Stuwing doet dat altijd ook zeer? Borsten zijn hier wel vol, maar niet pijnlijk, gevoelig of wat dan ook. Alleen flink stevig. Na een voeding als hij echt uitgebreid gedronken heeft dwz minimaal 15 minuten echt zuig/slik dan voelt die borst wel flink veel soepeler als voor een voeding. Maar zelfs dan loopt het er nog in straaltjes uit als ik op mijn borst duw nadat hij gedronken heeft. Tussen voedingen door lek ik in principe niet, tenzij ik ergens tegen aan stoot ofzo. (gisteren met mijn tepel tegen de douchedeurquote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:24 schreef nebelung het volgende:
@P-iglet: Wat fijn dat het zo goed gaat! Ten eerste, je zit op dag 4 ongeveer, hoe is het met de stuwing? Voelen je borsten nog vol na een voeding? Lek je veel? Heb je een heftige toeschietreflex?
Wat je kan doen als hij zuigbehoefte heeft: je kan hem de leegste borst aanbieden.
Als hij half los gaat laten, gaat schuiven: opnieuw aanleggen. Eén van de meest voorkomende redenen dat tepels zeer doen is juist dat schuiven (hetzij kind verschuiven, hetzij moeder die armen laat hangen of gaat verzitten of zo). Als je zware borsten hebt, bij het aanbieden niet de borst optillen en daarna loslaten (zakt baby ook naar benee, ergo verkeerd aangelegd. Ondersteunen mag wel, niet optillen.
De eerste weken moet een borstgevoed kind geen speentje aangeboden krijgen. Er is een gerede kans dat een kind daardoor een verkeerde zuigtechniek aanleert. (dat is blijkbaar bij jullie kinderen niet gebeurd, maar ik zou ze de kost niet willen geven waar het wel gebeurd. Ik weet dat p_iglet graag lang wil voeden en graag wil slagen, ik raad dus dat speentje niet aan).
Oh dat is wel heel erg leuk! Maar even in de gaten houden danquote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:20 schreef Jelief het volgende:
[..]
Het is wel aan de andere kant van de wereld zo ongeveer, denk niet dat het haalbaar is voor mij om daar heen te gaan.
Als het even lukt en Emma drinkt nog bij me dan wil ik wel naar de recordpoging gaan op 29 september, ik weet niet veel meer dan dat het in de regio utrecht is.
dat dus.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:57 schreef Mwanatabu het volgende:
Hoe gedragen jullie kindjes zich trouwens tijdens de voeding?
ik zie altijd van die foto's met rustieke en dromerige kindjes, maar die van mij maaien en trappen in het rond, laten los als de sproeier net goed loskomt om te kakelen etc.![]()
Nou blij dat de boel iig goed werktquote:Op vrijdag 6 juli 2007 23:57 schreef nebelung het volgende:
Je hebt er nu niks aan: maar het komt heus goed. De borstvoeding is erg goed op gang gekomen blijkbaar, maar vraag en aanbod zijn nog niet geregeld. Dat gaat echt gebeuren!(ja je hebt er nu geen bal aan sorry
)
Meanwhile: kolf eens 1 keer helemaal leeg en dan blokvoeden (zie owlets post).
Doen, dta kolven echt! Dat heeft hier zo veel verlichting gegeven. Ik heb geloof ik twee keer 'savonds na een voeding alles helemaal leeggekolfd. 200 ml per borst (wat was ik daar later jaloers op, dat heb ik nooit meer gehaaldquote:Op vrijdag 6 juli 2007 23:57 schreef nebelung het volgende:
Meanwhile: kolf eens 1 keer helemaal leeg en dan blokvoeden (zie owlets post).
20 cc is hartstikke goed voor een eerste keer en helemaaaaaal als hij eerst al een kwartier (!!!) heeft gedronken.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 10:22 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Nou blij dat de boel iig goed werkt
Dat 1keer leegkolven net geprobeerd. Maar das nog knap lastig dat kolven. Kreeg ruim 20cc eruit nadat hij al intensief een kwartier gedronken had na een flinke ruk (4.5 uur) slaap. Geen idee of het nu leeggekolvt is, maar er staat iig geen/weinig spanning meer op.
Verder vandaag maar proberen om in blokken van 4-6 uur te kolven.
Thx voor alle info.
Zijn eigen duim kan trouwens geen kwaad voor tepel/speen verwarring neem ik aan??
Want dan hoop ik dat het voor zijn zuigbehoefte in zijn slaap snel lukt om die duim zelf goed te vinden.
Ik denk dat je geluk hebt gehad. Als ik kijk naar de in het ziekenhuis bijgevoedde kindjes die ik als kraamverzorgster meemaakte... Dan was het geen uitzondering dat we meteen de lactatiekundige er bij konden roepen en dat er meteen een heel omgooiplan gemaakt moest worden want de meeste hadden daarna echt heel veel moeite met het pakken van de tepel.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 10:39 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
P_iglet, wow ! Wat een productie, ben jaloers !
Die tepel/speen verwarring : hier lijken ze daar geen last van te hebben. Komt dat, omdat ze dat vanaf dag 1 in het zkh geleerd hebben of is het een toevalstreffer ? Of heb ik gewoon van die simpele kinderen die het verschil niet merken?
Hier gaat het nog steeds ok, maar het houdt niet over. Na de voeding, dus 1 borst de ander het flesje (gekolfde melk), krijg ik er daarna met het kolven precies voor 1 voeding uit. Ik laat ze 1 borst leegdrinken en de ander kolf ik. Meestal kolf ik de lege ook nog ( na een half uurtje of zoiets ). Moet er wel mijn best voor doen en ik merk dat het behoorlijk wat energie kost om beide BV te geven.
Nu ze 's nachts doorslapen (tenminste de laatste 3 nachten) staan mijn tietuh wel op springen en komt er na de voeding nog dik 200ml uit...![]()
"s avonds krijgen ze Friso, daar lijken ze iets langer op te slapen en dat heb ik echt nodig. Ook daar hebben ze geen probleem mee.
quote:Op zaterdag 7 juli 2007 10:55 schreef owlet het volgende:
-knipje-
...tweelingen leren al heel snel dat ze soms gewoon geduld moeten hebben)
- knipje-
Iiih ik heb óók een lulproductie de laatste dagen en de voor de Rode Duivels kenmerkende agressieve migraineaanval...quote:Op maandag 9 juli 2007 21:01 schreef chacama het volgende:
Grrrrrrumbel. BV loopt terug. Stomme ongesteldheid. Maud heeft vanochtend al een flesje nagekregen en net ook nog. Heb ze toen wel nog aangelegd om de productie even aan te zwengelen. Maar, foei wat baal ik hiervan. Wilde net nog even kolven, kom ik er achter dat de aventflesjes bij de oppas staan. Eens kijken hoe het morgen gaat, anders toch maar even tussendoor kolven. Al is het alleen maar om het op pijl te houden.
Mijn ervaring met tweelingen en borstvoeding is dan anders. Maar goed, ik wil helemaal geen discussie aanzwengelen hierover.quote:
Migriane heb ik gelukkig niet elke keer. Maar dat komt ook omdat ik de mirena heb. Dat scheelde voor Maud al en nu - gelukkig - nog steeds.quote:Op maandag 9 juli 2007 21:16 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Iiih ik heb óók een lulproductie de laatste dagen en de voor de Rode Duivels kenmerkende agressieve migraineaanval...
En oh ja, Nune wandelt al babbelend dr hele bed door des nachts dus daar wordt mama ook niet makkelijker in de omgang van...![]()
Lijkt me een goede oplossing en voor jou ook minder zwaar. Ik weet hoe blij ik was toen ik eindelijk besloot te stoppen met kolven. Aan de andere kant lijkt het me ook lastig. Jij moet niet alleen onthouden met welke borst je geeindigd (met puntjes) bent, maar ook of je Pien of Floor gevoed hebt. Pfff, zou niets voor mij zijn. Kon het eerste al amper onthouden.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:15 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Totaal niet negatief opgevat, hoor ! Maak je geen zorgen, Owlet. Ben blij met je adviezen en ik kijk gewoon wat ermee kan doen.
Productie is, bij mij, zo langzamerhand wel lastig om op peil te houden. Misschien is het de natuur die ermee kapt. Het wordt tussen de voedingen nu drukker. Meiden zijn langer wakker etc, de was bla bla bla. Voordat ik het weet is de volgende voeding er en heb ik niet gekolfd. Of ik ben lekker de deur uit geweest....Ga ook niet in het Haagse bos bij Bea op de stoep zitten kolven !
Om ze iedere x met z'n 2 -en aan te leggen, dat houd ik niet vol. Dan kan je me wegdragen.
Probeer nu de 1 de fles en de ander de borst te geven en dat gaat. Iedere dag vind ik er 1 !
X
Wat fijn, P_iglet! Je hebt kans dat je weer een 'terugslag' krijgt als Pepijn en jij gaan regelen. Althans, ik merkte zelf dat ik op het moment dat er meer geproduceerd moest worden nog wel eens door wilde slaan in die productie. Maar dat zal al weer een stuk minder vervelend zijn als die eerste dagen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:51 schreef p_iglet het volgende:
De tips voor afkolven en blokvoeden hebben hier goed geholpen. Pepijn en ik zijn nu een stuk beter op elkaar afgesteld, zodat hij tenminste ook aan zijn zuigbehoefte kan voldoen zonder dat de melk zijn neus en oren uitkomt.
Vandaag Pepijn in het restaurant van de Hema voor het eerst buitenshuis gevoed.
En meteen maar een aantal hempjes gekocht![]()
![]()
Iemand trouwens nog tips voor rondzwaaiende armpjes gecombineerd met een heel erg beweeglijk hongerig spreeuwen mondje?? Het is hier af en toe net prijsschieten om hem fatsoenlijk aangelegd te krijgen.
En zeker wanneer Pepijn een "ik wil bij mama hangen en af en toe een slokje drinken bui heeft" is dat tig keer aanleggen in korte tijd niet echt prettig![]()
Wordt dat aanzuigen in de loop der tijd nog minder pijnlijk??
Ah wat schattigquote:Op woensdag 11 juli 2007 22:01 schreef p_iglet het volgende:
hihi Pepijn ontdekte net ook een andere manier van drinken.
als je zolang slaapt dat je moeder al flink lekt tijdens het aanleggen,
dan hoef je niet eens te happen, maar kun je ook de druppels oplikken
Heeft Maud ook even een tijdje gedaan. Het leek toen inderdaad dat ze de gemiste bv-momenten overdag inhaalde in de avond en nachtquote:Op woensdag 11 juli 2007 21:09 schreef YPPY het volgende:
Ik ben een beetje bang dat ze haar dag aan het omdraaien is, omdat ze overdag gekolfde melk weigert te drinken. Thuis wil ze niet en op het kdv niet. Sap en water gaan wel goed. Misschien dat ze toch de behoefte heeft aan live bv. Ze drinkt zo ontzettend veel 's nachts.
Ai Mwana ik hoop het niet voor je zeg, maar het zou wel het enorme gevecht verklaren wat je hebt om op gewicht te blijven.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 18:42 schreef Mwanatabu het volgende:
Hier kon de bv onverwachts wel eens heel snel afgelopen zijn, want ik heb vanochtend bloed laten prikken ivm een mogelijke maximum-overdrive-situatie van mijn schildklier en als dat zo is dan moet ik pronto aan de medicatie en Nune van de mem af![]()
Bedankt, dat neem ik ff meequote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:22 schreef Leah het volgende:
Mwana, laat je daar even goed over voorlichten, over die medicatie. Het kan nl ook zo zijn dat je schildklier ontstoken is (geeft dezelfde klachten) maar dat gaat vanzelf over, zonder medicatie.
Die van mij ging ook in overdrive (schijnt nog redelijk vaan voor te komen, 6 tot 9 maanden na de bevalling, over het algemeen), maar bleek na een echo "gewoon" ontstoken te zijn. Ook niet fijn, maar dan zou je wel bv kunnen blijven, mocht je dat willen.
Oh, ik weet er ook weinig vanaf hoor. Maar ik weet dat mijn oma 's nachts gestorven is onverwachts en dat haar nek zo dik en blauw zag dat de politie mijn opa nog heeft meegenomen omdat ze hem ervan verdachten haar gewurgd te hebben...quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:47 schreef Randa_v het volgende:
Wat klinkt dat eng Mwana, maar een aanval van struma?Ik heb een struma, een meerknobbelige en dat kan helemaal geen kwaad hoor. Betekent alleen dat de schildklier vergroot/gezwollen is en zolang de werking normaal is is het prima je kunt er oud mee worden zegt mijn internist. Zit hier trouwens ook in de familie, maar dan alleen de vergrote schildklier.
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:04 schreef owlet het volgende:
Jemig Mwana... Er zijn overigens ook wel bepaalde vormen van schildkliermedicatie die wel gecombineerd mogen worden met BV, misschien de moeite waard om dat een beetje uit te zoeken/na te vragen?
Hopelijk krijg je goed nieuws maandag!
Heb jij nog meer klachten behalve het afvallen Mwana?quote:Op maandag 16 juli 2007 20:18 schreef Mwanatabu het volgende:
Nou, goed nieuws, mijn bloedwaarden waren perfect, dus de schildklier is het niet. Bv is go
Auw... pijnlijk Randa!quote:Op maandag 16 juli 2007 21:17 schreef Randa_v het volgende:
Fijn Mwana dat je uitslagen goed waren.![]()
Heb een wondje op mijn tepel, grmbl, en dat doet zeer. Bij liggend voeden pikt Merlijn niet niet als hij er andersom aan moet dus met zijn beentje naast mijn hoofd. Zal de leeftijd wel zijn, dus hier wordt nu nog minder gevoed. Morgen even de Avent tepelcreme halen, iemand had er tijdens de zwangerschap veel baat aan gehad, dus even proberen. Ik vind het niet erg dat hij veel minder drinkt nu en eigenlijk ben ik wel blij dat zoveel minder is. De nachtvoedingen lijken nu echt gestopt en overdag vraagt hij nu op een nette manier om de borst. Ik heb hem geleerd om met zijn vingertje aan te wijzen wat hij wil. Hij maakt ook geen probleem er van als ik nee zeg. Het valt me reuze mee. Helemaal stoppen kan ik me nog niet voorstellen, iedere dag wat drinken bij mamma is toch ook wel erg gezellig.
Nee, ik heb gelukkig nog nooit last gehad van spruw. deze lijkt wel een beetje op een afklopsmiley :quote:Op maandag 16 juli 2007 22:01 schreef PM-girl het volgende:
Gebruik je nu zelf ook gentiaanviolet?
alsof je zelf dan nog zo lekker slaapquote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:50 schreef chacama het volgende:
en.... "nog steeds nachtvoeding?" .... gewoon laten huilen.....![]()
Daar had ik dus mee moeten openenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:04 schreef LadyS het volgende:
[..]
alsof je zelf dan nog zo lekker slaap![]()
Iris gaat dan alleen maar harder blèren, dus op een gegeven moment geef je (ik wel iig) toch wel toe. En als ze wat te eten krijgt (borst of fles, net hoe mijn pet staat), ligt ze met een kwartiertje weer lekker te slapen
Mwana, fijn dat je gewoon nog bv kan blijven geven!
Hier ook!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:04 schreef LadyS het volgende:
[..]
Iris gaat dan alleen maar harder blèren, dus op een gegeven moment geef je (ik wel iig) toch wel toe. En als ze wat te eten krijgt (borst of fles, net hoe mijn pet staat), ligt ze met een kwartiertje weer lekker te slapen
Grappig is dat he, Quinten pakt nu vaak zijn polsquote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:43 schreef PM-girl het volgende:
Overigens hebben we hier weer een nieuwe truc, wanneer de melk niet meer interessant genoeg is, draai je toch gewoon je hoofd om tot je iets anders aanhapbaar ziet? Een stukje arm, blote buik of je eigen teen bijvoorbeeld en dan net zo lekker door blijven drinken!![]()
Drinkt ie niet slapend. Maud drinkt de laatste voeding (tenzij ze zelf wel wakker wordt) slapend.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:18 schreef beefcake het volgende:
Hier is het net andersom, ik moet Quinten wakker maken als hij slaaptMet geen stok wakker te krijgen dat kind, slaapt rustig 12 uur achter elkaar. Maar vier weken terug bleek op het cb dat hij afgevallen was en nu hebben we de late voeding weer ingevoerd. Gelukkig heeft het wel het gewenste effect, maar ik vind het nog steeds sneu om het wakker te moeten maken
For what's worth it...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:50 schreef chacama het volgende:
Saffier, inderdaad 1 voeding per week. En met kolven was het geloof ik....alleen de druk eraf kolven, omdat je anders blijft vragen. Check even bij Moonah, die is heel gericht gestopt met bv geven ivm medicijnen.
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:39 schreef nebelung het volgende:
pssss Moonah, jij zegt altijd BVN, maar het is VBN![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |