abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51217203
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 22:24 schreef nebelung het volgende:
@P-iglet: Wat fijn dat het zo goed gaat! Ten eerste, je zit op dag 4 ongeveer, hoe is het met de stuwing? Voelen je borsten nog vol na een voeding? Lek je veel? Heb je een heftige toeschietreflex?
Wat je kan doen als hij zuigbehoefte heeft: je kan hem de leegste borst aanbieden.
Als hij half los gaat laten, gaat schuiven: opnieuw aanleggen. Eén van de meest voorkomende redenen dat tepels zeer doen is juist dat schuiven (hetzij kind verschuiven, hetzij moeder die armen laat hangen of gaat verzitten of zo). Als je zware borsten hebt, bij het aanbieden niet de borst optillen en daarna loslaten (zakt baby ook naar benee, ergo verkeerd aangelegd. Ondersteunen mag wel, niet optillen.

De eerste weken moet een borstgevoed kind geen speentje aangeboden krijgen. Er is een gerede kans dat een kind daardoor een verkeerde zuigtechniek aanleert. (dat is blijkbaar bij jullie kinderen niet gebeurd, maar ik zou ze de kost niet willen geven waar het wel gebeurd. Ik weet dat p_iglet graag lang wil voeden en graag wil slagen, ik raad dus dat speentje niet aan).
Stuwing doet dat altijd ook zeer? Borsten zijn hier wel vol, maar niet pijnlijk, gevoelig of wat dan ook. Alleen flink stevig. Na een voeding als hij echt uitgebreid gedronken heeft dwz minimaal 15 minuten echt zuig/slik dan voelt die borst wel flink veel soepeler als voor een voeding. Maar zelfs dan loopt het er nog in straaltjes uit als ik op mijn borst duw nadat hij gedronken heeft. Tussen voedingen door lek ik in principe niet, tenzij ik ergens tegen aan stoot ofzo. (gisteren met mijn tepel tegen de douchedeur , toen water(melk)val).
Toeschietreflex?? Hoor je dat te voelen? Zodra hij drinkt komt er melk uit, voel ik niets van ofzo. Wel het idee dat het af en toe zo hard stroomt dat hij het nauwelijks bij kan houden en zelfs moet kokhalzen.

Borsten zijn hier nog behoorlijk vol na een voeding. Net heeft hij in totaal 25/30 minuten intensief gedronken aan 1 borst, dus echt zuig-slik of hooguit zuig-zuig-slik. Wel in 2 etappes met verschonen tussendoor ivm vermoeidheid. Dan is hij echt uitgedronken (meestal is het in 1 of 2 etappes hooguit 10/15 minuten in totaal), maar krijgt na een minuut of 10 weer zuigbehoefte. Als ik hem dan aanleg (zeg maar binnen een uur weer), ook als dat aan de leegste borst is dan krijgt hij daar nog zoveel uit dat hij kokhalzend aan de borst ligt. En daarna echt flink terug spuugt.
Dat vind ik echt zo zielig, hij wil dan echt zuigen, maar zijn duim lukt dus (nog niet) goed, en aan mijn borst krijgt hij gewoon veel te veel voeding binnen.

Maar met een pink dus geen kans op tepel/pink verwarring??

[ Bericht 5% gewijzigd door p_iglet op 06-07-2007 23:07:43 (ff wat toegevoegd) ]
pi_51218072
Nou, de borstvoeding is prima op gang lees ik al

Wat kan je doen:
Blijf kritisch kijken of je zorgvuldig aanlegt.

De tsr hoef je niet te voelen. Als het erop lijkt dat er sprake is van een direct heftige stroom melk, laat dan gerust wat melk wegstromen in een handdoek of kolf van te voren een klein beetje af zodat de borst soepel is (daar wordt de tsr minder heftig van en zal hij rustiger drinken). Aanbieden in etappes doe je al, heel goed. Je kan ook even proberen of hij tussendoor boeren wil, biedt daarna gewoon dezelfde borst nog eens aan (voor zuigbehoefte).

Zorg dat je borsten niet te vol worden, wacht niet te lang met voeden (niet meer dan 3 uur ertussen laten).

En verder wat owlet zegt over blokvoeden Je kan één borst per voeding geven. Zo lang laten drinken als hij wil. Desnoods de andere (gespannen) borst een beetje afkolven.

Een pink valt ook onder tepel/speenverwarring. Als je de pink geeft blijf dan goed opletten dat je geen hongersignalen mist
Variety is the spice of life
pi_51218217
Oh ja PS: je staat nog helemaal aan het begin, vraag en aanbod is nog niet geregeld (let op dag 10 ) . Volgende week kan het helemaal anders zijn, dan zou het zomaar beter op elkaar ingesteld kunnen zijn en heb je wellicht dit probleem helemaal niet meer.
pi_51218389
Stimuleer je door een beetje af te kolven de borstvoeding niet nog meer?

Er zit hier zelden meer als 3 uur tussen een voeding, maar hij drinkt echt maar 1 borst per keer.
Tussendoor boeren doen we al, en daarna idd dezelfde borst.

Als ik hem zo lang en vaak laat drinken als hij wil dan overdrinkt hij zichzelf echt. Hij drinkt tussen het kokhalzen en spugen door. En is daarna dan echt een tijdje misselijk. Geen prettig gezicht.

Hongersignalen vallen hier trouwens ook niet te missen hoor, dan is er echt niets anders goed en valt ie desnoods door mijn t-shirt aan
pi_51218598
Steeds afkolven stimuleert de melkproductie ja. Maar als je telkens dezelfde borst geeft in 1 tijdsspanne, (laten we zeggen dat je een tijdsspanne hebt van 6 uur, in die 6 uur geef je steeds dezelfde borst.) dan raakt de andere borst gespannen, want vol melk. Die ergste spanning eraf kolven, dat kan wel. Echt alleen die ergste spanning.

Als de stuwing heel erg is kan het verlichting geven om eenmalig je borsten helemaal leeg te kolven.
pi_51218820
Maar dan heb ik nog geen oplossing voor het kokhalzen en overdrinken toch?
Want dan zit er op de borst die je wel aanbied geen erge spanning meer op de borst zodat die afgekolft kan, maar er komt nog wel zo makkelijk melk uit zodat hij overdrinkt.
pi_51219338
Over speen-tepelverwarring: Randy had er destijds wel last van (of eigenlijk... de 'last' had ik er van!) toen ik hem na 6 weken een speentje gaf. Drama voor een paar dagen, hij pakte de tepel gewoon niet goed meer. Toen ik hem opnieuw gaf toen hij 3 maanden oud was, gaf het geen problemen meer. Aangezien Tinka toch al een lastige drinker was, heb ik het met haar voor de 3 maanden niet eens geprobeerd.
Het pinkie gaf hier geen problemen, of het zou moeten zijn dat het lastig doorslapen is met een in-beslag-genomen pink!
pi_51219400
Je hebt er nu niks aan: maar het komt heus goed. De borstvoeding is erg goed op gang gekomen blijkbaar, maar vraag en aanbod zijn nog niet geregeld. Dat gaat echt gebeuren! (ja je hebt er nu geen bal aan sorry )

Meanwhile: kolf eens 1 keer helemaal leeg en dan blokvoeden (zie owlets post).
pi_51225146
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 21:20 schreef Jelief het volgende:

[..]

Het is wel aan de andere kant van de wereld zo ongeveer, denk niet dat het haalbaar is voor mij om daar heen te gaan.
Als het even lukt en Emma drinkt nog bij me dan wil ik wel naar de recordpoging gaan op 29 september, ik weet niet veel meer dan dat het in de regio utrecht is.
Oh dat is wel heel erg leuk! Maar even in de gaten houden dan
pi_51225177
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 21:57 schreef Mwanatabu het volgende:
Hoe gedragen jullie kindjes zich trouwens tijdens de voeding?
ik zie altijd van die foto's met rustieke en dromerige kindjes, maar die van mij maaien en trappen in het rond, laten los als de sproeier net goed loskomt om te kakelen etc.
dat dus.
Sereen voeden
pi_51225332
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 23:57 schreef nebelung het volgende:
Je hebt er nu niks aan: maar het komt heus goed. De borstvoeding is erg goed op gang gekomen blijkbaar, maar vraag en aanbod zijn nog niet geregeld. Dat gaat echt gebeuren! (ja je hebt er nu geen bal aan sorry )

Nou blij dat de boel iig goed werkt

Dat 1keer leegkolven net geprobeerd. Maar das nog knap lastig dat kolven. Kreeg ruim 20cc eruit nadat hij al intensief een kwartier gedronken had na een flinke ruk (4.5 uur) slaap. Geen idee of het nu leeggekolvt is, maar er staat iig geen/weinig spanning meer op.

Verder vandaag maar proberen om in blokken van 4-6 uur te kolven.

Thx voor alle info.

Zijn eigen duim kan trouwens geen kwaad voor tepel/speen verwarring neem ik aan??
Want dan hoop ik dat het voor zijn zuigbehoefte in zijn slaap snel lukt om die duim zelf goed te vinden.
pi_51225370
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 23:57 schreef nebelung het volgende:
Doen, dta kolven echt! Dat heeft hier zo veel verlichting gegeven. Ik heb geloof ik twee keer 'savonds na een voeding alles helemaal leeggekolfd. 200 ml per borst (wat was ik daar later jaloers op, dat heb ik nooit meer gehaald ) en daarna zijn we gaan blokvoeden.

zie ook: hyperlactatie

En wellicht ten overvloede (no pun intended) maar dat spugen kan in ieder geval geen kwaad zolang hij genoeg drinkt. Het is een rotgezicht en het zou fijn zijn als hij het niet zou doen, maar zolang het komt doordat hij heel veel binnen krijgt is het geen reden tot zorgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door owlet op 07-07-2007 10:36:43 ]
pi_51225468
Ik ga dat leegkolven vanavond na het douchen nog wel een keer proberen. Dan met vriendje in de buurt zodat die op Pepijn kan passen.
Nu voor het eerst alleen thuis met hem (vriendje is werken, kraamzorg komt om 13.00 pas). En moest eerst nog uitvogelen hoe die kolf in elkaar moest/gesteriliseerd moest. Dus dat was vast niet de meest ideale situatie

Dat het spugen geen kwaad kan dat weet ik, het is alleen voor hem vervelend idd. Maar zou voor hem graag hebben dat hij gewoon rustig aan de borst kan drinken ipv dat hij super hard moet werken om het bij te benen. Als hij rustiger en langzamer kan drinken, is dat voor zijn zuigbehoefte ook prettiger waarschijnlijk.
pi_51225475
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 10:22 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Nou blij dat de boel iig goed werkt

Dat 1keer leegkolven net geprobeerd. Maar das nog knap lastig dat kolven. Kreeg ruim 20cc eruit nadat hij al intensief een kwartier gedronken had na een flinke ruk (4.5 uur) slaap. Geen idee of het nu leeggekolvt is, maar er staat iig geen/weinig spanning meer op.

Verder vandaag maar proberen om in blokken van 4-6 uur te kolven.

Thx voor alle info.

Zijn eigen duim kan trouwens geen kwaad voor tepel/speen verwarring neem ik aan??
Want dan hoop ik dat het voor zijn zuigbehoefte in zijn slaap snel lukt om die duim zelf goed te vinden.
20 cc is hartstikke goed voor een eerste keer en helemaaaaaal als hij eerst al een kwartier (!!!) heeft gedronken.
Alles waar hij op zuigt kan tepel-speenverwarring geven. Maar probeer hem die duim maar eens af te pakken.
Daarnaast denk ik dat een duim ook echt wel een ander gevoel geeft aan een kindje omdat hij het van twee kanten voelt: zijn mondje en zijn hand. Ik weet het absoluut niet zeker, het is alleen maar een gevoel maar ik zou me zelf over een duim minder zorgen maken.
pi_51225506
P_iglet, wow ! Wat een productie , ben jaloers !

Die tepel/speen verwarring : hier lijken ze daar geen last van te hebben. Komt dat, omdat ze dat vanaf dag 1 in het zkh geleerd hebben of is het een toevalstreffer ? Of heb ik gewoon van die simpele kinderen die het verschil niet merken ?

Hier gaat het nog steeds ok, maar het houdt niet over. Na de voeding, dus 1 borst de ander het flesje (gekolfde melk), krijg ik er daarna met het kolven precies voor 1 voeding uit. Ik laat ze 1 borst leegdrinken en de ander kolf ik. Meestal kolf ik de lege ook nog ( na een half uurtje of zoiets ). Moet er wel mijn best voor doen en ik merk dat het behoorlijk wat energie kost om beide BV te geven.

Nu ze 's nachts doorslapen (tenminste de laatste 3 nachten) staan mijn tietuh wel op springen en komt er na de voeding nog dik 200ml uit...

"s avonds krijgen ze Friso, daar lijken ze iets langer op te slapen en dat heb ik echt nodig. Ook daar hebben ze geen probleem mee.
pi_51225731
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 10:39 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
P_iglet, wow ! Wat een productie , ben jaloers !

Die tepel/speen verwarring : hier lijken ze daar geen last van te hebben. Komt dat, omdat ze dat vanaf dag 1 in het zkh geleerd hebben of is het een toevalstreffer ? Of heb ik gewoon van die simpele kinderen die het verschil niet merken ?

Hier gaat het nog steeds ok, maar het houdt niet over. Na de voeding, dus 1 borst de ander het flesje (gekolfde melk), krijg ik er daarna met het kolven precies voor 1 voeding uit. Ik laat ze 1 borst leegdrinken en de ander kolf ik. Meestal kolf ik de lege ook nog ( na een half uurtje of zoiets ). Moet er wel mijn best voor doen en ik merk dat het behoorlijk wat energie kost om beide BV te geven.

Nu ze 's nachts doorslapen (tenminste de laatste 3 nachten) staan mijn tietuh wel op springen en komt er na de voeding nog dik 200ml uit...

"s avonds krijgen ze Friso, daar lijken ze iets langer op te slapen en dat heb ik echt nodig. Ook daar hebben ze geen probleem mee.
Ik denk dat je geluk hebt gehad. Als ik kijk naar de in het ziekenhuis bijgevoedde kindjes die ik als kraamverzorgster meemaakte... Dan was het geen uitzondering dat we meteen de lactatiekundige er bij konden roepen en dat er meteen een heel omgooiplan gemaakt moest worden want de meeste hadden daarna echt heel veel moeite met het pakken van de tepel.

Ik denk eigenlijk, en ik durf het bijna niet te zeggen, dat een groot deel van het "niet over houden" vooral te maken heeft met:
a) kolven geeft minder melk dan live drinken en schroeft de productie veel minder goed op.
b) elk flesje friso dat er in gaat is een voeding minder aan de borst waardoor jouw lichaam minder signalen krijgt dat de productie omhoog moet.
Als je de regeldagen op gaat vangen door kunstvoeding bij te geven dan heb je best een kans dat je qua productie in een neerwaardse spiraal terecht komt.
Als je ze beide aan de borst voedt (tegelijk of na elkaar, tweelingen leren al heel snel dat ze soms gewoon geduld moeten hebben ) dan gaat je productie als een speer omhoog en uiteindelijk zal het je denk ik een hoop tijd en energie schelen omdat het steeds makkelijker gaat zijn om ze tegelijk te voeden.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 15:50:12 #117
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51232781
Mag ik even iets vragen?
Mijn schoonzusje krijgt binnenkort een kindje en ze wil misschien wel een voedingskussen hebben. Ik wil dat graag aan haar geven, maar vraag me af of jullie nog speciale leuke of goede kussens kunnen aanraden. Ik zou het leuk vinden als het daardoor net wat meer is dan 'het praktische'. Dankjewel!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 7 juli 2007 @ 15:55:34 #118
62233 Jelief
ikke lief!
pi_51232935
ooh ik heb laatst ergens een mooie gezien, ik ga even voor je op zoek,is wel prijzig overigens.

deze vind ik er erg mooi en handig uitzien. Ik heb zelf eentje van de hema en die voldoet prima maar is verder niet bijzonder. Op dezelfde site staat er ook een van Jolein, mooie kleuren en zachte hoes.

[ Bericht 33% gewijzigd door Jelief op 07-07-2007 16:02:51 ]
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_51233096
Ik heb er nog 1....heb er veel aan gehad. Ook met slapen was het (tijdens de zwangerschap) heerlijk. Ik had zo'n maanvormige met een zachte vulling, zodat je het kussen kan vormen hoe je het hebben wil.

Mocht je interesse hebben, dan hoor ik het wel. Er zit een licht blauwe hoes omheen, die kan je misschien opleuken ?
  zaterdag 7 juli 2007 @ 16:01:14 #120
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51233099
Ah fijn, Jelief!

Oh, en bedankt KP voor het aanbod, maar vind het leuker om een wat specialere én een nieuwe te kopen voor d'r.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_51233183
prima !
  zaterdag 7 juli 2007 @ 16:05:19 #122
62233 Jelief
ikke lief!
pi_51233215
De link doet het niet het is bij www.again4kids.nl dan accesoires dan cocoon plus

Bij de geboortewinkel hebben ze ook een losse hoes waarmee je ook zo'n poef kunt maken
hier
  zaterdag 7 juli 2007 @ 16:11:03 #123
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51233379
Oh, dankjewel, Jelief, maar die zijn pas leverbaar vanaf eind augustus en dan is het kindje er waarschijnlijk al een paar weken. Dat vind ik jammer.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 16:13:28 #124
62233 Jelief
ikke lief!
pi_51233431
Je kunt hem vast ook nog wel ergens anders kopen... iK ben nog ff mijn favo's aan het doorlopen...
www.borstvoedingswinkel.nl heeft een formfix, ik zie oz op heteerste oog niet veel voordelen ten opzichte van die van de hema, de hoezen zijn misschien wat mooier maar volgens mij had of heeft de hema ook een badstof hoes.
pi_51233813
Hier vind ik de borstvoeding nog steeds maar moeilijk vol te houden (door de zwangerschap). Maar Merlijn wil zo graag. Het komt de laatste tijd meer neer op de ochtend, voor zijn slaapjes en evt de nacht als hij wakker wordt, gebeurt niet heel vaak meer. Maar het doet soms zo zeer dat ik het niet altijd even leuk vind. De ochtend en de nacht slaap ik meestal zelf nog en heb ik er niet zo last van. Maar ik ga stug door. De laatste voeding die hij nog regelmatig kreeg tussendoor voordat wij gaan slapen moet hij zelf echt maar iets anders verzinnen. Dan voldoet zijn rietjesbeker water in bed gelukkig ook, in de nacht pakt hij deze ook wel eens. Helemaal stoppen wil ik nog niet, het wordt wel weer beter.
pi_51233865
thx owlet voor je reactie!
  maandag 9 juli 2007 @ 21:01:49 #127
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51303883
Grrrrrrumbel. BV loopt terug. Stomme ongesteldheid. Maud heeft vanochtend al een flesje nagekregen en net ook nog. Heb ze toen wel nog aangelegd om de productie even aan te zwengelen. Maar, foei wat baal ik hiervan. Wilde net nog even kolven, kom ik er achter dat de aventflesjes bij de oppas staan. Eens kijken hoe het morgen gaat, anders toch maar even tussendoor kolven. Al is het alleen maar om het op pijl te houden.
  maandag 9 juli 2007 @ 21:13:04 #128
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_51304225
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 10:55 schreef owlet het volgende:
-knipje-
...tweelingen leren al heel snel dat ze soms gewoon geduld moeten hebben )
- knipje-

KP, ik vind je knap !!
pi_51304357
quote:
Op maandag 9 juli 2007 21:01 schreef chacama het volgende:
Grrrrrrumbel. BV loopt terug. Stomme ongesteldheid. Maud heeft vanochtend al een flesje nagekregen en net ook nog. Heb ze toen wel nog aangelegd om de productie even aan te zwengelen. Maar, foei wat baal ik hiervan. Wilde net nog even kolven, kom ik er achter dat de aventflesjes bij de oppas staan. Eens kijken hoe het morgen gaat, anders toch maar even tussendoor kolven. Al is het alleen maar om het op pijl te houden.
Iiih ik heb óók een lulproductie de laatste dagen en de voor de Rode Duivels kenmerkende agressieve migraineaanval...
En oh ja, Nune wandelt al babbelend dr hele bed door des nachts dus daar wordt mama ook niet makkelijker in de omgang van...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_51305611
Ben ik even blij dat ik nog niet ongesteld geworden ben *afklopt

Chacama, ik heb een voorraadje Via bekers van Avent, koop je gewoon bij de drogist. Die kan je ook onder je kolf schroeven. Ik werd er ook gek van dat die flessen altijd in gebruik of vies waren
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_51307344
quote:
Op maandag 9 juli 2007 21:13 schreef Smirre het volgende:

[..]

KP, ik vind je knap !!
Mijn ervaring met tweelingen en borstvoeding is dan anders. Maar goed, ik wil helemaal geen discussie aanzwengelen hierover.
Ik hoop ook niet dat mijn post over kwam alsof ik het niet knap vind van KP. Dat vind ik wel en ik vind het super dat ze borstvoeding geeft aan haar flensjes.
Ik was er al bang voor toen ik het postte maar ik wilde ook niet KP's post voorbij laten gaan zonder te reageren aangezien ik denk dat de vermindering van de productie heel snel kan verbeteren door een paar simpele vraag-aanbod dingen.
Nogmaals, no harm intended.

[ Bericht 16% gewijzigd door owlet op 10-07-2007 09:46:52 ]
  dinsdag 10 juli 2007 @ 13:02:05 #132
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51321802
quote:
Op maandag 9 juli 2007 21:16 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Iiih ik heb óók een lulproductie de laatste dagen en de voor de Rode Duivels kenmerkende agressieve migraineaanval...
En oh ja, Nune wandelt al babbelend dr hele bed door des nachts dus daar wordt mama ook niet makkelijker in de omgang van...
Migriane heb ik gelukkig niet elke keer. Maar dat komt ook omdat ik de mirena heb. Dat scheelde voor Maud al en nu - gelukkig - nog steeds.

Die gup van jou trekt zich al op? Nou, dan heeft ze een spurtje gemaakt. Maud kruipt nu, en gaat dus ook d'r hele bed door. Maar meestal is dat op zoek naar d'r speen.

Nog steeds nachtvoeding???
Hier wel in elk geval.
In het moederstopic werd nog gevraagd naar je
pi_51322216
Totaal niet negatief opgevat, hoor ! Maak je geen zorgen, Owlet. Ben blij met je adviezen en ik kijk gewoon wat ermee kan doen.

Productie is, bij mij, zo langzamerhand wel lastig om op peil te houden. Misschien is het de natuur die ermee kapt. Het wordt tussen de voedingen nu drukker. Meiden zijn langer wakker etc, de was bla bla bla. Voordat ik het weet is de volgende voeding er en heb ik niet gekolfd. Of ik ben lekker de deur uit geweest....Ga ook niet in het Haagse bos bij Bea op de stoep zitten kolven !
Om ze iedere x met z'n 2 -en aan te leggen, dat houd ik niet vol. Dan kan je me wegdragen.

Probeer nu de 1 de fles en de ander de borst te geven en dat gaat. Iedere dag vind ik er 1 !

X
  dinsdag 10 juli 2007 @ 13:20:32 #134
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51322354
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 13:15 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Totaal niet negatief opgevat, hoor ! Maak je geen zorgen, Owlet. Ben blij met je adviezen en ik kijk gewoon wat ermee kan doen.

Productie is, bij mij, zo langzamerhand wel lastig om op peil te houden. Misschien is het de natuur die ermee kapt. Het wordt tussen de voedingen nu drukker. Meiden zijn langer wakker etc, de was bla bla bla. Voordat ik het weet is de volgende voeding er en heb ik niet gekolfd. Of ik ben lekker de deur uit geweest....Ga ook niet in het Haagse bos bij Bea op de stoep zitten kolven !
Om ze iedere x met z'n 2 -en aan te leggen, dat houd ik niet vol. Dan kan je me wegdragen.

Probeer nu de 1 de fles en de ander de borst te geven en dat gaat. Iedere dag vind ik er 1 !

X
Lijkt me een goede oplossing en voor jou ook minder zwaar. Ik weet hoe blij ik was toen ik eindelijk besloot te stoppen met kolven. Aan de andere kant lijkt het me ook lastig. Jij moet niet alleen onthouden met welke borst je geeindigd (met puntjes) bent, maar ook of je Pien of Floor gevoed hebt. Pfff, zou niets voor mij zijn. Kon het eerste al amper onthouden.
pi_51343015
De tips voor afkolven en blokvoeden hebben hier goed geholpen. Pepijn en ik zijn nu een stuk beter op elkaar afgesteld, zodat hij tenminste ook aan zijn zuigbehoefte kan voldoen zonder dat de melk zijn neus en oren uitkomt.

Vandaag Pepijn in het restaurant van de Hema voor het eerst buitenshuis gevoed.
En meteen maar een aantal hempjes gekocht

Iemand trouwens nog tips voor rondzwaaiende armpjes gecombineerd met een heel erg beweeglijk hongerig spreeuwen mondje?? Het is hier af en toe net prijsschieten om hem fatsoenlijk aangelegd te krijgen.
En zeker wanneer Pepijn een "ik wil bij mama hangen en af en toe een slokje drinken bui heeft" is dat tig keer aanleggen in korte tijd niet echt prettig

Wordt dat aanzuigen in de loop der tijd nog minder pijnlijk??
  dinsdag 10 juli 2007 @ 23:05:31 #136
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_51343626
Oh Owlet, ik pikte je zinnetje eruit omdat ik dat slechts ken van mijn eigen ervaring met mijn tweeling (die hebben beiden geen geduld in hun genenpakket). En ik wilde iets liefs zeggen tegen KP, omdat ik haar knap vind (en weet hoe een klus het is). Net als jij.
Ik moet ook helemaal niet in dit topic posten als ik niets constructiefs te melden heb. Dat besef ik mij als ik jouw laatste post lees. Je geeft goede tips, daar kunnen mensen wat aan hebben. Ik wilde enkel een hart onder de riem steken (zonder die goede tips), dus ik maak mij weer uit de voeten.
Ga vooral zo door.
pi_51346883
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:51 schreef p_iglet het volgende:
De tips voor afkolven en blokvoeden hebben hier goed geholpen. Pepijn en ik zijn nu een stuk beter op elkaar afgesteld, zodat hij tenminste ook aan zijn zuigbehoefte kan voldoen zonder dat de melk zijn neus en oren uitkomt.

Vandaag Pepijn in het restaurant van de Hema voor het eerst buitenshuis gevoed.
En meteen maar een aantal hempjes gekocht

Iemand trouwens nog tips voor rondzwaaiende armpjes gecombineerd met een heel erg beweeglijk hongerig spreeuwen mondje?? Het is hier af en toe net prijsschieten om hem fatsoenlijk aangelegd te krijgen.
En zeker wanneer Pepijn een "ik wil bij mama hangen en af en toe een slokje drinken bui heeft" is dat tig keer aanleggen in korte tijd niet echt prettig

Wordt dat aanzuigen in de loop der tijd nog minder pijnlijk??
Wat fijn, P_iglet! Je hebt kans dat je weer een 'terugslag' krijgt als Pepijn en jij gaan regelen. Althans, ik merkte zelf dat ik op het moment dat er meer geproduceerd moest worden nog wel eens door wilde slaan in die productie. Maar dat zal al weer een stuk minder vervelend zijn als die eerste dagen.
Maaiende handjes zijn lastig. Je kan ze wat tegenhouden door bijvoorbeeld het onderliggende armpje weg te stoppen onder zijn lichaam maar handjes hebben ook een belangrijk doel: net als een jong poesje stimuleert Pepijn jouw toeschietreflex door de borst aan te raken.
Ook dit is vrees ik iets waar je niet echt wondertips voor kan geven maar iets wat door de tijd heen beter zal gaan. Niet alleen zal jij makkelijker kunnen aanleggen maar Pepijn zal ook door krijgen dat hij maar beter wat rustiger kan doen. tot hij de fase krijgt waarin hij alle kanten op wil draaien

Aanzuigen zou echt wel minder pijn moeten gaan doen. Sommige vrouwen blijven de toeschietreflex voelen, maar dat echte aanzuigen zou eigenlijk niet voelbaar moeten zijn en al helemaal niet na een tijdje voeden.
Misschien is het toch een goed idee om iemand van LLL of VBN of een lactatiekundige mee te laten kijken?

Smirre, dank je voor het compliment
pi_51351623
Thx owlet voor je reactie!!

Als Pepijn gaat regelen zien we wel hoe het loopt, weet nu iig hoe ik dat dan op kan lossen.

Dat alle kanten op draaien doet hij nu al Ik moet echt niet in de buurt van iets felgekleurds of een lichtbron ofzo gaan zitten, want dan draait hij alle kanten uit om het maar te kunnen zien
En papa moet ook niet in de buurt gaan zitten praten want dan draait hi jzijn hoofd richting het stemgeluid.

De pijn bij het aanzuigen kijk ik nog wel even aan, verbeterd het niet binnen een week of 2 dan ga ik idd wel iemand benaderen om te komen kijken. De pijn zit echt in mijn huid heb ik het idee, dus wellicht dat het gewoon aan mijn erg gevoelige huid ligt die nog langer nodig heeft om te wennen ofzo.
pi_51351745
P_iglet..bedoel je een soort steken ?

Mocht dat zo zijn, dat heb ik ook. Het zijn de eerste paar slokken die ff "pijn"doen. Daarna is het toch echt over.

ai ai, ja dat draaien..grrrrrr
pi_51352317
ja idd een stekende pijn is het, niet echt losse steken.
en alleen het aanhappen en de eerste 2/3 slokken
  woensdag 11 juli 2007 @ 12:45:37 #141
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51357094
Die pijn zou minder moeten worden. Hier voel ik ook alleen de eerste zuigmomenten en dan de toeschietreflex nog (mits ik niet ongesteld ben).
Maaiende handjes. 1 onder tegen je eigen lichaam aan. De andere met je hand tegen de borst angedrukt houden. En verder de houtgreep. Lukt het niet dan evt. liggend voeden in bed. Rustige donkere kamer. Of zoals (geloof Yppy) doek eroverheen. Als je ze dat vroeg aanleert dan heb je er later profijt van.

Hier gaat de productie al weer wat beter. Vannacht wel 2 kanten moeten geven, maar dat kwam omdat ze last had van de worteltjes die ze gegeten had. Dus vooral troost. Gevolg was wel dat ze de ochtend niet genoeg had en ik dus een klein flesje (90cc) bij heb gegeven. Uiteraard wel nog 4 keer aangelegd om het op pijl te houden. Ik wil zo graag doorgaan.....
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:20:27 #142
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51358073
Ik ben nog even verder aan het zoeken naar voedingskussens. Heeft er iemand van jullie ervaring met het Chéri voedingskussen? Ik vraag me af of de vorm inderdaad fijner is dan de standaard U-vorm.
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:31:44 #143
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_51358415
Hij lijkt me zo klein, Sugar... (maar mischien is dat juist wel fijn).
De vulling lijkt me wel lekker, die bolletjes verschuiven en verzakken en dat gaat bij dit kussen niet.

Door dat geprop met die gewone voedingskussens kon ik het nooit vinden met die dingen en bijna nooit gebruikt dus..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:42:06 #144
62233 Jelief
ikke lief!
pi_51358789
Zo op het eerste gezicht lijkt hij mij wat plat waardoor je alsnog wat krampachtig gaat zitten. Dat compacte lijkt me wel weer prettig, de lange rups die ik heb is niet echt handig in positiete brengen, zeker niet toen ik ook nog een babytje vast moest houden. Nu klimt Emma er gewoon zelf op
  woensdag 11 juli 2007 @ 21:00:28 #145
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51374121
Ik heb inderdaad lang met een doek erover gevoed. En in een donkere slaapkamer, in tig verschillende houdingen. Het hielp allemaal even.

Mijn voedingskussen hebben we eigenlijk alleen maar gebruikt om Anna op te leggen toen ik haar aan de kraamvisite showde.

Hier gaat de productie als een speer omhoog met voedingen om 23.00, 2.15, 4.15 en 5.30 uur.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_51374376
het voedingskussen ziet er mooi uit en het lijkt me prettiger dan zo'n lange worst. Die is voor een hoop dingen gebruikt hier maar bijna nooit voor het voeden.
Wat wil ze weer veel drinken Yppy
  woensdag 11 juli 2007 @ 21:09:55 #147
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51374508
Ik ben een beetje bang dat ze haar dag aan het omdraaien is, omdat ze overdag gekolfde melk weigert te drinken. Thuis wil ze niet en op het kdv niet. Sap en water gaan wel goed. Misschien dat ze toch de behoefte heeft aan live bv. Ze drinkt zo ontzettend veel 's nachts.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_51376552
hihi Pepijn ontdekte net ook een andere manier van drinken.
als je zolang slaapt dat je moeder al flink lekt tijdens het aanleggen,
dan hoef je niet eens te happen, maar kun je ook de druppels oplikken
  donderdag 12 juli 2007 @ 09:11:16 #149
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_51385482
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 22:01 schreef p_iglet het volgende:
hihi Pepijn ontdekte net ook een andere manier van drinken.
als je zolang slaapt dat je moeder al flink lekt tijdens het aanleggen,
dan hoef je niet eens te happen, maar kun je ook de druppels oplikken
Ah wat schattig
  donderdag 12 juli 2007 @ 11:32:46 #150
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51388983
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 21:09 schreef YPPY het volgende:
Ik ben een beetje bang dat ze haar dag aan het omdraaien is, omdat ze overdag gekolfde melk weigert te drinken. Thuis wil ze niet en op het kdv niet. Sap en water gaan wel goed. Misschien dat ze toch de behoefte heeft aan live bv. Ze drinkt zo ontzettend veel 's nachts.
Heeft Maud ook even een tijdje gedaan. Het leek toen inderdaad dat ze de gemiste bv-momenten overdag inhaalde in de avond en nacht . Ik ben er toen (hoe vermoeiend ook) toch in mee gegaan. Uiteindelijk is het toch weer goed gekomen. Maar.....toen dronk ze ook overdag te weinig en haalde het letterlijk in. Advies wat de lactatie-deskundige gaf.....duidelijkheid. Dus ook op de dagen dat ik bij d'r was hetzelfde ritme aanhouden als op de andere dagen. Dit betekende dus dat ik gewoon fles gaf en kolfde.

Dit lijkt me voor jou wel erg frusterend en voor Anna ook..... Hoeveel dagen gaat ze naar het KDV en doet ze het op de dagen dat ze bij jou is ook?

Succes en hopelijk komt ze er toch snel achter dat het beter is om in de nacht te slapen en overdag te drinken. Is KV misschien een optie op het KDV. Klinkt misschien raar, maar misschien associeert Anna de bv echt puur met jouw borsten en is een andere smaak wel uit een fles te drinken. (Ookal heeft 'vroeger' wel uit de fles gehad).

Hier twijfel ik nog steeds aan de productie. Mijn borsten zijn weer super klein en soms twijfel ik aan de inhoud. Maar toch lijkt Maud de ene keer wel genoeg te hebben en de andere keer weer niet. Het is zo frusterend. Zelf denk ik wel dat ze genoeg bv krijgt, maar te weinig bijvoeding. Ze is al bijna 8 maanden en eet nauwelijks extra dingen. Vind het zo moelijk. Zou ik dan toch op 6 voedingen moeten blijven en voorlopig nog alleen bijvoeding echt als bijvoeding moeten zien. Pfff, vind het moeilijk.

Ga vanavond kijken of ik naar de natuurwinkel kan voor gluten-vrij brood en andere lekkere dingen.
pi_51438379
Hier kon de bv onverwachts wel eens heel snel afgelopen zijn, want ik heb vanochtend bloed laten prikken ivm een mogelijke maximum-overdrive-situatie van mijn schildklier en als dat zo is dan moet ik pronto aan de medicatie en Nune van de mem af
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_51439699
Ik plaats hier even een ordiniare tvp. Ik ben voornemens borstvoeding te gaan geven en dan kan ik alvast meelezen.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 20:15:55 #153
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51441161
Mwana wat K*T. Het gaat zo lekker. Ik hoop dat het voor Nune niet hoeft. Ik hoop voor jou dat het wel zal schelen in de klachten. Stekte
  Jubileum moderator vrijdag 13 juli 2007 @ 20:29:15 #154
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51441549
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 18:42 schreef Mwanatabu het volgende:
Hier kon de bv onverwachts wel eens heel snel afgelopen zijn, want ik heb vanochtend bloed laten prikken ivm een mogelijke maximum-overdrive-situatie van mijn schildklier en als dat zo is dan moet ik pronto aan de medicatie en Nune van de mem af
Ai Mwana ik hoop het niet voor je zeg, maar het zou wel het enorme gevecht verklaren wat je hebt om op gewicht te blijven.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 13 juli 2007 @ 21:22:21 #155
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51443210
Mwana, laat je daar even goed over voorlichten, over die medicatie. Het kan nl ook zo zijn dat je schildklier ontstoken is (geeft dezelfde klachten) maar dat gaat vanzelf over, zonder medicatie.
Die van mij ging ook in overdrive (schijnt nog redelijk vaan voor te komen, 6 tot 9 maanden na de bevalling, over het algemeen), maar bleek na een echo "gewoon" ontstoken te zijn. Ook niet fijn, maar dan zou je wel bv kunnen blijven, mocht je dat willen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_51444226
Mwana, sterkte en ik hoop dat het meevalt zodat je door kunt blijven voeden. Hier gelukkig nog steeds een normaal werkende schildklier alhoewel hij wel weer groter is geworden en ik er nu vaak op mag laten prikken.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 21:56:27 #157
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_51444301
Ai Mwana
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_51455341
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 21:22 schreef Leah het volgende:
Mwana, laat je daar even goed over voorlichten, over die medicatie. Het kan nl ook zo zijn dat je schildklier ontstoken is (geeft dezelfde klachten) maar dat gaat vanzelf over, zonder medicatie.
Die van mij ging ook in overdrive (schijnt nog redelijk vaan voor te komen, 6 tot 9 maanden na de bevalling, over het algemeen), maar bleek na een echo "gewoon" ontstoken te zijn. Ook niet fijn, maar dan zou je wel bv kunnen blijven, mocht je dat willen.
Bedankt, dat neem ik ff mee
Ga eerst even afwachten of het idd die klierklier is, maar gezien de familiegeschiedenis op dit punt (mijn oma werd 33 door een aanval van struma en mijn moeders doodsoorzaak (44) is niet helder, maar de hartritmestoornissen waar het vermoedelijk aan was kunnen dus ook door de schildklier veroorzaakt worden ) en mijn rare keel en stem op het moment denk ik dat het bingo is.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 11:35:54 #159
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51456659
Oi Mwana, dat klinkt naar. Ik hoop van harte dat het bij jou niet zo ernstig zal zijn.

PM, hoe is het met the titties?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_51458164
Wat klinkt dat eng Mwana, maar een aanval van struma? Ik heb een struma, een meerknobbelige en dat kan helemaal geen kwaad hoor. Betekent alleen dat de schildklier vergroot/gezwollen is en zolang de werking normaal is is het prima je kunt er oud mee worden zegt mijn internist. Zit hier trouwens ook in de familie, maar dan alleen de vergrote schildklier.
pi_51458513
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 12:47 schreef Randa_v het volgende:
Wat klinkt dat eng Mwana, maar een aanval van struma? Ik heb een struma, een meerknobbelige en dat kan helemaal geen kwaad hoor. Betekent alleen dat de schildklier vergroot/gezwollen is en zolang de werking normaal is is het prima je kunt er oud mee worden zegt mijn internist. Zit hier trouwens ook in de familie, maar dan alleen de vergrote schildklier.
Oh, ik weet er ook weinig vanaf hoor. Maar ik weet dat mijn oma 's nachts gestorven is onverwachts en dat haar nek zo dik en blauw zag dat de politie mijn opa nog heeft meegenomen omdat ze hem ervan verdachten haar gewurgd te hebben...
  zaterdag 14 juli 2007 @ 13:47:33 #162
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51459598
Wanneer krijgt je de uitslag Mwana? Het zou wel erg jammer zijn als je hierom moest stoppen.
*OUD heilige*
pi_51459958
Maandagochtend. Vrijdag geprikt, dus dat is lekker snel dan he.
pi_51460025
Jemig Mwana... Er zijn overigens ook wel bepaalde vormen van schildkliermedicatie die wel gecombineerd mogen worden met BV, misschien de moeite waard om dat een beetje uit te zoeken/na te vragen?
Hopelijk krijg je goed nieuws maandag!
pi_51460112
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 14:04 schreef owlet het volgende:
Jemig Mwana... Er zijn overigens ook wel bepaalde vormen van schildkliermedicatie die wel gecombineerd mogen worden met BV, misschien de moeite waard om dat een beetje uit te zoeken/na te vragen?
Hopelijk krijg je goed nieuws maandag!
, Nogmaals sterkte Mwana.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 16:49:45 #166
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_51464091
Ook hier is flink geschreven, dus ik heb niet ieders verhaal even helder!~
Maar Mwana, wat jammer zou het zijn... maar wat moet dat moet he!

P_iglet, het loopt best goed volgens mij, fijn! Hoop dat je vlug van je gevoeligheid af bent.

Op vakantie heerlijk op verzoek gevoed en ook een aantal keren 's nachts. En weet je, het maakt me niets meer uit, ik denk nu 's avonds, we zien wel, ipv o, als hij maar tot 7 uur slaapt. En dan is nachtvoeden niet meer zo erg ineens. Stom he, daar heb ik 9 maanden voor nodig gehad!
Productie loopt wel wat terug, ik denk ook omdat ik niet gekolfd heb op vakantie (want nachtvoeding).
Spruw is er nog steeds (ik droom er zelfs van, en wel in de variant oogspruw )en de pijn ook. Ik slik braaf mijn pilletjes, maar wil van de week vragen om een dubbele dosis. Zo nu en dan ook weer bloed bij het voeden, zo te zien uit een klein kloofje op de tepel. Velletjes ook nog present.
Ach, je went er aan.....

O en Pinquit en anderen, lief!

Owlet, die dag klinkt leuk. Ik woon er niet super ver vanaf, dus ik overweeg het.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 14 juli 2007 @ 20:26:35 #167
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51469798
Nou PM, wat is die spruw toch hardnekkig he?
pi_51533234
Nou, goed nieuws, mijn bloedwaarden waren perfect, dus de schildklier is het niet. Bv is go
  Jubileum moderator maandag 16 juli 2007 @ 20:19:40 #169
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51533288
Geweldig mwana
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_51533341
PM wat verschrikkelijk dat je zo'n last van spruw enzo hebt. Knap dat je wel zo onwijs doorzet met je borstvoeding!!!

Mwana fijn dat je gewoon door kan met bv geven!!
pi_51533421
Ai, lees ik hierboven spruw?
Vervelend PM, helemaal met dit weer krijg je dat bijna niet weg
pi_51535737
Pm

Mwana wat fijn Voor de bv maar ook voor jezelf natuurlijk!!
pi_51535933
Fijn Mwana dat je uitslagen goed waren.

Heb een wondje op mijn tepel, grmbl, en dat doet zeer. Bij liggend voeden pikt Merlijn niet niet als hij er andersom aan moet dus met zijn beentje naast mijn hoofd. Zal de leeftijd wel zijn, dus hier wordt nu nog minder gevoed. Morgen even de Avent tepelcreme halen, iemand had er tijdens de zwangerschap veel baat aan gehad, dus even proberen. Ik vind het niet erg dat hij veel minder drinkt nu en eigenlijk ben ik wel blij dat zoveel minder is. De nachtvoedingen lijken nu echt gestopt en overdag vraagt hij nu op een nette manier om de borst. Ik heb hem geleerd om met zijn vingertje aan te wijzen wat hij wil. Hij maakt ook geen probleem er van als ik nee zeg. Het valt me reuze mee. Helemaal stoppen kan ik me nog niet voorstellen, iedere dag wat drinken bij mamma is toch ook wel erg gezellig.
  maandag 16 juli 2007 @ 21:20:40 #174
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51536037
quote:
Op maandag 16 juli 2007 20:18 schreef Mwanatabu het volgende:
Nou, goed nieuws, mijn bloedwaarden waren perfect, dus de schildklier is het niet. Bv is go
Heb jij nog meer klachten behalve het afvallen Mwana?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 16 juli 2007 @ 21:51:52 #175
94046 PM-girl
pi_51537219
Go Mwana, Go Mwana!!
*
pi_51537279
Klinkt goed, Randa. Niet het kloofje natuurlijk maar wel de manier waarop Merlijn drinkt nu.
PM, wat een rotding is het toch die Spruw. Hopelijk werkt een hogere dosering, daar ga ik eigenlijk wel van uit.

Mwana!!!
  maandag 16 juli 2007 @ 22:01:53 #177
94046 PM-girl
pi_51537659
Owlet, natuurlijk trad de wet van Fok in werking en zijn de pijnklachten en het bloed vandaag weg! Ik wacht nog even met de huisarts bellen dus, als het niet nodig is liever niet veel medicijnen natuurlijk. Vandaag wel wat gelezen over je tip van het gentiaanviolet en ook nog over pau d'arco thee.
Gebruik je nu zelf ook gentiaanviolet?

Ik denk overigens dat ik ook wel bewuster moet gaan kijken naar mijn eigen voeding, blijf ik er last van houden. Ik ben nogal een zuivelliefhebber maar dat gaat niet zo goed samen eigenlijk, toch?
*
pi_51538133
Veel zuivel (als in heel veel) en veel suiker-gebruik, PM-Girl. Wel handig om daar op te letten. Denk qua suiker ook aan dingen die Simon eet die suikerhoudend zijn.

En blijven letten op je rust cq weerstand en op hygiene. Desnoods alles nog maar weer eens op 60 graden de was in, ook speeltjes die Simon in zijn mond kan steken.

Ook een antibioticakuur (hoe zot ook) is een voedingsbodem voor de schimmel. Het zou niet gek zijn als je wellicht inderdaad eens aan de gentiaanviolet kon gaan.

En ook nog heel belangrijk: ook Simon moet behandeld (ook al is er niets te zien) Is dat al eens doorgedrongen tot je huisarts?

Mwana!! Goed nieuws!!
  maandag 16 juli 2007 @ 22:14:33 #179
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_51538254
Ik heb een vraagje van een vriendin van me. Haar dochter is nu bijna 4 weken oud en ze mag een voeding per dag gaan minderen (van om de 3 uur naar om de 4 uur). Het probleem is alleen dat ze niet live uit de borst drinkt en mijn vriendin dus alles kolft. Wat is nu een verstandige manier om te minderen voor haar? Is er een schema? Ik zei dat ze de druk eraf kan gaan kolven bij één voeding ipv een hele voeding maar ze heeft behalve 's ochtends vroeg geen gespannen borsten dus ze is bang het op die manier toch bij te houden ipv af te bouwen.

Iemand een linkje van een afbouwschema? Ik weet dat ze er zijn! Nebelung? Jij had die linkjes in de buurt toch?

Ze gaat half september op vakantie en wil dan helemaal afgebouwd zijn met de bv. 1 september wil ze gaan beginnen met afbouwen daarvoor, hier zoek ik ook een afbouwschema voor haar voor.

of ze het afbouwen redt in 2 weken vraag ik me af en of het verstandig is om dat zo vlak voor de vakantie te doen ook, maar dat is haar keus en niet de mijne. Ivm het niet live voeden heb ik haar al een lactatiedeskundige aangeraden, maar dat wil ze niet. einde achtergrondinfo
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 16 juli 2007 @ 22:17:00 #180
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_51538361
PM, wat Nebelung zegt, voornamelijk de suiker is een voedingsbron voor schimmels!

Sorry dat ik verder op niemand reageer, maar ik lees hier niet meer mee. Veel succes allemaal!
Ylana
pi_51538650
Belangrijk is inderdaad niet te snel. Bij voorkeur een voeding per week. Ik denk dat je dat nog moet benadrukken, zeker met een vakantie voor de deur. Er zijn wel mensen die het snel doen en soms gaat dat goed, maar soms ook niet. En stel: daar zit ze met een borstontsteking op vakantie te zitten (= worst case scenario natuurlijk).

Het slimst is als ze begint met een voeding weg te laten die het minst oplevert.

Ze zal natuurlijk wel voedingen moeten gaan vervangen door kv. Als ze dat alles op haar gemak doet (m.a.w. als ze nu toch al een voeding mindert en dan volgende week een andere vervangt door kv), dan zal de afbouw ook rustiger verlopen en loopt de produktie ook rustiger terug (ergo mogelijk minder problemen).

Tot zover mijn afbouw-kennis die nogal minimaal is
  maandag 16 juli 2007 @ 22:24:47 #182
94046 PM-girl
pi_51538720
Ik drink veel melk, vooral. Suiker valt wel mee, Simon heel incidenteel, ik soms. Ik smeer wel Daktarin na het voeden, of bedoel je ook medicatie voor hem Nebelung?
Ik was het meestel zelfs op 90 graden, indien mogelijk.
Nu de klachten minder worden, maak ik de kuur af en daarna kijk ik het nog even aan. Dan evt. andere dingen proberen, indien nodig.

En ja, AB, jammer dat het moest voor mijn ontstekingen toen (al heb ik het graag genomen, liever die spruw nu dan de ontstekingen!). Volgens mij heeft de spruw de BO veroorzaakt (mede) en de behandeling van de bo weer de spruw verergerd.

Nuja, zolang Simon goed kan drinken, kan ik het wel hebben. Lief dat jullie zo meeleven en denken!
*
  maandag 16 juli 2007 @ 22:25:22 #183
94046 PM-girl
pi_51538750
Saffier, slim dat je een lk aangeraden hebt.
*
  maandag 16 juli 2007 @ 22:26:20 #184
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_51538791
Ze wil inderdaad op de flessen kv overstappen (voor de vakantie maar ook voor ze weer aan het werk moet 1-10).
Jouw idee is precies hetzelfde als wat ik nog wist van bij Tobias, Nebelung. Blij om het toch even van een ander ook te horen!
Ylana
  maandag 16 juli 2007 @ 22:28:28 #185
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_51538879
PM, denk erom dat er in de gekste dingen suiker zit en je dus vaak ongemerkt heel wat (toegevoegde) suiker binnenkrijgt! Goed etiketten lezen dus.

ik vond het jammer dat ze niet naar een lk wil, maar dat is natuurlijk geheel aan haar
Ylana
pi_51543002
quote:
Op maandag 16 juli 2007 21:17 schreef Randa_v het volgende:
Fijn Mwana dat je uitslagen goed waren.

Heb een wondje op mijn tepel, grmbl, en dat doet zeer. Bij liggend voeden pikt Merlijn niet niet als hij er andersom aan moet dus met zijn beentje naast mijn hoofd. Zal de leeftijd wel zijn, dus hier wordt nu nog minder gevoed. Morgen even de Avent tepelcreme halen, iemand had er tijdens de zwangerschap veel baat aan gehad, dus even proberen. Ik vind het niet erg dat hij veel minder drinkt nu en eigenlijk ben ik wel blij dat zoveel minder is. De nachtvoedingen lijken nu echt gestopt en overdag vraagt hij nu op een nette manier om de borst. Ik heb hem geleerd om met zijn vingertje aan te wijzen wat hij wil. Hij maakt ook geen probleem er van als ik nee zeg. Het valt me reuze mee. Helemaal stoppen kan ik me nog niet voorstellen, iedere dag wat drinken bij mamma is toch ook wel erg gezellig.
Auw... pijnlijk Randa! Hopen dat het weer snel geneest. Bepanthen werkt trouwens ook goed.
Tinka zegt zelf tegenwoordig nee tegen de borst als ze niet meer wil, niet met woorden maar door er naar te zwaaien! Tegenwoordig wil ze smiddags ook nog zelden en gaat ze snachts ook weer minder drinken. Afgelopen nacht om 12 en om 5 uur en de rest van de dag helemaal niet! Ik was net blij dat ze weer vroeg, want mijn tiet stond echt op klappen!
pi_51549904
quote:
Op maandag 16 juli 2007 22:01 schreef PM-girl het volgende:
Gebruik je nu zelf ook gentiaanviolet?
Nee, ik heb gelukkig nog nooit last gehad van spruw. deze lijkt wel een beetje op een afklopsmiley :

En inderdaad moet ook altijd Simons mond behandelt worden, hij blijft je anders weer opnieuw besmetten.
* owlet gaat weer duimen dat het voor eens en altijd weg blijft.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 12:50:29 #188
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51554735
PM, hopelijk blijft het weg.

Saffier, inderdaad 1 voeding per week. En met kolven was het geloof ik....alleen de druk eraf kolven, omdat je anders blijft vragen. Check even bij Moonah, die is heel gericht gestopt met bv geven ivm medicijnen.

Hier is Maud aan het regelen dat ze 's avonds geen bv meer krijgt. Ze wil dan toch liever de fles. Ze drinkt bij me en dan een half uur later begint ze weer te huilen. Dan wil ze de fles (borst duwt ze dan gewoon weg....rare meid). Ach, op zich vind ik het niet heel erg, want mijn energieniveau is erg laag. Ik blijf wel doorgaan met aanbieden en de ochtendvoeding krijgt ze sowieso van mij. Tja, en uiteraard de nacht ook nog.

Schema wat ik wil doen:
7.00 bv
9 00 slapen
11.30 fruit + sap
12.30 brood en fles
14.00 slapen
16.30 (rijst)koek+ sap
18.00 groentehap
19.00 fles
19.30 bv en slapen
22.30 fles

Ohhhh, en ik had er van het weekend weer eentje hoor: Maar dan stop je toch gewoon met de bv. Wat is er nou weer zo "gewoon" aan stoppen met bv.....
en.... "nog steeds nachtvoeding?" .... gewoon laten huilen.....
pi_51555229
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 12:50 schreef chacama het volgende:
en.... "nog steeds nachtvoeding?" .... gewoon laten huilen.....
alsof je zelf dan nog zo lekker slaap
Iris gaat dan alleen maar harder blèren, dus op een gegeven moment geef je (ik wel iig ) toch wel toe. En als ze wat te eten krijgt (borst of fles, net hoe mijn pet staat), ligt ze met een kwartiertje weer lekker te slapen

Mwana, fijn dat je gewoon nog bv kan blijven geven!
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:06:40 #190
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51555325
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:04 schreef LadyS het volgende:

[..]

alsof je zelf dan nog zo lekker slaap
Iris gaat dan alleen maar harder blèren, dus op een gegeven moment geef je (ik wel iig ) toch wel toe. En als ze wat te eten krijgt (borst of fles, net hoe mijn pet staat), ligt ze met een kwartiertje weer lekker te slapen

Mwana, fijn dat je gewoon nog bv kan blijven geven!
Daar had ik dus mee moeten openen

Mwana fijn dat Nune nog lekker bij je kan drinken. Gaan ze wel verder kijken wat de oorzaak is?

Ik ga bij de eerste kik voorzichtig kijken. Deur staat op een kier. Ligt ze te mieren en zoekt ze d'r speen, dan laat ik ze doen en ga even plassen. Is ze echt wakker (zoals gisteren) dan krijgt ze inderdaad gewoon de borst en slaapt ze 10 minuten later weer. En ik dus ook. Heb het 1x geprobeerd om ze inderdaad alleen te sussen. Uiteindelijk heb ik ze een uur later alsnog de borst gegeven. Nou dan doe ik het liever meteen.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 14:43:49 #191
94046 PM-girl
pi_51559088
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:04 schreef LadyS het volgende:

[..]

Hier ook!

Overigens hebben we hier weer een nieuwe truc, wanneer de melk niet meer interessant genoeg is, draai je toch gewoon je hoofd om tot je iets anders aanhapbaar ziet? Een stukje arm, blote buik of je eigen teen bijvoorbeeld en dan net zo lekker door blijven drinken!
*
pi_51570076
Hier is het net andersom, ik moet Quinten wakker maken als hij slaapt Met geen stok wakker te krijgen dat kind, slaapt rustig 12 uur achter elkaar. Maar vier weken terug bleek op het cb dat hij afgevallen was en nu hebben we de late voeding weer ingevoerd. Gelukkig heeft het wel het gewenste effect, maar ik vind het nog steeds sneu om het wakker te moeten maken
pi_51570192
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 14:43 schreef PM-girl het volgende:
Overigens hebben we hier weer een nieuwe truc, wanneer de melk niet meer interessant genoeg is, draai je toch gewoon je hoofd om tot je iets anders aanhapbaar ziet? Een stukje arm, blote buik of je eigen teen bijvoorbeeld en dan net zo lekker door blijven drinken!
Grappig is dat he, Quinten pakt nu vaak zijn pols
Alleen minder grappig als ze net naast je tepel happen en meteen flink gaan zuigen
  dinsdag 17 juli 2007 @ 20:25:15 #194
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51570365
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:18 schreef beefcake het volgende:
Hier is het net andersom, ik moet Quinten wakker maken als hij slaapt Met geen stok wakker te krijgen dat kind, slaapt rustig 12 uur achter elkaar. Maar vier weken terug bleek op het cb dat hij afgevallen was en nu hebben we de late voeding weer ingevoerd. Gelukkig heeft het wel het gewenste effect, maar ik vind het nog steeds sneu om het wakker te moeten maken
Drinkt ie niet slapend. Maud drinkt de laatste voeding (tenzij ze zelf wel wakker wordt) slapend.
pi_51570880
Soms valt ie wel weer in slaap tijdens een voeding, maar hangt dan toch meer met zijn mond open tegen mijn borst aan dan dat hij drinkt en moet ik hem weer wakker 'schudden'. Tis gewoon een knurft
  dinsdag 17 juli 2007 @ 20:45:30 #196
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51571241
Dat is wel balen Beef. Hopelijk is het snel niet meer nodig, dan kan ie rustig slapen. We geven hier trouwens om 11 uur fles. Dus dat is misschien ook de reden dat ze wel drinkt. Is lang niet zo knus en warm als bv.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 21:23:30 #197
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51572630
Mwaan, wat fijn dat je kunt blijven BV-en!
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 12:50 schreef chacama het volgende:
Saffier, inderdaad 1 voeding per week. En met kolven was het geloof ik....alleen de druk eraf kolven, omdat je anders blijft vragen. Check even bij Moonah, die is heel gericht gestopt met bv geven ivm medicijnen.
For what's worth it... Ik heb idd heel snel af moeten bouwen. De HA zei dat om de dag een voeding eraf mocht. Dat ging wonderbaarlijk goed. Zo goed zelfs dat ik de laatste stap (overmoedig) heb versneld. Toen zat ik nog op 2 voedingen (7 en 19 uur) en die heb ik toen in één keer weggelaten, met het idee dat ik dan wel zou kolven indien nodig. Het gevolg was dat ik dus bijna een abces had ontwikkeld... Gelukkig is het uiteindelijk allemaal goedgekomen.
Oh, en gespannen borsten zijn een signaal voor het lichaam om meer voeding aan te maken zo is mij geleerd door een vrijwilligster van BVN. Daarom is de druk eraf kolven juist wel goed, maar je moet dan echt alleen de spanning weghalen en niet je hele borst leegkolven, want dan stimuleer je idd.
Tot zover mijn bijdrage als ex-BV-er.
pi_51573189
pssss Moonah, jij zegt altijd BVN, maar het is VBN
  dinsdag 17 juli 2007 @ 22:10:35 #199
94046 PM-girl
pi_51574460
Beef, gewoon een echte vent die Quinten, hij ronkt de klok rond!
*
  dinsdag 17 juli 2007 @ 22:32:00 #200
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51575333
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 21:39 schreef nebelung het volgende:
pssss Moonah, jij zegt altijd BVN, maar het is VBN
BorstVoedingNederland...
Maar het is dan zeker Vereniging Borstvoeding Nederland?
Nah goed, díe dus!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')