abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:51:28 #26
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51131687
Jongens zijn over het algemeen ook een stuk drukker, vind ik.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_51131827
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:49 schreef Sugar het volgende:

[..]

Ja, want het zijn allemaal jochies die je noemt. En volgens mij is dat ook wel echt een tiny little difference.
Dat heb je in de Efteling kunnen zien laatst. Wat een verschil tussen de meisjes en mijn kereltje
Ik vind het opmerkelijk hoe duidelijk dat verschil nu al is.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_51131903
klopt, er zit echt een enorm verschil in. en dan is piet nog een reuzebraaf jongetje, maar nog moet hij op een veel meer lichamelijke, drukke manier z'n energie kwijt dan anna.
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:56:43 #29
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51131965
Ja, snoop, ik moest o.a. aan Morris denken, ja! En dat is eigenlijk ook best een braafje, volgens mij.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 4 juli 2007 @ 14:59:57 #30
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51132096
Hm, het wordt voor mij dus ook een stuk "Get used to it!"
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_51132141
HIj is iig wel netjes opgevoed. Niet staan op de bank, niet zomaar ergens aankomen, aan tafel blijven zitten met eten etc. etc. Natuurlijk mag hij wel rotzooi maken met zijn speelgoed en schreeuwen moet af en toe ook Maar ik denk idd dat de moeder van Moonah's bezoek ook wat opvoeding nodig heeft.
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:04:56 #32
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51132301
Maar doe rotzooi ruimt Morris als welopgevoed kind dan ook weer op, neem ik aan?
Want mij lieten ze vandaag gewoon in de troep achter!
Die vriendin met haar twee zoontjes wilde ook weggaan zonder opruimen, maar toen heb ik zelf gezegd dat ik graag wilde dat ze even zouden helpen opruimen. Dus ja, er ligt ook een (groot) deel bij de betreffende moeders.
pi_51132424
opruimen zijn ze hier ook niet zo'n held in hoor. als ik er op aandring (en soms wat chanteer )helpen ze wel mee, uit zichzelf nooit. maar ik zou inderdaad niet zomaar vertrekken.
pi_51132523
Thuis trachten wij samen op te ruimen en bij anderen moet het. Maandag bij het CB heb ik hem alle blokjes laten opruimen die hij op de grond had gegooid. Dat lijkt mij heel normaal. Op het KDV leren ze trouwens ook opruimen.
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:12:17 #35
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51132552
Kennen jullie het volgende versje?

We ruimen samen alles op
Ik tel van 1 tot 10
En als ik klaar met tellen ben
wil ik echt niets meer zien!

1, 2, 3,.....

Helpt!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_51132671
ah, die ga ik onthouden.
pi_51132677
ja dat kennen wij

En thuis ruimen we ook echt samen op. Ik probeer er op de een of andere manier wel iets leuks van te maken. Dan moet hij bijvoorbeeld aaaaaaaaaalle auto's in een bepaalde doos doen. Dat vindt hij dan wel een uitdaging.
pi_51132710
wij hebben wel een opruim'liedje' dat is overgewaaid van het kdv, maar dat houdt niet veel meer in dan "opruiuiuimen, opruiuiuimen, opruimen allemaal!' of misschien gaat 't nog wel verder maar heb ik de rest gewoon nooit gehoord.
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:19:23 #39
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51132832
Ah, dat is een leuk liedje Suug! Die ga ik ook onthouden!
Krijg aankomend schooljaar groep 1... Iiiiieeeeh! Allemaal net ex-peuters!
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:19:35 #40
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51132839
Die ga ik onthouden. Risico bij Fleur is dan dat alles in d'r grote la verdwijnt. Ohoh.....alarmbellen gaan nu af.... Dus ze doet nu al wat ik doe...... Opruimen is het verplaatsen van rommel tot het geen rommel meer is.
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:20:47 #41
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51132902
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:19 schreef Moonah het volgende:
Ah, dat is een leuk liedje Suug! Die ga ik ook onthouden!
Krijg aankomend schooljaar groep 1... Iiiiieeeeh! Allemaal net ex-peuters!
Allemaal 'fleurtjes' maar dan ook als ze op zijn op en tops kleuter zijn. Oooh, leuk. Zo aanhankelijk.
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:29:14 #42
24188 Belana
kloon van belana
pi_51141730
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 14:46 schreef Moonah het volgende:
Fleur gedraagt zich uitstekend!
Maar ik vind ook dat dat zo hoort eigenlijk...
En nee, ik ga niet doorslaan hoor (hoop ik!), maar even FeedBack is wel fijn!
Want ik kan wel dénken "Zo zou ik het noooooit doen", maar inmiddels ben ik er wel achter dat dat in praktijk tzt vaak anders uitpakt.

Nou, bedankt hoor!
ik pik deze post er even uit. in de praktijk gaan de dingen zeker wel anders dan dat je ze had voorgesteld, maar bepaalde dingen kun je echt wel volhouden.
kijk, de drukte van (zeker jongetjes) peuters, dat is iets waar je in groeit denk ik. dat went wel ofzo.
als je daar (nog) niet in zit, kan het idd een enorme inavsie zijn.
Als Liam lekker aan het rond dazen is op zijn ow zo drukke manier, maar verder geen kwaad doet, dan ga ik daar niet steeds iets van zeggen, dat vind ik niet nodig. Maar hij mag niet met schoenen op de bank en moet ook opruimen als ie ergens troep heeft gemaakt. dat vind ik niet meer dan normaal. dus dat ligt wel aan de ouders vind ik als dat anders gaat
stormy waters...
sailin'
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:36:45 #43
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_51142037
Kai ruimt alleen uit zichzelf op als hij naar bed toe moet (kan hij lekker tijdrekken: "nee mama, nog even dit...) Als wij ergens op visite zijn dan moet hij van mij ook zijn rotzooi opruimen (al dan niet met lichte dwang) en met vieze schoenen op de bank klimmen of om snoepjes zeuren is er zeker niet bij. Hij probeert het altijd wel maar langzaam maar zeker gaan zijn oren een stuk beter werken.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_51143294
Ik dacht daar idd nog over na, je kan van te voren bedenken hoe je het wil maar de praktijk is toch een stuk complexer Mijn ervaring is dat je bij de 99ste keer zeggen: 'nee, je mag niet met je schoenen op de bank, de bank is om op te zitten', je bijna denkt: het heeft geen zin, ik doe dit voor de kat z'n jeweetwel. Maar dan inene bij de 100ste keer hebben ze het door. Opvoeden is herhalen, herhalen, herhalen en een kwestie van doorzetten

En ach, als ze dan eenmaal begrijpen dat ze niet met hun schoenen op de bank mogen, verzinnen ze iets nieuws. Bijvoorbeeld met je nieuwe stiften de Trip-trap kleuren
  woensdag 4 juli 2007 @ 20:15:12 #45
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51143358
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 20:13 schreef snoopy het volgende:

En ach, als ze dan eenmaal begrijpen dat ze niet met hun schoenen op de bank mogen, verzinnen ze iets nieuws. Bijvoorbeeld met je nieuwe stiften de Trip-trap kleuren
En als ze daar dan klaar mee zijn, waren ze weer vergeten dat ze niet met hun schoenen op de bank mochten
pi_51143451
Ik bedoel maar.

Nou Moonah, beetje gerustgesteld?
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:24:25 #47
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51148839
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 20:17 schreef snoopy het volgende:
Nou Moonah, beetje gerustgesteld?
Ehm, ik zal er vást in groeien he???
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:28:19 #48
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_51149010
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:24 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ehm, ik zal er vást in groeien he???
En 't is ook maar een fase

woensdag 4 juli 2007 @ 22:43:38 #49
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_51149684
Moonah, bereid je maar alvast voor op meubels voorzien van prachtige stickertjes, tekeningen op je muren, moddervoeten door het hele huis, stiekeme snoeperds uit de suikerpot, afgerolde wc-rollen, kaalgeplukte planten (mama, moooooie bloemuh), etc
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:45:50 #50
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51149786
DAt dekt de lading wel een eindje ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')