Wat vroeger dan vorig jaar idd. Dit komt mij met vakanties en dergelijke het beste uitquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:36 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Je bent vroeg. Of ligt dat aan mij?
Hoe weet je bij die top 10 dan dat 8 beter is dan 9? Is dat niet hetzelfde als 79 en 80?quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:57 schreef Tim_G het volgende:
Is toch onmogelijk om een persoonlijke top 100 te maken? Hoe kan je nu zeker weten dat 79 beter is dan 80?
Makkelijker en overzichtelijker is iedereen een top10 aanmaken en deze gewoon samenvoegen![]()
Ik ga Pulp Fiction dit jaar ook boycotten.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:39 schreef BobRooney het volgende:
Pulp Fiction doet dit jaar niet mee.
In een top 100 krijgen een hoop meer films de vermelding dan in een top 10. Bovendien zijn die top 100 lijstjes erg leuk om even goed in te neuzen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:57 schreef Tim_G het volgende:
Is toch onmogelijk om een persoonlijke top 100 te maken? Hoe kan je nu zeker weten dat 79 beter is dan 80?
Makkelijker en overzichtelijker is iedereen een top10 aanmaken en deze gewoon samenvoegen![]()
Maar er zijn al een aantal edities geweest op de 'lastige' manier dus zal me er verder niet mee bemoeien![]()
Succes allen!
Ik vond dat Loes Luca de vrouwelijke hoofdrol als soort 'moeder gans' in Ja Zuster, Nee Zuster op een bevlogenere manier vertolkte dan Jodie Foster als FBI-agente in Silence of the Lambs, vandaar dat verschilquote:Op donderdag 5 juli 2007 03:21 schreef dutchhog het volgende:
wat een hoop weirdass films!! van de films van falco heb ik zelfs een derde niet gezien en ik vond mijzelf nog wel een film liefhebber!! ik heb bijna zeshonderd dvd's(legale)maar ja smaken verschillen het geval dat borat(erg grappig) en ja zuster nee zuster(blehg) vóór silents of the lambs en the godfather part 2,hmmmm weet je dat zeker?en zo heb ik er nog wel een paar.(0033 goeie lijst!!)
Gegarandeerd een plaatsje in de schaduwlijst.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:27 schreef Doff het volgende:
Ik wil nieuwe obscure titels kijken zodat mijn lijst er snob uit gaat zien.
Je moet minstens 16 zijn om mee te doen hoorquote:Op donderdag 5 juli 2007 09:47 schreef Ricy het volgende:
mijn top 10::)
1. pirates of the caribbean 3
2. lord of the rings: return of the king
3. pirates of the caribbean 2
4. Phone Booth
5. The SpongeBob SquarePants Movie!
6. forrest gump
7. kingkong (laatste)
8. Lord of the rings: the two towers
9. Hooligans
10. mission impossible 3
Ik niet. Hij is wel wat gezakt in mijn lijst volgens mij, als ik denk wat voor moois ik het afgelopen jaar heb gezien. Maar ik ga reven rustig naar mijn lijst kijken.quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:25 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Ik ga Pulp Fiction dit jaar ook boycotten.![]()
en de jaartallen zeggen al genoegquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:27 schreef luukskywalker het volgende:
Mijn Lijstje:
1: Fight Club (1999)
http://imdb.com/title/tt0137523/
2: Lord of The Rings The Return of the King (2003)
http://imdb.com/title/tt0167260/
3: Saving Private Ryan (1998)
http://imdb.com/title/tt0120815/
4: Live Free or Die Hard (Die Hard 4.0) (2007)
http://imdb.com/title/tt0337978/
5: The Matrix (1999)
http://imdb.com/title/tt0133093/
6: Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003)
http://imdb.com/title/tt0325980/
7: 300 (2006)
http://imdb.com/title/tt0416449/
8: Ocean's Eleven (2001)
http://imdb.com/title/tt0240772/
9: Phone Booth (2002)
http://imdb.com/title/tt0183649/
10: Walk the Line (2005)
http://www.imdb.com/title/tt0358273/
Klein maar fijn(ben ik nu een held?
de imbd links en jaartallen staan erbij )
Miriam Hopkins..quote:
en zo hoort het ookquote:Op donderdag 5 juli 2007 13:31 schreef Retuobak het volgende:
Ik ga zoals gewoonlijk weer voor de echte kwaliteit, en kwaliteit definieer ik zoals het hoort door entertainmentwaarde.
[blab]
Het hoeft niet alleen van dit jaar te zijn.quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:07 schreef Mainport het volgende:
Ik heb het afgelopen jaar maar 25 goede films gezien.
Dat is inderdaad verleden tijd.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:29 schreef Macho-Man het volgende:
LOTR OWNED!
Deze twee films heb je er twee keer in staan. Zou je dat willen veranderen?quote:Op donderdag 5 juli 2007 02:05 schreef 0033 het volgende:
43] Platoon
55] Platoon
82] The Pianist
90] The Pianist
We kunnen ook allemaal Plump Fiction in onze top 10 opnemenquote:Op woensdag 4 juli 2007 21:25 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Ik ga Pulp Fiction dit jaar ook boycotten.![]()
Dat was vorig jaar mijn nummer 100quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:38 schreef Berkery het volgende:
[..]
We kunnen ook allemaal Plump Fiction in onze top 10 opnemen
Er staat denk ik nog een LotR in mijn top 10, dus het feest zal wle niet doorgaanquote:Op donderdag 5 juli 2007 09:13 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Gegarandeerd een plaatsje in de schaduwlijst.
Ik heb hier aangenomen dat je Vol. 1 bedoelt.quote:Op donderdag 5 juli 2007 10:15 schreef Drazzic het volgende:
8. Kill Bill
Doe eens niet zo vervelend. In dit tournament hoef je geen rekening te houden met je keuzes.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 00:00 schreef cwk het volgende:
Mooi anti-snob lijstje Daan. Ze moeten allemaal de ballen worden opgehangen zeg ik je.
Elke miniserie hoort ook bij elkaar, maar die kunnen ook niet genomineerd worden.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:39 schreef earp het volgende:
mag je de animatrix als 1 film rekenen? omdat dat eigenlijk 7 korte films zijn, maar toch wel weer bij elkaar hoort
Andere jaren heb ik ook mensen op The Animatrix laten stemmen, dus dat mag dit jaar ook weerquote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:39 schreef earp het volgende:
mag je de animatrix als 1 film rekenen? omdat dat eigenlijk 7 korte films zijn, maar toch wel weer bij elkaar hoort
Maar The Animatrix is in de bioscoop geweest.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:43 schreef Mike het volgende:
[..]
Elke miniserie hoort ook bij elkaar, maar die kunnen ook niet genomineerd worden.
Dat lijkt me meer een reden dan, dan de reden die Gorro geeft.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:56 schreef victorinox het volgende:
[..]
Maar The Animatrix is in de bioscoop geweest.![]()
de 1e reden was al genoegquote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:58 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat lijkt me meer een reden dan, dan de reden die Gorro geeft.
Welke bedoel je hier? Vol. 1, 2 of beide? Voorlopig heb ik hem geteld als Vol. 1quote:Op donderdag 5 juli 2007 11:37 schreef Forkbender het volgende:
47. Kill Bill
Nee ik neem je wel in de zeik, wou gewoon even vervelend doen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 08:29 schreef RuneRose het volgende:
Neem je me wel in de zeik eigenlijk. Ik heb helemaal geen snob lijstje
daaromquote:
Dit is een mini-serie en kan dus niet mee doen...quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:49 schreef Posdnous het volgende:
10.Berlin Alexanderplatz
Je mist ook nummers 12 t/m 20quote:11.In the Mood for Love
21.Star Wars
Deze twee staan er dubbel in. Zou je dit willen veranderen?quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
38. the ring (2002)
44. the ring (2002)
58. the shawshank redemption (1994)
87. the shawshank redemption (1994)
Om welke Kill Bill gaat het hier? Voorlopig tel ik hem als Vol. 1...quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:47 schreef Qwea het volgende:
1 : Kill Bill
Schuif de boel maar naar boven op en voeg maar op 99 Lilja 4ever en op 100 Groundhog Day toe.quote:Op zondag 8 juli 2007 22:25 schreef Gorro het volgende:
[..]
Deze twee staan er dubbel in. Zou je dit willen veranderen?
Een lijst als dit is toch altijd under construction en nooit af. Aangezien het onmogelijk is om alles te zien en er steeds nieuwe films uitkomen.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:34 schreef NRH het volgende:
Ik ben dit jaar ergens op een verloren zonag maar eens begonnen met het opstellen van een top-250. Omdat ik nog veel filmklassiekers en hedendaagse niet-Engelstalige toppers moet zien, is deze lijst nog under construction. Maar voor dit jaar is dit mijn inzending:
Ja, da's waar, maar ik heb hier ook nog een film op 15 liggen waarvan ik verwacht dat ze dik in mijn top-250 komen. Dus waarschijnlijk ziet hij er over een maand heel anders uit. Al is de top-100 redelijk constant.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:08 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Een lijst als dit is toch altijd under construction en nooit af. Aangezien het onmogelijk is om alles te zien en er steeds nieuwe films uitkomen.
Leuke lijst toch. Louis de Funès op 49quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:09 schreef Madine het volgende:
En lach me niet uit.
Ik vind het allemaal leuke films hoor...laat ze maar.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:17 schreef Madine het volgende:
Al die artsy fartsy crap die jullie kiezen!
Funès is bovendien zeer hipquote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:06 schreef Madine het volgende:
![]()
...en de Funès is ook Frans, dus ik ook artsy fartsy
Op zich maakt het dan weinig uit, als je ze van 1 tot 100 nummert, omdat het maar telkens hooguit 4,5 punt scheelt in het puntentotaal van een film.quote:Op woensdag 11 juli 2007 17:17 schreef spoor4 het volgende:
...
Ja, maar de nummer 10 en de nummer 1 verschillen 10 punten, terwijl ze nu een gelijk aantal krijgen. Bovendien hoef ik nu niet verschrikkelijk lang met de exacte volgorde te worstelen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 17:23 schreef Falco het volgende:
[..]
Op zich maakt het dan weinig uit, als je ze van 1 tot 100 nummert, omdat het maar telkens hooguit 4,5 punt scheelt in het puntentotaal van een film.
quote:Op donderdag 5 juli 2007 09:47 schreef Ricy het volgende:
mijn top 10::)
1. pirates of the caribbean 3
2. lord of the rings: return of the king
3. pirates of the caribbean 2
4. Phone Booth
5. The SpongeBob SquarePants Movie!
6. forrest gump
7. kingkong (laatste)
8. Lord of the rings: the two towers
9. Hooligans
10. mission impossible 3
Geweldige lijst. Geen enkele film van vóór 1990.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 20:07 schreef Dunf het volgende:...
Tot zaterdag 11 augustus 18:00 uurquote:Op maandag 16 juli 2007 01:11 schreef Ravii het volgende:
tot waneer heb je de tijd voor je lijstje?
Deze heb je er twee keer in staan. Zou je dit aan willen passen?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 20:07 schreef Dunf het volgende:
070. Gladiator [Ridley Scott 2000]
099. Gladiator [Ridley Scott 2000]
Deze staat er twee keer in. Zou je dat aan willen passen?quote:Op maandag 16 juli 2007 01:02 schreef Tup het volgende:
5.Magnolia (Paul Thomas Anderson, 1999)
14.Magnolia (Paul Thomas Anderson, 1999)
Dat maakt mij inderdaad niet zo veel uitquote:Op maandag 16 juli 2007 12:51 schreef Chilles het volgende:
Ik had nog een vraag, moet je bij Aziatische films de oorspronkelijke titel neerzetten, of de Amerikaanse vertaling?
Ja want na 1990 zijn natuurlijk helemaal geen goede films gemaakt......................quote:Op maandag 16 juli 2007 01:25 schreef Price het volgende:
[..]
Geweldige lijst. Geen enkele film van vóór 1990.
Hulde.
beetje rare conclusie trek je daar, hij ziet dat er geen films van voor 1990 zijn dat betekend toch niet dat hij vind dat er geen goede films zijn van na 1990? Waarschijnlijk vind hij het slechts raar dat betreffende user juist alleen films van na 1990 goed vind.quote:Op maandag 16 juli 2007 14:01 schreef JelleS het volgende:
[..]
Ja want na 1990 zijn natuurlijk helemaal geen goede films gemaakt......................
quote:Op maandag 16 juli 2007 14:32 schreef arie_bc het volgende:
[..]
beetje rare conclusie trek je daar, hij ziet dat er geen films van voor 1990 zijn dat betekend toch niet dat hij vindt dat er geen goede films zijn van na 1990? Waarschijnlijk vindt hij het slechts raar dat betreffende user juist alleen films van na 1990 goed vindt.
Zo ongeveer bedoelde ik het ook.quote:Op maandag 16 juli 2007 15:06 schreef RuneRose het volgende:
Of hij heeft gewoon nog nooit een film van voor 1990 gezien, dat kan natuurlijk ook.
Graag 24 naar 5quote:Op maandag 16 juli 2007 10:48 schreef Gorro het volgende:
[..]
Deze staat er twee keer in. Zou je dat aan willen passen?
En heeft meer moeite gestoken in de deelname en dat mag ook wel beloond worden in mijn ogen...quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:52 schreef JelleS het volgende:
Iemand met een lijst van 100 heeft in de meeste gevallen meer films gezien. En hoe meer films je hebt gezien, hoe waardevoller jouw oordeel natuurlijk is.
Welke film bedoel je hier? Kun je er een IMDb linkje bij geven?quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:57 schreef Intermec het volgende:
25 D-Day
Maak je geen zorgen, Pirates komt waarschijnlijk ook in mijn lijst, tussen allerlei vage dingen inquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Is het niet toffer om er een verkiezing naast te doen van de bij het normale publiek populaire films. Grote creaties zoals. bijv. Pirates enzo. Blockbusters dus.
Want deze filmlijstjes zitten altijd zo vol met vage en zogenaamd culturele films die alleen door filmofielen geweldig gevonden worden
Je moet je tekst ook eerst altijd kopieren voordat je het postquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:10 schreef janlul het volgende:
godverdomme, had ik een hele lijst, druk ik post zijn er database problemen![]()
Foei!quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:17 schreef Argonath het volgende:
Allemaal wat recentere films.. mja ben niet zo van de oudere films! vaak lijken ze stukken trager te gaan.. maar das mijn mening![]()
quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Is het niet toffer om er een verkiezing naast te doen van de bij het normale publiek populaire films. Grote creaties zoals. bijv. Pirates enzo. Blockbusters dus.
Want deze filmlijstjes zitten altijd zo vol met vage en zogenaamd culturele films die alleen door filmofielen geweldig gevonden worden
Ja hoorquote:Op woensdag 18 juli 2007 14:28 schreef Croupouque het volgende:
Die twee moeten eigenlijk omgedraaid worden, dus 'Raiders' hoort op 8 te staan en 'Crusade' op 3. Kan dit nog gecorrigeerd worden?
Hoe weet je dat die films 'vaag en cultureel' zijn, heb je ze allemaal gezien?quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Welke bedoel je hier? Indien beide valt Armageddon buiten je top tien...quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:03 schreef bonza het volgende:
3. Kill Bill
Op nr. 81 in de tiende lijst... En laat ik ook maar eens gaan beginnen aan mijn lijst. En aan de statistieken die Falco er ook bij had, die kunnen wel interessant zijn (voor mij dan).quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:44 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Het kan zijn dat ik eroverheen kijk (steeds) hoor, maar.. ik zie zo gauw bij bijna (so far pas 1) niemand E.T. staan?
Dat heb ik heel erg bij deze film...over bagger gesproken.quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:10 schreef 199726 het volgende:
Wat een werk... en sommige van die films die ik zie zou ik willen dat ik kon veto-en.... wat een bagger, anyway here it goes:
4 Deuce Bigalow Male Gigolow
ik zat gisteravond toevallig m'n hele kamer af te zoeken naar de videoband van deze film, waarvan ik zeker weet dat hij hier ergens ligt, omdat ik al een paar dagen zo'n zin heb om hem te kijkenquote:Op maandag 16 juli 2007 17:38 schreef DrDentz het volgende:
Mijn lijstje voor 2007![]()
[afbeelding]
01 (XX) - Stand By Me (1986)
jij en ik zouden volgens mij best goed een avondje films kunnen doen volgens mij. Erg overeenkomende smaakquote:Op donderdag 5 juli 2007 00:56 schreef sv3n het volgende:
Mijn top 100:
knip
volgorde maken was best moeilijk
Ach ja, beetje onderbroekenlol ertussen moet kunnen. Vond hem erg grappig terwijl de meeste Rob Schneider films echt te flauw zijn.quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:18 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat heb ik heel erg bij deze film...over bagger gesproken.
Misschien begrijp je de films gewoon nietquote:Op woensdag 18 juli 2007 15:48 schreef 199726 het volgende:
[..]
Ach ja, beetje onderbroekenlol ertussen moet kunnen. Vond hem erg grappig terwijl de meeste Rob Schneider films echt te flauw zijn.
Maar goed, ik snap bijvoorbeeld niet hoe je Lost in translation op 1 kunt zetten. Heb me zelden zo zitten vervelen. Eternal sunshine begrijp ik ook weinig van dat die zo hoog staat. Als ik twee films mag veto-en, bij deze![]()
..en dan zelf zó'n lijst!quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:10 schreef 199726 het volgende:
Wat een werk... en sommige van die films die ik zie zou ik willen dat ik kon veto-en.... wat een bagger, anyway here it goes:
Goed he?!quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:54 schreef -Jynx- het volgende:
Het doet bijna pijn aan je hart als je ziet wat sommige mensen in de top 10 durven zetten. Niet dat mensen niet van mening mogen verschillen natuurlijk.
Het is goed als je in films die je eigenlijk niet zo liggen toch de kwaliteit kan zien. Maar kwaliteit zien in waardeloze films die je toevallig net wél liggen, is dan weer aanzienlijk minder goed. ..als je het mij vraagt.
Hoewel een post van bijvoorbeeld "199726" een wel weer goed is voor een fikse lachbui.
[..]
..en dan zelf zó'n lijst!![]()
Hoe dan ook. Mensen zullen het ook vast niet allemaal eens zijn met mijn lijst. Maar absolute bagger staat er toch niet in volgens mij. En anders laat je het me maar even weten.
Zeker goeie lijst ja, mijne is misschien iets minder voorspelbaar.quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:54 schreef -Jynx- het volgende:
Hoe dan ook. Mensen zullen het ook vast niet allemaal eens zijn met mijn lijst. Maar absolute bagger staat er toch niet in volgens mij. En anders laat je het me maar even weten.
Heb je goed gezien, daarom is mijn lijst dan ook niet identiek aan de jouwe.quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:54 schreef -Jynx- het volgende:
Hoe dan ook. Mensen zullen het ook vast niet allemaal eens zijn met mijn lijst.
Het is wel een heel stuk makkelijker om de kwaliteit te zien in zulke films. Amusementswaarde heet dat. "Vet Hard" anyone?quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:54 schreef -Jynx- het volgende:
Het doet bijna pijn aan je hart als je ziet wat sommige mensen in de top 10 durven zetten. Niet dat mensen niet van mening mogen verschillen natuurlijk.
Het is goed als je in films die je eigenlijk niet zo liggen toch de kwaliteit kan zien. Maar kwaliteit zien in waardeloze films die je toevallig net wél liggen, is dan weer aanzienlijk minder goed. ..als je het mij vraagt.
[knip]
Dát is een absolute waarheid.quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:03 schreef 199726 het volgende:
[..]
Zeker goeie lijst ja, mijne is misschien iets minder voorspelbaar.
Je hebt twee nummers 5 en welke van de Lord of the Rings trilogie bedoel je? Als je ze allemaal bedoelt, nemen ze 3 plekken in...quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:17 schreef mustisuc het volgende:
[5] Schindler's List
[5] Der Untergang
[21] Lord of The Rings
Mooi! Beter haalt ie dit jaar de top 100, geweldige filmquote:Op woensdag 18 juli 2007 16:24 schreef De_Brandweer het volgende:
Top 10
1 Harold and Kumar go to White Castle
ah nu weet ik waarom ik ipv 25 opeens 24 had en er dus 26 van had gemaakt en ik zal voor lotr wel ff het deel erbij zettenquote:Op woensdag 18 juli 2007 16:37 schreef Gorro het volgende:
[..]
Je hebt twee nummers 5 en welke van de Lord of the Rings trilogie bedoel je? Als je ze allemaal bedoelt, nemen ze 3 plekken in...
En als wij dat dan zeggen, ga je dan je lijst aanpassen?quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:54 schreef -Jynx- het volgende:Hoe dan ook. Mensen zullen het ook vast niet allemaal eens zijn met mijn lijst. Maar absolute bagger staat er toch niet in volgens mij. En anders laat je het me maar even weten.
Wat denk je zelf?...quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:49 schreef RuneRose het volgende:
[..]
En als wij dat dan zeggen, ga je dan je lijst aanpassen?![]()
Remake?quote:
nou nou, dat er nou juist op mijn top100 een reactie komtquote:Op woensdag 18 juli 2007 17:59 schreef Ravii het volgende:
Matrix op 100verdiend ihmo hoger
Starship Troopers op 97verdiend ihmo hoger
Borat op 90! verdient ihmo helemaal niet in een top 250.
Zo bedoelde ik het ook niet, maar toen ik bij 60 titels zat ben ik opgehouden met zoeken naar films voor in de lijst. Ghostbusters, Goonies, etc... vielen me pas in toen ik de lijst aan het converteren was om te posten (ivm links enzo).quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:28 schreef RuneRose het volgende:
Ghostbusters, The Goonies en Close Encounters is anders helemaal niets mis mee. Darko en Eternal zijn ook wel leuk, maar kunnen natuurlijk niet tippen aan die andere drie.
quote:Op woensdag 18 juli 2007 17:58 schreef merino het volgende:
Zonder mooie opmaak maar dat komt misschien nog wel:
1. Fear and Loathing in Las Vegas
De Shreks, Snow White en Finding Nemo maken een grote kans in mijn top 100.quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:32 schreef Kptelmo het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het ook niet, maar toen ik bij 60 titels zat ben ik opgehouden met zoeken naar films voor in de lijst. Ghostbusters, Goonies, etc... vielen me pas in toen ik de lijst aan het converteren was om te posten (ivm links enzo).
Goonies![]()
afgelopen weekend was het weer (keertje 100+) zoverquote:
Maar de integriteit van de statistiek klopt dan niet.quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:54 schreef Gorro het volgende:
[..]
En heeft meer moeite gestoken in de deelname en dat mag ook wel beloond worden in mijn ogen...
Nee, Top 10 en Top 25 hebben andere indeling qua punten. Je kunt zelfs beter een top 100 maken als je meer invloed wilt uitoefenen.quote:Op donderdag 19 juli 2007 00:35 schreef PDOA het volgende:
Toch is deze lijst niet helemaal eerlijk, want ik zie veel meer mensen die alleen maar top-10's en 25's posten, wat betekent dat die films (eventueel) in die lijsten (samen geteld met de andere lijsten) meer aandacht zullen krijgen dan anderen, wat ook weer de telling zal beinvloeden. Laat iedereen dan gewoon een top50 maken.
Documentaires mogen wel hoorquote:Op donderdag 19 juli 2007 12:17 schreef dutch-mamma het volgende:
Documenten mogen niet...? Anders zou ik gráág Breakfast With Hunter erbij willen doen (http://www.imdb.com/title/tt0367565/)... Geen idee of die ooit in de bioscoop heeft gedraaid
Jawel, ikke!!! Alleen is mijn lijst nog niet helemaal af...quote:Op donderdag 19 juli 2007 12:32 schreef The_Man_with_no_Name het volgende:
jongens, jongens, jongens, ik kijk fftjes snel naar wat top zoveel lijsten....... bijna niemand heeft Sergio Leones meesterwerk "The Good, the Bad and the Ugly" in z'n lijst staan....... deze film hoort gewoon hoog in de lijsten te staan, schitterende film, schitterend verhaal, fantastische acteurs, fabelachtige muziek, wonderbaarlijke dialogen.
filmliefhebbers van FOK! stemt The Good, the Bad and the Ugly!
Dank je!quote:
Je hebt drie films er dubbel in staan en geen nummer 99. Zou je dit aan willen passen?quote:Op donderdag 19 juli 2007 07:56 schreef krvabo het volgende:
38) Forrest Gump - http://www.imdb.com/title/tt0109830/
44) Forest Gump - http://www.imdb.com/title/tt0109830/
85) Children of Men - http://www.imdb.com/title/tt0206634/
87) Children of Men - http://www.imdb.com/title/tt0206634/
70) Blues Brothers - http://www.imdb.com/title/tt0080455/
95) Blues Brothers - http://www.imdb.com/title/tt0080455/
98) The Bridge on the River Kwai - http://www.imdb.com/title/tt0050212/
100) Escape from Alcatraz - http://www.imdb.com/title/tt0079116/
Ik, persoonlijk, vond er niet veel aan. Ik heb hem meerdere keren gezien en afgezien dat de kwaliteit hoog ligt, boeit het verhaal mij niet. Net oals Pulp Fiction niet hoog in mijn lijst staat en Fear & Loathing i.L.V. ook niet.quote:Op donderdag 19 juli 2007 12:32 schreef The_Man_with_no_Name het volgende:
jongens, jongens, jongens, ik kijk fftjes snel naar wat top zoveel lijsten....... bijna niemand heeft Sergio Leones meesterwerk "The Good, the Bad and the Ugly" in z'n lijst staan....... deze film hoort gewoon hoog in de lijsten te staan, schitterende film, schitterend verhaal, fantastische acteurs, fabelachtige muziek, wonderbaarlijke dialogen.
Ik haat westerns en science-fiction. Daarom heb ik ook bijv. Serenity niet in mijn top 100 staanquote:Op donderdag 19 juli 2007 12:32 schreef The_Man_with_no_Name het volgende:
Smaken verschillen, en dat is je goed recht!quote:Op donderdag 19 juli 2007 18:50 schreef krvabo het volgende:
[..]
Ik, persoonlijk, vond er niet veel aan. Ik heb hem meerdere keren gezien en afgezien dat de kwaliteit hoog ligt, boeit het verhaal mij niet. Net oals Pulp Fiction niet hoog in mijn lijst staat en Fear & Loathing i.L.V. ook niet.
Persoonlijke interesse
En dan 1 en 2 ook nog er bij in de top tienquote:
Thanx!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 01:36 schreef De_Dwaas het volgende:
@Johnfk
84. Hitler: The Rise of Evil - 2003 - http://www.imdb.com/title/tt0346293/
97. Hitler: The Rise of Evil - 2003 - http://www.imdb.com/title/tt0346293/
Heb je dubbel in je lijst staan. Viel me toevallig op omdat je nog vrij veel oorlogsfilms in je lijst heb staan.
Mag zelf ook altijd graag naar oorlogsfilms kijken vandaar, rise of evil heb ik nog niet gezien trouwens... Beetje de moeite waard om hem aanteschaffen?
1 Back to the Future (1985)quote:Op donderdag 19 juli 2007 21:23 schreef Gorro het volgende:
[..]
Deze heb je dubbel. Zou je dit willen veranderen?
En is dit de Last Exit die je bedoelt?
Ik kend er geen 1quote:Op zaterdag 21 juli 2007 03:52 schreef L.Dir het volgende:
01; Donnie Darko
02; Memento
03; Trainspotting
04; Se7en
05; Requiem for a Dream
06; Human Traffic
07; Battle Royale
08; 28 Days Later
09; Ichi The Killer
10; Zodiac
Voor je tijd? Geintje zeker.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 04:31 schreef Ravii het volgende:
[..]
Ik kend er geen 1
.voor mijn tijd wss.
Idem, ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:54 schreef RuneRose het volgende:
Hey Kolkus, leuke lijst! Alleen ben ik wel nieuwsgierig waarom Casanova zo goed vind dat 'ie zo hoog in je lijst staat.
Drie weken ja. Zo lang is Zodiac nou ook weer niet uit.quote:
Dat smaakt toch naar meerquote:Op zondag 22 juli 2007 05:14 schreef Kreupeldicht het volgende:
Ik zal ook maar een bescheiden lijstje invullen.... M'n top 5 zal niet snel veranderen, de rest is willekeur
1 Once upon a time in the west
2 One flew over the cuckoo's nest
3 Idi i smotri
4 Quest for the holy grail
5 Citizen kane
6 O Brother, Where Art Thou?
7 Ghost town
8 Der Untergang
9 Obchod na korze
10 American beauty
mmm pas begonnen met kijken zeker.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 04:31 schreef Ravii het volgende:
[..]
Ik kend er geen 1
.voor mijn tijd wss.
Dit heb ik er in het verleden over gezegd (lang leve de zoekfunctie!):quote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:54 schreef RuneRose het volgende:
Hey Kolkus, leuke lijst! Alleen ben ik wel nieuwsgierig waarom Casanova zo goed vind dat 'ie zo hoog in je lijst staat.
Rosoario Dawson.quote:Op zondag 22 juli 2007 10:22 schreef dwerg het volgende:
Ik ga Clerks 2 in mijn top 100 zetten, al is het alleen maar vanwege deze scene.Rosario Dawson
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |