Ow sorryquote:Op maandag 16 juli 2007 23:44 schreef qltel het volgende:
[..]
Zeggeh, ik ben een maand geleden al verhuisd..
MIj bevalt het tot nu toe prima! Vriendelijke mensen, mooi land, veel rustiger.quote:Op maandag 16 juli 2007 23:47 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
En qtel hoe bevalt het in het Duitse land tot nu toe?
Okay, gelukkig maar.....quote:Op maandag 16 juli 2007 23:51 schreef qltel het volgende:
[..]
MIj bevalt het tot nu toe prima! Vriendelijke mensen, mooi land, veel rustiger.
Guus waarschijnijk wel. De ren is dan ook Guusproef geconstrueerd. Hopen wequote:Op dinsdag 17 juli 2007 07:42 schreef berney het volgende:
Ik vind die kattenren prachtig hoor daar niet van, maar gaan ze er niet in klimmen.
Mijn eigen kat kennende.......![]()
Ze gaan hun gang maar.. We hebben ervoor gezorgd dat er geen ruimte is tussen het gaas en de muur. Ze kunnen zelfs gaan graven, want het gaas is ook ingegraven.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 07:42 schreef berney het volgende:
Ik vind die kattenren prachtig hoor daar niet van, maar gaan ze er niet in klimmen.
En de vraag is ook of Jamie z'n dikke buik er doorheen gesleept krijgt..quote:Op dinsdag 17 juli 2007 08:54 schreef Rewimo het volgende:
Ja, de katten zijn een luikje gewend. Alleen de tunnel zal wel even wennen worden
Je maakt het ze wel heel erg lastig als ze even buiten de ren willen kijken.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:04 schreef qltel het volgende:
[..]
Ze gaan hun gang maar.. We hebben ervoor gezorgd dat er geen ruimte is tussen het gaas en de muur. Ze kunnen zelfs gaan graven, want het gaas is ook ingegraven.
Dat dacht (en zei) ik ook alquote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:19 schreef Pearl22 het volgende:
Waarom is zo'n kattenren eigenlijk nodig? Jullie wonen toch op het platteland met grote tuin?
Als ze eenmaal gewend zijn lopen ze normaliter niet weg.
Gelukkig is de keuken zo groot dat hij er wel past..quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:29 schreef YPPY het volgende:
Dat is gaaf! Gewoon een jukebox in de keuken.
in Goch is het een bak voor de GrunePunkt afval.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:50 schreef qltel het volgende:
Beetje late reactie, maar ik heb het nu helemaal door.
[..]
Dat valt best mee eigenlijk. Thuis had ik een groen, een rest en een papierbak.
Hier een verpakkingen (grune punkt, blik enzo), papier, rest en 3 glaskratten.
Op werkelijk alles hier in dld staat zo'n grune punkt logo. ([afbeelding]) Dat kan dus allemaal in die verpakkingenbak. Dingen die geen verpakking zijn, gaan in de restafval. En wat je aan papier overhoud, gaat in de papierbak. De 3 glaskratten (we hebben er trouwens 4) hebben we bijna niet nodig. vandaar dat er 2 buiten staan en 2 binnen, 1 fungeert als oud-papierbak in de keuken en 1 als lege flessen opslag...
Wij hebben hier ook gele zakken. Daar kun je kennelijk zelf voor kiezen. Maar ik vind een bak eerlijk gezegd makkelijker en we hebben er de plaats voor.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:17 schreef z80 het volgende:
[..]
ik Kleve is is het een gele zak.
en in alle winkels kunje de verpakkingen ook gratie achterlaten (dit is wettelijk zo geregeld).
Gewoon ff wennenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:47 schreef Rewimo het volgende:
En dan maar even een fotootje van Guus in zijn nieuwe ren
[afbeelding]
Hij kijkt nog niet erg blij
quote:Op maandag 23 juli 2007 23:06 schreef Rewimo het volgende:
...
Ik ben vanmorgen extra vroeg opgestaan om mijn bed uit elkaar te halen en verder te gaan met boeken inpakken tot ik me letterlijk niet meer kon keren in die kamer![]()
...
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:27 schreef Rewimo het volgende:
Wanneer komen jullie, Katinka?Wel even wachten tot we de verhuizing verwerkt hebben
Je kunt hier nu je kont niet keren
Lekker toch even voor jullie!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 07:50 schreef Rewimo het volgende:
Alleen onze kleine emigrant is er nog niet. Die is nog uit logeren, maar volgende week komt hij ook hierheenHij doet een rondje opa en oma's.
Is het niet goedkoper om daar een auto te kopen?quote:Op woensdag 25 juli 2007 09:03 schreef Rewimo het volgende:
Vanmorgen vroeg opgestaan om naar het Strassenverkehrsamt in Kleve te gaan voor mijn Duitse kenteken. De wachttijd - berucht daar - viel zowaar mee en we hadden alle papieren compleet (da's ook een wonder als je ziet hoeveel mensen er weer afdruipen omdat er iets niet klopt of ontbreekt aan de papieren). En dus konden we na slechts een half uur het pand verlaten met twee witte kentekenplaten. Ook de auto is dus nu geëmigreerd
Voor mij niet. Mijn auto is van september 2006. Keuring plus kenteken komen op ongeveer 200 euro. Dat valt nogal mee dus.quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:24 schreef Faithz het volgende:
Is het niet goedkoper om daar een auto te kopen?
Dat wel, maar voor een nieuwe auto gelden weer andere regels dan voor een "bestaande"quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:09 schreef z80 het volgende:
Dat mag ook wel. (alle papieren compleet)
het is auto nummer 2 in korte tijd.
We hebben nu alle 3 de variatie's gehad, invoer nieuwe auto (de mijne), invoer oude auto (Rewimo) en kenteken voor een Duits voertuig (aanhanger)..quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:52 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat wel, maar voor een nieuwe auto gelden weer andere regels dan voor een "bestaande"
Da's het domste wat je kunt doen, een auto kopen in Duitsland als je aan de grens woont. Auto's zijn in Nederland veel goedkoper (zonder belasting) dan in de rest van Europa, aangezien je in Nederland een aanschafbelasting (BPM) hebt. Autofabrikanten houden daar rekening mee, en houden de prijs van auto's in Nederland zo, dat hij na de aanschafbelasting betaald te hebben even duur is dan dezelfde auto in een ander land. Als je 'm echter exporteert betaal je geen BPM.quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:24 schreef Faithz het volgende:
[..]
Is het niet goedkoper om daar een auto te kopen?
Jaquote:
maar vervolgens zitten ze zoveel op internet/ fokquote:Op woensdag 25 juli 2007 15:09 schreef Bluezz het volgende:
Heerlijk zoveel ruimte in de keuken!
Hoe doen de poezen het? Je zal wel lekker door kunnen werken zonder Christan
quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:38 schreef z80 het volgende:
maar vervolgens zitten ze zoveel op internet/ fok
dat het niet uit maakt of hij wel of niet aanwezig is.![]()
Als je dat ingecalculeerd hebt bij het maken van de planning is dat geen probleemquote:Op woensdag 25 juli 2007 15:38 schreef z80 het volgende:
[..]
maar vervolgens zitten ze zoveel op internet/ fok
dat het niet uit maakt of hij wel of niet aanwezig is.![]()
Guus struint door het huis alsof het van hem isquote:Op woensdag 25 juli 2007 15:09 schreef Bluezz het volgende:
Heerlijk zoveel ruimte in de keuken!
Hoe doen de poezen het? Je zal wel lekker door kunnen werken zonder Christan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |