurt al 138 minuten, het boek is megadik), de muziek glijdt door je hoofd op precies de mooie momenten, het tempo klopt..

Ik zal wel inmiddels tot de fans behoren, vermoed ik zo, maar damn, ik ben echt onder de indruk van deze film. De vorige films waren prima, maar deze is toch wel effe beter. Heb bijna de neiging nog een keer te gaan.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_51481984
quote:
Op zondag 15 juli 2007 03:56 schreef Breuls het volgende:
Okay. Anderhalf jaar geleden dacht ik "goh, dat Harry Potter, misschien wel leuk leesvoer" en toen kocht ik het eerste boek. En daarna het tweede, enzovoort.

Tijdje geleden dus alweer, wat me in staat stelde met niet teveel details en verwachtingen de film te gaan zien. Weggeblazen ben ik. Wow. Acteeerwerk is veel beter dan de vorige films (die heb ik in de tussentijd gezien), exact de goede zijverhalen zijn weggesneden (come on, hij duurt al 138 minuten, het boek is megadik), de muziek glijdt door je hoofd op precies de mooie momenten, het tempo klopt..

Ik zal wel inmiddels tot de fans behoren, vermoed ik zo, maar damn, ik ben echt onder de indruk van deze film. De vorige films waren prima, maar deze is toch wel effe beter. Heb bijna de neiging nog een keer te gaan.
Wie je is favoriet? Harry?
  Admin zondag 15 juli 2007 @ 11:50:44 #126
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51484352
J. K. Rowling. Haar fantasie is top en ze kan goed verhalen vertellen.

Onder de karakters heb ik geen favoriet.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_51484417
quote:
Op zondag 15 juli 2007 01:09 schreef Malahide het volgende:

[..]

Heb een paar interviews met Gambon op televisie gezien en hij lijkt me verre van arrogant. Hij is een soort van artistieke, verstrooide, beetje excentrieke bohemien met heel veel droge, typisch Britse humor. Richard Harris daarentegen was een notoire vervelende alcoholist. Allebei goede acteurs dus .
Misschien niet arrogant, maar als je weigert de boeken te lezen en er is zoveel kritiek dan zou ik mezelf toch wel achter de oren gaan krabben. Nah met die kritiek zal het misschien ook wel meevallen. Ik vind hem alleen zo veel minder dan Harris.
  zondag 15 juli 2007 @ 12:27:17 #128
16245 CarOnline
met lange O
pi_51485405
Ik snap ook niet dat ie dan de boeken niet wil lezen! Ik vond hem echt slecht tijdens deel 4, (geloof ik) dat hij kwaad werd op Harry. Dumbledore werd nooit kwaad op Harry. Altijd zorgzaam, soms wat streng maar nooit kwaad. Hij speelt Dumbledore met een verkeerd karakter. Anders dan J.K. hem heeft geschreven.
Screw them.
We're going home.
pi_51485792
exactly. Maar dit deel was hij afstandelijk en toch sympathiek. Ik vond hem best goed, alsof hij wist wat hij deed
pi_51485829
quote:
Op zondag 15 juli 2007 12:27 schreef CarOnline het volgende:
Ik snap ook niet dat ie dan de boeken niet wil lezen! Ik vond hem echt slecht tijdens deel 4, (geloof ik) dat hij kwaad werd op Harry. Dumbledore werd nooit kwaad op Harry. Altijd zorgzaam, soms wat streng maar nooit kwaad. Hij speelt Dumbledore met een verkeerd karakter. Anders dan J.K. hem heeft geschreven.
Dat viel mij ook op jah, dat is wel jammer.
  zondag 15 juli 2007 @ 12:44:05 #131
22457 Patch
pi_51485904
pi_51485944
quote:
Ik heb die scene tussen Harry en Dumbledore toch anders opgevat..
Hij werd niet boos op Harry, hij was ontzettend ongerust en liet zich daarom gaan..

Maar verder ben ik het wel eens met iedereen die vind dat Dumbledore rustig en relaxed hoort te zijn.. Een Dumbledore die alles in de hand heeft en onder elke omstandigheid kalm blijft..
Dat heeft Gambon niet..
Ik hoor wel dat hij in 'The Order' een stuk beter is, ik ben zeer benieuwd..
Harris vond ik dus weliswaar beter maar ook niet perfect.. Die vond ik weer te rustig, alsof hij elk moment neer kon vallen van ouderdom ofzo..
Eigenlijk zou een combinatie van Harris en Gambon perfect zijn...

Oh enne..

NOG 12 NACHTJES SLAPEN EN DAN GA IK OOK!
Oeps liet me even gaan..
  zondag 15 juli 2007 @ 12:46:15 #133
22457 Patch
pi_51485965
nog 6 nachtjes en ik begin aan Harry's laatste avontuur
pi_51486052
quote:
Op zondag 15 juli 2007 12:45 schreef Angelic_Rose het volgende:

NOG 12 NACHTJES SLAPEN EN DAN GA IK OOK!
Oeps liet me even gaan..
MET MIJ
  zondag 15 juli 2007 @ 14:09:49 #135
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_51488306
Ik vond Luna echt geweldig, Umbridge ook heel goed, alleen had die stem nog iets meisjesachtiger gemogen. Grote rol had ze!

Bij Sirius moest ik steeds aan Jack Sparrow denken, om de één of andere reden. Hermione vond ik vreselijk acteren, elke zin die ze zij werd er in één keer uitgegooid ofzo

Tonks had ik me toch anders voorgesteld, wat liever/vrolijker qua uitstraling, ipv een beetje stoer, arrogant en mooi.
Cho was heel dozig, maarja, in het boek eigenlijk ook wel. Harry acteert fatsoenlijk, dus dat is wel fijn.

Verder leek het alsof elke scene halverwege werd afgekapt en je midden in de volgende scene terecht kwam. Maar ik was met iemand die de boeken niet had gelezen (en alleen deel 1 had gezien, dus van tevoren hadden we hem even bijgepraat), en die kon het gewoon goed volgen.
...as always
  † In Memoriam † zondag 15 juli 2007 @ 14:31:06 #136
43556 miss_dynastie
pi_51488923
quote:
Dumbledore werd nooit kwaad op Harry. Altijd zorgzaam, soms wat streng maar nooit kwaad. Hij speelt Dumbledore met een verkeerd karakter. Anders dan J.K. hem heeft geschreven.
Dat was inderdaad zijn minste scene, maar ik wijt dat eerder aan de schrijver dan aan de acteur. Die moet het tenslotte ook maar doen met het materiaal dat hij aangereikt krijgt.
  zondag 15 juli 2007 @ 16:31:49 #137
71919 wonderer
pi_51492563
quote:
Daar is de regisseur dan toch ook bij? Die heeft niet gezegd "hee, zo wil ik het niet hebben" dus dan is het uiteindelijk zijn schuld dat het in de film zit.
  maandag 16 juli 2007 @ 00:29:56 #138
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51508030
net terug uit de bios, fijne film weer
lekker dark ook (

jammer dat het vrij onrustig was in de bios, werd vrij snel afgeleid, en heb wat dingetjes gemist.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Redactie Frontpage maandag 16 juli 2007 @ 01:50:32 #139
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51510101
Vond m de ebste uit de reeks. Wel wat kortg, beetje tussendoorverhaal. maar Dumbledore is cool en Voldemortg ook.

Alleen sloeg Cho wel heel snel om
pi_51511969
Een leuk detail vond ik ook dat op het moment dat Harry alleen blijft met Cho in die oefenruimte, dat er even op Ginny wordt ingezoomd en dat zij dan even omkijkt..... kan me dit van het boek niet herinneren nl.
  Redactie Frontpage maandag 16 juli 2007 @ 09:50:02 #141
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51513338
Ginny keek wel een paar keer verdrietig ja. De spanning tussen Ron en Hermione is wat minder deze keer
pi_51514995
quote:
Op maandag 16 juli 2007 09:50 schreef SunChaser het volgende:
Ginny keek wel een paar keer verdrietig ja. De spanning tussen Ron en Hermione is wat minder deze keer
Daar zal half deel 6 wel over gaan.
  maandag 16 juli 2007 @ 11:38:36 #143
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_51516271
SPOILER
pi_51516951
Vanavond, vanavond, nog maar negen uurtjes, tralala.
  Admin maandag 16 juli 2007 @ 12:10:18 #145
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51517282
quote:
Op maandag 16 juli 2007 11:38 schreef -Bubseltje- het volgende:
SPOILER
De hele zaal had een "joh, meen je dat nou"-lachbui toen hij dat zei inderdaad.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Redactie Frontpage maandag 16 juli 2007 @ 12:14:24 #146
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51517390
Ik vond die roze lerares echt geniaal gespeeld. Die halfbroer reus van hagrid had niet gehoeven voor mij. Vind btw sowieso dat Hagrid de ene keer groter dan de andere keer kijkt.
  maandag 16 juli 2007 @ 12:36:30 #147
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51518063
quote:
Op maandag 16 juli 2007 12:10 schreef Breuls het volgende:

[..]

[/spoiler]

hier ook, was erg grappig
pi_51518253
quote:

[..]

Ja haha had ik ook. Hilarisch ehhe
  † In Memoriam † maandag 16 juli 2007 @ 12:54:08 #149
43556 miss_dynastie
pi_51518595
quote:

[..]

De hele zaal riep bij ons: 'duh!'
  maandag 16 juli 2007 @ 12:55:02 #150
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_51518624
Hij was is gaaf
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
  maandag 16 juli 2007 @ 16:04:02 #151
71919 wonderer
pi_51524996
Ik vid Gwarp een stuk leuker dan in het boek, eigenlijk.
  Redactie Frontpage maandag 16 juli 2007 @ 16:26:53 #152
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51525771
Jammer dat Dobby er niet inzat, maar een soortgenoot.
  maandag 16 juli 2007 @ 16:36:34 #153
71919 wonderer
pi_51526066
quote:
Op maandag 16 juli 2007 16:26 schreef SunChaser het volgende:
Jammer dat Dobby er niet inzat, maar een soortgenoot.
Ik weet niet eens meer of Dobby wel in het boek zat. Zal wel, met Hermiones inspanningen ze te redden...
  maandag 16 juli 2007 @ 16:41:39 #154
88233 Steve
Still the best.
pi_51526242
quote:
Op maandag 16 juli 2007 16:36 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik weet niet eens meer of Dobby wel in het boek zat. Zal wel, met Hermiones inspanningen ze te redden...
Dobby liet ze kennis maken met de Room of Requirement.
  FOK!fotograaf maandag 16 juli 2007 @ 16:43:23 #155
159915 -Menn0-
MNO
pi_51526290
Ja ik wou net zeggen

Vond het ook al zo raar dat Neville die kamer ontdekte.
,,/
  maandag 16 juli 2007 @ 16:50:11 #156
71919 wonderer
pi_51526533
quote:
Op maandag 16 juli 2007 16:41 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Dobby liet ze kennis maken met de Room of Requirement.
Ahh. Begrijpelijke keuze, maar dat Neville de kamer ontdekte vond ik ook nogal vaag.

Ik heb het boek zelf geloof ik drie jaar terug voor het laatst gelezen dus hoe het precies ging weet ik allemaal niet meer. Ergens wel fijn, kon ik gewoon van de film genieten zonder vanalles te verwachten, maar dit soort dingen zijn dan weer vaag.
  Redactie Frontpage maandag 16 juli 2007 @ 16:55:01 #157
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51526687
Ze hadden die Phoenoxgenootschap wel wat geheimzinniger mogen maken. Wat ik raar vond was dat Harry Sirius al zag zitten daar en pas 5 min later de man verrast omhelsde.
  maandag 16 juli 2007 @ 17:29:55 #158
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51527750
Molly stond toch voor hem om hem tegen te houden? Zo heb ik die scène toch begrepen... Of hebben we het over een andere scène?
  Redactie Frontpage maandag 16 juli 2007 @ 18:40:39 #159
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51529839
Ja, maar hij bleef zo bedeesd staan. Als eerste wil je toch je peetvader omhelsen. Vond t wel wat evrgezocht dat ze in een stuk verborgen flatgebouw zaten.
  maandag 16 juli 2007 @ 18:46:39 #160
71919 wonderer
pi_51530029
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:40 schreef SunChaser het volgende:
Ja, maar hij bleef zo bedeesd staan. Als eerste wil je toch je peetvader omhelsen. Vond t wel wat evrgezocht dat ze in een stuk verborgen flatgebouw zaten.
Ik denk dat hij het eerst amper kan geloven. En je moet niet vergeten dat het britten zijn. Die zijn over het algemeen nogal beheerst

Dat verborgen huis kwam niet helemaal uit de verf, maar het is natuurlijk wel logisch dat het verborgen moet zijn, anders heeft voldie ze zo te pakken.
  maandag 16 juli 2007 @ 18:47:04 #161
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_51530046
quote:
Op maandag 16 juli 2007 12:54 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

De hele zaal riep bij ons: 'duh!'
zozo. hier ook al (de gehele zaal)
  Redactie Frontpage maandag 16 juli 2007 @ 18:48:27 #162
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51530096
Vroeg me ook af wie er nog meer in dat huis zaten, en wie die Huiself als slaaf had enzo
  maandag 16 juli 2007 @ 18:57:35 #163
71919 wonderer
pi_51530427
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:48 schreef SunChaser het volgende:
Vroeg me ook af wie er nog meer in dat huis zaten, en wie die Huiself als slaaf had enzo
Dat is wel aan de orde gekomen: het was Sirius' huis, en zijn huiself.
  Redactie Frontpage maandag 16 juli 2007 @ 19:10:14 #164
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51530909
Ow, ik vind Sirius helemaal geen type voor een huisslaaf. Hoe dan ook, ik had t wel tof gevonden als ze in het begin iets lieten doorschemeren over een geheim genootschap en dat ze er dan pas achterkwamen.

Zijn er trouwens nog Engelse acteurs die NIET in Harry Potter hebben gezeten? Ricky Gervais, Hugh Grant en Hugh Laury zouden er wel inmoeten nog
  maandag 16 juli 2007 @ 19:15:37 #165
71919 wonderer
pi_51531136
quote:
Op maandag 16 juli 2007 19:10 schreef SunChaser het volgende:
Ow, ik vind Sirius helemaal geen type voor een huisslaaf. Hoe dan ook, ik had t wel tof gevonden als ze in het begin iets lieten doorschemeren over een geheim genootschap en dat ze er dan pas achterkwamen.

Zijn er trouwens nog Engelse acteurs die NIET in Harry Potter hebben gezeten? Ricky Gervais, Hugh Grant en Hugh Laury zouden er wel inmoeten nog
Het is dan ook de slaaf van zijn ouders, meen ik, en hij heeft hem geerfd. Kreacher is zelf ook neit zo blij met Sirius als meester, want Sirius laat zich in met mudbloods (de meeste andere leden van de Black familie zijn minder lief)

Ik zou Anthony Hopkins er nog wel in willen zien, eigenlijk
pi_51531287
quote:
Op maandag 16 juli 2007 19:10 schreef SunChaser het volgende:

Heb je de boeken niet gelezen?
  maandag 16 juli 2007 @ 19:28:30 #167
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_51531628
is allemaal teveel werk om uit te leggen inde film. voor t tempo gewoon vertellen en terug naar t echte verhaal.

en dat hele huissllaaf verhaal.. ook in deel 6 belangrijk vor het boek, maar vertragend voor de film. Gewoon erven dat huis en geen moeilijk gezeik met ele lange teksten.
  Admin maandag 16 juli 2007 @ 19:29:03 #168
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51531657
quote:
Op maandag 16 juli 2007 19:19 schreef Dementor het volgende:

[..]

Kun je dat niet afleiden uit zijn posts?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_51531946
quote:
Op maandag 16 juli 2007 19:29 schreef Breuls het volgende:

[..]

Kun je dat niet afleiden uit zijn posts?
Jawel, maar ik sta er van te kijken dat er iemand nog iets positiefs over de film kan melden zonder het boek te hebben gelezen.
  Redactie Frontpage maandag 16 juli 2007 @ 19:36:37 #170
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51531952
quote:
Op maandag 16 juli 2007 19:19 schreef Dementor het volgende:

[..]

Zoals ik al vaker meldde. Ik ben gek op lezen maar door de boeken van Potter kom ik niet doorheen. Heb er niks mee, kan er niks mee. De films zijn top zoals ze zijn. Ik merk af en toe dat iets snel wordt verteld maar dat is t enige. Net als de boeken van Tolkien, ook geen reet aan.
  Admin maandag 16 juli 2007 @ 19:37:29 #171
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51531970
quote:
Op maandag 16 juli 2007 19:36 schreef Dementor het volgende:

[..]

Jawel, maar ik sta er van te kijken dat er iemand nog iets positiefs over de film kan melden zonder het boek te hebben gelezen.
Ik niet. Het is toch prima mogelijk dat je alleen een filmkijker bent? Vind ik niks geks aan.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_51532020
quote:
Op maandag 16 juli 2007 19:36 schreef Dementor het volgende:

[..]

M'n vriend, die de boeken niet leest, was met me mee naar de film en heeft er prima van genoten. Hij vond hem heel duidelijk en vond het een van de beste films so far....
  Redactie Frontpage maandag 16 juli 2007 @ 19:50:43 #173
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51532326
Ik vond m ook de beste. De eerste 2 zijn te langdradig en de effecten zijn 8 jaar later wel achterhaald. Ik vind een groot pluspunt dat ze de acteurs gewoon mee laten groeien. Was ook blij dat er een keer geen zwerkbal inzat. Dat vond ik vorige film een gemiste kans, wel naar de ZwerkbalBowl maar geen beelden van de game laten zien.

Er zijn een paar dingen die ik als filmkijker anders had willen zien

Dat Chow werd gehersenspoeld en dan pas de boel verraadde. En dat ze dan aan t eind t goed zou maken met Potter.

Ik hoop btw dat Rowling wel verder gaat, ook al zegt ze van niet, want je kunt best een leuk plot verzinnen voor 5 college jaren rond Potter. En aangezien elke film 3 miljard opbrengt aan boxoffice, tv rechten, dvdboxen en merchandise zou ze wel gek zijn als ze Potter laat doodgaan.

Ik zou t ook erg jammer vinden als Ron of Hermione dood zou gaan.

Maar verder, topfilmserie, een van de beste franchises ooit.
  Admin maandag 16 juli 2007 @ 19:56:12 #174
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51532471
Zwerkbalbowl? Ik dacht dat je de boeken niet las.

Of heb je de Nederlandse versie zitten kijken?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Redactie Frontpage maandag 16 juli 2007 @ 19:58:16 #175
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51532532
quote:
Op maandag 16 juli 2007 19:56 schreef Breuls het volgende:
Zwerkbalbowl? Ik dacht dat je de boeken niet las.

Of heb je de Nederlandse versie zitten kijken?
Ik weet niet hoe je Squiditch schrijft (<--- zo?) en aangezien je in de bios de Nederlandse namen krijgt
pi_51532572
Ik ben na het zien van de eerste 3 films boek 4 gaan lezen en begonnen aan deel 5 (omdat ik in het engels las was het afentoe net wat te on-ontspannen op echte vermoeide 'met boek op de bank'-momenten waardoor ik er door drukte even weinig aan toe kwam)..
Ruim een jaar later begonnen bij deel 1 en nu inmiddels in deel 3 met lezen.. Vind ik overigens nog erg goed te doen ookal heb ik de films al gezien.. 4 is dus de enige film die ik later dan het boek zag..

Mijn vraag: zal ik even een boek overslaan en snel deel 5 lezen voor ik 'm ga zien (waar ik eigenlijk helemaal niet lang mee wil wachten!) of kan ik 'm beter/net zo goed eerst zien en dan lezen?
_____________Popjustice!_________________
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_51532635
Overigens: is al bekend of het 'gerucht' dat Emma Watson na deze film zou stoppen waar is?
Ik heb wel een zwakje voor haar en zou het zondermeer wel érg zonde vinden als in de laatste films noodgedwongen nog een rolovername plaatsvindt...
  Redactie Frontpage maandag 16 juli 2007 @ 20:02:08 #178
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51532645
Ligt eraan of je liever leest of de samenvatting in de bios kijkt natuurlijk.

Ze waren btw toch van plan vorige en deze film in 2 delen uit te brengen? Zullen ze wel met de laatste doen dan.
  Admin maandag 16 juli 2007 @ 20:02:24 #179
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51532652
Quidditch.

Die ondertiteling ben ik op een gegeven moment gaan negeren. Ik kon die Nederlandse namen niet uitstaan, dus ik zal daarom zwerkbalbowl wel gemist hebben.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Redactie Frontpage maandag 16 juli 2007 @ 20:03:44 #180
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51532700
quote:
Op maandag 16 juli 2007 20:01 schreef Mvnl het volgende:
Overigens: is al bekend of het 'gerucht' dat Emma Watson na deze film zou stoppen waar is?
Ik heb wel een zwakje voor haar en zou het zondermeer wel érg zonde vinden als in de laatste films noodgedwongen nog een rolovername plaatsvindt...
ze gaan alle drie door tot en met 7
  Redactie Frontpage maandag 16 juli 2007 @ 20:05:35 #181
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51532758
Emma http://www.imdb.com/name/nm0914612/
Daniel http://www.imdb.com/name/nm0705356/
Rupert http://www.imdb.com/name/nm0342488/

'Potter' Star Watson Is Set for Life
9 July 2007 (WENN)
The Harry Potter franchise has set young Brit Emma Watson up for life - she insists she never has to work again once the film series ends. The teenager, who plays Hermione Granger in the Potter movies, had no idea the franchise would make her rich beyond her dreams when she auditioned for the first film as a 10-year-old. She now earns a reported $4 million for each Harry Potter film. She tells America's Parade magazine, "Let's be honest, I have enough money never to have to work again, but I would never want that." The sensible teen reportedly held out for extra money to complete the Potter series of films. She refuses to comment on the salary rumors, but insists agreeing to make three more films was not something she took lightly. She adds, "People underestimate what a big decision this was for me. This is the next three or four years of my life. Being in the spotlight and the lack of freedom are the sort of things that held me back."
  Admin maandag 16 juli 2007 @ 20:07:03 #182
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51532807
quote:
Op maandag 16 juli 2007 20:01 schreef Mvnl het volgende:
Ze is overgehaald te blijven. No worries.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Redactie Frontpage maandag 16 juli 2007 @ 20:07:26 #183
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51532819
Wat een verschil in Salarisen.

Watson krijgt 4 miljoen pond. Harry 14. Oke, hij is de titelrolspeler en zit in de meeste scenes, maar toch. Wat zou Rupert krijgen?

Salary Radcliffe
Harry Potter and the Order of the Phoenix (2007) $14,000,000
Harry Potter and the Goblet of Fire (2005) $11,000,000
Harry Potter and the Chamber of Secrets (2002) $3,000,000
Harry Potter and the Sorcerer's Stone (2001) $250,000

[ Bericht 1% gewijzigd door SunChaser op 16-07-2007 20:14:52 ]
  Redactie Frontpage maandag 16 juli 2007 @ 20:09:02 #184
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51532868
Rickman was een hoogtepunt in Phoenix trouwens. Eerst dat bange mannetje toen ie een uitbrander kreeg van die roze trut en daarna dat hij Harry ging onderwijzen en we in zijn geest konden meegluren. Goede karakterontwikkeling voor Snape naar de zesde film
  maandag 16 juli 2007 @ 20:09:03 #185
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_51532869
quote:
Op maandag 16 juli 2007 19:36 schreef SunChaser het volgende:

[..]

door de boeken van Potter kom ik niet doorheen. Net als de boeken van Tolkien, ook geen reet aan.
Jemig, wat een vergelijking!! Tolkien leest voor geen meter en HP leest lekker vlot, totaal verschillend taalgebruik ook.

Ik vond de film helemaal top!! Prettige casting van diverse personen ook. Verder uiteraard wel wat belangrijke details gemist, zoals iedereen die het boek heeft gelezen. Ik had graag wat meer van Tonks gezien. Luna was echt geweldig!! Umbridge ook, en ik vond Hermione zoals gewoonlijk weer de zwakste actreutel in het geheel. Die kan dus echt niet acteren. Daniel heeft behoorlijk bijgeleerd, ik kreeg zelfs kippenvel toen ie tegen Dumbledore schreeuwde en toen Voldemort bezit van hem nam. Ron is altijd geweldig!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  Redactie Frontpage maandag 16 juli 2007 @ 20:10:06 #186
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51532906
Wat waren die dingen nu waar dat meisje met die engelenstem t steeds over had?
  Admin maandag 16 juli 2007 @ 20:10:15 #187
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51532912
Oh, yes, Rickman is een held. Zijn rol in, oh wacht..
SPOILER
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 16 juli 2007 @ 20:11:18 #188
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_51532947
quote:
Op maandag 16 juli 2007 20:02 schreef SunChaser het volgende:

Ze waren btw toch van plan vorige en deze film in 2 delen uit te brengen? Zullen ze wel met de laatste doen dan.
Echt waar?? Hmmm, wordt het nog meer uitgesmeerd dus
Duurt nog eeuwen voor ik de complete box DVD's kan kopen.... grrr
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  Admin maandag 16 juli 2007 @ 20:11:50 #189
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51532966
quote:
Op maandag 16 juli 2007 20:10 schreef SunChaser het volgende:
Wat waren die dingen nu waar dat meisje met die engelenstem t steeds over had?
quote:
Nargle

Considered a type of pest, nargles apparently infest mistletoe, according to Luna "Loony" Lovegood. Hermione tells Neville they do not exist. [HP5] In the movies, she makes comments on how Nargles are the thieves of all of her items, and Hermione tells Neville she has no idea instead.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Redactie Frontpage maandag 16 juli 2007 @ 20:12:15 #190
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51532982
quote:
Op maandag 16 juli 2007 20:10 schreef Breuls het volgende:
Oh, yes, Rickman is een held. Zijn rol in, oh wacht..
SPOILER
Ja, de spoiler is het enige dat ik weet uit deel zes en ben benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken.

Ik vond btw dat Sirius wel wat suf doodging, niet echt duidelijk ofzo wat er gebeurde.
  Redactie Frontpage maandag 16 juli 2007 @ 20:14:17 #191
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51533057
quote:
Op maandag 16 juli 2007 20:11 schreef Breuls het volgende:
Dat kwam niet echt over wat t was, en ook niet wie nu haar peste met dingen verstoppen. Vond Luna wel een intrigerend karakter, dacht namelijk de hele tijd dat ze een vermomde Voldemort was.
  maandag 16 juli 2007 @ 20:15:04 #192
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_51533090
niet duidelijk? heel simpel. aveda kedavra. als je de films/boeken ketn dan weet je dat t dan over is.. jamemr alleen dat de hele deur/poort gedeelte nauwelijks (=niet) werd uitgelegd.
  Redactie Frontpage maandag 16 juli 2007 @ 20:16:40 #193
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51533152
Ja precies, had geen idee wat die deur inhield.
  maandag 16 juli 2007 @ 20:17:15 #194
71919 wonderer
pi_51533188
quote:
Op maandag 16 juli 2007 20:09 schreef SunChaser het volgende:
Rickman was een hoogtepunt in Phoenix trouwens. Eerst dat bange mannetje toen ie een uitbrander kreeg van die roze trut en daarna dat hij Harry ging onderwijzen en we in zijn geest konden meegluren. Goede karakterontwikkeling voor Snape naar de zesde film

Snape
  Redactie Frontpage maandag 16 juli 2007 @ 20:17:55 #195
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51533209
Wat ik ook goed vond aan deze film is dat ze niet de film aan t overladen waren met eyecandy, grappige dingen uit de pc. De effecten stonden in dienst van de film deze keer.
pi_51547884
quote:
Op maandag 16 juli 2007 20:09 schreef SunChaser het volgende:
Snape is mijns inziens niet echt een "bang mannetje"

In elk geval een van mijn favoriete karakters, zowel in de boeken als in de film

moet helaas nog tot augustus wachten...
pi_51548316
Snape is inderdaad een van de betere karakters in boeken en films.
In deze film was ie ook geniaal, vooral dat moment bij Umbridge in het kantoor, toen ze vroeg wat Harry bedoelde met wat ie zei.....
  dinsdag 17 juli 2007 @ 10:24:43 #198
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51550240
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:57 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dat is wel aan de orde gekomen: het was Sirius' huis, en zijn huiself.
die huiself sprak op zeker moment tegen iemand die in een soort bedstee achter een gordijntje zat, die behandelde hij ook als meester, wie was dat dan?
pi_51550631
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 10:24 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

die huiself sprak op zeker moment tegen iemand die in een soort bedstee achter een gordijntje zat, die behandelde hij ook als meester, wie was dat dan?
het portret van de moeder van sirius.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 10:43:09 #200
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51550718
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 10:40 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

het portret van de moeder van sirius.
dat kwam neem ik aan wel voor in het boek? want dat zorgde wel voor veel vraagtekens bij mij, je zag verder niks, ze kwamen er niet op terug, niks
pi_51550816
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 10:43 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

dat kwam neem ik aan wel voor in het boek? want dat zorgde wel voor veel vraagtekens bij mij, je zag verder niks, ze kwamen er niet op terug, niks
Nee klopt, is inderdaad erg vaag gedaan. Een leuk detail in Grimmauld Place is dus dat het huis van Sirius familie is. er hangt op de gang een portret van zijn moeder, achter gesloten gordijnen. Iedere keer als iemand herrie maakt (Tonks struikelt bijvoorbeeld een keer over een paraplubak) vliegen de gordijnen open en gaat die moeder schreeuwen: "Filthy blood trators in my own house! Mudbloods!" enz enz enz... en dan kost het vreselijk veel moeite om de gordijnen weer dicht te doen en de moeder stil te krijgen. De moeder van Sirius was echter wel iemand met de denkwijze van Voldemort; alleen puurbloedtovenaars, de rest moet uitgeroeid worden etc. Sirius is heel anders uiteraard en Kreacher is het eigenlijk met Sirius moeder eens, maar omdat hij gebonden is aan de Zwarts en dus aan Sirius móét hij Sirius gehoorzamen.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 10:55:24 #202
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51551093
dan hadden ze dat stuk er beter uit kunnen laten m.i., niet iedereen die de film gaat kijken, leest ook de boeken nl.
pi_51551120
Gisteren eindelijk geweest!
Wat een prachtige film! Heerlijk gewoon!
Gisterenavond voordat we vertrokken betrok de lucht en kregen we exact zo'n bui als in het begin van de film, heel tof!

Wat jammer dat ze niets van St. Holisto's hebben laten zien.En je blijft natuurlijk het gevoel hebben dat je naar een samenvatting van het boek zit te kijken, maar afgezien van een paar kleine dingen blijven ze toch trouw aan het boek.

Geweldig dat ze uitspraak van Hermelien tegen Ron 'just because you got the emotional range of a teaspoon' erin hebben gedaan!
En de geit! In Hog's Head!

Vilder was zo grappig verfilmd, ik moet zo om hem lachen, heerlijk.
Ohja en jammer dat we Sneep z'n onderbroek niet zagen!
pi_51551173
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 10:56 schreef Biancavia het volgende:
Wat jammer dat ze niets van St. Holisto's hebben laten zien.En je blijft natuurlijk het gevoel hebben dat je naar een samenvatting van het boek zit te kijken, maar afgezien van een paar kleine dingen blijven ze toch trouw aan het boek.
Ja, het ziekenhuis heb ik ook heel erg gemist, daar was ik wel heel neiuwsgeirig naar geweest! Had een leuke komische scene kunnen geven! Dat ze dan Gladianus eruit hadden gelaten had ik niet zo erg gevonden, maar de scène van Arthur in bed en natuurlijk van Neville met zijn ouders (die daar dus ook liggen, permanent spell damage, ze zijn gek gemarteld door Bellatrix Lestrange)....
pi_51554294
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 10:57 schreef zoeperzazke het volgende:
Ja, het ziekenhuis heb ik ook heel erg gemist, daar was ik wel heel neiuwsgeirig naar geweest! Had een leuke komische scene kunnen geven! Dat ze dan Gladianus eruit hadden gelaten had ik niet zo erg gevonden, maar de scène van Arthur in bed en natuurlijk van Neville met zijn ouders (die daar dus ook liggen, permanent spell damage, ze zijn gek gemarteld door Bellatrix Lestrange)....
owww, dat zit er niet in
Daar had ik me wel op verheugd!
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:38:11 #206
88233 Steve
Still the best.
pi_51556598
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 10:56 schreef Biancavia het volgende:
Vilder was zo grappig verfilmd, ik moet zo om hem lachen, heerlijk.
Filch is in deze en de vorige film echt leuk.
quote:
Ohja en jammer dat we Sneep z'n onderbroek niet zagen!
Die scene vond ik er echt maar wazig uitzien. Beetje jammer.
  Admin dinsdag 17 juli 2007 @ 13:38:41 #207
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51556620
Moet ik nou gaan opzoeken wie Gladianus is?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 17 juli 2007 @ 13:40:46 #208
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51556710
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 10:55 schreef MissyMirjaM het volgende:
dan hadden ze dat stuk er beter uit kunnen laten m.i., niet iedereen die de film gaat kijken, leest ook de boeken nl.
Kreacher schijnt.. oh crap:
SPOILER
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:41:23 #209
88233 Steve
Still the best.
pi_51556730
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:38 schreef Breuls het volgende:
Gilderoy Lockheart, DADA leraar uit boek 2.
  Admin dinsdag 17 juli 2007 @ 14:02:29 #210
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51557506
Ooh Lockhart. Ja die ken ik nog wel.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 14:08:36 #211
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_51557731
quote:
Die debiele Nederlandse namen, echt zo achterlijk slecht gewoon .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_51557773
quote:
Sorry, normaal typ ik ook de engelse namen, maar gladianus kwam eerder in me op dan gilderoy, eigenlijk omdat ik het wel een leuke naam vond
pi_51558436
quote:
Echt te erg ja
  dinsdag 17 juli 2007 @ 15:48:37 #214
71919 wonderer
pi_51561197
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 14:08 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Die debiele Nederlandse namen, echt zo achterlijk slecht gewoon .
Goed juist. Hij was toch een gladjanus?
  dinsdag 17 juli 2007 @ 17:42:28 #215
88233 Steve
Still the best.
pi_51565170
Uit een interview met Natalia Tena (Tonks) over haar karakter:
quote:
I didn’t like some of the things they did at the beginning, to be honest. I really wish she had had pink hair like in the book. They didn’t want to do that because pink would be associated with (Dolores) Umbridge, who is evil. They really didn’t take many risks.

At the beginning I really looked like a punk … and they kind of toned (it) down a bit. And I wasn’t happy with that because in my mind I was thinking “You know what, that’s not what kids are going to expect.”
Ben ik het wel mee eens, had iets uitgesprokener gemogen.
pi_51567478
Ik ga hem of morgen of Donderdag bekijken!
pi_51577640
Ik vond de film op zich niet slecht, maar t.o.v. het boek was de film wel slecht. Als je de boeken hebt gelezen mis je gewoon een hele hoop dingen in de film. Het boek heet niet voor niets Order Of The Phoenix. Waarom krijgt die order dan maar een korte tijd aandacht. Je kan beter eerst de film kijken en dan het boek lezen.
*This is the end, beautiful friend - This is the end, my only friend
*The end of our elaborate plans - The end of everything that stands
*The End
  dinsdag 17 juli 2007 @ 23:40:40 #218
136830 Nenootje
severely detached
pi_51578024
Ik heb dit weekend m'n schade ingehaald en alle films bekeken (had ik namelijk nog niet eerder gedaan) en deze avond naar Order of the Phoenix gaan kijken. Ik vind het de beste film tot nu toe

Een aantal puntjes:

- wat me ook al opviel in de vorige films, en wat hier ook al gezegd werd: Dumbledore is helemaal niet zo'n boze man! Hij is een lieve en bezorgde man. Soms streng en kortaf, maar nooit kwaad of agressief. Nu ook weer in de scène met Trelawney, dat hij tegen de halve school brult "Don't you have lessons to go to?!". Zo is-ie niet

- Grawp was echt niet zoals ik me hem voorstelde. Hij is ook niet verliefd op Hermione, raar gedoe.

- Luna was fantastisch Die huppeltjes, die wazige opmerkingen, precies goed! Net als Bellatrix Lestrange, daar heb ik van genoten! Umbridge was ook spot on (heerlijk walgelijk). En ook Snape was weer enorm goed

- De band met Sirius hebben ze toch echt niet goed uitgewerkt in de films. In het boek schrijven ze vaak naar elkaar en beschouwt Harry hem steeds meer als een soort grote broer of een vriend. In de films komt dit niet goed naar voor, vind ik. Af en toe wordt er wel melding gemaakt van een brief, maar meer niet.
En dus komt de dood van Sirius ook helemaal niet over. Wel schitterend geacteerd van Radcliffe hoor, daar niet van, maar de emotionele impact is niet duidelijk, voor iemand die het boek niet gelezen heeft (denk ik). De scène achteraf bij Dumbledore was er ook naast. Harry is woedend, verdrietig, leeg. In de film zit hij maar een beetje nors voor zich uit te staren.

- Ik blijf Emma Watson een raar meisje vinden. Ze is best lief en mooi en ze doet me echt aan Hermione denken, maar ze acteert zo raar. Telkens er iets gebeurt gaat ze met een hele rare stem spreken, met van die hoge uithalen en gehijg er door.

De gevechtscènes vond ik wel heel stoer, ook al waren ze half opnieuw uitgevonden. Ik verwachtte niet om het boek integraal verfilmd te zien, maar het is een leuke versie er van geworden.
Hoera, wat is het leuk dat ik besta.
  Admin dinsdag 17 juli 2007 @ 23:41:22 #219
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51578052
Ik vond het goed gedaan. Het boek is dikker dan de telefoongids. De laatste keer dat er zo'n dik boek werd verfilmd hebben ze er drie films van gemaakt om alles mee te kunnen nemen, en nog was het niet compleet (LotR). Je moet als scriptschrijver de juiste elementen wegsnijden om een hoofdlijn over te houden die zowel een goede film als een goede verfilming oplevert.

En om het standaard antwoord op de standaard "het lijkt niet op het boek"-klacht te geven: je kunt niet alles van het boek in de film verwachten. Het medium is anders, so be it.

Oh, en dat zal bij films 6 en 7 precies hetzelfde zijn. Zo, scheelt toch weer een teleurstelling. Die krijg je gratis.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 23:55:49 #220
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51578497
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 23:40 schreef Nenootje het volgende:

- wat me ook al opviel in de vorige films, en wat hier ook al gezegd werd: Dumbledore is helemaal niet zo'n boze man! Hij is een lieve en bezorgde man. Soms streng en kortaf, maar nooit kwaad of agressief. Nu ook weer in de scène met Trelawney, dat hij tegen de halve school brult "Don't you have lessons to go to?!". Zo is-ie niet
ik denk dat dat hoorde bij
SPOILER
pi_51578758
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 23:41 schreef Breuls het volgende:
Ik vond het goed gedaan. Het boek is dikker dan de telefoongids. De laatste keer dat er zo'n dik boek werd verfilmd hebben ze er drie films van gemaakt om alles mee te kunnen nemen, en nog was het niet compleet (LotR). Je moet als scriptschrijver de juiste elementen wegsnijden om een hoofdlijn over te houden die zowel een goede film als een goede verfilming oplevert.

En om het standaard antwoord op de standaard "het lijkt niet op het boek"-klacht te geven: je kunt niet alles van het boek in de film verwachten. Het medium is anders, so be it.

Oh, en dat zal bij films 6 en 7 precies hetzelfde zijn. Zo, scheelt toch weer een teleurstelling. Die krijg je gratis.
LOTR waren ook vrij dikke boeken hoor . Je doet het hele Harry Potter verhaal tekort als je essentiele dingen weglaat in de films. Dan had je beter de films kunnen opsplitsen. Het probleem is namelijk dat die films de eerstkomende decennia niet herfilmd zullen worden en je het ermee moet doen. Daarbij hadden ze veel meer geld kunnen verdienen aan opgesplitste films. Bij LOTR hebben ze eigenlijk alleen de verhaallijn van Tom Bombadil weggelaten en sommige stukjes herschreven om minder personages te hebben. Het was toch ook van belang dat de vader van Luna de eigenaar was van een roddelblad, maar nu verschijnt Luna ineens zonder dat je haar achtergrond weet. Ik heb het boek niet meer gelezen sinds de eerste week dat de Engelse versie uitkwam. Toch mis ik gewoon een hoop dingen.
Als je alleen de films kijkt zul je vast vermaakt worden, maar als je een Potter lezer bent had je op meer gehoopt.
Nog een voorbeeldje is met die vliegende paarden (weet ff de naam niet meer). Alleen Harry en Luna konden ze zien, maar ineens vliegen ze er allemaal op. Leg dat dan beter uit denk ik dan.
*The End
  woensdag 18 juli 2007 @ 00:23:18 #222
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_51579276
quote:

Zo dik is het boek niet. Lord of the Rings is veel dikker en staat bovendien veel meer informatie in. Een gemiddeld Harry Potter boek lees je in een dag of twee uit.
  Redactie Frontpage woensdag 18 juli 2007 @ 02:00:46 #223
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51581287
Ik heb vanavond bij mn broer Phoenix eens uit de kast gehaald en er doorheen gebladerd, maar ik vind de schrijfstijl echt tenenkrommend.
  Admin woensdag 18 juli 2007 @ 08:20:48 #224
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51582788
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 00:04 schreef ThaSandman het volgende:

Als je alleen de films kijkt zul je vast vermaakt worden, maar als je een Potter lezer bent had je op meer gehoopt.
Kan best, maar de film werkt prima zonder de zaken die weggelaten zijn. Ik heb Luna's achtergrond niet gemist en dat geldt helemaal voor mensen die het boek niet gelezen hebben. Natuurlijk is het jammer dat je niet alles terugziet, maar dat is ook niet nodig voor een goede film.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Redactie Frontpage woensdag 18 juli 2007 @ 08:22:44 #225
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51582810
Ik vond t juist wel spannend, dacht echt dat Luna een cover was van Voldemort
pi_51582894
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 08:20 schreef Breuls het volgende:

[..]

Kan best, maar de film werkt prima zonder de zaken die weggelaten zijn. Ik heb Luna's achtergrond niet gemist en dat geldt helemaal voor mensen die het boek niet gelezen hebben. Natuurlijk is het jammer dat je niet alles terugziet, maar dat is ook niet nodig voor een goede film.
Precies, in een film is de hoofdlijn het belangrijkste,

Zelf vind ik het mooie van de boeken juist de vele details en de manier waarop de emoties van de hoofdpersonen worden beschreven. Ik verwacht ook niet alles terug te zien in de film, hoewel ik waarschijnlijk wel een aantal verhaallijnen ga missen

Ik heb het boek al gereserveerd, hopen dat ik hem zaterdag binnen krijg
  Admin woensdag 18 juli 2007 @ 08:40:50 #227
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51583032
Natuurlijk is het heerlijk om al die details in de boeken te lezen. Het past gewoon niet in een film, of dat nu een dik HP boek is of een dunner ander boek. Het medium verschilt, dat is al reden 1.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_51583091
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 08:40 schreef Breuls het volgende:
Natuurlijk is het heerlijk om al die details in de boeken te lezen. Het past gewoon niet in een film, of dat nu een dik HP boek is of een dunner ander boek. Het medium verschilt, dat is al reden 1.
Mee eens. Ik kan ook zeker heel erg van de films genieten zonder elk verschil t.o.v. de boeken af te moeten kraken.
pi_51584671
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 00:04 schreef ThaSandman het volgende:

[..]

LOTR waren ook vrij dikke boeken hoor . Je doet het hele Harry Potter verhaal tekort als je essentiele dingen weglaat in de films. Dan had je beter de films kunnen opsplitsen. Alleen Harry en Luna konden ze zien, maar ineens vliegen ze er allemaal op. Leg dat dan beter uit denk ik dan.
klopt, maar wat hebben ze volgens jou dan weggelaten wat dus eigenlijk niet kon?
en over die thestrals, de kijker kan toch zelf wel bedenken dat harry en luna de andere wupjes op die paarden gezet hebben?
pi_51584729
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 10:03 schreef Operc het volgende:

[..]

klopt, maar wat hebben ze volgens jou dan weggelaten wat dus eigenlijk niet kon?
en over die thestrals, de kijker kan toch zelf wel bedenken dat harry en luna de andere wupjes op die paarden gezet hebben?
Het was juist zo hilarisch dat ze ergens op moesten gaan zitten wat ze niet konden zien.
  Admin woensdag 18 juli 2007 @ 10:20:16 #231
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51585185
Jazeker, maar totaal niet relevant voor de film.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 18 juli 2007 @ 12:43:02 #232
136830 Nenootje
severely detached
pi_51589776
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 23:55 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik denk dat dat hoorde bij
SPOILER
Daarvoor hoeft hij toch niet zo te doen tegen de hele school? Maar goed ja, misschien moest het extra duidelijk gemaakt worden aan het publiek of zo.

Mijn vriendje was trouwens mee naar de film, en die kon het wel snappen, zonder de boeken gelezen te hebben
pi_51596446
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 18:17 schreef Patch het volgende:

[..]

ok, ik geef toe ik ben een miereneuker:
hij heeft zn bril wel op bij de openingstoespraak in de grote hal.
pi_51596715
quote:

Maar toch heb ik bij ootp een onbestemder gevoel dan bij gof, wat ook een dik boek was. Ik kan het moeilijk plaatsen, maar zou het te maken kunnen hebben met dat ik eerst films 1 t/m 4 heb gezien, toen pas de 6 boeken ben gaan lezen en nu dus film 5?
pi_51606752
Evanna Lynch
pi_51614959
Ik vond de film beter dan ik had verwacht. In eerste instantie waren mijn verwachtingen erg hoog, maar toen ik alle kritiek omtrent deze film hoorde verwachtte ik er helemaal niets meer van. Ik moet zeggen dat David Yates er toch een goede film van heeft weten te maken (zeker na het zeer teleurstellende 4de deel die op het einde na zeer matig was verfilmd). Wat me wel zwaar tegenviel is dat ze zoveel uit deze film hadden gelaten. Tijdens het lezen van het boek zat ik al te bedenken hoe bepaalde stukken in de film zouden voorkomen maar die je uiteindelijk niet terugziet.

Als fan van de boeken en de films hoop ik dat Yates ook van deel 6 een goede film kan maken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jarno88 op 19-07-2007 19:06:07 ]
I've seen your flag on the marble arch. Love is not a victory march. It's a cold and it's a broken Hallelujah...
pi_51633320
Vandaag gezien.
Vond het begin wel wat tegenvallen, ging veel te snel en veel dingen uit het boek werden compleet weggelaten. Ik snap wel dat je niet alles in de film kunt stoppen, maar het had wel beter gekund.
Verder vond ik de film erg leuk en spannend, de actiescenes vond ik erg goed, zo zie ik een tovenaarduel echt voor me. De dood van Sirius kwam op mij erg sterk over.
Omdat ik het boek net heb herlezen vond ik de dialogen goed, ze zijn precies zoals in het boek en dat is alleen maar goed.

Sommige dingen vond ik wel vreemd:
- Cho, er wordt gesuggereerd dat zij de groep verraden heeft, maar later wordt duidelijk dat ze Veritaserum gekregen heeft van Umbridge, waarom zegt ze dat niet dan? Nu dacht de hele groep dat Cho een verrader is, terwijl zij er ook niks aan kan doen.
-Wie is Nigel/Jorrick; dat kleine joch, is die soms een zoon van de regisseur ofzo, die wilde dat hij er in moest?
-Moody op een muggle-station zonder iets over zijn magische oog, in het boek had ie een bowlerhat schuin op zijn hoofd, dat leek me wel grappig om te zien.

+-punten:
-Visueel erg sterk, mooie actiescene's.
-Veel beter einde dan bijv. deel 3, nu snap je dat dit nog maar het begin is.
-Umbridge! Ik was samen met een nicht en mijn zusjes heen en mijn ene zusje zei al na een halve minuut dat ze haar een vreselijk mens vond.
-Luna.

****/*****
  donderdag 19 juli 2007 @ 18:19:47 #238
11458 ivetje
pi_51633631
Ik snap niet dat veel mensen film 4 zo vreselijk vinden Die vind ik juist erg goed!! Film 3 vind ik vreselijk, je krijgt gewoon 2 keer hetzelfde stuk te zien en dat is saai. Heb die film dan ook niet zo vaak gekeken als deel 1,2 en 4. Ga ze denk ik binnenkort maar weer eens allemaal kijken, hoewel...deel 1 en 2 zijn eigenlijk tenenkrommend slecht als je kijkt naar het acteerwerk Denk dat ik bij 3 begin

Wat ik wel irritant vind hier op het forum is dat iedereen de engelse namen gebruikt...ik ken die echt niet allemaal, aangezien ik de nederlandse boeken lees. Ook in de films lees ik de ondertiteling en krijg dus een beetje weinig mee van de engelse namen. Heb dus de helft van de tijd geen idee over wie jullie het hebben
To infinity…and beyond!
  donderdag 19 juli 2007 @ 18:22:47 #239
88233 Steve
Still the best.
pi_51633701
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 18:07 schreef IedeK. het volgende:

-Wie is Nigel/Jorrick; dat kleine joch, is die soms een zoon van de regisseur ofzo, die wilde dat hij er in moest?
Die hadden ze er in de vorige film ook al ingestopt. Is inderdaad helemaal geen karakter in de boeken. Snap ook niet waarom ze dat doen, alsof er niet genoeg karakters zijn uit de boeken die eenzelfde rol zouden kunnen spelen...
  Admin donderdag 19 juli 2007 @ 18:25:19 #240
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51633773
Dat heb ik met de Nederlandse namen. Ik vind namen als Zwerkbal, Kannewasser, Lubbermans enzo tenenkrommend. En andere vertalingen snap ik niet. Waarom zou je Tonks vertalen naar Tops? Tonks klinkt toch ook goed? Zelfde voor Lupin en nog wel wat namen.

Nee, geef mij maar gewoon de namen zoals Rowling ze heeft bedacht.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_51633868
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 18:22 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Die hadden ze er in de vorige film ook al ingestopt. Is inderdaad helemaal geen karakter in de boeken. Snap ook niet waarom ze dat doen, alsof er niet genoeg karakters zijn uit de boeken die eenzelfde rol zouden kunnen spelen...
Acteur heet William Melling, staat op de credits als Nigel,2ndyear.
De acteur die Dudley speelt heet Harry Melling.

Zou het misschien familie van hem zijn?
  donderdag 19 juli 2007 @ 18:32:19 #242
88233 Steve
Still the best.
pi_51633940
Ik zou het nog tenenkrommender vinden om net als in de Duitse HP-boeken alle Engelse namen tegen te komen. Nederlandse namen erbij vind ik juist de magie in een boek behouden. Dat ze dat in de ondertiteling zetten, ja, de meeste mensen die de ondertiteling nodig hebben lezen de Nederlandse boeken...
En verzin maar eens leuke Nederlandse namen die ook nog een betekenis hebben... toch best lastig.
  Admin donderdag 19 juli 2007 @ 18:50:03 #243
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51634452
Ja, het is natuurlijk een rotklus. De namen moeten kloppen, ze moeten 'leuk' zijn voor kinderen (immers, de Nederlandse vertaling is voor de kids) en passen in de context. Maar toch irriteren ze me.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_51641986
Ik heb de film een paar dagen geleden gezien, viel me echt alles mee.

Maar nu schijnt hij er ook in het 3D te zijn! Hebben mensen die versie gezien? Is dat de moeite waard?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  donderdag 19 juli 2007 @ 22:27:37 #245
136830 Nenootje
severely detached
pi_51642234
Als je 'm in iMax bekijkt, heb je 20 minuten 3D. Heb het zelf niet gezien, weet dus niet of het de moeite is.
  donderdag 19 juli 2007 @ 23:50:39 #246
16245 CarOnline
met lange O
pi_51645779
Het is het stuk vanaf dat ze op de Thestrals stappen tot ongeveer nadat Voldemort de ramen laat knappen in het ministerie. (geloof ik) Dat is behoorlijk echt.
Ik vond het in die kamer met de profetiën ook echt alsof je erbij stond. Dat was wel apart. Maar om er speciaal voor naar Amsterdam te rijden.. kweetniet. Ik heb het wel gedaan omdat we met een groepje gingen en een dagje Amsterdam is altijd leuk natuurlijk. En lekker groot scherm
Screw them.
We're going home.
pi_51652620
ik miste Malfoy echt in de film.. hij heeft volgens mij maar 1 zinnetje mogen zeggen ofzo!
terwijl hij juist een favo van mij is!
pi_51653383
Morgen komt boek 7 uit....
  vrijdag 20 juli 2007 @ 10:45:21 #249
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51653622
En daarvoor hebben we een ander topic, MissLeDuq
Harry Potter and the Deathly Hallows #12: NIET SPOILEREN!!!

(en nog een spoiler topic maar daar klik ik niet op )
pi_51654199
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:45 schreef leonieke het volgende:
En daarvoor hebben we een ander topic, MissLeDuq
Harry Potter and the Deathly Hallows #12: NIET SPOILEREN!!!

(en nog een spoiler topic maar daar klik ik niet op )
Ben gewoon wat enthousiast

Ik twijfel nog of ik deel 5 nog een keer ga lezen voor ik de film ga zien. Gisteren heb ik met het boek in mijn handen gestaan maar ik ben bang dat ik dan te veel ga letten op details die ik mis.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:06:40 #251
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51654279
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:04 schreef MissLeDuq het volgende:

[..]

Ben gewoon wat enthousiast

Ik twijfel nog of ik deel 5 nog een keer ga lezen voor ik de film ga zien. Gisteren heb ik met het boek in mijn handen gestaan maar ik ben bang dat ik dan te veel ga letten op details die ik mis.
Ow k sorry Ik dacht dat je het niet wist.

Mja, ik heb het boek opnieuw gelezen en miste idd wel een aantal stukken. Ergerde me soms aan scenes die er helemaal niet hoorden in te zitten waardoor ze andere scènes geschrapt hebben (maar dat doen ze altijd... Denk maar aan HP4 waar Ron moet leren dansen met Anderling).

Maar eerlijk gezegd ging ik dezelfde ergernissen hebben als ik het boek niet opnieuw had gelezen aangezien ik het toch al een paar keer gelezen had
pi_51654320
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:10 schreef Duizendpootje het volgende:
ik miste Malfoy echt in de film.. hij heeft volgens mij maar 1 zinnetje mogen zeggen ofzo!
terwijl hij juist een favo van mij is!
In boek zes speelt hij een grote rol, dus in de zesde film zal hij ook meer te zien zijn.
pi_51655030
Ik wil nog helemaal niet denken aan film nummer 6... dat einde
Tralalalaaa
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:55:55 #254
46710 Raenius
Your Online Magician ;-)
pi_51655806
Volgende week naar HP 5 in de cinema, vannacht deel 7 halen!
pi_51655972
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:32 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik wil nog helemaal niet denken aan film nummer 6... dat einde
Ben eigenlijk wel erg benieuwd naar deel 6

Ik snap ook niet dat het verfilmen van de boeken zoveel tijd in beslag moet nemen (de acteurs worden er ook niet jonger op).
  Admin vrijdag 20 juli 2007 @ 12:30:19 #256
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51657025
Okay, wie is Anderling.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_51657093
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 12:30 schreef Breuls het volgende:
Okay, wie is Anderling.
McGonagall.

Goeie vertaalsite:
http://www.dreuzels.com/index3.asp?page=encyclopedie&encyclopedie=vertalingen
  Admin vrijdag 20 juli 2007 @ 12:33:03 #258
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51657107
Thanks.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 12:36:57 #259
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51657246
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 12:30 schreef Breuls het volgende:
Okay, wie is Anderling.
Ik wou geen schrijffout maken en was te lui om het op te zoeken Dus dan maar de Nederlandstalige naam gekozen
pi_51658268
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:08 schreef Biancavia het volgende:

[..]

In boek zes speelt hij een grote rol, dus in de zesde film zal hij ook meer te zien zijn.
yessss ik hoop dat ze dat stuk er niet stiekem uithalen! (nouja kan ook eigenlijk niet haha)
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2007 @ 18:26:17 #261
43556 miss_dynastie
pi_51669402
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 12:00 schreef MissLeDuq het volgende:
Ik snap ook niet dat het verfilmen van de boeken zoveel tijd in beslag moet nemen (de acteurs worden er ook niet jonger op).
Dat zal wel te maken hebben met de leeftijd van de acteurs ook. Ik neem aan dat je in Engeland ook kinderarbeid-wetten hebt
pi_51669580
ach ze doen toch gewoon 1 film per jaar? en in de boeken worden ze ook steeds 1 jaar ouder dus ik zie niet echt het probleem..
  vrijdag 20 juli 2007 @ 18:47:28 #263
71919 wonderer
pi_51670029
Met alleen de scenes schieten heb je nog geen film, natuurlijk. Het filmen zelf duurt meestal een maand of drie, daarna komt de postproductie. En met al die CGI kost dat behoorlijk wat tijd. Ook de preproductie (script schrijven, lokaties zoeken, acteurs zoeken voor nieuwe rollen, crew vinden etc) doe je niet in een paar dagen

Ik weet niet of ze al met het script van deel 7 bezig zijn, maar het zou zomaar kunnen dat dat pas vanaf morgen kan, bijvoorbeeld.
  Admin vrijdag 20 juli 2007 @ 19:14:13 #264
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51670966
Ik weet wel zeker dat ze nog niet met het script van 7 bezig zijn. Afhankelijk van wie het schrijft is die persoon eerst nog bezig met film zes, plus "officieel" heeft nog niemand boek 7 gelezen. En voordat je het kunt gaan schrijven moet je eerst nog bepalen, wellicht in overleg, wat je als hoofdlijnen neemt, wat je weglaat, welke dingen je verandert en of dat verantwoord is, etcetera. En pas daarna kun je eindelijk aan de slag.

En dan heb je nog niet eens een script. Film 7 staat daarom ook geplanned voor 2010.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 19:19:16 #265
71919 wonderer
pi_51671160
Precies. Daarom duurt het zo lang
  vrijdag 20 juli 2007 @ 19:28:37 #266
154052 RobertVH
I am your father
pi_51671434
2001, 2002, 2004, 2005, 2007, 2008, 2010
Nu maar +/- 1 jaar wachten op volgende film en dan weer 2 jaar wachten
pi_51672959
Kutfilm... Maar die lijpe Loena
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_51673168
Ik vond Luna ook leuk. Jammer dat ze haar karakter niet hebben uitgewerkt zoals in het boek.
*The End
pi_51674545
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:24 schreef ThaSandman het volgende:
Ik vond Luna ook leuk. Jammer dat ze haar karakter niet hebben uitgewerkt zoals in het boek.
Ja, maar naar haar kijken was ook niet erg
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_51680457
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 19:28 schreef RobertVH het volgende:
2001, 2002, 2004, 2005, 2007, 2008, 2010
Nu maar +/- 1 jaar wachten op volgende film en dan weer 2 jaar wachten
Er zit elke keer gewoon anderhalf jaar tussen hoor volgens mij..

Film 1 kwam in de zomer van 2001
Film 2 kwam in de winter van 2002
Film 3 kwam in de zomer van 2004
Film 4 kwam in de winter van 2005
Film 5 kwam in de zomer van 2007
Film 6 komt in de winter van 2008
En film 7 komt in de zomer van 2010
pi_51680661
film 6 dan dus eigenljik december 2008 toch?
  Redactie Frontpage zaterdag 21 juli 2007 @ 02:44:58 #272
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_51685146
Zou me niks verbazen als 7 in 2 delen komt
pi_51687332
Ik heb gisteren de film gezien en ik vond 'm echt ontzettend goed!!!!!

De enige die idd niet kan acteren is Emma Watson (Hermione). Steeds onwijs met die wenkbrauwen enzo... maar wel beter dan in de 4e film, daar was het helemaal erg.

*wacht nu op boek 7 to arrive*
Tralalalaaa
  zaterdag 21 juli 2007 @ 10:20:46 #274
16245 CarOnline
met lange O
pi_51687464
Oh ik vind van Ron (Rupert dan) dat ie niet kan acteren. Vreselijk, alleen maar van die domme hoofden trekken. Vooral in de vorige films.

Maar ja, ik vind Daniel ook geen briljant acteur hoewel ie dat laatste stuk juist wél ontzettend goed deed!
Screw them.
We're going home.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 13:21:59 #275
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_51690757
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:09 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik heb gisteren de film gezien en ik vond 'm echt ontzettend goed!!!!!

De enige die idd niet kan acteren is Emma Watson (Hermione). Steeds onwijs met die wenkbrauwen enzo... maar wel beter dan in de 4e film, daar was het helemaal erg.
who fucking cares...
't is emma
pi_51697180
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:04 schreef Operc het volgende:
film 6 dan dus eigenljik december 2008 toch?
Ja ik denk het wel, ik neem aan dat ze de 'anderhalf jaar traditie' voortzetten..
  zaterdag 21 juli 2007 @ 19:26:09 #277
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_51699898
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 17:41 schreef Angelic_Rose het volgende:

[..]

Ja ik denk het wel, ik neem aan dat ze de 'anderhalf jaar traditie' voortzetten..
dus op 't einde is emma 18+?
pi_51701179
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 19:26 schreef Steve_I. het volgende:

[..]

dus op 't einde is emma 18+?
Ja je kan zelf toch ook rekenen..
Als Emma van 15 april 1990 is, dan zal ze 20 worden in 2010..
pi_51702001
Ik vond de film tegenvallen
Had wss te veel verwacht.
En vond dat er wel wat meer actie in mocht.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 20:57:02 #280
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_51702384
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 20:14 schreef Angelic_Rose het volgende:

[..]

Ja je kan zelf toch ook rekenen..
Als Emma van 15 april 1990 is, dan zal ze 20 worden in 2010..

kan niet wachten
pi_51763641
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:51:13 ]
pi_51764040
Klopt, als je het boek niet hebt gelezen, weet je ook niet wat je mist.. logisch natuurlijk.
Voor de film heb ik het boek uitgelezen, toch is het vrij goed gedaan om een 680 pagina dikke boek om te zetten in een 2uur film. er mist veel detail en bij sommige stukjes lijkt wel of alles 'simpeler' is gemaakt. kzou zeggen lees het boek maar indd
  dinsdag 24 juli 2007 @ 00:38:02 #283
11102 knep
Mountainfreak
pi_51770414
Dat professortje met zijn 'Yes' beweging .
Heb me goed geamuseerd met deze film gisteren .
  dinsdag 24 juli 2007 @ 08:09:15 #284
22457 Patch
pi_51773884
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 00:38 schreef knep het volgende:
Dat professortje met zijn 'Yes' beweging .
Dat professortje is Warwick Davis.

Trouwens best vreemd dat er in de films 2 professors rondlopen die Flitwick heten...
Maar ik gok meer dat het een fout van IMDB is... Heb de aftiteling niet echt gecontroleerd...
  dinsdag 24 juli 2007 @ 08:53:34 #285
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_51774276
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 08:09 schreef Patch het volgende:

[..]

Dat professortje is Warwick Davis.

Trouwens best vreemd dat er in de films 2 professors rondlopen die Flitwick heten...
Maar ik gok meer dat het een fout van IMDB is... Heb de aftiteling niet echt gecontroleerd...
Willow toch?
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
  dinsdag 24 juli 2007 @ 09:15:12 #286
22457 Patch
pi_51774543
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 08:53 schreef Dangel het volgende:

[..]

Willow toch?
yep
o.a.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 09:21:00 #287
16245 CarOnline
met lange O
pi_51774625
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:58 schreef Angelic_Rose het volgende:

[..]

Er zit elke keer gewoon anderhalf jaar tussen hoor volgens mij..

Film 1 kwam in de zomer van 2001
Film 2 kwam in de winter van 2002
Film 3 kwam in de zomer van 2004
Film 4 kwam in de winter van 2005
Film 5 kwam in de zomer van 2007
Film 6 komt in de winter van 2008
En film 7 komt in de zomer van 2010
Film 1 kwam in de winter van 2001, want in Maart '02 heb ik nog moeten overwerken omdat toen de eerste dvd uitkwam. Dat weet ik nog omdat het echt gigantische hoeveelheden waren en alles geheim moest blijven. En mijn dochters waren toen jarig en ik kon amper vrij krijgen. Ja slaat nergens op maar ik weet dat gewoon nog
Screw them.
We're going home.
pi_51775082
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 09:21 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Film 1 kwam in de winter van 2001, want in Maart '02 heb ik nog moeten overwerken omdat toen de eerste dvd uitkwam. Dat weet ik nog omdat het echt gigantische hoeveelheden waren en alles geheim moest blijven. En mijn dochters waren toen jarig en ik kon amper vrij krijgen. Ja slaat nergens op maar ik weet dat gewoon nog
Ja, dat was ongeveer gelijk met Lord of the Rings en dat was heel zeker ergens in december dat ik er ben geweest.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 09:52:06 #289
22457 Patch
pi_51775186
deel 1 kwam 22 november 2001 uit
deel 2 = 21-11-2002
deel 3 = 02-06-2004
deel 4 = 23-11-2005
pi_51775749
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 09:47 schreef Koningin het volgende:

[..]

Ja, dat was ongeveer gelijk met Lord of the Rings en dat was heel zeker ergens in december dat ik er ben geweest.
Ik heb deel 1 nooit in de bioscoop gezien, ben pas bij deel 2 aangehaakt
pi_51775810
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 10:17 schreef MissLeDuq het volgende:

[..]

Ik heb deel 1 nooit in de bioscoop gezien, ben pas bij deel 2 aangehaakt
Ik weet het toevallig omdat ik met Sinterklaas boek 1 heb gekregen en toen eerst naar de film ben geweest en daarna begonnen met lezen.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 10:27:12 #292
22457 Patch
pi_51776015
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 10:19 schreef Koningin het volgende:

[..]

Ik weet het toevallig omdat ik met Sinterklaas boek 1 heb gekregen en toen eerst naar de film ben geweest en daarna begonnen met lezen.
Ik heb eerst de film gekeken, nog nooit van Potter gehoord, vond het een boutfilm , krijg ik met kerst het eerste boek, toch gelezen > hey,best wel geinig, met als gevolg nog een keer naar de film gegaan en toen vond ik 'm toch wel leuk
  dinsdag 24 juli 2007 @ 11:13:00 #293
16245 CarOnline
met lange O
pi_51777261
Oh en ik vond het heel stom toen, dat deel 3 in de zomer uitkwam. Voor mij hoorde Potter toch een beetje bij de winter. Deel 2 hebben we met gevaar voor eigen leven gezien, omdat het ijzelde toen we er naar toe gingen
Deel 3 heb ik 2x gezien, 1x voor de film en de tweede keer omdat het in de bios lekker koel was
Screw them.
We're going home.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 13:00:31 #294
88233 Steve
Still the best.
pi_51780361
Daniel Radcliffe is 18 geworden.
pi_51786675
Volgens mij ben ik een van de weinige die het boek eerder heeft gelezen dan de film heeft gezien. Ik ga ergens in augustus pas naar de film.
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 13:00 schreef alwaysthebest het volgende:
Daniel Radcliffe is 18 geworden.
[Ron-mode]Ik ben ook al 18...[/Ron-mode]
"Dangerous and disturbant this puzzle is... Meditate on this, I will..."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')