abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 juli 2007 @ 08:02:06 #1
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_51157021
Omdat we nog lang niet zijn uitgepraat over deze geldmachine van Rhonda Byrnes, een volgend deel.

Vorige: The Secret Law of Attraction.. Weet je er al van?

Volledig onafhankelijke bronnen (...):

http://www.thesecretletters.com
http://www.secret-scrolls.com
http://www.thesecretforum.tv

Wie heeft het nog steeds niet doorzien en/of wil er nog steeds in geloven, ondanks de onwaarschijnlijkheid?

Kleine uitbreiding:

David Schirmer Exposed:
http://www.youtube.com/watch?v=icklckUsOGM&mode=related&search=

[ Bericht 8% gewijzigd door mvdlubbe op 05-07-2007 14:15:34 ]
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  donderdag 5 juli 2007 @ 08:03:09 #2
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_51157030
En nog altijd de vraag, wanneer twee of meer personen conflicterende dingen wensen, hoe gaat 'Het Universum' daar dan mee om?
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_51157040
Volgens mij moet je het niet zo zweverig zien?
Maar gewoon... Als jij héél erg in iets gelooft... Dan geloven anderen het ook, ergo, dan heb je de meeste kans dat het ook gebeurt. Of, als je het omdraait: Als jij op sollicitatiegesprek gaat, en je denkt de hele tijd "oh ik word toch niet aangenomen", dan merken die mensen dat, en dan gebeurt het meestal ook niet.

Meer is het volgens mij niet.
  donderdag 5 juli 2007 @ 08:10:22 #4
48233 Auticia
warriorette
pi_51157079
Kut, ik postte door het slotje heen .
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 08:02 schreef Auticia het volgende:
Ja .

Verder vind ik het wel een grappige film, wel heel erg amerikaans. Het verhaal erachter is verre van nieuw.
I bet you are flying inside.
pi_51157095
Het wordt trouwens echt iets achterlijks, als je die sites in de OP bekijkt. Van die mensen die denken: "Oh ik wens, ik wens... honderdduizend dollar!" Zo werkt het natuurlijk níet. Pas als jij er echt van overtuigd bent dat je heel rijk zult worden, en je er ook echt je hele leven op inricht, er keihard voor werkt etcetera... Dán zal het je misschien lukken. Natuurlijk, als je bij de pakken neer gaat zitten lukt het sowieso niet. Maar elke dag even wensen, da's natuurlijk niet genoeg.
  donderdag 5 juli 2007 @ 08:15:57 #6
48233 Auticia
warriorette
pi_51157115
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 08:13 schreef Toeps het volgende:
Het wordt trouwens echt iets achterlijks, als je die sites in de OP bekijkt. Van die mensen die denken: "Oh ik wens, ik wens... honderdduizend dollar!" Zo werkt het natuurlijk níet. Pas als jij er echt van overtuigd bent dat je heel rijk zult worden, en je er ook echt je hele leven op inricht, er keihard voor werkt etcetera... Dán zal het je misschien lukken. Natuurlijk, als je bij de pakken neer gaat zitten lukt het sowieso niet. Maar elke dag even wensen, da's natuurlijk niet genoeg.
Ik had laatst zoiets geprobeerd, bedacht me regelmatig dat ik geld op straat zou vinden en hoe blij ik er van zou worden. Ik denk dat het universum wel zag dat ik daarover vrij sarcastisch was, na een week vond ik 10 cent . Toch aardig.

Ik heb een jaar geleden via een andere (voor mij fijnere) methode bewerkstelligd dat ik met een of andere actie won, 100 euro. .
I bet you are flying inside.
pi_51157194
Ik heb ook vaak wat gewonnen.
Ik ben zelfs een keer speciaal naar het Plein in Den Haag gegaan waar ze de laatste Robbie Williams in Paradiso kaartjes weggaven, zo van: "Ik zál die kaartjes winnen!" En dat gebeurde ook, ware het niet dat ik een van de laatste winnaars was.
Waarom ik heb gewonnen? Omdat ik er in geloofde. Met andere woorden: Ik ging niet weg toen het begon te plenzen, ik bleef opletten (men gooide 30 shirts in het publiek, daarvan wonnen er 15 kaartjes, namelijk degene van twee die de Robbie-vraag goed beantwoordde), en toen ik een shirt gevangen had, geloofde ik ook dat ík hem had, terwijl er 5 mensen hun handen aan het shirt hadden. Maar ik "geloofde er in", maw, ik riep heel hard "yes!!!" en deed heel blij, en dat overtuigde de anderen kennelijk, want die lieten los.

Ik heb een tijdje voor werk in van die Primera-zaken het Marlboro-spel gedaan. Klanten moesten in recordtijd een racewagenband verwisselen, en konden zo een trui, cap of aansteker winnen. Die aansteker won je sowieso. Nou had ik een meisje als deelneemster, die na de hele instructie de apparatuur neerlegde, en verzuchtte... "Ik win toch nooit wat..." Nee! Zo niet! Als ze even mee had gedaan, had ze op z'n minst een aansteker gehad.
pi_51157219
Een aansteker......... die "win" ik elke week in de kroeg wel een stuk of wat
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_51157223
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 08:13 schreef Toeps het volgende:
Iets wensen werkt niet alleen, maar het werkt zelfs averechts
Kort door de bocht: Iets wensen houdt concreet iin dat je bevestigd dat je iets nog niet hebt, dat straal je uit en vervolgens krijg je het niet. Ook dat je denkt dat je rijk zal gaan worden, bevestigd dat je nu nog niet rijk bent.
Je voorstellen hoe het zou zijn om rijk te zijn, zou pas voldoende positief zijn.
pi_51157246
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 08:27 schreef vosss het volgende:
Een aansteker......... die "win" ik elke week in de kroeg wel een stuk of wat

Maar er gingen ook flink wat petten en truien doorheen op een dag, en nieteens van die aftandse dingen, maar van dat leuke Marlboro spul.
pi_51157270
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 08:27 schreef STING het volgende:

[..]

Iets wensen werkt niet alleen, maar het werkt zelfs averechts
Kort door de bocht: Iets wensen houdt concreet iin dat je bevestigd dat je iets nog niet hebt, dat straal je uit en vervolgens krijg je het niet. Ook dat je denkt dat je rijk zal gaan worden, bevestigd dat je nu nog niet rijk bent.
Je voorstellen hoe het zou zijn om rijk te zijn, zou pas voldoende positief zijn.
Ja, en dan al je geld uitgeven omdat je denkt dat je rijk bent.

Nee, er zijn genoeg mensen die nu aan de top staan (met sport of kunst of zakelijk), die altijd al, van jongs af aan geweten hebben dat het er in zat. Zo'n Beyoncé bijvoorbeeld, die wist op 8 jarige leeftijd al dat ze een ster ging worden. En dan leef je daar ook naar, dan doe je dingen die in dat straatje passen. En dan heb je de meeste kans dat het gebeurt.
pi_51157276
En jij hebt gewonnen omdat je jezelf voorhield dat je ging winnen.

Right
vosss is de naam,
pi_51157279
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 08:03 schreef mvdlubbe het volgende:
En nog altijd de vraag, wanneer twee of meer personen conflicterende dingen wensen, hoe gaat 'Het Universum' daar dan mee om?
Je kunt anderen niet dwingen tot iets te doen. Je kunt alleen maar de gedachte uitspreken dat je graag in een situatie terecht komt. Mensen die twee conflicterende dingen willen laten we zeggen allebei dezelfde vrouw en weten dit van elkaar, hebben iets aangetrokken dat ze dat van elkaar weten.

Immers als ze het niet zouden weten van elkaar zou het voor beide nogsteeds de 'schijnbare' illusie zijn om allebei te hebben wat men verlangde en is er dus geen conflict!

De LoA gaat er gewoon om, dat je een intentie zet. Daar een gevoel bij kweekt, maar ook kan leven zonder de wens. Je zou het bezinken of loslaten kunnen noemen. Dat in het boek van Abraham Hicks er allerlei methoden staan om je op een dag echt beter te voelen is al een goede reden om het gewoon eens te lezen.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_51157327
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 08:32 schreef vosss het volgende:
En jij hebt gewonnen omdat je jezelf voorhield dat je ging winnen.

Right
Ja. Nou ja, draai het eens om. Als je daar gaat staan met "muh, ik win toch niet"... Ten eerste zou je dan weggaan ivm de regen. En dan win je niet. Ten tweede let je niet zo goed op. Ten derde doe je je best niet om zo'n shirt te vangen. Ergo, de kans dat je dan wint, is wel héél klein. Dan moet er echt iemand zijn, die haast tegen je zin die prijs in je mik duwt.

Maar zo leven heel veel mensen wel hun leven. Hoevaak zie je op fok niet iemand zeuren "ik heb geen werk". Dan komt vervolgens half fok ideeën aandragen, maar de TS veegt alles meteen van tafel. "Neeej, dat werkt toch niet, nee daar solliciteer ik maar niet, want ze nemen me toch niet aan..." Nee, klopt, als je niet solliciteert, of binnenloopt zo van "jullie nemen mij vast niet aan hè, nee toch, idd, just checking", nee logisch dat ze je niet nemen!
pi_51157407
Laat ik het anders zeggen Toeps....... je zei net dat 5 mensen een hand aan dat shirt hadden en loslieten toen jij YESSSS riep.

Als ik 1 van die vijf was geweest dan had ik bij mn eigen gedacht: "wat meent die sufkut wel niet met haar ge-yes, ik heb godverdomme dat shirt vast ja! !! "

Dan had je mooi op je neus staan te kijken met je tjsakka-ik-ga-winnen-gevoel
vosss is de naam,
  donderdag 5 juli 2007 @ 08:44:02 #16
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_51157419
ik moet het boek nog steeds uitlezen...maar dat kan ik mooi op kreta doen
  donderdag 5 juli 2007 @ 08:47:26 #17
8372 Bastard
Persona non grata
pi_51157469
Waar gaat het over? De kracht van positief denken?
The truth was in here.
pi_51157481
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 08:42 schreef vosss het volgende:
Laat ik het anders zeggen Toeps....... je zei net dat 5 mensen een hand aan dat shirt hadden en loslieten toen jij YESSSS riep.

Als ik 1 van die vijf was geweest dan had ik bij mn eigen gedacht: "wat meent die sufkut wel niet met haar ge-yes, ik heb godverdomme dat shirt vast ja! !! "

Dan had je mooi op je neus staan te kijken met je tjsakka-ik-ga-winnen-gevoel
Hihi, da's waar. Maar dan doe jij feitelijk hetzelfde als ik. Jij gelooft dat jíj gaat winnen. Die andere mensen deden dat kennelijk niet.
pi_51157533
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 08:47 schreef Bastard het volgende:
Daar komt het inderdaad op neer.
De uitdaging is echter voor veel mensen om echt positief te denken.
Mensen zijn toch geneigd om snel te denken 'gaat toch niet lukken' 'dit word nix'.
pi_51157610
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 08:47 schreef Bastard het volgende:
Positief denken is zeg maar om een glimlach op je gezicht te krijgen. De clue zit hem in, je komt niets te kort, dus als je iets nieuws wilt moet je eigenlijk eens waarderen wat je nu hebt. Als je dat doet dan kun je stapje bij beetje nieuwe leukere dingen aantrekken.
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_51157802
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 08:47 schreef Toeps het volgende:

[..]

Hihi, da's waar. Maar dan doe jij feitelijk hetzelfde als ik. Jij gelooft dat jíj gaat winnen. Die andere mensen deden dat kennelijk niet.
Ik geloof helemaal niks.
Als ik dat shirt vast heb dan héb ik al gewonnen. Dat jij er dan nog met je poten aanzit zal me verder worst zijn.

Ik geloof er overigens geen zak van. Ik denk elke week de lotto te winnen, maar het is me nog nooit gelukt
vosss is de naam,
  donderdag 5 juli 2007 @ 09:18:30 #22
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_51157899
"YES" roepen en zo anderen intimideren los te laten heeft NIETS met 'Het Universum' te maken. Mensen met een grote bek komen over het algemeen verder dan mensen zonder.
pi_51157954
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 09:11 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik geloof helemaal niks.
Als ik dat shirt vast heb dan héb ik al gewonnen.
Dat is exact het punt, dan gelóóf je het toch? Als jij onzeker zou zijn, en daar zou staan van "euh..." dan win je niet.

En dat gezever over "het universum"... Volgens mij is er niet zo iets als een of ander autonoom universum dat jou geeft wat je toekomt etc. Ja, de gevolgen van al je acties zullen invloed hebben op je leven, maar da's toch gewoon iets aards? Iets wat je met je houding bewerkstelligt? Volgens mij is "het universum" gewoon een soort abstracte voorstelling van dat principe, niet iets god-achtigs wat jou dingen kan geven oid.
pi_51158101
quote:
Ik geloof helemaal niks.
Gelukkig is dit een van de filosofische stromingen die niet wenst dat jij anders gaat denken dan je zelf wilt
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:35:34 #25
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_51159516
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 09:22 schreef Toeps het volgende:

[..]

Dat is exact het punt, dan gelóóf je het toch? Als jij onzeker zou zijn, en daar zou staan van "euh..." dan win je niet.

En dat gezever over "het universum"... Volgens mij is er niet zo iets als een of ander autonoom universum dat jou geeft wat je toekomt etc. Ja, de gevolgen van al je acties zullen invloed hebben op je leven, maar da's toch gewoon iets aards? Iets wat je met je houding bewerkstelligt? Volgens mij is "het universum" gewoon een soort abstracte voorstelling van dat principe, niet iets god-achtigs wat jou dingen kan geven oid.
Het hele punt van "The Secret" is dat het wél de oorzaak in externe factoren legt. "HET UNIVERSUM" is niet een kreet die ik bedenk, daar gaat het over in die 'documentaire'.

Je verhaal over die kaartjes winnen is derhalve wel aardig maar niet ontopic.
pi_51160651
quote:

[..]

Ik geloof helemaal niks.
Als ik dat shirt vast heb dan héb ik al gewonnen. Dat jij er dan nog met je poten aanzit zal me verder worst zijn.

Ik geloof er overigens geen zak van. Ik denk elke week de lotto te winnen, maar het is me nog nooit gelukt
Denk (hoop) ook niet dat Toeps de lotto denkt te winnen met die denkwijze. Wat hij zegt is eigenlijk alleen maar dat je je kansen kunt vergroten om iets te "winnen" door er ook voor te gaan.
Heeft echter niets te maken met het beïnvloeden van je kans om iets te winnen als het op een pure kansberekening neer komt.

Als je echt wilt winnen, dan doe je er meer voor, let je meer op en ga je iets langer door, waardoor je kansen toenemen om ook daadwerkelijk je doel te bereiken.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_51161041
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:35 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Het hele punt van "The Secret" is dat het wél de oorzaak in externe factoren legt. "HET UNIVERSUM" is niet een kreet die ik bedenk, daar gaat het over in die 'documentaire'.

Je verhaal over die kaartjes winnen is derhalve wel aardig maar niet ontopic.
Volgens mij snap jij het dan niet helemaal, want het zit juist wél in jezelf.

Lees: http://www.grenswetenschap.nl/onbegrensd.asp?id=1

Het ligt puur aan jezelf, of je focust op positieve of negatieve dingen.
pi_51161092
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:12 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Denk (hoop) ook niet dat Toeps de lotto denkt te winnen met die denkwijze. Wat hij zegt is eigenlijk alleen maar dat je je kansen kunt vergroten om iets te "winnen" door er ook voor te gaan.
Heeft echter niets te maken met het beïnvloeden van je kans om iets te winnen als het op een pure kansberekening neer komt.

Als je echt wilt winnen, dan doe je er meer voor, let je meer op en ga je iets langer door, waardoor je kansen toenemen om ook daadwerkelijk je doel te bereiken.
Ik ben een meisje.

Maar idd, dat is wat ik bedoel. Als Lance Armstrong na zijn eerste keer spierpijn had gedacht "ach, dat fietsen, wat heb je er ook eingelijk aan..", dan had ie natuurlijk nooit de Tour gewonnen. Da's ook de overeenkomst tussen alle mensen die succesvol zijn. Ze geloven in zichzelf.
pi_51162713
Zelfvertrouwen en je goed voelen... heeft er iemand hier die nu over de secret kwebbelt ooit het originele LoA boek gelezen?
  donderdag 5 juli 2007 @ 13:35:01 #30
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51165394
Je hoeft er niet in te geloven of dingen te offeren voordat het werkt trouwens, het is geen God waar je toe moet bidden voor je wens in vervulling gaat of iets waar je zelfs kennis van hoeft te hebben voor het functioneert. Maar als je er wel kennis van hebt en erin vertrouwd dan kan je het een beetje sturen. Als al je intenties 100% meteen in vervulling zouden gaan dan wordt het een chaos, simpel zat. Het is geen wondermiddel die je binnen een week miljonair maakt of waarmee je zomaar een ziekte mee kan weg intentiëren ( is dat een woord? ) maar toch is het er en werkt het of je nou wilt of niet. Het is ook niet iets wat boos wordt als je het negeert oid dus het is ook totaal niet boeiend of je er actief iets mee doet want dat doe je toch wel. Je hoeft het niet te geloven dus maar het is wel leuk om mee te spelen als je er vanaf weet èn erin gelooft.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 5 juli 2007 @ 13:35:41 #31
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_51165421
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:26 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ik ben een meisje.

Maar idd, dat is wat ik bedoel. Als Lance Armstrong na zijn eerste keer spierpijn had gedacht "ach, dat fietsen, wat heb je er ook eingelijk aan..", dan had ie natuurlijk nooit de Tour gewonnen. Da's ook de overeenkomst tussen alle mensen die succesvol zijn. Ze geloven in zichzelf.
Dit is toch iets compleet anders dan waar het om gaat? Een beetje geloven in jezelf, ja, daar heb je toch geen film voor nodig mag ik hopen.

"Góh, Bep, als je ervoor gaat bereik je meer dan wanneer je niks doet. Wat een aai-opener, die Siekrit!"

Tevens is het natuurlijk gelul, iets bereiken betekent niet per definitie gelukkig zijn. Maar dat terzijde.
  donderdag 5 juli 2007 @ 13:37:35 #32
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51165509
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:35 schreef mvdlubbe het volgende:

Tevens is het natuurlijk gelul, iets bereiken betekent niet per definitie gelukkig zijn. Maar dat terzijde.
Klopt maar dat is ook niet hoe het werkt, als jij er van overtuigd ben dat je nooit gelukkig zal worden dan helpt het je er ook bij.
Vrijheid
pi_51165575
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:35 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Dit is toch iets compleet anders dan waar het om gaat? Een beetje geloven in jezelf, ja, daar heb je toch geen film voor nodig mag ik hopen.

"Góh, Bep, als je ervoor gaat bereik je meer dan wanneer je niks doet. Wat een aai-opener, die Siekrit!"

Wat denk jíj dan dat ze in die film vertellen? Een toverspreuk waarmee alles vanzelf naar je toekomt? Meer kán het toch ook niet zijn?

En de meeste mensen voor wie The Secret werkt, zijn de personen die er duur betaalde cursussen over geven. (Er is nu ook zo'n Antilliaan overdags op tv, bij zo'n homeshopping/prutprogramma, In Balans heet het of zo. Zijn secret? Zo veel mogelijk mensen naar zijn seminars krijgen. )
  donderdag 5 juli 2007 @ 13:43:31 #34
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_51165719
Mensen die het blijkbaar niet wisten, trouwens: J.S. Bach, A. de Grote, A. Hitler, G. Khan, J. Caesar. e.v.a.

En Beethoven, wel in de lijst, werd ontzettend doof, tegen het einde van zijn leven. Zal hij wel aan zichzelf te danken hebben gehad, niet!
  donderdag 5 juli 2007 @ 13:51:35 #35
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51166018
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:43 schreef mvdlubbe het volgende:
Mensen die het blijkbaar niet wisten, trouwens: J.S. Bach, A. de Grote, A. Hitler, G. Khan, J. Caesar. e.v.a.

En Beethoven, wel in de lijst, werd ontzettend doof, tegen het einde van zijn leven. Zal hij wel aan zichzelf te danken hebben gehad, niet!
Weet jij wat Beethovens grootste angst was diep in zijn hoofd? Nee toch? Ik kan mij zomaar voorstellen dat doofheid iets was waar hij verschrikkelijk bang voor was, dat is ook een intentie in de vorm van angst hebben voor hou je je ermee bezig en zal het de kansen verhogen dat het gebeurt. En verder, voor de zoveelste keer, zal je bij grotere dingen ook te maken krijgen met tegenstrijdige intenties dus zal het niet altijd uitlopen op de gewenste uitkomst van iedereen. Simpel.
Vrijheid
pi_51166105
Toch vind ik het wel hard om tegen mensen met een ongeneeslijke ziekte te zeggen dat ze maar heel hard moeten denken dat ze gezond zijn.
  donderdag 5 juli 2007 @ 13:55:05 #37
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_51166143
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:39 schreef Toeps het volgende:

[..]

Wat denk jíj dan dat ze in die film vertellen? Een toverspreuk waarmee alles vanzelf naar je toekomt? Meer kán het toch ook niet zijn?

En de meeste mensen voor wie The Secret werkt, zijn de personen die er duur betaalde cursussen over geven. (Er is nu ook zo'n Antilliaan overdags op tv, bij zo'n homeshopping/prutprogramma, In Balans heet het of zo. Zijn secret? Zo veel mogelijk mensen naar zijn seminars krijgen. )
Letterlijk, uit 'the 1st 20 minutes'
quote:
The law of attraction is really obedient. When you think of the things that you want, and you focus on them, with all of your intention, the law of attraction will give you what you want. Every time.
En dan die wazige "Professor", theoreticus met een labcoat.
quote:
I'm not talking to you from the point of just "Wishful thinking" or "Imaginary Craziness", I'm talking to you from a 'Deeper Basic Understanding'.
Daar haal je toch niet uit dat het gaat om een beetje van je houding en wat positivo-quack?
  donderdag 5 juli 2007 @ 13:56:36 #38
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_51166196
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:51 schreef jogy het volgende:

[..]

Weet jij wat Beethovens grootste angst was diep in zijn hoofd? Nee toch? Ik kan mij zomaar voorstellen dat doofheid iets was waar hij verschrikkelijk bang voor was, dat is ook een intentie in de vorm van angst hebben voor hou je je ermee bezig en zal het de kansen verhogen dat het gebeurt. En verder, voor de zoveelste keer, zal je bij grotere dingen ook te maken krijgen met tegenstrijdige intenties dus zal het niet altijd uitlopen op de gewenste uitkomst van iedereen. Simpel.
"Haha, jogy, haha". Volgens die 'documentaire', wist Beethoven van "The Secret". Beetje vreemd dat hij er zo mee omgaat, niet?
  donderdag 5 juli 2007 @ 13:58:58 #39
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_51166292
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:54 schreef Toeps het volgende:
Toch vind ik het wel hard om tegen mensen met een ongeneeslijke ziekte te zeggen dat ze maar heel hard moeten denken dat ze gezond zijn.
Dat is, zeer precies, hetgeen dat wordt gesuggereerd. ALLES dat je overkomt is je eigen schuld. Niet deels of het meeste, alles.

Dat zulks aanwijsbaar onzin is, begint al bij de conceptie. Een van de belangrijkste gebeurtenissen van je lichaam en niemand die jou iets vraagt. "What kind of host do you want to be in" m'n reet. Tenzij je natuurlijk gelooft dat de mens al bestaat voordat het lichaam geproduceerd is...
pi_51166625
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:54 schreef Toeps het volgende:
Hoe denk jij dat placebo's werken?
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:09:42 #41
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51166632
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:56 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

"Haha, jogy, haha". Volgens die 'documentaire', wist Beethoven van "The Secret". Beetje vreemd dat hij er zo mee omgaat, niet?
Ik zeg ook niet dat the secret het helemaal goed had hoor maar er zit een kern van waarheid in.
Vrijheid
pi_51166690
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:56 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Jij bent bekend met het Master Key System?
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:28:37 #43
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51167282
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:09 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Hoe denk jij dat placebo's werken?
'maar dat is gewoon het lichaam die meer kan dan men denkt, hoor'
Vrijheid
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:30:58 #44
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_51167375
Ja, net als die fantastische placebo's tegen huidkanker. Werken als een trein!

...

En nee, ik ben niet bekend met 'Master Key System'.

Oh ja. Het feit dat er dingen zijn die niet verklaarbaar zijn op dit moment, maakt onaannemelijke 'verklaringen' niet waardevoller.
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:33:43 #45
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51167496
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:30 schreef mvdlubbe het volgende:

...

Oh ja. Het feit dat er dingen zijn die niet verklaarbaar zijn op dit moment, maakt onaannemelijke 'verklaringen' niet waardevoller.
Ligt eraan in hoeverre je het onaannemelijk ziet. Het enige wat wij bijvoorbeeld weten van het hele quantumzooitje is dat het erg vreemd is, de rest is pure speculatie in welke richting je ook bekijkt.
Vrijheid
pi_51167569
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:30 schreef mvdlubbe het volgende:
Je zou je eens moeten verdiepen in die materie. Hoeveel mensen er niet genezen tijdens wetenschappelijke experimenten terwijl ze een pilletje met niets krijgen.
quote:
Dat ligt zeg maar aan de basis van al die mensen die genoemd worden. En is een van de twee 'werken' waar op 'the secret' is gebasseerd.
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:36:40 #47
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_51167589
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:35 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Dat ligt zeg maar aan de basis van al die mensen die genoemd worden. En is een van de twee 'werken' waar op 'the secret' is gebasseerd.
Welke mensen die waar worden genoemd?
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:38:16 #48
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_51167639
Overigens, Toeps, denk ik dat je gelijk hebt wat betreft datgene dat je uit de film haalt als 'werkbaar' en/of realistisch. Dat je bij jezelf blijft in wat je wil en wat je doet en verwacht, lijkt me niet meer dan logisch.
Mijn probleem met de film is dan ook dat het niet gaat over tastbare inzet maar over 'universele energie'...
pi_51167641
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:36 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Welke mensen die waar worden genoemd?
Een beethoven, gates, einstein, rockefeller, etc. Waar: in dat filmpje van je.
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:43:58 #50
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51167880
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:38 schreef mvdlubbe het volgende:
Overigens, Toeps, denk ik dat je gelijk hebt wat betreft datgene dat je uit de film haalt als 'werkbaar' en/of realistisch. Dat je bij jezelf blijft in wat je wil en wat je doet en verwacht, lijkt me niet meer dan logisch.
Mijn probleem met de film is dan ook dat het niet gaat over tastbare inzet maar over 'universele energie'...
Tja, en ik ben het ermee eens dat die 'universele energie'ook daadwerkelijk aanwezig is volgens mij. Maarja, helaas kan het niet echt bewezen worden dus blijft het bij bakeleien .
Vrijheid
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:49:21 #51
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_51168065
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:50:04 #52
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_51168091
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:38 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Een beethoven, gates, einstein, rockefeller, etc. Waar: in dat filmpje van je.
Een boek uit begin 1900 staat aan de basis van het succes van Beethoven? Dat is een wel erg non-lineaire opvatting van de geschiedenis...
pi_51168284
Verdiep je er even in wil je? Haanel heeft dit niet allemaal zelf bedacht. Dit was het 'The Secret' boek van 1900. Er wordt beweerd dat deze opgeschreven wijsheid aan de basis ligt van veel succes.

De basis van 'The Secret' ligt in:

Law of Attraction (The teachings of Abraham Hicks)
Master Key System

Nu kun je misschien de boeken van 'Seth' nog herinneren, of 'Talking with God' (dacht dat het zo heette). Dat heeft weer aan de wieg gestaan van het Abraham gedeelte.

..iig ik ben hier niet om je te bekeren. Jij ook niet om 'ons' belachelijk te maken. Als je wat wilt weten mag je het best vragen en anders ga verder met je leven
  donderdag 5 juli 2007 @ 15:02:08 #54
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51168483
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:55 schreef Skinkie het volgende:
..iig ik ben hier niet om je te bekeren. Jij ook niet om 'ons' belachelijk te maken. Als je wat wilt weten mag je het best vragen en anders ga verder met je leven
Vrijheid
  donderdag 5 juli 2007 @ 15:33:28 #55
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_51169597
Ho ho, het is hier niet mijn bedoeling iemand belachelijk te maken, behalve de uitbuiters en misleiders van genoemde 'film'. Ze maken misbruik van hebzucht en stupiditeit teneinde zichzelf te verrijjken.
Wat moet je doen om te bereiken wat je wilt? De hele dag eraan denken. De godganse dag prevelen, visualiseren dat je het al hebt en het komt vanzelf naar je toe. Juist ja. De hele dag bezig zijn met hebberigheid, dáár word je gelukkig van!

En als je de hele tijd ergens mee bezig bent? Ja, dan gaat het je vanzelf opvallen. Dan is het vinden van éénmaal 1 euro al een 'geld op bestelling mirakuleus wat een wonder het werkt'-moment.
  donderdag 5 juli 2007 @ 15:39:30 #56
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51169792
Ah check, ik geef je ook wel gelijk dat the secret niet helemaal jofel overkomt en dat ook niet is natuurlijk maar de achterliggende gedachte is dus geen bullshit. The secret is ook hoofdzakelijk gemaakt door en voor Amerikanen dus de insteek is 'geld! Roem! Spullen!' en zo bereiken ze wel het grote publiek, dat is het goede deel van de film/docu het slechte is dus dat je er jeuk van krijgt als je het kijkt. Al zijn er dus wel genoeg boeken te vinden met een heel andere insteek die het over hetzelfde hebben en waar je niet per definitie geirriteerd van raakt als je het leest.
Vrijheid
pi_51169816
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 15:33 schreef mvdlubbe het volgende:
Wat moet je doen om te bereiken wat je wilt? De hele dag eraan denken. De godganse dag prevelen, visualiseren dat je het al hebt en het komt vanzelf naar je toe. Juist ja. De hele dag bezig zijn met hebberigheid, dáár word je gelukkig van!
Nee. Ik leg het nog een keer uit.

- Je wilt iets graag, je denkt dat je het hebt en dat het realiseerbaar is, hoe voelt dat. (Intentie zetten)
- Je laat het los, oftewel het is een mooie gedachte, komt nog wel
- Opeens zie je dat het er is

(Vergelijk het met: je zoekt iets, kan het niet vinden, gaat even zitten, en ziet het zo liggen)

Het idee is alleen, ga nu niet zeggen het werkt niet, want dan werkt het ook niet. Aan iedere stap zit een bepaalde tijd en je moet op een bepaald niveau zitten. Kun je allemaal lezen
  donderdag 5 juli 2007 @ 15:42:24 #58
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_51169877
Daarbij is het minstens verwerpelijk mensen voor te spiegelen dat 'alles kan' en niets anders dan reclamemakers ons doorlopend (proberen te) doen geloven.

Alles kan met:
- (vaat)(af)wasmiddel
- geurwater
- doucheprodukten
- the secret.
- makeup
- een auto
- etc.

Kortom, als het huidige succes van The Secret (boek en film) afneemt, volgt er ongetwijfeld een deel 2 met nóg meer geheimen, nóg een DVD (á la what the bleep) waarin wederom wordt beweerd dat

- kankerpatiënten gewoon niet genoeg positief zijn,
- AIDSwezen in afrika gewoon wat meer in hun gezondheid moeten geloven en
- datgene wat je hebt niet genoeg is om gelukkig te zijn.
pi_51169886
@Skinkie: Met zo'n stelling heb je ook nooit ongelijk. Want als je tegen iemand met kanker zegt dat 'ie dit moet doen, en het werkt niet, mja, dan heeft die persoon tóch te vaak gedacht: "Misschien ga ik wel dood!" Wat ook niet geheel raar is, aangezien alle dokters dat zullen zeggen.
pi_51169919
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 15:39 schreef jogy het volgende:
Ah check, ik geef je ook wel gelijk dat the secret niet helemaal jofel overkomt en dat ook niet is natuurlijk maar de achterliggende gedachte is dus geen bullshit.
Heb je enig idee waarom Esther Hicks uit de secret is gehaald?

Het zou een wereldwijde uitzending worden die iedereen (gratis) kon zien. Waarbij de financiering uit de reclame gelden kwamen. Dat is het nooit geworden. Toen de DVD verkoop lekker liep bleek dit niet de originele afspraak te zijn en is er gesproken over een betere verhouding. Daarna kwam het boek en audio boek uit. En kwamen de Hickjes ook met een DVD.

Ik heb dit hele project al vanaf het begin gevolgd, met iemand die hier nu in Nederland lezingen over geeft. En daarmee een goede boterham verdiend. Echter dat deed hij ook met z'n andere 'het zit allemaal tussen de oren methoden', ik zie graag dat mensen geholpen worden, hoe maakt me niet uit.
  donderdag 5 juli 2007 @ 15:44:45 #61
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_51169954
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 15:40 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Nee. Ik leg het nog een keer uit.

- Je wilt iets graag, je denkt dat je het hebt en dat het realiseerbaar is, hoe voelt dat. (Intentie zetten)
- Je laat het los, oftewel het is een mooie gedachte, komt nog wel
- Opeens zie je dat het er is

(Vergelijk het met: je zoekt iets, kan het niet vinden, gaat even zitten, en ziet het zo liggen)

Het idee is alleen, ga nu niet zeggen het werkt niet, want dan werkt het ook niet. Aan iedere stap zit een bepaalde tijd en je moet op een bepaald niveau zitten. Kun je allemaal lezen
Er is een vage grens, Skinkie, waar meetbaarheid eindigt en geloof begint.
We kunnen er vanuit gaan dat iemand die 'op een bepaald niveau zit', anders naar dingen kijkt dan iemand die daar buiten staat. Dit geldt echter voor alle genootschappen waar een zekere mate van devotie wordt geëist...
pi_51169993
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 15:42 schreef Toeps het volgende:
@Skinkie: Met zo'n stelling heb je ook nooit ongelijk. Want als je tegen iemand met kanker zegt dat 'ie dit moet doen, en het werkt niet, mja, dan heeft die persoon tóch te vaak gedacht: "Misschien ga ik wel dood!" Wat ook niet geheel raar is, aangezien alle dokters dat zullen zeggen.
Ik heb nog nooit een kanker patient out of de blue genezen zien worden met een van deze methode maar wel hernia patienten. Dat werd gedaan met een combinatie van EFT en de Sedona methode.

Zelf sta ik open voor dit soort dingen en zoals ik net scheef ben ik blij dat ze kunnen werken. Net zoals dat pilletje van de dokter voor sommige mensen werkt en voor andere niet.

Nog even wat anders. Ik ben op dit forum al vaker voor gek verklaard omdat ik niet in AIDS geloof vanuit wetenschappelijk oogpunt. En er een sterk verband is tussen iemand een ziekte aanpraten en je ziek voelen. Dit geldt even hard voor kanker. Het is mooi dat we kunnen diagnotiseren dat iemand kanker heeft, maar doe als arts niet of de wereld voor iemand vergaat. "Mevrouw, u mankeert wat aan uw borst, en daar bent u over een half jaar vanaf" klinkt veel beter als "Mevrouw, u hebt borstkanker en moet bestraald worden. Bij een volgend consult bespreken we de chemotherapie."

[ Bericht 23% gewijzigd door Skinkie op 05-07-2007 15:53:51 (Aanvulling) ]
  donderdag 5 juli 2007 @ 15:47:10 #63
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51170033
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 15:42 schreef mvdlubbe het volgende:
Daarbij is het minstens verwerpelijk mensen voor te spiegelen dat 'alles kan' en niets anders dan reclamemakers ons doorlopend (proberen te) doen geloven.

Alles kan met:
- (vaat)(af)wasmiddel
- geurwater
- doucheprodukten
- the secret.
- makeup
- een auto
- etc.

Kortom, als het huidige succes van The Secret (boek en film) afneemt, volgt er ongetwijfeld een deel 2 met nóg meer geheimen, nóg een DVD (á la what the bleep) waarin wederom wordt beweerd dat

- kankerpatiënten gewoon niet genoeg positief zijn,
- AIDSwezen in afrika gewoon wat meer in hun gezondheid moeten geloven en
- datgene wat je hebt niet genoeg is om gelukkig te zijn.
Je leest niet meer hè? The secret heeft een kern van waarheid maar brengt het inderdaad vervelend. Genoeg documentatie te vinden die het dus niet zo brengen maar wel hetzelfde idee uitdragen. Dus niet met het oog op materialisme maar gewoon op een prettig leven zonder al te veel zorgen omdat die zorgen juist ervoor zorgen dat ze uitkomen.
Vrijheid
pi_51170140
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 15:44 schreef mvdlubbe het volgende:
Er is een vage grens, Skinkie, waar meetbaarheid eindigt en geloof begint.
Niet echt waar, er zijn door die 'Abraham' tijdens channeling wat getallen genoemd uit m'n hoofd was het iets van 12 seconden voelen dat je iets nu hebt. Ik heb m'n boeken in een doos op zolder staan en er is net behangen dus als iemand anders het boek er voor wil openslaan graag.
quote:
We kunnen er vanuit gaan dat iemand die 'op een bepaald niveau zit', anders naar dingen kijkt dan iemand die daar buiten staat. Dit geldt echter voor alle genootschappen waar een zekere mate van devotie wordt geëist...
Bepaald niveau is ook goed omschreven. Gaat er om als je je niet lekker in je vel voelt zitten om uit te vinden op welk van de niveau's dat je zit. Voel je boosheid, of depressiviteit. Bij elk van die niveau's zit een oefening om je beter te voelen:

Voorbeeldje: bedenk van alles om je heen wat er zo mooi van is en waarom het fijn is dat je ze hebt. Andere: denk aan een lachende blije baby in je armen

Natuurlijk heeft een positieve uitstraling er mee te maken dat dingen makkelijker gaan. The Secret is een hype. De oorsprong er van is beter.
  donderdag 5 juli 2007 @ 15:52:46 #65
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_51170216
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 15:39 schreef jogy het volgende:
Ah check, ik geef je ook wel gelijk dat the secret niet helemaal jofel overkomt en dat ook niet is natuurlijk maar de achterliggende gedachte is dus geen bullshit. The secret is ook hoofdzakelijk gemaakt door en voor Amerikanen dus de insteek is 'geld! Roem! Spullen!' en zo bereiken ze wel het grote publiek, dat is het goede deel van de film/docu het slechte is dus dat je er jeuk van krijgt als je het kijkt. Al zijn er dus wel genoeg boeken te vinden met een heel andere insteek die het over hetzelfde hebben en waar je niet per definitie geirriteerd van raakt als je het leest.
1. "Niet helemaal jofel" is niet helemaal ladingdekkend wanneer het op geld beluste quantum quackers betreft, mijns inziens.
2. Het grote publiek bereiken met de mededeling dat MEER BETER is, is niets nieuws en zeker niet lovenswaardig, mijns inziens.
3. Ik krijg al gauw jeuk als men begint over dat zieken 'het zelf hebben veroorzaakt'. Ik kan me genoeg kinderen voorstellen die er niet voor hebben gekozen na hun eerste week leven, direct te sterven.
pi_51170294
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 15:52 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

1. "Niet helemaal jofel" is niet helemaal ladingdekkend wanneer het op geld beluste quantum quackers betreft, mijns inziens.
2. Het grote publiek bereiken met de mededeling dat MEER BETER is, is niets nieuws en zeker niet lovenswaardig, mijns inziens.
3. Ik krijg al gauw jeuk als men begint over dat zieken 'het zelf hebben veroorzaakt'. Ik kan me genoeg kinderen voorstellen die er niet voor hebben gekozen na hun eerste week leven, direct te sterven.
What the bleep? heb je zeker ook niet gezien Dat is iig veel minder als een viral opgezet. En raakt ook alle facetten. Als je van ons wilt horen dat "the secret" een hype is ja... daar heb je 100% gelijk in.
pi_51170320
waar gaat dit over? Hét grote geheim? Even een samenvatting misschien?
Extremistisch gematigd.
pi_51170409
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 15:56 schreef P8 het volgende:
waar gaat dit over? Hét grote geheim? Even een samenvatting misschien?
De theorie dat als jij denkt: "Goh ik wil wonen aan een palmenstrand", dat je dat dan elke morgen inbeeldt, en voordat je het weet is het de werkelijkheid.

Maar pas op! In negatieve zin werkt het ook. Dus als jij denkt "Oh dat werkt nooit" of "Ik word ontslagen"... Reken maar.

En dan zijn er nog mensen die de abstracte term "het universum" er bij betrekken, welke zou "geven" en "nemen".

Zo iets.
  donderdag 5 juli 2007 @ 15:59:43 #69
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_51170420
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 15:55 schreef Skinkie het volgende:

[..]

What the bleep? heb je zeker ook niet gezien Dat is iig veel minder als een viral opgezet. En raakt ook alle facetten. Als je van ons wilt horen dat "the secret" een hype is ja... daar heb je 100% gelijk in.
Helaas wel. Dat is een nog veel verschrikkelijker voorbeeld van het verdraaien van feitelijke juistheden en ze maandenlang laten rotten in een saus van New-Age. Basketballen die op meerdere plaatsen tegelijkertijd kunnen zijn omdat dat met 1 enkel deeltje, in een laboratorium, onder specifieke omstandigheden, kan worden bereikt...
Laten we het in godsnaam houden bij 'the secret' en niet alle geldkloppende kwakzalverij van de afgelopen tijd erbij betrekken.
pi_51170666
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 15:59 schreef Toeps het volgende:

[..]

De theorie dat als jij denkt: "Goh ik wil wonen aan een palmenstrand", dat je dat dan elke morgen inbeeldt, en voordat je het weet is het de werkelijkheid.

Maar pas op! In negatieve zin werkt het ook. Dus als jij denkt "Oh dat werkt nooit" of "Ik word ontslagen"... Reken maar.

En dan zijn er nog mensen die de abstracte term "het universum" er bij betrekken, welke zou "geven" en "nemen".

Zo iets.
en het universum heeft een geheim dat een paar mensen op deze wereld weten?
Extremistisch gematigd.
  donderdag 5 juli 2007 @ 16:10:08 #71
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51170759
JA DE SECRET IS POPULAIR GEBRACHT EN KAN MISSELIJKMAKEND WERKEN, JE HEBT GELIJK Misschien dringt het nu wel tot je door dat je daarin gelijk hebt. Maar er zijn genoeg boeken te vinden die hetzelfde idee uitdragen en een hele andere insteek hebben, dus niet met het idee om meer meer meer te krijgen maar gewoon gelukkig te leven hoe je wilt. niets meer en niets minder
Vrijheid
pi_51170770
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:07 schreef P8 het volgende:

[..]

en het universum heeft een geheim dat een paar mensen op deze wereld weten?
Wisten... en nu weet iedereen het, maar geloven maar een paar mensen het
pi_51170785
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:10 schreef jogy het volgende:
JA DE SECRET IS POPULAIR GEBRACHT EN KAN MISSELIJKMAKEND WERKEN, JE HEBT GELIJK Misschien dringt het nu wel tot jedoor dat je daarin gelijk hebt. Maar er zijn genoeg boeken te vinden die hetzelfde idee uitdragen en een hele andere insteek hebben, dus niet met het idee om meer meer meer te krijgen maar gewon gelukkig te leven hoe je wilt. niets meer en niets minder
Snap je nu dat na een uurtje of twee zijn intentie is uitgekomen?
  donderdag 5 juli 2007 @ 16:11:47 #74
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51170813
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:10 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Snap je nu dat na een uurtje of twee zijn intentie is uitgekomen?
Wat was zijn intentie dan? Ik ben verward(er dan anders) .
Vrijheid
pi_51171050
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:10 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Wisten... en nu weet iedereen het, maar geloven maar een paar mensen het
wat weet ik dan wat ik niet wil geloven?
Extremistisch gematigd.
pi_51171113
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:11 schreef jogy het volgende:

[..]

Wat was zijn intentie dan? Ik ben verward(er dan anders) .
Wie heeft het nog steeds niet doorzien en/of wil er nog steeds in geloven, ondanks de onwaarschijnlijkheid?

Intentie is mensen bekeren dat het volgens zijn logica echt niet kan. Wij zegen nu dat The Secret een hype is... ik denk dat hij daar al helemaal gelukkig mee is. Z'n daad voor de mensheid gedaan.
pi_51171141
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:18 schreef P8 het volgende:

[..]

wat weet ik dan wat ik niet wil geloven?
We gaan er vanuit dat het Master Key System en Law of Attraction, een kern van waarheid bevat en dat het toepasbaar is.
  donderdag 5 juli 2007 @ 16:23:47 #78
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_51171199
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:10 schreef jogy het volgende:
JA DE SECRET IS POPULAIR GEBRACHT EN KAN MISSELIJKMAKEND WERKEN, JE HEBT GELIJK Misschien dringt het nu wel tot je door dat je daarin gelijk hebt. Maar er zijn genoeg boeken te vinden die hetzelfde idee uitdragen en een hele andere insteek hebben, dus niet met het idee om meer meer meer te krijgen maar gewoon gelukkig te leven hoe je wilt. niets meer en niets minder
Dit product goed vinden is als het aanprijzen van allesreiniger als 'gezond voor consumptie' omdat er immers water in zit.

En dit topic gaat niet over andere boeken en een hele andere insteek. Dit topic gaat niet over gelukkig zijn met wat je hebt. Het gaat over "The Secret", waar een middelmatige Australische tv-producer bijzonder rijk van wordt, ten koste van 'zoekenden'.
  donderdag 5 juli 2007 @ 16:29:22 #79
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_51171381
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:20 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Intentie is mensen bekeren dat het volgens zijn logica echt niet kan. Wij zegen nu dat The Secret een hype is... ik denk dat hij daar al helemaal gelukkig mee is. Z'n daad voor de mensheid gedaan.
Ik weerhoud mensen niet van het verkwisten van hun geld aan Rhonda Byrnes of Ramtha of welke andere zwendel, als mensen gelukkig worden van het geven van hun geld aan oplichters, moeten ze dat doen.
Kwalijk is het echter wel wanneer mensen er écht in gaan geloven dat ze alles zelf over zich afroepen. Niet omdat het op 'een bepaald niveau' niet (deels) waar zou kunnen zijn maar omdat de meesten niet op dat bepaalde niveau functioneren.
  donderdag 5 juli 2007 @ 16:36:07 #80
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_51171609
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:21 schreef Skinkie het volgende:

[..]

We gaan er vanuit dat het Master Key System en Law of Attraction, een kern van waarheid bevat en dat het toepasbaar is.
Ook ik wil aannemen dat zowel Master Key Systems en Law of Attraction een mogelijke basis in de werkelijkheid hebben. NLP heeft ook een zekere mate van toepasbaarheid en CSA kan onder sommige omstandigheden voor een klein aantal deelnemers vast ook heel zelfontplooiend uitpakken.
Het gaat echter niet over al die andere methoden om geluk te bereiken, in dit topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')