abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 augustus 2005 @ 16:35:17 #1
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_29425501
Vlak na Maria's geboorte, ik denk op dag 2, fluisterde ik een paar dingen in haar oortje. Iets dat ik haar wilde zeggen. Ik weet niet meer precies wat, maar ik weet nog wel dat ik mijn hoop uitsprak. Ik fluisterde dat ik hoopte dat ze heel veel fijne, leuke dingen gaat doen, dat ze zich blij zal voelen en dat het helemaal niets geeft als ze niks rottigs meemaakt. Dat ze dat heus niet nodig heeft voor een "rijk" leven. Alleen maar geluk voor haar. Dat wilde ik afspreken.

Nu merk ik dat ik haar vooral heel veel wil bevestigen. Laten merken dat ik haar zie, dat ik haar hoor, dat het goed is wat ze probeert.
En ergens in mijn hoofd en hart zit de grote boodschap die ik wil meegeven: het is goed zoals je bent. Heel cliché, maar heb hem zelf echt gemist.

Wat willen jullie meegeven aan jullie kinderen?
En wat zeker niet? (bijv. bepaalde eigenschappen of dingen die je zelf niet fijn vond vroeger...)
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † donderdag 4 augustus 2005 @ 16:42:01 #2
37843 lady-wrb
kortaf
pi_29425600
ik zou luca normen en waarden mee willen geven. oog voor anderen en niet de "zijn er dan ook andere mensen dan ik?-mentaliteit die je nu zo veel ziet.
en vooral zichzelf zijn en blijven, want zoals hij is, met al zijn aardigheden en eigenaardigheden, is hij een prima joch!
  donderdag 4 augustus 2005 @ 17:06:24 #3
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_29425955
Hmm. Heb (nog) geen kinderen..
Ik zou ze o.a. respect, naastenliefde etc. (zeg maar de standaard dingen) willen meegeven alsmede het besef dat niet alles zo vanzelfsprekend is als het lijkt. Bijvoorbeeld het leven in vrijheid, welvaart, stemrecht etc. Want dat wordt in de huidige maatschappij nog wel eens vergeten....
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_29425972
Zoiets heb ik ook gedaan Sugar. Als je zo'n kleintje in je armen hebt hoop je maar 1 ding: dat het een gelukkig leven zal krijgen zonder (al te veel) verdriet. Ik hoop ook dat hij andere mensen blij en gelukkig kan maken met zijn aanwezigheid. En zo kan ik wel een poosje doorgaan

En wij, wij zullen een balans moeten vinden in zijn opvoeding. Stimuleren, laten ontdekken, niet te pushend, niet te beschermend, grenzen stellen, openstaan voor zijn interesses, genieten, troosten, aanmoedigen, lachen, helpen, spelen, leren en veel liefde geven en ontvangen

nu ben ik vast een heleboel vergeten maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_29426729
Wijsheid-Kracht&Moed
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_29428256
zelfvertrouwen, vertrouwen in de medemens en een fiks portie gezond verstand. Verder wil ik dat ze leren dat ze niet beter zijn dan anderen, en zodoende dus beleefd zijn en mensen niet zomaar af kraken. Ow, en ijver, ik heb een hekel aan luie mensen, gebruik de talenten die je gekregen hebt optimaal.

Wat absoluut niet? Ik wil geen verwende kinderen, denk dat ik daar nog best wel eens een lastige moeder in zal worden.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 20:53:50 #7
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_29429633
Ik heb Suus ingefluisterd dat we er altijd voor haar zullen zijn, dat we altijd naast haar zullen staan om haar te helpen haar weg te vinden. Dat we altijd naar haar zullen luisteren, ongeacht wat ze moet vertellen en dat we altijd van haar zullen houden, ook al is er iets niet goed gegaan of heeft ze iets fouts gedaan. Dat we haar de veiligheid zullen geven dat ze zich altijd thuis voelt bij ons, altijd veilig en dat ze alles kan uiten. Dat is mijn belofte geweest aan Suus.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_29430337
Ik vertel haar vooral heel vaak hoeveel ik van haar hou. Wat er ook gebeurt, ik hoop niet dat ze ooit aan liefde tekort zal komen. Dat vertel ik haar eigenlijk elke dag. Ik hoop dat zij het me later ook durft te zeggen, ik vind dat erg moeilijk naar mijn ouders toe, al weten ze het vast wel.
Ze is nog te klein om zich iets aan te trekken van andere waardes denk ik, maar ik ga voor alle goeds.
Ik herken ook het bevestigen. Zolang ik maar laat merken dat ze er mag zijn, dat het goed is wat ze doet, dat ze haarzelf kan zijn, hoop ik dat ze nu gelukkig is.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_29430406
Ik ga mijn kinderen mijn cultuur, normen en waarden en taal meegeven, eveneens zal ik ze onderwijzen in mijn religie.
tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
  donderdag 4 augustus 2005 @ 22:21:52 #10
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_29431482
Ik wil haar vertrouwen meegeven.
Vetrouwen in zichzelf maar ook in mijn liefde voor haar. Dat ze weet dat ik er ben en dat ze op me kan vertrouwen. Daarnaast dat ze weet dat ze ook op anderen kan vertrouwen want naast mij zijn er natuurlijk ook andere mensen die van haar houden en wiens hulp ze kan inroepen als het nodig is. Dat ze om hulp durft te vragen en liefde durft te krijgen. Dat ze niet alleen is.

Ik vind het ook belangrijk dat ze weet dat er niet maar één weg is in het leven. Dat ze durft te staan voor wat ze is en waar ze voor wilt gaan. Ik wil haar leren omgaan met haar gevoelens en haar lichaam. Haar erachter laten komen wie ze is.

Voorlopig mag ze lekker kind zijn en ik hoop dat, dat een goede basis is om op verder te bouwen.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 22:37:28 #11
103793 kozakken
Living the life
pi_29431820
Ik kreeg ooit eens een steen van mijn moeder met daarop de tekst:
De grootste geschenken die je je kind kunt geven, zijn wortels om te groeien en vleugels om uit te vliegen.

Vind ik een mooie samenvatting van wat ik Jonne zo graag wil geven. Wortels om te groeien voor balans, stevigheid en een goede basis en vervolgens vertrouwen en kracht om ooit eens zelf uit te mogen vliegen.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 22:39:16 #12
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_29431854
ik wil Demi heel veel vertrouwen meegeven en niet alleen in haar eigen maar ook in haar naasten, dat ze ons altijd kan vertrouwen en dat wij er altijd voor haar zullen zijn.

Ook willen we haar veel respect voor natuur en dieren meebrengen, dat vinden wij erg belangrijk.

Wat ik haar niet mee wil geven is respectloos naar aan andere kinderen en ze gaat pesten.
En nog veel meer dingen eigenlijk die in onze ogen niet kunnen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_29432086
Bo en Janneke wil ik mee geven dat ze het waard zijn. Dat ze het waard zijn om te leven. Dat ze talenten hebben. En dat ze die moeten koesteren. En zich niet teveel moeten aantrekken van de talenten van anderen.
Bo en Janneke wil ik vertrouwen geven. Vertrouwen in zichzelf. In hun geest, in hun lijf, in hun zijn.
Ik wil ze een warm plekje geven, waar ze heerlijk kunnen schuilen en kroelen, maar waar ze ook boos mogen zijn, weg mogen lopen. Ik wil hun meegeven om hun emoties te uiten. Lachen mag, maar huilen ook.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_29432269
Ik wil mijn dochter meegeven dat ik ontzettend veel van haar hou, dat ik onvoorwaardelijk er voor haar ben. Dat ze weet dat ze met alles bij me terecht kan, hoe vervelend, rottig of kloterig het ook is. Dat ze respect voor de natuur heeft, lief voor dieren is en niet over zich heen laat lopen. Dat ze vertrouwen heeft in zichzelf, eerlijk is, vooral ook naar zichzelf.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  donderdag 4 augustus 2005 @ 23:48:27 #15
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_29433264
Oh ik wil nog ff wat toevoegen. Jolie mag van mij best weten dat sommige dingen duur zijn of het in ieder geval waarderen. Ze hoeft van mij nog niks te weten over geld(zorgen) enzovoorts maar als ik ergens een hekel aan heb zijn het wel van die blagen die eten weggooien
pi_29435446
Mijn kinderen wil ik mee geven dat iedereen belangrijk is, dat je elkaar moet helpen waar het nodig is.
Ze leren liefde te geven en te ontvangen, doen wat zij willen en wat bij hun past. En dat wij altijd achter hun staan wat ze ook doen. Dat ze van fouten moeten leren, zelfstandig zijn en van zichzelf houden!
De waarde van geld vind ik idd ook belangrijk.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 13:50:50 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_29443919
Ik wil mijn kinderen o.a. meegeven dat in principe 'alles' bereikbaar is, dat ze alles kunnen, zolang ze zich er maar voor inzetten. Of, anders gezegd, dat ze hun dromen moeten volgen, ookal lijken die niet voor hun weggelegd. Daarnaast hoop ik ze veel zelfvertrouwen, vriendelijkheid, openheid en naastenliefde mee te geven. We leren ze dat ze beleefd moeten zijn tegen anderen en andere mensen niet expres mogen kwetsen. Aan de andere kant hopen we ze ook weerbaarheid mee geven. Belangrijke waarden vinden we verder onafhankelijkheid en zelfredzaamheid in combinatie met een sterk sociaal bewustzijn. En we willen ze natuurlijk veel liefde meegeven: zowel de zekerheid van de onvoorwaardelijke liefde van hun ouders als liefde voor mens, dier en natuur.

En wat niet: negativiteit, meegaandheid, oogkleppen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 14:02:40 #18
121234 Fjolle
Bij twijfel, niet doen!
pi_29444115
Inderdaad roots en wings. Een stevige basis vol zelfvertrouwen en oplossend vermogen om zelf te kunnen en durven vliegen.
Schaapjes aller landen verenigt u.
Veni, vidi, pavi (We came, we saw and we ate grass)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')