Dit verdient wel enige kanttekeningen. Bovenstaande zou best kunnen kloppen. Het probleem is echter dat men nu "het laaghangende fruit plukt" De laatse restjes olie winnen zal heel veel kosten (kleine diepe velden, teerzanden, etc. Technisch zeker mogelijk maar wel heel duur. Eigenlijk net de 80-20 regel.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 14:40 schreef pberends het volgende:
I- Alaska heeft genoeg ruwe olie-reserves om Amerika voor meer dan 200 jaar van energie te voorzien.
Echt niet!quote:Op zaterdag 30 juni 2007 14:57 schreef Napalm het volgende:
[..]
Dit verdient wel enige kanttekeningen. Bovenstaande zou best kunnen kloppen. Het probleem is echter dat men nu "het laaghangende fruit plukt" De laatse restjes olie winnen zal heel veel kosten (kleine diepe velden, teerzanden, etc. Technisch zeker mogelijk maar wel heel duur. Eigenlijk net de 80-20 regel.
De rest is onzin.
boom knuffelaarquote:Op zaterdag 30 juni 2007 15:41 schreef Public_NME het volgende:
Misschien moet je ook rekening houden met andere dingen ipv alleen de economische aspecten. In Alaska (en met name Prudhoe Bay) is vrij veel oliewinning, en die vernield de ecosystemen. Denk aan bossen die verdwijnen, spillages van BP, en veel broekasgassen die daar de lucht in gaan bij de verwerking. De ozonlaag boven de Polen is al een stuk dunner, en de broeikasgassen hopen zich daar ook op. Ijs smelt en groeit niet meer zo dik aan....
Ik ben trouwens een pure kapitalist, en weet dat er veel reserves zijn in Alaska/North-West Territories, maar ik heb laatst de destructie gezien en dat is echt niet gezond.
Ik wist dat iemand dat ging zeggen. Ik zeg toch dat ik juist geen boomknuffelaar ben, maar een die-hard kapitalist. Laatst op de Uni. een course Business Society Management gehad, en daar presenteerde ze de effecten op Alaska...quote:
sarcasme is jou vreemdquote:Op zaterdag 30 juni 2007 16:12 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik wist dat iemand dat ging zeggen. Ik zeg toch dat ik juist geen boomknuffelaar ben, maar een die-hard kapitalist. Laatst op de Uni. een course Business Society Management gehad, en daar presenteerde ze de effecten op Alaska...
quote:$136.00 Special Package Includes
6 DVDs
1) The Energy Non-Crisis.
2) Torn from the Land. ( about the American Family Farm Crisis )
3) Vaccinations (Do they work? Is it worth the risk?)
4) Economic Hit Man - Lindsey Williams interviews an Economic Hit man in Prison ( Many predictions have already come to pass. Ready for the rest of the story?)
5) Deadly New Diseases (Microbial Mutations, How to Protect Your Family)
6) Loose Change
-- 12 hours of viewing. Each are minimum of 1 hr in length.
2 Books
1) The Energy Non-Crisis
2) You Can Live.
http://www.lwoil.com/products.html
Die nummer 5!quote:Op zaterdag 30 juni 2007 20:28 schreef gorgg het volgende:
Deze man heeft dus meegereist bij de constructie van de Trans-alaska olie pijplijn. En in de functie van kaplaan heeft hij dan toegang tot 'geheime' documenten die iedereen verborgen wil houden?![]()
Op basis daarvan schrijft hij een boek in de jaren '70 en dat is volgens hemzelf nu nog steeds accuraat.
Hij is blijkbaar ook een expert op wel meer terreinen. Ik denk dat ik al kan raden wat er in de verschillende items staat.
[..]
Inderdaad, ben het er helemaal me eensquote:Op zaterdag 30 juni 2007 14:57 schreef Napalm het volgende:
[..]
Dit verdient wel enige kanttekeningen. Bovenstaande zou best kunnen kloppen. Het probleem is echter dat men nu "het laaghangende fruit plukt" De laatse restjes olie winnen zal heel veel kosten (kleine diepe velden, teerzanden, etc. Technisch zeker mogelijk maar wel heel duur. Eigenlijk net de 80-20 regel.
De rest is onzin.
Ja leuk, in de lezing heeft hij het over "nieuwe" olievelden die gigantisch groot zijn en erg goedkoop zijn om te delven, zie de $3 dollar per vat. Deze velden worden alleen angstvallig stil gehouden door de Amerikaanse overheid. Het is alleen een raadsel waarom.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 14:57 schreef Napalm het volgende:
[..]
De rest is onzin.
Ben benieuwd waarom de amerikaanse overheid hem dan niet heeft omgelegd.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 23:35 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja leuk, in de lezing heeft hij het over "nieuwe" olievelden die gigantisch groot zijn en erg goedkoop zijn om te delven, zie de $3 dollar per vat. Deze velden worden alleen angstvallig stil gehouden door de Amerikaanse overheid. Het is alleen een raadsel waarom.
Das inderdaad de enige reden die ik kan bedenken. Eerst zuigen ze andere olielanden leeg en daarna gaan ze pas op hun eigen reserves teren. Op die manier heeft de VS in de toekomst de wereldeconomie in handen.quote:Op zondag 1 juli 2007 03:01 schreef StefanP het volgende:
We maken lekker eerst de olie in het Midden Oosten op. Zodra dat op is, hebben die achterlijke idioten daar geen geld meer en hebben we geen last meer van ze. De rest van de wereld is dan aan de beurt, en als dat ook op is hebben wij nog lekker onze eigen reserves en kunnen jullie het uitzoeken.
hebben ze dat nu niet dan? en wie weet is in de toekomst aardolie helemaal niet meer nodigquote:Op zondag 1 juli 2007 10:12 schreef pberends het volgende:
[..]
Op die manier heeft de VS in de toekomst de wereldeconomie in handen.
En terwijl Amerika nog steeds koolwaterstoffen aan het verbranden is draait de rest van de wereld allang op kernfusie en heeft een waterstofeconomie.quote:Op zondag 1 juli 2007 03:01 schreef StefanP het volgende:
We maken lekker eerst de olie in het Midden Oosten op. Zodra dat op is, hebben die achterlijke idioten daar geen geld meer en hebben we geen last meer van ze. De rest van de wereld is dan aan de beurt, en als dat ook op is hebben wij nog lekker onze eigen reserves en kunnen jullie het uitzoeken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |