Hand-Oog- Coördinatie <> Vrouwquote:Op woensdag 11 juli 2007 09:18 schreef Troel het volgende:
Bijna goede foto Isabeau, alleen valt het water natuurlijk wel helemaal naar benedenDus je lijntje moet iets verder naar beneden
Ehm, nee eigenlijk nietquote:Op woensdag 11 juli 2007 09:17 schreef ozzyat105 het volgende:
leuk topic ,dit blijf ik even volgen
hadden jullie nou veel gespaard om dit te kunnen doen?
Ach het ding is in principe voor het leeggooien van de bak van de condensdroger. En om emmers sop te maken natuurlijkquote:Op woensdag 11 juli 2007 09:20 schreef phluphy het volgende:
Isabeaulol
Ik ben het wel met je eens, maar dat gaat alleen op bij hele plenzen water.
Gooi een kopje water in de gootsteen en hij zal de "uitgang" nooit bereiken, lijkt mij.
Als het water is, is het niet erg als het erin blijft staan (al heeft het mijn voorkeur niet).
Maar je kan er dus nooit iets "smerigs" in weggooien, want dan ben je al verplicht er een sloot water achteraan te gooien.
Kost je veel te veel water op den duur.
Als het goed is, is hij al druk bezig met de kattenrenquote:Op woensdag 11 juli 2007 09:18 schreef Troel het volgende:
En waarom is qltel nog niet wakker! Die moet hard aan de slag, werk zat te doen!
Ja, ik denk ook dat je wel even flink moet spoelen als je echt iets smerigs er in wilt weggooien.quote:Op woensdag 11 juli 2007 09:20 schreef phluphy het volgende:
Maar je kan er dus nooit iets "smerigs" in weggooien, want dan ben je al verplicht er een sloot water achteraan te gooien.
Kost je veel te veel water op den duur.
Kan je niet zo'n speciaal ding kopen zodat dat niet meer nodig is?quote:Op woensdag 11 juli 2007 09:22 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ach het ding is in principe voor het leeggooien van de bak van de condensdroger. En om emmers sop te maken natuurlijk
Wat bedoel jequote:Op woensdag 11 juli 2007 09:30 schreef Troel het volgende:
Kan je niet zo'n speciaal ding kopen zodat dat niet meer nodig is?
Wij hebben ook een condensdroger, maar die van ons gaat rechtstreeks naar de afvoer. Je kon dan een unit erbij nemen zodat je niet telkens die bak hoeft te legen...quote:
Nee, het is ook geen probleem, maar het scheelt een heleboel gedoe. Gemakzucht/luiheid enzoquote:Op woensdag 11 juli 2007 11:07 schreef Rewimo het volgende:
O, dat ken ik niet. Nou ja, is geen probleem aangezien onze uitstortgootsteen perfect functioneert
Bij mij zat dat in de droger zelf. Er zat een koppelstuk in het slangetje wat naar die bak ging en dat moest ik loshalen. Vervolgens kon ik een mooi bijgeleverd slangetje er op aansluitenquote:Op woensdag 11 juli 2007 10:46 schreef Troel het volgende:
[..]
Wij hebben ook een condensdroger, maar die van ons gaat rechtstreeks naar de afvoer. Je kon dan een unit erbij nemen zodat je niet telkens die bak hoeft te legen...
Bijgeleverd zelfsquote:Op woensdag 11 juli 2007 11:49 schreef niekth het volgende:
[..]
Bij mij zat dat in de droger zelf. Er zat een koppelstuk in het slangetje wat naar die bak ging en dat moest ik loshalen. Vervolgens kon ik een mooi bijgeleverd slangetje er op aansluiten
maar dan hoef je hem toch helemaal niet te legen? Of komt de droger van Rewimo er ook te staan en gaan jullie voor de hele buurt wassen en drogen?quote:Op woensdag 11 juli 2007 12:25 schreef qltel het volgende:
Hm, het regent in Duitsland. En dat terwijl ik op een haar na klaar was met Christan's speelhuisje. Ik heb het huisje zelfs nog beter gemaakt dan het origineel was..
Ik heb trouwens een normale droger die met een slang aan een muurdoorvoer zit. Da's nog veel makkelijker..
We willen ze beiden aansluiten inderdaad. In mijn wasmachine gaat veel meer dan dat je voor het goed zijn in de droger moet stoppen en zo kunnen we dus supersnel drogen. En we hebben toch plek zat. Dan kunnen we gelijk de 2e droger voor die lelijke buis zetten die nu van de gootsteen naar de afvoerbuis loopt..quote:Op woensdag 11 juli 2007 12:28 schreef Troel het volgende:
[..]
maar dan hoef je hem toch helemaal niet te legen? Of komt de droger van Rewimo er ook te staan en gaan jullie voor de hele buurt wassen en drogen?
Jullie hopen dan ook nog ergens in de tuin die pot met goud te vinden? Een droger kost al klauwen vol met geld, maar 2 natuurlijk helemaalquote:Op woensdag 11 juli 2007 12:32 schreef qltel het volgende:
[..]
We willen ze beiden aansluiten inderdaad. In mijn wasmachine gaat veel meer dan dat je voor het goed zijn in de droger moet stoppen en zo kunnen we dus supersnel drogen. En we hebben toch plek zat. Dan kunnen we gelijk de 2e droger voor die lelijke buis zetten die nu van de gootsteen naar de afvoerbuis loopt..
Die had ze op m'n verjaardag kunnen maken, nu is d'r kans verkeken..quote:Op woensdag 11 juli 2007 12:44 schreef Rewimo het volgende:
Onderbroeken gaan in de drogerFrank in een schort moet wel te regelen zijn
Zij er foto's van het huisje....ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk.quote:Op woensdag 11 juli 2007 12:25 schreef qltel het volgende:
En dat terwijl ik op een haar na klaar was met Christan's speelhuisje. Ik heb het huisje zelfs nog beter gemaakt dan het origineel was..
Die komen er, maar nu regent het.. maar het is gewoon een klein huisje, met deurtjes en een raam met luiken erin.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:21 schreef Katinkat het volgende:
[..]
Zij er foto's van het huisje....ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk.
Maar het regent natuurlijk niet heel de tijd..quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:41 schreef qltel het volgende:
[..]
Die komen er, maar nu regent het.. maar het is gewoon een klein huisje, met deurtjes en een raam met luiken erin.
Zoiets..?quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:40 schreef Rewimo het volgende:
Hij is leukHad eigenlijk wel een foto met Christan kijkend uit het raam verwacht
je moet ook niet zonder doel een bouwmarkt binnen lopenquote:Op woensdag 11 juli 2007 13:55 schreef qltel het volgende:
[..]
Die had ze op m'n verjaardag kunnen maken, nu is d'r kans verkeken..Hagebau had trouwens allemaal leuke impulsaankopen. Gereedschap enzo.
Da's z'n enige neef die hier een weekje logeert.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:15 schreef ymme het volgende:
Leuke foto
Wie is die andere jongen? Heeft Cristian nu al vriendjes in het duitse land...
de afvalbak moet je ook sávonds aan de straat zetten.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:34 schreef Rewimo het volgende:
We vroegen nog naar een grotere maat restafvalbak, maar aangezien die 230 euro per jaar extra kost, hebben we daar toch maar vanaf gezienNu krijgen we dus een nieuwe grijze bak, een gele verpakkingenbak alsmede de momenteel ontbrekende twee glaskratten. Donderdag om 6 uur 's morgens moet de oude grijze bak buiten staan
idd wel goed dat je dat aanduid, mijn broer heeft zich zo bijna ooit onthoofd toen ie een jaar of tien was door in het schemerdonker tegen een draad te lopen.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:50 schreef Rewimo het volgende:
Een deel van de omheining (met praktisch waarschuwingslapje: pas op, hier loopt een draad)
[afbeelding]
Er zijn anders wel portiekflats waar de vuilnismannen een sleutel hebben en zelf de containers uit de kelder halen!quote:Op vrijdag 13 juli 2007 22:08 schreef niekth het volgende:
Heel vreemd maar in Duitsland doen ze nét dat beetje extra moeite. Het is nog net niet zo dat ze de vuilnisbak zoeken in je schuur als 'ie er niet staat maar goed...
een groene bak krijgen wij dus niet, maar wij hebben genoeg ruimte om de compost te laten. We hebben nu niet genoeg aan die kleine grijze bak, maar we hebben nu natuurlijk geen gele (verpakkingen) bak, ik neem dus aan dat als alles wat verpakking is in die gele bak kan, we ruimte genoeg hebben in onze kleine grijze bak (en onze grasmaaier vermaalt het gras en stopt het daarna weer tussen het gras dus daarvoor hebben we ook geen groene bak nodig).quote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:59 schreef z80 het volgende:
[..]
en wat wil je met een grote rest afvalbak?
ik ben dan wel alleen maar heb de kleinste maat en toch krijg ik dat ding nooit vol.
de groen bak is met dit weer geen probleem om vol te krijgen (met dank aan me voetbal veld).
Ik bedoelde het meer in het geval dat de bewoners het vergeten zijnquote:Op vrijdag 13 juli 2007 22:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Er zijn anders wel portiekflats waar de vuilnismannen een sleutel hebben en zelf de containers uit de kelder halen!
De mijn zou verder willen op verkenningstocht dan zijn ren; ik hoop dat de jouwe wat beschaafder zijn en genoegen nemen met hun buitengedeelte.quote:Op maandag 16 juli 2007 09:48 schreef Rewimo het volgende:
Ik hoop hetIn de loop van deze week verhuizen ze. Ben benieuwd hoe ze hun nieuwe optrekje vinden.
Jullie gaan dit toch nog wel verder afwerken he? Straks bezeert Guus zich eraan. Of Jamie of Beauty.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:50 schreef Rewimo het volgende:
Aangezien het wel handig is als de katten de ren ook kunnen betreden, hebben we nu een tunnel in de buitenmuur van het washok
Intussen zit er een normaal kattenluik in de houten koker.. En er komt ook ongetwijfeld nog wel een houten randje omheen..quote:Op maandag 16 juli 2007 11:51 schreef Troel het volgende:
[..]
Jullie gaan dit toch nog wel verder afwerken he? Straks bezeert Guus zich eraan. Of Jamie of Beauty.
En het oogt natuurlijk een stuk beter
Ik denk dat die jongste van mij een soort plan op zou zetten om het ding te slopenquote:Op maandag 16 juli 2007 09:59 schreef Katinkat het volgende:
[..]
De mijn zou verder willen op verkenningstocht dan zijn ren
quote:Op maandag 16 juli 2007 17:00 schreef Rewimo het volgende:
Ik wacht nog op een foto van de voltooide ren en het voltooide kattenluik {hint hint}
Sssssttttttquote:Op maandag 16 juli 2007 21:01 schreef Rewimo het volgende:
Is dat stukje aan de zijkant ook al dicht? Of moet je dat nog doen?
Zeggeh, ik ben een maand geleden al verhuisd..quote:Op maandag 16 juli 2007 23:41 schreef Diaan73 het volgende:
* komt weer eens een kijkje nemen![]()
Zow Rewimo en qtel dat schiet erg op zeg. Volgende week al verhuizen....![]()
Ow sorryquote:Op maandag 16 juli 2007 23:44 schreef qltel het volgende:
[..]
Zeggeh, ik ben een maand geleden al verhuisd..
MIj bevalt het tot nu toe prima! Vriendelijke mensen, mooi land, veel rustiger.quote:Op maandag 16 juli 2007 23:47 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
En qtel hoe bevalt het in het Duitse land tot nu toe?
Okay, gelukkig maar.....quote:Op maandag 16 juli 2007 23:51 schreef qltel het volgende:
[..]
MIj bevalt het tot nu toe prima! Vriendelijke mensen, mooi land, veel rustiger.
Guus waarschijnijk wel. De ren is dan ook Guusproef geconstrueerd. Hopen wequote:Op dinsdag 17 juli 2007 07:42 schreef berney het volgende:
Ik vind die kattenren prachtig hoor daar niet van, maar gaan ze er niet in klimmen.
Mijn eigen kat kennende.......![]()
Ze gaan hun gang maar.. We hebben ervoor gezorgd dat er geen ruimte is tussen het gaas en de muur. Ze kunnen zelfs gaan graven, want het gaas is ook ingegraven.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 07:42 schreef berney het volgende:
Ik vind die kattenren prachtig hoor daar niet van, maar gaan ze er niet in klimmen.
En de vraag is ook of Jamie z'n dikke buik er doorheen gesleept krijgt..quote:Op dinsdag 17 juli 2007 08:54 schreef Rewimo het volgende:
Ja, de katten zijn een luikje gewend. Alleen de tunnel zal wel even wennen worden
Je maakt het ze wel heel erg lastig als ze even buiten de ren willen kijken.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:04 schreef qltel het volgende:
[..]
Ze gaan hun gang maar.. We hebben ervoor gezorgd dat er geen ruimte is tussen het gaas en de muur. Ze kunnen zelfs gaan graven, want het gaas is ook ingegraven.
Dat dacht (en zei) ik ook alquote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:19 schreef Pearl22 het volgende:
Waarom is zo'n kattenren eigenlijk nodig? Jullie wonen toch op het platteland met grote tuin?
Als ze eenmaal gewend zijn lopen ze normaliter niet weg.
Gelukkig is de keuken zo groot dat hij er wel past..quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:29 schreef YPPY het volgende:
Dat is gaaf! Gewoon een jukebox in de keuken.
in Goch is het een bak voor de GrunePunkt afval.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:50 schreef qltel het volgende:
Beetje late reactie, maar ik heb het nu helemaal door.
[..]
Dat valt best mee eigenlijk. Thuis had ik een groen, een rest en een papierbak.
Hier een verpakkingen (grune punkt, blik enzo), papier, rest en 3 glaskratten.
Op werkelijk alles hier in dld staat zo'n grune punkt logo. ([afbeelding]) Dat kan dus allemaal in die verpakkingenbak. Dingen die geen verpakking zijn, gaan in de restafval. En wat je aan papier overhoud, gaat in de papierbak. De 3 glaskratten (we hebben er trouwens 4) hebben we bijna niet nodig. vandaar dat er 2 buiten staan en 2 binnen, 1 fungeert als oud-papierbak in de keuken en 1 als lege flessen opslag...
Wij hebben hier ook gele zakken. Daar kun je kennelijk zelf voor kiezen. Maar ik vind een bak eerlijk gezegd makkelijker en we hebben er de plaats voor.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:17 schreef z80 het volgende:
[..]
ik Kleve is is het een gele zak.
en in alle winkels kunje de verpakkingen ook gratie achterlaten (dit is wettelijk zo geregeld).
Gewoon ff wennenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:47 schreef Rewimo het volgende:
En dan maar even een fotootje van Guus in zijn nieuwe ren
[afbeelding]
Hij kijkt nog niet erg blij
quote:Op maandag 23 juli 2007 23:06 schreef Rewimo het volgende:
...
Ik ben vanmorgen extra vroeg opgestaan om mijn bed uit elkaar te halen en verder te gaan met boeken inpakken tot ik me letterlijk niet meer kon keren in die kamer![]()
...
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:27 schreef Rewimo het volgende:
Wanneer komen jullie, Katinka?Wel even wachten tot we de verhuizing verwerkt hebben
Je kunt hier nu je kont niet keren
Lekker toch even voor jullie!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 07:50 schreef Rewimo het volgende:
Alleen onze kleine emigrant is er nog niet. Die is nog uit logeren, maar volgende week komt hij ook hierheenHij doet een rondje opa en oma's.
Is het niet goedkoper om daar een auto te kopen?quote:Op woensdag 25 juli 2007 09:03 schreef Rewimo het volgende:
Vanmorgen vroeg opgestaan om naar het Strassenverkehrsamt in Kleve te gaan voor mijn Duitse kenteken. De wachttijd - berucht daar - viel zowaar mee en we hadden alle papieren compleet (da's ook een wonder als je ziet hoeveel mensen er weer afdruipen omdat er iets niet klopt of ontbreekt aan de papieren). En dus konden we na slechts een half uur het pand verlaten met twee witte kentekenplaten. Ook de auto is dus nu geëmigreerd
Voor mij niet. Mijn auto is van september 2006. Keuring plus kenteken komen op ongeveer 200 euro. Dat valt nogal mee dus.quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:24 schreef Faithz het volgende:
Is het niet goedkoper om daar een auto te kopen?
Dat wel, maar voor een nieuwe auto gelden weer andere regels dan voor een "bestaande"quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:09 schreef z80 het volgende:
Dat mag ook wel. (alle papieren compleet)
het is auto nummer 2 in korte tijd.
We hebben nu alle 3 de variatie's gehad, invoer nieuwe auto (de mijne), invoer oude auto (Rewimo) en kenteken voor een Duits voertuig (aanhanger)..quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:52 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat wel, maar voor een nieuwe auto gelden weer andere regels dan voor een "bestaande"
Da's het domste wat je kunt doen, een auto kopen in Duitsland als je aan de grens woont. Auto's zijn in Nederland veel goedkoper (zonder belasting) dan in de rest van Europa, aangezien je in Nederland een aanschafbelasting (BPM) hebt. Autofabrikanten houden daar rekening mee, en houden de prijs van auto's in Nederland zo, dat hij na de aanschafbelasting betaald te hebben even duur is dan dezelfde auto in een ander land. Als je 'm echter exporteert betaal je geen BPM.quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:24 schreef Faithz het volgende:
[..]
Is het niet goedkoper om daar een auto te kopen?
Jaquote:
maar vervolgens zitten ze zoveel op internet/ fokquote:Op woensdag 25 juli 2007 15:09 schreef Bluezz het volgende:
Heerlijk zoveel ruimte in de keuken!
Hoe doen de poezen het? Je zal wel lekker door kunnen werken zonder Christan
quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:38 schreef z80 het volgende:
maar vervolgens zitten ze zoveel op internet/ fok
dat het niet uit maakt of hij wel of niet aanwezig is.![]()
Als je dat ingecalculeerd hebt bij het maken van de planning is dat geen probleemquote:Op woensdag 25 juli 2007 15:38 schreef z80 het volgende:
[..]
maar vervolgens zitten ze zoveel op internet/ fok
dat het niet uit maakt of hij wel of niet aanwezig is.![]()
Guus struint door het huis alsof het van hem isquote:Op woensdag 25 juli 2007 15:09 schreef Bluezz het volgende:
Heerlijk zoveel ruimte in de keuken!
Hoe doen de poezen het? Je zal wel lekker door kunnen werken zonder Christan
Onze tafel van 2 meter past ook in onze huiskamer en zelfs in het gedeelte wat eigenlijk bestemd is voor eetkamerquote:Op donderdag 26 juli 2007 17:57 schreef Rewimo het volgende:
We hebben er eentje van 2 meter gekocht. En ja, die past in onze grote keukenHij lijkt wel wat op deze hoor
We hebben een digi-abonnement op de folderquote:Op donderdag 26 juli 2007 21:55 schreef octopussy het volgende:
Rewimo, de duitse Lidl heeft vanaf de 30ste allemaal verf en bouwdingen. Misschien kunnen jullie nog iets gebruiken.
oja en een schmutzfangmatte en herrensokke![]()
...en er moet best nog aardig geklust worden. Wij hebben de bauernhof in Pfalzdorf vandaag bezocht; erg leuk, vooral het buitenleven spreekt mij gelijk erg aan. Als ik tussen alle dozen doorkijk, wordt het zeker wel wat, maar er moet nog aardig wat werk verzet worden.quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:56 schreef Rewimo het volgende:
[..]
We hebben een digi-abonnement op de folderEn die van de Aldi, de Plus en nog een paar
Erg handig want ze hebben vaak dingen die we wel kunnen gebruiken, zeker tijdens het klussen
En vanuit de wc kijk je op het zwembad....quote:Op zondag 29 juli 2007 12:07 schreef Rewimo het volgende:
Dit zien we trouwens als we naar buiten kijken hier
Dat valt tegen hequote:Op maandag 30 juli 2007 22:09 schreef Rewimo het volgende:
Hèhè, het Haarlemse huis is leeg. Nu maar snel in de verkoop! Je staat er versteld van hoeveel troep er nog uit een leeg huis komt![]()
Ik geloof dat er tijdens en na de verhuizing 5 rollen vuilniszakken door zijn gegaanquote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:50 schreef Bluezz het volgende:
Dat valt tegen he
Sommige verhuisklussen zijn echt vreselijk vind ik
Toch nergens voor nodig dat weggooien, je gaat toch groter wonenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:46 schreef Rewimo het volgende:
Ik geloof dat er tijdens en na de verhuizing 5 rollen vuilniszakken door zijn gegaanIk heb dan ook wel rigoureus weggegooid. En dan moet je zien wat er alsnog is overgebleven... *zucht*
De laatste dagen is het vooral bezoek ontvangen. En kleine klussen. Nog wat spullen ophalen, duerknoppen verwisslen, schilderen..quote:Op zondag 5 augustus 2007 11:42 schreef Katinkat het volgende:
met welke klussen houden jullie je bezig als het zo warm is; wordt het dan klussen of zwemmen??
Dat zou erg fijn zijnquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:57 schreef Brighteyes het volgende:
Move to KAA vanuit K&W.
We gaan nog even navragen of de verwijderde posts terug gezet kunnen worden.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:36 schreef Katinkat het volgende:
Ik moest wel even zoeken naar waar het topic was gebleven...leek met de noorderzon vertrokken.
Ze schijnen niet meer terug te zetten te zijn..quote:Op woensdag 8 augustus 2007 00:49 schreef niekth het volgende:
[..]
Alleen de verwijderde posts zijn nog niet terug, of wel?
Op het weblog staat er 1 (nee, ik weet ook niet waarom de rest er niet opstaat). En ik neem aan dat die nog wel terug te zetten zijn. Kwestie van een nieuw bericht aanmaken.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:29 schreef Katinkat het volgende:
Dus die leuke schoolfoto's zijn echt weg voor ons.
Mwoah, dat laatste zullen we zowiezo niet doen (aangezien we geen van beiden alcohol drinken..quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:20 schreef z80 het volgende:
Dat krijg je als je teveel bock en bierworsten eet en deze weg spoelt met bier
Oh, het is nu weer stevig, hoor. De latjes die Leen Bakker erin heeft gezet heb ik ondersteund met 1 dikkere stevige balk per kant, beiden vastgezet met goede schroeven en houtlijm, net zoals de oude balkjes. De oude schroeven waren zo "goed", dat ik deze met een tang krom kon buigen. De oude latjes zijn wat ingekort en daar passen nu precies 3 dwarsbalken onder die nu onder onze lattenbodems doorlopen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:49 schreef Katinkat het volgende:
Het wordt tijd dat het nieuwe bed komt denk ik.
De kwaliteit van beide zaken zal wel gelijk zijn; gelukkig lag één van jullie op een goed matras; vangt de klap vast wel op. Van het andere matras ken ik de kwaliteit niet.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:32 schreef Rewimo het volgende:
Het bed was niet van Leen BakkerKwantum
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |