Maar dat een Hindoe koeienvlees walgelijk vind (hij eet een goddelijk persoon), en een Moslim een varken niet eet omdat hij mensen eet en afval vind je waarschijnlijk ook raar.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee nee nee. Ik vind het gewoon interessant dat iemand in staat is om bij alle vlees de vergelijking met mensenvlees te maken. Dat iemand van mensenvlees walgt is normaal.
Hmm, misschien moet ik jou eens bestuderen.
Goh, denk je ook zo over kleding die je koopt? Of de computer die je gebruikt? Of ben je slechts op 1 vlak zo ethisch verantwoord?quote:Op maandag 2 juli 2007 00:32 schreef Buschetta het volgende:
[..]
ok duidelijkAls je nou ook nog eens stilstaat bij de Bio industrie en de manier hoe die dieren worden behandeld en dan diervriendelijk behandeld vlees koopt dan hoor je mij niet klagen.
Mijn laatste reply op dit onderwerp is dan ook....
Weet wat je eet.
Nee. Die dingen komen uit geloofsovertuigingen. Van wat ik van jou gezien heb, komt het eerder uit de psychologische hoek.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:35 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Maar dat een Hindoe koeienvlees walgelijk vind (hij eet een goddelijk persoon), en een Moslim een varken niet eet omdat hij mensen eet en afval vind je waarschijnlijk ook raar.
Ik eet ook geen vis.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:41 schreef De_Ananas het volgende:
Waarom eten vėgetariers wél vis?
quote:Op maandag 2 juli 2007 00:37 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Goh, denk je ook zo over kleding die je koopt? Of de computer die je gebruikt? Of ben je slechts op 1 vlak zo ethisch verantwoord?
En dat laatste is dus fucking bullshit.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:42 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Ik eet ook geen vis.
(Het argument is meestal dat Vissen wel een "vrij leven" hebben gehad)
Mwha.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:43 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
En dat laatste is dus fucking bullshit.
quote:Op maandag 2 juli 2007 00:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee. Die dingen komen uit geloofsovertuigingen. Van wat ik van jou gezien heb, komt het eerder uit de psychologische hoek.
Ik probeer er zoveel mogelijk rekening mee te houden, maar ik houd wel rekening met bijvoorbeeld de portemonnee. Ik loop 's winters dan ook op leren schoenen, helaas.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:37 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Goh, denk je ook zo over kleding die je koopt? Of de computer die je gebruikt? Of ben je slechts op 1 vlak zo ethisch verantwoord?
Er is best lekker heerlijk eten zonder vlees?quote:Op maandag 2 juli 2007 00:46 schreef Ringo het volgende:
Een betere wereld. Verantwoord consumeren.
Eten. LEKKER eten.
Maar die schoenen eet je niet op en kak je uit de dag daarna. Dat is ook het verschil tussen domweg maar erop los eten/leven en dingen afwegen die je doet.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:46 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Ik probeer er zoveel mogelijk rekening mee te houden, maar ik houdt wel rekening met bijvoorbeeld de portemonnee. Ik loop 's winters dan ook op leren schoenen, helaas.
Net alsof al die vis altijd vrij heeft geleefd, er zijn ook dingen zoals kwekerijenquote:
Niet voor iedereen misschien?quote:Op maandag 2 juli 2007 00:47 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Er is best lekker heerlijk eten zonder vlees?![]()
Ga mannen beffen ofzo.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:46 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Ik probeer er zoveel mogelijk rekening mee te houden, maar ik houd wel rekening met bijvoorbeeld de portemonnee. Ik loop 's winters dan ook op leren schoenen, helaas.
Je kan ook heerlijk in de Randstad op vakantie.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:47 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Er is best lekker heerlijk eten zonder vlees?![]()
Kortom, jij bent een nerd.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:59 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Sporten is dan ook bij uitstek een activiteit voor primitieve primaten, niet voor hoog ontwikkelde intellectuelen.
En daarom zijn huilies die roepen "maar je loopt wel op leer!"/"maar er zit ook leer in je auto!"/"maar je computert ook!" behoorlijk hypocriet. Je moet gewoon ergens grenzen stellen in het haalbare, net zoals dat soort huilies ook vast wel tot op bepaalde hoogte rekening houden het milieu en welzijn van dieren (lid zijn van WNF, afval scheiden, dingen niet zomaar op straat flikkeren).quote:Op maandag 2 juli 2007 00:47 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Maar die schoenen eet je niet op en kak je uit de dag daarna. Dat is ook het verschil tussen domweg maar erop los eten/leven en dingen afwegen die je doet.
Ik vond die enkele hamburger die ik heb geprobeerd anders geen succesquote:Op maandag 2 juli 2007 00:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
Je kan ook heerlijk in de Randstad op vakantie.
Je mist gewoon een hoop lekkernijen als je geen vlees eet. Punt.
Mja, ik eet dan ook geen vis. Maar zoals ik al zei; iedereen is vrij om z'n grenzen zelf te stellen...quote:Op maandag 2 juli 2007 00:48 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Net alsof al die vis altijd vrij heeft geleefd, er zijn ook dingen zoals kwekerijen
En dan nog, je doodt wel een vis dan om hem op te eten.
Die dieren fokken wij zelf in fabrieken, dat heeft niks meer met natuur te maken.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:22 schreef jordeeeh het volgende:
Maar t mooiste is nog. Jij loopt te janken dat mensen dieren, de schepsels van moeder natuur, doodmaken.
Maar welke hypocriet koopt wel mooi plantaardige dingen dat net zo goud uit de natuur komt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |