abonnement Unibet Coolblue
pi_51078210
Vervolg van Het peutertopic [2-4 jaar] deel 9

Peuters

***24 juli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie***
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician en gemeenkaboutertje
14 augustus 2003: Fleur, dochter van Chacama
***15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny***
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
5 september 2003: Samara, dochter van senesta
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
26 september 2003: Eleni, dochter van rameijer
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Ireth
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
25 februari 2004: Kim, dochter van Itsmylife en Days-Of
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
14 mei 2004: Jenthe, dochter van Jepali
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
9 juli 2004: Sander, zoon van LovelyLady
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
31 december 2004: Randy, zoon van Mammietje
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
01 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
8 maart 2005: Michelle, dochter van hestria
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van KD-fotografie (vroeger snakelady)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 08-07-2007 21:48:18 ]
  maandag 2 juli 2007 @ 23:25:52 #2
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_51078643
Sorry, ik heb het vorige topic niet helemaal meegelezen, dus misschien val ik wel midden in een verhaal/discussie.
Ik wou namelijk toch een verhaal over Job kwijt. Elke maandag ben ik thuis en doen we niks bijzonders, maar hij is altijd helemaal gesloopt op maandagavond. En vanavond bedacht ik me ineens dat op maandag bijna de hele dag vriendjes en vriendinnetjes van Katja over de vloer zijn. En Job wil altijd zo graag met de groten meedoen maar die pesten hem vervolgens behoorlijk want de groten willen natuurlijk liever niet dat Job meespeelt. Job is een vechtertje, hij houdt vol, holt er continue achteraan en laat zich niet wegsturen. Wel komt hij af en toe even huilend naar mij voor troost, maar als ik hem dan zeg dat hij beter bij mij kan blijven vermant hij zich en gaat weer stoer achter de anderen aan. Geen wonder dat hij zo moe is op maandagavond
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_51080033
Agossie... dat klinkt heel zielig Livelink! Sneu zeg dat hij niet mee mag spelen en dat hij dan toch zo volhard in het blijven proberen! Wel dapper. Kan er die dag niet ook een vriendje van hem komen spelen?

Randy maakte vanavond in de bieb een vriendje. Daar hebben ze een autobed en dat is voor Randy DE reden om naar de bieb te willen. Er zat echter deze keer een jochie in dat al een jaar of 4 was en dat overrompelde Randy een beetje kennelijk, misschien dat het eerste contact niet zo goed verliep ofzo want hij was er binnen no-time weer uit. Ik bleef daarom in de buurt staan en stimuleerde hem om er weer in te gaan. Hij toch weer proberen maar toen het jochie hem zei dat hij zelf ging sturen, ging hij er weer uit. Het jochie riep "kom maar, jongetje" dus ik tegen Randy zeggen dat hij het zo leuk zou vinden als hij ook meereed en dat hij dan maar moest gaan schakelen. Randy er toch in, af en toe checkend of ik nog wel in de buurt bleef. Na een paar minuten was het hek van de dam en werden overal krukjes vandaan gesleept om in de 'kofferbak' te doen, kropen ze onder de boekenstellingen door en werd er wederzijds "jongetje" geroepen! Echt zo grappig! Helaas was Randy alleen niet bereid om het jochie gedag te zeggen bij het weggaan.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 00:07:42 #4
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_51080192
Ja, het komt helaas net zo uit dat er wel leeftijdsgenootjes van Katja in de buurt wonen, maar niet van Job. Ze zijn er wel, maar niet op ons plein en die 3-jarigen zijn nog te jong om alleen een pleintje verder te gaan spelen, terwijl die van Katja's leeftijd dat al wel mogen. Het komt vanzelf wel weer goed, maar nu is het even een zware periode voor Job.

Wel leuk als ze samen gaan spelen, zoals Randy vanmiddag in de bieb. Als dat een beetje leuk verloopt, is dat toch wel heel erg leuk voor de kinderen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 09:28:20 #5
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51084392
Maria was inderdaad gewoon droog en deed een plas op het potje.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_51085068
Maria Wat goed

Hier zijn de droge nachten nog ver weg...maar meneer heeft wel afgelopen zodag voor het eerst op het potje gepoept dus dat was ook al een prestatie. Plassen deed hij al een tijdje op het potje maar poepen wilde hij nog niet
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  dinsdag 3 juli 2007 @ 11:30:10 #7
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51087531
Maria wat ontzettend goed van jou .

Samenspelen. Zo mooi. Hier ook twijfel als ze een ander kindje ziet. Maar uiteindelijk wint de neiuwsgierigheid en mijn stimulatie het wel. En inderdaad is het dan even de kat uit de boom kijken, maar daarna is het hek ook van de dam.

Wat leuk die verjaardagen allemaal. Ik merk dat Fleur al echt een kleuter aan het worden is. Ze is echt niet meer mijn kleine peutertje. Die zou het inderdaad ook allemaal een beetje druk vinden die verjaardag, maar nu heeft ze het al over al haar neefjes en nichtjes die dan gaan komen. Terwijl ze vorig jaar nog riep: "maar daar wil ik niet mee spelen...."
  dinsdag 3 juli 2007 @ 12:43:50 #8
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51090056
Ha die Maria wat goed!

Leuk om die verjaardagsverhalen en inderdaad de foto's van Tobias (zacht gezichtje, lief) en Myrthe had wel echt een drukke dag met nog een feestje ervoor. Jolie heeft vorig jaar haar verjaardag in twee delen gevierd en op de echte verjaardag hebben we samen pannekoeken gegeten. Dat is ze niet vergeten en dat vond ze zo leuk. Waarschijnlijk splitsen dan maar weer. Dat zal wel wat schelen. En trakteren waarschijnlijk een keer in oktober op school, als ze weer wat aan school gewend is, al gaat het dan eigenlijk nergens meer over
  woensdag 4 juli 2007 @ 12:52:32 #9
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_51126627
quote:
Op maandag 2 juli 2007 23:08 schreef poemojn het volgende:
Ze telt nu overigens de dagen af tot ze weer jarig is dus een succes was het verder wel.
Sinds Judith 3 jaar is, zegt ze telkens dat ze 'al bijna 4' is. Ze houdt het nog steeds vol, ook al zegt ze er nu steeds 'maar dat duurt nog wel een poosje' achteraan (hoe ze daar nou weer bij komt... ). Dat poosje wordt trouwens steeds kleiner, eind oktober wordt ze al 4, maar voor een 3-jarige duurt dat nog best wel lang, lijkt me.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:35:26 #10
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51128417
Even een vraagje aan de ervaren peutermoeders.

Zojuist was hier een kennis met haar bijna-kleuterdochter en haar peuterzoon op bezoek ("We zijn in de buurt, kunnen we bij jou een boterhammetje eten?"). Mijn hemel! Wat een kermis was dat zeg! Alle speeltjes van Thies door de kamer, kussens van de bank, peuter met modderschoenen aan in de box, gillen aan tafel, op de bank springen, binnen voetballen, peuter met zijn poepluier op speelkleed verschonen... Kleutermeisje was erg lief en wat rustiger.
Een poos terug was een vriendin met haar twee peuterzoons op bezoek en toen was het een beetje een vergelijkbaar scenario. Geren en gegil, gestamp op de vloer, vragen om 'iets lekkers', springen op de bank en niet luisteren...

Nu vraag ik me af. Is dit normaal peutergedrag, is hier sprake van geen grenzen stellen, zijn de peuters in kwestie niet erg goed opgevoed of zeggen jullie "Moonah, niet zo zeiken, get used to it!"?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:51:06 #11
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51129074
Allebei een beetje, Moonah. Druk doen vind ik wel typisch peutergedrag en soms hoort enthousiast gillen daar ook bij. Een rommel van speelgoed wordt het ook snel, maar dat kun je allemaal aanpakken als ouder.
De dingen die jij ook noemt (bank springen, binnen voetballen, stampen, niet luisteren en vragen om iets lekkers) vind ik allemaal kwesties van opvoeden, eerlijk gezegd. Niet dat het mij allemaal lukt om die dingen te voorkomen, maar het zijn wel dingen die van mij niet mogen. En al helemaal niet bij anderen. Overigens mogen van mij ook die dingen hier weer boven niet. Maar dat vind ik meer peuter-eigen en lastig in toom houden dan de laatste dingen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:57:32 #12
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51129384
Ik ken niet zo heel veel peuters van nabij, vandaar!
Maar ik ben dus niet zo'n heel erge zeikerd begrijp ik. * pfieuw!
Ik wil nl écht niet dat Thies bij anderen om 'iets lekkers' gaat zeuren, gaat rennen/springen/stampen, schoenen op de bank etc. Maar wellicht blijft het bij 'niet willen' en piep ik tzt wel anders...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:02:20 #13
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51129604
Hihi, ja zou kunnen. Ik denk namelijk dat ik ook wel een beetje erg ben, hoor. Een zeikerd dus wellicht.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:13:40 #14
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51130034
Ik vind het van mijn kinderen ook niet goed hoor, maar dat zou wel in kunnen houden dat het een kort bezoekje wordt .
Ik ga nl gewoon wèg (na een aantal waarschuwingen) als ze zich zo gedragen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_51130235
in mijn ogen is 't ook geen normaal / acceptabel gedrag moonah. zeiden de betreffende moeders er niks van of reageerden de betreffende kinderen daar gewoon niet op? gillen en rennen hebben ze soms wel echt 'nodig' volgens mij, bij wijze van energie die ze kwijt moeten, maar dat mag dan lekker buiten van mij.
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:25:29 #16
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51130544
Dat van die energie kwijt moeten raken daar heb ik an sich wel begrip voor hoor. En gillen vind ik ook niet zo erg (hoewel, aan tafel lijkt me niet nodig). Maar ik ben blij dat jullie veel van het genoemde gedrag dus ook onacceptabel zouden vinden.
En nee, Bix, in beide gevallen zeiden de moeders er niets van. Ik heb zelf de kinderen erop aangesproken, en toen stopten ze wel (even). Vervolgens verwacht ik dan dat de moeder het overneemt, maar dat was dus niet zo....
Maar ik ben aan het leren niet zo snel te oordelen, dus vandaar dat ik hier even kwam checken...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_51130667
een mooi doel, moonah. maar je moet niet doorslaan he!
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:28:42 #18
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51130676
Knap, Moonah!
Vreemd, he, als mensen het zo anders doen dan jij zelf zou doen?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:30:43 #19
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51130744
Je hebt van het weekend ook een kleuterende peuter gezien. Nou zat ze niet bij ons tafel voor het eten, maar ik heb ze ook niet met schoenen aan over de bank zien rennen.....jij wel?
pi_51131309
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 13:35 schreef Moonah het volgende:
Even een vraagje aan de ervaren peutermoeders.

Zojuist was hier een kennis met haar bijna-kleuterdochter en haar peuterzoon op bezoek ("We zijn in de buurt, kunnen we bij jou een boterhammetje eten?"). Mijn hemel! Wat een kermis was dat zeg! Alle speeltjes van Thies door de kamer, kussens van de bank, peuter met modderschoenen aan in de box, gillen aan tafel, op de bank springen, binnen voetballen, peuter met zijn poepluier op speelkleed verschonen... Kleutermeisje was erg lief en wat rustiger.
Een poos terug was een vriendin met haar twee peuterzoons op bezoek en toen was het een beetje een vergelijkbaar scenario. Geren en gegil, gestamp op de vloer, vragen om 'iets lekkers', springen op de bank en niet luisteren...

Nu vraag ik me af. Is dit normaal peutergedrag, is hier sprake van geen grenzen stellen, zijn de peuters in kwestie niet erg goed opgevoed of zeggen jullie "Moonah, niet zo zeiken, get used to it!"?
Zoals Sugar al zegt: allebei een beetje. Ik heb er zelf 2, (14 mnd en 2,5 jaar) en heb ook vriendinnen met kids in die leeftijden. Maar vooral als de vriendin met 2 kids van ruim 1,5 en bijna 4 langskomt, is het hier idd. ook altijd zo'n kermis. Gezellig kletsen is er nauwelijks bij, je blijft corrigeren.
Aan de ene kant is het typisch peutergedrag wat je noemt; ze zijn in een nieuwe omgeving en worden druk van alle prikkels. Vooral de puinhoop van speelgoed maar ook het geren en gegil horen daar (binnen de perken) bij. Even voor lief nemen en er doorheen ( ) kijken!
Andere dingen die je noemt, vind ik echter opvoedkundige 'problemen' waar jij ook zelf best wat aan mag doen, vind ik. Als hier een kind met zijn schoenen op de bank klimt (modder of niet) dan vraag ik het kind zijn schoenen uit te doen omdat de bank anders stuk gaat. (Een gespje kan prachtige winkelhaakjes maken!) En de bank is om op te zitten, niet om op te springen. (Als er eentje af klettert, ben je nog verder van huis.)
Andere dingen zou ik niet het kind op aanspreken, maar de moeder! Modderschoenen in de box en verschonen op het speelkleed is het initiatief van de moeder, dus hoort die opgevoed te worden!
Vragen om iets lekkers en gestamp op de vloer zou ik me wel aan ergeren, maar zou ik niets van zeggen omdat je anders bezig blijft met commentaar. Dat zijn van die dingen waarvan ik denk als de visite weg is: "Gelukkig zijn mijn kinderen beter opgevoed!"
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:46:21 #21
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51131452
Fleur gedraagt zich uitstekend!
Maar ik vind ook dat dat zo hoort eigenlijk...
En nee, ik ga niet doorslaan hoor (hoop ik!), maar even FeedBack is wel fijn!
Want ik kan wel dénken "Zo zou ik het noooooit doen", maar inmiddels ben ik er wel achter dat dat in praktijk tzt vaak anders uitpakt.

Nou, bedankt hoor!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:47:54 #22
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51131519
Asl je het maar niet in je hoofd haalt om 'm in een tuigje te doen
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:48:04 #23
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51131527
Jij ook nog bedankt Mammietje.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:49:14 #24
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51131586
Ghehe, ja die tuigjesdiscussie!
Nou, ik heb hem gelezen en dat is dus idd zo'n issue waarvan ik denk "Oordeel daar maar eens even niet over..."
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:49:34 #25
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51131606
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:46 schreef Moonah het volgende:
Want ik kan wel dénken "Zo zou ik het noooooit doen", maar inmiddels ben ik er wel achter dat dat in praktijk tzt vaak anders uitpakt.
Ja, want het zijn allemaal jochies die je noemt. En volgens mij is dat ook wel echt een tiny little difference.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:51:28 #26
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51131687
Jongens zijn over het algemeen ook een stuk drukker, vind ik.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_51131827
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:49 schreef Sugar het volgende:

[..]

Ja, want het zijn allemaal jochies die je noemt. En volgens mij is dat ook wel echt een tiny little difference.
Dat heb je in de Efteling kunnen zien laatst. Wat een verschil tussen de meisjes en mijn kereltje
Ik vind het opmerkelijk hoe duidelijk dat verschil nu al is.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_51131903
klopt, er zit echt een enorm verschil in. en dan is piet nog een reuzebraaf jongetje, maar nog moet hij op een veel meer lichamelijke, drukke manier z'n energie kwijt dan anna.
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:56:43 #29
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51131965
Ja, snoop, ik moest o.a. aan Morris denken, ja! En dat is eigenlijk ook best een braafje, volgens mij.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:59:57 #30
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51132096
Hm, het wordt voor mij dus ook een stuk "Get used to it!"
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_51132141
HIj is iig wel netjes opgevoed. Niet staan op de bank, niet zomaar ergens aankomen, aan tafel blijven zitten met eten etc. etc. Natuurlijk mag hij wel rotzooi maken met zijn speelgoed en schreeuwen moet af en toe ook Maar ik denk idd dat de moeder van Moonah's bezoek ook wat opvoeding nodig heeft.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:04:56 #32
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51132301
Maar doe rotzooi ruimt Morris als welopgevoed kind dan ook weer op, neem ik aan?
Want mij lieten ze vandaag gewoon in de troep achter!
Die vriendin met haar twee zoontjes wilde ook weggaan zonder opruimen, maar toen heb ik zelf gezegd dat ik graag wilde dat ze even zouden helpen opruimen. Dus ja, er ligt ook een (groot) deel bij de betreffende moeders.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_51132424
opruimen zijn ze hier ook niet zo'n held in hoor. als ik er op aandring (en soms wat chanteer )helpen ze wel mee, uit zichzelf nooit. maar ik zou inderdaad niet zomaar vertrekken.
pi_51132523
Thuis trachten wij samen op te ruimen en bij anderen moet het. Maandag bij het CB heb ik hem alle blokjes laten opruimen die hij op de grond had gegooid. Dat lijkt mij heel normaal. Op het KDV leren ze trouwens ook opruimen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:12:17 #35
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51132552
Kennen jullie het volgende versje?

We ruimen samen alles op
Ik tel van 1 tot 10
En als ik klaar met tellen ben
wil ik echt niets meer zien!

1, 2, 3,.....


Helpt!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_51132671
ah, die ga ik onthouden.
pi_51132677
ja dat kennen wij

En thuis ruimen we ook echt samen op. Ik probeer er op de een of andere manier wel iets leuks van te maken. Dan moet hij bijvoorbeeld aaaaaaaaaalle auto's in een bepaalde doos doen. Dat vindt hij dan wel een uitdaging.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_51132710
wij hebben wel een opruim'liedje' dat is overgewaaid van het kdv, maar dat houdt niet veel meer in dan "opruiuiuimen, opruiuiuimen, opruimen allemaal!' of misschien gaat 't nog wel verder maar heb ik de rest gewoon nooit gehoord.
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:19:23 #39
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51132832
Ah, dat is een leuk liedje Suug! Die ga ik ook onthouden!
Krijg aankomend schooljaar groep 1... Iiiiieeeeh! Allemaal net ex-peuters!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:19:35 #40
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51132839
Die ga ik onthouden. Risico bij Fleur is dan dat alles in d'r grote la verdwijnt. Ohoh.....alarmbellen gaan nu af.... Dus ze doet nu al wat ik doe...... Opruimen is het verplaatsen van rommel tot het geen rommel meer is.
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:20:47 #41
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51132902
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:19 schreef Moonah het volgende:
Ah, dat is een leuk liedje Suug! Die ga ik ook onthouden!
Krijg aankomend schooljaar groep 1... Iiiiieeeeh! Allemaal net ex-peuters!
Allemaal 'fleurtjes' maar dan ook als ze op zijn op en tops kleuter zijn. Oooh, leuk. Zo aanhankelijk.
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:29:14 #42
24188 Belana
kloon van belana
pi_51141730
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:46 schreef Moonah het volgende:
Fleur gedraagt zich uitstekend!
Maar ik vind ook dat dat zo hoort eigenlijk...
En nee, ik ga niet doorslaan hoor (hoop ik!), maar even FeedBack is wel fijn!
Want ik kan wel dénken "Zo zou ik het noooooit doen", maar inmiddels ben ik er wel achter dat dat in praktijk tzt vaak anders uitpakt.

Nou, bedankt hoor!
ik pik deze post er even uit. in de praktijk gaan de dingen zeker wel anders dan dat je ze had voorgesteld, maar bepaalde dingen kun je echt wel volhouden.
kijk, de drukte van (zeker jongetjes) peuters, dat is iets waar je in groeit denk ik. dat went wel ofzo.
als je daar (nog) niet in zit, kan het idd een enorme inavsie zijn.
Als Liam lekker aan het rond dazen is op zijn ow zo drukke manier, maar verder geen kwaad doet, dan ga ik daar niet steeds iets van zeggen, dat vind ik niet nodig. Maar hij mag niet met schoenen op de bank en moet ook opruimen als ie ergens troep heeft gemaakt. dat vind ik niet meer dan normaal. dus dat ligt wel aan de ouders vind ik als dat anders gaat
stormy waters...
sailin'
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:36:45 #43
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_51142037
Kai ruimt alleen uit zichzelf op als hij naar bed toe moet (kan hij lekker tijdrekken: "nee mama, nog even dit...) Als wij ergens op visite zijn dan moet hij van mij ook zijn rotzooi opruimen (al dan niet met lichte dwang) en met vieze schoenen op de bank klimmen of om snoepjes zeuren is er zeker niet bij. Hij probeert het altijd wel maar langzaam maar zeker gaan zijn oren een stuk beter werken.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_51143294
Ik dacht daar idd nog over na, je kan van te voren bedenken hoe je het wil maar de praktijk is toch een stuk complexer Mijn ervaring is dat je bij de 99ste keer zeggen: 'nee, je mag niet met je schoenen op de bank, de bank is om op te zitten', je bijna denkt: het heeft geen zin, ik doe dit voor de kat z'n jeweetwel. Maar dan inene bij de 100ste keer hebben ze het door. Opvoeden is herhalen, herhalen, herhalen en een kwestie van doorzetten

En ach, als ze dan eenmaal begrijpen dat ze niet met hun schoenen op de bank mogen, verzinnen ze iets nieuws. Bijvoorbeeld met je nieuwe stiften de Trip-trap kleuren
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 4 juli 2007 @ 20:15:12 #45
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51143358
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 20:13 schreef snoopy het volgende:


En ach, als ze dan eenmaal begrijpen dat ze niet met hun schoenen op de bank mogen, verzinnen ze iets nieuws. Bijvoorbeeld met je nieuwe stiften de Trip-trap kleuren
En als ze daar dan klaar mee zijn, waren ze weer vergeten dat ze niet met hun schoenen op de bank mochten
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_51143451
Ik bedoel maar.

Nou Moonah, beetje gerustgesteld?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:24:25 #47
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51148839
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 20:17 schreef snoopy het volgende:
Nou Moonah, beetje gerustgesteld?
Ehm, ik zal er vást in groeien he???
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:28:19 #48
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_51149010
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:24 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ehm, ik zal er vást in groeien he???
En 't is ook maar een fase

  woensdag 4 juli 2007 @ 22:43:38 #49
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_51149684
Moonah, bereid je maar alvast voor op meubels voorzien van prachtige stickertjes, tekeningen op je muren, moddervoeten door het hele huis, stiekeme snoeperds uit de suikerpot, afgerolde wc-rollen, kaalgeplukte planten (mama, moooooie bloemuh), etc
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:45:50 #50
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51149786
DAt dekt de lading wel een eindje ja
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:49:00 #51
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_51149919
Laten we het maar niet hebben over de kapotte knietjes, spontane driftbuien, gezeur over alles ("mama, ik wil drinken", "zal ik het dan even voor je pakken?", "neeeeeee, ik wil niet drinken" ), hele aparte kledingkeuzes (de hele dag in je ondergoed met kaplaarzen aan willen lopen) en meer van dat soort ongein
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:54:16 #52
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_51150152
Oh ja, de onredelijke angsten zijn ook fijn. Zo is Kai als de dood voor pluisjes in bad en is hij er heilig van overtuigddat er slangen in de tuin zitten en er een vogel in zijn slaapkamer woont
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:55:24 #53
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_51150196
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:00 schreef snoopy het volgende:
HIj is iig wel netjes opgevoed. Niet staan op de bank, niet zomaar ergens aankomen, aan tafel blijven zitten met eten etc. etc. Natuurlijk mag hij wel rotzooi maken met zijn speelgoed en schreeuwen moet af en toe ook Maar ik denk idd dat de moeder van Moonah's bezoek ook wat opvoeding nodig heeft.
Vanaf dat Amber zelf op de bank kan klimmen (dus iets van 1,5 ofzo?) ben ik bezig met zeggen dat ze niet op de bank mag staan/rennen/lopen/stunten/springen. Ze weet doet het nog steeds niet (gewoon luisteren dus en de bank gebruiken waar hij voor bedoeld is). Bij anderen thuis luistert ze een stuk beter gelukkig

Dus, snoopy, vertel me eens hoe je dat doet? Zelfde met aan tafel blijven
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:56:44 #54
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51150244
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:55 schreef LadyS het volgende:

Zelfde met aan tafel blijven
Vastbinden . Maar dat mag niet
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:59:17 #55
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_51150339
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:56 schreef Leah het volgende:

[..]

Vastbinden . Maar dat mag niet
Ik heb er serieus aan gedacht om een tuigje te kopen Het is er alleen nog niet van gekomen
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_51150345
En laat ik dan t vooroordeel dat jongentjes veel drukker zijn dan meisjes ook maar even wegnemen
Die van mij gillen, rennen, klauteren als gekken af en toe.
Jans zeurt om snoep. En als ze er 1 mag vraag ze standaard mag ik er 2, en als ik dan nee zeg vraagt ze 3 dan?
Barbies met kleertjes door het huis. Tig duizend knutselwerkjes die of moeten drogen of niet af zijn enz enz.
Ik laat ze wel hun spullen voor en na het eten opruimen, maar dat zorgt voor de nodige discussies. Want a, ik wil er dalijk nog mee spelen, b daar heb Jans/Bo mee gespeeld en andersom c ik ben zo moe d ik kan er niet bij e nee ik ruim niet op.
Maar uiteindelijk gebeurt het (meestal) wel.
Soms is een beginnetje van even meehlpen genoeg, soms ook niet.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_51152542
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:56 schreef Leah het volgende:

[..]

Vastbinden . Maar dat mag niet
Hoge eetstoel waar ze zelf niet uit kunnen (durven) klimmen, helpt ook...
Randy wordt superrrrrrrrrdruk (en strontvervelend dwars) als hij moe is en als hij eenmaal bestraft is, wordt het alleen maar erger. Soms ben ik er zelf dan chagrijnig van, wat dan ook nog eens een wisselwerking geeft. Vooral Tinka pesten, daar heeft hij me echt mee op de kast. Dreigen helpt (als je dat nog 1 keer doet, dan... -en dan natuurlijk ook uitvoeren!-) maar daar wordt je zelf ook niet vrolijker van. Het liefst leid ik hem af, dat werkt het best, maar vaak tijdelijk helaas.
Maar... ik moet zeggen dat het de afgelopen paar weken wat beter gaat, en dan met name het 'Tinka pesten'. Ik heb zelf ook wat meer geduld met hem tegenwoordig. *klopt even af*
  donderdag 5 juli 2007 @ 12:35:50 #58
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_51163254
Daarnet een gesprekje gehad met de peuterspeelzaaljuf.
Madam speelt niet, madam zingt niet, madam praat niet (meer), madam eet niet, madam drinkt niet, madam rent niet.

Madam zit enkel en alleen met haar duim vacuum in haar mond op stoeltje/bank om zich heen te kijken.

Moe, dachten we (ook niet zo gek met dat verbouwen/verhuizen/gedoe allemaal) echter bij thuiskomst barst ze los! Ze stuiterd door het huis heen, zingt aan 1 stuk door, speelt, rent, doet alles.

Zal ze zich vervelen op de peuterspeelzaal? De puzzels is ze wel ontgroeid/gewend zo onderhand, het speelgoed kent ze ook wel. Ze tekent graag, maar dat kan ze daar niet zomaar pakken, dat doen ze alleen groepsgewijs.

Ik heb het idee dat ze te 'groot' aan het worden is voor de psz en dat ze echt kleuterdingen wilt gaan doen..
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  donderdag 5 juli 2007 @ 13:09:16 #59
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51164465
Zou goed kunnen Ireth.
Hoe is het bij jullie op de psz qua organisatie. Hier is er een 'grote' groep en een 'kleine' groep. In de grote groep zitten de kindjes van ca. 3 jaar (3 maanden) tot 4 jaar en in de 'kleine' groep de nieuwe kindjes. Als er eentje van de 'grote' doorstroomd naar de basisschool dan komt de volgende door. Er zit in de 'grote' klas een maximum van 7 kindjes. Die doen ook echt werkjes. Dus wel 's ochtends lekker even spelen en doen maar om 9 uur gaan ze naar hun klas om gezamelijk werk te doen. Dus inderdaad kleuren, verven of knippen en plakken. Maar ook gooi spelletjes met gekleurde zakjes om zo de oog hand coordinatie te bevorderen en de kleuren snel te herkennen. Dan om 10 uur gezamelijk met de kleintjes eten en drinken en daarna even spelen en uiteindelijk wordt er tegen 11 uur voorgelezen en mogen ze daarna weer even gek doen tot ze opgehaald worden.

Fleur was pas laat met doorstromen van klein naar groot (er ging maar niemand naar de basisschool) en ik merkte in die tijd dat ze ook niet met plezier meer naar de psz ging. Toen ze eenmaal ook bij de grote zat, bloeide ze helemaal op en was weer in d'r element.

Als ze bij jullie die scheiding niet hebben, zou je wel evt. kunnen vragen of ze wel werkjes mag doen in de klas. Gewoon kleuren zou toch geen probleem moeten zijn lijkt me. En kleien vind ze dat ook leuk. Ik noem nu trouwens dingen die hier altijd ter beschikking staan, ook die moeilijk puzzels die ze op de kleuterschool ook krijgen staan hier voor de 'grote' om mee te spelen. Hebben ze die bij jou ook, dan zou dat een nieuwe uitdaging kunnen zijn. November is nog wel lang voor d'r als ze zo weinig plezier beleefd in de psz.
  donderdag 5 juli 2007 @ 13:12:56 #60
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_51164617
Hier is er dus geen scheiding. Wegens te weinig aanmeldingen en te veel ruimte zijn er sinds kort ook een aantal net-twee-jarigen bij gekomen. De grote beginnen ernstig uit te dunnen. Over 3 weken is het zomervakantie en na de zomervakantie gaat ze ook niet meer terug vanwege de verhuizing.
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  donderdag 5 juli 2007 @ 13:16:19 #61
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51164750
Dan is het nog te overzien, maar het blijft niet leuk voor Suus. Is het een optie dat ze juffen helpt. Dat is toch echt een 'grote' hulp. Misschien dat ze dan weer lekker kan zingen en kletsen.

Gaat ze na de vakantie wel nog op d'r nieuwe plek naar de psz of wachten jullie tot de basisschool?
  donderdag 5 juli 2007 @ 13:38:57 #62
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_51165565
Eerst nog naar een nieuwe psz voor anderhalve maand en dan daarna weer naar een nieuwe kleuterklas, nadat ze eerst in een nieuw huis is gaan wonen vonden we ietwat te veel 'nieuw' in korte tijd. Ze heeft dus gewoon een lange vakantie tot ze mag komen wennen op de basisschool.

Juffen laten helpen is misschien wel een idee..
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  donderdag 5 juli 2007 @ 13:50:19 #63
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51165974
Dat was mijn gevoel ook. Zo zou ik het zelf ook gedaan hebben. Gewoon naar de basisschool is al heftig, maar in combi met een nieuw huis zeker. En dat is dan inderdaad wat je zegt genoeg 'nieuw'.
Succes, ik hoop dat Suus toch nog een paar leuke keren op de psz gaat hebben.
  donderdag 5 juli 2007 @ 13:55:05 #64
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51166144
Jammer dat het zo gaat, ireth. Hopelijk verandert het nog en blijkt ze het toch wel weer naar d'r zin te hebben.

Maria is echt helemaal zindelijk nu, ook 's nachts. Eigenlijk was ze dat al, maar omdat ze de luier wel om had, telde het nog niet echt. Nu wel. Ze is een knapperd!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 5 juli 2007 @ 15:17:44 #65
24188 Belana
kloon van belana
pi_51169037
wat rot ireth, ik hoop dat het nog een beetje verbeterd.

Maria is zeker een knapperd
stormy waters...
sailin'
  donderdag 5 juli 2007 @ 16:09:30 #66
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_51170743
Goed zeg Maria Knap hoor!
'S nachts zindelijk is hier nog toekomstmuziek. Amber haar luier is nog hartstikke vol sochtends. Ze voelt het gewoon niet aankomen, denk ik.

Ireth, wat jammer voor Suus, kan me goed voorstellen dat ze zich wat groot voelt. En ik zou haar ook niet naar de nieuwe ps hebben laten gaan, zeker niet me zoveel "nieuw" in korte tijd.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_51177595
Wat jammer, Ireth. Misschien idd naar nieuwe 'uitdagingen' daar kijken (bambino loco, memory, lotto, jumbolino ed, kun je misschien ook thuis kopen voor de psz-loze periode)? Als dat ook niet gaat zou ik haar gewoon thuishouden denk ik.
/edit mini loco kan ook natuurlijk, maar omdat dat officieel vanaf 4 jr is heeft een psz misschien meer aan bambino loco.

Nog een paar maanden doorgroeien dus Judith
Grappig dat ze daar zo mee bezig kunnen zijn.

[ Bericht 24% gewijzigd door poemojn op 05-07-2007 20:32:09 ]
  donderdag 5 juli 2007 @ 20:42:43 #68
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_51178986
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:09 schreef LadyS het volgende:
'S nachts zindelijk is hier nog toekomstmuziek. Amber haar luier is nog hartstikke vol sochtends. Ze voelt het gewoon niet aankomen, denk ik.
Is het niet zo dat ze plast als ze wakker is? Hier was het in het begin zo als ik haar te lang wakker in het bedje liet plaste ze in 1 keer de luier tot een bom zeg maar.

Suus wat naar voor je meisje

Moonah ik sluit me gewoon bij de anderen aan.

Alleen herken ik het van zeuren om snoep wel een beetje dat doet Zoë dus ook maar alleen bij anderen en nooit thuis. Ze weet ook precies bij wie ze het moet vragen bij mijn ouders of bij 1 van mijn vriendinnen. Zelf vind ik het heel vervelend en begin dan ook van meisjes die vragen worden overgeslagen zo zijn we al een tijd bezig maar het wil er tot nu toe nog niet in.
pi_51180604
Bij ons zitten de kleintjes ook bij de grote. En juist dat maakt het ook zo leuk. En ook leerzaam. Want de grotere helpen de kleintjes weer met bepaalde dingen bijvoorbeeld. Jammer dat ze het niet naar haar zin heeft ireth. En misschien is het haar reaktie gewoon op alle veranderingen.

Janneke gaat morgenochtend en woensdagochtend (ze heeft 2 juffen die volledig partime werken, en zo ziet ze ze allebei) meedraaien op de kleuterschool. Na de vakantie word ze dan geplaatst (4 september) Ze heeft het er de hele week al over, nog maar 4, 3, 2, nachtjes he Maar vanavond begon ze; ik wil morgen thuis blijven Mijn grote stoere Jans vind het toch wel spannend Bo
vind het helemaal geweldig dat haar "kleine" zusje ook bij haar op school komt. Soms spelen ze dan samen buiten. Ik ben benieuwd morgen. Haar slofjes staan al klaar
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_51181009
slofjes!? ojee, ik heb geen idee of piet ook slofjes moet hebben voor school. kreeg wel een brief waarin iets over een gymzak met heel specifieke aanwijzingen voor hoe ik die zelf moet maken... heu, mag ik nog dat leuke rugzakje niet meegeven..?

maar spannend dus morgen jessie! en janneke! logisch dat ze nu een beetje terugkrabbelt. ik hoop dat ze 't heel erg naar haar zin heeft morgen!

sugar, razend knap zeg van maria!!!!!!!

en ireth, hoe lang duurt dit al volgens de juf? dat niks meer willen spelen bij de psz?
pi_51181886
Ik heb Randy ook ingeschreven voor de PSZ, ik hoop dat ze na de zomervakantie plaats voor hem hebben. Ze hebben daar groepen van maximaal 18 kinderen van 2,5 tot 4 jaar met maar 2 juffen en ik vind dat erg weinig begeleiding. Dat beangstigt me ook wel een beetje eerlijk gezegd. Zijn die groepen bij jullie ook zo groot t.o.v. de leiding?
  donderdag 5 juli 2007 @ 22:14:38 #72
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51182515
Ja. Maar dat kunnen ze aan hoor, als het goed is. Zijn ze voor opgeleid .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_51182658
Hoezo slofjes? Voor school?

en waarom zou je dat leuke rugzakje niet kunnen meegeven, Bix? Zijn net zo leuke lunchtrommel moet ook ergens in (of blijft hij niet over...?)
  donderdag 5 juli 2007 @ 22:21:57 #74
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51182797
Montessori onderwijs "doet" aan slofjes in de klas . Als ik het goed heb gaan Bo en Janneke daarheen, toch?

En een gymzak, hier moeten ze een apart rugzakje hebben voor hun gymschoenen, dat tasje blijft op school, omdat ze niet altijd op dezelfde dag gymmen.
Freek heeft een wibra ding, ik ben niet zo van de knutsel .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_51182897
Hier gebruiken ze een stoffen tas waar de kinderen zelf iets op geschilderd hebben als gymtas (godzijdank want ik ben ook niet van de knutsel )

Deze tas blijft ook op school (ook godzijdank want anders zou ik hem vast vaak vergeten)
pi_51183446
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 22:14 schreef Leah het volgende:
Ja. Maar dat kunnen ze aan hoor, als het goed is. Zijn ze voor opgeleid .
Hmm... vraag me af wat dat dan voor opleiding is... Ik vind 4 kids in die leeftijd al een prestatie om in toom te houden! Maar zal ook wel schelen dat ze in een andere setting dan thuis zijn. En dat de nieuwe kindjes er geleidelijk aan in komen zodat de kindjes die er al langer zijn het voortouw nemen omdat die al weten hoe het werkt.
Het is ook een beetje mijn eigen angst omdat ik het moeilijk vind om hem aan een ander toe te vertrouwen, dat realiseer ik me wel. Maar het is ook zo'n grote school (er zit een basisschool bij in) met een verschrikkelijk groot schoolplein die maar liefst 4 hekken heeft die dicht moeten. (Als ze er maar niet 1 vergeten waardoor mijn ondernemende kind besluit te vertrekken met al dat water in de buurt! ) En dan... wat als er iets gebeurt? Als 1 juf er zich daar dan mee bezig houdt, hou je 1 juf op 17 geschrokken kindjes over... Pfff.. het moge duidelijk zijn, deze mama ziet er een beetje tegenop!
pi_51183681
Op de kleuterschool zijn er meestal nog grotere groepen met 1 leerkracht... Kijk je er al naar uit?
Het komt wel goed hoor. Het is heel anders met een groep kinderen in een schoolse setting of gewoon thuis.
  donderdag 5 juli 2007 @ 22:54:42 #78
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51184096
Mammietje, je mag ook altijd een ochtendje meedraaien, dan kun je zelf zien hoe het gaat, dat scheelt al een stuk . En vergeet niet dat ze er ook op ingericht zijn hè, kinderen kunnen daar veel minder enge dingen doen als thuis.

Als je echt zo'n weglopertje hebt, zeg het dan vooral dat je je daar zorgen over maakt, en trek hem een felgekleurd truitje aan. Ik deed Freek altijd een knaloranje ding aan, konden ze hem wat makkelijker er tussen uit pikken .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_51184099
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 22:43 schreef sombie het volgende:
Op de kleuterschool zijn er meestal nog grotere groepen met 1 leerkracht... Kijk je er al naar uit?
Het komt wel goed hoor. Het is heel anders met een groep kinderen in een schoolse setting of gewoon thuis.
Kleuterschool.... moet ie daar ook heen? Daar moeten ze dan toch wel braaf op hun stoeltje blijven zitten he?! Dan geef ik gewoon een rol ducktape in zijn rugtasje mee!
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:02:35 #80
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51184413
Moeten ze op de psz ook al .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:03:42 #81
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51184468
Wat goed van Maria, fijn zeg.

Op Jolietjes toekomstige school dragen de kindjes ook slofjes in de klas. Op de peuterzaal ook. Er zijn, volgens mij, ook zat 'gewone' scholen die het doen, ivm de zooi die de kinderen naar binnen lopen. Een paar weken geleden was ik met Jolie voor een intakegesprek bij de kleuterjuf. Vanmorgen zei Jolies juffie dat de kleuterjuf had gezegd dat ze Jolie zo'n lief meisje vond.

En Ireth, bij Jolie in de groep zie je het ook. Dat de oudste peuters het ineens niet meer naar de zin hebben soms, sommige dan. Jammer is het wel maar ja, nog maar een paar keer he.

Wat leuk en spannend voor Janneke, lijkt me best gek overigens zo vlak voor de vakantie.

[ Bericht 4% gewijzigd door Luchtbel op 05-07-2007 23:10:48 ]
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:17:54 #82
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_51184991
Er is inderdaad bij kinderen vaak ineens een omslagpunt dat ze ineens heel erg toe zijn aan de basisschool. Maar ja, Suus moet nog wel eventjes wachten. Ik vind het wel heel zielig voor haar dat ze het niet naar haar zin heeft. Denk je er over om haar er weer af te halen, Ireth?

Er komen gewoon weer jeugdtrauma's boven aan mijn eigen peuterspeelzaaltijd. Ik kan me echt nog herinneren hoe verschrikkelijk ik het vond. Vooral dat verplichte samen spelen. Ik wilde het liefst alleen spelen, maar dat mocht nooit. Dan was ik met de bal aan het spelen en dan zei de leidster dat ik de bal ook eens naar andere kindjes moest gooien. Dus gooide ik braaf de bal naar het andere kindje en ging zelf iets anders zoeken om mee te spelen. Nee, dat was dan ook weer niet de bedoeling Gelukkig hebben mijn ouders me er snel vanaf gehaald. Maar dat zal nu ook wel veranderd zijn, allemaal. Ik neem aan dat er nu meer ruimte is voor kinderen om ook iets alleen te doen.

Dat Janneke morgen al moet wennen op de basisschool Ik hoop dat ze het heel erg naar haar zin zal hebben. Spannend hoor! Ook voor jou weer een nieuwe mijlpaal, Jessie.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_51185132
Hier 16 3-4-jarigen op 1 juf, 2 vaste krachten en 1 ouder. Ruim voldoende begeleiding dus.

Oja, nog iets Ireth, bij de witte boekhandels bijv heb je voor 2 euro wel kleurboeken met een voorgekleurd plaatje zodat je de kleurplaat op dezelfde manier kunt inkleuren, en meer van dat soort "werkjes". Als Suus dat soort dingen leuk vindt kun je in overleg met de juf misschien zoiets in haar rugzakje meegeven?

Janneke en Jessie succes morgen
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:32:50 #84
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_51185606
Wow, Janneke al (bijna) naar de kleuterschool... Veel plezier morgen!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 6 juli 2007 @ 06:53:28 #85
24188 Belana
kloon van belana
pi_51190627
Janneke alweer naar school Nou, ik ben benieuwd! veel plezier!!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 6 juli 2007 @ 06:58:24 #86
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51190634
Jolie ís ook een lief meisje!

Janneke, veel plezier vandaag! Spannend, joh.
Jij ook succes, Jessie, weer een stap verder...
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 6 juli 2007 @ 07:02:32 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51190649
Janneke al naar school?
Wat gaat dat toch enorm hard. Ik kan me nog heel goed herinneren dat je net zwanger was Jessie!
***
  vrijdag 6 juli 2007 @ 07:33:59 #88
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_51190808
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 20:42 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Is het niet zo dat ze plast als ze wakker is? Hier was het in het begin zo als ik haar te lang wakker in het bedje liet plaste ze in 1 keer de luier tot een bom zeg maar.
Weet ik niet eigenlijk. Als ze 's ocntends uit bed komt en ze moet dan plassen, trekt ze wel haar luier uit.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_51191759
Ja ik ook BE En daar ging ze dan hoor vanaochtend. Met afscheid nemen wel tig kusjes.
Maar verder retestoer!
Nog een paar keer stiekum gegluurd, en ze zat stilletjes met een stoeltje wat ze zelf gepakt heeft in de kring, wachten op wat komen gaat.
Is het al half 12?
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 6 juli 2007 @ 09:53:02 #90
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_51192270
Stoere Janneke!!! Wat wordt ze groot!

Overigens heeft Suus het schijnbaar nog wel naar haar zin. Ze wil er nog steeds naar toe, staat te juichen als het zover is. Maar het echte meedoen intresseert haar niet meer zo heb ik het idee. Ach, ff kijken hoe het gaat, nog maar 2 weekjes ofzo.
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_51192647
dappere janneke! is dat oefenen samen met alleen maar nieuwe kinderen of 'gewoon' een keer meedraaien in de huidige groep? ben heel benieuwd hoe ze 't vindt.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 11:21:13 #92
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51194396
Wat stoer van Janneke
En Maria helemaal droog.
Mamietje inderdaad melden dat het een weglopertje is. Hebben we hier ook gehad. Toen gingen de deuren echt op slot. En Fleur elke keer maar vertellen dat de deur op slot moest omdat X anders weg wilde lopen. "Raar he mama, het is zo leuk bij juf M en juf M"
Hier 16-20 peuters 2 juffen en 1 hulpmoeder op de psz.
pi_51198617
Nee hoor het is meer gewoon om de klas een keer van binnen gezien te hebben en kennis te maken met de juf.
Er zijn niet allemaal nieuwe kinderen want je kind gaat naar school als het 4 word en dat zijn ze nooit allemaal tegelijk Bix
Ze vond het dus geweldig. Had een puzzel gdaan en een tekening gemaakt.
De juf vond het een schatje (zo leuk om te horen)
Nu dinsdag dus nog kennismaken met de andere juf.
Ze is nu wel moe.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:36:47 #94
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_51198780
Maria

Janneke wordt echt groot

Zo zit er hier op 13 kindjes, 3 juffen en een stagaire dit komt ook omdat het schooltje in een "achterstands wijk" ligt en het vroeger gewoon nodig was voor de allochtone kindjes. Zo krijg ik dus ook een derde dagdeel gesubsidieerd ivm die achterstand die er toen was. Nu is de hele buurt wel verandert maar dit houden ze gewoon nog in stand en Zoë vindt een extra dagdeel naar school ook helemaal niet erg.
pi_51198800
fijn dat ze 't zo leuk vond!!!
en nee dat klopt jessie, maar ik ken verhalen van scholen waar ze dan zo'n ochtend hebben waarop iedereen is doorgeschoven naar de groep waar hij/zij het volgende schooljaar in zit. dan zitten de wen-kinderen dus niet bij alle kinderen die volgend jaar alweer doorgeschoven zijn, dat maakt de groep wat kleiner.
  Jubileum moderator vrijdag 6 juli 2007 @ 20:18:53 #96
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51212735
Wat leuk Jessie dat Janneke het zo leuk vind

Iris wil ook zo graag naar school, maar ze moet nog even wachten tot na de vakantie. Ze wilde heel graag bij Bram in de klas of bij E. haar vriendinnetje van het kdv. School belde een paar weken geleden en ze bleek in een hele andere groep te zitten. Ik heb toen gevraagd of daar nog iets aan te doen was en ze zouden het even gaan uitzoeken.
Bij Bram in de klas was eventjes geen ruimte meer maar bij E. in de klas wel. E. was helemaal door het dolle, Iris begon bijna te huilen van vreugde, eindelijk zouden ze weer samen zijn
Na de schoolvakantie hebben we een gesprek, dan gaat ze wennen en op 9 september gaat ze dan echt naar school.
Het gaat soms een beetje te hard vind ik, ik vind onze dagen samen, als Eva op school is, nog zo ontzettend gezellig.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 6 juli 2007 @ 20:24:20 #97
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51212910
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 20:18 schreef Lois het volgende:
Wat leuk Jessie dat Janneke het zo leuk vind

Iris wil ook zo graag naar school, maar ze moet nog even wachten tot na de vakantie.
-knip-
Het gaat soms een beetje te hard vind ik, ik vind onze dagen samen, als Eva op school is, nog zo ontzettend gezellig.
Is er straks helemaal geen enkele dag of dagdeel dat dit nog is? Hier hebben de kleuters 2 vrije middagen (woensdag en vrijdag). En ze is nog niet leerplichtig, dus zo af en toe een mama-dag is toch niet verkeerd
  Jubileum moderator vrijdag 6 juli 2007 @ 20:27:06 #98
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51212994
Woensdagmiddag is ze vrij maar dat is dan ook Jeroens vrije dag. Vrijdagmiddag is ze ook vrij maar dat is opa en oma dag. Ach er zijn straks nog zat momenten hoor dat we nog samen zijn, Eva heeft ook veel minder vakantie dus dat scheelt ook weer.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 6 juli 2007 @ 20:39:30 #99
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51213370
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 20:27 schreef Lois het volgende:
Woensdagmiddag is ze vrij maar dat is dan ook Jeroens vrije dag. Vrijdagmiddag is ze ook vrij maar dat is opa en oma dag. Ach er zijn straks nog zat momenten hoor dat we nog samen zijn, Eva heeft ook veel minder vakantie dus dat scheelt ook weer.
Ja, dat is dan wel jammer. Maar, wat je zegt er zijn nog andere momenten. Ik kan alleen wel voorstellen dat je het gaat missen. Ik heb nu de maandag met mijn meiden, maar straks is dat voor Fleur ook niet meer zo. Dan breng ik ze weg en heb ze na school ook nog, maar het is anders. En dat is toch wennen.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 20:58:29 #100
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51213905
Het verandert heel erg vind ik, als ze eenmaal op school zitten. Ze vertellen maar heel summier wat ze gedaan hebben (Freek iiig), ze krijgen echt een eigen leventje waar jij geen deel meer van bent.

Ik moest daar best aan wennen, aan de andere kant vind ik een "groot" kind ook weer erg leuk .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 21:31:26 #101
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_51214957
Vertellen ze wat ze gedaan hebben? Hier komt ze niet verder dan heb gepeelt.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 21:43:07 #102
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51215292
Ja precies

De peuter doet trouwens wel uitgebreid verslag, dus ik heb goede hoop .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 19:47:21 #103
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51239016
Jolie vertelt ook best veel, vooral als we naar huis fietsen.

Door de reacties een paar weken geleden over peuters die soms even alleen bleven in de kamer enzo, vond ik dat we dat ook maar eens moesten proberen. Zeker omdat we steeds ruzie moeten maken omdat ik Jolie steeds die trappen op en af moet jagen. Nou euhm, ik weet niet wat het is maar het lukt gewoon niet hier thuis.
'Mama ik ben op de tafel geklommen, ik kan er niet meer af.'
'Maaaaaaaaaaamaaaa mag ik dikkesap zonder water nemen?'
'Nee mama, ik schreeuw niet. MAAAAAAAAAAAAAAAAAR waar is dat boekje?'
'Er loopt hier een spin, mam.'
'Mama, de tv doet niks meer.'
'Er is drinken gevallen.'
'Mam, ik zal de was even naar beneden brengen.'
'Ik moet eigenlijk poepen.'
'Mimi heeft iemand gebeld.'
'Mijn vinger is dik. ' (lees: mama ik heb een stuk draad gevonden en nu heb ik mijn vinger afgekneld)

En dat echt, iedere keer allemaal binnen twee minuten. Ik snap niet dat andere mensen kunnen douchen ofzo. Dat heb ik nog niet eens geprobeerd. Ik had het overigens al opgegeven maar toen las ik dat topic weer over durven laten vallen en dus moest ik het maar weer eens proberen van mezelf. Zelf de trap af en bij de voordeur even op mij wachten. Ik had mijn jas nog niet aan en het begon weer.

'Mama er gaat iets niet goed!!!!!! Kom!!!!'
'Wat is er dan?'
'Kohom nou'

En het kind had geprobeerd de buggy uit te klappen en was er in gaan zitten, dat zal ze voorlopig wel niet meer proberen maar die kans krijgt ze toch ook echt niet meer
  Jubileum moderator zaterdag 7 juli 2007 @ 19:49:26 #104
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51239083
"Mimi heeft iemand gebeld" Whahahaa
Ik snap nu waarom je haar niet alleen wilt laten Luchtbel, ik zou het ook niet doen. *tranen van het lachen uit ogen wrijft*
Die van jou is gewoon veel te ondernemend......
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 7 juli 2007 @ 19:50:27 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51239124
Maar dat komt mss ook wel omdat jullie het al zo lang niet doen dat ze het ook lastig vindt om er mee om te gaan oid. Althans, dat zou ik me zo voor kunnen stellen.
Wel jammer, want het zou net even wat meer lucht en ruimte (en eens een ruzietje minder) kunnen betekenen.
***
  zaterdag 7 juli 2007 @ 19:53:02 #106
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51239201
Ja maar eigenlijk he Lois, eigenlijk is het een heel zoet meisje. Het is echt alleen thuis dat ze al die dingen uithaalt en doet. Ergens anders zou ze zoiets echt nooit doen
  Jubileum moderator zaterdag 7 juli 2007 @ 19:54:05 #107
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51239228
Dat geeft alleen maar aan dat ze zich heel veilig bij jou voelt LB en is dus eigenlijk een enorm compliment.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Moderator zaterdag 7 juli 2007 @ 19:54:20 #108
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51239236
Het ene kind is ook het andere kind niet, Ik denk dat je eigen gevoel gewoon nog vaak de beste raadgever is.

Samara kreeg vandaag een uitnodiging voor de basisschool van haar nieuwe juf.
Na de vakantie kan ze beginnen met oefenen, en het komt nu wel hard dichterbij hoor.
Mijn meisje word groot!
Ze is zelf trouwens beretrots op haar kaartje.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 7 juli 2007 @ 20:02:03 #109
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51239474
Ja dat is de positieve versie Lois

Het zou toch wel zijn als het een beetje kon en als ze het een beetje leerde. Het helpt ook niet om het bijvoorbeeld te doen als ze zit te tekenen ofzo, dus echt wat te doen heeft. Het is niet nodig verder ook maar ja, ik ben er zo ééntje dus, die d'r kind de hele tijd in de gaten houdt en de hele dag door aanwijzingen geeft. Maar er gebeuren hier anders echt gewoon altijd dingen die niet oke zijn. Daarnaast heeft ze mijn geweldige motoriek gekregen en mijn vaagheid. Gelukkig heeft ze al een platte neus want ze is er al zeker 100 keer op gevallen en ook al 100 keer mee ergens tegenaan geknald.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 20:18:56 #110
45621 Suzanna
Mama van...
pi_51240014
Jolie lijkt wel wat op Emma denk ik ... die gaat ook altijd vanalles ondernemen als ik even de naar boven ben o.i.d. Die zet ik dus nog altijd in de box, maar dat gaat niet meer op Jolies leeftijd ...

Noa zit nu weer in een puber-fase lijkt het wel... alles is 'nee' en 'wil niet' en 'hoef niet' en alles moet even goed tegengesproken worden. Gelukkig eet ze wel weer goed (heel goed zelfs, waarschijnlijk een groeispurt ofzo) en slaapt ze ook best goed.

Oh ja, ze begon een tijdje geleden voor het eerst (met slaapzak) uit bed te klimmen. Ze is er één keer uitgevallen, maar verder niet meer... is het wel een goed idee om een groter bed te nemen, gaan ze dan niet nog veel vaker eruit klimmen of valt dat meestal mee? Geen idee. Ik durf het eigenlijk gewoon nog niet

En vandaag (onder papa's supervisie dus ik was er gelukkig niet bij ) heeft ze zich in de tuin bezeerd... nagel ligt er voor de helft af ... vreselijk vind ik zoiets! bloedde schijnbaar vreselijk en ze had het er ook elke keer nog over, gaf haar vinger constant kusjes. Ook deed het pijn in bad (zielig vond ik dat) en wilde ze er snel weer uit. Arm meiske.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 20:24:56 #111
45621 Suzanna
Mama van...
pi_51240188
Oh ja, ze heeft vanmiddag Emma in haar been gebeten (echt, haar hele gebit stond in het beentje van Emma! ) en toen ze zag dat ik het zag gaf ze er gauw een kusje op wat een kleine smiecht zeg! Ik stond er echt van te kijken. Ze is ook vaak wel heel lief voor Emma, bijvoorbeeld bij het eten van een ijsje pakte ik Emma's ijsje even af omdat ze er enorm mee knoeide expres, en toen bood Noa haar ijsje aan Emma aan: 'hier, mag jij wel!' dat vond ik weer héél lief ...
  zaterdag 7 juli 2007 @ 21:02:54 #112
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_51241539
Ondernemende Jolie

Oejjjj bijten gelukkig heeft Zoë dat nog nooit gedaan zou denk ik keihard terug bijten.

Wordt de laatste twee dagen een beetje kriegelig van Zoë ze heeft nl een nieuw stopwoord.

Als ik aan haar vraag waarom doe je dat zegt ze "daahom"
Waarom ga je naar boven "daahom"

Dat dus echt bij alles wat ik aan haar vraag aaarrrrgghhhhh stom rotwoord "daahom"
  zaterdag 7 juli 2007 @ 21:08:56 #113
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_51241727
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 21:02 schreef Rottdog het volgende:
Dat dus echt bij alles wat ik aan haar vraag aaarrrrgghhhhh stom rotwoord "daahom"
Soortgelijke situatie hiero...

"We gaan naar huis toe"
"waarom?"

"we gaan een broodje eten."
"waarom?"

"Het is bedtijd."
"waarom?"

"Laat gizmo lopuh!!!!"
"waarom?"

🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  zaterdag 7 juli 2007 @ 21:28:16 #114
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_51242352
Oeh Suzanna, wat een Drakenstijn zeg, die gewiekste Noa! En arm dier, d'r nagel er half af.
Kusje erop dan!

Ik zit hier een beetje met hetzelfde qua bedperikelen. Ik zit er over te denken om binnenkort een peuterbed voor Juul te kopen (hij slaapt nu nog in een ledikant, maar begint daar echt een beetje te groot voor te worden, maar is er ook al een paar keer uit geklommen/gevallen), maar ben bang dat hij er om de haverklap uit zal gaan. Nu hoeft dat op zich geen heel groot probleem te zijn, want uiteindelijk zal ie er wel weer in kruipen als ie moe is. Maar de kamer moet ie echt niet uit, want dan staat ie meteen bij de trap, of bij het open raam naar het dak. Misschien een haakje op de deur dus, dacht ik. Maar da's ook weer zoiets, je kind opsluiten.

Hier gaat verder alles goed trouwens (update voor Lishe ). Heel goed zelfs! Ik geniet enorm van mijn lieve, stoere, grote peuter! Ik merk dat ik het echt beduidend leuker vind dan die hele baby-fase. Een jongetje is het, zo'n écht jongetje! Met kaplaarsjes en korte broeken. Met kapotte knietjes, warrige, blonde (veel te lange) haren, auto's en treinen. Poppen raakt ie niet aan. Alleen z'n keukentje. Daarmee kan immers voedsel bereid worden (zij het imaginair, maar desalnietemin...). Julius is een heerlijke knuffelpop en doerak. Het praten heeft de laatste maanden een enorme spurt genomen en er is nu echt prima met hem te communiceren (op peuterniveau dan hè, dus dat zijn gesprekken als: "Juusje lekker koken. Wat ga je lekker koken Juus? Lekker de koekjes. Hmmmmm, lekker de koekjes de pan. Mama slokje thee? Mag ik ook een zelfgemaakt koekje Juus? Nee, ikke koekjes eten. Ikke Juusje koekjes eten!!!" ) Julius was eerst steeds Juusje en begint nu steeds vaker ikke te worden. Leuk, dat soort veranderingen. En steeds meer woorden in een zin. En liedjes (blijkbaar geleerd op het kinderdagverblijf, want ik ken ze niet), zo leuk! Ook boekjes voorlezen wordt steeds interessanter en hij kan de hele dvd van Barbapapa meepraten. (Of zegt dat iets slechts over mij als opvoeder? )
Hij zit wel weer volop in de nee-fase momenteel, en weet steeds beter hoe ie dingen gedaan kan krijgen. Het is dus hoog tijd dat de teugels iets strakker aangetrokken worden qua opvoeding. Want om eerlijk te zijn; Juul is een ongeleid projectiel. Hij is wild, impulsief en zeer fysiek, snel afgeleid, heel erg gericht op andere mensen en ook nog eens behoorlijk brutaal (Moonah zou er knettergek van worden, zo één... ). Ik persoonlijk vind dat heerlijk en stoor me eerlijk gezegd zelden aan dat 'typische peutergedrag'. Ik ben meer zo'n moeder van: alles kan als je de boel maar niet afbreekt, of jezelf of anderen pijn doet. Maar feit is wel dat de wereld uit meer mensen bestaat dan papa, mama en Juus en dat in verschillende situaties en sociale omgevingen verschillende dingen van een mens verwacht worden. Regels dus, en keiharde sancties als die niet nageleefd worden! Ha, nee hoor... maar meneer staat de laatste tijd wel weer verdraaid vaak een half minuutje op de spreekwoordelijke gang (in ons geval de badkamer ).

Maar hij is zo'n vreselijk vrolijk, makkelijk en gezellig jongetje! Ik sta er gewoon versteld van, dat dat bestaat. Een zonnestraaltje is het! Mijn heerlijke, lieve zonnestraal. Hij kan niet anders dan het gelukkigste jongetje op aarde zijn, zó straalt ie.

Kortom: het gaat goed hier!

[ Bericht 2% gewijzigd door renzell op 07-07-2007 22:34:39 ]
  zaterdag 7 juli 2007 @ 22:40:10 #115
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_51245000
Klinkt heerlijk Renzell Gooi je binnenkort is een mooi Juusje in het fototopic
pi_51246262
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 21:28 schreef renzell het volgende:
Ik persoonlijk vind dat heerlijk en stoor me eerlijk gezegd zelden aan dat 'typische peutergedrag'. Ik ben meer zo'n moeder van: alles kan als je de boel maar niet afbreekt, of jezelf of anderen pijn doet.
Fijn dat het allemaal goed gaat Renzell! Juusje klinkt inderdaad als een heerlijk ventje. Ik heb je stukje even gequote over jullie manier van opvoeden, omdat ik het er helemaal mee eens ben. En ik niet zo vaak 'gelijkgestemden' tegenkom. Dus even een hear hear vanuit hier
pi_51246898
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 23:14 schreef Ladybos het volgende:

[..]

Fijn dat het allemaal goed gaat Renzell! Juusje klinkt inderdaad als een heerlijk ventje. Ik heb je stukje even gequote over jullie manier van opvoeden, omdat ik het er helemaal mee eens ben. En ik niet zo vaak 'gelijkgestemden' tegenkom. Dus even een hear hear vanuit hier
Wat bedoel je daar dan precies mee Ladybos? Wat doen jullie dan anders dan de meesten?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_51247138
Wat een lief verslag Renzell
Ik snap trouwens niet wat het grote verschil is tussen kind opsluiten in box/ledikantje, en kind opsluiten in kamertje. (Als je een haakje eng vindt ivm brand oid kun je misschien aan een kant een draaiknop doen ipv een gewone deurkruk?)
pi_51247467
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 23:34 schreef snoopy het volgende:

[..]

Wat bedoel je daar dan precies mee Ladybos? Wat doen jullie dan anders dan de meesten?
Myrthe mag van ons gewoon heel veel, zolang ze maar niemand pijn doet en geen dingen stuk maakt. Dus als ze zin heeft om op de bank te springen dan mag ze dat. Of als ze wil kliederen met een glas water op de salontafel ofzo. Of als ze op de piano van papa wil spelen, of met d'r sokken aan naar buiten wil. Of geen zin heeft om aan tafel te zitten als we eten. Nou ja, gewoon veel dingen die anderen misschien te ver vinden gaan. Ik ben er op dit moment misschien ook wel teveel mee bezig hoor (zie het slapen-topic), heb er veel discussies over momenteel met andere moeders (jonge en oude) in mijn vrienden/familie/kennissenkring en die zijn allemaal meer van de rust-reinheid-regelmaat. En wij dus niet. Ik vind dat een kind kind moet kunnen zijn en 'alles' uit moet kunnen proberen, uiteraard met grenzen voor wat betreft de veiligheid van zichzelf en anderen. Er zijn dus gewoon maar heel weinig dingen die Myrthe niet mag, en het huis is zodanig ingericht dat ze bijna overal ook 'alleen' in een ruimte kan zijn zonder dat ze kwaad kan. Niet dat we haar regelmatig alleen in een ruimte laten maar het zou wel kunnen zeg maar. In tegenstelling tot mijn vriendin die haar hele huis vol heeft staan met snuisterijtjes en dus de hele dag 'politieagentje' speelt voor haar kind. En dat doen wij dus heel bewust niet. Groot voordeel vind ik dat de paar dingen die ze niet mag ook erg goed onthoud omdat het er a. niet zo veel zijn en b. het meer indruk maakt wanneer je maar 2x per dag nee zegt dan wanneer het 2x per minuut is. En er gaan dus zat dagen voorbij dat ik eigenlijk geen 'nee' hoef te zeggen tegen d'r.
  Moderator zondag 8 juli 2007 @ 00:05:58 #120
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51247806
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 23:54 schreef Ladybos het volgende:

[..]

lang verhaal
Wat ik me afvraag he?
Niet als kritiek hoor, ik bedoel iedereen moet het doen zoals hij/zij denkt dat het goed is voor zijn/haar kind.
Maar loopt ze dan niet buitenshuis enorm tegen grenzen op?
Ik bedoel ik kan me voorstellen dat andere kenissen/familie het niet grappig vinden als ze op de bank springt of met water op de salontafel wil spelen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_51248027
Nee hoor, want ze weet heel goed dat dat buitenshuis niet zomaar overal kan. Als we ergens zijn en ze op de bank springt dan merk ik snel genoeg aan de reactie van de mensen of het wel of niet mag, en mag het niet dan weet ze dat ook en is het ook goed.

En even voor de duidelijkheid, die grens is dus ook duidelijk aanwezig want zoals ik al schreef, ze mag alles zolang ze een ander (of zichzelf) er geen kwaad mee doet en als ze bij iemand op de bank zou springen die dat niet goed vindt, dan doet ze dus iemand kwaad ermee en mag het dus gewoon niet. Maar bij ons thuis mag dat wel.
  Moderator zondag 8 juli 2007 @ 00:19:30 #122
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51248167
quote:
Op zondag 8 juli 2007 00:14 schreef Ladybos het volgende:
Nee hoor, want ze weet heel goed dat dat buitenshuis niet zomaar overal kan. Als we ergens zijn en ze op de bank springt dan merk ik snel genoeg aan de reactie van de mensen of het wel of niet mag, en mag het niet dan weet ze dat ook en is het ook goed.

En even voor de duidelijkheid, die grens is dus ook duidelijk aanwezig want zoals ik al schreef, ze mag alles zolang ze een ander (of zichzelf) er geen kwaad mee doet en als ze bij iemand op de bank zou springen die dat niet goed vindt, dan doet ze dus iemand kwaad ermee en mag het dus gewoon niet. Maar bij ons thuis mag dat wel.
Oke, bedankt voor je uitleg.
Ik was gewoon nieuwsgierig
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_51248240
bij ons zou ze de bank er kwaad mee doen Ik denk niet dat dat goed is voor z'n levensduur
pi_51248452
quote:
Op zondag 8 juli 2007 00:22 schreef poemojn het volgende:
bij ons zou ze de bank er kwaad mee doen Ik denk niet dat dat goed is voor z'n levensduur
Ze stond er laatst samen met MrBos op te springen Maar toen we de bank kochten hebben we al besloten dat deze toch waarschijnlijk niet het eeuwige leven heeft in ons gezin, de twee katten die we hebben zijn eigenlijk al een garantie voor geen lange levensduur.
  zondag 8 juli 2007 @ 08:01:16 #125
640 snoopy
peanuts
pi_51253888
Aha, dan snap ik denk ik ongeveer wat je bedoelt Ladybos.
Ik zal er verder geen discussie over opstarten. Begrijp dat je daar wel klaar mee bent inmiddels
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 8 juli 2007 @ 09:20:29 #126
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_51254142
Hier dus exact hetzelfde verhaal LadyBos. Ook hier wordt op banken gesprongen en gevoetbald in huis (ook door ons ). Tuurlijk doe ook ik z'n schoenen uit als ie modderpoten heeft, maar in principe laat ik hem zo vrij mogelijk, in alles. Bewust. Uit de overtuiging dat dat het beste is, voor hem en ook voor ons trouwens. Dat wordt misschien niet door iedereen even goed begrepen. Ik ben er echter van overtuigd dat kindjes heel goed beseffen dat er bij anderen soms andere regels gelden dan thuis en vertrouw er helemaal op dat Juul dat onderscheid prima weet te maken.

Trouwens, Poemojn; je hebt gelijk hoor, wat betreft dat haakje op die deur. Ik wacht eerst wel even af hoe het loopt en als ie er inderdaad steeds uit piept, dan doe ik dat gewoon. Want nee, het is geen angst voor brand ofzo, het is gewoon het gevoel van hem niet op willen sluiten. En inderdaad, de box doet in principe hetzelfde (maar die hebben we er dan ook zo snel mogelijk uitgeflikkerd. )
  zondag 8 juli 2007 @ 09:25:43 #127
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_51254164
Wij hebben hier ook een haakje op de deur, niet zo zeer om Suus in haar kamer te laten, maar meer om de katten er uit te houden. Deur helemaal dicht wilt ze niet, ze wil graag 'contact' kunnen maken zonder te schreeuwen. Bed/kamer uit doet ze toch al niet (ja voor ze gaat slapen uit bed om een ander boekje te pakken) dus daarvoor hebben we geen haakje nodig.
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  zondag 8 juli 2007 @ 10:22:59 #128
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_51254631
Om toch nog even terug te komen op de discussie. Ik ben dus ook zo'n moeder waarbij de kinderen heel veel mogen. En ik weet dat veel andere moeders daar kritiek op hebben. Maar het gevolg van mijn houding is wel dat andere kinderen heel graag bij mij komen spelen en dat vind ik ook prima.
En kinderen zeggen nog wel eens wat, dus krijg ik ook nog wel eens via de kinderen te horen dat hun ouders het maar niks vinden dat het bij mij zo'n puinhoop is, maar tegelijkertijd vertellen diezelfde kinderen mij dat hun ouders zeggen dat ze maar bij Katja moeten gaan spelen omdat zij moeten opruimen. En laatst wilde Katja bij een vriendje spelen en toen mocht dat niet van die moeder want zij was net aan het schoonmaken. Ga maar bij Katja spelen was de boodschap.

En ja, daar word ik soms wel eens pissig om. Het wel lekker handig vinden dat ik de kinderen vrijheid geef, rommel laat maken en er bij zit en meespeel als ze buiten spelen, maar ondertussen wel afkeuren dat mijn huis niet altijd opgeruimd en blinkend schoon is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 8 juli 2007 @ 10:53:30 #129
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_51255017
Volgens mij ben ik ook het type waarvan de kinderen wel veel mogen, alleen komt ht er niet uit zeg maar. Ik denk te veel aan wat anderen zullen vinden.
Ik vind het bijvoorbeeld niet erg dat ze op de bank springen maar ik zeg er wat van, omdat dat toch wel verwacht wordt (dus: er wordt verwacht dat ik mijn kinderen leer niet op de bank te springen).

Na het lezen van bovengenoemde verhalen ben ik daar achter gekomen. Misschien moet ik een andere insteek proberen hier thuis: thuis mag veel, buitenshuis alles in overleg o.i.d.
Ik ga het nog even laten bezinken
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_51255283
Kinderen merken dat onderscheid snel genoeg hoor LadyS. Myrthe weet inmiddels echt wel dat ze niet overal op de bank mag springen. Maar het is inderdaad niet altijd makkelijk om de kritiek van andere ouders te weerstaan. Wat mij sterkt is dat mijn ouders mij heel erg volgens het boekje hebben opgevoed, en ik daar echt niet blij van werd zeg maar. Wel braaf En het is echt niet zo dat Myrthe een ongeleid projectiel is, zo hou ik bijvoorbeeld niet van schreeuwen (wel vreugdekreten / tijdens het spelen bijvoorbeeld) maar ik accepteer het echt niet als ze tegen me schreeuwt, en ze moet ook echt netjes dankjewel zeggen enzo. Het belangrijkste is dat wij hier thuis liefdevol met elkaar omgaan en dat wij voorleven wat we willen dat ze leert. Ik hoor regelmatig de buurvrouw tegen haar dochter schreeuwen dat ze niet mag schreeuwen bijvoorbeeld. En dat werkt dus imho niet. En wij leggen heel veel uit aan Myrthe, waarom iets wel of niet kan. En dan accepteerd ze het ook gewoon. En dingen als opruimen enzo doet ze ook gewoon, alleen wij doen het altijd samen. Het huis ziet er hier dus inderdaad regelmatig als een slagveld uit als Myrthe lekker aan het spelen is, maar we werken bijvoorbeeld vanuit huis dus als er klanten komen dan moet het toch echt weer netjes zijn.
  zondag 8 juli 2007 @ 11:24:26 #131
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_51255404
Ja, ik denk wel dat ik er hetzefde over denk. Schreeuwen vind ik niet erg, mits spelend en niet als brutaliteit. Of spelend springen op de bank mag dan wel (nu nog niet dan ben nog aan het brainstormen ) maar niet als baldadigheid.
Eigenlijk wat meer mijn gevoel volgen in deze en wat minder mijn verstand
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_51255427
Ja precies en voornamelijk zelf ook niet doen wat je vind dat je kind ook niet moet doen. Jij kent Myrthe een beetje, vind je haar wild/onopgevoed/oid? (eerlijk zeggen he!)
  Moderator zondag 8 juli 2007 @ 11:33:03 #133
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51255535
Ik wil echt niet dat de kinderen op de bank spelen, en voetballen in huis is hier echt een no-go.
Maar goed, dat is mijn insteek, ik heb in mijn huis gewoon mijn grenzen en ik vind dat ze dat ook best kunnen leren.
Ze hebben een heel mooi groot voetbalveld voor het huis en daar kunnen ze heel fijn voetballen, compleet met doel.
En dat heeft niet veel te maken met wat anderen denken hoor, is puur mijn eigen insteek, in andere dingen doe ik het misschien ook weer anders dan anderen, maar ik vind dat je gewoon moet doen waar je je zelf prettig bij voelt.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 8 juli 2007 @ 11:57:28 #134
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_51255990
Ladybos: nee, ik vind Myrthe niet wild of onopgevoed overkomen! Echt niet. Sterker nog: ik had niet gedacht dat jullie zo een "methode" toepasten, dat zeg wel iets denk ik Myrthe is juist een lekkere vrolijke meid die duidelijk veel pezier heeft, ze straalt helemaal op de foto's in het fototopic!

Senesta, voetballen in huis zal ik ook niet zo gauw toestaan, hoor.
En over dat prettig erbij voelen: ik zei wel tegen Amber dat z niet op de bank moest springen en dat de bank was om te zitten of liggen, maar eigenlijk zegt een klein stemmetje tegen me: wat maakt dat nou uit: zolang het maar niet te wild wordt (dus te gevaarlijk of dat het stuk gaat). Nu ik er zo over nadenk , zal de lol voor Amber er snel vanaf gaan als ik het niet erg meer vind en er dus niks meer van zeg
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  Moderator zondag 8 juli 2007 @ 12:06:13 #135
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51256131
quote:
Op zondag 8 juli 2007 11:57 schreef LadyS het volgende:
Ladybos: nee, ik vind Myrthe niet wild of onopgevoed overkomen! Echt niet. Sterker nog: ik had niet gedacht dat jullie zo een "methode" toepasten, dat zeg wel iets denk ik Myrthe is juist een lekkere vrolijke meid die duidelijk veel pezier heeft, ze straalt helemaal op de foto's in het fototopic!

Senesta, voetballen in huis zal ik ook niet zo gauw toestaan, hoor.
En over dat prettig erbij voelen: ik zei wel tegen Amber dat z niet op de bank moest springen en dat de bank was om te zitten of liggen, maar eigenlijk zegt een klein stemmetje tegen me: wat maakt dat nou uit: zolang het maar niet te wild wordt (dus te gevaarlijk of dat het stuk gaat). Nu ik er zo over nadenk , zal de lol voor Amber er snel vanaf gaan als ik het niet erg meer vind en er dus niks meer van zeg
Ik snap je insteek hoor
Ik vind het juist mooi dat jullie het op die manier doen, als dat gewoon bij jullie past
Maar goed, mijn kinderen zijn heel zelden binnen( alleen als het echt vies weer is), het zijn echte buitenkinderen en als ze al binnen ravotten doen ze het vaak in de zitzak.
Samara staat trouwens wel heel veel op onze eetkamer stoelen te dansen, ze heeft veel behoefte aan een podium
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 8 juli 2007 @ 12:15:13 #136
102760 Igraine
Headache
pi_51256282
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 23:54 schreef Ladybos het volgende:

[..]

Myrthe mag van ons gewoon heel veel, zolang ze maar niemand pijn doet en geen dingen stuk maakt. Dus als ze zin heeft om op de bank te springen dan mag ze dat. Of als ze wil kliederen met een glas water op de salontafel ofzo. Of als ze op de piano van papa wil spelen, of met d'r sokken aan naar buiten wil. Of geen zin heeft om aan tafel te zitten als we eten. Nou ja, gewoon veel dingen die anderen misschien te ver vinden gaan. Ik ben er op dit moment misschien ook wel teveel mee bezig hoor (zie het slapen-topic), heb er veel discussies over momenteel met andere moeders (jonge en oude) in mijn vrienden/familie/kennissenkring en die zijn allemaal meer van de rust-reinheid-regelmaat. En wij dus niet. Ik vind dat een kind kind moet kunnen zijn en 'alles' uit moet kunnen proberen, uiteraard met grenzen voor wat betreft de veiligheid van zichzelf en anderen. Er zijn dus gewoon maar heel weinig dingen die Myrthe niet mag, en het huis is zodanig ingericht dat ze bijna overal ook 'alleen' in een ruimte kan zijn zonder dat ze kwaad kan. Niet dat we haar regelmatig alleen in een ruimte laten maar het zou wel kunnen zeg maar. In tegenstelling tot mijn vriendin die haar hele huis vol heeft staan met snuisterijtjes en dus de hele dag 'politieagentje' speelt voor haar kind. En dat doen wij dus heel bewust niet. Groot voordeel vind ik dat de paar dingen die ze niet mag ook erg goed onthoud omdat het er a. niet zo veel zijn en b. het meer indruk maakt wanneer je maar 2x per dag nee zegt dan wanneer het 2x per minuut is. En er gaan dus zat dagen voorbij dat ik eigenlijk geen 'nee' hoef te zeggen tegen d'r.
Fijn om te lezen Ladybos, zo doen wij het ook. En zelf merken wij dat het ook goed is voor haar. Ze is heel zelfverzekerd en heeft een duidelijke eigen mening. Daarentegen luistert ze ook heel goed en weet ze donders goed wanneer iets wel en wanneer iets niet kan. Ze mag ook op bed en op de bank springen (bij ons thuis, ergens anders niet) en aan alle muziekinstrumenten zitten hier in huis (gitaren, drumstel, keyboard etc.) Het enige waar ze niet aan mag zitten zijn de kastjes waar de cd's in staan en dat doet ze dan ook niet. Ook niet als ik haar beneden laat terwijl ik even snel ga douchen bijvoorbeeld.

Ik denk dat ze, doordat ze heel vrij gelaten wordt, minder behoefte heeft om uit te dagen e.d. Zelf ben ik ook zo opgevoed en ik vind dat het werkt Er zijn natuurlijk wel duidelijke grenzen, maar die liggen iets ruimer dan bij veel andere mensen merk ik in mijn omgeving.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zondag 8 juli 2007 @ 15:26:50 #137
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_51260865
Jaaaaaa! Een Juusje update! (Juusje... het is dat we al een naam hebben.)
Hij klinkt echt heerlijk Renz. Precies zo verder gegaan als toen ik hem voor het laatst zag. En die knieeen en haren klinken geweldig. Precies een jongetje voor mijn wildebras.
Succes met slaapperikelen, een ander bed wil misschien echt wel helpen. Wij hebben wel een slotje op de deur vanaf bedtijd totdat wij naar bed gaan. Eigenlijk voelt het niet zo fijn maar scheelt (ons) een hele hoop ellende.

Ladybos, fijn je verhaal te lezen! Zo doen wij het ook. Regels zijn voornamelijk voor buiten de deur, en dat doet ze dan ook netjes. Thuis kiezen wij gewoon vaak voor wat het leukste is, gewoon, omdat ik wil dat ze plezier heeft en ik het niet vervelend vind als ze eerder dan ons van tafel gaat.
Vooral de eerste regel zouden mijn woorden kunnen zijn. Zolang ze niks stuk maakt en niemand pijn doet. (Anders; per direct op de gang.)
Out in the open is ze weleens vinnig naar andere kinderen toe. Dat vind ik soms hartstikke lastig maar dat verander ik niet door thuis strengere regels te handhaven.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_51262012
Ik doe het echt helemaal anders. Hier leer ik dan weer juist waar de dingen voor zijn. Dus een bank om te zitten enz.
En mijn kinderen mogen ook best kinderen zijn. Maar ik vind het niet peutergedrag ofzo. Ik denk dat het peutergedrag is omdat ze nog niet weten hoe het hoort. En zelf vind ik dat ik dan verkeerde signalen af zou geven als ze het thuis wel mogen en bij een ander niet. Want schijnbaar is het dan toch neit zo "normaal"
En waneer is dat gedrag met die regel dan weer voorbij? Mogen ze als ze kleuter zijn nog steeds binnen op de bank springen binnen voetballen enz.
Kwa spelen mogen ze hier wel veel.
Vriendjes zijn altijd welkom. Ze mogen tenten bouwen, knutselen, inderdaad gewoon kind zijn. Maar op de bank springen, binnen voetballen enzo vind ik persoonlijk niks met kind zijn te maken hebben, maar meer met grenzen opzoeken.
En zoals poemojn zijn niks stuk maken, hier flink op de bank springen en hij is echt wel stuk. En binnen voetballen, hoe doe je dat zonder iets stuk te maken?
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 8 juli 2007 @ 16:34:08 #139
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_51262475
Zoals jij het schetst klinkt het wel als een losgeslagen zooitje vind ik. Het voetballen, springen op de bank. Ze kijkt uit, niet bij de tafel als er iets opstaat. En voor de rest is ons huis erg kidsproof. En het is helemaal niet dat het hier de hele dag een bende is, dat de bank doorhangt en dat er overal vingerverf op de muren zit. Het is meer het idee van "ach, die bal binnen, wat kan dat nou eigenlijk kwaad." (Of een badkamer die onder water staat, zand op de ramen.)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 8 juli 2007 @ 17:33:24 #140
102760 Igraine
Headache
pi_51264106
Inderdaad wat Lishe zegt, het is niet persé zo dat er nu iedere dag op de bank gesprongen wordt. Ze springt liever op haar trampoline Maar als het eens gebeurt vind ik het niet zo'n punt. Onze bank kan wel wat hebben en gaat echt niet zo maar kapot. En voetballen in huis komt ook wel eens voor. Meestal is het papa die daarmee begint, niet met een megavoetbal maar gewoon met een kleine plastic bal. Het is hier ook erg kidsproof, dus er gaat niet echt gauw wat stuk.

Ik wil haar niet leren dat op de bank springen 'normaal' is, zo van "kijk ons eens lekker apart zijn" maar ik vind het gewoon niet zo'n punt. Ik ben van mijzelf gewoon heel makkelijk en hecht ook niet zo heel veel waarde aan spullen.

De gedachte erachter is meer dat ze gewoon vrijheid heeft, ik niet heel de dag van alles loop te verbieden en te corrigeren en dat het gewoon gezellig is in huis.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_51268537
Goh ik ben echt verbaasd dat er nog zoveel zijn die het ook zo doen als wij, ik voelde me echt een beetje eenzaam in de woestijn Ik kan me voorstellen dat het ook niet voor alle kindjes geschikt is hoor, en niet voor alle ouders. Maar wij zijn zelf ook heel makkelijk en flexibel, en ik merk dat Myrthe het gewoon goed naar d'r zin heeft bij ons, en dat vind ik het belangrijkste. Waar ik wel strikt in ben is het sociaal gedrag stimuleren, als Myrthe per ongeluk een keertje een kindje pijn doet zegt ze ook altijd heel lief sorry en geeft ze er een dikke kus en knuffel bij. En ze zegt ook netjes dankjewel en alsjeblieft, en zegt de buurvrouw keurig gedag enzo. Net als wat Igraine zegt, gewoon lekker zichzelf kunnen zijn en gewoon lekker gezellig in huis. Heel soms heeft Myrthe trouwens wel eens een periode dat ze alles doet wat ze niet mag, en echt de hele dag de grens opzoekt. Dan heeft ze het blijkbaar nodig om even te checken of de dingen die ze niet mag nog steeds niet mogen ofzo. Na een dag of twee heeft ze alles wel weer uitgeprobeerd (en zijn wij gesloopt van het de hele dag strijd voeren..) en is ze weer een paar weken poeslief.
  zondag 8 juli 2007 @ 20:19:16 #142
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51268626
quote:
Op zondag 8 juli 2007 17:33 schreef Igraine het volgende:
De gedachte erachter is meer dat ze gewoon vrijheid heeft, ik niet heel de dag van alles loop te verbieden en te corrigeren en dat het gewoon gezellig is in huis.
Goeie gedachte.
Hier is dat ook precies de gedachte en gelukkig ook hoe het uitpakt: gezelligheid in huis. Maar intussen mag ze nog steeds dingen niet die jullie noemen. Levert geen strijd of ongezelligheid, levert duidelijkheid en gezelligheid.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_51268701
quote:
Op zondag 8 juli 2007 16:13 schreef jessie het volgende:
En zelf vind ik dat ik dan verkeerde signalen af zou geven als ze het thuis wel mogen en bij een ander niet. Want schijnbaar is het dan toch neit zo "normaal"
En waneer is dat gedrag met die regel dan weer voorbij? Mogen ze als ze kleuter zijn nog steeds binnen op de bank springen binnen voetballen enz.
Kwa spelen mogen ze hier wel veel.
Vriendjes zijn altijd welkom. Ze mogen tenten bouwen, knutselen, inderdaad gewoon kind zijn. Maar op de bank springen, binnen voetballen enzo vind ik persoonlijk niks met kind zijn te maken hebben, maar meer met grenzen opzoeken.
En zoals poemojn zijn niks stuk maken, hier flink op de bank springen en hij is echt wel stuk. En binnen voetballen, hoe doe je dat zonder iets stuk te maken?
Het gedrag wat ik van Myrthe tolereer, is hetzelfde wat ik van een volwassene tolereer. Een volwassene hoeft niet tegen me te schreeuwen, dus zij ook niet. En ze mag van mij altijd op de bank blijven springen hoor, hier stond laatst MrBos nog mee te springen op de bank (en de bank ziet er nog prima uit trouwens, die zijn sterker dan je denkt hoor.. als er een volwassene van 100 kilo op kan zitten dan kan er ook een kindje van 15 kilo op springen..) Maar ik ga er van uit dat ze dat vanzelf wel ontgroeid. Hier is ook alles behoorlijk kidsproof dus voetballen zou in principe ook wel mogen. Alleen Myrthe wil zelf altijd met de bal naar buiten, want daar heeft ze meer ruimte. En ik denk eigenlijk dat het zo ook juist wel werkt, want als ze niet binnen zou mógen voetballen weet ik zeker dat ze persé binnen zou wíllen voetballen. Nu het wel mag is het spannende er in ieder geval van af en zoekt ze zelf liever een plekje waar er minder in de weg staat.
  zondag 8 juli 2007 @ 20:22:29 #144
102760 Igraine
Headache
pi_51268718
quote:
Op zondag 8 juli 2007 20:19 schreef Sugar het volgende:

[..]

Goeie gedachte.
Hier is dat ook precies de gedachte en gelukkig ook hoe het uitpakt: gezelligheid in huis. Maar intussen mag ze nog steeds dingen niet die jullie noemen. Levert geen strijd of ongezelligheid, levert duidelijkheid en gezelligheid.
Ja dat kan, en dat levert het bij ons ook.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  Moderator zondag 8 juli 2007 @ 20:24:38 #145
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51268774
quote:
Op zondag 8 juli 2007 20:21 schreef Ladybos het volgende:

[..]

Het gedrag wat ik van Myrthe tolereer, is hetzelfde wat ik van een volwassene tolereer. Een volwassene hoeft niet tegen me te schreeuwen, dus zij ook niet. En ze mag van mij altijd op de bank blijven springen hoor, hier stond laatst MrBos nog mee te springen op de bank (en de bank ziet er nog prima uit trouwens, die zijn sterker dan je denkt hoor.. als er een volwassene van 100 kilo op kan zitten dan kan er ook een kindje van 15 kilo op springen..) Maar ik ga er van uit dat ze dat vanzelf wel ontgroeid. Hier is ook alles behoorlijk kidsproof dus voetballen zou in principe ook wel mogen. Alleen Myrthe wil zelf altijd met de bal naar buiten, want daar heeft ze meer ruimte. En ik denk eigenlijk dat het zo ook juist wel werkt, want als ze niet binnen zou mógen voetballen weet ik zeker dat ze persé binnen zou wíllen voetballen. Nu het wel mag is het spannende er in ieder geval van af en zoekt ze zelf liever een plekje waar er minder in de weg staat.
Ze weten dat ze hier niet mogen voetballen en dat gebeurd ook eigenlijk nooit hoor, springen op de bank hetzelfde.
Grenzen opzoeken doen ze allemaal, ik denk dat dat niet afhangt van waar ze liggen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 8 juli 2007 @ 20:24:54 #146
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51268779
quote:
Op zondag 8 juli 2007 20:22 schreef Igraine het volgende:

[..]

Ja dat kan, en dat levert het bij ons ook.
Oh, dat geloof ik ook, hoor! Maar omdat je argument is dat je niet de hele dag wilt corrigeren; dat hoeft het dus ook niet te betekenen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 8 juli 2007 @ 20:28:41 #147
102760 Igraine
Headache
pi_51268898
quote:
Op zondag 8 juli 2007 20:24 schreef Sugar het volgende:

[..]

Oh, dat geloof ik ook, hoor! Maar omdat je argument is dat je niet de hele dag wilt corrigeren; dat hoeft het dus ook niet te betekenen.
Nee, dat hoeft ook niet persé dat weet ik. Maar dit is mijn manier, die goed is voor mij en mijn kind. Een andere manier zou slechts onnatuurlijk voelen en dan zou ík dat gevoel dus wel hebben.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zondag 8 juli 2007 @ 20:29:48 #148
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51268938
Volgens mij gaat het er hier ook niet veel anders aan toe. Wel is er de regel dat we aan tafel eten, maar als het eenpansgrechten op frites zijn dan is dat de kleine tafel en is het feest. Daarbij zitten we niet langer dan 15 minuten aan tafel. En die tijd moet ze toch wel stil kunnen zitten. Voetballen mag hier niet, maar rollen met de bal weer wel. Dus Fleur is tactisch...ze rolt de bal met d'r voeten

Verder inderdaad veel vrijheid en eigenlijk alleen qua bedtijd zijn we strikt en volgen we een procedure (regemaat en ritme vaart ze wel bij). En ze komt dus ook niet van d'r kamer. Erger nog, ze komt niet eens uit bed. Ze roept dus om een boekje of als ze nog moet poepen. Dat is soms lastig, maar voor haar is het blijkbaar een ongeschreven regel en dat laten we maar even zo.

Verder is ze naar mijn mening behoorlijk beleefd, ze vraagt zelfs of ze op bed mag springen. En dat mag, zolang d'r zus niet ook op dat bed ligt.
  Moderator zondag 8 juli 2007 @ 20:31:06 #149
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51268987
quote:
Op zondag 8 juli 2007 20:28 schreef Igraine het volgende:

[..]

Nee, dat hoeft ook niet persé dat weet ik. Maar dit is mijn manier, die goed is voor mij en mijn kind. Een andere manier zou slechts onnatuurlijk voelen en dan zou ík dat gevoel dus wel hebben.
Ik vind absoluut dat iedereen het op zijn eigen manier moet doen, ik geloof dan ook niet in een universele waarheid qua opvoeding van kinderen, hoe zou dat ook kunnen?
Alle ouders zijn anders en alle kinderen zijn anders, en als iedereen blij en gelukkig is dan is het toch goed?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_51268994
Maar Sugar als ik die mooie glazen vazen in mijn kast had staan die jij toen op de grond had staan dan was Myrthe daar echt wel iedere keer weer op af gegaan. Bij mij staan dus niet dat soort dingen, want Myrthe blijft daar niet van af. En dan moet ik dus steeds corrigeren, waar ik geen zin in heb. Maar misschien is Maria een kindje wat er na een paar keer zeggen wel vanaf blijft, dan is dat toch anders. Want heb jij dan wel zin om 30 keer per dag tegen Maria te moeten zeggen dat ze niet bij de vazen mag komen of dat ze voorzichtig moet doen in de buurt daar als ze rent bijvoorbeeld?
pi_51269181
quote:
Op zondag 8 juli 2007 20:24 schreef senesta het volgende:

[..]

Grenzen opzoeken doen ze allemaal, ik denk dat dat niet afhangt van waar ze liggen.
Is helemaal waar, dat doet Myrthe uiteraard ook. Maar ik heb wel het idee dat ze, doordat ze vrijer gelaten wordt, meer zélf bepaald wat wel en niet kan, en niet klakkeloos ons volgt zeg maar. En dan blijkt dat ze heel goed weet wat nog wel kan en wat niet kan. Want gaat ze eens over de grens, dan zie je dat ze er zelf al van 'schrikt' voordat wij er wat van zeggen, dus dan voelt ze donders goed aan dat het te ver was. Maar zoals ik al schreef, zo af en toe heeft ze echt een dag /periode dat ze die grenzen opzoekt, en zijn wij echt doodop aan het eind van zo'n dag. En daarna is het weer weken prima. Maar ik zou dat echt niet iedere dag zo willen hebben, dan zou ik echt doodmoe zijn en is het ook niet gezellig in huis.
  zondag 8 juli 2007 @ 20:37:05 #152
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51269196
Nee, dat zou ik ook rot vinden, hoor. Maar Maria is inderdaad een heel braafje, ze weet wat wel en niet mag en wordt er ook verder niet meer toe aangetrokken. Ik denk ook dat dat scheelt.

En Igraine, natuurlijk volg je je eigen gevoel en weg. Dat doe ik ook, ook al snap ik dat er best wat te zeggen is voor die grotere vrijheid die jullie juist kiezen. Ik doe het gevoelsmatig strakker.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_51269227
quote:
Op zondag 8 juli 2007 20:31 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik vind absoluut dat iedereen het op zijn eigen manier moet doen, ik geloof dan ook niet in een universele waarheid qua opvoeding van kinderen, hoe zou dat ook kunnen?
Alle ouders zijn anders en alle kinderen zijn anders, en als iedereen blij en gelukkig is dan is het toch goed?
Ja, is helemaal waar. Maar waarom moet ik mezelf dan altijd verdedigen tegenover moeders die vinden dat ik het niet goed doe, omdat ze op de bank mag springen en dergelijke? Blijkbaar vinden die moeders dan toch dat zij het beter doen.

Even ter verduidelijking, dat verdedigen bedoel ik niet hier hoor, want ik heb de discussie hier zelf aangezwengeld. Maar ik bedoel dus irl.
  zondag 8 juli 2007 @ 20:43:31 #154
102760 Igraine
Headache
pi_51269388
quote:
Op zondag 8 juli 2007 20:37 schreef Ladybos het volgende:

[..]

Ja, is helemaal waar. Maar waarom moet ik mezelf dan altijd verdedigen tegenover moeders die vinden dat ik het niet goed doe, omdat ze op de bank mag springen en dergelijke? Blijkbaar vinden die moeders dan toch dat zij het beter doen.
Iedereen vind toch dat hij/zij het op de beste manier doet? Anders zou je het wel op een andere manier doen toch?
Ik heb nooit zo erg het gevoel mezelf te moeten verdedigen, uitleggen wil ik het daarentegen best. En heel eerlijk gezegd boeit het me ook niet zo veel wat anderen er van vinden. Je zal altijd verschillende meningen houden, zowel hier over als bijvoorbeeld over straffen, slaan of tuigjes om maar eens een dwarsstraat te noemen
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_51269457
Wij waren net bij de McDonalds. Myrthe vliegt meteen de glijbaan in, en komt af en toe een patatje halen, kipnugget, slokje drinken, en hop weg is ze weer. Ze heeft de tijd van d'r leven. Tafeltje naast ons zit een gezin, waarbij de 2 kindjes popelen om ook te gaan spelen. Maar ze moeten blijven zitten, en hun 'bord' leegeten (Moeder zegt: Ja je wilde patatjes, dan moet je ook je bord leegeten! Ik waarschuw nog 1x, dan gaan we naar huis hoor!). Sfeer aan tafel daar is om te snijden, continu gezeur van moeder dat ze moeten dooreten, drammende kinderen die willen spelen, en uiteindelijk gaan ze dus naar huis omdat ze niet goed door hebben gegeten. Myrthe heeft uiteindelijk meer gegeten dan die kindjes denk ik, en we hadden alledrie een leuke middag. Dat is een beetje het verschil wat ik bedoel... En ja, tuurlijk heb je kindjes die braaf blijven zitten, snel hun patatjes opeten en daarna lief gaan spelen en die hebben het ook hartstikke naar hun zin. Het hangt dus ook zeker van het kind af of je wel of niet erg aan het politieagentje spelen bent. Maar ik vond het echt zielig voor die twee jongetjes, je gaat toch naar de Mac omdat je kind het zo leuk vind, dan ga je toch niet lopen zeuren dat ze aan tafel moeten blijven zitten en hun bord leeg moeten eten?
pi_51269524
quote:
Op zondag 8 juli 2007 20:43 schreef Igraine het volgende:

[..]

Iedereen vind toch dat hij/zij het op de beste manier doet? Anders zou je het wel op een andere manier doen toch?
Ik heb nooit zo erg het gevoel mezelf te moeten verdedigen, uitleggen wil ik het daarentegen best. En heel eerlijk gezegd boeit het me ook niet zo veel wat anderen er van vinden. Je zal altijd verschillende meningen houden, zowel hier over als bijvoorbeeld over straffen, slaan of tuigjes om maar eens een dwarsstraat te noemen
Ik ben misschien ook wel te gevoelig hoor over wat een ander ervan denkt. Ik ben al snel bang dat ze me een slechte moeder vinden (en als je vriendin dan de opmerking plaatst dat de supernanny maar eens langs moet komen dan voel je je helemaal slecht...).
  zondag 8 juli 2007 @ 20:48:37 #157
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51269541
Nee, ik vind ook dat zo'n uitje niet door regels verpest moet worden. Bij zoiets maak je leuke uitzonderingen, toch?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 8 juli 2007 @ 20:51:35 #158
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_51269635
Oh, dat van de McDonalds is wel herknbaar, ladybos. Daar kan het me ook niet schelen dat ze rondvliegt, zolang ze geen andere mensen tot last is!
Thuis moet ze wel aan tafel blijven zitten, hoewel dat het er idd niet gezelliger op maakt. Mijn gevoel zegt op dat gebied weer dat ze moet blijven zitten *lastig*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 8 juli 2007 @ 21:23:36 #159
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_51270774
quote:
Op zondag 8 juli 2007 16:13 schreef jessie het volgende:
Ik doe het echt helemaal anders. Hier leer ik dan weer juist waar de dingen voor zijn. Dus een bank om te zitten enz.
En hier gaat het dus fout bij mij. Mijn ouders hebben mij ook altijd wel proberen te leren dat een bank is om op te zitten en een tafel om aan te eten enz., maar het is bij mij nooit geland. Ik zit graag op tafels en ik zit nooit normaal op een bank of op stoelen. Mijn meubels kunnen dan ook allemaal tegen een stootje en ook verder heb ik in huis gewoon geen mooie of dure spullen staan. Het is aan mij niet besteedt.Daarnaast koop ik meubels graag tweedehands zodat ze al niet meer al te nieuw zijn en bij mij mogen de kinderen dus stoelen, banken en tafels gebruiken als klimtoestellen. Dat neemt echt niet weg dat ik ze leer dat ze dat bij anderen niet mogen doen. Dat andere mensen wel mooie spullen hebben die kapot kunnen en dat het niet overal zo is als bij ons. En dat zien ze zelf ook wel. Ik heb eerlijk gezegd niet meegemaakt dat ze bij anderen op de bank springen. Ik geef ze niet de vrijheid uit een soort idealisme of principe, maar meer omdat ik zelf al heel veel moeite had met sommige regels en het lukt me dan ook niet om dat soort regels aan mijn kinderen op te leggen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator zondag 8 juli 2007 @ 22:40:29 #160
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51273641
quote:
Op zondag 8 juli 2007 20:37 schreef Ladybos het volgende:

[..]

Ja, is helemaal waar. Maar waarom moet ik mezelf dan altijd verdedigen tegenover moeders die vinden dat ik het niet goed doe, omdat ze op de bank mag springen en dergelijke? Blijkbaar vinden die moeders dan toch dat zij het beter doen.

Even ter verduidelijking, dat verdedigen bedoel ik niet hier hoor, want ik heb de discussie hier zelf aangezwengeld. Maar ik bedoel dus irl.
Ik denk dat moeders altijd een beetje het gevoel hebben om zich te moeten verdedigen, misschien omdat iedereen het uiteindelijk het beste wil doen voor zijn/haar kind en een andere manier voor sommige mensen een bedreiging vormt of misschien twijfel zaait?
Ik weet het niet, ik vind het juist mooi dat iedereen het op zijn manier doet.
Samara is jouw dochter niet en ik ben jou niet en zo geld het toch voor iedereen
Mijn vriendin heeft een hele andere manier van opvoeden en over sommige dingen heeft ze me echt de ogen geopend, met andere dingen zou ik absoluut niet uit de voeten kunnen.
Prima toch?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator zondag 8 juli 2007 @ 22:46:07 #161
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51273837
quote:
Op zondag 8 juli 2007 20:51 schreef LadyS het volgende:
Oh, dat van de McDonalds is wel herknbaar, ladybos. Daar kan het me ook niet schelen dat ze rondvliegt, zolang ze geen andere mensen tot last is!
Thuis moet ze wel aan tafel blijven zitten, hoewel dat het er idd niet gezelliger op maakt. Mijn gevoel zegt op dat gebied weer dat ze moet blijven zitten *lastig*
Ik heb hele lastige eters, als ik ze hun gang laat gaan eten ze dus minimaal, Samara is al niet erg vet en ik wil dus wel dat ze even aan tafel rustig de tijd neemt om te gaan eten.
Lopen met broodjes heb ik geprobeerd maar die beland dan altijd op één of andere wonderlijke manier bij de hond in de mand
Samara en joey eten dus aan tafel en Elco blijft in zijn mand tot we uitgegeten zijn

Bij de mac zijn we ook wel anders hoor
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_51274030
interessante discussie! ik voel voor alle kanten (pfff! 't zal es niet) wel wat en doe ook een beetje van beiden volgens mij. dus aan de ene kant mogen ze hier ook best veel, maar aan de andere kant trek ik m'n grenzen denk ik wel wat eerder dan LadyBos, en heb ik ook niet het hele huis kids-proof gemaakt. aan sommige dingen mogen ze gewoon niet komen, en ze zijn ook vrij braaf en proberen dat dan ook nauwelijks. het voorbeeld van de bank er ook maar even bij nemend: klimmen op en over de bank mogen ze hier wel regelmatig, maar dan moeten wel standaard de schoenen uit. springen op de bank vind ik gewoon te link, dat trekt mijn (over?)bezorgde moederhart niet. aan tafel blijven zitten tijdens het eten is hier ook de regel (en gaat meestal zonder al te veel problemen), al maken we wel eens een uitzondering. maar dat vinden ze dan ook echt heel feestelijk.
  Moderator zondag 8 juli 2007 @ 23:14:24 #163
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51274994
quote:
Op zondag 8 juli 2007 22:51 schreef bixister het volgende:
interessante discussie! ik voel voor alle kanten (pfff! 't zal es niet) wel wat en doe ook een beetje van beiden volgens mij. dus aan de ene kant mogen ze hier ook best veel, maar aan de andere kant trek ik m'n grenzen denk ik wel wat eerder dan LadyBos, en heb ik ook niet het hele huis kids-proof gemaakt. aan sommige dingen mogen ze gewoon niet komen, en ze zijn ook vrij braaf en proberen dat dan ook nauwelijks. het voorbeeld van de bank er ook maar even bij nemend: klimmen op en over de bank mogen ze hier wel regelmatig, maar dan moeten wel standaard de schoenen uit. springen op de bank vind ik gewoon te link, dat trekt mijn (over?)bezorgde moederhart niet. aan tafel blijven zitten tijdens het eten is hier ook de regel (en gaat meestal zonder al te veel problemen), al maken we wel eens een uitzondering. maar dat vinden ze dan ook echt heel feestelijk.
Hier ook inderdaad
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_51275411
Potverdikkie Bix... wist je wat ik ging typen ofzo??? Je hebt van voor tot achter MIJN tekst opgeschreven!

Randy is vanmorgen voor het eerst uit zijn ledikant geklommen en... op zijn hoofd geland! Denk (lees: hoop) dat hij het dus voorlopig even niet meer probeert, maar moet dus wel op zoek naar een oplossing nu. De spijlen kunnen er niet uit zonder het ledikant echt te vernielen helaas, maar ik vind hem nog wat te klein voor een kinderbed. Toch heb ik -als hij toch uit bed klimt- liever dat hij dat veilig kan doen...
pi_51276108
oei mammietje. naar is dat he. hoe is 't nu met z'n hoofd? anna is er ook een paar keer behoorlijk rot uitgedonderd. en daarna nog een keer 'gewoon' (zonder vallen) uitgeklauterd. tegenwoordig dreigt ze er bijna standaard mee, als ik wegga en ze het er niet mee eens is dat ze moet slapen hangt ze al met 1 been over de rand. maar als ik dan toch gewoon (quasi onverschillig) wegga -al mopper ik er nog wel even bij "als je dat maar laat he mevrouw, veel te gevaarlijk hoor!"- blijft ze er toch meestal braaf in. we zijn nu wel druk doende piets kamer te 'upgraden' naar een grotejongenskamer, incl. een echt eenpersoons bed, en zodra dat klaar is krijgt anna piets peuterbed. maar bij haar zie ik 't ook wel gebeuren dat ze om de haverkap uit bed (en kamer!) zal gaan. we zullen zien of een slot/haakje op de deur nodig zal zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door bixister op 08-07-2007 23:48:30 ]
  maandag 9 juli 2007 @ 07:32:41 #166
640 snoopy
peanuts
pi_51280897
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:23 schreef Mammietje het volgende:
Potverdikkie Bix... wist je wat ik ging typen ofzo??? Je hebt van voor tot achter MIJN tekst opgeschreven!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 9 juli 2007 @ 07:41:00 #167
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51280951
Ik had dat ook, ja! Dat van de bank, dat van braaf zijn, dat van aan tafel blijven!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † maandag 9 juli 2007 @ 10:53:34 #168
7074 moussy
kuttekop
pi_51283830
Hier mag bijna alles, als ík dat goed vind, er wordt dus niet dagelijks op tafel gedanst, of op de bank gesprongen... of kippen binnengehaald om door de kamer te laten rennen, de zandbak/trampoline/waterbaan/zwembadje binnen dat komt gewoon omdat ik zelf of Peet net zo hard mee doe. Ik hecht geen waarden aan spullen, alles is vervangbaar en wat niet stuk mag is gewoon opgeruimd, omdat Cas er niet met zijn jatjes vanaf kan blijven en alles als een hamster naar zijn hol sleept.

Het betekent niet meteen dat het hier áltijd een gekkenhuis is, zoals nu zitten ze gewoon braafjes tv te kijken.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 9 juli 2007 @ 11:40:05 #169
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51285359
Maria heeft een paar muggenbulten en ze reageert er heel heftig op. Op haar wang heeft ze een klein beetje gekrabd denk ik, maar nu daar komt steeds een beetje doorzichtig geel wondvocht uit. Dat droogt dan op en gaat er per ongeluk weer af. Ik vind het best een grote plek worden nu. Zouden jullie naar de dokter gaan voor zoiets?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † maandag 9 juli 2007 @ 11:43:26 #170
7074 moussy
kuttekop
pi_51285468
Als het groot, heet en pusserig is wel, dan is het ontstoken en zo'n plek geneest echt slecht door de jeuk dus krabben. En anders overleg je toch even met de assistente
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 9 juli 2007 @ 12:05:56 #171
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51286256
Ja, ik mag er niet echt makkelijk aankomen van haar, dus of het heet is, weet ik niet. Het is wel een grote rode plek met twee open plekjes met wondvocht erbij. Ik overleg inderdaad even, bedankt.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_51286542
Ik zou er wel even naar laten kijken Sugar, vooral omdat het in d'r gezichtje zit, dat kan soms nare littekens nalaten als het ontstoken blijft.
  maandag 9 juli 2007 @ 12:46:04 #173
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51287567
Zo ziet het eruit:
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 9 juli 2007 @ 12:56:34 #174
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51287915
De peuter had hier ook een aantal van dat soort plekken Sugar. Ik heb gesmeerd met prikweg van VSM tegen de jeuk, en daarna een strak anti muggen beleid ingesteld .

Ik krijg zelf ook zulk soort plekken soms, toch een soort allergische reactie op muggen denk ik.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_51288241
hier reageren ze ook zo heftig op muggebulten sugar. maar ik heb me ook wel eens vergist, dacht ik dat 't weer zo'n muggebult was, bleek het krentenbaard / impetigo. dat had ook van dat gelige vocht en verspreidde zich snel. dus goed in de gaten houden inderdaad.
  maandag 9 juli 2007 @ 13:24:53 #176
56471 pinquit
oh my lama!
pi_51288803
het is rood, dus waarschijnlijk een beetje warm wel.
het ziet er een klein beetje ontstoken uit zo. het is naar dat het door het krabben ook gewoon niet geneest, maar ik weet ook weer niet wat de huisarts daaraan kan doen.

pleistertje anders?

ik las trouwens laatst dat hoe vaker je geprikt wordt, hoe minder last je ervan hebt. of het waar is weet ik niet, maar het klinkt dan wel weer logischer dat het voor kleintjes heftiger is
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 9 juli 2007 @ 13:28:11 #177
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51288905
Ze heeft er volgens mij de hele ochtend niet aan gekrabd. Haar haar hing er een keer in en toen ik dat lostrok ( ) ging het weer een beetje open. En ik heb erop gedept met gekookt water op een doekje. Volgens mij is het daardoor ook een beetje open nog, door die twee acties.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 9 juli 2007 @ 13:30:11 #178
56471 pinquit
oh my lama!
pi_51288968
als het echt ontsteekt is open juist goed
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_51289645
Het ziet er wel zielig uit zeg
  maandag 9 juli 2007 @ 16:14:48 #180
45621 Suzanna
Mama van...
pi_51294546
Arme Maria! Ziet er idd heel zielig uit!

Noa heeft een ontstoken vingertje (over wondjes gesproken ), want haar nageltje is er voor de helft af... en blijkbaar heeft de pleister geen goed gedaan. Maar ja, een vingertje kun je niet zomaar open laten, de kans dat ze er tegenaan stoot is erg groot. En daar moet ik al helemaal niet aan denken. Het doet echt veel pijn, ik mag er niet eens in de buurt komen en ze speelt ook niet meer lekker, is eigenlijk alleen maar aan het zeuren, gaat overal om huilen en als ik dan vraag waarom ze huilt zegt ze "pijn" ... waar? "hier!" en dan doet ze haar vingertje omhoog.

Ik was er bijna ook mee naar de huisarts gegaan, maar ik weet niet of hij er wel wat aan kan doen. Ik had het gisteren laten weken in wat soda en daarna een gaasje en een verbandje omheen gedaan, maar dat was vanochtend helemaal vastgeplakt, arm kind. Ze krijste al toen ik probeerde het los te knippen en we moesten het weer losweken wilde het loslaten. Wat heeft ze gekrijst zeg, pfff!! Lijkt wel wat op mij van vroeger, ze is zowiezo soms een aanstellertje maar zo erg is het nog nooit geweest. Ik moest haar helemaal in bedwang houden. Gelukkig bood een Winnie-de-Pooh-pleister uitkomst. Die vond ze mooi en wilde ze graag om haar vinger ...

Wat zouden jullie doen? Het ziet er echt engig uit, ik zal maar geen foto plaatsen. Beetje onsmakelijk.
  maandag 9 juli 2007 @ 16:17:10 #181
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51294615
Ik ben toch even naar de huisarts gegaan met 'r. Het is ontstoken en nu moeten we 3 keer per dag Bactroban erop smeren. Ben blij dat ik even gegaan ben!

Suzanna, ik zou eerlijk gezegd ook naar de ha gaan, als ik het zo lees.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 9 juli 2007 @ 16:18:40 #182
45621 Suzanna
Mama van...
pi_51294663
Ja he? Mijn moeder is hier en die dacht dat het niet nodig was...maar had ik nou maar gewoon naar m'n gevoel geluisterd. Ik bel wel even naar de doktersassistente (misschien is ze er toevallig nog, praktijk is open tot 17:00) en vraag wat zij ervan vindt.
  maandag 9 juli 2007 @ 18:44:13 #183
640 snoopy
peanuts
pi_51299544
Morris had vorig jaar een open wond op zijn arm en daar moesten we Betadinegaas op doen. Dan blijft het niet aan de wond plakken.

Sterkte met alles wondjes!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 9 juli 2007 @ 18:54:05 #184
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51299812
He wat sneu voor Maria, hopelijk gaat het nu gauw over.
En Suzanna, ik zou ook even naar de dokter gaan.

Ladybos, ik durf me bijna niet in de regeldiscussie te mengen aangezien jullie op Jolie gaan passen maar goed. Toevallig heb ik onlangs dezelfde discussie aangehaald, elders, en heb ik precies de andere kant aangehaald. Ik ben wel echt streng denk ik, en een pietlut ook. Ik ben zuinig op spullen, ik vind niet alles vervangbaar enzovoorts. Jolie mag dat best weten van mij, sterker nog, ik hoop dat ze daar wat van leert. Het corrigeren van gedrag, politieagentje spelen, noemen, vind ik persoonlijk onzin. Ik ben toch de persoon die haar moet opvoeden. Soms schaam ik me er wel voor maar aan de andere kant, ik weet ook dat hier binnen bepaalde grenzen van alles wel kan en mag en eigenlijk vind ik dat ook wel genoeg. Het is natuurlijk wel een gevoelig punt, mij vroeg iemand een keer of mijn strengheid een vorm van compensatie was. Dat ik per se een net kind wilde hebben omdat ik nog jong was ofzo. Dat vond ik echt raar en naar om te horen.Ik voed mijn kind op deze manier op, om haar dingen te leren en omdat Jolie en ik samen wonen en ik graag wil dat we het hier alletwee fijn hebben.

Jolie weet overigens erg goed wat ze wel en niet mag De vakantie van school is begonnen en mijn zus en ik kregen vroeger van mijn oma, op de eerste dag van de vakantie een lekker snoepje. Jolie mocht van mij daarom vandaag een snoepje uitkiezen in de snoepwinkel (gewaaaaaagd met een peuter vond ik zelf) maar ze koos, na vijf minuten, één lolly. Thuis aangekomen bleek dat ze de lolly niet op wilde eten omdat ze normaal geen snoep mag van mij. 'Toen jij mijn mama was heeft jij gezegd dat ik geen lolly mag.' Euh ja maar vandaag ben ik ook je moeder hoor, of ben ik iemand anders vandaag? 'Ja je bent een gekke mevrouw die naar de winkel bent geloopt om één snoep te kopen.'
  maandag 9 juli 2007 @ 19:22:26 #185
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51300772
quote:
Op maandag 9 juli 2007 18:54 schreef Luchtbel het volgende:
'Ja je bent een gekke mevrouw die naar de winkel bent geloopt om één snoep te kopen.'
.

Ik ben ook streng . Op de bank springen mag van mij niet, er kukelt er te vaak 1 vanaf, bij voorkeur tegen de tafelpunt.
Op bed springen mag wel, alleen op Freek's bed.
Ik denk ook dat het niet uitmaakt hoe je opvoedt, als de zaken maar duidelijk en consequent zijn.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 9 juli 2007 @ 20:04:08 #186
102760 Igraine
Headache
pi_51302010
quote:
Op maandag 9 juli 2007 18:54 schreef Luchtbel het volgende:
He wat sneu voor Maria, hopelijk gaat het nu gauw over.
En Suzanna, ik zou ook even naar de dokter gaan.

Ladybos, ik durf me bijna niet in de regeldiscussie te mengen aangezien jullie op Jolie gaan passen maar goed. Toevallig heb ik onlangs dezelfde discussie aangehaald, elders, en heb ik precies de andere kant aangehaald. Ik ben wel echt streng denk ik, en een pietlut ook. Ik ben zuinig op spullen, ik vind niet alles vervangbaar enzovoorts. Jolie mag dat best weten van mij, sterker nog, ik hoop dat ze daar wat van leert. Het corrigeren van gedrag, politieagentje spelen, noemen, vind ik persoonlijk onzin. Ik ben toch de persoon die haar moet opvoeden. Soms schaam ik me er wel voor maar aan de andere kant, ik weet ook dat hier binnen bepaalde grenzen van alles wel kan en mag en eigenlijk vind ik dat ook wel genoeg. Het is natuurlijk wel een gevoelig punt, mij vroeg iemand een keer of mijn strengheid een vorm van compensatie was. Dat ik per se een net kind wilde hebben omdat ik nog jong was ofzo. Dat vond ik echt raar en naar om te horen.Ik voed mijn kind op deze manier op, om haar dingen te leren en omdat Jolie en ik samen wonen en ik graag wil dat we het hier alletwee fijn hebben.
Waar schaam je je dan voor en waarom zou je?

Dat verhaal over het snoepje is heel leuk trouwens , schattig.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 9 juli 2007 @ 20:19:30 #187
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51302506
Schamen is misschien niet het juiste woord. Ik bedoel vooral dat ik me het dan toch aantrek, als iemand me er op aanspreekt waardoor ik ga denken dat het niet klopt. Maar aan de andere kant weet ik gewoon dat dit voor ons wel klopt. Dat bedoel ik meer. Gewoon het eeuwenoude verhaal van net iets anders willen zijn, net iets makkelijker, wat meer van dit of wat minder van dat, of wat meer die moeder die het allemaal prima vindt enzovoorts. Maar aan de andere kant weet ik dat ik niet zo ben en dat ik ook niet anders wil zijn. En dat het ook niet hoeft. Maar ja dat vergeet ik soms wel, zeg maar. Dat idee. Snap je?

[ Bericht 1% gewijzigd door Luchtbel op 09-07-2007 20:25:28 ]
  maandag 9 juli 2007 @ 20:21:32 #188
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_51302575
Jolie geweldig gekke mamma

Maria rotmuggen ook

Noa hopelijk is je vingertje gauw genezen.

Voor de vakantie had ik nog een gesprekje gehad met de juf en daaruit kwam dat Zoë dus een lief kind is wat geen kattekwaad uithaalt en geen rare dingen doet. Als een ander kindje iets gevraagd wordt en ze doen het niet dan doet Zoë het wel. Braverikje dus en ik beaamde dat eigenlijk alleen maar dat het thuis ook zo is sinds een paar dagen weet ik gewoon dat ik dat nooit had moeten zeggen.

Vanaf toen is de beer (zoë) los en dit is alleen nog maar vandaag. Zoë je mag niet naar boven (zolder) ben nl zo weer beneden even kleertjes pakken en ja hoor daar kwam ze en net toen ze boven was ging ze op de kont heel snel naar benee van de trap gevallen Zoë je moet je kleren aan houden ja mamma 5 min later zie ik der in haar nakie springen in de tuin Ze was even in de keuken, keuken onder de handzeep Ik heb een nieuwe stofzuiger gekocht, mama mag ik even zuigen tuurlijk meisje mag dat en zo staat ze buiten te zuigen erg goed voor je stofzuiger

Pfffffffffffffff ben der gewoon moe van
  maandag 9 juli 2007 @ 20:22:34 #189
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51302622
En om nog even in te haken op die bloederige verhalen hier. Jolie is nog steeds erg onder de indruk als ze ergens bloed heeft. En dat terwijl ik vanmorgen de vijfde keer! tand door de lip telde, sinds het juli is. Ze schrikt vaak erger van het feit dat er een gat in jezelf kan komen, dan dat ze valt of pijn heeft. Dan vraagt ze of ze dat bloed niet meer nodig heeft om te leven. Heel gek, vindt ze dat.
  Jubileum moderator maandag 9 juli 2007 @ 20:32:56 #190
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51303002
Suzanna, weken in Soda, of nog beter Biotex, is heel goed voor ontstoken, vuile wondjes. Verbinden het liefst met betadinegaas, of een gewoon steriel gaasje wat doordrenkt is van de betadinezalf.
Binnen een dag moet het dan wel verbetering laten zien, want anders is een bezoekje aan de huisarts wel nodig.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_51303523
haha rottdog, en dan had je 't nog niet eens op Fok! gepost! (dat ze zo braaf is). wel even wennen dus, deze nieuwe zoë.

[ Bericht 26% gewijzigd door bixister op 09-07-2007 21:04:31 ]
pi_51303538
quote:
Op maandag 9 juli 2007 18:54 schreef Luchtbel het volgende:
Ladybos, ik durf me bijna niet in de regeldiscussie te mengen aangezien jullie op Jolie gaan passen
hahaha durf je d'r nog wel te brengen morgen of ben je bang dat je een compleet verwend nest terugkrijgt
  maandag 9 juli 2007 @ 21:18:32 #193
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_51304425
Maar, en dat is niet om een waardeoordeel te geven, ik ben erg benieuwd of jullie (die moeders die wél strenge regels, regelmaat en orde nastreven), dat puur of vooral doen omdat je gevoel je dat nu eenmaal vertelt en dat gewoonweg als de meest logische optie voelt, of dat je het doet omdat je denkt dat het beter is voor later? En zo ja, waarom? Wat is het nut? Welk effect hoop je dat het zal hebben op je kind? Of beter gezegd: wat voor een mens hoop je dat je kind doordoor zal worden? Ben ik duidelijk of volkomen vaag nu? Eigenlijk is gewoon mijn vraag welke 'grote' waarden en normen (of levensvisie) je in het leven je belangrijk vindt om je kind mee te geven. Of ben je helemaal niet bezig met dat soort grote thema's?

Marie.
  maandag 9 juli 2007 @ 21:29:44 #194
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51304821
Ik had ze best vrijer willen laten, maar toen kreeg ik Freek . En die trekt dat dus gewoon niet. Terwijl als alles duidelijk is, en niet teveel verandert het hem de rust geeft die ie nodig heeft. Nr twee moet daar noodgedwongen dus in mee, het is niet anders...

Dus nee, het is geen heilig principe wat mij betreft. Goed naar je kind kijken, en dan doen wat voor jullie het beste werkt. Da's ongeveer het enige principe dat ik over heb van de 100
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 9 juli 2007 @ 21:39:20 #195
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51305222
Om eerlijk te zijn denk ik dat Jolie toch wel zal opgroeien tot de mens die ze zelf wil/ kan worden en ik kan haar nu dingen leren en meegeven. Ik hoop niet op een soort mens maar ik leer haar wel wat ik belangrijk vind. Dingen die ze nu misschien doet omdat ik dat zo wil en sommige dingen omdat ze het begrijpt. En sommige van die dingen zal ze later misschien niet meer gebruiken en sommige dingen zal ze zich eigen maken.

Ik ben overigens niet van de drie R's. Enkel van de regels. Het is namelijk ook zo dat wij het met die regels alletwee fijn zouden moeten hebben thuis. Ik hoop wel dat ze later terug kan kijken op een goede tijd. En ik denk dat, dat alleen lukt als we het alletwee fijn hebben thuis. Ik zou niet kunnen leven met minder regels, ik zie het ook niet als toegevoegde waarde voor haar. En nogmaals, ik loop niet de hele dag te commanderen of regeltjes op te dreunen, er zijn gewoon grenzen. Binnen die grenzen is in mijn ogen zat ruimte om kind te zijn.
  maandag 9 juli 2007 @ 21:44:25 #196
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_51305371
Ha ha, dat is heel helder. Grappig (of ja, grappig, grappig, helemaal niet grappig... eerder frappant) dat je kind je 'afdwong' iets anders te doen dan je van nature misschien gedaan zou hebben. Ik heb altijd zo'n idee gehad dat dat wel overeen zou komen, dat wat ik goed vind en dat wat het beste voor mijn kind is (en in ons geval ís het volgens mij ook zo), maar dat is natuurlijk lulkoek.
  maandag 9 juli 2007 @ 21:47:21 #197
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51305458
Wat bedoel je? Ik snap je niet helemaal geloof ik.
  maandag 9 juli 2007 @ 21:47:53 #198
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51305476
Dat ging denk ik over Freek en Leah.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 9 juli 2007 @ 21:48:41 #199
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_51305505
Ik wil dat Kai later met een warm gevoel terugkijkt op zijn kindertijd en dat hij gewoon heel erg gelukkig wordt. Ik denk niet dat het behalen van dat doel afhankelijk is van het wel of niet hanteren van regels.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 9 juli 2007 @ 21:48:59 #200
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51305522
Ik doe het zo, omdat ik het gewoon automatisch zo doe. Ik sta er gelukkig ook achter.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 9 juli 2007 @ 21:50:53 #201
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51305582
quote:
Op maandag 9 juli 2007 21:47 schreef Sugar het volgende:
Dat ging denk ik over Freek en Leah.
Oh zo. Dank u.
  maandag 9 juli 2007 @ 21:59:29 #202
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_51305892
Eerst even een sorry voor mijn eerdere post, na de reactie van jessie. Ik werd door Deliedje ook al aangesproken dat het niks voor mij is zo 'vinnig' te reageren en zo wassie ook niet bedoelt!

Ik vind het een erg interessante discussie. Vooral ook omdat ik de andere kant best begrijp. Maar gezien mijn niet-consequent zijn zou het heel onduidelijk zijn voor Luuke.
LB, ik vind het van jou helemaal niet overkomen alsof je jezelf zou willen bewijzen. Juist als enige opvoeder kun je hele duidelijke grenzen trekken. Jolie hoeft niet naar nog iemand binnen jullie huishouden te luisteren.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 9 juli 2007 @ 22:08:22 #203
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51306253
Ik denk dat het juist "slecht" is als je heel erg tegen je natuur op gaat voeden, want dat voelt een kind wèl, denk ik. Maar welke regels je stelt, hoe je ze stelt, en wanneer ze je stelt maakt volgens mij geen fluit uit .
Als het maar duidelijk is.
Voor de 1 werkt dit, voor de ander dat, maar feit is, dat geen kind het zelfde is, en geen ouder hetzelfde is . Dus is flexibiliteit het sleutelwoord, en open ogen, en een open hart.
Volgens mij kom je dan een heel eind .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 9 juli 2007 @ 22:13:54 #204
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_51306500
quote:
Op maandag 9 juli 2007 22:08 schreef Leah het volgende:
Ik denk dat het juist "slecht" is als je heel erg tegen je natuur op gaat voeden, want dat voelt een kind wèl, denk ik. Maar welke regels je stelt, hoe je ze stelt, en wanneer ze je stelt maakt volgens mij geen fluit uit .
Als het maar duidelijk is.
Voor de 1 werkt dit, voor de ander dat, maar feit is, dat geen kind het zelfde is, en geen ouder hetzelfde is . Dus is flexibiliteit het sleutelwoord, en open ogen, en een open hart.
Volgens mij kom je dan een heel eind .
Amen
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 9 juli 2007 @ 22:20:45 #205
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51306794
Oh Lishe, ik kan inderdaad fijn de regels bepalen hier in huis. Dat maakt het inderdaad makelijk om duidelijke grenzen aan te geven en heeft inderdaad weleens gebotst in de tijd dat ik niet de enige opvoeder was. Zeker met het oog op zoals het toen zou jou moeten gaan. Zit natuurlijk ook een keerzijde aan, misschien waren de regels wel anders geweest als ik het niet alleen hoefde te doen. Uiteraard omdat je het dan niet alleen kunt bepalen maar ook omdat het dan een andere situatie was.
  maandag 9 juli 2007 @ 22:46:47 #206
102760 Igraine
Headache
pi_51307820
quote:
Op maandag 9 juli 2007 22:08 schreef Leah het volgende:
Ik denk dat het juist "slecht" is als je heel erg tegen je natuur op gaat voeden, want dat voelt een kind wèl, denk ik. Maar welke regels je stelt, hoe je ze stelt, en wanneer ze je stelt maakt volgens mij geen fluit uit .
Als het maar duidelijk is.
Voor de 1 werkt dit, voor de ander dat, maar feit is, dat geen kind het zelfde is, en geen ouder hetzelfde is . Dus is flexibiliteit het sleutelwoord, en open ogen, en een open hart.
Volgens mij kom je dan een heel eind .
Ondanks dat je het mooi zegt en het goed klinkt, ben ik het niet helemaal met je eens.

Ik ken redelijk wat mensen die vanuit hun natuur opvoeden, en dat is in mijn ogen niet de beste manier voor het kind. Vaak gaat dit dan gepaard met veel schreeuwen, inconsequentie en bijvoorbeeld veel (onnodig) straffen. Nu is dat een totaal ander plaatje dan dat wat ik heb van de 'strengere moeders' hier hoor, laat dat duidelijk zijn.

Ik ken ook mensen in mijn omgeving die ook behoorlijk streng zijn en dit ook doen vanuit een bepaald perfectionisme. Hun kind moet perfect luisteren, zich perfect gedragen e.d. Dit gaat waarschijnlijk wel tegen hun natuur in, maar misschien ook niet. Ze willen het té goed doen bij wijze van spreken.

En omwille van de discussie
Kennen we niet allemaal voorbeelden van perfect strak gehouden kinderen die later compleet losgeslagen zijn? Of is dit iets puur uit mijn omgeving?

Oh en Lishe, die vinnigheid had ik gemist of in ieder geval niet zo opgevat.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 9 juli 2007 @ 22:57:57 #207
640 snoopy
peanuts
pi_51308237
quote:
Op maandag 9 juli 2007 22:46 schreef Igraine het volgende:

En omwille van de discussie
Kennen we niet allemaal voorbeelden van perfect strak gehouden kinderen die later compleet losgeslagen zijn? Of is dit iets puur uit mijn omgeving?

Oh en Lishe, die vinnigheid had ik gemist of in ieder geval niet zo opgevat.
Of die kinderen die vrij opgevoed zijn en het zelf heel anders doen: strakker en strenger dus
Net als overal heb je het ene en het andere uiterste, maar ook heeeeeeeel veel er tussenin.

Lishe, ik heb nog even teruggelezen maar het kwam op mij ook niet vinnig over hoor.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 9 juli 2007 @ 22:59:38 #208
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51308288
quote:
Op maandag 9 juli 2007 22:08 schreef Leah het volgende:
en open ogen, en een open hart.
Maar juist daarom zeg ik dit ook . En ja, ik ken ook best wat mensen die in de problemen komen door te strak...

Maar als je ècht goed kunt kijken naar je kind, en van daaruit kunt handelen, doe je dat kind recht. Denk ik.
En dat doen de door jou beschreven ouders niet. Denk ik.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 9 juli 2007 @ 23:02:26 #209
102760 Igraine
Headache
pi_51308401
quote:
Op maandag 9 juli 2007 22:59 schreef Leah het volgende:

[..]

Maar juist daarom zeg ik dit ook . En ja, ik ken ook best wat mensen die in de problemen komen door te strak...

Maar als je ècht goed kunt kijken naar je kind, en van daaruit kunt handelen, doe je dat kind recht. Denk ik.
En dat doen de door jou beschreven ouders niet. Denk ik.
Nee die doen dat inderdaad niet, maar ze handelen wel vanuit hun eigen natuur. Ik begrijp ook wel wat je bedoelt hoor en daar ben ik het ook mee eens.

En snoopy, ik ken persoonlijk geen dergelijke voorbeelden (in mijn omgeving) maar ook die zullen er ongetwijfeld zijn. Wel ben ik dan altijd benieuwd naar de reden erachter.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 9 juli 2007 @ 23:07:31 #210
640 snoopy
peanuts
pi_51308585
Wat ik ervan begrepen heb is dat als er zo goed als geen regels zijn (het ene uiterste dus) het voelt alsof niemand zich echt druk om je maakt of echt om je geeft. Als alles mag, kan je nooit over een grens heen. Als je zelf mag weten hoe laat je thuis komt en met wie je weggaat dan kan het lijken alsof het je ouders geen bal interesseert wat je doet.

Ik weet niet of ik een beetje duidelijk kan maken wat ik bedoel, ik hoop van wel.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 9 juli 2007 @ 23:12:44 #211
102760 Igraine
Headache
pi_51308787
quote:
Op maandag 9 juli 2007 23:07 schreef snoopy het volgende:
Wat ik ervan begrepen heb is dat als er zo goed als geen regels zijn (het ene uiterste dus) het voelt alsof niemand zich echt druk om je maakt of echt om je geeft. Als alles mag, kan je nooit over een grens heen. Als je zelf mag weten hoe laat je thuis komt en met wie je weggaat dan kan het lijken alsof het je ouders geen bal interesseert wat je doet.

Ik weet niet of ik een beetje duidelijk kan maken wat ik bedoel, ik hoop van wel.
Ja ik denk wel dat ik je begrijp.
Zó vrij ben ik nu ook weer niet opgevoed. Ik mocht bijvoorbeeld wel zelf weten hoe laat ik thuis kwam, maar moest altijd thuiskomen. Maar ja, ik ging gewoon naar huis als mijn vriendinnen ook naar huis gingen (die dus wel een bepaalde tijd thuis moesten zijn). Ik heb juist altijd het gevoel gehad het vertrouwen van mijn ouders te krijgen om mijn eigen keuzes te maken. Het is in ieder geval nooit zo geweest dat ik maar alles mocht, en dat mag mijn dochter ook niet.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 9 juli 2007 @ 23:27:04 #212
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_51309309
quote:
Op maandag 9 juli 2007 23:07 schreef snoopy het volgende:
Wat ik ervan begrepen heb is dat als er zo goed als geen regels zijn (het ene uiterste dus) het voelt alsof niemand zich echt druk om je maakt of echt om je geeft. Als alles mag, kan je nooit over een grens heen. Als je zelf mag weten hoe laat je thuis komt en met wie je weggaat dan kan het lijken alsof het je ouders geen bal interesseert wat je doet.

Ik weet niet of ik een beetje duidelijk kan maken wat ik bedoel, ik hoop van wel.
Dit was bij mij wel een beetje het geval denk ik. Ik ben best wel vrij opgevoed. Ik mocht bijna alles, zolang ze maar wisten waar ik was etc. Natuurlijk moest ik me toch ergens tegen afzetten in de puberteit en had ik ook daar maling aan, maar dat had eigenlijk helemaal geen consequenties.
Toen ik kleiner was haalde ik ook altijd kattekwaad uit (eindeloos belletjetrek, haren afknippen, op nieuw behang van vriendinnetje kleuren, etc) en ik kan me niet één keer herinneren dat ik straf heb gehad daarvoor.

Met Noah doe ik het dus wel iets anders/wil ik het anders gaan doen, maar wil ook niet doorslaan in het andere uiterste. En tot nu toe lukt dat aardig vind ik
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_51309658
quote:
Op maandag 9 juli 2007 23:27 schreef texelonia het volgende:

[..]

Toen ik kleiner was haalde ik ook altijd kattekwaad uit (eindeloos belletjetrek, haren afknippen, op nieuw behang van vriendinnetje kleuren, etc) en ik kan me niet één keer herinneren dat ik straf heb gehad daarvoor.
Even voor de duidelijkheid, dit soort dingen mag Myrthe dus echt niet he! Belletjetrekken, stoort andere mensen in hun privacy. Op het behang tekenen maakt iets kapot en haren afknippen ook.
pi_51310759
binnen de ontwikkelingspsychologie & pedagogiek wordt er vaak onderscheid gemaakt naar grofweg 3 opvoedingsstijlen: 'autoritair', 'toegevend' en 'autoritatief'. zie ook hier voor een kort (libelle) testje om te zien waar je eigen aanpak zo'n beetje onder valt. (zelfs het bankspring item zit erin, al zag ik dat ladybos' alternatief niet eens een optie is ).
  dinsdag 10 juli 2007 @ 06:49:15 #215
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51314545
Autoritatief ben ik. Dat klopt ook gewoon helemaal.
(Ik had 28 punten, weet niet welke kant de score uitgaat?)

[ Bericht 11% gewijzigd door Sugar op 10-07-2007 07:36:27 ]
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 07:28:19 #216
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_51314665
ik ben ook autoritief (30 punten)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_51314788
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 06:49 schreef Sugar het volgende:
Autoritatief ben ik. Dat klopt ook gewoon helemaal.
(Ik had 28 punten, weet niet welke kant de score uitgaat?)
Zelfde score hier.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 10 juli 2007 @ 08:25:09 #218
45621 Suzanna
Mama van...
pi_51314981
Haha, ik had ook 28 punten. Wel lastig te bepalen wat je in bepaalde situaties gáát doen omdat het nu nog niet aan de orde is (proefwerken, school etc.) maar ik kan me wel voorstellen wat ik in een bepaalde situatie zal doen. Het ligt er ook aan of het kind dingen op een zeurderige of een 'normale' manier vraagt denk ik. Bij een zeurderige vraag zal ik eerder geneigd zijn te negeren of geirriteerd te reageren.

Noa moet naar de peuterspeelzaal nu, ik heb inderdaad betadine op het vingertje gedaan maar had dit niet meer gelezen, dus het gaasje is er niet mee doordrenkt. Ik hoop maar dat het zo wel beter gaat, het zag er vanochtend al wat beter uit. Ik heb niet meer kunnen bellen naar de huisarts helaas, maar ik denk niet dat het echt nodig is, ik kijk even hoe het zo gaat. Ze vindt het in ieder geval een stuk minder erg dat het verbandje vervangen werd (ik heb het vingertje ook even laten weken in soda, het gaasje van vannacht zat er toch een beetje aan geplakt).
  dinsdag 10 juli 2007 @ 08:44:34 #219
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_51315172
Hier ook autoritatief met 26 punten.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 10 juli 2007 @ 08:49:10 #220
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_51315248
Hier ook autoritatief met 30 punten

"U zegt tegen het kind dat het ervoor moet zorgen dat het niet meer geplaagd wordt." Wat een zielige optie kan me niet voorstellen dat iemand die zou kiezen.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_51315310
36 punten, tussen autoritatief en toegeeflijk in. Er is dus nog hoop voor me.
pi_51315333
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 00:09 schreef bixister het volgende:
(zelfs het bankspring item zit erin, al zag ik dat ladybos' alternatief niet eens een optie is ).
Jawel hoor, want wij hebben inderdaad een trampoline voor d'r gekocht Maar ze mag wel nog steeds op de bank springen, daar wordt verder niets over gezegd
pi_51315344
Ik krijg fout op de pagina.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_51315456
Vanaf 46 punten ben je pas toegeeflijk trouwens...
  dinsdag 10 juli 2007 @ 09:13:05 #225
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_51315588
En ik had net 50 punten en toen was ik weer autoritair? Terwijl daarvoor met 10 punten was ook autoritair...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_51316497
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 09:13 schreef texelonia het volgende:
En ik had net 50 punten en toen was ik weer autoritair? Terwijl daarvoor met 10 punten was ook autoritair...
Ik was net met 50 punten toegeeflijk..
  dinsdag 10 juli 2007 @ 13:48:30 #227
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_51323363
Mijn opmerking van gisteren: "wat zou je willen dat je kind hierdoor wordt", is natuurlijk wat kort door de bocht. Ik realiseer me ook wel dat een kind geen popje is dat je kunt kneden hoe je wilt. Ik ben echter wel degelijk van mening dat de manier waarop je opvoedt, gevolgen heeft voor later. Uiteraard heeft een kind keuzes, maar die zal het wél maken ten opzichte van wat het geleerd heeft. Dat je als ouder geen invloed hebt op hoe je kind later zal zijn, is natuurlijk onzin (mijns inziens). Oké, je kunt nooit precies weten wat die invloed van jouw opvoeding op zijn of haar latere levensstijl en karakter zal zijn, maar met wat we onze kinderen nu geven, bepalen we toch wel een richting, lijkt me zo. Ik hanteer hier thuis écht geen laissez faire politiek, maar geloof wél heel erg in de grote mate van vrijheid en zelfstandigheid die ik Juul geef. Ik geloof en hoop dat hij mede door deze opvoeding de ruimte (en brutaliteit) vindt om in het latere leven de dingen te kiezen waar hij werkelijk gelukkig van wordt, zich hierin niet laat weerhouden door wat hij denkt dat hoort, en bovendien de volledige vrijheid voelt te ontdekken en exploreren. Misschien idealistisch hoor, deze gedachte, maar wél één van mijn beweegredenen om het zo te doen als ik doe. Helderheid en duidelijkheid vind ik ook belangrijk, maar ik heb het gevoel dat tè veel regels een rem kunnen zetten op de ontwikkeling van zowel kind als volwassenen. Ik wil hem leren dat regels er zijn om structuur te bieden, maar zeker niet om je altijd aan te houden. Regels geven ons houvast, maar zijn geen waarheden. Niet perse. Daar wil ik een beetje voor waken. Nogmaals; geen aanval op ouders die het anders doen, maar gewoon mijn manier. Ik kan me niet voorstellen dat jullie niet soms over dit soort dingen nadenken, toch? Benieuwd ben ik, verhalen wil ik, en meningen...


Ps- ik krijg ook een fout op die pagina, maar ik vind het eerlijk gezegd ook een testje van lik m'n vestje..

[ Bericht 0% gewijzigd door renzell op 10-07-2007 15:25:02 ]
  dinsdag 10 juli 2007 @ 13:57:31 #228
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51323666
Ik hoop dat Maria en Storm in hun latere leven de ruimte en mogelijkheden voelen de dingen te doen die zij willen en die hun gelukkig maken, binnen en naast de dingen die anderen willen. Dat geldt niet alleen voor letterlijk het sociale contact, maar ook voor de omgang met de ruimte van ons allemaal en de spullen van ons allemaal.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_51323721
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 13:48 schreef renzell het volgende:
Ik geloof en hoop dat hij mede door deze opvoeding de ruimte (en brutaliteit) vindt om in het latere leven de dingen te kiezen waar hij werkelijk gelukkig van wordt, zich hierin niet laat weerhouden door wat hij denkt dat hoort, en bovendien de volledige vrijheid voelt te ontdekken en exploreren.
Ben je niet bang dat hij dan ook dingen zal doen ten kosten van anderen op die manier? Ik bedoel, ik vraag me gewoon af, daarin ligt toch zeker ook wel een bepaalde grens?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 10 juli 2007 @ 14:02:12 #230
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_51323823
Nee, daar ben ik niet bang voor. Ik zeg niet dat eerlijkheid en liefdevol met elkaar omgaan geen belangrijke waarden zijn in het leven. Dat vind ik wél namelijk. Maar die dingen (vrijheid en toch respectvol met anderen omgaan) bijten elkaar niet in mijn optiek.

[ Bericht 10% gewijzigd door renzell op 10-07-2007 14:21:12 ]
  dinsdag 10 juli 2007 @ 14:18:59 #231
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51324435
Ook autoritatief.
Fleur wordt later wat ze is. Een lief, spontaan creatief en zeer fantasievol persoon. En of ze met die kwaliteiten de zaak gaat overnemen....dat weet ik niet. Maar, ze moet vooral iets gaan doen waar ze gelukkig van wordt. En qua waardes en normen. Respect voor anderen, maar vooral ook respect voor jezelf. Dus hier wordt niet gezegd dat ze dom (wat ze soms wel van zichzelf zegt) is of een dikke kont heeft (die ze ook niet heeft).
  dinsdag 10 juli 2007 @ 14:20:27 #232
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_51324478
Net zoals er bij jullie thuis geen laissez-faire politiek wordt bedreven speel ik niet continu voor politie agent. Ik denk dat de vrije ouders en regelouders elkaar dichter benaderen dan we vaak zelf denken. Dat geldt zeker voor wat we willen voor onze kinderen.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 10 juli 2007 @ 14:31:02 #233
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_51324793
Oh, dat denk ik ook hoor. Ik ben alleen benieuwd (en dat is misschien gewoon weer een nieuwe discussie) wat de grote belangrijke waarden en normen zijn waar je erg aan hecht, waarvan je het belangrijk vindt dat je kind er iets van meekrijgt, en ook hoe je opvoeding daar toe in verhouding staat.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 14:38:36 #234
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_51325035
Ik wil gewoon dat Kai het leven leeft wat hij graag wil leven zonder daarbij anderen te kwetsen. Dat hij gelukkig is en zich veilig voelt. Net als Chaca vind ik respect voor jezelf en voor anderen ook een hele belangrijke. Ik denk dat je dat doel op beide manieren kan bereiken. Dat is gewoon echt afhankelijk van het kind.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 10 juli 2007 @ 14:38:57 #235
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51325050
Renzell, dit is zo'n soort topic: Wat wil je je kinderen meegeven?
Gaat wel maar om één ding volgens de TS, maar a la.

En deze, van mijzelf: Wat wil jij je kind zeker meegeven? En wat niet?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 14:44:49 #236
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_51325245
Dank je Sugar.
pi_51325290
30 punten en autoritatief
pi_51332258
Die test vind ik echt een beetje onzin. Nu móet ik kiezen uit de dingen die er staan, zonder enige nuance die ik daar zelf in aan zou brengen.

Renzell ik ben het met je eens, ik denk ook veel na over dat soort dingen. Wat m@x zegt, klopt ook wel denk ik, het ontloopt elkaar nu ook weer niet zóveel.

Het heeft ook voor een heel groot gedeelte te maken met je eigen persoonlijkheid en hoe makkelijk/los je zelf bent. Denk ik tenminste.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  Jubileum moderator dinsdag 10 juli 2007 @ 19:26:52 #239
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51334839
Ik test ook autoritatief en had ook niet anders verwacht eigenlijk. Had raar staan kijken als het autoritair was geworden want zo zie ik mezelf helemaal niet.
Waar wij tegenaan lopen bij Eva is dat elke regel, elke keer hetzelfde moet zijn. Dus ik kan niet zeggen "vooruit, je mag nu wel op de bank springen, maar op de bank van opa en oma niet" want dat begrijpt zij niet.
Daar heb ik nog het meeste moeite mee, het rigide moeten zijn met regels. Bij Iris ben ik daar losser in maar met haar kan ik ook beredeneren waarom sommige dingen elders anders zijn.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_51334993
Ja ook hoe je kind is speelt in belangrijke mate mee denk ik. Mijn dochter is heel makkelijk en ik kan dus ook heel makkelijk met haar omgaan. Als ik een iets 'bewerkelijker' kind zou hebben zou ik misschien iets strakker moeten zijn.

In het geval van Eva is dat natuurlijk ook iets bijzonders. Ik zou daar denk ik zelf ook heel veel moeite mee hebben. Zeker met een ander kindje erbij. Van wat ik hier lees denk ik dat jullie het heel goed aanpakken en dat vind ik echt knap.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 20:19:26 #241
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51336860
Ik denk dat er wel wat meer aan de hand is geweest bij mensen die dingen laten omdat ze denken dat het niet hoort, het er heel anders aan toe ging dan gewoon wat regels in huis. Tuurlijk heeft je opvoeding wel invloed op later maar ik denk dat gewone regels binnenshuis, geen probleem hoeven te vormen om jezelf te ontwikkelen. En wellicht steek je er wat van op. In mijn ogen is er namelijk in die 'beperkte' vrijheid genoeg ruimte voor ontwikkeling.

Het is vast ook makkelijk met een kind als Jolie. Ze begrijpt dingen snel en pikt ze ook op. Op de regels bij ons in huis staan geeneens straffen om eerlijk te zijn, dat is allemaal niet nodig. Maar ik zou het wel doen, als het anders was. Als ik haar vraag, de tekeningen die ze wil bewaren op te ruimen omdat ze anders misschien kapot gaan, dan doet ze dat. Net als dat kleurpotloden kapot gaan als er mee gegooid wordt of als ze op de grond vallen dus dat je ze beter weg kan leggen als je er niet meer mee speelt, net als dat het fijn is als er mensen naar je luisteren en dat je daarom even moet wachten voordat je zelf wat gaat zeggen. Als ik dat soort dingen uitleg, dan begrijpt ze dat over het algemeen en dan doet ze dat. Wanneer zij in the heat of the moment, want ook Jolie mag gewoon boos zijn, wel dwars door mij heen schreeuwt, krijgt ze niet eens straf ofzo, dat vind ik anders. Maar in de normale situatie vind ik het wel belangrijk dat ze gewoon even wacht tot ik, of iemand anders is uitgepraat. Dat doe ik ook bij haar. En ja soms herhaal ik dingen, om het huis leefbaar te houden, om het aan haar uit te leggen, om haar de kans te geven dingen te begrijpen en ook omdat ik dingen belangrijk vind. Zelfstandig zijn is in mijn ogen niet, alles zelf moeten leren en uitvinden. Maar ook gebruik maken van alles wat je aangereikt krijgt en leren kan, dat hoort daar voor mij ook bij. Het leren filteren van informatie, meningen, regels enzovoorts.

Wat ik belangrijk vind voor Jolie, is dat ze vertrouwen krijgt, in zichzelf en in de mensen om zich heen. Maar ook dat ze leert dingen in te schatten qua waarde, zichzelf, mensen, spullen en 'het bestaan.' En te hechten.
Daarom geef ik haar nu mee dat spullen ook kapot kunnen gaan en daarom wil ik haar later wel uitleggen hoe je met geld om kunt gaan, daarom leg ik haar uit dat het belangrijk is om goed voor jezelf en andere mensen te zorgen te zorgen, op alle fronten.
pi_51337073
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 20:19 schreef Luchtbel het volgende:

Wat ik belangrijk vind voor Jolie, is dat ze vertrouwen krijgt, in zichzelf en in de mensen om zich heen. Maar ook dat ze leert dingen in te schatten qua waarde, zichzelf, mensen, spullen en 'het bestaan.' En te hechten.
Daarom geef ik haar nu mee dat spullen ook kapot kunnen gaan en daarom wil ik haar later wel uitleggen hoe je met geld om kunt gaan, daarom leg ik haar uit dat het belangrijk is om goed voor jezelf en andere mensen te zorgen te zorgen, op alle fronten.
Hmm, dan krijg ik nog een probleem ben ik bang
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 20:29:49 #243
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51337203
Ik kan me heel erg vinden in wat je schrijft, Luchtbel. Zo gelden hier ook veel regeltjes: door uit te leggen waaróm ik vind dat het zo moet. En dat zijn ook helemaal geen dingen waar straf bij komt kijken.

Wel vind ik het hartstikke leuk om Maria en Storm soms te verrassen met iets. Door even af te wijken van dat wat er normaal gebeurt, zien ze het bijzondere daarvan ook. En dat is heerlijk om te zien als ouder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sugar op 10-07-2007 20:37:09 ]
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:14:28 #244
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51357924
Ander onderwerp
Fleur is heel erg met de basisschool bezig:
Vanochtend was ze met de poppetjes van de Duplo aan het spelen
- Jaja, we gaan zo...
- Ja op volgend schooljaar
- Oh, nee ik bedoel schoolreisje

En zo ging het elke keer mis.... waar het hart vol van is, loopt de mond van over
pi_51434803
Morris gaat sinds een paar avonden op de grond liggen slapen als wij hem in bed gelegd hebben. Hij legt kussen, dekbed en knuffels op de grond en gaat daar keurig liggen. Ik vind dat een beetje naar want het is een houten vloer, dus hard. Waarom zou hij dat nou doen? Hijzelf kan mij niet uitleggen waarom hij dat doet.

Vanmiddag is hij achter de deur gaan liggen slapen volgens mijn vriend. Er kwamen mensen naar onze boot kijken die nu te koop staat. Die zullen wel raar gekeken hebben
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 13 juli 2007 @ 16:42:27 #246
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51434893
Wat gek, snoop. Ik kan me eerlijk gezegd ook geen reden voorstellen waarom hij dat doet. Misschien kun je de matras op de grond leggen tijdelijk?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 13 juli 2007 @ 16:52:13 #247
24188 Belana
kloon van belana
pi_51435265
mmm, eng gedroomd misschien? iets gebeurt in bed? ik weet het ook niet. lastig he als ze dat nog niet uit kunnen leggen.
stormy waters...
sailin'
pi_51435489
Ik dacht dat hij het misschien te warm vond in bed en op de vloer ging liggen omdat die koeler is. Maar als je je dekbed tot je neus optrekt gaat dat verhaal ook niet echt op
Misschien vindt hij het gewoon leuk ofzo, voor de afwisseling. Hoop ik dan maar.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 13 juli 2007 @ 17:00:26 #249
24188 Belana
kloon van belana
pi_51435538
ik zou me er maar niet al te druk om maken, dan gaan dat soort dingen het snelst over geloof ik
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 14 juli 2007 @ 22:52:08 #250
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51474584
Oh die Morris. Misschien is het inderdaad gewoon gekkigheid. Het lijkt me inderdaad ook wel een naar idee hoor. Kind op de vloer.

Ik ben soms zo ontzettend trots op mijn peuter lieve Jolie Onze oppas is met vakantie en deze week heeft ze twee dagen doorgebracht bij LadyBos en dat ging zo goed. Ze zei s ochtends in eerste instantie dat ze zich niet lekker voelde maar ze durfde uiteindelijk toch. En daar schijnt ze echt heel lekker te hebben gespeeld en ze kwam vol verhalen thuis (maar ja ze mag daar ook op de bank springen enzo ) en gisteren waren we op een bruiloft. En ze was zo mooi en lief en ze deed haar taakjes (ringen brengen enzo) met zoveel toewijding Voor de rest was ze ook zo makkelijk, lekker spelen en dansen en eten en goed naar de wc gaan en vragen of tegen iemand dingen zeggen als er iets was. Ze zou halverwege het feest met mijn zus weggaan en ik bleef nog dus we hadden wel een soort drama verwacht. Maar ze deed zo d'r jasje aan 'tot morgen mama' Ik vind haar zo knap en blij.

Ze is trouwens helemaal hees van het feest en vanmorgen zei ze tegen mijn zus 'tante ik kan niet zo goed lopen, er is iets met mijn voet.' Heeft ze vijf blaren! Waarschijnlijk gister te warm geworden en dikke voetjes gekregen ofzo. Heel sneu. En ze heeft er gister helemaal niets van gezegd.
  zondag 15 juli 2007 @ 08:10:20 #251
24188 Belana
kloon van belana
pi_51481651
Jolie ze is zo lief he! echt zo'n moppie
stormy waters...
sailin'
  zondag 15 juli 2007 @ 11:44:28 #252
640 snoopy
peanuts
pi_51484167
Lieve Jolie En dat van die blaren

Morris logeerde vannacht bij oma en heeft daar ook op de grond geslapen
We leggen hem nu gewoon maar weer terug in bed als hij slaapt, het zal wel een keer overgaan denk ik.

En oh ja, hij heeft gisteren voor het eerst sinds tijden weer eens op het potje geplast We hebben
's ochtends zijn luier uit gelaten en gezegd dat hij op het potje moest plassen en dat deed hij zomaar

[ Bericht 2% gewijzigd door snoopy op 15-07-2007 13:19:22 ]
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 15 juli 2007 @ 11:51:40 #253
24188 Belana
kloon van belana
pi_51484387
heej wat goed! Morris, you go boy!!
stormy waters...
sailin'
  zondag 15 juli 2007 @ 13:04:39 #254
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_51486536
hey een test wat leuk ik had 32 punten en autoritatief

Morris
  maandag 16 juli 2007 @ 11:25:28 #255
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_51515904
als ik me niet vergis.

Jordy veel succes vandaag en ook Githa en Spooky natuurlijk
  Jubileum moderator maandag 16 juli 2007 @ 12:21:52 #256
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51517667
quote:
Op maandag 16 juli 2007 11:25 schreef Martineke het volgende:
als ik me niet vergis.

Jordy veel succes vandaag en ook Githa en Spooky natuurlijk
Jaa dat wou ik ook net doen, en het lijkt me sterk dat we ons allebei vergissen in de datum

Jordy heel veel succes, en Spooky en Githa veel sterkte
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_51518650
wat goed onthouden van jullie, ook namens mij veel succes vandaag jordy, githa & spook!
  maandag 16 juli 2007 @ 12:59:14 #258
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_51518751
Ik duim mee
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_51518752
Jordy, heel veel sterkte en succes vandaag!

Morris heeft vandaag 4 x in het potje geplast, 1 x bijna en 1 x uit de buurt
Heb hem maar wel even met een luier in bed gelegd nu.
Ik heb alleen ondervonden dat een potje wel heel erg onhandig is. Ik ga hem straks maar op de wc zetten als hij moet. Morris, niet het potje.

Oh ja, hij slaapt inmiddels ook weer gewoon in bed. Het was een faaaaaaaase denk ik
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 16 juli 2007 @ 13:14:07 #260
103793 kozakken
Living the life
pi_51519279
Dan duim ik ook mee. Sterkte en succes voor Jordy! (en natuurlijk Githa en Spook)
pi_51528577
Bedankt voor het duimen! waren jullie er om 8u al mee begonnen, want toen werd hij geholpen

Maar operatie geslaagd, een 3,5 durende wachttijd en we kregen onze rotzak wer terug.
Na een uurtje nog ff op bed gelegen te hebben op zijn kamertje om wat te drinken en bij te komen, was het zover. Meneer mocht uit bed na de speelkamer toe. En zoals Jordy bekend staat, zo ging het daar ook, binnen 5 minuten alles op zijn kop

Maar nu is het natuurlijk afwachten hoe het dit keer allemaal gaat.
Hij heeft ons iig de komende 2 weken 24/7 tot zijn beschikking als papazuster en mamazuster.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_51531403
Hee Jordy, dat is een goed teken dat je alweer zo snel aan het spelen was. Spooky en Githa, ik hoop dat alles het gewenste effect gaat hebben. Sterkte met verplegen.Dikke kus voor Jordy
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 16 juli 2007 @ 20:17:02 #263
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_51533174
Fijn om te horen dat alles tot dusver goed is verlopen. Hopelijk verloopt het herstel ook voorspoedig. Sterkte, en een voor Jordy
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  Jubileum moderator maandag 16 juli 2007 @ 20:19:06 #264
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51533264
Wat fijn dat jullie allebei 2 weken fulltime bij hem kunnen zijn nu Spooky, dat geeft een rustig gevoel denk ik? Gaan jullie nu ook zelf het verband verschonen of hoeft dat nu nog niet?
Lekker hoor, te horen dat alles goed is gegaan, en ik duim mee voor een spoedig herstel.

Morris
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_51534575
quote:
Op maandag 16 juli 2007 20:19 schreef Lois het volgende:
Wat fijn dat jullie allebei 2 weken fulltime bij hem kunnen zijn nu Spooky, dat geeft een rustig gevoel denk ik? Gaan jullie nu ook zelf het verband verschonen of hoeft dat nu nog niet?
Lekker hoor, te horen dat alles goed is gegaan, en ik duim mee voor een spoedig herstel.

Morris
Het verschonen is en blijft een taak van ons vinden we zelf. Jordy heeft al genoeg enge mensen gezien en hoe hij in het verleden heeft gereageert naar ons met het verschonen is altijd super geweest. Hij weet gewoon dat het moet.
Bij een ander denk ik niet hetzelfde resultaat te hebben en kan ik dus elke dag een oorlog gaan voeren met Jordy.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  maandag 16 juli 2007 @ 21:05:20 #266
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_51535356
quote:
Op maandag 16 juli 2007 12:59 schreef snoopy het volgende:
Jordy, heel veel sterkte en succes vandaag!

Morris heeft vandaag 4 x in het potje geplast, 1 x bijna en 1 x uit de buurt
Heb hem maar wel even met een luier in bed gelegd nu.
Ik heb alleen ondervonden dat een potje wel heel erg onhandig is. Ik ga hem straks maar op de wc zetten als hij moet. Morris, niet het potje.

Oh ja, hij slaapt inmiddels ook weer gewoon in bed. Het was een faaaaaaaase denk ik
Snoopy, wij zijn ook bezig met potjestraining en wij hebben een heel handig ding. Misschien iets voor Morris.

pi_51536015
die hebben wij ook en anna is er momenteel helemaal wild van. althans, van het erop en eraf klimmen, en doen alsof ze iets doet. maar als er dan een eind aan de pret moet komen is 't wel echt zo verschrikkelijk drama dat ik 'm vandaag niet eens te voorschijn gehaald heb... maar goed, we gaan 't morgen maar weer es proberen.

snoopy, ook toevallig: piet wilde van de week ook graag op de grond slapen (ik had jouw verhaal toen nog niet gelezen). wel met matras, dus we hebben er gewoon een tijdelijk kampeer-achtig iets van gemaakt, en dat vond ie erg grappig. maar echt goed sliep hij er niet op dus de volgende dag hebben we 't toch maar weer gewoon in z'n bed gelegd.

spooky, ben blij dat de operatie goed verlopen is. heel veel succes weer met het herstel. geweldig dat jullie de komende 2 weken er zo intensief bij en voor hem kunnen zijn!
pi_51536063
Libel wat een ding zeg! We hebben ook al zo'n wc -brilverkleiner. Daar gaan we het eerst eens mee proberen.
Hij wilde net ook al geen luier meer aan in bed maar dat vond ik net even te ver gaan. Kan me niet voorstellen dat hij niet in z'n bed zal plassen aangezien er vandaag natuurlijk nog wat ongelukjes zijn gebeurd.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_51538547
Fijn dat de operatie bij Jordy goed verlopen is!

Hier wilde ze eigenlijk al heel snel op de gewone wcbril zitten. Dus we hebben zo'n irri opzetbril ding maar kort gebruikt. Wel gewoon zo'n klein ikea krukje erbij in het begin. Maar er zelf opklauteren was toch veel leuker. Dus ik zou zeker niet teveel poespas aanschaffen voor die korte periode.

Morgen trakteert Jans op de peuterspeelzaal voor dr afscheid. Ze word in de vakantie 4 dus morgen maar vieren onder het mom van afscheid. Zelf noemt ze het haar nepverjaardag
Morgenochtend pannekoekies bakken. Dan met stroop in kleine stukjes en van die vrolijke parapluprikkertjes erin. En als de kindjes weggaan geeft ze nog een belleblaas die leuk is ingepakt met veel sliertjes enzo.
Ze kon er vanavond gewoon niet van slapen, die kleine stoere grote meid
Best emotioneel dit heel gek bij Bo had ik dit helemaal niet zo. Maar bij Jans is het groepje op school zo leuk, leuke vriendschappen aan overgehouden, zowel zij als ik. En ook al zijn die wel blijvend, het is toch anders nu ze er straks vanaf gaat.
Ff flink zuchten morgen
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_51538734
Jessie, dat ze alweer 4 wordt En wat lief dat ze zo zenuwachtig is en jij ook
Veel plezier morgen met trakteren
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_51538925
Dank je Snoop. Ik voel me echt een mutsemoeder nu. Echt ik heb heel wat moeders veroordeeld om het gedrag wat ik nu zelf een beetje aan het vertonen ben
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_51539134
Ach, er zijn zoveel dingen waarover je zonder kinderen heeeeel anders denkt dan met
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_51540719
haha mutsemoeder! ik vind 't niet meer dan logisch eigenlijk, 't is in mijn beleving ook best een grote overgang op zich al. en als ze het bij de psz zo naar haar zin had is 't helemaal niet gek dat het afscheid wat emotioneel is. hopelijk is 't toch vooral een leuke 'nepverjaardag'. veel plezier!
  maandag 16 juli 2007 @ 23:26:19 #274
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_51541454
Ik kan me nu al rottig voelen over het feit dat ik straks afscheid moet nemen van de creche van Job. Ik heb daar dan bijna 6 jaar mijn kinderen aan toevertrouwd en ook nog in de Oudercommissie gezeten, dus ik kan het me heel goed voorstellen, Jessie.

Veel plezier morgen en ik heb je traktatie-idee maar weer even in mijn hoofd opgeslagen. Nooit in me opgekomen om op pannekoeken te trakteren, terwijl bijna elk kind het zo lekker vindt

En wil niemand zeggen dat het maar zo'n korte periode is, dat zindelijk worden
Of beter nog, wil iemand dat even tegen Job zeggen
Ik vroeg hem vanochtend bijna wanhopig waarom hij weer (voor de 2e keer) in zijn broek had geplast en niet naar de wc was gegaan en zijn antwoord kwam vanuit zijn tenen en was heel oprecht: "Ik ben hier gewoon niet zo goed in, mama."
En misschien is het ook wel zo simpel en is hij er gewoon niet zo goed in en moet ik dat ook gewoon accepteren.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_51541708
ach jobje.... lastig hoor livelink, maar ik vind 't een enorm schattig antwoord. hopelijk wordt ie er nu snel toch ineens kampioen in! hier de laatste tijd ineens weer veel nachtelijke ongelukjes. ook erg vervelend, ik heb me vandaag suf gewassen om in ieder geval weer wat reservelakens etc. te hebben. (vannacht ging 't zo: ik wilde 'm wakker maken om te plassen omdat het al een paar nachten niet meer zo goed ging 's ochtends, maar toen bleek z'n bed al nat. schoongemaakt, schone pyama aan, en ga maar even in ons bed liggen tot ik je bed verschoond heb. wil ik 'm uit ons bed halen: ook ons bed nat! en als klap op de vuurpijl vanmorgen weer mis. pfffff.)dus mensen die zo'n molton-zeiltje gaan aanschaffen voor onder het laken, tipvanbix: koop er meer dan één! speaking of which, ik ga 'm toch maar weer even wakker maken voor een 'tussenstop'.

[ Bericht 19% gewijzigd door bixister op 16-07-2007 23:57:57 ]
  maandag 16 juli 2007 @ 23:33:25 #276
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51541742
quote:
Op maandag 16 juli 2007 23:26 schreef livelink het volgende:
"Ik ben hier gewoon niet zo goed in, mama."
En misschien is het ook wel zo simpel en is hij er gewoon niet zo goed in en moet ik dat ook gewoon accepteren.
Och...

We hadden hier ook zo'n kind (Uit Hub's eerste huwelijk), was niet zindelijk te krijgen, wachtte veel te lang met naar het toilet gaan. Echt, toen ze 10 was plaste ze nog met regelmaat in d'r broek. Ik denk dat je er gewoon niet zoveel aan kunt doen, je hèbt al van alles geprobeerd.

Troost, ze is nu 13, en plast echt niet meer in haar broek . Nu moet je haar onder de douche trappen, maar da's weer een ander topic .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:55:56 #277
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51557267
Jordy, Githa en Spooky succes de komende tijd. Hopelijk is het allemaal goed gegaan.

Ach, Job

Jessie...Hoe was het trakteren? Vast een succes met de pannenkoeken. En een mutsenmama... tja zo voelde ik me ook bij het afscheid op de psz van Fleur. Nepverjaardag, ook zo mooi gevonden. Fleur vroeg laatst wanneer ze dan thuis jarig was... dat duurt nog wel even.

Bix, balen van dat verschonen. Daarom slaapt Fleur hier nog steeds in d'r luier. En soms is ie droog, maar meestal niet. En ze gaat 's ochtends wel gewoon op de wc plassen. Dus het is echt van de nacht.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 14:06:36 #278
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51557652
Wat een antwoord inderdaad van Job. Lief en eerlijk. Maar lijkt me echt moeilijk, Livelink.

Maria deed wat Piet ook deed een paar dagen terug: ineens natte bedden, voor het eerst. Gek was het, 3 keer gebeurd en nu zitten we er wat meer bovenop weer. Voor slapen gaan nog even benadrukken dat ze moet roepen als ze moet plassen en vannacht hebben we haar zelfs wakker gemaakt voor het eerst. Maar gelukkig is het de afgelopen dagen weer goed gegaan. We hebben stickertjes ingevoerd, ze mag plakken op onderstaande tekening en als een categorie vol is, krijgt ze een kleinigheidje.

Gaat heel goed.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 17 juli 2007 @ 14:09:32 #279
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51557763
Wat een gave tekening.

Moest gisteren wel even lachen. Maud lag zonder speen te slapen en dat zag Fleur. Zegt ze: Mama, je moet voor Maud een cadeautje kopen. Ze slaapt zonder speen, dat is knap, he?
  dinsdag 17 juli 2007 @ 16:40:48 #280
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_51563239
Wat creatief Sugar, heel leuk gedaan!

Noah heeft nog niet één keer op het potje of de wc geplast. Wel geprobeerd de stickers te introduceren, dat vindt ie erg leuk, dus dan wil ie spontaan op de wc voor een sticker, zonder dat ie dan dus iets doet. Denk dat ie er blijkbaar gewoon nog niet klaar voor is ofzow. Dus probeer het uit mezelf niet meer, alleen als hij het zelf wil. Soms wil ie geen luier aan maar een boxershort, maar dan gebeuren er tot nu toe alleen nog ongelukjes. Laatst had ie zelfs in zn broek gepoept, en een keer onder de douche Bah wat is dat smerig zeg...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 19:40:13 #281
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_51568565
Inderdaad heel smerig, Texelonia. Ik ben soms zo blij dat ik zulke slechte ogen heb. Bij dit soort dingen en ook bijvoorbeeld bij overgeven doe ik mijn bril af en dan zie ik het tenminste niet meer zo goed.

Ik heb 3 matrasbeschermers, maar zelfs dat is nog te weinig. Dit weekend was alles in de was en lag er een grote handdoek onder het hoeslaken van Job ter bescherming van de matras. Want Katja had dit weekend ook spontaan een ongelukje en Job heeft twee nachten achter elkaar in zijn eigen ben en ook nog bij ons in bed geplast. Wij slapen in een waterbed en ik werd wakker omdat ik ineens nat werd. Ik was ervan overtuigd dat het waterbed lek was, maar het bleek dat Job bij ons in bed was gekropen 's nachts. En ik leg hem wel in bed met luier, maar die doet hij zelf gewoon uit.

Wat een leuke tekening, Sugar Daar zou ik wel stickertjes voor willen sparen. Maria vast ook

En Leah, jouw verhaal is niet bemoedigend, maar misschien is het wel goed dat ik dat soort verhalen ook onder ogen krijg en me realiseer dat het inderdaad niet zo vanzelfsprekend is dat elk kind snel zindelijk is.

[ Bericht 10% gewijzigd door livelink op 17-07-2007 19:50:43 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_51582625
Nou, we zitten weer helemaal in het ritme zoals de vorige operatie.
Op exact dezelfde avond/nacht heeft Jordy weer zijn gips verloren. Om 3u vannacht gingen we dus weer op pad richting de EHBO terwijl de dienstdoende plastisch chirurg al gebeld en onderweg was. Daar hebben we dus nu niet op hoeven wachten. Om 4:40 waren we weer klaar, en op de vraag of we nog vragen hadden was alleen Jordy paraat genoeg:"Wat wil je vragen dan Jordy?""Mag ik snoepje?"

Natuurlijk hebben we goed gekeken hoe Jordy zijn handje er dit keer uitzag, en dit stemde ons min of meer optimistisch, wetende dat er nog vanalles tegen kan gaan vallen. Maar de verdikking die bij zijn linkerhand zo erg was, was nu zeer miniem. De stand van de vingers is perfect, en na 2 dagen ziet het er al erg ingedroogd uit.

Jordy heeft trouwens de hele behandeling vannacht zelf zijn arm omhoog gehouden, en eigenlijk niet gehuild. Stoere vent van mij
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 18 juli 2007 @ 08:13:42 #283
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51582722
Rot dat het zo ging vannacht maar wel fijn dat het er beter uitziet Spooky4u. Succes ermee.
  woensdag 18 juli 2007 @ 08:17:25 #284
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51582755
Och arme jullie, het is wel altijd iets met die ingrepen, he? Ik vind jullie dapper en Jordy lekker slim (mag ik snoepje? ). Sterkte er weer mee.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 18 juli 2007 @ 08:27:55 #285
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_51582886
Sugar, wat een gave tekening!

Jordy is zeker een stoere vent.

Hier ook een kind dat er nog geen zin in heeft om zindelijk te worden. We hebben al wel een paar keer een toevalstreffer gehad, maar nog veel meer ongelukjes. Over 1 1/2 week heb ik vakantie en dan ga ik er toch wat meer bovenop zitten.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
Zo oud is Melvin
pi_51610541
Yeah... Jordy ten voeten uit zoals we hem nog kennen van de verhalen van Githa: precies het midden houden tussen een ondeugende doerak en een stoere kanjer! Maar geeft dus goede hoop dat het beter gaat dan de vorige keer Spooky... fijn om te horen.
pi_51610747
Jordy, stoer kereltje. En jullie zijn ook harstikke stoer want het is allemaal niet niks Spooky. Ik hoop van harte dat het idd beter is dan vorige keer. Sterkte daar.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_51624824
Jordy stoere vent! Githa en Spook stoere mama en papa!
pi_51639981
Vandaag was Jordy's gips wederom afgezakt Dus hup, weer in de wagen, op naar de plastisch chirurg die toevallig nog een uurtje had in Geldrop voordat ze ging opereren. Daar aangekomen heeft ie een kleine ontsteking, die we al wel verwacht hadden, dus een antibioticakuur, maar ziet het er eigenlijk verder goed uit. Dus de klomp verband en gips is passé

Morgen naar de spalkmaker en dan met spalk gaan verbinden. Dus het gaat eigenlijk wel goed met hem. Hij is opeens wel een stuk voorzichtiger... Ook een goed ding dus.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  donderdag 19 juli 2007 @ 21:33:24 #290
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_51640039
fijn te lezen spook! Jullie dappere dodo. hij klinkt zo stoer! (En jullie ook! )
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 19 juli 2007 @ 21:53:24 #291
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_51640805
Spooky4u, Githa en Jordy, heel veel sterkte en succes in deze toch wel weer spannende tijd. Fijn dat het gips en het verband er al af is en heel rot van de ontsteking. Hopelijk heeft Jordy er niet te veel pijn en ellende van.
Een kusje voor Jordy en voor jullie ook
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:07:17 #292
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51654296
spooky, githa en vooral jordy
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:24:30 #293
24188 Belana
kloon van belana
pi_51654806
Jordy held!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:26:05 #294
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51654850
Gaat dus de goede kant op . Succes met het verdere helingsproces

Dikke
pi_51656622
Zoo, ook weer een nieuwe spalk voor Jordy!
Nu dinsdag weer terug naar de plastische chirurg en daarna weer naar de spalkenboer.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_51674492
spooky, dank voor de updates, wat een doerak he met dat gips. fijn dat ie nu weer gespalkt is. ik hoop dat deze gewoon blijft zitten tot hij er officieel af mag, veel succes er weer mee. hij is nu wel weer een stuk ouder en hopelijk kunnen jullie daardoor iets beter aan 'm uitleggen wat er gebeurd is, hoe het nu is en wat er nog gaat gebeuren?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:18:14 #297
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_51674745
Veel succes Spooky en Githa! En een dikke voor Jordy!


Mijn zoon ligt in bed te zingen:

Alle Juusjes zwemmen in de water, falderalderara falderalderare.

Alle Mama's zwemmen in de water, falderalderara falderalderare.

Alle Papa's zwemmen in de water, falderalderara falderalderare.

Alle koekjes zwemmen in de water, falderalderara falderalderare.

Alle Opa's zwemmen in de water, falderalderara falderalderare.

Alle boekjes zwemmen in de water, falderalderara falderalderare.


And so on...
pi_51674854
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:09 schreef bixister het volgende:
spooky, dank voor de updates, wat een doerak he met dat gips. fijn dat ie nu weer gespalkt is. ik hoop dat deze gewoon blijft zitten tot hij er officieel af mag, veel succes er weer mee. hij is nu wel weer een stuk ouder en hopelijk kunnen jullie daardoor iets beter aan 'm uitleggen wat er gebeurd is, hoe het nu is en wat er nog gaat gebeuren?
Hij heeft het zelf gezien en hij vond het mooi zei de met een traan op zijn wang
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:31:17 #299
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51675168
Ohhh Juul wat lief
En Spook wat cool dat ie zo reageert. Mooi
pi_51675569
dapper hoor van jordi!

en juusje, wat een superschattig liedje!

anna is weer wat enthousiaster over de wc: ze heeft er vandaag en gisteren op geplast & gepoept, olé!
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:51:35 #301
103793 kozakken
Living the life
pi_51675848
Stoere Jordy (En stoere papa en mama?? Hoe gaat het met jullie? Behalve dan alle getrek midden in de nacht enzo )

En Juul

Anna! Wat goed!
En Job.. jij moet gewoon nog even wennen dat je het best goed kunt. Maar dat je dat nog eventjes niet weet. -toch? -
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')