abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52229369
Krijg je eigenlijk divident over het bedrag waarvoor je de aandelen hebt gekocht of over de dan geldende koers?
pi_52229506
ECB pompt liquiditeit in markt via noodingreep
09-08-2007 14:51:56

Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - De Europese Centrale Bank (ECB) heeft donderdag EUR 94,8 miljard aan liquiditeiten beschikbaar gesteld tegen 4% rente, hoewel de interbankenrente (daggeldrente) steeg tot 4,7%. De ECB spreekt van een noodingreep om de financiele markten te stabiliseren.

De ECB doet deze ingreep voor het eerst sinds 11 september 2001, na de terroristische aanslagen in de Verenigde Staten.

Door de subprimecrisis in de VS is er bij de banken grote terughoudendheid ontstaan bij kredietverlening. Daardoor gaat de daggeldrente de lucht in. In Europa gaat ze tot het hoogste peil in zes jaar tijd. In de VS steeg het vergelijkbare rentetarief van 5,35% tot 5,86%.

Vandaag staken zorgen over de kredietmarkten weer de kop op nadat BNP Paribas drie investeringsfondsen bevroor.
pi_52230782
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:07 schreef Lassekjus het volgende:
Krijg je eigenlijk divident over het bedrag waarvoor je de aandelen hebt gekocht of over de dan geldende koers?
Er wordt een bedrag per aandeel vastgesteld. Voor de hoogte van het dividend kan je bijv. kijken op http://www.dividendpagina.nl/ .
pi_52231894
Volgens mij gaat Amerika gewoon in de plus sluiten en hebben ze europa weer in paniek gejaagd.
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 18:35:33 #205
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_52235193
Leuk man, China dreigt zijn Amerikaanse Obligaties te dumpen als amerika handelsbeperkingen gaat gebruiken tegen China (beschermen interne markt). Geweldig
pi_52238449
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 18:35 schreef SnuggLe het volgende:
Leuk man, China dreigt zijn Amerikaanse Obligaties te dumpen als amerika handelsbeperkingen gaat gebruiken tegen China (beschermen interne markt). Geweldig
Dat zou een daling van de dollar tot gevolg kunnen hebben ?

Wat ik me afvraag is: gaat europa morgen amerika weer volgen of zit die daling er al in verwerkt. (tenzij alles natuurlijk mineur is)

[ Bericht 12% gewijzigd door mikezwet op 09-08-2007 20:52:12 ]
pi_52239792
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:39 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Dat zou een daling van de dollar tot gevolg kunnen hebben ?
Alleen als ze die dollars ook verkopen. Anders zou het volgens mij juist kunnen leiden tot een stijging van de dollar(Hogere rente maakt de Amerikaanse staatsleningen aantrekkelijk)
pi_52240737
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:39 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag is: gaat europa morgen amerika weer volgen of zit die daling er al in verwerkt. (tenzij alles natuurlijk mineur is)
De Dow Jones is verder gedaald na sluiting van de aex, dus er is wel een lagere opening te verwachten morgen tenzij er ander positief nieuws is.
pi_52241420
Inderdaad, met name op het slot weer hard naar beneden, grootste verlies in procenten in ruim 4 jaar tijd.

Even lekker aan de kant blijven lijkt me voorlopig nog wel even het devies.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_52241789
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 21:06 schreef klausch het volgende:

[..]

Sukkel! of jij afgelopen tijd nuttige posts hebt bijgebracht.

En dat is absoluut geen spam, dit is zeker nuttig..

Ik wil mensen laten zien hoe m'n handelssysteem werkt.. en als het profit oplevert...
Je blog laat helemaal niet zien hoe het werkt. Je geeft alleen de signalen, niet hoe ze tot stand komen.
pi_52242041
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:30 schreef _Henry_ het volgende:

[..]

Je blog laat helemaal niet zien hoe het werkt. Je geeft alleen de signalen, niet hoe ze tot stand komen.
oke laatmaar dan.. vraag ene modje hem te verwijderen.
pi_52242279
Je zou best kunnen vertellen hoe je systeem werkt.
pi_52245218
Oh yeh, die short turbo's meepikken als aex weer zo lekker naar beneden kukelt, En redelijke hoge rendementen 50% en hoger, op 1 dag!. Laatste tijd was het dow naar beneden, aex naar beneden, dow naar boven, aex naar boven and so on
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:19:28 #214
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_52249292
Woensdag werd ik erg nerveus. Mijn put optie op de AEX stond zwaar in het verlies. Werd vanmorgen toch erg lekker wakker. Gelijk verkocht dus. Twee dagen op rij 2.5 % verlies voor de AEX hadden de optie erg veel goed gedaan !!!
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_52250155
Ik kan alleen maar zeggen: te laaaaat
pi_52250447
-2,21% weer in de min bij de AEX.. nadat de dow alweer klappen had gekregen.
de AEX Index Turbo Short 533,00 schoppen we er morgen maar weer uit. Gisteren boven de 50% rendement, vandaag zit hij op zo'n 30%.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:25:53 #217
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_52250649
Het gaat erg hard zo. Eens kijken of het dal nu bereikt is.
pi_52250735
Ik zit te denken om wat bij te kopen om de verliezen enigzins op te vangen. De features staan niet zo ver in de min en trekken bij volgens mij...
pi_52250887
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:29 schreef mikezwet het volgende:
Ik zit te denken om wat bij te kopen om de verliezen enigzins op te vangen. De features staan niet zo ver in de min en trekken bij volgens mij...
dat dus .. , bijna alles wat ik de afgelopen dagen dacht kwam verkeerd uit. Op de turbo's na, wat een leuke zomerwinst oplevert. Voor de rest denk ik dat alles nog wel ff naar beneej kukelt
pi_52250981
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

dat dus .. , bijna alles wat ik de afgelopen dagen dacht kwam verkeerd uit. Op de turbo's na, wat een leuke zomerwinst oplevert. Voor de rest denk ik dat alles nog wel ff naar beneej kukelt
De vooruit zichten zien er ook niet goed uit mijns inziens.

Emotie zeg bijkopen
Verstand zegt afblijven

Stel dat je 10.000 investeerd en het stijgt 3%. Heb je 300 euro
Maar als het nou eens 10% of meer zakt zit je mooi in de shit en met deze roerige tijden kijk ik daar helemaal niet gek van op.
pi_52251323
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:40 schreef mikezwet het volgende:

[..]

De vooruit zichten zien er ook niet goed uit mijns inziens.

Emotie zeg bijkopen
Verstand zegt afblijven

Stel dat je 10.000 investeerd en het stijgt 3%. Heb je 300 euro
Maar als het nou eens 10% of meer zakt zit je mooi in de shit en met deze roerige tijden kijk ik daar helemaal niet gek van op.
Mja, Je hebt gelijk, denk natuurlijk ook wel dat juist in dezer dagen die zo hevig op en neer gaan je ook nog flink wat winst kan pakken, op bijv. turbo's.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:31:14 #222
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_52252329
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:29 schreef mikezwet het volgende:
Niet doen. Rustig afwachten totdat alles weer gestabiliseerd is. Nu al bijkopen om te middelen is veel te vroeg, wat doe je als er 10% weer afgaat?
The End Times are wild
pi_52252505
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Niet doen. Rustig afwachten totdat alles weer gestabiliseerd is. Nu al bijkopen om te middelen is veel te vroeg, wat doe je als er 10% weer afgaat?
Mjah, zijn vooral speculanten te vinden hier.
pi_52252681
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:37 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Nou denk dat mensen graag willen beleggen maar op dit moment is het lastig in te schatten wanneer je gaat instappen. Je slaat jezelf voor je kop als je LT wil en je stapt op een piek in.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:44:28 #225
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_52252723
quote:

[..]

Dat blijkt. Al gaan middelen na een koersverlies van een procent of zes, na een stijging van 30% het afgelopen jaar is wel heel erg rap.
The End Times are wild
pi_52252979
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:42 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Nou denk dat mensen graag willen beleggen maar op dit moment is het lastig in te schatten wanneer je gaat instappen. Je slaat jezelf voor je kop als je LT wil en je stapt op een piek in.
Je kan wel willen maar de koersbewegingen van de afgelopen twee weken en nog een zooi factoren zouden genoeg moeten zijn om je tegen te houden om nu in te stappen als je wil beleggen.

Iig, ik wacht fijn nog een paar weken voordat ik wat doe. Nice voor sitting_elfling iig dat hij zoveel winst kan pakken.
pi_52253011
quote:

[..]

Dat klinkt nogal denigrerend
pi_52253025
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:54 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat klinkt nogal denigrerend
Neuh, dat lijkt me juist moeilijker dan beleggen.
pi_52253179
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:54 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Neuh, dat lijkt me juist moeilijker dan beleggen.
Dat is uiteraard maar hoe je de definitie van beleggen en speculeren ziet. Maar je hebt opzich wel volkomen gelijk hoor. Het enige zekerheids puntje voor mij de afgelopen dagen was als de Dow s'avonds in mekaar zakte, de aex leuk mee doet. En gezien de procentuele verliezen vrij aardig waren gingen de short turbo's flink omhoog
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:40:13 #230
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_52254431
Het ging hard ja. Maar ik denk dat we nu de bodem wel bereikt hebben. Gaan we door de 500 dan kan het alleen nog harder gaan. Het zou niet logisch zijn gezien het rendement op de beurs de laatste 10 jaar, maar wie weet.
pi_52254826
Ik ben uitgestapt, heb me verlies gepakt.
Als ik hoor hoe de ecb alles probeert door geld in de markt te pompen.

Heb nog 1 postbank fonds wat ik nog houd...
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:57:40 #232
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_52254934
Oef....als we de 500 maar houden. Dit gaat verder nergens over.
Niet uitgestapt, maar ik wacht wel op een leuk (extra) instapmoment. Koopjesjagen.
pi_52255277
Everything flows

Er is 1 centrale tendens de afgelopen week:

Financiele instellingen vallen over elkaar heen om te melden dat ze miljarden aan subprime leningen hebben uitstaan, maar dat het grootste deel daarvan AAA of AA kwaliteit heeft. Als je ziet welke geringe afwaarderingen ze thans in de boeken nemen, is dat onvoorstelbaar. Het is niet voor niks subprime! Subprime met AAA of AA is een contradictio in terminis!

Dan gaat men toch voorbij aan DE twee grootste problemen op dit moment. Ratingsagencies gaan die schulden downgraden, het hele euvel is dat risico's niet meer werden verdisconteerd. Mijn bek viel dan ook open van de persberichten van bijv. Aegon en ING. Ze waarderen niet af omdat het AAA of AA is. So? Het punt is dat het geen AAA of AA blijft. Ratingagencies gaan de vorderingen herijken. Het is niet voor niks subprime. Alles drijft nu op de waarderingsmodellen van ratingagencies. Zodra die schuiven, gaat alles schuiven.

Tweede punt is dat weliswaar het wel investment grade papier kan zijn, maar het op dit moment volkomen illiquide is. Vandaar dat de ECB liquiditeit de markt in pompt, vandaar dat BNP haar hedgefondsen heeft bevroren.

Derde punt is overigens dat iedereen roept dat de risico's tegenwoordig zo goed gespreid zijn. Dan begrijp ik niet dat slechts een paar financiele instellingen reppen over problemen. Waar zit de rest van de shit dan?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:46:49 #234
11884 Meyer_Lansky
Mastermind of the Mob
pi_52256427
Zo en daar gaan we , allemaal verkopen dankzij het onverantwoorde gedrag van de amerikaanse hypotheekverstrekkers. (Ok heel kort door de bocht). Ander feit is dat er nog nooit zoveel geld is verdiend als in de afgelopen tijd.

Ik denk dat als de eerste schokgolven voorbij zijn we weer vrolijk omhoog gaan. De meeste bedrijven tonen toch uitstekende resultaten.

Ach we zullen zien, voor de lange termijn beleggers onder ons komen er weer mooie bijkoop momenten aan.
3 for us, 1 for the government and 2 for Meyer.
pi_52256832
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:46 schreef Meyer_Lansky het volgende:
Ik denk dat als de eerste schokgolven voorbij zijn we weer vrolijk omhoog gaan. De meeste bedrijven tonen toch uitstekende resultaten.
Dat gedlt dus niet voor banken en verzekeraars. Die uitstekende resultaten zijn boekhoudkundige begrippen, grootendeels gebouwd op credit ratings. Worden de modellen voor credits ratings en met name risico-opslag aangepast, dan zal blijken dat ze de afgelopen jaren heel onverstandige (lees: verliesgevende) deals gedaan hebben.

En als de risico-opslag omhoog gaat, leiden alle bedrijven daaronder (zoals ze nu al doen): de kosten van leningen gaan omhoog.

Kortom: het woord is aan de rating agencies. In anticipatie daarop is de SEC op dit moment een onderzoek aan het doen naar het risicoprofiel van een aantal financiele instellingen.

Die begrijpen namelijk ook niet meer waar het risico gebleven is. Er hangt een enorme afwaardering van schuld boven de markt, maar iedereen zegt dat zij het niet zijn die het risico lopen. Wie dan wel?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:06:44 #236
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_52256987
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:19 schreef SjonLok het volgende:
Ik heb maar weer eens alles verkocht afgelopen vrijdag.

... ondertussen is de AEX onder de 500 geschoten.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:09:21 #237
11884 Meyer_Lansky
Mastermind of the Mob
pi_52257074
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat gedlt dus niet voor banken en verzekeraars. Die uitstekende resultaten zijn boekhoudkundige begrippen, grootendeels gebouwd op credit ratings. Worden de modellen voor credits ratings en met name risico-opslag aangepast, dan zal blijken dat ze de afgelopen jaren heel onverstandige (lees: verliesgevende) deals gedaan hebben.

En als de risico-opslag omhoog gaat, leiden alle bedrijven daaronder (zoals ze nu al doen): de kosten van leningen gaan omhoog.

Kortom: het woord is aan de rating agencies. In anticipatie daarop is de SEC op dit moment een onderzoek aan het doen naar het risicoprofiel van een aantal financiele instellingen.

Die begrijpen namelijk ook niet meer waar het risico gebleven is. Er hangt een enorme afwaardering van schuld boven de markt, maar iedereen zegt dat zij het niet zijn die het risico lopen. Wie dan wel?
Dat is waar , alleen denk ik toch dat er nu wel erg paniekerig wordt gedaan. We zullen het zien, voorlopig wacht ik op mijn gemak af
3 for us, 1 for the government and 2 for Meyer.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:15:32 #238
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_52257305
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:40 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Het ging hard ja. Maar ik denk dat we nu de bodem wel bereikt hebben. Gaan we door de 500 dan kan het alleen nog harder gaan. Het zou niet logisch zijn gezien het rendement op de beurs de laatste 10 jaar, maar wie weet.
Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst, dat is geloof ik les een ? Ik zou niet weten waarom we nu op een bodem zitten. Het probleem is in mijn ogen veel groter dan velen willen zien, overigens heb ik daar een hoop lol om. Als de beurs hoog staat kan het niet op, de meest onwetende mensen vinden hun weg naar de beurs weer en de analysten noemen weer mega koersdoelen. Allemaal lucht en dat mag er best uit, prima zo'n correctie.

Ik neem er nog een bakkie koffie op.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:24:52 #239
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_52257658
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:09 schreef Meyer_Lansky het volgende:

[..]

Dat is waar , alleen denk ik toch dat er nu wel erg paniekerig wordt gedaan. We zullen het zien, voorlopig wacht ik op mijn gemak af
Aan de ene kant denk ik dat er te paniekerig wordt gedaan aan de andere kant is de markt een gegeven. Als iedereen paniekerig doet zal ik dat gedrag dus in moeten calculeren om zo alsnog winst te draaien. Kortom: Verstand ipv emotie
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:03:28 #240
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_52258872
Zolang er maar niet een TE grote paniekreactie ontstaat... als die partijen gewoon rustig op hun handen blijven zitten in plaats van emotie/paniekreactie te vertonen, valt het wel mee.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:22:27 #241
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_52259474
Ik denk dat we ook wel rond de bodem zitten nu, ik zat net iets te lezen over optie strategieen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Optiestrategie%C3%ABn

Best wel interessant:

# O'Hare spread - Een buitenproportionele gok nemen met opties en/of futures en dit afdekken (hedgen) met een vliegtuigticket het land uit. Aan het einde van de dag is men financieel binnen of bankroet, en dan is het zaak het land uit te zijn voordat de clearing bank in de gaten heeft wat er gebeurt is. Vernoemd naar Chicago's vliegveld O'Hare International Airport.

See you in Bora Bora
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:58:24 #242
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_52268058
Weet iemand wanneer Facebook naar de beurs gaat?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_52270229
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 20:58 schreef JimmyJames het volgende:
Weet iemand wanneer Facebook naar de beurs gaat?
In 2006, with the sale of social networking site MySpace to NewsCorp, rumors surfaced about the possible sale of Facebook to a larger media company. Zuckerberg, the owner of Facebook, has said that he does not want to sell the company and denies rumors to the contrary.[30] He has already rejected outright offers in the range of $975 million, and it is not clear who might be willing to pay a higher premium for the site. Steve Rosenbush, a technology business analyst, suspects Viacom.[31]

In September 2006, serious talks between Facebook and Yahoo! took place for the acquisition of the social network, with prices reaching as high as $1 billion.[32] In October, after Google purchased video-sharing site YouTube, rumors circulated that Google had offered $2.3 billion to outbid Yahoo![33]

Peter Thiel, a board member of Facebook, indicated that Facebook's internal valuation is around $8 billion based on their projected revenues of $1 billion by 2015, comparable to that of Viacom's MTV brand[34] and based on shared target demographic audience
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:58:46 #244
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_52273534
Ja ik had gezocht met google. Kwam alleen geen duidelijk antwoord tegen, dacht dat jullie me wellicht verder konden helpen.. anyways, ik had vernomen dat het binnenkort was
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_52308068
Even een resume van info wat ik heb gesprokkeld dit weekeind

Maandag komer er retail cijfers in amerika en dat is een vooruit blik op de vooruitzichten die oa wall markt gaan geven. Daarna komen er cijfers over de voeding en energie prijzen.
Verderop in de week komen er ook nog inflatie cijfers, op basis hiervan kan de FED bepalen of deze fed geld in de markt kan steken.

Is de inflatie dus hoog betekend dat de fed het moeilijk krijgt om n te grijpen.

Ik denk dat er van de week ook nog wel wat "enge" medelingen tevoorschijn gaan komen dus misschien maandag een opleving (afhankelijk van s'ochtends azie en later de futures US) maar de week zal in mineur afsluiten. (Puur gevoel) Er word her en der gesproken van een 470/475
  zondag 12 augustus 2007 @ 19:54:05 #246
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_52310868
Nou ja, volatiliteit is in wezen altijd goed. Er valt in ieder geval mee te verdienen. Laat maar lekker wat lucht uit de markt lopen, kunnen we over een maand of twee weer goedkoop shoppen.
The End Times are wild
pi_52316331
Zijn er hier mensen die via de postbank beleggen?

Wat is dat voor achterlijk gedoe dat als je aandelen verkoopt je het saldo niet direct terug op je effecten rekening hebt.
pi_52325798
ennnn de bordjes zijn weer groen mensen!
pi_52326652
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 23:02 schreef mikezwet het volgende:

Wat is dat voor achterlijk gedoe dat als je aandelen verkoopt je het saldo niet direct terug op je effecten rekening hebt.
Volgens mij is dat bij alle brokers zo, want de broker ontvangt niet direct het geld van de verkoop. Ik denk dat je met effectenkrediet al wel direct wat anders kan kopen voor het bedrag dat je ontvangt, alleen dan betaal je wel wat rente.
pi_52326975
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 23:02 schreef mikezwet het volgende:

niet direct? Hoe lang moet je wachten dan?
pi_52331342
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

niet direct? Hoe lang moet je wachten dan?
Vrijdag ochtend tot maandag ochtend. Dus 1 dag (weekeind niet meegerekend)
pi_52331817
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:23 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Vrijdag ochtend tot maandag ochtend. Dus 1 dag (weekeind niet meegerekend)
Ah, nee ik dacht dat het wat langer duurde, maar bij Binck wat ik zelf gebruik duurt het niet zo lang iig
pi_52337269
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:40 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ah, nee ik dacht dat het wat langer duurde, maar bij Binck wat ik zelf gebruik duurt het niet zo lang iig
Ooo oke. Ik heb nu Alex aangevraagd. Niet om bovenstaand maar omdat er meer fondsen beschikbaar zijn en de gebruikers interface wat beter is. Bij de postbank is het een geklik van hier tot ...
pi_52371948
Ik herinnerde iemand in dit topic die aandelen Spyker had genomen. Die zal wel balen nu dan.
pi_52372185
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:46 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik herinnerde iemand in dit topic die aandelen Spyker had genomen. Die zal wel balen nu dan.
Volgens mij is die al veel eerder gaan balen, merknaam als onderpand voor een lening geven en een bestuurder die aandeelhouders maar lastig vindt en hen beschuldigd van de financiële troep binnen het bedrijf, zijn natuurlijk geen berichten die horen bij een goudgerande onderneming.

Ook nog even een vraagje: Ik heb aandelen Getronics, weet iemand hoe je die moet aanmelden? En wat gebeurt er als je de aandelen niet aanmeld?
pi_52372840
Vreemd toch dat je weet dat het gaat zakken maar toch weer wacht en niet je verstand volg

[ Bericht 10% gewijzigd door mikezwet op 14-08-2007 22:19:19 ]
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:30:45 #257
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_52373743
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 22:09 schreef mikezwet het volgende:
Vreemd toch dat je weet dat het gaat zakken maar toch weer wacht en niet je verstand volg
Volgens mij zijn de problemen nog lang niet over. Een correctie richting de 400 acht ik niet uitgesloten.
pi_52375649
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 22:30 schreef ArnoKlaassen het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de problemen nog lang niet over. Een correctie richting de 400 acht ik niet uitgesloten.
Denk ik ook niet. Had verwacht dat maandag en dinsdag nog wel goed zouden zijn en dan de problemen weer opstapelen. Ik wil nu in ieder geval nog niet instappen voor de LT omdat het te hectisch is en je misschien eind september wel een stukje lager kan instappen.
Ik denk dat je je niet gek moet laten maken door te denken dat je de boot mist.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:26:27 #259
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_52376194
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 23:13 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Denk ik ook niet. Had verwacht dat maandag en dinsdag nog wel goed zouden zijn en dan de problemen weer opstapelen. Ik wil nu in ieder geval nog niet instappen voor de LT omdat het te hectisch is en je misschien eind september wel een stukje lager kan instappen.
Ik denk dat je je niet gek moet laten maken door te denken dat je de boot mist.
Dat dacht ik al. Toen dacht ik dat het naar beneden ging en heb putopties op de AEX gekocht voor volgende maand. Die zullen morgen zo'n 30% stijgen verwacht ik. Een belangrijk signaal is dat ondanks alle injecties de markt toch naar beneden wil.
pi_52378482
Is er een Nederlandse online broker of bank bij wie je rechtstreeks op de Tokio Stock Exchange aandelen kunt kopen?

En: zijn er verstandige meningen over het koersperspectief van de yen (tov eur) de komende twee jaar? Ook enig idee hoe die zal reageren als de dollar alsnog onderuit gaat?
  woensdag 15 augustus 2007 @ 00:53:12 #261
168595 LongOne
Feyenoord till I die!
pi_52378594
Hallo ik ben student en weet vrij weinig van investeren af. Ik heb een klein potje opgespaard waar ik niks mee doe, mijn vraag is kan je met ¤500 wat leuks doen (behalve naar de kroeg gaan ).
pi_52382313
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 00:53 schreef LongOne het volgende:
Hallo ik ben student en weet vrij weinig van investeren af. Ik heb een klein potje opgespaard waar ik niks mee doe, mijn vraag is kan je met ¤500 wat leuks doen (behalve naar de kroeg gaan ).
Als je even wacht 1 aandeel google kopen staat nu op 510 geloof ik.
pi_52382327
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 23:26 schreef ArnoKlaassen het volgende:

[..]

Dat dacht ik al. Toen dacht ik dat het naar beneden ging en heb putopties op de AEX gekocht voor volgende maand. Die zullen morgen zo'n 30% stijgen verwacht ik. Een belangrijk signaal is dat ondanks alle injecties de markt toch naar beneden wil.
Hoe kan dat 30% stijgen dan. De aex zakt of stijgt toch niet 30% in 1 maand ?
pi_52382387
Opties en Turbo's kunnen een stuk harder gaan dan een normale koers of index.
pi_52382676
uiteraard gaat de aex weer naar beneden
  woensdag 15 augustus 2007 @ 14:21:40 #266
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_52389278
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 10:17 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Hoe kan dat 30% stijgen dan. De aex zakt of stijgt toch niet 30% in 1 maand ?
Dat gaat hard. De beurs staat nu op een verlies van 1.12%. Mijn putoptie om een winst van 18.85%. Hefboom werking he en indexopties gaan nog een stuk harder dan gewone opties.
pi_52395224
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 14:21 schreef ArnoKlaassen het volgende:

[..]

en indexopties gaan nog een stuk harder dan gewone opties.
Dat lijkt me sterk. De hefboom heeft niks te maken met het soort onderliggende waarde van de opties of met het type opties (Europees, Amerikaans, ...)
pi_52416114
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 10:16 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Als je even wacht 1 aandeel google kopen staat nu op 510 geloof ik.
Met dat bedrag kan je beter beleggen in een beleggingsfonds, tenzij je wilt gokken.
pi_52416302
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 17:08 schreef _Henry_ het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk. De hefboom heeft niks te maken met het soort onderliggende waarde van de opties of met het type opties (Europees, Amerikaans, ...)
Bij aex index opties is de onderliggende waarde veel hoger dan bij een individueel aandeel. Hierdoor zijn de procentuele spread- en transactiekosten bij out of the money aex index opties veel lager dan bij aandelenopties, waardoor ver out of the money opties die bij aandelenopties vanwege de spread- en transactiekosten niet interessant zijn bij aex index opties wel interessant kunnen zijn. En bij out of the money opties is de hefboom hoger.
pi_52417317
Zo, het gaat wel echt klote met de AEX.
I remember little things you hardly ever do
Tell me why, I don't know why it's over
I remember shooting stars, the walk we took that night
I hope your wish came true, mine betrayed me
pi_52417545
Kut! Heb ik deze keer wel de turbo short gemist van de aex
pi_52420188
prachtige dag vandaag
pi_52420620
Heeft iemand enig idee waar ik indicatieve rentepercentages kan vinden voor obligaties (uiteraard afhankelijk van de rating)?

Alvast bedankt!
pi_52431757
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:27 schreef The_Forcer het volgende:
Zo, het gaat wel echt klote met de AEX.
Gezien je PI was je er nog niet uit ? Ik vind het heerlijk en zie allerlei nieuwe koopmomentjes.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_52432085
Ik zie onderaan een banner :"china aandelen maken Rijk":

Kijk maar eens op TT pagina 524 naar warrants van Intereffect. -16% en india 9% .... Met verlies optijd verkocht vrijdag gelukkig.
pi_52436601
Hoezo zijn de klappen btw veel groter in Europa? Dat we economisch gezien veel minder flexibel zijn dan de VS, ok, maar dit is toch wel iets vreemd. Ik zie de koersen van vandaag nu pas, hele dag bezig geweest.
pi_52436988
Dow Jones laatste uur nog bijna in het groen geraakt ook, met de financials op kop. Zal morgen wel weer een zenuwachtige dag opleveren in Europa op de beursvloer.
pi_52437123
Lijkt me afwachtende beurs morgen (wat we nu in us ook zien met sluiten van de walstreet?) op de uitspraak van de FED wbt de renteverlaging.

Die rente verlaging zou toch negatief zijn voor de hypotheek markt? wat dus juist de aanstichter is van alle ellende ?
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 00:03:44 #279
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_52438875
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 23:06 schreef mikezwet het volgende:
Lijkt me afwachtende beurs morgen (wat we nu in us ook zien met sluiten van de walstreet?) op de uitspraak van de FED wbt de renteverlaging.

Die rente verlaging zou toch negatief zijn voor de hypotheek markt? wat dus juist de aanstichter is van alle ellende ?
Vage sluiting. Morgen misschien maar even wat posities sluiten en dan later op de dag wel weer ergens instappen
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 07:07:32 #280
78918 SeLang
Black swans matter
pi_52441945
Ik kan jullie ook geen moment alleen laten he.
Ga ik ff een weekje fietsen in de rimboe, laten jullie gelijk de beurs crashen

Goed gedaan overigens. De beurs is nog steeds veeel te duur maar het is een beginnetje.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_52442083
Azie is in elk geval weer knalrood, ondanks die slotrally op Wallstreet.

Tis goed om aan de zijlijn te staan momenteel.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 08:20:39 #282
78918 SeLang
Black swans matter
pi_52442297
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 07:44 schreef DIGGER het volgende:
Azie is in elk geval weer knalrood
Het grappige is dat in oost Azie dalende koersen groen zijn en stijgende koersen rood (dus precies omgekeerde van in het Westen). Rood is namelijk in de Chinese cultuur een positieve kleur die geassocieerd wordt met geluk, feest, etc.

Koersstijgingen worden dus aangegeven met rode pijltjes, dalingen met groene pijltjes. Ook de aandelen charts zien er voor mij altijd heel raar uit (candle omhoog = rood, omlaag = groen).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 08:35:16 #283
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52442463
Da's ook niet heel aardig voor kleurenblinden.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_52443916
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 07:44 schreef DIGGER het volgende:
Azie is in elk geval weer knalrood, ondanks die slotrally op Wallstreet.

Tis goed om aan de zijlijn te staan momenteel.
Wat is gisteravond al vermoedde. WallStreet is onveranderd gesloten door steunaankopen. En daarop gaan wij nu ook ophoog.
Slechte ontwikkeling mijns inziens...

Offtopic: http://www.tradesoeasynow.com/nl/default.php
Als ie nou weet hoe je snel geld kan verdienen waarom wil die dan ons boeken aansmeren. Misschien zodat wij verliezen wat hun vervolgens verdienen. (de winsten moeten toch ergens vandaan komen )
pi_52446601
Ik snap de slotrally van gisteren in Amerika in elk geval ook niet.

Hoewel de rode cijfers (ik hou het maar even op deze kleur gezien we hier in NL zitten ) in Azie ook zeker met de positie van de yen te maken hadden.
pi_52447446
Junior mijnaandelen zijn wel erg veel gedaald gisteren. Ik ben weer begonnen met inkopen te doen.
Momenteel posities in Victoria, Gulf Shores en Northern Dynasty.

Verder zie ik kansen in ABN AMRO, Fortis, ING. Ze zijn gedaald in lijn met de Amerikaanse financials terwijl de Nederlandse financials waarschijnlijk veel minder risico's hebben. Fortis voor 26 is een koopje, ING voor 28 is een zeer goede deal. En ABN AMRO kan je voor 33 oppikken en vervolgens voor 38 neerleggen bij het consortium, da's bijna gratis geld.
Met Aegon zou ik nog even wachten, maar als die rond de 11 komt te staan durf ik die ook wel te kopen.
pi_52447530
Aegon is alleen wel het dollar gevoeligste fonds van dat rijtje
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:52:41 #288
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_52449469
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:39 schreef _Henry_ het volgende:
Junior mijnaandelen zijn wel erg veel gedaald gisteren. Ik ben weer begonnen met inkopen te doen.
Momenteel posities in Victoria, Gulf Shores en Northern Dynasty.

Verder zie ik kansen in ABN AMRO, Fortis, ING. Ze zijn gedaald in lijn met de Amerikaanse financials terwijl de Nederlandse financials waarschijnlijk veel minder risico's hebben. Fortis voor 26 is een koopje, ING voor 28 is een zeer goede deal. En ABN AMRO kan je voor 33 oppikken en vervolgens voor 38 neerleggen bij het consortium, da's bijna gratis geld.
Met Aegon zou ik nog even wachten, maar als die rond de 11 komt te staan durf ik die ook wel te kopen.
Maar het consotium had 38 euro in aandelen geboden? Dus dat er meer aandelen kwamen dus de prijs omlaag?
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:19:26 #289
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_52450245
Ik zit ook te kijken om eens flink in te stappen in ING op 28-29. Daar moet op zeker een rendement van 20% te behalen zijn voor het eind van het jaar.
pi_52450707
FEDERAL RESERVE LOWERS DISCOUNT WINDOW RATE TO 5.75% FROM 6.25%
pi_52450789
Het gaat wel erg hard omhoog nu.
pi_52450830
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 13:52 schreef DoimeN het volgende:

[..]

Maar het consotium had 38 euro in aandelen geboden? Dus dat er meer aandelen kwamen dus de prijs omlaag?
ik geloof ongeveer 35 e contant + 0,25 aandeel RBS
pi_52456424
Wat een idioot die Bernanke. Het imago dat hij liep te bouwen is nu ook weg. Dat ze investeerders willen helpen die teveel exposure hebben en daarmee mensen naaien die dit allang inzagen is vreemd. Zo extreem waren de dalingen nog niet.

Iig, die 0.5% gaan toch weinig uitmaken als het niet breder beter gaat. Er moet nog steeds +400 miljard US$ gefinancieerd worden de komende tijd.
pi_52458120
Echt bizar vanmiddag , mega squeeze en spreads in opties was ook groot.
Diverse brokers konden het ook niet aan.
pi_52460654
Ik zeg, maandag weer naar beneden. De grote mannen laten de kleine belegger lekker instappen om er vervolgens zelf uit te springen.

Weet je nog: voor een grote daling eerst een dag stijging....
pi_52461061
Wat denken jullie van dit stukje in het Duits?

Hij heeft eigenlijk altijd gelijk

das war ein richtiger crash die letzten tage!!

die notenbank in usa hat ein emergency intrest rate drop heute morgen gemacht.und das zeigt,obwohl die fed letzt woche meeting hatten,gar nicht mehr wissen,was los ist,sonst haetten die ober-schlauen ja letzten dienstag gesenkt.

alle rating agenturen wie moodys,s und kannst du schon gar nicht mehr trauen,die haben noch vor tagen die ganzen mortgage firmen nicht runter gestuft,im gegenteil ratings bekraeftigt.das ist wie mit dem thema arg,ic h hab das auch immer gesagt,das land ist arm,ist kein industrie-staat,wie bra,das bip von bra ist 5 mal so hoch wie von arg!

alle daten sind luege,meine bank hat das immer nach den studien von s und p und moodys angezweifelt.der real hat 15% in 48 stunden zum usd und euro verloren, es gibt gar kein freefloat in arg.............

nzd ist in 48 std von 1,70-auf 2.05 gestiegen,das noch mit einem zinssatz von 8,5 %

bnp hat div,fonds gechlossen,mal sehen von gm pleite ist,sollen ja so viel mortgage absicherung haben,wir werden noch einiges hoeren,speziel von arg,wenn die blase der wirtschaftsdaten-luege platzt..................

in shanghai wird das ganze ding explodieren in den folgenden tagen und wochen...............................der atx in austria ist 15 minus,den hab ich 2 jahre tag und nacht verfolgt,jetzt ist kasse.............................
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:04:24 #297
29690 csar
Rock On With Yo Bad Self
pi_52472763
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 20:39 schreef mikezwet het volgende:
Ik zeg, maandag weer naar beneden. De grote mannen laten de kleine belegger lekker instappen om er vervolgens zelf uit te springen. Weet je nog: voor een grote daling eerst een dag stijging....
Maandag door de 505.
Freedom is a road seldom traveled by the multitudes
pi_52477230
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 20:39 schreef mikezwet het volgende:
Ik zeg, maandag weer naar beneden. De grote mannen laten de kleine belegger lekker instappen om er vervolgens zelf uit te springen.

Weet je nog: voor een grote daling eerst een dag stijging....
Dit was echt een flinke shortsqueeze...
Denk dat er veel handelaren scheef kwamen te zitten door die stijging en dat was een trigger om nog harder te stijgen.
Kleine beleggers hadden hier niets mee te maken , die stappen overigens nooit in op lage koersen
pi_52477892
tvp
pi_52478011
Kleine beleggers hebben geen invloed op de koersen. En zeker niet met de volumes van de afgelopen weken.

-edit-

Btw, vrijdag was denk ik een zware overreactie van de markten. Men denkt nu opeens dat de FED de boel gaat redden terwijl dat helemaal niet het plan is.

[ Bericht 23% gewijzigd door NightH4wk op 18-08-2007 16:54:33 ]
pi_52480585
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:04 schreef csar het volgende:

[..]

Maandag door de 505.
Grappig dat veel mensen (en vooral (technisch) analisten) meteen na een stijging of daling getallen gaan roepen waar we wel eens zouden kunnen doorbreken naar aanleiding van grafieken die een lijn laten zien.
In een grafiek kan je zoveel lijnen tekeken maar als alles in de shit is en er geen vertrouwen is gaat het toch een eigen weg.

Niet dat ik het goed heb hoor want niemand weet het

Hier verder: [Centraal] Beleggen & Aandelen deel 22

[ Bericht 9% gewijzigd door mikezwet op 18-08-2007 17:46:19 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')