Ai Mwana ik hoop het niet voor je zeg, maar het zou wel het enorme gevecht verklaren wat je hebt om op gewicht te blijven.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 18:42 schreef Mwanatabu het volgende:
Hier kon de bv onverwachts wel eens heel snel afgelopen zijn, want ik heb vanochtend bloed laten prikken ivm een mogelijke maximum-overdrive-situatie van mijn schildklier en als dat zo is dan moet ik pronto aan de medicatie en Nune van de mem af![]()
Bedankt, dat neem ik ff meequote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:22 schreef Leah het volgende:
Mwana, laat je daar even goed over voorlichten, over die medicatie. Het kan nl ook zo zijn dat je schildklier ontstoken is (geeft dezelfde klachten) maar dat gaat vanzelf over, zonder medicatie.
Die van mij ging ook in overdrive (schijnt nog redelijk vaan voor te komen, 6 tot 9 maanden na de bevalling, over het algemeen), maar bleek na een echo "gewoon" ontstoken te zijn. Ook niet fijn, maar dan zou je wel bv kunnen blijven, mocht je dat willen.
Oh, ik weet er ook weinig vanaf hoor. Maar ik weet dat mijn oma 's nachts gestorven is onverwachts en dat haar nek zo dik en blauw zag dat de politie mijn opa nog heeft meegenomen omdat ze hem ervan verdachten haar gewurgd te hebben...quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:47 schreef Randa_v het volgende:
Wat klinkt dat eng Mwana, maar een aanval van struma?Ik heb een struma, een meerknobbelige en dat kan helemaal geen kwaad hoor. Betekent alleen dat de schildklier vergroot/gezwollen is en zolang de werking normaal is is het prima je kunt er oud mee worden zegt mijn internist. Zit hier trouwens ook in de familie, maar dan alleen de vergrote schildklier.
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:04 schreef owlet het volgende:
Jemig Mwana... Er zijn overigens ook wel bepaalde vormen van schildkliermedicatie die wel gecombineerd mogen worden met BV, misschien de moeite waard om dat een beetje uit te zoeken/na te vragen?
Hopelijk krijg je goed nieuws maandag!
Heb jij nog meer klachten behalve het afvallen Mwana?quote:Op maandag 16 juli 2007 20:18 schreef Mwanatabu het volgende:
Nou, goed nieuws, mijn bloedwaarden waren perfect, dus de schildklier is het niet. Bv is go
Auw... pijnlijk Randa!quote:Op maandag 16 juli 2007 21:17 schreef Randa_v het volgende:
Fijn Mwana dat je uitslagen goed waren.![]()
Heb een wondje op mijn tepel, grmbl, en dat doet zeer. Bij liggend voeden pikt Merlijn niet niet als hij er andersom aan moet dus met zijn beentje naast mijn hoofd. Zal de leeftijd wel zijn, dus hier wordt nu nog minder gevoed. Morgen even de Avent tepelcreme halen, iemand had er tijdens de zwangerschap veel baat aan gehad, dus even proberen. Ik vind het niet erg dat hij veel minder drinkt nu en eigenlijk ben ik wel blij dat zoveel minder is. De nachtvoedingen lijken nu echt gestopt en overdag vraagt hij nu op een nette manier om de borst. Ik heb hem geleerd om met zijn vingertje aan te wijzen wat hij wil. Hij maakt ook geen probleem er van als ik nee zeg. Het valt me reuze mee. Helemaal stoppen kan ik me nog niet voorstellen, iedere dag wat drinken bij mamma is toch ook wel erg gezellig.
Nee, ik heb gelukkig nog nooit last gehad van spruw. deze lijkt wel een beetje op een afklopsmiley :quote:Op maandag 16 juli 2007 22:01 schreef PM-girl het volgende:
Gebruik je nu zelf ook gentiaanviolet?
alsof je zelf dan nog zo lekker slaapquote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:50 schreef chacama het volgende:
en.... "nog steeds nachtvoeding?" .... gewoon laten huilen.....![]()
Daar had ik dus mee moeten openenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:04 schreef LadyS het volgende:
[..]
alsof je zelf dan nog zo lekker slaap![]()
Iris gaat dan alleen maar harder blèren, dus op een gegeven moment geef je (ik wel iig) toch wel toe. En als ze wat te eten krijgt (borst of fles, net hoe mijn pet staat), ligt ze met een kwartiertje weer lekker te slapen
Mwana, fijn dat je gewoon nog bv kan blijven geven!
Hier ook!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:04 schreef LadyS het volgende:
[..]
Iris gaat dan alleen maar harder blèren, dus op een gegeven moment geef je (ik wel iig) toch wel toe. En als ze wat te eten krijgt (borst of fles, net hoe mijn pet staat), ligt ze met een kwartiertje weer lekker te slapen
Grappig is dat he, Quinten pakt nu vaak zijn polsquote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:43 schreef PM-girl het volgende:
Overigens hebben we hier weer een nieuwe truc, wanneer de melk niet meer interessant genoeg is, draai je toch gewoon je hoofd om tot je iets anders aanhapbaar ziet? Een stukje arm, blote buik of je eigen teen bijvoorbeeld en dan net zo lekker door blijven drinken!![]()
Drinkt ie niet slapend. Maud drinkt de laatste voeding (tenzij ze zelf wel wakker wordt) slapend.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:18 schreef beefcake het volgende:
Hier is het net andersom, ik moet Quinten wakker maken als hij slaaptMet geen stok wakker te krijgen dat kind, slaapt rustig 12 uur achter elkaar. Maar vier weken terug bleek op het cb dat hij afgevallen was en nu hebben we de late voeding weer ingevoerd. Gelukkig heeft het wel het gewenste effect, maar ik vind het nog steeds sneu om het wakker te moeten maken
For what's worth it...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:50 schreef chacama het volgende:
Saffier, inderdaad 1 voeding per week. En met kolven was het geloof ik....alleen de druk eraf kolven, omdat je anders blijft vragen. Check even bij Moonah, die is heel gericht gestopt met bv geven ivm medicijnen.
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:39 schreef nebelung het volgende:
pssss Moonah, jij zegt altijd BVN, maar het is VBN![]()
![]()
Ik zou beginnen zodra de borstvoeding goed loopt. Ik ben erzelf veel te laks in geweest en heb het niet vaak genoeg aangeboden. Als je dus eenmaal begint met dat flesje geef dan ook elke dag een keer een flesje!quote:Op woensdag 18 juli 2007 15:36 schreef p_iglet het volgende:
Even ruim op tijd een paar vraagjes (de linkjes in de openingspost allemaal gelezen maar dat hielp niet echt).
Op 30 augustus begint mijn collegejaar weer. Pepijn is dan 8,5 week oud.
Ik moet vanaf dan bijna fulltime naar school en de bedoeling is om te gaan kolven zodat Pepijn dus volledig borstvoeding blijft krijgen.
Maar hoe introduceer ik dat nu het beste?
Ik vind overal dat je vanaf 4 a 6 weken oud kunt beginnen met het introduceren van een flesje.
Is het reeel om daar pas met 6 weken mee te beginnen en dan dus in 2,5 week op te bouwen van nooit naar soms zelfs 3 a 4x per dag een fles?? Of kan ik beter als Pepijn 4 of 5 weken is al beginnen?
Ja koop maar alvast, ook jij moet wennen aan een kolf. Het is natuurlijk erg fijn als jij al zo gewend bent aan die kolf dat je een wereldproductie hebt. Geheid dat je de eerste paar keer op bent van de zenuwen!quote:Ik heb nu een simpele avent handkolf, maar voor zo vaak kolven lijkt me dat niet geschikt. De planning is dus om een dubbelzijdige elektrische kolf aan te schaffen. Kan ik dat beter "meteen" doen zodat ik net zolang aan die kolf kan wennen als Pepijn aan de flesjes, of is het handiger om eerst met de handkolf te oefenen en pas later met die elektrische kolf te beginnen??
mmm dieweet ik niet, ik ben geloof ik begonnen met na de avondvoeding te kolven, steeds kleine beetjes. Later een borst voeden en daarna de andere kolven. Weer later tweeborsten op het moment van een voeding, zoek nog evenverder want er is vast een zinniger antwoord hier op.Ik heb even gekeken, mijn antwoord klopt ongeveer maar niet helemaal met wat er staat als je de link overkolven in de OP volgtquote:Wanneer kun je het beste kolven de eerste paar keren?
Om te beginnnen op momenten dat hij uitgerust is en geen berehonger heeft. Verander niet na de eerste keer (als het niet lukt) van speen of fles, Pepijn moet de tijd hebben om er aan te wennen.[/quote]quote:En wat is het handigste moment om Pepijn te laten wennen aan een flesje?
Ga een middagje proefdraaien, laat Pepijn bij manlief of oma en ga zelf naar een vriendin (of zelfs naar de uni) en ga kolven. Zo heb je niet de primeur op een dag dat het perse moet.quote:Meer tips rondom kolven/ laten wennen aan een flesje, zijn zeer welkom!!
Yup, zo heb ik het iig gedaan. Maar zo'n spoedafbouw is verder niet echt aan te raden hoor. Eén voeding per week weglaten is veel relaxter. Je lijf heeft dan de tijd om eraan te wennen. Plús niet te vergeten jijzelf en de kinders.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 17:50 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Begrijp ik het nou goed dat als je wilt afbouwen iedere x een voeding overslaat ? En dan de spanning eraf kolven ? Niet "alles", laat maar zeggen ?
Jammer dat je wil stoppen, maar ook wel begrijpelijk. Ik moet zeggen dat ik wel meerenergie heb sinds ik geen BV meer geef. Nu zal dat ook wel verband houden met mijn medicatiegebruik, maar ik denk ook dat de BV veel energie vrat (vond ik verder absoluut niet erg, maar het is wel prettig om niet altijd meer om 19.30 in bed te gaan liggenquote:Ik vind het wel goed geweest de BV. Het gaat nog wel (productietechnisch gezien), maar ik houd geen energie meer over. Ik heb het 10 wk volgehouden (groot woord, want ik vond het erg leuk en knus), maar met 2 is het wel erg intensief allemaal.
Gaaf he, Mwana. Maud ook. Moet hier goed uitkijken met wat ik eet, voordat ik het weet zit het klem tussen 2 grijpgrage handjes en verdwijnt het in een mondje. Vandaag heeft ze voor het eerst liga gehad...zo mooi.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:12 schreef Mwanatabu het volgende:
Hier gaan de hapjes erin als koek trouwens. Mevroi heeft nooit grotere flesjes als 140 ml geblieft, maar vast voedsel daar stort ze zich grommend op![]()
Hier geen happend mondje maar een vreetkreet ("Uhuh-uhuh-UHUH") waarop ogenblikkelijk gereageerd dient te worden want hij wordt steeds harder totdat Hare Majesteit een mem in dr mond gefrommeld krijgt (u dacht toch niet dat ze er zelf moeite voor ging doenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:32 schreef chacama het volgende:
[..]
Gaaf he, Mwana. Maud ook. Moet hier goed uitkijken met wat ik eet, voordat ik het weet zit het klem tussen 2 grijpgrage handjes en verdwijnt het in een mondje. Vandaag heeft ze voor het eerst liga gehad...zo mooi.
oeps off-topic....
En meer on-topic. Tegenwoordig 'vraagt' ze of ze bij me mag drinken. Met een happende beweging komt ze dan naar me toe gekropen om vervolgens boven op me te kruipen en dan gaat ze liggen wachten tot mijn shirt omhoog gaat. Heel netjes....
En komt er door het shirt dan ook nog wat uit Simon???quote:Op zondag 22 juli 2007 12:12 schreef PM-girl het volgende:
Hihi, Simon hapt gewoon dwars door mijn trui heen en begint te zuigenEn 's morgens in bed wisselt hij al kruipend van links naar rechts!
Geen idee, hij zuigt nooit zo lang door!quote:Op zondag 22 juli 2007 13:38 schreef chacama het volgende:
[..]
En komt er door het shirt dan ook nog wat uit Simon???
Als het puur om candida gaat, waar dan ook, kun je ook een homeopatisch arts proberen. Ik ben extreem gevoelig voor candida en heb daar een tijd lang veel baat bij gehad (helaas werkt het inmiddels niet meer...). Het middel protexa (van Ogolith, via internet ook te krijgen) heb ik ook een tijdje gebruikt, ook dat heeft een periode heel goed gewerkt. Het lastige is wel dat er weinig informatie over te vinden is. In mijn geval was het een schimmelinfectie elders en gaf/geef ik geen borstvoeding, dus de risico's specifiek daarvan weet ik verder niet.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 15:34 schreef PM-girl het volgende:
Ok! Ik had het hier ook nog nooit gelezen, terwijl veel van de andere remedies hier wel voorbij komen. Ik ga me er nog eens op beraden dus!
Dankjewel Etoile en Nebelung!
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 08:26 schreef Belana het volgende:
ach ja, dat is natuurlijk helemaal afgestemd op die fles![]()
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 06:48 schreef Belana het volgende:
PM girl, ik vind het nog steeds zo geweldig he dat je nog steeds bv geeftSimon is zelfs zonder hoedje gaan drinken toch na verloop van tijd?
Thx voor de tip.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:24 schreef Beaker het volgende:
P_iglet, ik heb de Medela swing kolf en dat is echt een waanzinnig ding! Hij is erg compact en werkt ook op batterijen!
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:05 schreef nebelung het volgende:
OT: Beaker, ik had rompers gekocht, je weet wel van die drie-in-pakje. En nou trek ik er 1 vanochtend uit en zie ineens dat het er 1 is met een schaapje! Heel erg leuk, wit met roze. Ik moest meteen aan Jet denken! Wil je hem hebben?
Tis maat 74/80 en 1 keer gedragen en gewassen (zit er nu in).
Ja, die kun je kopen. Even bij de medela-leverancier vragen. Hier heeft de thuiszorg ze, maar dat komt omdat die medela als uitleenpompen heeft. Mocht het niet lukken, laat het ff weten. Ik heb er sowieso wel eentje als reserve liggen. Zelf kolf ik nl. niet meer en anders heb ik nog altijd mijn avent handpomp.quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:02 schreef Beaker het volgende:
Die witte flapjes kun je die kopen? Ik heb er maar 1 en dus geen reserve
P_iglet! Hij is mooi![]()
Zou goed kunnen. Ik wilde nl. net posten of jullie me de volgende keer willen vragen welke tijd van de maand het is voor me. Want dit had dus absoluut met ongesteldheid te maken. Ze drinkt nu de flessen minder en desto langer bij mij. En ik....? Ik vind het stiekum toch wel heel heel erg fijn.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:21 schreef PM-girl het volgende:
Hier gaan we door een soortgelijk iets, De voeding van 7:00 uur en 's nachts (jawel, ze zijn weer terug!) gaan erg goed, de andere zijn meer hap snap. Ik merk dat de plasluiers ook wat minder zijn momenteel. De wereld is gewoon te interessant voor zo'n kleintje!
Ook het kolven levert minieme hoeveelheden op. Maar wellicht wordt een en ander veroorzaakt door de menstruatie.
Wij voldoen ook niet meer aan die 'eisen' maar ik ben nog niet ongesteld geweest. Nu maar hopen dat het door de borstvoeding komt en niet door iets andersquote:Op zaterdag 28 juli 2007 12:56 schreef E.T. het volgende:
Verder is de kans op een menstruatie het kleinst als je op aanvraag voedt, er eenmalig niet langer dan 6 uur tussen twee voedingen zit en er minimaal 1 voeding tussen 2 en 6 uur 's nachts zit.
(is trouwens geen garantie, want ik voldeed overal aan, maar werd bij beide kinderen na een maand of 4 weer ongesteld)
Dan nog vind ik dat ze er te lang mee gewacht hebben. Je hebt er al zolang last van. Maar goed. Het is nu eindelijk gedaan en hopelijk is dan ook snel voorbij.quote:Op maandag 30 juli 2007 10:28 schreef PM-girl het volgende:
Wij starten binnenkort met een kdv, 1 dag per week. Nu gekruiken ze daar een magnetron op advies van de GGD, om zowel fv als bv op te warmen.
Ik geloof dat ik toch liever heb dat ze de fleswarmer gebruiken, dat mag ook gewoon. Of moet ik me eroverheen zetten, nu de bv niet langer de enige voeding is die binnenkomt?
Overigens slik ik nu diflucan200, ik zag ineens op het etiket wat de prijs is, oh my god, 155 euro voor een 2 weken kuur!Nu snap ik waarom ze niet direct dit middel voor wilde schrijven!! (en waarom ik dit jaar ook echt mijn noclaim niet zal krijgen!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |