Noodzaak? Leg eens uit.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:51 schreef jordeeeh het volgende:
ehm nee. niet vraatzucht, noodzaak.
Ok, dat is duidelijk.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:47 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Een leeuw is niet hypocriet daar een leeuw niet rationeel over zijn eigen gedrag kan redeneren.
Ik benut die gave optimaal, ik rationaliseer dat ik vlees lekker vind en dat ik het nodig heb.quote:Een mens kan dat wel. Dat is een bijzondere gave. En een mens die die gave optimaal benut stijgt in zijn menswaardigheid. Dat geldt dus niet voor vleeseters.
Waar heb jij vlees voor nodig?quote:Op zondag 1 juli 2007 23:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ok, dat is duidelijk.
[..]
Ik benut die gave optimaal, ik rationaliseer dat ik vlees lekker vind en dat ik het nodig heb.
Volgens die redenering is een mens dus ook een herbivoor. Het is dus allebei, vandaar de term omnivoor. Dit punt is dus verder irrelevant.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:46 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Op het moment dat je in staat bent vlees te verteren ben je een carnivoor. Op het moment dat je in staat bent om daarnaast ook plantaardig voedsel te verteren, ben je een omnivoor. Een mens is een omnivoor en dat behelst dus ook het feit dat de mens een carnivoor is.
Nee, je leert maar eens wat terug te doen voor moeder natuur. Niet altijd je keuzes baseren op wat het beste is voor jou, egoïst!quote:Op zondag 1 juli 2007 23:52 schreef gewoon_doen het volgende:
Als je het nou bracht vanuit een gezondheidskwestie...ok.
Voor mijn vitamines en andere belangrijke stoffen.quote:
Neus is ook gemaakt om te ruiken maar jij ruikt toch ook niet overal aan ?quote:Op zondag 1 juli 2007 23:53 schreef ScienceFriction het volgende:
De mens heeft een gebit dat is gemaakt om onder andere vlees te eten![]()
Een mens is ook gebouwd om concurrende soortgenoten uit te schakelen. Rechtvaardigt dat moord?quote:Op zondag 1 juli 2007 23:53 schreef ScienceFriction het volgende:
De mens heeft een gebit dat is gemaakt om onder andere vlees te eten![]()
Ik ruik wat in mijn bereik isquote:Op zondag 1 juli 2007 23:54 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Neus is ook gemaakt om te ruiken maar jij ruikt toch ook niet overal aan ?
Wetenschappelijk onderzoek heeft al lang aangetoond, dat de noodzakelijk stoffen die in vlees zitten, rijkelijk in plantaardig voedsel kan worden gevonden.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Voor mijn vitamines en andere belangrijke stoffen.
Een mens hoeft geen soortgenoten uit te schakelen om te overleven. Wezenlijk verschil.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:54 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Een mens is ook gebouwd om concurrende soortgenoten uit te schakelen. Rechtvaardigt dat moord?
Ethisch gezien vanuit de teleologisch kant: jawohl, ganz sicher ja!quote:Op zondag 1 juli 2007 23:54 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Een mens is ook gebouwd om concurrende soortgenoten uit te schakelen. Rechtvaardigt dat moord?
Een mens hoeft ook geen vlees te eten om te overleven. Your point is?quote:Op zondag 1 juli 2007 23:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Een mens hoeft geen soortgenoten uit te schakelen om te overleven. Wezenlijk verschil.
Ja dat weet ik. Maar ik kies er voor om geen gebruik te maken van die alternatieven.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:55 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Wetenschappelijk onderzoek heeft al lang aangetoond, dat de noodzakelijk stoffen die in vlees zitten, rijkelijk in plantaardig voedsel kan worden gevonden.
De verpakking en smaak is dan alleen wat anders...quote:Op zondag 1 juli 2007 23:55 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Wetenschappelijk onderzoek heeft al lang aangetoond, dat de noodzakelijk stoffen die in vlees zitten, rijkelijk in plantaardig voedsel kan worden gevonden.
Wrong, wrong, wrong. Als je ALLEEN vlees NODIG hebt om te overleven , ben je een carnivoor. Als je vlees en vegetatie NODIG hebt om te overleven, ben je een omnivoor. Een mens kan makkelijk zonder 1 van beide. Ga terug naar school ofzo.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:52 schreef Buschetta het volgende:
Je had ze niet moeten uitleggen wat ik bedoelde met die carnivoren..... Je moet ze voor zichzelf leren denkenMaar gezien de uitkomsten van wetenschappelijk onderzoek zal het wel een dag duren eer ze uberhaupt de weg vinden naar dit vervolg topic.
dat groentes vies zijnquote:Op zondag 1 juli 2007 23:56 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Een mens hoeft ook geen vlees te eten om te overleven. Your point is?
In onze huidige westerse maatschappij niet. Maar in minder ontwikkelde gebieden wel.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:56 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Een mens hoeft ook geen vlees te eten om te overleven. Your point is?
Dus je kiest er voor om toe te staan dat levende wezens onnodig worden gedood voor jouw genot. Zoals ik al zei: barbaars. En zoals ik al zei: hypocriet wanneer je weent om je moeder die opgegeten wordt door een stel kanibalen.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja dat weet ik. Maar ik kies er voor om geen gebruik te maken van die alternatieven.
Vegetariers kunnen niet sporten, omdat ze zo zwak zijn, want ze eten geen vlees.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:56 schreef Buschetta het volgende:
Even samenvatten wat we in het vorige topic hadden vastgesteld.
- Dat vegetariers volgens wetenschappelijk onderzoek een hoger I.Q hebben gemiddeld.
- Vleeseters zijn aggresief en willen andersdenkenden zelfs geweld toebrengen.
- Voorbeelden van wetenschappelijke doorbraken die werden misbruikt door vleeseters.
- Vleeseters hebben een sterke bijna ziekelijke neiging om hun vleeseten te verdedigen.
O ja ik snap 'm.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:54 schreef Buschetta het volgende:
Neus is ook gemaakt om te ruiken maar jij ruikt toch ook niet overal aan ?
En omdat men daar wel vlees nodig heeft, moeten we het hier ook eten?quote:Op zondag 1 juli 2007 23:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
In onze huidige westerse maatschappij niet. Maar in minder ontwikkelde gebieden wel.
Je vergelijkt het één met iets totaal anders...quote:Op zondag 1 juli 2007 23:57 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Dus je kiest er voor om toe te staan dat levende wezens onnodig worden gedood voor jouw genot. Zoals ik al zei: barbaars. En zoals ik al zei: hypocriet wanneer je weent om je moeder die opgegeten wordt door een stel kanibalen.
Mensen zijn van nature hypocriet, dat komt nou eenmaal door die vervelende emoties. Maar dat heeft er nu even niets mee te maken, het gaat er om dat ik het niet onnodig vind dat die dieren worden gedood, ik heb het vlees namelijk nodig.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:57 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Dus je kiest er voor om toe te staan dat levende wezens onnodig worden gedood voor jouw genot. Zoals ik al zei: barbaars. En zoals ik al zei: hypocriet wanneer je weent om je moeder die opgegeten wordt door een stel kanibalen.
Als je later groot bent leer je wellicht dat een penis is gemaakt om je ook voort te kunnen planten. Al hoop ik vanuit humaan oogpunt dat dat niet gebeuren zal.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:57 schreef Leef het volgende:
[..]
O ja ik snap 'm.
Piemel is ook gemaakt om mee te plassen, maar toch doe ik er ook andere dingen mee.
Sporten is dan ook bij uitstek een activiteit voor primitieve primaten, niet voor hoog ontwikkelde intellectuelen.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:57 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Vegetariers kunnen niet sporten, omdat ze zo zwak zijn, want ze eten geen vlees.
Veeg je reet af met die planten, homo.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:55 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Nee. Maar ik wil hiermee aangeven dat er niets mis is met 'barbaars' zijn.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:58 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
En omdat men daar wel vlees nodig heeft, moeten we het hier ook eten?
Tig voorbeelden van dieren die hun eigen soort eten hoor.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je vergelijkt het één met iets totaal anders...
Welke diersoorten vermoorden soortgenoten, eten soortgenoten (ga nu niet praten over die ene spin)
Vind je leeuwen en andere vleesetende dieren ook verwerpelijk? Niet dat ik probeer aan te tonen dat de mens zo goed bezig is maar je brengt niet echt sterke argumenten zo naar voren
Koeien, bijvoorbeeld, hebben 2 doeleinden: melk produceren en opgegeten worden door mensen.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:58 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
En omdat men daar wel vlees nodig heeft, moeten we het hier ook eten?
Bron?quote:Op zondag 1 juli 2007 23:56 schreef Buschetta het volgende:
- Dat vegetariers volgens wetenschappelijk onderzoek een hoger I.Q hebben gemiddeld.
- Voorbeelden van wetenschappelijke doorbraken die werden misbruikt door vleeseters.
- Vleeseters hebben een sterke bijna ziekelijke neiging om hun vleeseten te verdedigen.
Verder:quote:Op zondag 1 juli 2007 23:56 schreef Buschetta het volgende:
Even samenvatten wat wein het vorige topic hadden vastgesteld.
Ik blijf je standpunten hoogstens interessant vinden, ik lach me regelmatig dood achter m'n pc.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:59 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Sporten is dan ook bij uitstek een activiteit voor primitieve primaten, niet voor hoog ontwikkelde intellectuelen.
Nog wat constructiefs te melden, lapschwanz?quote:Op maandag 2 juli 2007 00:00 schreef De_Postbode het volgende:
[..]
Veeg je reet af met die planten, homo.
quote:Op maandag 2 juli 2007 00:01 schreef Leef het volgende:
[..]
Verder, even voor de duidelijkheid:
Wij Vleeseters planten ons niet voort, wij Vlezen ons voort.
Inderdaad... Minder testosteron, mindere kwaliteit van het zaad en minder voortplantingskansen... Evolutionair gezien een beetje wankel, niet?quote:Op zondag 1 juli 2007 23:59 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Sporten is dan ook bij uitstek een activiteit voor primitieve primaten, niet voor hoog ontwikkelde intellectuelen.
Weer een typisch voorbeeld van een primaat die door middel van het noemen van sexuele voorkeur. Wat in de ogen van de genoemde primaat een scheldwoord is door onderontwikkeling. De slimmere vegetarier probeert te verlagen tot zijn niveau.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:00 schreef De_Postbode het volgende:
[..]
Veeg je reet af met die planten, homo.
Nee, maar ik erger me aan je belerend gezeur.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:02 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Nog wat constructiefs te melden, lapschwanz?
quote:Op maandag 2 juli 2007 00:03 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Weer een typisch voorbeeld van een primaat die door middel van het noemen van sexuele voorkeur. Wat in de ogen van de genoemde primaat een scheldwoord is door onderontwikkeling. De slimmere vegetarier probeert te verlagen tot zijn niveau.
Erg typisch gedrag.
Nuff said.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:01 schreef Leef het volgende:
[..]
Verder:
- Vegetariers kunnen niet spellen
- Vegetariers snappen geen grapjes
- Vegetariers hebben een beetje beperkt verstand, maar denken toch dat ze eigenlijk superieur zijn!
- Vegetariers zijn o zo makkelijk uit te lokken voor een heerlijke Flamewar waarvan ze zelf niet begrijpen dat ze alleen maar voor vermaak gebruikt worden
- Vegetariers vinden de meest verschrikkelijke massavernietigingswapens uit en doden daarmee meer mensen dan er ooit in de wereldgeschiedenis op 1 dag zijn gedood in een oorlog
- Vegetariers voeren de meest vernietigende wereldoorlog ooit, waarin tientallen miljoenen mensen op beestachtige wijze zijn vermoord
![]()
Verder, even voor de duidelijkheid:
Wij Vleeseters planten ons niet voort, wij Vlezen ons voort.
Evolutionair gezien wellicht, maar gelukkig staat de mens vrijwel boven de evolutie. Geniale vegetarische breinen zullen uiteindelijk in staat zijn om de mens genetisch te ondersteunen doormiddel van genetische modificatie. Het is een win-win situatie.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:02 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Inderdaad... Minder testosteron, mindere kwaliteit van het zaad en minder voortplantingskansen... Evolutionair gezien een beetje wankel, niet?
Om maar even een duit in het zakje te doen: "Gelukkig, er zijn ook vegetariërs waar je om kan lachen."quote:Op maandag 2 juli 2007 00:03 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Weer een typisch voorbeeld van een primaat die door middel van het noemen van sexuele voorkeur. Wat in de ogen van de genoemde primaat een scheldwoord is door onderontwikkeling. De slimmere vegetarier probeert te verlagen tot zijn niveau.
Erg typisch gedrag.
Dat kan ik mij voorstellen. Maar ik ben niet voor niets belerend. Ik bèn intellectueel superieur aan jouquote:Op maandag 2 juli 2007 00:03 schreef De_Postbode het volgende:
[..]
Nee, maar ik erger me aan je belerend gezeur.![]()
Nogal een ambitieuze uitspraak. Enig bewijs?quote:Op maandag 2 juli 2007 00:04 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Evolutionair gezien wellicht, maar gelukkig staat de mens vrijwel boven de evolutie.
En weer wat geleerd vandaag:quote:Op maandag 2 juli 2007 00:03 schreef Buschetta het volgende:
Erg typisch gedrag.
- 'vegetariërs' schrijf je met een trema.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:01 schreef Leef het volgende:
- Vegetariers kunnen niet spellen
quote:Op maandag 2 juli 2007 00:03 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Erg typisch gedrag.
Dit is ongeveer net zo'n nutteloze discussie als roken vs niet roken.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:56 schreef Buschetta het volgende:
- Dat vegetariers niet-rokers volgens wetenschappelijk onderzoek een hoger I.Q hebben gemiddeld.
- VleesetersRokers zijn aggresief en willen andersdenkenden zelfs geweld toebrengen.
- Voorbeelden van wetenschappelijke doorbraken die werden misbruikt door vleesetersrokers.
- Vleeseters rokers hebben een sterke bijna ziekelijke neiging om hun vleeseten gerook te verdedigen.
Maar neuken, ho maar...quote:Op maandag 2 juli 2007 00:04 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Evolutionair gezien wellicht, maar gelukkig staat de mens vrijwel boven de evolutie. Geniale vegetarische breinen zullen uiteindelijk in staat zijn om de mens genetisch te ondersteunen doormiddel van genetische modificatie. Het is een win-win situatie.
Ok, moving on, waarom zijn vegetariërs dan intellectueel superieur in jouw ogen? Omdat je vind dat het doden van dieren zinloos is?quote:Op maandag 2 juli 2007 00:05 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Dat kan ik mij voorstellen. Maar ik ben niet voor niets belerend. Ik bèn intellectueel superieur aan jou.
Wees niet bang, ik voel me absoluut niet aangevallen door je uitlatingen. Niet in de laatste plaats omdat je pogingen tot het schetsen van profielen zelfs nog te dom zijn om gebruikt te worden in een Naked Gun film.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:04 schreef Leef het volgende:
goh ik begin me oprecht af te vragen wie er achter die bruschetta en zwambtenaar zitten, dat moeten wel twee zulke ontzettend domme wichten zijn.
16, blond en quasi intellectuele breezer types schat ik zo in. VMBO+ zeg maar.
Eigenlijk heel naar van me om ze zo te pesten, maar ik ben in een pest bui geloof ik
Gelijk. Deze verstandige omnivoor gaat slapie-slapie doen.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:04 schreef Schijtgeit het volgende:
Nuff said.
Hitler was overtuigd vegetariër.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:50 schreef zwambtenaar het volgende:
Vleeseters zijn barbaren. Ze doden andere levende wezens niet uit noodzaak, maar uit vraatzucht.
Ah, uitstekende films. Dat is nog eens echte kost voor de vegetaristische elite onder ons.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:07 schreef zwambtenaar het volgende:
Niet in de laatste plaats omdat je pogingen tot het schetsen van profielen zelfs nog te dom zijn om gebruikt te worden in een Naked Gun film.
Wellicht als je je webcam aanzet (bij gebrek aan spiegels) kan je zien dat er een puisterige (door hamburgers) nerd zit die denkt dat hij de boventoon voert in een zinloze discussie. En zelfs denkt te winnnen door telkens dezelfde minder gewiekste argumentatie te gebruiken om z'n vlees etende ego te vergroten.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:04 schreef Leef het volgende:
goh ik begin me oprecht af te vragen wie er achter die bruschetta en zwambtenaar zitten, dat moeten wel twee zulke ontzettend domme wichten zijn.
16, blond en quasi intellectuele breezer types schat ik zo in. VMBO+ zeg maar.
Eigenlijk heel naar van me om ze zo te pesten, maar ik ben in een pest bui geloof ik
En die vleesberg die je moeder heet?quote:Op maandag 2 juli 2007 00:09 schreef nightfall het volgende:
anders krijgen de koeien de overhand,. die beesten blijven maar neuken joh,. we komen anders nooit van die vleesberg af,. ze zouden me verdomme een lintje moeten geven,. ik offer me gvd elke avond op om ervanaf te komen
claim niet dat ik wel kan spellenquote:
Die kun je ook gewoon opeten hoor...quote:Op maandag 2 juli 2007 00:10 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
En die vleesberg die je moeder heet?
Ja, en ik heb honger dus kijk maar uit!quote:Op zondag 1 juli 2007 23:50 schreef zwambtenaar het volgende:
Vleeseters zijn barbaren. Ze doden andere levende wezens niet uit noodzaak, maar uit vraatzucht.
Zeer intelligente opmerking, inderdaad.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:10 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Oh, dus dat was je aan het doen. Nou wat heb je ons voor de gek gehouden zeg. Je hebt je punt bewezen hoor, wat zijn we toch dom.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:09 schreef Buschetta het volgende:
en met omgekeerde psychologie te sturen.)
Had je niet met zo'n lompe stelling moeten komen, kwezel.quote:
hey!,. niks over me'n slanke moeder he eikeltjeseter..quote:Op maandag 2 juli 2007 00:10 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Ja ik moet nou echt gaan slapen. M'n moeder roept dat ik naar m'n kamer moet. Welterusten!quote:Op maandag 2 juli 2007 00:09 schreef Buschetta het volgende:
Wellicht als je je webcam aanzet (bij gebrek aan spiegels) kan je zien dat er een puisterige (door hamburgers) nerd zit die denkt dat hij de boventoon voert in een zinloze discussie. En zelfs denkt te winnnen door telkens dezelfde minder gewiekste argumentatie te gebruiken om z'n vlees etende ego te vergroten.
(oftewel ... You've been p'nded door Buschetta. Bedankt voor de leuke reacties. Lees ze nog maar eens terug dan zie je dat ik degene ben die de flames begon en jij reageerde daar erg grappig op. Alsof ik ook maar een van m'n argumenten meende. Wat maakt mij het nou uit wat anderen van me vinden. Tja vleeseters zijn makkelijk te lokken voor een flame war en met omgekeerde psychologie te sturen.)
Weltrusten
Mensen zijn geen kannibalen. Misschien in uiterste noodzaak.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:10 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Heel topic een beetje de semi-intellectueel uithangen en vervolgens over z'n moeder beginnen...quote:Op maandag 2 juli 2007 00:10 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Het bekende ad hominemquote:Op maandag 2 juli 2007 00:11 schreef Ringo het volgende:
[..]
Had je niet met zo'n lompe stelling moeten komen, kwezel.
Wat een toonbeeld van superioriteit toch, op de man spelen.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:10 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Echt weer zo'n typisch intelligente vegetarische opmerking.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:10 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn vraag, melkmuil.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:13 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Het bekende ad hominem.
Zo zo, met drogredenen kom je er wel hoor.
Je mag mijn hotdog anders wel eens in je mond nemen.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:14 schreef ScienceFriction het volgende:
Ik lust overigens we een zwamburger...
Melkmuil? Ik vind dat geen manier van doen, hoe jij bezig bent. Waar is je fatsoen gebleven, druiloor?quote:Op maandag 2 juli 2007 00:15 schreef Ringo het volgende:
[..]
Je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn vraag, melkmuil.
Ik dacht jij vegetariër wasquote:Op maandag 2 juli 2007 00:15 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Je mag mijn hotdog anders wel eens in je mond nemen.
Verspil je tijd niet aan de reguliere KLB-bezoeker en geef eens antwoord op mijquote:Op maandag 2 juli 2007 00:15 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Zoveel klaag ik toch niet?quote:Op maandag 2 juli 2007 00:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Verspil je tijd niet aan de reguliere KLB-bezoeker en geef eens antwoord op mij.
Okè, nu heb je je geloofwaardigheid dus echt de goot in geschopt. Mag ik dan nu stoppen met kniebuigen, O superieure heerser?quote:Op maandag 2 juli 2007 00:15 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Ga maar vlug slapen, het wordt niet meer wat met jou, jong.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:15 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Nee, maar je post er hinderlijk tussendoor. Ik probeer meer te weten te komen over het fenomeen zwambtenaar.quote:
Ik moet m'n postaantal toch opkrikken?quote:Op maandag 2 juli 2007 00:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, maar je post er hinderlijk tussendoor. Ik probeer meer te weten te komen over het fenomeen zwambtenaar.
Ja maar, ik had hem bijna. Het is moeilijk om door zijn schild van 'superioriteit' te breken.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:19 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ik moet m'n postaantal toch opkrikken?
Dom genoeg om deze discussie te voeren en dan denken dat iemand daadwerkelijk argumenten in de strijd gooit om anderen ervan te overtuigen. De van de vegetarische kant genoemde punten geven aan dat vlees geen noodzakelijke voedingwaarde heeft t.o.v vleesvervangers. Om dan uberhaupt nog dingen te gaan aandragen waarom je wel vlees zou moeten eten is waanzin. Je kan dan hooguit reageren met iets in de trant van "ik vind het lekker dus ik eet het". Maar de vleeseters proberen het te onderbouwen door telkens andere zaken aan te halen.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh, dus dat was je aan het doen. Nou wat heb je ons voor de gek gehouden zeg. Je hebt je punt bewezen hoor, wat zijn we toch dom.
gadverdamme.... tomaten!!quote:Op maandag 2 juli 2007 00:20 schreef existenz het volgende:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
![]()
![]()
alleen al het feit dat er vleesvervangers zijn, geeft aan dat vlees belangrijk is om te eten.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:21 schreef Buschetta het volgende:
De van de vegetarische kant genoemde punten geven aan dat vlees geen noodzakelijke voedingwaarde heeft t.o.v vleesvervangers.
Als jij alle vlees ziet als mensenvlees snap ik waarom je geen vlees eet. We zijn geen kannibalen. Dat er iets mis is met je hersenen als je zo denk is dan natuurlijk evident.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:21 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Dom genoeg om deze discussie te voeren en dan denken dat iemand daadwerkelijk argumenten in de strijd gooit om anderen ervan te overtuigen. De van de vegetarische kant genoemde punten geven aan dat vlees geen noodzakelijke voedingwaarde heeft t.o.v vleesvervangers. Om dan uberhaupt nog dingen te gaan aandragen waarom je wel vlees zou moeten eten is waanzin. Je kan dan hooguit reageren met iets in de trant van "ik vind het lekker dus ik eet het". Maar de vleeseters proberen het te onderbouwen door telkens andere zaken aan te halen.
Dus deze hele discussie is eigenlijk zinloos. Ik eet geen vlees omdat ik het niet vind kunnen. Wellicht is het lekker maar na 22 jaar is het hetzelfde geworden als het eten van een mens voor mij dus ik kokhals al bij de gedachte. Dit zullen veel mensen van jullie raar vinden maar stel je het maar voor hoe het zal zijn om bijvoorbeeld een nog levende vis te eten of een gebakken kakkerlak. Natuurlijk zullen een hoop "stoere" mensen zeggen "kom maar op ik eet het wel" maar de realiteit is anders. Dus in het kort
Door de veranderde denkwijze op de manier hoe veel vegetariers vlees zien is vaak niet te begrijpen door vleeseters waardoor vegetaries in hun ogen raar zijn en radicaal. Als je bovenstaande tekst begrijpt en je hebt inlevingsgevoel begrijp je dat dit niet zo is. En dan kan je ook begrijpen waarom een vegetarier liever geen veggieburger eet van een barbeque waar vlees op heeft gelegen. Of een etenswaar met 1% dierlijke toevoegingen. Jij eet tenslotte ook geen chips met 1% mensen vlees.Succes met de in mijn ogen zinloze discussie. En nogmaals weltrusten.
En natuurlijk vind ik vleeseters niet minder intelligent, ik zat maar te trollen
Vleesvervangers heten zo om het te verkopen in Albert Heijn. En om vleeseters te laten kiezen voor een veggie burgertje af en toe. Een Hamburger is op het moment dat iemand elke dag kip eet een kipvervanger.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:23 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
alleen al het feit dat er vleesvervangers zijn, geeft aan dat vlees belangrijk is om te eten.
ik bedoel meer de voedingswaarden van vlees... niet die soja troep of wat dan ook.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:26 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Vleesvervangers heten zo om het te verkopen in Albert Heijn. En om vleeseters te laten kiezen voor een veggie burgertje af en toe. Een Hamburger is op het moment dat iemand elke dag kip eet een kipvervanger.
Het is een vergelijking. Maar dan schijn je dus niet te snappen. Jij eet dus ook wekelijks kakkerlakken en gefrituurde sprinkhaan. Het gaat om het idee wat ik en vele vegetariers met mij hebben over vlees.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als jij alle vlees ziet als mensenvlees snap ik waarom je geen vlees eet. We zijn geen kannibalen. Dat er iets mis is met je hersenen als je zo denk is dan natuurlijk evident.
Deze discussie heeft voor mij ook enkel als doel het fenomeen zwambtenaar te onderzoeken.
niet al het vlees is hetzelfde en dus eet je ook nt alles. Het is voor een deel een ccultureel aspect wat voor vlees je eet. Des te meer invloeden des te groter et aanbod is dat je eventueel kunt eten.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:29 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Het is een vergelijking. Maar dan schijn je dus niet te snappen. Jij eet dus ook wekelijks kakkerlakken en gefrituurde sprinkhaan. Het gaat om het idee wat ik en vele vegetariers met mij hebben over vlees.
Dat jij dan weer de flame gooit dat er iets mis is met mijn hersens zegt dus ook meer over jou niveau van redeneren en de mogelijkheid om je te verplaatsen in iemand anders. Jij vind Hindu's waarschijnlijk ook idioten omdat ze nooit een koe eten.
Nee nee nee. Ik vind het gewoon interessant dat iemand in staat is om bij alle vlees de vergelijking met mensenvlees te maken. Dat iemand van mensenvlees walgt is normaal.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:29 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Het is een vergelijking. Maar dan schijn je dus niet te snappen. Jij eet dus ook wekelijks kakkerlakken en gefrituurde sprinkhaan. Het gaat om het idee wat ik en vele vegetariers met mij hebben over vlees.
Dat jij dan weer de flame gooit dat er iets mis is met mijn hersens zegt dus ook meer over jou niveau van redeneren en de mogelijkheid om je te verplaatsen in iemand anders. Jij vind Hindu's waarschijnlijk ook idioten omdat ze nooit een koe eten.
ok duidelijkquote:Op maandag 2 juli 2007 00:29 schreef Fir3fly het volgende:
He jammer, hij lijkt het te hebben opgegeven. Nou ja, no use for me sticking around.
Ik eet vlees omdat ik het lekker vind. Tabee
.
Maar dat een Hindoe koeienvlees walgelijk vind (hij eet een goddelijk persoon), en een Moslim een varken niet eet omdat hij mensen eet en afval vind je waarschijnlijk ook raar.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee nee nee. Ik vind het gewoon interessant dat iemand in staat is om bij alle vlees de vergelijking met mensenvlees te maken. Dat iemand van mensenvlees walgt is normaal.
Hmm, misschien moet ik jou eens bestuderen.
Goh, denk je ook zo over kleding die je koopt? Of de computer die je gebruikt? Of ben je slechts op 1 vlak zo ethisch verantwoord?quote:Op maandag 2 juli 2007 00:32 schreef Buschetta het volgende:
[..]
ok duidelijkAls je nou ook nog eens stilstaat bij de Bio industrie en de manier hoe die dieren worden behandeld en dan diervriendelijk behandeld vlees koopt dan hoor je mij niet klagen.
Mijn laatste reply op dit onderwerp is dan ook....
Weet wat je eet.
Nee. Die dingen komen uit geloofsovertuigingen. Van wat ik van jou gezien heb, komt het eerder uit de psychologische hoek.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:35 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Maar dat een Hindoe koeienvlees walgelijk vind (hij eet een goddelijk persoon), en een Moslim een varken niet eet omdat hij mensen eet en afval vind je waarschijnlijk ook raar.
Ik eet ook geen vis.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:41 schreef De_Ananas het volgende:
Waarom eten vëgetariers wél vis?
quote:Op maandag 2 juli 2007 00:37 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Goh, denk je ook zo over kleding die je koopt? Of de computer die je gebruikt? Of ben je slechts op 1 vlak zo ethisch verantwoord?
En dat laatste is dus fucking bullshit.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:42 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Ik eet ook geen vis.
(Het argument is meestal dat Vissen wel een "vrij leven" hebben gehad)
Mwha.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:43 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
En dat laatste is dus fucking bullshit.
quote:Op maandag 2 juli 2007 00:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee. Die dingen komen uit geloofsovertuigingen. Van wat ik van jou gezien heb, komt het eerder uit de psychologische hoek.
Ik probeer er zoveel mogelijk rekening mee te houden, maar ik houd wel rekening met bijvoorbeeld de portemonnee. Ik loop 's winters dan ook op leren schoenen, helaas.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:37 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Goh, denk je ook zo over kleding die je koopt? Of de computer die je gebruikt? Of ben je slechts op 1 vlak zo ethisch verantwoord?
Er is best lekker heerlijk eten zonder vlees?quote:Op maandag 2 juli 2007 00:46 schreef Ringo het volgende:
Een betere wereld. Verantwoord consumeren.
Eten. LEKKER eten.
Maar die schoenen eet je niet op en kak je uit de dag daarna. Dat is ook het verschil tussen domweg maar erop los eten/leven en dingen afwegen die je doet.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:46 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Ik probeer er zoveel mogelijk rekening mee te houden, maar ik houdt wel rekening met bijvoorbeeld de portemonnee. Ik loop 's winters dan ook op leren schoenen, helaas.
Net alsof al die vis altijd vrij heeft geleefd, er zijn ook dingen zoals kwekerijenquote:
Niet voor iedereen misschien?quote:Op maandag 2 juli 2007 00:47 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Er is best lekker heerlijk eten zonder vlees?![]()
Ga mannen beffen ofzo.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:46 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Ik probeer er zoveel mogelijk rekening mee te houden, maar ik houd wel rekening met bijvoorbeeld de portemonnee. Ik loop 's winters dan ook op leren schoenen, helaas.
Je kan ook heerlijk in de Randstad op vakantie.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:47 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Er is best lekker heerlijk eten zonder vlees?![]()
Kortom, jij bent een nerd.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:59 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
En daarom zijn huilies die roepen "maar je loopt wel op leer!"/"maar er zit ook leer in je auto!"/"maar je computert ook!" behoorlijk hypocriet. Je moet gewoon ergens grenzen stellen in het haalbare, net zoals dat soort huilies ook vast wel tot op bepaalde hoogte rekening houden het milieu en welzijn van dieren (lid zijn van WNF, afval scheiden, dingen niet zomaar op straat flikkeren).quote:Op maandag 2 juli 2007 00:47 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Maar die schoenen eet je niet op en kak je uit de dag daarna. Dat is ook het verschil tussen domweg maar erop los eten/leven en dingen afwegen die je doet.
Ik vond die enkele hamburger die ik heb geprobeerd anders geen succesquote:Op maandag 2 juli 2007 00:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
Je kan ook heerlijk in de Randstad op vakantie.
Je mist gewoon een hoop lekkernijen als je geen vlees eet. Punt.
Mja, ik eet dan ook geen vis. Maar zoals ik al zei; iedereen is vrij om z'n grenzen zelf te stellen...quote:Op maandag 2 juli 2007 00:48 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Net alsof al die vis altijd vrij heeft geleefd, er zijn ook dingen zoals kwekerijen
En dan nog, je doodt wel een vis dan om hem op te eten.
Die dieren fokken wij zelf in fabrieken, dat heeft niks meer met natuur te maken.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:22 schreef jordeeeh het volgende:
Maar t mooiste is nog. Jij loopt te janken dat mensen dieren, de schepsels van moeder natuur, doodmaken.
Maar welke hypocriet koopt wel mooi plantaardige dingen dat net zo goud uit de natuur komt?
Volgens mij eet 75% van de vegetariers wel vis met als argument dat het geen vlees is . Mijn vraag: Waarom is dat geen vlees?quote:Op maandag 2 juli 2007 00:53 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Mja, ik eet dan ook geen vis. Maar zoals ik al zei; iedereen is vrij om z'n grenzen zelf te stellen...
Je hebt toch ook scharrel kippen..quote:Op maandag 2 juli 2007 00:54 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Die dieren fokken wij zelf in fabrieken, dat heeft niks meer met natuur te maken.
Maar dan zijn ze nog steeds dóór "ons" gemaakt, om uiteindelijk op ons bord terecht te komen.quote:
Het recht van de sterkstequote:Op maandag 2 juli 2007 00:57 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Maar dan zijn ze nog steeds dóór "ons" gemaakt, om uiteindelijk op ons bord terecht te komen.
vlees (het ~, vlezen)quote:Op maandag 2 juli 2007 00:55 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Volgens mij eet 75% van de vegetariers wel vis met als argument dat het geen vlees is . Mijn vraag: Waarom is dat geen vlees?
''Het is vis''
Care, het is gewoon hetzelfde als bij andere dieren ---> vlees
En daarmee vervalt automatisch elk bestaansrecht van de dieren? Dat ik daar niet eerder aan heb gedachtquote:
Tja, als je het bij een hamburger houdt.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:52 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Ik vond die enkele hamburger die ik heb geprobeerd anders geen succes![]()
Zij hebben nu eenmaal niks in te brengenquote:Op maandag 2 juli 2007 00:59 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
En daarmee vervalt automatisch elk bestaansrecht van de dieren? Dat ik daar niet eerder aan heb gedacht![]()
Nou ja, het mooie is... Ik hoef het niet te proberen, want ik vind datgene wat ik zelf op m'n eigen bord zie, (meestal) al lekker zatquote:Op maandag 2 juli 2007 00:59 schreef Ringo het volgende:
[..]
Tja, als je het bij een hamburger houdt.
(die overigens, mits goed klaargemaakt en van goeie kwaliteit, niet te versmaden is)
Biefstuk, lamskoteletjes, carpaccio, slakken in kruidenboter, Peking-eend, Parma-ham, chorizo, dröge worst, kikkerbilletjes, noem maar op.![]()
Als je het niet probeert, moet je ook niet zeuren.
Onzin. We gaan toch ook niet zomaar gehandicapten afschieten?quote:Op maandag 2 juli 2007 01:00 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Zij hebben nu eenmaal niks in te brengen
Culinaire eenkennigheid.quote:Op maandag 2 juli 2007 01:00 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Nou ja, het mooie is... Ik hoef het niet te proberen, want ik vind datgene wat ik zelf op m'n eigen bord zie, (meestal) al lekker zat
Wat mijn part doet ook iedereen dat (ik herhaal mezelf maar weer: "Iedereen mag zelf de grens leggen"), maar dan moet men niet zeuren over het feit dat vegetariers hypocriete wezens zijn, omdat we niet elke boom knuffelen die we tegenkomenquote:Op maandag 2 juli 2007 01:02 schreef no-look het volgende:
[knip]
Wat is daar erg aan? Ze hebben toch een normaal 'leven'quote:Op maandag 2 juli 2007 00:57 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Maar dan zijn ze nog steeds dóór "ons" gemaakt, om uiteindelijk op ons bord terecht te komen.
heb ooit een zelde uitspraak, met onderzoek, gehoord. Maar daar werd meteen bij gezegd dat dat er vooral aan lag dat vegetariërs gewoon gezonder aten. Dus: minder roken, minder zuipen en minder vet. Dat heeft met vlees an sich niets te maken (behalve dat vet dan).quote:Op maandag 2 juli 2007 01:07 schreef Gauge het volgende:
Goed, hoop mensen die beweren dat vlees eten gezonder is.
http://www.eatright.org/c(...)acy_933_ENU_HTML.htm
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/4801570.stm
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/2526891.stm
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/1412238.stm
http://www.ajcn.org/cgi/content/full/78/3/526S
Dus, vegetariers leven langer. Dan kan je alleszins niet aandragen dat een mens vlees hoort te eten om gezond te zijn.
Ik vind een leven niet normaal en waardig als het gedoemd is te sterven voor onze eigen lusten.quote:Op maandag 2 juli 2007 01:09 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Wat is daar erg aan? Ze hebben toch een normaal 'leven'
En in de natuur dan? Dan heb je toch ook zat beesten die er alleen maar zijn om opgegeten te worden.quote:Op maandag 2 juli 2007 01:11 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Ik vind een leven niet normaal en waardig als het gedoemd is te sterven voor onze eigen lusten.
Dat is niet waar. Dat is een vermoeden, het onderzoek dat nu loopt (gefinancieerd door de EC) waarbij het verband tussen voedsel en kanker gezocht wordt heeft ook een groep van 26000 vegetariers waarbij ze wel rekening houden met de levensstijl.quote:Op maandag 2 juli 2007 01:11 schreef no-look het volgende:
[..]
heb ooit een zelde uitspraak, met onderzoek, gehoord. Maar daar werd meteen bij gezegd dat dat er vooral aan lag dat vegetariërs gewoon gezonder aten. Dus: minder roken, minder zuipen en minder vet. Dat heeft met vlees an sich niets te maken (behalve dat vet dan).
Dat punt hadden we al gehad, wij hebben de gave zelf te kiezen.quote:Op maandag 2 juli 2007 01:17 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
En in de natuur dan? Dan heb je toch ook zat beesten die er alleen maar zijn om opgegeten te worden.
Tegen een leeuw zeg je toch ook niet : "ga maar gras eten"
quote:Op zondag 1 juli 2007 23:47 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Een leeuw is niet hypocriet daar een leeuw niet rationeel over zijn eigen gedrag kan redeneren. Een mens kan dat wel. Dat is een bijzondere gave. En een mens die die gave optimaal benut stijgt in zijn menswaardigheid. Dat geldt dus niet voor vleeseters.
dat zal die koe echt niet boeien, of het wel 'normaal' of 'waardig' isquote:Op maandag 2 juli 2007 01:11 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Ik vind een leven niet normaal en waardig als het gedoemd is te sterven voor onze eigen lusten.
Verdomd sterk betoogquote:Op maandag 2 juli 2007 01:02 schreef no-look het volgende:
pff wat een kortzichtige mensen in dit topic.
Ik eet vlees omdat ik het lekker vind. Heb ik het nodig? Waarschijnlijk niet. Maar als mens PWN ik de voedselketen en ik eet verdomme gewoon wat ik lekker vind. Ik sta boven die kromme gedachtegang 'dat is niet de natuur, boehoehoe'. Als de natuurwetten (survival of the fittest) zouden gelden voor mensen, zouden mongooltjes en mensen net als ik niet overleven. Ik heb oogsterkte -10. Dieren die blind zijn zullen wel sterven. Ik niet, ik ben een mens en sta boven Darwin en zijn gezever.
Mijn vriendin is echter wél vegetarisch. Ik heb haar nog nooit geprobeerd over te halen een stuk vlees of vis te eten, ze heeft het namelijk niet nodig, en zij mij ook nietom ermee te stoppen. Uiteindelijk komt het gewoon neer op of je er zin in hebt of niet. Zij vond vlees al niet zo lekker en ze vond het ook zielig voor die schepsels. Nou, dan eet je het lekker niet. Mij kun je wakker maken voor een goeie varkenshaas, ik eet hem met plezier op. Ik zal never vegetarisch worden.
Dus mensen, doe lekker waar je zelf zin in hebt. Ga alleen niet mensen af liggen zeiken die anders kiezen, daar heb je namelijk totaal geen reden voor, aan welke kant je ook staat.
De koe misschien niet, maar mij wel.quote:Op maandag 2 juli 2007 01:20 schreef Maarten1 het volgende:
[..]
dat zal die koe echt niet boeien, of het wel 'normaal' of 'waardig' is
het gaat toch om de koe en niet om jou?quote:
Nee, het gaat mij om het leven van de koe. Ik snap ook wel dat een koe niet de hele tijd denkt "Ooh shit, ik ga zometeen dood". Toch vind ik het moreel onverantwoord te beslissen over het leven van die koe, al helemaal als het om onze eigen lusten gaat.quote:Op maandag 2 juli 2007 01:26 schreef Maarten1 het volgende:
het gaat toch om de koe en niet om jou?
de koe wordt er beter van en wij eten ervanquote:Op maandag 2 juli 2007 01:28 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Nee, het gaat mij om het leven van de koe. Ik snap ook wel dat een koe niet de hele tijd denkt "Ooh shit, ik ga zometeen dood". Toch vind ik het moreel onverantwoord te beslissen over het leven van die koe, al helemaal als het om onze eigen lusten gaat.
Ik val in herhaling hierquote:Op maandag 2 juli 2007 01:33 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Dus jij denkt dat een carnivoor als een leeuw zich zorgen maakt over ethiek wanner hij een prooi verschalkt, Hendrik?
Dan doe je dat, dat is je volste recht. Ik hou je echt niet tegen... (niet elke vegetariër is als je zusje)quote:Op maandag 2 juli 2007 01:33 schreef Shnees het volgende:
Ik eet ook lekker vlees, met plezierM'n zusje is vegetariër en probeert me keer op keer op te wijzen dat vlees eten niet goed is enzo... maar ik eet gewoon verdomme waar ik zin in heb, want ik heb verdomme m'n eigen keuzes als mens en als ik die keuze mag maken dan ga ik lekker voor vlees. Ow jah, ik haat komkommers
Euh?quote:Op maandag 2 juli 2007 01:37 schreef Maarten1 het volgende:
[..]
de koe wordt er beter van en wij eten ervan
omdat nou moreel onverantwoord te noemen...
nouja...quote:
In mijn ogen: nee.quote:Op maandag 2 juli 2007 01:46 schreef Maarten1 het volgende:
[..]
nouja...
beter een paar jaar in de wei gras lopen vreten en geslacht worden dan nooit verwekt (met het doel om opgegeter te worden) te zijn toch?![]()
Ik zeg niet dat ik een beter mens benquote:Op maandag 2 juli 2007 01:49 schreef Ringo het volgende:
Maar waarom zou het slecht zijn om een koe te doden? Wat maakt jou tot een beter mens, als je besluit die koe in leven te laten?
3 seconden pijn staat niet in verhouding tot 5-10 jaar in de wei staanquote:Op maandag 2 juli 2007 01:50 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik een beter mens ben
Maar het feit alleen al dat een koe pijn voelt, vind ik genoeg reden het niet te scheppen/slachten voor onze eigen geneugten.
Ah, dus een jongetje van 10 jaar oud zou je ook zomaar mogen vermoorden omdat 'ie 10 jaar lang in de vrije westerse wereld heeft gelopen, en dat staat niet in verhouding met die paar seconde pijn van het stikken door een kussen op z'n gezicht te houden?quote:Op maandag 2 juli 2007 01:54 schreef Maarten1 het volgende:
[..]
3 seconden pijn staat niet in verhouding tot 5-10 jaar in de wei staan
dus wat is er erg aan
Mij wel. Je punt?quote:Op maandag 2 juli 2007 02:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Kan mij geen reet schelen of het stukje beest op mijn bord een paar sec. heeft moeden lijden
Ja, eigenlijk wel ja.. nu je het zo brengt. Maar een kussen zou ik wel een heel nare manier vinden hoor, dan zou ik toch kiezen voor een andere methode.quote:Op maandag 2 juli 2007 02:10 schreef Hendrik_ het volgende:
Ah, dus een jongetje van 10 jaar oud zou je ook zomaar mogen vermoorden omdat 'ie 10 jaar lang in de vrije westerse wereld heeft gelopen, en dat staat niet in verhouding met die paar seconde pijn van het stikken door een kussen op z'n gezicht te houden?
ehm, they are.quote:Op maandag 2 juli 2007 07:50 schreef hugecooll het volgende:
Het is maar goed dat planten geen levende organismen zijn
En dat voelt een stuk lekkerderquote:Op maandag 2 juli 2007 00:02 schreef Fir3fly het volgende:
schreef Leef het volgende:
"Verder, even voor de duidelijkheid:
Wij Vleeseters planten ons niet voort, wij Vlezen ons voort."![]()
.
Mensen zijn ook dierenquote:Op maandag 2 juli 2007 09:13 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Dus als een dier en ander dier op eet is het niet erg
maar zodra een mens een dier op eet wel..
Okee vaag
Dus vissen bestaan eigenlijk niet/je mag ze niet slachten? Of komen die in een ander hoofdstuk van het sprookje pas aan bod?quote:Op maandag 2 juli 2007 10:08 schreef Pikkebaas het volgende:
In de bijbel staat:
"Hij zag hoe vanuit de geopende hemel een voorwerp dat op een groot linnen kleed leek aan vier punten op de aarde werd neergelaten. Op het kleed bevonden zich alle lopende en kruipende dieren van de aarde en alle vogels van de hemel. Hij hoorde een stem zeggen: ‘Ga je gang, Petrus, slacht en eet.’"
Hoi!quote:Op maandag 2 juli 2007 07:22 schreef Anaxagoras het volgende:
Ik heb overwogen om ook geen vlees meer te eten vanwege ethische bezwaren (barbaars en zeer primitief). Helaas is vlees zo heerlijk dat het gewoon niet lukt. Wellicht dat het wel lukt als mijn vriend een vegetariër zou zijn. Echter zie ik het probleem verder niet als ik mijn bewustzijn gewoon laag houd met betrekking tot vlees. Ik wil mijn broodje kebab en gyros nog niet opgeven.![]()
![]()
Verder vind ik ook dat als men zichzelf 'vegetarisch' bestempeld, dat men dan ook consequent moet zijn, en geen producten moet gebruiken waar dierhuid -en vlees in verwerkt zit. Het is praktisch gezien wel lastig, maar niet onmogelijk.
Doe ik niet.quote:Op maandag 2 juli 2007 08:02 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Niet van jou probleem iemand anders probleem maken
Mwha, wij hebben een vrije wil, voor ons is het niet meer een kwestie van overleving om vlees te eten.quote:Op maandag 2 juli 2007 09:13 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Dus als een dier en ander dier op eet is het niet erg
maar zodra een mens een dier op eet wel..
Okee vaag
Jij bent ook al vroeg highquote:Op maandag 2 juli 2007 09:50 schreef Fogel het volgende:
[..]
Mensen zijn ook dieren
En voor de vegetariers met morele bezwaren om levende wezens dood te maken en vervolgens te nuttigen: zowel dieren als planten zijn levende wezens (beiden behorend tot de Eukarya). "ja maar, dieren worden gevangen gehouden" -- eet je dan ook geen tomaten die in een kas opgegroeid zijn? Of koren van een aangelegde akker? Ook de zogenaamde ecologische landbouw moet zet plantjes op plekken waar ze van nature niet stonden... is dat immoreel?
Ik zei het al eerder: planten hebben ook gevoel, ze hebben alleen geen manier om het uit te drukken.
Kortom vegetariers zijn veel barbaarser dan vleeseters omdat ze veel meer planten op plekken moeten laten leven waar ze van oorsprong niet thuishoren en vervolgens moeten ze veel meer planten doden om voldoende te kunnen eten op een dag.
Dat dus. Welke idioot zegt er dan ook dat mensen geen vlees nodig hebben? Wij zijn altijd al carnivoren geweest, waarom zou dat nu opeens moeten veranderen? Omdat 1 of andere pipo het niet eens is met de manier waarop de natuur werkt?quote:Op maandag 2 juli 2007 10:44 schreef Batsnek het volgende:
Als ik vind dat ik vlees nodig hebt, wie is een ander dan om te zeggen dat ik het niet nodig heb? Ik heb het nodig omdat ik het lekker vind, ik me er goed door voel en er energie door krijg. Daarnaast vind ik een bord eten, zonder een stuk vlees geen porum.
Daarnaast zitter er zoveel volslagen tragische figuren tussen de 'normale' vegetariers, dat ik met plezier een stuk vlees naar binnen werk, al is het alleen maar om hun voor de schenen te schoppen. Ik heb niks tegen vegetariers, wel tegen die extremistische voedselterroristen. Alleen al het argument dat vegetariers slimmer zijn is genoeg reden om ze in hun gezicht uit te lachen; ik snap niet hoe bepaalde mensen zichzelf serieus kunnen nemen als ze zoiets verkondiggen.
Iedereen draagt op z'n eigen manier een steentje bij aan het leven van anderen; als iedereen zich nou gewoon om z'n eigen morele verantwoordelijkheden zou bekommeren, en anderen met rust laten, zou je het leven van veel mensen ( en dieren ) een stuk plezieriger maken.
Je vergeet dat de mens nog steeds een carnivoor is. Als jij geen vlees eet ben je in principe gewoon je eigen afkomst aan het verloochenen en je lichaam aan het verzwakken.quote:Op maandag 2 juli 2007 10:28 schreef Hendrik_ het volgende:
Mwha, wij hebben een vrije wil, voor ons is het niet meer een kwestie van overleving om vlees te eten.
Ik heb nog geen enkel vegetarier in dit topic zo zien reageren...quote:Op maandag 2 juli 2007 10:44 schreef Batsnek het volgende:
Als ik vind dat ik vlees nodig hebt, wie is een ander dan om te zeggen dat ik het niet nodig heb? Ik heb het nodig omdat ik het lekker vind, ik me er goed door voel en er energie door krijg. Daarnaast vind ik een bord eten, zonder een stuk vlees geen porum.
Nu heb je het gewoon over idioten in het algemeen, dat heeft in mijn ogen weinig met vegetariërs te maken. In elke "afwijkende" tak heb je extremisten.quote:Daarnaast zitter er zoveel volslagen tragische figuren tussen de 'normale' vegetariers, dat ik met plezier een stuk vlees naar binnen werk, al is het alleen maar om hun voor de schenen te schoppen. Ik heb niks tegen vegetariers, wel tegen die extremistische voedselterroristen. Alleen al het argument dat vegetariers slimmer zijn is genoeg reden om ze in hun gezicht uit te lachen; ik snap niet hoe bepaalde mensen zichzelf serieus kunnen nemen als ze zoiets verkondiggen.
Iedereen draagt op z'n eigen manier een steentje bij aan het leven van anderen; als iedereen zich nou gewoon om z'n eigen morele verantwoordelijkheden zou bekommeren, en anderen met rust laten, zou je het leven van veel mensen ( en dieren ) een stuk plezieriger maken.
Misschien, maar was dat ook zo toen we van het jagen & verzamelen afstapten?quote:Op maandag 2 juli 2007 10:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je vergeet dat de mens nog steeds een carnivoor is. Als jij geen vlees eet ben je in principe gewoon je eigen afkomst aan het verloochenen en je lichaam aan het verzwakken.
Dat is jouw vrije wil, ik ga liever door op het evolutionaire pad
Dus nu vind je opeens dat vegetariers een afwijking hebben, apart voor een van de afwijkendenquote:Op maandag 2 juli 2007 10:51 schreef Hendrik_ het volgende:
Nu heb je het gewoon over idioten in het algemeen, dat heeft in mijn ogen weinig met vegetariërs te maken. In elke "afwijkende" tak heb je extremisten.
Mijn levensstijl wijkt toch af van die van "jullie", wel lezen héquote:Op maandag 2 juli 2007 10:55 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dus nu vind je opeens dat vegetariers een afwijking hebben, apart voor een van de afwijkenden
Dat is dus het punt; we zijn qua evolutie zo ver gekomen dat we niet meer hoeven te jagen, echter blijft de noodzaak om ons lichaam met vlees te voeden bestaan. Er zijn studies bekend waarin aangetoond is dat vegatariers en veganisten qua lichaamsstoffen een aantal essentiele stoffen missen.quote:Op maandag 2 juli 2007 10:52 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Misschien, maar was dat ook zo toen we van het jagen & verzamelen afstapten?
Overigens ben ik 85 kg, 2.03 meter en vrijwel nooit ziek![]()
(Bij mij thuis is het hele gezin vegetariër, en geen van ons is "zwak" te noemen)
Ach kom op, dit hele topic staat vol met vega's die verkondiggen hoeveel vleesvervangers er wel niet zijn, dat je prima zonder vlees kunt leven, en dat een vegetarische maaltijd net zo gezond kan zijn als een gewone maaltijd.quote:Op maandag 2 juli 2007 10:51 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Ik heb nog geen enkel vegetarier in dit topic zo zien reageren...
Die stoffen zijn echt allemaal terug te vinden in ander voedsel (eieren, vleesvervangers, appelstroop, etc)quote:Op maandag 2 juli 2007 10:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is dus het punt; we zijn qua evolutie zo ver gekomen dat we niet meer hoeven te jagen, echter blijft de noodzaak om ons lichaam met vlees te voeden bestaan. Er zijn studies bekend waarin aangetoond is dat vegatariers en veganisten qua lichaamsstoffen een aantal essentiele stoffen missen.
Magoed, vrije wil he![]()
quote:Op zondag 1 juli 2007 23:59 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
"De mens" heeft vlees niet per sé nodig, dat is nu wel bewezen..quote:Op maandag 2 juli 2007 10:58 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Ach kom op, dit hele topic staat vol met vega's die verkondiggen hoeveel vleesvervangers er wel niet zijn, dat je prima zonder vlees kunt leven, en dat een vegetarische maaltijd net zo gezond kan zijn als een gewone maaltijd.
Nogmaals; interesseert me niet, ik eet vlees om eerder genoemde redenen.
Dat het voedsel is betekend niet dat het een noodzaak isquote:Op maandag 2 juli 2007 11:00 schreef L.Denninger het volgende:
"Well, if meat's bad for you, then howcome it's food ?"
So what; een sojasnitzel smaakt nog steeds naar rubber met een smaakje, en ik voel me er minder lekker bij, daarnaast krijg ik van vlees energie, en ik voel me er goed bij. Jij kan wel zeggen dat ik het niet nodig heb-quote:Op maandag 2 juli 2007 10:58 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Die stoffen zijn echt allemaal terug te vinden in ander voedsel (eieren, vleesvervangers, appelstroop)
-maar dat kan ik prima voor mezelf beoordelen.quote:Vleeseters zijn barbaren. Ze doden andere levende wezens niet uit noodzaak, maar uit vraatzucht.[
-zwammer
Als ik eerlijk ben heb ik meer flamereacties richting vegetariers gezien dan andersom, maar goedquote:Op maandag 2 juli 2007 11:04 schreef Batsnek het volgende:
[..]
So what; een sojasnitzel smaakt nog steeds naar rubber met een smaakje, en ik voel me er minder lekker bij, daarnaast krijg ik van vlees energie, en ik voel me er goed bij. Jij kan wel zeggen dat ik het niet nodig heb-
net zoals deze debiel:
[quote]Vleeseters zijn barbaren. Ze doden andere levende wezens niet uit noodzaak, maar uit vraatzucht.[
-zwammer/quote]
-maar dat kan ik prima voor mezelf beoordelen.![]()
Overigens heb ik net even wat van die zogenaamde onderzoeken bekeken, waaruit blijkt dat vega's slimmer zouden zijn, en ja hoor; de helft van die onderzoeken zijn terug te vinden op 1 of andere vega-propaganda site. Dit soort onderzoeken neem ik sowieso niet heel serieus omdat er nog 10 andere onderzoeken zijn die het tegendeel beweren; er zijn zoveel factoren en variablen waar je rekening mee moet houden dat een dergelijk onderzoek op voorhand al bullshit is.
Ik vind het hartstikke supercool voor je dat je zonder kunt enzo; maar dat zegt nog niks over mensen die het WEL nodig hebben. Dit soort statements gaat namelijk vaak gepaard met verwijten dat wij carnivoren ( alsjeblieft zeg...quote:Op maandag 2 juli 2007 11:05 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Als ik eerlijk ben heb ik meer flamereacties richting vegetariers gezien dan andersom, maar goed![]()
Als jij zegt dat je het nodig hebt, dan geloof ik je. Maar de mens in het algemeen kan zonder, daar ben ik het levend voorbeeld van
Ik dood ze niet zelf, ik eet ze op. En lekker dat ze zijn.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:50 schreef zwambtenaar het volgende:
In navolging op Vegetariers
je kunt misschien wel zonder ja maar als ik dat fotoboek van je zie lukt het maar netquote:Op maandag 2 juli 2007 11:05 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Als jij zegt dat je het nodig hebt, dan geloof ik je. Maar de mens in het algemeen kan zonder, daar ben ik het levend voorbeeld van
0,0% van de vegetariers eet vis. Iemand die vis eet is geen vegetarier.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:55 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Volgens mij eet 75% van de vegetariers wel vis met als argument dat het geen vlees is . Mijn vraag: Waarom is dat geen vlees?
''Het is vis''
Care, het is gewoon hetzelfde als bij andere dieren ---> vlees
betekent.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:02 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Dat het voedsel is betekend niet dat het een noodzaak is
quote:Op maandag 2 juli 2007 11:35 schreef Tuvai.net het volgende:
Vegetariers zijn zeikerds. In vlees zitten nou eenmaal voedingstoffen die ik absoluut nodig heb, en het is ook nog lekker. Dat kan ik van al die namaak (soja)rotzooi niet zeggen.
M'n ex had ook zo'n vriendin die streng vegetarisch was. Als die d'r bij was kon je nooit ergens lekker gaan eten want dan moest je naar een of andere brakke, dure tent waar ze soja troep serveren en waar m'n eten me niet eens smaakte. Lekker barbecuen in de zomer was uit den boze want dan ging mevrouw over d'r nek. Ik ben blij dat ik van die kortzichtige trut af ben en dat ik geen vegetariers meer in m'n kennissenkring heb.
Lol, hoezo ben ik dan sneu?quote:
Dat valt allemaal reuze mee. Vegetarische maaltijden kunnen ook erg lekker zijn en zolang je niet de fundi's treft zijn vegetariers ook heel gezellige mensenquote:Op maandag 2 juli 2007 11:44 schreef Strolie75 het volgende:
Ik ben bourgondisch. Eten moet niet alleen maar bestaan uit essentiële voedingstoffen, maar moet ook lekker zijn. Gezelligheid is dus belangrijk.
En als vegetariërs iets niet zijn, dan is het gezellig. Allemaal van die verzuurde figuren die elk hap doodanaliseren.
Dan zullen die +/- 10 vegetariërs waar ik het ongenoegen mee gehad heb om ze te ontmoeten wel fundi's zijn geweest dan.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:47 schreef Alicey het volgende:
en zolang je niet de fundi's treft zijn vegetariers ook heel gezellige mensen
Allicht. Misschien ligt het ook aan jezelf dat je ongezellige mensen aantrekt.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:48 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Dan zullen die +/- 10 vegetariërs waar ik het ongenoegen mee gehad heb om ze te ontmoeten wel fundi's zijn geweest dan.
Maar geef toe, vegetariërs en nutrisionisten (of hoe je dat slag volk noemt) zijn geen gezellige eters, gezellige mensen vast wel, maar als je daar met een lekkere mep kaasjes en vleesjes komt aankakken voor bij je wijn is het meteen zeuren, 'Weet je wel hoeveel dieren er in die worst zitten? Weet je wel hoeveel vet er in die kaas zit?'quote:Op maandag 2 juli 2007 11:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat valt allemaal reuze mee. Vegetarische maaltijden kunnen ook erg lekker zijn en zolang je niet de fundi's treft zijn vegetariers ook heel gezellige mensen
Omdat je een ervaring met een vegetarier als maatstaf voor alle vegetariers gebruikt.quote:
Van mij mag je. Ik zal je niet tegenhouden. Maar gek genoeg valt het mij op dat als je meld dat je geen vlees eet dat de vleesetende partij als eerste als gespreksonderwerp begint over het waarom vaak lijkt het alsof door een soort schuldgevoel of afkeer de vleeseter liever niet geconfronteerd wil worden met zijn/haar keuzes.quote:Als ik lekker ergens een lekkere biefstuk of souvlakischotel wil gaan eten dan doe ik dat, dan heb ik geen zin in mensen die gaan mekkeren over "arme diertjes" of hoe 'slecht' en 'kwaadaardig' vlees wel niet is.
Tja Hitler vermoorde ook duizenden Joden. Raar he dat sommige mensen ze toch opnamen om onder te duiken ? Wat een non argument.quote:Die 10000 kippen worden toch wel dagelijks geslacht, of jij het als enkeling nou weigert te eten of niet.
quote:Dat valt allemaal reuze mee. Vegetarische maaltijden kunnen ook erg lekker zijn en zolang je niet de fundi's treft zijn vegetariers ook heel gezellige mensen
Nee, ik scheer niet alle vegetariërs over een kam omdat ik met één vegetariër slechte ervaringen heb gehad. Zie een post daar onder, ik heb al een paar keer het ongenoegen gehad om me te vertoeven in het (on)gezelschap van heikneuterige vegetariërs.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:52 schreef Buschetta het volgende:
bla bla
Ik zie dat jij niet meer te redden bent......quote:Op maandag 2 juli 2007 11:55 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Nee, ik scheer niet alle vegetariërs over een kam omdat ik met één vegetariër slechte ervaringen heb gehad. Zie een post daar onder, ik heb al een paar keer het ongenoegen gehad om me te vertoeven in het (on)gezelschap van heikneuterige vegetariërs.
Je verbeterd de wereld echt niet omdat je een stukje vlees laat liggen hoor. Je kunt het ook van de andere kant bekijken. Als jij dat lekkere stuk vlees laat liggen/weigert, dan is de/het kip/koe/paard/schaap voor niks afgemaakt en word het stukje vlees maar weggesodemietert.![]()
* Tuvai.net een hap neemt van zijn broodje gezond met extra veel ham
quote:Op maandag 2 juli 2007 12:00 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ik zie dat jij niet meer te redden bent......
Surequote:Op maandag 2 juli 2007 11:20 schreef Ericr het volgende:
[..]
0,0% van de vegetariers eet vis. Iemand die vis eet is geen vegetarier.
Er zijn meer hapjes voor bij de wijn dan alleen vleesje of kaasjes.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:50 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Maar geef toe, vegetariërs en nutrisionisten (of hoe je dat slag volk noemt) zijn geen gezellige eters, gezellige mensen vast wel, maar als je daar met een lekkere mep kaasjes en vleesjes komt aankakken voor bij je wijn is het meteen zeuren, 'Weet je wel hoeveel dieren er in die worst zitten? Weet je wel hoeveel vet er in die kaas zit?'
Bourgondisch leven is teh shit
Helemaal mee eens, een beetje het knabbel en snack idee voor alle mensen aan tafel vergallen met hun gezeikquote:Op maandag 2 juli 2007 12:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er zijn meer hapjes voor bij de wijn dan alleen vleesje of kaasjes.Degenen die zijn doorgeslagen in een gezond dieet zijn wel wat problematischer..
Ja zoals ik al zei: ''Care''quote:Op maandag 2 juli 2007 12:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
Definitiekwestie. Iemand die geen vlees eet maar wel vis noem je een pescetariër.
Tuurlijk is er wel genoeg plek, want die 90% van de huidige landbouw die we nu voor de veehouderij doen is dan niet meer nodig.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:09 schreef De_Ananas het volgende:
Trouwens, als opeens iedereen vegetarier wordt is er niet genoeg plek op de aarde voor de landbouw dus een alternatief is er heul niet
Nee, aangezien je voor vlees minder grond nodig hebt dan voor plantenquote:Op maandag 2 juli 2007 12:12 schreef Alicey het volgende:
[..]
Tuurlijk is er wel genoeg plek, want die 90% van de huidige landbouw die we nu voor de veehouderij doen is dan niet meer nodig.
Ook zo raar dat vleeseters het niet eten van vlees meteen in een soort emo sfeer drukken en over huilende kindjes beginnenquote:Op maandag 2 juli 2007 12:05 schreef Tomasso het volgende:
[..]!
Nee, jij zorgt voor wereldvrede door als een huilend kindje geen vlees te eten.
":'( Arme Truus, ik had d'r nog liefZe had net eitjes gelegd. "
Ik vind Truus heerlijk met wat kerrie en rijst erbij. Groenten erbij en ik kan vanavond weer etenHet eitje eet ik morgenochtend wel als ontbijt.
Voor vlees heb je heel veel grond nodig. Of denk je dat koeien en varkens van water leven?quote:Op maandag 2 juli 2007 12:14 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Nee, aangezien je voor vlees minder grond nodig hebt dan voor planten
Op een keer sterven die dieren vanzelf.quote:En waar wil je al die beesten dan laten? In je achtertuin?
Maar niet opeten hequote:Op maandag 2 juli 2007 12:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Op een keer sterven die dieren vanzelf.
Nogmaals, er is geen vegetarier te vinden die vis eet. Iemand die zich vegetarier noemt maar toch vis eet is geen vegetarier. Het gros is trouwens erg overdreven, de groep die zich vegetarier noemt maar toch vis eet is lang niet zo groot als de werkelijke vegetariers.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:51 schreef Tuvai.net het volgende:
En ja, zoals een paar andere users al gepost hebben, is het ironish dat het gros van de vegetariërs wél veel vis eet. "Vis is geen vlees" zeggen ze dan."Vis is vis". Tja, dan ga ik als vegetariër ook lekker een stukje lamsvlees nuttigen, want tja, dat is geen vlees, dat is schaap!
quote:Op maandag 2 juli 2007 12:14 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Nee, aangezien je voor vlees minder grond nodig hebt dan voor planten
En waar wil je al die beesten dan laten? In je achtertuin?
Erg stellig gezegd, waarom eten de vegetariers die ik ken dan geen vis? Onder de vegetariers die ik ooit ben tegengekomen misschien 1 of 2 personen die zich vegetarier noemen maar toch vis aten. Dat is geen 75% en ik ben toch redelijk wat in contact geweest met andere vegetariers.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:12 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ja zoals ik al zei: ''Care''
Vlees is vlees en vis is ook vlees.
En 75% van de vegetariers eet gewoon vis.
Als ik kook voor 2 of 3 man, haal ik 500 gram vlees, 500 gram groente en zit er nog 400 gram pasta of 400 tot 500 gram rijst bij. Bijvoorbeeld. Als ik opeens dat vlees weghaal, moet ik 2 keer zoveel groenten halen. Dat zal met iedereen zijn. De vraag naar groenten kan niet aan voldaan worden.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:22 schreef Buschetta het volgende:
[..]
![]()
Jij bent ook al net zo dom. Ik denk dat ik de discussie ook ga verlaten door het zielige gebrek aan kennis over de wereld en voedsel bronnen. Een koe heeft qua graasruimte hectares meer nodig als een plant. Ook is het berekend dat als er geen veeteelt zou zijn dat er geen hongersnood zou zijn doordat 90% van de gebruikte grond ten prooi valt aan veeteelt.
Verwerken tot diervoer.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:20 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Maar niet opeten he
We laten die dooie beesten lekker daar liggen stinken.
Ja maar, de dieren laten we toch allemaal dood gaan omdat er anders te weinig ruimte is voor de plantjes?quote:
http://www.news.cornell.edu/releases/Aug97/livestock.hrs.htmlquote:"If all the grain currently fed to livestock in the United States were consumed directly by people, the number of people who could be fed would be nearly 800 million," David Pimentel, professor of ecology in Cornell University's College of Agriculture and Life Sciences, reported at the July 24-26 meeting of the Canadian Society of Animal Science in Montreal. Or, if those grains were exported, it would boost the U.S. trade balance by $80 billion a year, Pimentel estimated.
Gast jij bent zo iemand die op feestjes een stelling verdedigd die al weerlegt is door wetenschappers en wat eigenlijk elk geschoold persoon al weet maar toch zijn stelling blijft verdedigen en iedereen luistert naar je maar ligt vanbinnen helemaal dubbel door je ongelovelijke stompzinnigheid.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:25 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Als ik kook voor 2 of 3 man, haal ik 500 gram vlees, 500 gram groente en zit er nog 400 gram pasta of 400 tot 500 gram rijst bij. Bijvoorbeeld. Als ik opeens dat vlees weghaal, moet ik 2 keer zoveel groenten halen. Dat zal met iedereen zijn. De vraag naar groenten kan niet aan voldaan worden.
Nee, zo iemand ben ik niet. Ik heb daarnaast geen tijd om vegetarische propaganda te lezen. Sorry.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:28 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Gast jij bent zo iemand die op feestjes een stelling verdedigd die al weerlegt is door wetenschappers en wat eigenlijk elk geschoold persoon al weet maar toch zijn stelling blijft verdedigen en iedereen luistert naar je maar ligt vanbinnen helemaal dubbel door je ongelovelijke stompzinnigheid.
*anders doe je eens wat research ofzo.
Zoals ik al zei. Cornell kennen ze niet...quote:Op maandag 2 juli 2007 12:30 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Nee, zo iemand ben ik niet. Ik heb daarnaast geen tijd om vegetarische propaganda te lezen. Sorry.
Ik ben echter wel iemand die mensen uitlacht die beweren dat sporten voor paupers is. Beweging en sporten zijn ook noodzakelijk. De energie die ik hiervoor nodig heb haal ik niet alleen met groentes of iets dergelijks.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:31 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Zoals ik al zei. Cornell kennen ze niet...![]()
Mijn vergelijking met dat feestje wordt steeds meer kloppend
Veel zinlozer discussies dan dit soort discussies zijn er eigenlijk niet. Het is nog erger dan een discussie tussen een atheist en een gelovige. In dit geval zijn de vleeseters de gelovigen, ook al schilderen de vleeseters meestal de vegetariers af als een soort van fundamentalisten. Maar een vegetarier staat open voor feiten, net zoals een atheist. Daar waar veel vleeseters uitgaan van propaganda van de machtige zuivel en vleesindustrie en dus geloven in sprookjes.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:31 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Ik heb juist actief nagedacht over dit onderwerp, en heb ook meerdere malen verteld dat ik van mening ben dat ik niet zonder deze stoffen kan. Maar ja, u bent verheven boven ons vleeseters natuurlijkquote:Op maandag 2 juli 2007 12:16 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ook zo raar dat vleeseters het niet eten van vlees meteen in een soort emo sfeer drukken en over huilende kindjes beginnen![]()
Ik heb in een slachthuis gewerkt ook toen ik al vegetarier was. Het is mijn keuze om geen vlees te eten. Dat is een morele keuze. Dat anderen dat wel doen intereseert me ook niet. Ik draai zo jouw kat of hond de nek om als het nodig is. Ook in andere vlakken ben ik veel harder als de meesten juist doordat ik nadenk over dit soort zaken. Terwijl vleeseters vaak geeneens overwogen hebben om te stoppen met vlees eten.
Dus jij bent zo`n rasechte verzuurde vega-huilie die anderen het plezier belet van het eten van vlees? Je klinkt toch wel echt als zo`n gras-fundi hoor, no offense!quote:Ik heb waarschijnlijk meer bloed gezien als menig vleeseter door veldhospitaal werk in burgeroorlogen waar ik als vrijwilliger werkte. Ik zet dan ook weleens een chirurgen videootje op als ik bezoek heb gewoon om te jennen. De vegetariers kunnen dan gewoon dooreten maar de vleeseters beginnen meteen te janken dat ze misselijk worden...Heel typisch verschil altijd.
En ik vind dat je pas vegatarisch mag worden als je zelf je vreten bij elkaar plukt op de heiquote:Het klinische gedoe rond vlees stoort me dus ook heel erg. Ik vind eigenlijk ook dat je pas het recht hebt om vlees te eten als je een keer zelfstandig geslacht hebt.
Tering, waar maak je je druk om. Laat mij gewoon vlees eten en jullie zielige boomknuffelaars vinden.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:34 schreef Ericr het volgende:
[..]
Veel zinlozer discussies dan dit soort discussies zijn er eigenlijk niet. Het is nog erger dan een discussies tussen een atheist en een gelovige. In dit geval zijn de vleeseters de gelovigen, ook al schilderen de vleeseters meestal de vegetariers af als een soort van fundamentalisten. Maar een vegetarier staat open voor feiten, net zoals een atheist. Daar waar veel vleeseters uitgaan van propaganda van de machtige zuivel en vleesindustrie en dus geloven in sprookjes.
PropagandaGoebbels zou een goede zijn geweest voor de leugenachtige vlees lobby's.
Uit onderzoek blijkt dat dat niet noodzakelijk is. Maar je bent vast te lui om je daar in te verdiepen. Als je dagelijks naar je werk fietst en daarnaast let op je eten dan is het overbodig.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:33 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ik ben echter wel iemand die mensen uitlacht die beweren dat sporten voor paupers is. Beweging en sporten zijn ook noodzakelijk. De energie die ik hiervoor nodig heb haal ik niet alleen met groentes of iets dergelijks.
Ach ja je lijkt me niet iemand die veel kennis van zaken heeft op welk gebied dan ook dus veel succes met je hart problemen rond je 40equote:En nu zal je vast wel met een of andere wetenschapper komen die heeft bewezen dat als je die en die groentes eet je dezelfde energie krijgt etc, maar ik ben iemand die een hekel heeft aan boodschappen doen. Er van te voren research voor doen vind ik al te veel.
Man wat mij betreft steek je de penis van een stier in je mond, het zal me aan de reet roesten. Maar waarom mag ik me niet vermaken om deze onzinnige discussie.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:35 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Tering, waar maak je je druk om. Laat mij gewoon vlees eten en jullie zielige boomknuffelaars vinden.
Merk je het ook, al die vegatariers hebben het idee "verheven" te zijn boven de massa.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:35 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Tering, waar maak je je druk om. Laat mij gewoon vlees eten en jullie zielige boomknuffelaars vinden.
Dankje. Wist je dat sporten hart problemen voorkomt? Of de kans verminderd? Knap dat je trouwens gelijk kan vertellen dat ik "geen kennis van zaken op welk gebied dan ook" heb.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:39 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ach ja je lijkt me niet iemand die veel kennis van zaken heeft op welk gebied dan ook dus veel succes met je hart problemen rond je 40e
Okee meneer de morale wereldverbeteraar, ga jij nou maar lekker genieten van je calorie-arme sojaschnitzeltje terwijl ik mijn vleesrijke broodje gezond verder oppeuzel.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:00 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ik zie dat jij niet meer te redden bent......
Hart problemen van normaal vlees eten?quote:Op maandag 2 juli 2007 12:39 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ach ja je lijkt me niet iemand die veel kennis van zaken heeft op welk gebied dan ook dus veel succes met je hart problemen rond je 40e
Tja, sporters sterven over het algemeen eerder door bloedpropjes etc. Maar die onderzoeken zal jij in ieder geval niet lezen of geloven.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:41 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Dankje. Wist je dat sporten hart problemen voorkomt? Of de kans verminderd? Knap dat je trouwens gelijk kan vertellen dat ik "geen kennis van zaken op welk gebied dan ook" heb.
Waar wil je die dieren laten?quote:Op maandag 2 juli 2007 12:31 schreef Buschetta het volgende:
[..]
True, true. Maar je bent de eerste rationele vegatarier die geen rare films opzet onder het eten om vleeseters te pesten (IK NOEM GEEN NAMEN)quote:Op maandag 2 juli 2007 12:43 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Ik zie nergens dat hier een vegetarier ergens beweert dat ze verwachten dat vleeseters meedoen met hun vegetarisme....quote:Op maandag 2 juli 2007 12:42 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Okee meneer de morale wereldverbeteraar, ga jij nou maar lekker genieten van je calorie-arme sojaschnitzeltje terwijl ik mijn vleesrijke broodje gezond verder oppeuzel.![]()
Stelletje hypocriete wereldverbeteraars, die vegetariërs. Het zijn net reli-fundi's: zelf een belachelijke keuze maken en maar van iedereen verwachten dat ze daaraan meedoen.
Je maakt iedereen alleen maar voor dom uitquote:Op maandag 2 juli 2007 12:45 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ik zie nergens dat hier een vegetarier ergens beweert dat ze verwachten dat vleeseters meedoen met hun vegetarisme....
![]()
Maar dat jouw schuldgevoel je parten en zo invulling geeft aan de manier waarop je dingen leest is duidelijk
Ik heb dus totaal niks aan schuldgevoel wanneer ik een lekkere biefstuk naar binnen werk hoor.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:45 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ik zie nergens dat hier een vegetarier ergens beweert dat ze verwachten dat vleeseters meedoen met hun vegetarisme....
![]()
Maar dat jouw schuldgevoel je parten en zo invulling geeft aan de manier waarop je dingen leest is duidelijk
Er valt echt niet met jou te discussieren he? Mensen die gezond leven, en daar hoort sporten bij, leven ook dikwijls langer dan mensen die het niet doen.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:43 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Tja, sporters sterven over het algemeen eerder door bloedpropjes etc. Maar die onderzoeken zal jij in ieder geval niet lezen of geloven.
Lol...quote:Op maandag 2 juli 2007 12:43 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Tja, sporters sterven over het algemeen eerder door bloedpropjes etc. Maar die onderzoeken zal jij in ieder geval niet lezen of geloven.
Nee hoor, je noemt sowieso iedereen die een afwijkende mening heeft dom, en negeer je en passant ook wat posts van andere mensen met kritiek op jouw posts. Maar hey, je bent TRU gewend, en daar is die manier van discussieren normaal.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:50 schreef Buschetta het volgende:
Dat ik mensen die wetenschappelijk onafhankelijk onderzoek in de wind slaan of sowiezo weigeren te lezen dom noem tja.....
Same here met jouw verhalen. Dat jij er niet op ingaat; tja.quote:Dat er de meest uiteenlopende non argumenten worden geopperd door de vleeseters die makkelijk te weerleggen zijn door diezelfde wetenschappelijke rapporten. Tja.
Je hebt het zelf wel de hele tijd over wetenschappelijke feitjes en geneuzel, maar je komt zelf ook post na post met domme wanconclusies en verwijtingen over hoe dom iedereen die niet jou mening deelt wel niet is.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:50 schreef Buschetta het volgende:
Dat ik mensen die wetenschappelijk onafhankelijk onderzoek in de wind slaan of sowiezo weigeren te lezen dom noem tja.....
Mag het ook onafhankelijk zijn? Want dat is denk het belangrijkste nog, dat het niet gesponsord word door allerlei subsidieclubjes die vegatarisch eten promoten.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:53 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Je hebt het zelf wel de hele tijd over wetenschappelijke feitjes en geneuzel, maar je komt zelf ook post na post met domme wanconclusies en verwijtingen over hoe dom iedereen die niet jou mening deelt wel niet is.
Post mij eens een zeer wetenschappelijke indicatie dat vlees echt slecht is dan.
Tuurlijk, zolang het maar wetenschappelijk onderbouwd is en het niet typische huilie-argumenten bevat als "soja is nét zo lekker!".quote:Op maandag 2 juli 2007 12:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mag het ook onafhankelijk zijn? Want dat is denk het belangrijkste nog, dat het niet gesponsord word door allerlei subsidieclubjes die vegatarisch eten promoten.
"En soja heeft bijna hetzelfde aantal voedingsstoffen!"quote:Op maandag 2 juli 2007 12:57 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Tuurlijk, zolang het maar wetenschappelijk onderbouwd is en het niet typische huilie-argumenten bevat als "soja is nét zo lekker!".
Dus als vleeseters met argumenten komen dat groente en fruit veel meer ruimte innemen en dat de wereld zou vergaan zo'n beetje als we de ruimte innemen die nu ingenomen wordt door de veeteelt en dan word er een onafhankelijk universitair onderzoek geplaatst dan mag ik het niet dom noemen als dat genegeert wordt ?quote:Op maandag 2 juli 2007 12:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee hoor, je noemt sowieso iedereen die een afwijkende mening heeft dom, en negeer je en passant ook wat posts van andere mensen met kritiek op jouw posts. Maar hey, je bent TRU gewend, en daar is die manier van discussieren normaal.
[..]
Same here met jouw verhalen. Dat jij er niet op ingaat; tja.
Om maar even met je eigen woorden te spreken; sneu![]()
Verder ben je best lief hoor, maar kan je beter weer naar TRU vertrekken, das het beste.
Dierentuinen, huisdieren etc. veranderen niet.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:27 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ja maar, de dieren laten we toch allemaal dood gaan omdat er anders te weinig ruimte is voor de plantjes?
Bijvoorbeeld. Castratie wordt nu ook al vaak toegepast.quote:Ow, en daarnaast. Hoe wil je voorkomen dat ze geen kindjes meer krijgen? Steriliseren?
Ja, diertjes opeten is zielig maar ze van hun mannelijkheid beroven is weer heel normaal.quote:Op maandag 2 juli 2007 13:03 schreef Alicey het volgende:
Bijvoorbeeld. Castratie wordt nu ook al vaak toegepast.
Beweging is noodzakelijk. Sporten niet. De energie daarvoor haal je uit rijst, aardappels, pasta etc.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:33 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ik ben echter wel iemand die mensen uitlacht die beweren dat sporten voor paupers is. Beweging en sporten zijn ook noodzakelijk. De energie die ik hiervoor nodig heb haal ik niet alleen met groentes of iets dergelijks.
Ik vind sporten wel noodzakelijk. Door te sporten blijf ik fysiek op een conditie die ik acceptabel vind. Ook heb ik geen trek in een buik als een container.quote:Op maandag 2 juli 2007 13:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Beweging is noodzakelijk. Sporten niet.
BSE anyone?quote:Op maandag 2 juli 2007 12:51 schreef De_Ananas het volgende:
Van vlees eten is nog nooit iemand eerder dood gegaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |