Als je je hier zorgen over maakt kun je het beste gewoon (een deel) verkopen.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:56 schreef merry77 het volgende:
wederom interessante teksten hier. Wat zouden trouwens strategien kunnen zijn om de waarde van het huidige aandelenbezit een beetje af te schermen voor een val naar beneden?
Waarbij de timing wel interessant is: AMH zou op 27 juli dividend uitbetalen, d'r zijn ook mensen die dividend hebben ontvangen, maar na beurs-tijd bracht AMH dit persbericht uit en zijn ze begonnen met het *terugboeken* van dividend.quote:American Home Mortgage yanks dividend at last minute
In a sign of continuing tumult at American Home Mortgage Investment Corp., the troubled Melville-based mortgage bank announced at 10:19 p.m. Friday that it would not deliver the 70 cent per share dividend that was to be paid out that day of major write-downs in its loan portfolios.
Company officials made the move, which they called a delay, because, "The disruption in the credit markets in the past few weeks ... has caused major write-downs of its loan and security portfolios and consequently has caused significant margin calls with respect to its credit facilities," according to a release.
Ik ben de mijne vandaag mooi kwijt met een leuke margequote:Op woensdag 25 juli 2007 12:33 schreef elcastel het volgende:
Nooit meer Getronics hier. Ik heb ze jaren gehad, maar de problemen stapelen zich daar op en de oplossingen blijven uit. Typisch voorbeeld van ballentent, volgens mij zit die Wagenaar er ook nog gewoon.
Mag ik vragen waarom je ze had ? Was dat voor de gok op een overname of had je er vertrouwen in ? Daar ben ik wel benieuwd naar, in ieder geval mooi dat je die premie pakt.quote:Op maandag 30 juli 2007 09:29 schreef Tekniko het volgende:
Ik ben de mijne vandaag mooi kwijt met een leuke marge
Gokje op overname ja. En het voelde een beetje ondergewaardeerd, al had het ook nog wel verder kunnen zakken (want er waren ook de nodige rotte plekken, zoals KW).quote:Op maandag 30 juli 2007 18:32 schreef elcastel het volgende:
Mag ik vragen waarom je ze had ? Was dat voor de gok op een overname of had je er vertrouwen in ? Daar ben ik wel benieuwd naar, in ieder geval mooi dat je die premie pakt.
Inmiddels niet meer. Heb de afgelopen jaren flink gespaard en toen wel een hoop geoefend met virtuele portefeuilles.quote:Op maandag 30 juli 2007 22:32 schreef pingu_ het volgende:
Doet er hier trouwens nog iemand aan virtuele portefeuilles enzo online?
Kan interessant zijn met de rechtzaken die momenteel tegen concurrent Intel lopen:quote:Op maandag 30 juli 2007 21:12 schreef Tekniko het volgende:
Ik zit nu te twijfelen over AMD. Zijn in nog geen jaar tijd gehalveerd, Intel heeft goed huisgehouden met hun Core2, maar AMD heeft volgens mij genoeg potentie en leuke dingen in de pijplijn om binnenkort weer flink mee te gaan doen.
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:18 schreef gronk het volgende:
Volgens mij is de markt bezig met een 'Wilie. E. Coyote'-beweging, als-ie weer eens van een klif is afgelopen. Het wachten is nu op het borden 'Yipe!'.
Wanhoop fase bereikt (desperation)quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:09 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het feit dat de beurs nu weer lijkt te herstellen?
Na vrijdag heb ik zooooveel columns gelezen dat het ergste der ergste er 'eindelijk' zou aankomen ..
Uranium is een lege hype. Al die bedrijven werken met langlopende termijn contracten. Deze toekomstige inkomsten zitten al in de prijs van de aandelen verwerkt. Stijging van de prijs van uranium heeft daar mijn inziens niet veel invloed meer op.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:57 schreef mikezwet het volgende:
Hoe denken jullie over beleggen in Uranium ?
Ik las dat de contracten van Cameco binnenkort gaan aflopen...quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:29 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
Uranium is een lege hype. Al die bedrijven werken met langlopende termijn contracten. Deze toekomstige inkomsten zitten al in de prijs van de aandelen verwerkt. Stijging van de prijs van uranium heeft daar mijn inziens niet veel invloed meer op.
Fannie-mae en freddie mac staan in hun jaarverslag , zijn zeer grote bedrijven in de hypo markt en zijn omstreden.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:49 schreef gronk het volgende:
ABP zit in commercieel vastgoed. Denk kantoorpanden, shopping malls. Andere tak van sport, gelukkig.
Overigens houden de beurzen zich nog verrassend goed.
Mining aandelen zijn een speciale catagorie omdat het een 'depleting business' is. Die mijn is op een bepaald moment leeg en dan is het einde oefening. DE interessante vraag is dus wat de bewezen voorraden zijn van die mijn en wat het kost om het uit de grond te halen. Daarnaast is een groot deel van de toekomstige opbrengst al gehedged (verkocht voor een vaste prijs) dus je weet ongeveer welke opbrengsten binnen gaan komen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:57 schreef mikezwet het volgende:
Hoe denken jullie over beleggen in Uranium ?
Ik denk dan vooral aan het usa/can Cameco en het franse Areva
Als je het vervelend vind om 0,2627 dollar dividend te ontvangen ja, anders heb je mijn inziens geen slechte aankoop gedaan (al was rds eergisteren nog goedkoper)quote:Op woensdag 1 augustus 2007 08:26 schreef Lassekjus het volgende:
Ik heb gisteren RDS gekocht maar heb niet gezien dat ze vandaag ex-divident gaan.
Is dit een HELE grote fout van mij of maakt het niet zoveel uit?
Google is ook zooooo vreselijk moeilijk héquote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:38 schreef Charlotte12345 het volgende:
weet iemand hier ook een goede beursbellegings site ?
en of wat zijn jullie ervaringen daarmee
Lees je je berichten nooit voordat je ze post?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:36 schreef Charlotte12345 het volgende:
oeps capps sorry
weet iemand hier ook een goede beursbellegings site ?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:45 schreef BereNDD het volgende:
[..]
Google is ook zooooo vreselijk moeilijk hé
http://www.google.nl/search?hl=nl&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=beleggingssite&spell=1
tis BereNDD..quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:49 schreef Charlotte12345 het volgende:
[..]
en of wat zijn jullie ervaringen daarmee
en lezen is ook moeilijk toch ???
beste berend nu stalk je me hier ook al , get a live man
postbank niet helemaal up-to-date ?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:13 schreef mikezwet het volgende:
Ik snap er geen fluit van:
Koop de voor de gein bestens 10 warrants via de postbank van INTEREFFEKT CHINA WARR EUR0.1 -C
De uitvoeringskoers is die van vandaag: 13,19
In het depotoverzicht is de waarde: 142,10 (de vorige slotkoers van 14,20)
Hoe zit dat nou?
Dat klopt wel maar ik snap niet hoe het werkt met z'n warrant en dan via de postbank...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:54 schreef corus het volgende:
[..]
postbank niet helemaal up-to-date ?
Intereffekt China Warrants
Laatste Volume Tijd
Laatste 13,19 100 14:52:09
Verschil -1,02 -7,178 %
Bied 13,17 2.700 14:52:09
Laat 13,19 8.449 14:52:09
Hoogste 13,20 10:44:15
Laagste 12,97 09:30:25
Cum. volume --- 167.747
Indicatieve opening ---
Open 13,15 09:30:00
Vorig slot 14,21 31-07-2007
Het moment om uit aandelen te gaan: als willekeurige malloten denken 'snel rijk' te worden op de beurs.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:38 schreef Charlotte12345 het volgende:
Edit. De koers in het depotscherm loopt gewoon achter. De dag erop is het bijgewerkt, is het bedrag van de effecten rekening incl de kosten. Beetje knullig....quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:13 schreef mikezwet het volgende:
Ik snap er geen fluit van:
Koop de voor de gein bestens 10 warrants via de postbank van INTEREFFEKT CHINA WARR EUR0.1 -C
De uitvoeringskoers is die van vandaag: 13,19
In het depotoverzicht is de waarde: 142,10 (de vorige slotkoers van 14,20)
Hoe zit dat nou?
Het lijkt mij niet verstandig om op korte termijn te speculeren op een herstel van de financiële waarden. De renteontwikkeling en de malaise op de subprime markt in de VS zullen de financials voorlopig onder druk zetten.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:47 schreef SnuggLe het volgende:
Iemand stelde paar posts terug de vraag 'welke aandelen bij deze dalingen interessant zjin om op te pikken'. Ik zet mijn geld op ING. Als ING de 30 haalt stap ik even flink in. Ze moeten zeker voor het eind van het jaar weer terug kunnen komen op 33.
Een turbo heeft al een stop loss.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:53 schreef YebCar het volgende:
volgens de bovenstaande posts zou een turbos long op de aex dus een goede optie zijn.
zit nog te denken aan welke stoploss ik moet denken
Ik zit ook elke keer met verbazing te kijken hoe die Chinese markten een geheel eigen leven leiden. Dit is de grootste bubble van allemaal, compleet ontkoppeld van de realiteit. Mijden als de pest!quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 19:22 schreef mikezwet het volgende:
Grappig dat we niks horen van de enorme stijgingen van de Shanghai en Shanzhen indexen.
Het gros van de beleggers/ speculanten denkt op dit moment zo. Iedereen zit nog in bull-market mode en vertoont bij elke dip een bijkoop reflex.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:07 schreef mikezwet het volgende:
M'n verstand zegt dat ik moet wachten met inkopen.
M'n emotie zegt kopen om niet de boot te missen.
Je beschrijft juist een uitgelezen kans om te kopen, zolang men koopt stijgen de koersen. Je moet kijken naar overwaardering of onderwaardering van koersen. Het is niet persé zo dat het anticyclisch opereren een voordeel oplevert, je kunt ook veel voordeel laten liggen, en dat moet je wel meenemen in je kosten/baten beslissing.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 04:56 schreef SeLang het volgende:
Het gros van de beleggers/ speculanten denkt op dit moment zo. Iedereen zit nog in bull-market mode en vertoont bij elke dip een bijkoop reflex.
Dat iedereen bang is om de boot te missen in plaats van bang te zijn om geld te verliezen betekent domweg dat het nu geen uitgelezen kans is om groot in te kopen.
Dit is precies de reden waarom ik het gros van mijn geld in kortlopende (6 mnd) NL staatsobligaties heb zitten. Yield van ~4.15%. Slaapt heerlijkquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:48 schreef corus het volgende:
-En ook in Frankrijk is een schandaal aan het losbarsten. Grote financiele instelling AXA blijkt 2 geldmarktfondsen te beheren waarvan in een maand de koersen met ongeveer 30% gedaald zijn. Ja, u leest het goed: geldmarktfondsen. Om de publicitaire en marktellende onder controle te houden heeft AXA alvast belooft de verliezen (voorlopig $ 500 mln) uit eigen zak goed te maken. Oorzaak: beleggen in subprime en single A. Hoezo geldmarktfonds??????
Denk je veilig te beleggen in geldmarktfonden , stoppen ze je poen in subprime ellende![]()
Daarover verschillen we dan van mening. Kopen op een dipje in een overgewaardeerde markt zie ik niet als een succesvolle strategie.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 05:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je beschrijft juist een uitgelezen kans om te kopen, zolang men koopt stijgen de koersen. Je moet kijken naar overwaardering of onderwaardering van koersen. Het is niet persé zo dat het anticyclisch opereren een voordeel oplevert, je kunt ook veel voordeel laten liggen, en dat moet je wel meenemen in je kosten/baten beslissing.
Ik heb mij ongelukkig uitgedrukt denk ik. Ik vind juist dat je een marktpositie alleen moet bepalen op basis van bedrijfseconomische factoren gerelateerd aan de koers van het aandeel van dat bedrijf. Zoals je schreef over de huidige situatie bekroop mij ineens de gedachte dat je wellicht ook goed van dit soort bull-sentimenten kunt profiteren, zeg maar meer vanuit een ludieke gedachte.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 05:25 schreef SeLang het volgende:
Daarover verschillen we dan van mening. Kopen op een dipje in een overgewaardeerde markt zie ik niet als een succesvolle strategie.
Ik heb nog wat toegevoegd in de vorige post om het verder te verduidelijken wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 05:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik heb mij ongelukkig uitgedrukt denk ik. Ik vind juist dat je een marktpositie alleen moet bepalen op basis van bedrijfseconomische factoren gerelateerd aan de koers van het aandeel van dat bedrijf. Zoals je schreef over de huidige situatie bekroop mij ineens de gedachte dat je wellicht ook goed van dit soort bull-sentimenten kunt profiteren, zeg maar meer vanuit een ludieke gedachte.
Je moet denk ik onderscheid maken tussen de echte speculanten en de mensen die beleggen om vermogen op te bouwen. De eerste categorie is risico-minnend omdat er een vrij sterke relatie is tussen risico en mogelijk rendement, de tweede categorie is risico-mijdend. Het diagram dat je hebt gepost is denk ik alleen van belang voor de speculant, de speculant wil immers winsten behalen vanuit marktsentiment, niet vanuit de toenemende waarde van de onderliggende waarde. De belegger uit de tweede categorie mijdt een dergelijke risicovolle strategie liever, voor die belegger is enkel de stand van de koers van belang niet de plek van de ten opzichte van de golfbeweging die het beurssentiment op basis van dat diagram zou hebben. Het enige dat voor hen telt is overwaardering of onderwaardering ten opzicht van de bedrijfseconomische gegevens.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 05:25 schreef SeLang het volgende:
Waarom ik vind dat de markt is overgewaardeerd had ik al uitgelegd. Dan blijft alleen nog het timingaspect over. Ik recycle even een eerder gepost plaatje:
[afbeelding]
Momenteel weet natuurlijk niemand of we aan de linkerkant van de top zitten (euphoria) of de rechterkant (anxiety/ denial).
In het eerste geval zijn de huidige dalingen een tijdelijk rimpeltje en stijgen we daarna nog even door. Maar aangezien de beurs fundamenteel hoog gewaardeerd is, is dit geen uitgelezen koopkans. Er kan winst worden gemaakt, maar met welk risico?
In het tweede geval (anxiety/ denial) zitten we rechts van de top maar dit wordt door de meerderheid nog niet onderkend. Vandaar dat de meerderheid praat over 'bijkopen'. Dit is een uitgesproken slecht moment om te kopen.
Dit ben ik met je eens.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 05:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je moet denk ik onderscheid maken tussen de echte speculanten en de mensen die beleggen om vermogen op te bouwen. De eerste categorie is risico-minnend omdat er een vrij sterke relatie is tussen risico en mogelijk rendement, de tweede categorie is risico-mijdend. Het diagram dat je hebt gepost is denk ik alleen van belang voor de speculant, de speculant wil immers winsten behalen vanuit marktsentiment, niet vanuit de toenemende waarde van de onderliggende waarde. De belegger uit de tweede categorie mijdt een dergelijke risicovolle strategie liever, voor die belegger is enkel de stand van de koers van belang niet de plek van de ten opzichte van de golfbeweging die het beurssentiment op basis van dat diagram zou hebben. Het enige dat voor hen telt is overwaardering of onderwaardering ten opzicht van de bedrijfseconomische gegevens.
Gezien het feit dat we pas 2 weken aan het dalen zijn getuigt die emotie van een enorme 'bullish' bias zoals je die altijd ziet op markttoppen. De boodschap is dat emotie meestal een slechte raadgever is en je eigenlijk juist tegen je emotie in moet handelen.quote:
M'n verstand zegt dat ik moet wachten met inkopen.
M'n emotie zegt kopen om niet de boot te missen.
Tijdens een paniekbodem heb je altijd een spike in volatiliteit, maar dat betekent niet dat je bij een spike persé een onderwaardering hebt. Langetermijn niet-paniek bodems hebben vaak juist weer een afnemende volatileit.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 05:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het is voor de speculanten overigens wel interessant om de volatiliteit van een aandeel te relateren aan de mate van over of onderwaardering. Ik ben benieuwd welke resultaten daaruit komen, dat geeft namelijk inzicht in de risico's die je op een bepaald moment loopt.
Ik denk dat men (grote beleggers en instanties) de kleine man niet nodig heeft in deze indices. Ze laten "ons" gewoon lekker op Amerika sudderen terwijl de grote mannen er langzaam aan uit stappen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 04:32 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik zit ook elke keer met verbazing te kijken hoe die Chinese markten een geheel eigen leven leiden. Dit is de grootste bubble van allemaal, compleet ontkoppeld van de realiteit. Mijden als de pest!
Wat betreft China zie je nogal een verschil tussen Hongkong (Hang Seng index) en bijvoorbeeld Shanghai (SSE). De waarderingen in Shanghai zijn veel hoger dan in Hongkong terwijl daar geen fundamentele reden voor is. Volgens mij komt dat grotendeels doordat de gewone Chinees (die in Shenzhen of Shanghai belegt) nog nauwelijks ervaring heeft met beleggen en aandelen koopt zonder iets te snappen van waardering. Hij koopt puur omdat hij de koersen omhoog ziet gaan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 09:44 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Ik denk dat men (grote beleggers en instanties) de kleine man niet nodig heeft in deze indices. Ze laten "ons" gewoon lekker op Amerika sudderen terwijl de grote mannen er langzaam aan uit stappen.
Waarom zie je nergens op commerciele sites de koersinformatie van Shanghai, Shangzhen, Taiwan of Brasilie....
Die intereffect fondsen zijn beursgenoteerd en zijn daarom verplicht om te publiceren waar hun geld in is belegd. Dit wordt door een externe accountant gecontroleerd. Je kunt dus gewoon in hun kwartaalverslag kijken welke posities ze hebben/ hadden.quote:Ik heb op dit moment India en China Warrants van Intereffect. Terwijl de koersen in China/India/Taiwan stijgen blijft dit aandeel gelijk of zakt zelfs. Als de koersen aldaar zakken, zakken de warrants wel 7a8%.
Hoeveel vertrouwen moet in z'n organisatie als intereffect hebben? Ik bedoel, ze kunnen net zo goed de rendementen die ze behalen omlaag krikken en de "belegger" maar een klein deel uitkeren...
De Postbank en Intereffect zijn beiden betrouwbare organisaties. Jij bent zelf degene die de keuze maakt om in Chinese warrants of in opkomende markten te beleggen. Het enige wat die organisaties doen is jou in staat stellen om daarin te beleggen. De verantwoordelijkheid en het risico zijn voor jouzelf. Om te weten of je de juiste beleggingskeuze maakt zou ik me eerst eens verdiepen in waar die fondsen in beleggen, wat de waardering is en wat hun benchmark is.quote:Daarnaast Opkomende landen fonds van de postbank, zit ik toch wel goed mee schat ik zo...
Dat vind ik ook altijd komisch. Wordt er nou naar de dag ervoor gekeken, of naar de futures voor de komende dag?quote:Op maandag 6 augustus 2007 22:07 schreef mikezwet het volgende:
Wat een gekte, bij openen van WS gaat europa mee omlaag en uiteindlijk sluit de dow +2%
Morgen dus de aex weer hoger en als WS weer opent weer omlaag ?
aex inderdaad weer hoger! Ben ik blij dat ik de aex shorts kwijt ben.quote:Op maandag 6 augustus 2007 22:07 schreef mikezwet het volgende:
Wat een gekte, bij openen van WS gaat europa mee omlaag en uiteindlijk sluit de dow +2%
Morgen dus de aex weer hoger en als WS weer opent weer omlaag ?
Netjes gedaan, hoeveel procent was 't rendement?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
aex inderdaad weer hoger! Ben ik blij dat ik de aex shorts kwijt ben.![]()
Ja gister dus WS 2% erbij en vandaag gaan wij dus eerst omhoog en daarna gaat het opnieuw achter usa aan.... Grappig is dat de dow maar 5% van all time hight (52weken) afstaat en aex nog 8%quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:58 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Dat vind ik ook altijd komisch. Wordt er nou naar de dag ervoor gekeken, of naar de futures voor de komende dag?
Ik wacht nooit tot mijn spul weer eens wat aangetrokken is.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:46 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Ja gister dus WS 2% erbij en vandaag gaan wij dus eerst omhoog en daarna gaat het opnieuw achter usa aan.... Grappig is dat de dow maar 5% van all time hight (52weken) afstaat en aex nog 8%
Neem een voorbeeld aan China, die doen gewoon wat ze zelf willenUP
Als m'n zooi weer wat is aangetrokken gooi ik alles eruit en zet m'n geld lekker op de bank, dan maar de boot missen en een louzie 2% rente maar dan heb ik tenminste niet dat gezeur. (kost tijd en nog geld ook)
Wacht wel tot alles in elkaar stort (of de dag dat de dollar valt) en iedereen er ziek van is.
Sukkel! of jij afgelopen tijd nuttige posts hebt bijgebracht.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |