Mensen zijn ook dierenquote:Op maandag 2 juli 2007 09:13 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Dus als een dier en ander dier op eet is het niet erg
maar zodra een mens een dier op eet wel..
Okee vaag
Dus vissen bestaan eigenlijk niet/je mag ze niet slachten? Of komen die in een ander hoofdstuk van het sprookje pas aan bod?quote:Op maandag 2 juli 2007 10:08 schreef Pikkebaas het volgende:
In de bijbel staat:
"Hij zag hoe vanuit de geopende hemel een voorwerp dat op een groot linnen kleed leek aan vier punten op de aarde werd neergelaten. Op het kleed bevonden zich alle lopende en kruipende dieren van de aarde en alle vogels van de hemel. Hij hoorde een stem zeggen: ‘Ga je gang, Petrus, slacht en eet.’"
Hoi!quote:Op maandag 2 juli 2007 07:22 schreef Anaxagoras het volgende:
Ik heb overwogen om ook geen vlees meer te eten vanwege ethische bezwaren (barbaars en zeer primitief). Helaas is vlees zo heerlijk dat het gewoon niet lukt. Wellicht dat het wel lukt als mijn vriend een vegetariėr zou zijn. Echter zie ik het probleem verder niet als ik mijn bewustzijn gewoon laag houd met betrekking tot vlees. Ik wil mijn broodje kebab en gyros nog niet opgeven.![]()
![]()
Verder vind ik ook dat als men zichzelf 'vegetarisch' bestempeld, dat men dan ook consequent moet zijn, en geen producten moet gebruiken waar dierhuid -en vlees in verwerkt zit. Het is praktisch gezien wel lastig, maar niet onmogelijk.
Doe ik niet.quote:Op maandag 2 juli 2007 08:02 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Niet van jou probleem iemand anders probleem maken
Mwha, wij hebben een vrije wil, voor ons is het niet meer een kwestie van overleving om vlees te eten.quote:Op maandag 2 juli 2007 09:13 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Dus als een dier en ander dier op eet is het niet erg
maar zodra een mens een dier op eet wel..
Okee vaag
Jij bent ook al vroeg highquote:Op maandag 2 juli 2007 09:50 schreef Fogel het volgende:
[..]
Mensen zijn ook dieren
En voor de vegetariers met morele bezwaren om levende wezens dood te maken en vervolgens te nuttigen: zowel dieren als planten zijn levende wezens (beiden behorend tot de Eukarya). "ja maar, dieren worden gevangen gehouden" -- eet je dan ook geen tomaten die in een kas opgegroeid zijn? Of koren van een aangelegde akker? Ook de zogenaamde ecologische landbouw moet zet plantjes op plekken waar ze van nature niet stonden... is dat immoreel?
Ik zei het al eerder: planten hebben ook gevoel, ze hebben alleen geen manier om het uit te drukken.
Kortom vegetariers zijn veel barbaarser dan vleeseters omdat ze veel meer planten op plekken moeten laten leven waar ze van oorsprong niet thuishoren en vervolgens moeten ze veel meer planten doden om voldoende te kunnen eten op een dag.
Dat dus. Welke idioot zegt er dan ook dat mensen geen vlees nodig hebben? Wij zijn altijd al carnivoren geweest, waarom zou dat nu opeens moeten veranderen? Omdat 1 of andere pipo het niet eens is met de manier waarop de natuur werkt?quote:Op maandag 2 juli 2007 10:44 schreef Batsnek het volgende:
Als ik vind dat ik vlees nodig hebt, wie is een ander dan om te zeggen dat ik het niet nodig heb? Ik heb het nodig omdat ik het lekker vind, ik me er goed door voel en er energie door krijg. Daarnaast vind ik een bord eten, zonder een stuk vlees geen porum.
Daarnaast zitter er zoveel volslagen tragische figuren tussen de 'normale' vegetariers, dat ik met plezier een stuk vlees naar binnen werk, al is het alleen maar om hun voor de schenen te schoppen. Ik heb niks tegen vegetariers, wel tegen die extremistische voedselterroristen. Alleen al het argument dat vegetariers slimmer zijn is genoeg reden om ze in hun gezicht uit te lachen; ik snap niet hoe bepaalde mensen zichzelf serieus kunnen nemen als ze zoiets verkondiggen.
Iedereen draagt op z'n eigen manier een steentje bij aan het leven van anderen; als iedereen zich nou gewoon om z'n eigen morele verantwoordelijkheden zou bekommeren, en anderen met rust laten, zou je het leven van veel mensen ( en dieren ) een stuk plezieriger maken.
Je vergeet dat de mens nog steeds een carnivoor is. Als jij geen vlees eet ben je in principe gewoon je eigen afkomst aan het verloochenen en je lichaam aan het verzwakken.quote:Op maandag 2 juli 2007 10:28 schreef Hendrik_ het volgende:
Mwha, wij hebben een vrije wil, voor ons is het niet meer een kwestie van overleving om vlees te eten.
Ik heb nog geen enkel vegetarier in dit topic zo zien reageren...quote:Op maandag 2 juli 2007 10:44 schreef Batsnek het volgende:
Als ik vind dat ik vlees nodig hebt, wie is een ander dan om te zeggen dat ik het niet nodig heb? Ik heb het nodig omdat ik het lekker vind, ik me er goed door voel en er energie door krijg. Daarnaast vind ik een bord eten, zonder een stuk vlees geen porum.
Nu heb je het gewoon over idioten in het algemeen, dat heeft in mijn ogen weinig met vegetariėrs te maken. In elke "afwijkende" tak heb je extremisten.quote:Daarnaast zitter er zoveel volslagen tragische figuren tussen de 'normale' vegetariers, dat ik met plezier een stuk vlees naar binnen werk, al is het alleen maar om hun voor de schenen te schoppen. Ik heb niks tegen vegetariers, wel tegen die extremistische voedselterroristen. Alleen al het argument dat vegetariers slimmer zijn is genoeg reden om ze in hun gezicht uit te lachen; ik snap niet hoe bepaalde mensen zichzelf serieus kunnen nemen als ze zoiets verkondiggen.
Iedereen draagt op z'n eigen manier een steentje bij aan het leven van anderen; als iedereen zich nou gewoon om z'n eigen morele verantwoordelijkheden zou bekommeren, en anderen met rust laten, zou je het leven van veel mensen ( en dieren ) een stuk plezieriger maken.
Misschien, maar was dat ook zo toen we van het jagen & verzamelen afstapten?quote:Op maandag 2 juli 2007 10:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je vergeet dat de mens nog steeds een carnivoor is. Als jij geen vlees eet ben je in principe gewoon je eigen afkomst aan het verloochenen en je lichaam aan het verzwakken.
Dat is jouw vrije wil, ik ga liever door op het evolutionaire pad
Dus nu vind je opeens dat vegetariers een afwijking hebben, apart voor een van de afwijkendenquote:Op maandag 2 juli 2007 10:51 schreef Hendrik_ het volgende:
Nu heb je het gewoon over idioten in het algemeen, dat heeft in mijn ogen weinig met vegetariėrs te maken. In elke "afwijkende" tak heb je extremisten.
Mijn levensstijl wijkt toch af van die van "jullie", wel lezen héquote:Op maandag 2 juli 2007 10:55 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dus nu vind je opeens dat vegetariers een afwijking hebben, apart voor een van de afwijkenden
Dat is dus het punt; we zijn qua evolutie zo ver gekomen dat we niet meer hoeven te jagen, echter blijft de noodzaak om ons lichaam met vlees te voeden bestaan. Er zijn studies bekend waarin aangetoond is dat vegatariers en veganisten qua lichaamsstoffen een aantal essentiele stoffen missen.quote:Op maandag 2 juli 2007 10:52 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Misschien, maar was dat ook zo toen we van het jagen & verzamelen afstapten?
Overigens ben ik 85 kg, 2.03 meter en vrijwel nooit ziek![]()
(Bij mij thuis is het hele gezin vegetariėr, en geen van ons is "zwak" te noemen)
Ach kom op, dit hele topic staat vol met vega's die verkondiggen hoeveel vleesvervangers er wel niet zijn, dat je prima zonder vlees kunt leven, en dat een vegetarische maaltijd net zo gezond kan zijn als een gewone maaltijd.quote:Op maandag 2 juli 2007 10:51 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Ik heb nog geen enkel vegetarier in dit topic zo zien reageren...
Die stoffen zijn echt allemaal terug te vinden in ander voedsel (eieren, vleesvervangers, appelstroop, etc)quote:Op maandag 2 juli 2007 10:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is dus het punt; we zijn qua evolutie zo ver gekomen dat we niet meer hoeven te jagen, echter blijft de noodzaak om ons lichaam met vlees te voeden bestaan. Er zijn studies bekend waarin aangetoond is dat vegatariers en veganisten qua lichaamsstoffen een aantal essentiele stoffen missen.
Magoed, vrije wil he![]()
quote:Op zondag 1 juli 2007 23:59 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Sporten is dan ook bij uitstek een activiteit voor primitieve primaten, niet voor hoog ontwikkelde intellectuelen.
"De mens" heeft vlees niet per sé nodig, dat is nu wel bewezen..quote:Op maandag 2 juli 2007 10:58 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Ach kom op, dit hele topic staat vol met vega's die verkondiggen hoeveel vleesvervangers er wel niet zijn, dat je prima zonder vlees kunt leven, en dat een vegetarische maaltijd net zo gezond kan zijn als een gewone maaltijd.
Nogmaals; interesseert me niet, ik eet vlees om eerder genoemde redenen.
Dat het voedsel is betekend niet dat het een noodzaak isquote:Op maandag 2 juli 2007 11:00 schreef L.Denninger het volgende:
"Well, if meat's bad for you, then howcome it's food ?"
So what; een sojasnitzel smaakt nog steeds naar rubber met een smaakje, en ik voel me er minder lekker bij, daarnaast krijg ik van vlees energie, en ik voel me er goed bij. Jij kan wel zeggen dat ik het niet nodig heb-quote:Op maandag 2 juli 2007 10:58 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Die stoffen zijn echt allemaal terug te vinden in ander voedsel (eieren, vleesvervangers, appelstroop)
-maar dat kan ik prima voor mezelf beoordelen.quote:Vleeseters zijn barbaren. Ze doden andere levende wezens niet uit noodzaak, maar uit vraatzucht.[
-zwammer
Als ik eerlijk ben heb ik meer flamereacties richting vegetariers gezien dan andersom, maar goedquote:Op maandag 2 juli 2007 11:04 schreef Batsnek het volgende:
[..]
So what; een sojasnitzel smaakt nog steeds naar rubber met een smaakje, en ik voel me er minder lekker bij, daarnaast krijg ik van vlees energie, en ik voel me er goed bij. Jij kan wel zeggen dat ik het niet nodig heb-
net zoals deze debiel:
[quote]Vleeseters zijn barbaren. Ze doden andere levende wezens niet uit noodzaak, maar uit vraatzucht.[
-zwammer/quote]
-maar dat kan ik prima voor mezelf beoordelen.![]()
Overigens heb ik net even wat van die zogenaamde onderzoeken bekeken, waaruit blijkt dat vega's slimmer zouden zijn, en ja hoor; de helft van die onderzoeken zijn terug te vinden op 1 of andere vega-propaganda site. Dit soort onderzoeken neem ik sowieso niet heel serieus omdat er nog 10 andere onderzoeken zijn die het tegendeel beweren; er zijn zoveel factoren en variablen waar je rekening mee moet houden dat een dergelijk onderzoek op voorhand al bullshit is.
Ik vind het hartstikke supercool voor je dat je zonder kunt enzo; maar dat zegt nog niks over mensen die het WEL nodig hebben. Dit soort statements gaat namelijk vaak gepaard met verwijten dat wij carnivoren ( alsjeblieft zeg...quote:Op maandag 2 juli 2007 11:05 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Als ik eerlijk ben heb ik meer flamereacties richting vegetariers gezien dan andersom, maar goed![]()
Als jij zegt dat je het nodig hebt, dan geloof ik je. Maar de mens in het algemeen kan zonder, daar ben ik het levend voorbeeld van
Ik dood ze niet zelf, ik eet ze op. En lekker dat ze zijn.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:50 schreef zwambtenaar het volgende:
In navolging op Vegetariers
Vleeseters zijn barbaren. Ze doden andere levende wezens niet uit noodzaak, maar uit vraatzucht.
je kunt misschien wel zonder ja maar als ik dat fotoboek van je zie lukt het maar netquote:Op maandag 2 juli 2007 11:05 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Als jij zegt dat je het nodig hebt, dan geloof ik je. Maar de mens in het algemeen kan zonder, daar ben ik het levend voorbeeld van
0,0% van de vegetariers eet vis. Iemand die vis eet is geen vegetarier.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:55 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Volgens mij eet 75% van de vegetariers wel vis met als argument dat het geen vlees is . Mijn vraag: Waarom is dat geen vlees?
''Het is vis''
Care, het is gewoon hetzelfde als bij andere dieren ---> vlees
betekent.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:02 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Dat het voedsel is betekend niet dat het een noodzaak is
quote:Op maandag 2 juli 2007 11:35 schreef Tuvai.net het volgende:
Vegetariers zijn zeikerds. In vlees zitten nou eenmaal voedingstoffen die ik absoluut nodig heb, en het is ook nog lekker. Dat kan ik van al die namaak (soja)rotzooi niet zeggen.
M'n ex had ook zo'n vriendin die streng vegetarisch was. Als die d'r bij was kon je nooit ergens lekker gaan eten want dan moest je naar een of andere brakke, dure tent waar ze soja troep serveren en waar m'n eten me niet eens smaakte. Lekker barbecuen in de zomer was uit den boze want dan ging mevrouw over d'r nek. Ik ben blij dat ik van die kortzichtige trut af ben en dat ik geen vegetariers meer in m'n kennissenkring heb.
Lol, hoezo ben ik dan sneu?quote:
Dat valt allemaal reuze mee. Vegetarische maaltijden kunnen ook erg lekker zijn en zolang je niet de fundi's treft zijn vegetariers ook heel gezellige mensenquote:Op maandag 2 juli 2007 11:44 schreef Strolie75 het volgende:
Ik ben bourgondisch. Eten moet niet alleen maar bestaan uit essentiėle voedingstoffen, maar moet ook lekker zijn. Gezelligheid is dus belangrijk.
En als vegetariėrs iets niet zijn, dan is het gezellig. Allemaal van die verzuurde figuren die elk hap doodanaliseren.
Dan zullen die +/- 10 vegetariėrs waar ik het ongenoegen mee gehad heb om ze te ontmoeten wel fundi's zijn geweest dan.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:47 schreef Alicey het volgende:
en zolang je niet de fundi's treft zijn vegetariers ook heel gezellige mensen
Allicht. Misschien ligt het ook aan jezelf dat je ongezellige mensen aantrekt.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:48 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Dan zullen die +/- 10 vegetariėrs waar ik het ongenoegen mee gehad heb om ze te ontmoeten wel fundi's zijn geweest dan.
Maar geef toe, vegetariėrs en nutrisionisten (of hoe je dat slag volk noemt) zijn geen gezellige eters, gezellige mensen vast wel, maar als je daar met een lekkere mep kaasjes en vleesjes komt aankakken voor bij je wijn is het meteen zeuren, 'Weet je wel hoeveel dieren er in die worst zitten? Weet je wel hoeveel vet er in die kaas zit?'quote:Op maandag 2 juli 2007 11:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat valt allemaal reuze mee. Vegetarische maaltijden kunnen ook erg lekker zijn en zolang je niet de fundi's treft zijn vegetariers ook heel gezellige mensen
Omdat je een ervaring met een vegetarier als maatstaf voor alle vegetariers gebruikt.quote:
Van mij mag je. Ik zal je niet tegenhouden. Maar gek genoeg valt het mij op dat als je meld dat je geen vlees eet dat de vleesetende partij als eerste als gespreksonderwerp begint over het waarom vaak lijkt het alsof door een soort schuldgevoel of afkeer de vleeseter liever niet geconfronteerd wil worden met zijn/haar keuzes.quote:Als ik lekker ergens een lekkere biefstuk of souvlakischotel wil gaan eten dan doe ik dat, dan heb ik geen zin in mensen die gaan mekkeren over "arme diertjes" of hoe 'slecht' en 'kwaadaardig' vlees wel niet is.
Tja Hitler vermoorde ook duizenden Joden. Raar he dat sommige mensen ze toch opnamen om onder te duiken ? Wat een non argument.quote:Die 10000 kippen worden toch wel dagelijks geslacht, of jij het als enkeling nou weigert te eten of niet.
quote:Dat valt allemaal reuze mee. Vegetarische maaltijden kunnen ook erg lekker zijn en zolang je niet de fundi's treft zijn vegetariers ook heel gezellige mensen
Nee, ik scheer niet alle vegetariėrs over een kam omdat ik met één vegetariėr slechte ervaringen heb gehad. Zie een post daar onder, ik heb al een paar keer het ongenoegen gehad om me te vertoeven in het (on)gezelschap van heikneuterige vegetariėrs.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:52 schreef Buschetta het volgende:
bla bla
Ik zie dat jij niet meer te redden bent......quote:Op maandag 2 juli 2007 11:55 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Nee, ik scheer niet alle vegetariėrs over een kam omdat ik met één vegetariėr slechte ervaringen heb gehad. Zie een post daar onder, ik heb al een paar keer het ongenoegen gehad om me te vertoeven in het (on)gezelschap van heikneuterige vegetariėrs.
Je verbeterd de wereld echt niet omdat je een stukje vlees laat liggen hoor. Je kunt het ook van de andere kant bekijken. Als jij dat lekkere stuk vlees laat liggen/weigert, dan is de/het kip/koe/paard/schaap voor niks afgemaakt en word het stukje vlees maar weggesodemietert.![]()
* Tuvai.net een hap neemt van zijn broodje gezond met extra veel ham
quote:Op maandag 2 juli 2007 12:00 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ik zie dat jij niet meer te redden bent......
Surequote:Op maandag 2 juli 2007 11:20 schreef Ericr het volgende:
[..]
0,0% van de vegetariers eet vis. Iemand die vis eet is geen vegetarier.
Er zijn meer hapjes voor bij de wijn dan alleen vleesje of kaasjes.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:50 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Maar geef toe, vegetariėrs en nutrisionisten (of hoe je dat slag volk noemt) zijn geen gezellige eters, gezellige mensen vast wel, maar als je daar met een lekkere mep kaasjes en vleesjes komt aankakken voor bij je wijn is het meteen zeuren, 'Weet je wel hoeveel dieren er in die worst zitten? Weet je wel hoeveel vet er in die kaas zit?'
Bourgondisch leven is teh shit
Helemaal mee eens, een beetje het knabbel en snack idee voor alle mensen aan tafel vergallen met hun gezeikquote:Op maandag 2 juli 2007 12:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er zijn meer hapjes voor bij de wijn dan alleen vleesje of kaasjes.Degenen die zijn doorgeslagen in een gezond dieet zijn wel wat problematischer..
Ja zoals ik al zei: ''Care''quote:Op maandag 2 juli 2007 12:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
Definitiekwestie. Iemand die geen vlees eet maar wel vis noem je een pescetariėr.
Tuurlijk is er wel genoeg plek, want die 90% van de huidige landbouw die we nu voor de veehouderij doen is dan niet meer nodig.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:09 schreef De_Ananas het volgende:
Trouwens, als opeens iedereen vegetarier wordt is er niet genoeg plek op de aarde voor de landbouw dus een alternatief is er heul niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |