abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 mei 2007 @ 11:38:39 #1
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49718329
Vervolg van Het peutertopic [2-4 jaar] deel 8

Peuters:

8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne en Sc0rPi0n
***24 juli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie***
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician en gemeenkaboutertje
14 augustus 2003: Fleur, dochter van Chacama
***15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny***
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
5 september 2003: Samara, dochter van senesta
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
26 september 2003: Eleni, dochter van rameijer
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Ireth
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
25 februari 2004: Kim, dochter van Itsmylife en Days-Of
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
14 mei 2004: Jenthe, dochter van Jepali
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
9 juli 2004: Sander, zoon van LovelyLady
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
31 december 2004: Randy, zoon van Mammietje
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
01 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
8 maart 2005: Michelle, dochter van hestria
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van KD-fotografie (vroeger snakelady)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 01-07-2007 18:03:25 ]
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 24 mei 2007 @ 11:39:46 #2
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49718366
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 11:32 schreef debuurvrouw het volgende:
goeiemorgen....

ik post al wel een tijdje op Fok!, maar ben nu pas aangeland hier in oud..

maar het lijkt me heel gezellig hier ook mee te kletsen. heb drie zonen (waarvan de jongste nu even in een driftbui schiet.. )
daan van augustus 99, bas van juli 01 en Bram van maart 04.

dus... daar ben ik dan...
En mijn reactie was: Welkom, debuurvrouw!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:11:50 #3
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_49719541
doe ik ff een teeveepee
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_49742224
Welkom Buuv en Bram met grote broers!
Logisch dat Bram meteen in de stress schiet als je je hier aanmeldt. Die voelt de bui natuurlijk al hangen dat je hier allemaal privékwesties van hem te grabbel gaat gooien!

Dit is avond nummer zoveel op rij dat Randy op dit tijdstip nog niet slaapt. Doet er ook niet toe of hij nu smiddags wel of niet slaapt, hij houdt gewoon vol.
pi_49771431
welkom debuurvrouw!

We hebben de uitslagen van de bloedtesten binnen. Bij de voedngsstoffen kwam er niks uit was de arts zelf ook verbaasd over en nu krijgen we dus huidtesten, alleen is e wachttijd daarvan 3 tot 4 maanden als daar niks uitkomt dan word het een opname op de provocatie unit en krijgt hij dus e dingen waar hij op reageert te eten.
Wel is uit de test gekomen dat hij huisstofmijtallergie heeft. Dit verklaart de prutneus en benauwdheid enzo. We krijgen alles opgestuurd om het huis te saneren (huisstofmijtsaneringsplan) en dus alles zo huisstofvrij mogelijk te maken.
pi_49771725
Dat had ik dus een aantal weken geleden ook bij morgaine. Gingen we bloed laten prikken voor allergie onderzoek hadden ze moeite met prikken (echt heel zielig voor morgaine) beetje bloed wat ze hadden hebben ze wel kunnen onderzoeken op pinda / noten allergie en daar kwam ook niks naar uit maar geef haar pindasaus, pindakaas, andere noten of spijs van kerstbrood/gevulde koek en ze krijg uitslag over haar hele lichaam en krabt der stuk. Snap het nog steeds niet dat er niks uit bloedonderzoek kwam. Nu moeten we ergens eind juni weer langs de allergie/astma arts en moet er opnieuw bloed worden geprikt voor allergie onderzoek.
pi_49776242
Frustrerend Anitra en Faja... lijkt me inderdaad al zielig die kleintjes te laten prikken en als er dan ook nog niets uitkomt terwijl je zelf redelijk overtuigd bent dat ze wel allergisch zijn... Ik dacht trouwens ook ergens gelezen te hebben dat die bloedtesten de eerste jaren nog niet betrouwbaar zijn? Ook behoorlijk frusti dat vervolgonderzoeken zo lang moeten duren trouwens.
Huisstofmijtsaneringsplan.... mooi scrabblewoord Anitra! Zal wel meer inhouden dan alleen zorgen dat je zo min mogelijk stoffen materialen in huis hebt en regelmatig een stoflapje door het huis haalt als je er info over opgestuurd krijgt? Ben wel nieuwsgierig wat dat inhoudt eigenlijk.
pi_49776635
Ik ben ook allergisch voor huisstofmijt en dat betekent o.a. geen vloerbedekking, geen stoffen gordijnen, bed (matras) liefst dagelijks stofzuigen, stof vrij houden van huis. En zo zijn er nog meer dingen die je kan doen om zo veel mogelijk mijt buiten de deur te houden.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 14:28:31 #9
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49791368
het is idd plan om het huis aan te passen op zijn allergie.
Faja dat is prut, het kan zijn dat er dan nog steeds niks uit komt, maar zolang ze een reactie heeft niet geven. waarschijnlijk dat de arts na nog een bloedtetst ook een huistest gaat doen.
Gisteravond toen we ff rustig zaten kwamen er dingen ineens naar boven wat de arts nog meer gezegd had, dus puf, neusspray en pillen in de buurt voor als we een reactie krijgen, ze was erg verbaasd dat we nog niks gekregen hadden behalve de puf dan.

-edit- dit was Anitra dus die bij evenstar is en zo lekker naar pinkpop gaat
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_49920726
jeeeeuj Jordy kan in het nieuwe schooljaar starten op de creche!

En hij kan ook nog springen opeens, de hele dag door hebben we dus een pingpongjordy in huis.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_49925760
Hahaha - een pingpongjordy. Wat herkenbaar... Elise bleef toen ook springen, al heel snel met beide voeten los van de grond. (Nu huppelt ze steeds; dat kan ze ook sinds de vakantie)
pi_49926075
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:49 schreef Bright het volgende:
Hahaha - een pingpongjordy. Wat herkenbaar... Elise bleef toen ook springen, al heel snel met beide voeten los van de grond. (Nu huppelt ze steeds; dat kan ze ook sinds de vakantie)
Daar wachten we nog wel ff mee om dat te oefenen. Hij is zo al vermoeiend genoeg ;')
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  zaterdag 2 juni 2007 @ 21:04:40 #13
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_50042112
Hebben jullie peuters ook veel ongelukjes?

Jolie heeft zo'n pechweek. Maandag waren we in het zwembad. Jolie wilde de hele tijd van zo'n hoge glijbaan, ik niet maar omdat ik niet lullig wilde doen toch maar gedaan. Ze mag zulke dingen altijd van A. dus het is stom als ik niet wil. Ging best goed, paar keer gedaan en Jolie vond het erg leuk. Dus nog een keer, ging ze boven zitten vergat ze zich vast te houden en gleed zonder mij naar beneden. Zo'n kind is makkelijk in te halen maar ik stond echt verstijfd van de schrik. Een meneer, die achter mij stond, ging er wel achter aan. Hij had d'r echt in de eerste bocht al te pakken, dus het viel best mee. Maar het idee, niet normaal stomme fout van mij ook. Maar ja dat bedenk je ook niet van te voren.... Ze had zelf overigens niets door. Ze dacht dat die meneer me had ingehaald. Ze vond het wel grappig.

Donderdag zat ze op school met d'r hand tussen een kastdeurtje. Ik was toevallig aan het helpen daar, toen de hulpjuf een kastje dicht wilde doen. Er zat wel zo'n veiligheidsding op maar ze had d'r hand aan de smalle kant. Het viel gelukkig wel mee. Een beetje dik en vooral geschrokken.

En eind van de middag vandaag, waren we in een speeltuintje. Jolie wilde steeds op een glijbaan, eerst kon ze nooit zelf het trapje op maar omdat ik d'r boven m'n hoofd moet tillen (ja, zo hoog ) vond k laatst dat ze het zelf maar moest proberen. Er waren ook andere kinderen en toen heeft ze afgekeken hoe dat moest. Kon ze best. Vanmiddag dus ook, ik bleef er steeds achter staan. Maar ja, ze wilde zo graag zelf en dat ik dan voor bij de glijbaan zou wachten. Alle andere kindjes doen het ook.....en ze is nooit misgestapt, dus tja, proberen maar. Ging helemaal goed. Heel vaak zelfs, ze mocht nog drie keer en dan zouden we naar huis gaan. En dan ineens, vanuit het niets, zonder aanleiding, gaat het mis bij de bovenste trede. Echt echt afgrijselijk. Ondersteboven en met d'r hoofd er onder tegen aan. Doffe knal...en godzijdank brullen en zelf opstaan. Ze is echt overal blauw, nog naar de huisartsenpost geweest want d'r hand en enkel zijn dik maar er is niks gebroken gelukkig. Na het eten vroeg ze of we weer terug zouden gaan, ze mocht immers nog drie keer

Ik weet dat die dingen er allemaal bij horen maar echt, ik schrik er zo van. Zulke ongelukjes en niks hebben. Zelf is ze er veel minder van onder de indruk en dat terwijl ze niet zo heel stoer is en best voorzichtig met klimmen enzo. Maar toch. Brrrrrrrrrr.

En het voelt een beetje gek om dit zo te posten omdat ik de laatste tijd niet zo veel meepost maar ja, ik hoop niet dat iemand dat vervelend vindt.
  Jubileum moderator zaterdag 2 juni 2007 @ 21:21:51 #14
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50042518
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 21:04 schreef Luchtbel het volgende:

En het voelt een beetje gek om dit zo te posten omdat ik de laatste tijd niet zo veel meepost maar ja, ik hoop niet dat iemand dat vervelend vindt.
Niet meer voor verontschuldigen hoor! er zit geen postverplichting aan FOK vast!

Iris heeft ook zulke ongelukken inderdaad maar dat komt ook omdat ze nergens bang voor is. Regelmatig moet ik haar uit bomen plukken, van constructies (stoel-op-tafel of kussen-op-stoel-op-tafel) plukken of waarschuwen dat springen vanaf een hoge stoel niet de bedoeling is. Zeer ondernemend kind, dus veel blauwe plekken, schaafwonden etc.
Rottig is dat he?
Eva heeft hele slechte motoriek dus die valt al om als er een vlieg aankomt, en die heeft helemaal benen vol schaafwonden en blauwe plekken.
Het schijnt erbij te horen.

Ik vind het wel heel stoer dat ze gelijk terug wilde naar de glijbaan, want ze mocht toch 3 keer.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_50042947
Natuurlijk schrik je van zulke ongelukken en ongelukjes. Ik herken je gevoel en schrik wel, alleen ligt het bij Morris vaak weer op een ander vlak: ziek zijn en/of andere lichamelijke ellende.
Donderdag was voor de 4e keer zijn elleboog uit de kom, op moederdag in het ziekenhuis met ademhalingsproblemen, eczeem dat vaak ontstoken raakte van het krabben, pindakaas eten terwijl hij allergisch is etc. etc. We zitten vaker bij de dokter of in het ziekenhuis dan me lief is
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 2 juni 2007 @ 21:51:28 #16
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50043274
Oh bah, wat een nare ongelukjes. Zo hard vallen, lijkt me echt eng om te zien, ja. Gelukkig hebben we dat helemaal niet vaak met Maria, die is alleen die keer op haar tanden gevallen, maar verder niks. Hopelijk heeft Jolie de rest van het jaar geen ongeluksweken meer.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 21:56:06 #17
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_50043396
Hier ook een kind met continu rare ongelukjes. Ballonnen die precies op zijn neus kapotknallen, struikelen over zijn eigen voeten, een bal tegen zijn hoofd omdat hij hem een beetje ongelukkig in de lucht gooit, van de glijbaantrap afvallen omdat hij én zijn trein én weer die bal mee de trap op wil nemen, toch iets te dicht bij de schommel komen terwijl het buurmeisje erop zit en: boem.... botsing, achterover kiepen terwijl hij op zijn loopauto zit, etc. En steeds blijft het hooguit bij een blauwe plek. Als ik zo om me heen kijk zijn de meeste peutertjes van die pechvogels. Volgens mij omdat ze zo op gaan in hun spel waardoor ze zich totaal niet bewust zijn van enig gevaar.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_50043549
Ha fijn... Luchtbel zwengelt het peutertopic weer eens aan!

Heel herkenbaar Luchtbel! Hier ook aan de lopende band ongelukjes. Gelukkig niet zo heftig als met Jolie vanmiddag. (Hoewel de keer dat ik Randy's vingers tussen de scharnierkant van de deur kneep een paar maanden terug me nog voor de geest staat alsof het gisteren was! )
Neem vandaag. Vanmorgen wilde hij tegelijk met Tinka iets van de grond pakken. Resultaat: kopstoot waarbij Randy een tand door de lip had. Huilen, kus erop, 5 min. later dikke lip. Broodje eten en meneer bijt op tong. Brullen en hij wou er een kusje op maar dat is wat lastig achter op de tong he? Dus maar kusje naar binnen geblazen! Toen kwamen opa en oma die vandaag bleven totdat ze op bed gingen en die 'moesten zo nodig' ook aandacht aan Tinka besteden wat Randy erg slecht verteren kan. Dus hij werd steeds drukker, wilder en roekelozer dus toen Tinka even met zijn boerderij wilde spelen (samen met oma) rukte hij het ding uit haar handen... jawel... weer tand door de lip! Nu de andere kant en flink bloeden deze keer. Desondanks toch maar kus er op. ("Doet het nu niet meer pijn?" ) Het dik-worden van de lip viel mee trouwens of het viel niet op omdat de andere kant ook al dik was!

Over het aantal keren vallen op een dag schrijf ik maar niet eens. Hij moet donderdag weer naar de chiropractor (na een half jaar) en wil toch even dat ze goed naar de stand van zijn voeten kijkt. Hij liep vandaag op blote voeten buiten en het viel me op dat hij echt extreem op de binnenkant van zijn voeten staat. Alsof zijn enkels naast zijn voeten staan echt. Dus toch maar even naar laten kijken.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 22:02:08 #19
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_50043579
Hier ook van die ongelukjes, hoor Bij de Ikea: stunten op de bank --> eraf vallen, precies met haar wang/jukbeen op de betonnen vloer Gelukkig viel het achteraf mee.
Of een aantal maanden geleden: mevrouw let niet op en loop met haar voorhoofd tegen de schuur aan, bloeden als een rund, gillen als een speenvarken. En nu heeft een litteken op haar voorhoofd, echt in het midden gewoon een putje..

Zeggen jullie peuters wel eens tegen je dat je niet lief bent? Amber zegt dat regelmatig En als ik dan vraag waarom dat zo is, zegt ze dat ze me eng vindt
Of ze zegt: "Ik ben niet jouw vriend" of "ik ben wel pappa's vriend"
Ik probeer me er niet zoveel van aan te trekken, maar ik vraag me natuurlijk wel af waar dat vandaan komt Ze zou het toch niet echt menen?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zaterdag 2 juni 2007 @ 22:13:53 #20
3142 m@x
pi_50043941
Oh die komt hier ook regelmatig voorbij hoor LadyS, vooral als ie net straf heeft gehad. Ik denk dat Kai het op het moment zelf wel meent (want dan ben ik namelijk ook niet lief). Gelukkig vindt hij me na een minuut of vijf weer zijn "lievelieve"
  zaterdag 2 juni 2007 @ 22:21:16 #21
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_50044159
Lb 1 en al herkenning Zoë zit ook regelmatig onder de blauwe plekken gebeuren de raarste simpelste ongelukjes je kunt daar gewoon niets aan doen.

Zoë zegt wel eens dat ik niet lief ben omdat ik boos kijk dat kan. Ook hier is het "vriend"gebeuren ook maar dan op de manier wij zijn meisjes en papa niet he. Als er dan dingen mogen komt het omdat wij meisjes zijn en mag papa niet mee doen of omdat zij baas is.

Denk eerder dat dat er gewoon bij hoort en misschien wel een beetje uitlokking is om je reactie. Zo begint papa er dan mee te bemoeien en dat vindt ze gewoon geweldig.
pi_50044324
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 22:02 schreef LadyS het volgende:
Zeggen jullie peuters wel eens tegen je dat je niet lief bent? Amber zegt dat regelmatig En als ik dan vraag waarom dat zo is, zegt ze dat ze me eng vindt
Of ze zegt: "Ik ben niet jouw vriend" of "ik ben wel pappa's vriend"
Ik probeer me er niet zoveel van aan te trekken, maar ik vraag me natuurlijk wel af waar dat vandaan komt Ze zou het toch niet echt menen?
Ik ben ook gestopt met vragen of hij me nog lief vindt, want ik krijg net zo vaak ja als nee te horen! Ik denk dat het reactie uitlokken is (hoe reageert iemand als ik iets zeg) en dat jij veilig genoeg bent om verschillende teksten uit te proberen? En daarbij.... over dat eng: het valt me bij Randy wel eens op dat je DENKT dat hij bepaalde begrippen snapt en dat hij ze vervolgens gebruikt in een context die totaal niet klopt. Hij heeft het tegenwoordig bijvoorbeeld over 'oude winkel' als hij de supermarkt bedoelt waar we altijd heen gaan. 'Eng' is ook zo'n vaag begrip. Je kan het niet vastpakken, je kan het niet uitleggen (want 'iets waarvoor je bang bent'; wat is bang dan? ) en de 1 vindt iets wel eng wat de ander fantastisch vindt. Misschien probeert ze zo uit te vinden of 'eng' is wat ze denkt dat het is?
Aan de andere kant... misschien ben je ook best eng natuurlijk...
  zaterdag 2 juni 2007 @ 22:32:44 #23
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_50044484
Oh die ongelukken gebeuren dus echt overal. Man man man, echt hart in keel iedere keer. Ze valt sowieso vaak en knalt overal tegenaan. En dan nog zulke dingen erbij. Ai.

LadyS ik denk ook echt dat het uitlokken van je reactie op zoiets is hoor.

Jolie zegt overigens altijd als ik zeg dat ik iets niet goed of leuk vind 'maar je bent niet boos, je bent lief.'
pi_50044541
Morris staat regelmatig met een vingertje te verkondigen dat mama of papa stout is
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 2 juni 2007 @ 22:35:41 #25
3142 m@x
pi_50044570
Kai ook en dan moet ik naar de gang toe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: