abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:22:27 #241
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_52259474
Ik denk dat we ook wel rond de bodem zitten nu, ik zat net iets te lezen over optie strategieen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Optiestrategie%C3%ABn

Best wel interessant:

# O'Hare spread - Een buitenproportionele gok nemen met opties en/of futures en dit afdekken (hedgen) met een vliegtuigticket het land uit. Aan het einde van de dag is men financieel binnen of bankroet, en dan is het zaak het land uit te zijn voordat de clearing bank in de gaten heeft wat er gebeurt is. Vernoemd naar Chicago's vliegveld O'Hare International Airport.

See you in Bora Bora
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:58:24 #242
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_52268058
Weet iemand wanneer Facebook naar de beurs gaat?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_52270229
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 20:58 schreef JimmyJames het volgende:
Weet iemand wanneer Facebook naar de beurs gaat?
In 2006, with the sale of social networking site MySpace to NewsCorp, rumors surfaced about the possible sale of Facebook to a larger media company. Zuckerberg, the owner of Facebook, has said that he does not want to sell the company and denies rumors to the contrary.[30] He has already rejected outright offers in the range of $975 million, and it is not clear who might be willing to pay a higher premium for the site. Steve Rosenbush, a technology business analyst, suspects Viacom.[31]

In September 2006, serious talks between Facebook and Yahoo! took place for the acquisition of the social network, with prices reaching as high as $1 billion.[32] In October, after Google purchased video-sharing site YouTube, rumors circulated that Google had offered $2.3 billion to outbid Yahoo![33]

Peter Thiel, a board member of Facebook, indicated that Facebook's internal valuation is around $8 billion based on their projected revenues of $1 billion by 2015, comparable to that of Viacom's MTV brand[34] and based on shared target demographic audience
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:58:46 #244
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_52273534
Ja ik had gezocht met google. Kwam alleen geen duidelijk antwoord tegen, dacht dat jullie me wellicht verder konden helpen.. anyways, ik had vernomen dat het binnenkort was
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_52308068
Even een resume van info wat ik heb gesprokkeld dit weekeind

Maandag komer er retail cijfers in amerika en dat is een vooruit blik op de vooruitzichten die oa wall markt gaan geven. Daarna komen er cijfers over de voeding en energie prijzen.
Verderop in de week komen er ook nog inflatie cijfers, op basis hiervan kan de FED bepalen of deze fed geld in de markt kan steken.

Is de inflatie dus hoog betekend dat de fed het moeilijk krijgt om n te grijpen.

Ik denk dat er van de week ook nog wel wat "enge" medelingen tevoorschijn gaan komen dus misschien maandag een opleving (afhankelijk van s'ochtends azie en later de futures US) maar de week zal in mineur afsluiten. (Puur gevoel) Er word her en der gesproken van een 470/475
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
  zondag 12 augustus 2007 @ 19:54:05 #246
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_52310868
Nou ja, volatiliteit is in wezen altijd goed. Er valt in ieder geval mee te verdienen. Laat maar lekker wat lucht uit de markt lopen, kunnen we over een maand of twee weer goedkoop shoppen.
The End Times are wild
pi_52316331
Zijn er hier mensen die via de postbank beleggen?

Wat is dat voor achterlijk gedoe dat als je aandelen verkoopt je het saldo niet direct terug op je effecten rekening hebt.
pi_52325798
ennnn de bordjes zijn weer groen mensen!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_52326652
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 23:02 schreef mikezwet het volgende:

Wat is dat voor achterlijk gedoe dat als je aandelen verkoopt je het saldo niet direct terug op je effecten rekening hebt.
Volgens mij is dat bij alle brokers zo, want de broker ontvangt niet direct het geld van de verkoop. Ik denk dat je met effectenkrediet al wel direct wat anders kan kopen voor het bedrag dat je ontvangt, alleen dan betaal je wel wat rente.
pi_52326975
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 23:02 schreef mikezwet het volgende:

niet direct? Hoe lang moet je wachten dan?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_52331342
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

niet direct? Hoe lang moet je wachten dan?
Vrijdag ochtend tot maandag ochtend. Dus 1 dag (weekeind niet meegerekend)
pi_52331817
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:23 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Vrijdag ochtend tot maandag ochtend. Dus 1 dag (weekeind niet meegerekend)
Ah, nee ik dacht dat het wat langer duurde, maar bij Binck wat ik zelf gebruik duurt het niet zo lang iig
pi_52337269
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:40 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ah, nee ik dacht dat het wat langer duurde, maar bij Binck wat ik zelf gebruik duurt het niet zo lang iig
Ooo oke. Ik heb nu Alex aangevraagd. Niet om bovenstaand maar omdat er meer fondsen beschikbaar zijn en de gebruikers interface wat beter is. Bij de postbank is het een geklik van hier tot ...
pi_52371948
Ik herinnerde iemand in dit topic die aandelen Spyker had genomen. Die zal wel balen nu dan.
pi_52372185
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:46 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik herinnerde iemand in dit topic die aandelen Spyker had genomen. Die zal wel balen nu dan.
Volgens mij is die al veel eerder gaan balen, merknaam als onderpand voor een lening geven en een bestuurder die aandeelhouders maar lastig vindt en hen beschuldigd van de financiële troep binnen het bedrijf, zijn natuurlijk geen berichten die horen bij een goudgerande onderneming.

Ook nog even een vraagje: Ik heb aandelen Getronics, weet iemand hoe je die moet aanmelden? En wat gebeurt er als je de aandelen niet aanmeld?
pi_52372840
Vreemd toch dat je weet dat het gaat zakken maar toch weer wacht en niet je verstand volg

[ Bericht 10% gewijzigd door mikezwet op 14-08-2007 22:19:19 ]
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:30:45 #257
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_52373743
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 22:09 schreef mikezwet het volgende:
Vreemd toch dat je weet dat het gaat zakken maar toch weer wacht en niet je verstand volg
Volgens mij zijn de problemen nog lang niet over. Een correctie richting de 400 acht ik niet uitgesloten.
pi_52375649
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 22:30 schreef ArnoKlaassen het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de problemen nog lang niet over. Een correctie richting de 400 acht ik niet uitgesloten.
Denk ik ook niet. Had verwacht dat maandag en dinsdag nog wel goed zouden zijn en dan de problemen weer opstapelen. Ik wil nu in ieder geval nog niet instappen voor de LT omdat het te hectisch is en je misschien eind september wel een stukje lager kan instappen.
Ik denk dat je je niet gek moet laten maken door te denken dat je de boot mist.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:26:27 #259
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_52376194
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 23:13 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Denk ik ook niet. Had verwacht dat maandag en dinsdag nog wel goed zouden zijn en dan de problemen weer opstapelen. Ik wil nu in ieder geval nog niet instappen voor de LT omdat het te hectisch is en je misschien eind september wel een stukje lager kan instappen.
Ik denk dat je je niet gek moet laten maken door te denken dat je de boot mist.
Dat dacht ik al. Toen dacht ik dat het naar beneden ging en heb putopties op de AEX gekocht voor volgende maand. Die zullen morgen zo'n 30% stijgen verwacht ik. Een belangrijk signaal is dat ondanks alle injecties de markt toch naar beneden wil.
pi_52378482
Is er een Nederlandse online broker of bank bij wie je rechtstreeks op de Tokio Stock Exchange aandelen kunt kopen?

En: zijn er verstandige meningen over het koersperspectief van de yen (tov eur) de komende twee jaar? Ook enig idee hoe die zal reageren als de dollar alsnog onderuit gaat?
  woensdag 15 augustus 2007 @ 00:53:12 #261
168595 LongOne
Feyenoord till I die!
pi_52378594
Hallo ik ben student en weet vrij weinig van investeren af. Ik heb een klein potje opgespaard waar ik niks mee doe, mijn vraag is kan je met ¤500 wat leuks doen (behalve naar de kroeg gaan ).
pi_52382313
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 00:53 schreef LongOne het volgende:
Hallo ik ben student en weet vrij weinig van investeren af. Ik heb een klein potje opgespaard waar ik niks mee doe, mijn vraag is kan je met ¤500 wat leuks doen (behalve naar de kroeg gaan ).
Als je even wacht 1 aandeel google kopen staat nu op 510 geloof ik.
pi_52382327
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 23:26 schreef ArnoKlaassen het volgende:

[..]

Dat dacht ik al. Toen dacht ik dat het naar beneden ging en heb putopties op de AEX gekocht voor volgende maand. Die zullen morgen zo'n 30% stijgen verwacht ik. Een belangrijk signaal is dat ondanks alle injecties de markt toch naar beneden wil.
Hoe kan dat 30% stijgen dan. De aex zakt of stijgt toch niet 30% in 1 maand ?
pi_52382387
Opties en Turbo's kunnen een stuk harder gaan dan een normale koers of index.
pi_52382676
uiteraard gaat de aex weer naar beneden
  woensdag 15 augustus 2007 @ 14:21:40 #266
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_52389278
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 10:17 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Hoe kan dat 30% stijgen dan. De aex zakt of stijgt toch niet 30% in 1 maand ?
Dat gaat hard. De beurs staat nu op een verlies van 1.12%. Mijn putoptie om een winst van 18.85%. Hefboom werking he en indexopties gaan nog een stuk harder dan gewone opties.
pi_52395224
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 14:21 schreef ArnoKlaassen het volgende:

[..]

en indexopties gaan nog een stuk harder dan gewone opties.
Dat lijkt me sterk. De hefboom heeft niks te maken met het soort onderliggende waarde van de opties of met het type opties (Europees, Amerikaans, ...)
pi_52416114
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 10:16 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Als je even wacht 1 aandeel google kopen staat nu op 510 geloof ik.
Met dat bedrag kan je beter beleggen in een beleggingsfonds, tenzij je wilt gokken.
pi_52416302
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 17:08 schreef _Henry_ het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk. De hefboom heeft niks te maken met het soort onderliggende waarde van de opties of met het type opties (Europees, Amerikaans, ...)
Bij aex index opties is de onderliggende waarde veel hoger dan bij een individueel aandeel. Hierdoor zijn de procentuele spread- en transactiekosten bij out of the money aex index opties veel lager dan bij aandelenopties, waardoor ver out of the money opties die bij aandelenopties vanwege de spread- en transactiekosten niet interessant zijn bij aex index opties wel interessant kunnen zijn. En bij out of the money opties is de hefboom hoger.
pi_52417317
Zo, het gaat wel echt klote met de AEX.
I remember little things you hardly ever do
Tell me why, I don't know why it's over
I remember shooting stars, the walk we took that night
I hope your wish came true, mine betrayed me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')