abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50969379
quote:
AMSTERDAM/HOOFDDORP - De Nederlandse Vegetariërsbond (NVB) is verbijsterd over een recent verschenen Donald Duck, waarin een advertentiebijlage met vleesrecepten is opgenomen.
De bond overweegt een klacht in te dienen bij de Reclame Code Commissie.

De recepten in het boekje worden geïllustreerd met strips, waarin Donald Duck en Kwik, Kwek en Kwak druk in de weer zijn met het bereiden van vleesgerechten. ’’Wij betreuren de keuze van het Vleesinformatiepunt om de vleesconsumptie bij kinderen te stimuleren door een samenwerking aan te gaan met Donald Duck van Sanoma Uitgevers. Kinderen zijn ontvankelijk voor reclameboodschappen, die zijn verpakt als stripverhalen. Wij vinden het ongewenst dat jonge lezers van zo eenzijdig worden beïnvloed door de vleessector’’ licht Vibeke Helder, directeur van de NVB, toe.

’’Reclames voor alcohol, tabak en vlees horen gewoon niet in jeugdbladen. Het is algemeen bekend dat onverzadigde vetten vragen om een zorgvuldige aanpak. Zeker gezien de huidige discussie rondom obesitas vinden wij dat kinderen verschoond moeten blijven van dit propagandamateriaal. Kwik, Kwek en Kwak kunnen beter tofu-burgers eten dan soortgenoten opeten.’’

Volgens Suzan Schouten, uitgever van Disney, vermijdt Donald Duck in het kader van van de obesitas (overgewicht)-discussie samenwerkingen met dikmakende, ongezonde producten zoveel mogelijk: ,,We hebben dit jaar een sportsponsoringproject opgestart om beweging te stimuleren en obesitas aan te pakken. De keuze voor samenwerking met het Vleesinformatiepunt zien wij ook als een kans om kinderen plezier te laten krijgen in het zelf koken en gezond eten. De commotie die nu rond het receptenboekje is ontstaan, is voor de redactie van Donald Duck aanleiding om de rubirek ’Koken met Midas Wolf’ te overwegen.

Of we laten Wolf, die al 55 jaar vegetariër is, een eigen vegetarisch kookboekje publiceren. Eventueel in samenwerking met de Nederlandse Vegetariërsbond.’’
Bron.
Whehehe.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 14:03:15 #2
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_50969487
Ben zelf Veggie. Maar dit is i.d.d wel een erg trieste actie waardoor de eeuwige ouwehoerende geitewollen sokken dragende veganist wel weer erg stereotyp wordt
pi_50969547
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 14:03 schreef Buschetta het volgende:
Ben zelf Veggie. Maar dit is i.d.d wel een erg trieste actie waardoor de eeuwige ouwehoerende geitewollen sokken dragende veganist wel weer erg stereotyp wordt
Precies.
Het valt me juist op dat veel kinderen tegenwoordig zelf gewoon besluiten geen vlees meer te eten.
Hebben ze geen NVB voor nodig.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 14:09:59 #4
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_50969692
Fucking Tree loving hippies!
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_50969723
Strax komt greenpeace omdat dat lampje van willie wortel geen spaarlamp is.
Nudisten vereniging omdat donald geen broek aan heeft.
RDW omdat het nummerbord van donald zijn auto maar 3 cijfers heeft (313)
homo beweging gaat klagen omdat ze met 3 mannelijke biggen in 1 huis zitten.
Negers klagen omdat er alleen maar blanken in de donald duck staan.
Indiananen omdat ze van het stereotype afwillen van Haiwata.

zucht zucht zucht etc etc etc
Rookworst zonder "R" is ookworst!
  vrijdag 29 juni 2007 @ 14:13:11 #6
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_50969772
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 14:11 schreef Bdijk het volgende:
Strax komt greenpeace omdat dat lampje van willie wortel geen spaarlamp is.
RDW omdat het nummerbord van donald zijn auto maar 3 cijfers heeft (313)
homo beweging gaat klagen omdat ze met 3 mannelijke biggen in 1 huis zitten.
Indiananen omdat ze van het stereotype afwillen van Haiwata.

zucht zucht zucht etc etc etc
Dr staan helemaal geen blanken in Donald Duck ?!??
pi_50969780
Toegegeven, Donald Duck die aan de gevogelte zit is wel méér dan macaber. .
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_50969865
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 14:13 schreef Nosh het volgende:
Niet meer dan dat wij aap zouden eten, wat toch op diverse plaatsen een delicatesse schijnt te zijn.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_50970188
vlees!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 29 juni 2007 @ 14:28:46 #10
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_50970223
is het nu al 1 april?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_50970239
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 14:27 schreef bijdehand het volgende:
vlees!
Het vis en vlees dat een vegetarier laat liggen, daar voor neem ik altijd 1 of meer stukken extra vis of vlees.

Een wereld zonder vis en vlees is een 1984-scenario.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_50970287
Wat een teringmongolen .
We'll keep on whispering our mantras.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 14:34:39 #13
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_50970399
Kip, het lekkerste stukje vlees, kip

pi_50970528
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 14:34 schreef Het_hupt het volgende:
http://www.tien.tv/web/show/id=606875/langid=43

pi_50970560
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 14:29 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het vis en vlees dat een vegetarier laat liggen, daar voor neem ik altijd 1 of meer stukken extra vis of vlees.

Een wereld zonder vis en vlees is een 1984-scenario.
ik streef geen wereld zonder vlees na, ik eet het zelf gewoon niet..
Maar vlees gelijkstellen aan roken en alcohol Dan krijg je idd het doemscenario dat ze allereerst de allerschadelijkste teringzooi willen verbieden en dan langzaam opschuiven naar iets minder slechte gewoontes.. waardoor we in het eind niks meer mogen.
pi_50970608
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 14:39 schreef zwemmerseczeem het volgende:
ik streef geen wereld zonder vlees na, ik eet het zelf gewoon niet..
Exactamundo.
quote:
Maar vlees gelijkstellen aan roken en alcohol
Stelletje sick fucks.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 14:42:07 #17
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_50970642
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 14:41 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Exactamundo.
[..]

Stelletje sick fucks.
Maar wel af en toe een jointje roken die hippies
pi_50970690
quote:

[afbeelding]
Biekstuk voor mij

Suit up! Because it's going to be LEGENDARY!
pi_50970742
quote:
Donald Duck heeft wel degelijk een broek.

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 29 juni 2007 @ 14:46:52 #20
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_50970795
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 14:45 schreef Lucille het volgende:

[..]

Donald Duck heeft wel degelijk een broek.

[afbeelding]
rofl
  vrijdag 29 juni 2007 @ 14:49:36 #21
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_50970904
quote:

pi_50972218
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 13:59 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Whehehe.
De sukkels....
Vlees is noodzakelijk onderdeel van een goed dieet
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_50972629
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 15:24 schreef desiredbard het volgende:

[..]

De sukkels....
Vlees is noodzakelijk onderdeel van een goed dieet
[afbeelding]
Nee, hoor.
pi_50972787
Echt overdreven hoor. Ik ben zelf ook lid van de Donald Duck ( ) , en de gerechten die er in staan zijn best gezond hoor. Het is niet zo zeer junkfood, op de hamburger na dan
  vrijdag 29 juni 2007 @ 15:50:58 #25
176916 Karrs
2007-2017
pi_50973108
Wat kan ik me GODVERDOMME ontzettend kwaad maken hierover. Dat die grasvreters met z'n allen van een klif donderen. Kinderen indoctrineren dat vlees niet goed voor ze zou zijn.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  vrijdag 29 juni 2007 @ 15:52:50 #26
176916 Karrs
2007-2017
pi_50973159
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 15:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, hoor.
Um, jawel.

Dat je 't kan nabootsen met vervangers, doet daar niets aan af.
pi_50973183
quote:
Nee, hoor.
Nooit afgevraagd waarom die linkse vega-hippies zo de weg kwijt zijn?
pi_50973333
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 15:52 schreef Karrs het volgende:

[..]

Um, jawel.

Juist wel. Vlees is niet noodzakelijk.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 16:01:36 #29
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_50973485
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 15:52 schreef Karrs het volgende:

[..]

Um, jawel.

Ik ben nog nooit ziek geweest. Ben niet te dik maar sport niet
En vegetariers worden over het algemeen ouder. Daarom hebben ze ook speciale bejaarden tehuizen in california bijvoorbeeld.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 16:02:41 #30
176916 Karrs
2007-2017
pi_50973533
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 15:57 schreef Monidique het volgende:

[..]

Is dezelfde discussie als groente/fruit vs voedingssupplementen. En die discussie ga ik niet aan, sorry.
pi_50973897
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 15:57 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hoeveel vis en vlees eet jij in de week?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_50974218
Echt te triest voor woorden. Alleen al dat ze alcohol en roken in een zin durven te noemen met vlees!? Vlees is niet schadelijk voor de gezondheid en er zitten zelfs stoffen in die een mens nodig heeft.

@Monidique; zo ken ik er nog wel een paar. Heel veel andere dingen zijn ook niet noodzakelijk. Kan je ook vervangers voor krijgen. Regel je dat toch lekker; elke dag hetzelfde prutje met alleen maar gezond voedsel!
  vrijdag 29 juni 2007 @ 16:25:10 #33
176916 Karrs
2007-2017
pi_50974461
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 16:01 schreef Buschetta het volgende:

[..]

En vegetariers worden over het algemeen ouder.
Sure.
quote:
Daarom hebben ze ook speciale bejaarden tehuizen in california bijvoorbeeld.
Luister, ik keur vegetarisme alleen af als je 't je kinderen opdringt; ik vind dat vegetariër zijn een bewuste keuze moet zijn. Voor de rest vreet je zoveel gras als je wilt
pi_50975104
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 16:18 schreef The_End het volgende:
Vlees is niet schadelijk voor de gezondheid en er zitten zelfs stoffen in die een mens nodig heeft.
de stoffen kan je ook uit andere producten halen en vlees kan wel degelijk schadelijk zijn voor de gezondheid .. je herinnert je BSE nog en je weet dat er mensen zijn overleden ?
quote:
Wat is het verschil tussen de ziekte van Creutzveldt-Jacob en de variantvorm waar de vrouw aan leidt?
Er zijn verschillende oorzaken voor de ziekte van Creutzfeldt-Jacob. De variantvorm (vCJD) wordt veroorzaakt door BSE. Andere vormen van C-J hebben bijvoorbeeld een genetische oorzaak, maar hebben niks met BSE te maken. Alle vormen vertonen vrijwel dezelfde symptomen. De Ziekte van Creutzfeldt-Jacob heeft echter een dodelijke afloop na vijf maanden, terwijl patiënten met vCJD na diagnose nog een jaar kunnen leven, maximaal zestien tot zeventien maanden.
De vrouw heeft geen bloed of weefsel ontvangen en ze is geen bloed- of weefseldonor geweest. Heeft ze de ziekte dus opgelopen door het eten van besmet vlees?
Ja, dat nemen we aan omdat we alle andere mogelijke oorzaken hebben geëlimineerd. Ze heeft inderdaad geen bloed of weefsel ontvangen. Ze heeft ook geen medicijnen gebruikt die de ziekte kunnen overbrengen. Sommige medicijnen, zoals groeihormonen, bevatten namelijk biologische producten van de koe. Tegenwoordig is de kans dat je door medicijnen besmet trouwens heel klein.
http://www.kennislink.nl/web/show?id=131420
pleased to meet you
  vrijdag 29 juni 2007 @ 16:50:33 #35
176916 Karrs
2007-2017
pi_50975292
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 16:45 schreef moussie het volgende:

[..]

de stoffen kan je ook uit andere producten halen en vlees kan wel degelijk schadelijk zijn voor de gezondheid .. je herinnert je BSE nog en je weet dat er mensen zijn overleden ?
[..]

Weet jij Tsjernobyl nog? Je kon het licht bij de groenteboer uit laten
  vrijdag 29 juni 2007 @ 16:52:48 #36
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_50975364
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 16:25 schreef Karrs het volgende:

[..]

Sure.
[..]

Luister, ik keur vegetarisme alleen af als je 't je kinderen opdringt; ik vind dat vegetariër zijn een bewuste keuze moet zijn. Voor de rest vreet je zoveel gras als je wilt
Vrij algemeen bekend hoor Ook heb ik praktisch geen lichaamshaar en wordt zelden kwaad door testostoron aanvallen. Iets waar vleeseters wel last van hebben.
pi_50975526
quote:

[..]

[..]

Datzelfde geldt voor ander voedsel. Je kan ook stikken in die nootjes. Mijn dochter van drie mag bijvoorbeeld nog geen noten eten vanwege verstikkingsgevaar. Groente en fruit kan bespoten zijn met allerlei giftige troep. Groente kan je te lang koken waardoor er giftig nitriet (toch?) wordt gevormt. Je kan teveel vet eten waardoor je te dik wordt (hier kan je allerlei ziektes van krijgen). Je kan teveel suiker binnen krijgen waardoor je tanden eruit vallen enz. enz. enz.

Met bijna alle voeding is het zo dat teveel niet goed voor je is en er is altijd een kans dat je er ziek van wordt. (Ongeacht wat je eet)

Het vergelijken van vlees met roken of alcohol is absurd. Dagelijks roken verkort je leven met ~5-10 jaar. Dagelijks vlees eten absoluut niet.
pi_50975544
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 16:52 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Vrij algemeen bekend hoor Ook heb ik praktisch geen lichaamshaar en wordt zelden kwaad door testostoron aanvallen. Iets waar vleeseters wel last van hebben.
Dat hebben wel meer vrouwen... Trouwens voor 'vrij algemeen bekende' dingen hebben we toch het Truth forum? Voor de rest zijn bronnen vereist

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2007 17:00:22 ]
  vrijdag 29 juni 2007 @ 17:07:04 #39
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_50975813
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 16:57 schreef The_End het volgende:

[..]

Dat hebben wel meer vrouwen... Trouwens voor 'vrij algemeen bekende' dingen hebben we toch het Truth forum? Voor de rest zijn bronnen vereist
http://www.google.com/search?source=ig&hl=en&q=vegetarians+live+longer&btnG=Google+Search

Doe je eigen research eens. Veel objectiever enzo.
pi_50975997
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:07 schreef Buschetta het volgende:

[..]

http://www.google.com/search?source=ig&hl=en&q=vegetarians+live+longer&btnG=Google+Search

Doe je eigen research eens. Veel objectiever enzo.
Ja, heb je het zelf ook gelezen? Er worden een aantal redenen opgevoerd waarom vegerariers langer zouden leven. Een ervan is dat vegetariers minder roken (Dat is algemeen bekend ); een andere is dat ze vaak hoog opgeleid zijn en dus veel geld te besteden hebben. Deze dingen zorgen voor een hogere levensverwachting. Het niet eten van vlees draagt hierbij niet of nauwlijks aan bij.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 17:18:51 #41
154880 Bolter
Awesomeness
pi_50976184
quote:
Kulargument zeg.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_50977162
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 16:57 schreef The_End het volgende:
Datzelfde geldt voor ander voedsel. Je kan ook stikken in die nootjes. Mijn dochter van drie mag bijvoorbeeld nog geen noten eten vanwege verstikkingsgevaar.
dus geef je haar geen nootjes .. een keuze die jij maakt om haar gezondheid te beschermen ..

maar kan jij aan dat stukje vlees in je pan zien of het nou wel of niet besmet is met iets naars ?
en weet je wel zeker dat al die rare groeihormonen je genetische materiaal niet aan tasten .. net zoals roken en alcohol ?
quote:
Groente en fruit kan bespoten zijn met allerlei giftige troep.
zelfs niet biologisch geteelde groente mag niet meer bespoten worden de laatste 14 dagen voor de oogst , en dan spoel je het zelf ook nog goed voor de bereiding ..
quote:
Groente kan je te lang koken waardoor er giftig nitriet (toch?) wordt gevormt.
zover ik weet alleen bij spinazie als je het weer opwarmt
quote:
Je kan teveel vet eten waardoor je te dik wordt (hier kan je allerlei ziektes van krijgen). Je kan teveel suiker binnen krijgen waardoor je tanden eruit vallen enz. enz. enz.

Met bijna alle voeding is het zo dat teveel niet goed voor je is en er is altijd een kans dat je er ziek van wordt. (Ongeacht wat je eet)
alle voorbeelden die je aanhaalt zijn dingen die je zelf in de hand hebt, gezond eten is verstandig, je geeft een klein kind geen nootjes/snoepjes, je wamt de spinazie niet op, je spoelt je groente ..
maar door het eten van vlees, en dan zeker het eten van vlees uit de bio-industrie met zijn op elkaar gestapeld vee, gedoseerd volgespoten met antibiotica en groeihormonen, krachtvoeders etc neem je een behoorlijk groot risico ..
en niemand die weet wat de lange-termijn effecten daarvan zullen zijn .. net zoals we het in het in een niet al te ver verleden niet wisten van het roken en daar dus reclame voor maakten
quote:
Het vergelijken van vlees met roken of alcohol is absurd. Dagelijks roken verkort je leven met ~5-10 jaar. Dagelijks vlees eten absoluut niet.
euhm, je goochelt dan nu wel mooi met wat cijfers maar waar baseer je dat op ?
dagelijks veel roken en iedere dag een stukje vlees op je bord zijn maatschappelijke ontwikkelingen die zo ongeveer tegelijkertijd plaatsvonden, dus hoe kan jij zo zeker zijn van je cijfers
voor de rest denk ik dat de mensen die dankzij het besmette koeienvlees zijn overleden het niet mee je eens zullen zijn

hoe dan ook .. ontopic .. ik vind het hele idee van vleesrecepten in de DD absurd .. het is een strip waarin dieren menselijke trekjes hebben en nu gaat ineens Clarabella in de stoofpot, Knorretje in de koekenpan en Wammes in de oven ?
pleased to meet you
pi_50978135
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:51 schreef moussie het volgende:
hoe dan ook .. ontopic .. ik vind het hele idee van vleesrecepten in de DD absurd .. het is een strip waarin dieren menselijke trekjes hebben en nu gaat ineens Clarabella in de stoofpot, Knorretje in de koekenpan en Wammes in de oven ?
En waarom is dat nou opeens gek? Donald Duck heeft altijd al vlees gegeten, en in de strip eten andere personages ook vlees enzo.
pi_50978234
!

Is er geen speciale regeling waardoor clubs die waanzinnige voorstellen lanceren direct hun subsidie kwijtraken?
pi_50978459
Overigens,

pi_50978684
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:27 schreef DuranK het volgende:

[..]

En waarom is dat nou opeens gek? Donald Duck heeft altijd al vlees gegeten, en in de strip eten andere personages ook vlees enzo.
is dat zo, nooit zo op gelet eigenlijk ? Maar hoe dan ook is iets in een strip terug vinden wat je zelf ook dagelijks meemaakt iets anders dan zelf een stuk ribbenkast van Knorretje bereiden ..
het eerste is een onderdeel van het verhaal, het tweede is een correlatie leggen tussen Knorretje die zijn best doet om zijn broers uit de pan van Midas te houden en nu stop jij hem erin .. beetje tegenstrijdig, op z'n minst ?
pleased to meet you
  vrijdag 29 juni 2007 @ 20:53:32 #47
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_50982918
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 14:04 schreef SteveBallmer het volgende:
Precies.
Het valt me juist op dat veel kinderen tegenwoordig zelf gewoon besluiten geen vlees meer te eten.
Hebben ze geen NVB voor nodig.
Nee, maar dat soort clubs leggen graag hun wil aan anderen op...
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 29 juni 2007 @ 20:55:48 #48
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_50982980
verbazend dat vlees tegenwoordig in dezelfde categorie als alcvohol en tabak valt...
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_50983485
quote:

[..]

dus geef je haar geen nootjes .. een keuze die jij maakt om haar gezondheid te beschermen ..

maar kan jij aan dat stukje vlees in je pan zien of het nou wel of niet besmet is met iets naars ?
en weet je wel zeker dat al die rare groeihormonen je genetische materiaal niet aan tasten .. net zoals roken en alcohol ?
En jij kan dat met fruit, groentes enz enz. wel zien!?!?! Waarom zouden groeihormonen mijn genetische materiaal aantasten? Wat bedoel je daar uberhaupt mee? Probeer je nu een beetje wetenschappelijk over te komen ofzo?
quote:
zelfs niet biologisch geteelde groente mag niet meer bespoten worden de laatste 14 dagen voor de oogst , en dan spoel je het zelf ook nog goed voor de bereiding ..
Niet iedereen eet altijd biologisch geteelde groenten. Zelfs als het niet meer bespoten wordt de laatste 14 dagen, hoe weet je dan dat de troep weg is? Dat goedje is natuurlijk ontworpen om niet weg te spoelen, anders kan je na elke regenbui opnieuw beginnen
quote:
En andijvie. Er zijn er nog wel een paar. Nou had je mooi goed ziek kunnen worden he! Geen groente meer eten hoor!
quote:
alle voorbeelden die je aanhaalt zijn dingen die je zelf in de hand hebt, gezond eten is verstandig, je geeft een klein kind geen nootjes/snoepjes, je wamt de spinazie niet op, je spoelt je groente ..
maar door het eten van vlees, en dan zeker het eten van vlees uit de bio-industrie met zijn op elkaar gestapeld vee, gedoseerd volgespoten met antibiotica en groeihormonen, krachtvoeders etc neem je een behoorlijk groot risico ..
en niemand die weet wat de lange-termijn effecten daarvan zullen zijn .. net zoals we het in het in een niet al te ver verleden niet wisten van het roken en daar dus reclame voor maakten

euhm, je goochelt dan nu wel mooi met wat cijfers maar waar baseer je dat op ?
dagelijks veel roken en iedere dag een stukje vlees op je bord zijn maatschappelijke ontwikkelingen die zo ongeveer tegelijkertijd plaatsvonden, dus hoe kan jij zo zeker zijn van je cijfers
voor de rest denk ik dat de mensen die dankzij het besmette koeienvlees zijn overleden het niet mee je eens zullen zijn
Beschuldig je mij er nu van dat ik met cjifers goochel??? Je komt met een heleboel kul argumenten aanzetten en als klap op de vuurpijl vergelijk je vlees eten direct met roken zonder enige onderbouwing. Mensen aten al vlees voordat er uberrhaupt een beschaving bestond; niet sinds 1930 hoor. Waar haal je dit soort onzin vandaan? Zijn je hersens aangetast vanwege het tekort aan vlees ofzo?

Denk je nou echt dat jij het even beter weet dan al die wetenschappers die onderzoek na onderzoek hebben gedaan omtrent de effecten van roken?
pi_50983738
Vlees
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 29 juni 2007 @ 21:24:17 #51
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_50983783
wat een gezeur
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_50984840
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 21:14 schreef The_End het volgende:
En jij kan dat met fruit, groentes enz enz. wel zien!?!?!
ik kan weinig meer doen dan ervan uitgaan dat de wettelijke bepalingen nagevolgd worden
quote:
Waarom zouden groeihormonen mijn genetische materiaal aantasten?
waarom zouden alcohol/tabak dat doen .. ?
quote:
Wat bedoel je daar uberhaupt mee? Probeer je nu een beetje wetenschappelijk over te komen ofzo?
neuh, ik wijs alleen op het feit dat we de effecten nog niet kennen .. het gebeuren, iedere dag vlees volgespoten met van alles en nog wat, is te nieuw om de langere-termijn effecten te kunnen beoordelen
quote:
Niet iedereen eet altijd biologisch geteelde groenten. Zelfs als het niet meer bespoten wordt de laatste 14 dagen, hoe weet je dan dat de troep weg is? Dat goedje is natuurlijk ontworpen om niet weg te spoelen, anders kan je na elke regenbui opnieuw beginnen
je zegt het zelf .. anders kan je wel na elke regenbui opnieuw beginnen, zo gebeurt het dus ook, tot 14 dagen voor de oogst
quote:
En andijvie. Er zijn er nog wel een paar. Nou had je mooi goed ziek kunnen worden he! Geen groente meer eten hoor!
zelfs als dat klopt, dan nog gaat het om groente die jij weer opwarmt ipv het weg te gooien .. van een totaal andere orde dus dan dat BSE besmette vlees op je bord
quote:
Beschuldig je mij er nu van dat ik met cjifers goochel??? Je komt met een heleboel kul argumenten aanzetten en als klap op de vuurpijl vergelijk je vlees eten direct met roken zonder enige onderbouwing.
ik stel alleen maar dat zo veel roken dat je er ziek van kan worden tegelik gebeurde als het iedere dag vlees eten .. een luxe-verschijnsel sinds pakweg 10 jaar na het einde van wo2
quote:
Mensen aten al vlees voordat er uberrhaupt een beschaving bestond; niet sinds 1930 hoor. Waar haal je dit soort onzin vandaan? Zijn je hersens aangetast vanwege het tekort aan vlees ofzo?
misschien zijn mijn hersens wel niet verweekt omdat ik het wat natuurlijkere patroon van eens in de week een stukje vlees aanhoudt .. zoals dat gebruikelijk was tot ergens jaren 60 !!
quote:
Denk je nou echt dat jij het even beter weet dan al die wetenschappers die onderzoek na onderzoek hebben gedaan omtrent de effecten van roken?
ik zeg dat het onderzoek niet volledig is omdat er meer meespeelt, zoals dus verandering in voedingspatroon .. mag dat ?
pleased to meet you
pi_50984860
Laat iedereen lekker zelf weten of ie voor vlees kiest of niet. Prima als vegetariers ervoor kiezen geen vlees te eten, is een eigen bewuste keuze, maar die moeten ze niet opdringen aan anderen.
pi_50986923
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 22:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
Laat iedereen lekker zelf weten of ie voor vlees kiest of niet. Prima als vegetariers ervoor kiezen geen vlees te eten, is een eigen bewuste keuze, maar die moeten ze niet opdringen aan anderen.
duh, daar gaat het nou juist om, DD propageert de consumptie van vlees door het aanbieden van vleesrecepten aan jeugdig publiek, bied dan tegelijkertijd vegetarische recepten aan, dan is er sprake van een keuze
pleased to meet you
pi_50990079
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 16:11 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Hoeveel vis en vlees eet jij in de week?
Elke dag wel een stuk vlees, soms wat op de boterham, in het weekend het nodige snackgedoe.
pi_50993681
quote:

[..]

En vegetariers worden over het algemeen ouder. Daarom hebben ze ook speciale bejaarden tehuizen in california bijvoorbeeld.
vegetarierszijn mensen die over het algemeen zeer gezond eten en leven en daar bewust mee bezig zijn.
zeggen dat het niet eten van vlees daar de enigste en hoofdzakelijke reden van het bereiken van een hogere leeftijd is gaat dus een beetje mank.

ikzelf eet veel mager vlees, minimaal 3x week vis en rest gezond. ik ben ook nooit ziek (of extreem kort, halve dag half griepig terwijl een ander een week kapot is)
pi_50995143
Belachelijk gezever.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_50995222
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 14:13 schreef Nosh het volgende:
ach zolang als Goofy Pluto behandelt als een hond, moet dit ook kunnen
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_50995545
quote:

[..]
Spinazie kan je prima een 2e keer opwarmen.
Dat nitriet verhaal is inmiddels achterhaald maar het blijft hardnekkig rondgaan.

Wel moet je het dan na de 1e keer opwarmen koel bewaren (koelkast 4-7 graden).

En dat spinazie veel ijzer bevat is inmiddels ook achterhaald...
  zaterdag 30 juni 2007 @ 11:53:59 #60
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_50995900
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:31 schreef DrWolffenstein het volgende:
!

Is er geen speciale regeling waardoor clubs die waanzinnige voorstellen lanceren direct hun subsidie kwijtraken?
Helaas niet. En als je die laatste alinea zo eens leest lijkt het er nog op alsof ze hun zin gaan krijgen ook. Het is precies hetzelfde als toen met de negerzoenen, niemand heeft er echt last van tot een of ander clubje ineens voelt dat ze van zich moeten laten horen. Ik kende geen enkele neger, pardon, donkergekleurde medemens, die zich aangevallen voelde door de negerzoenen, en ik ken geen enkele vegetariër die kritiek heeft op het kookboekje. Maar er hoeft maar zo'n clubje hard te roepen en ze krijgen hun zin.

Misschien wordt het tijd voor een eigen clubje, de bond tegen betutteling
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 30 juni 2007 @ 12:05:03 #61
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50996147
quote:

[..]

non-discussie, er zijn tig duizenden mensen meer gestorven door het eten van verkeerde plantjes of andere niet vlees producten
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_50996265
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 23:01 schreef moussie het volgende:

[..]

duh, daar gaat het nou juist om, DD propageert de consumptie van vlees door het aanbieden van vleesrecepten aan jeugdig publiek, bied dan tegelijkertijd vegetarische recepten aan, dan is er sprake van een keuze

god, je kan ook echt overal een probleem van maken, zeg
dit is toch gewoon een speelse kennismaking met koken, meer niet.

moet je dan altijd bij alles alle opties meegeven? stel je in jezusnaam niet zo aan.

oh sorry, en ook in krishna's naam, mohammeds naam, shiva's naam, Huitzilopochtli's naam .
  † In Memoriam † zaterdag 30 juni 2007 @ 12:18:30 #63
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_50996465
quote:
De keuze voor samenwerking met het Vleesinformatiepunt zien wij ook als een kans om kinderen plezier te laten krijgen in het zelf koken en gezond eten.
Niets mis mee dus.
pi_50996523
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:47 schreef moussie het volgende:

[..]

is dat zo, nooit zo op gelet eigenlijk ? Maar hoe dan ook is iets in een strip terug vinden wat je zelf ook dagelijks meemaakt iets anders dan zelf een stuk ribbenkast van Knorretje bereiden ..
het eerste is een onderdeel van het verhaal, het tweede is een correlatie leggen tussen Knorretje die zijn best doet om zijn broers uit de pan van Midas te houden en nu stop jij hem erin .. beetje tegenstrijdig, op z'n minst ?
Jij leest helemaal geen DD. Je hoeft er niet eens voor op te letten, in bijna elke DD wordt er wel ergens vlees gegeten en vaak niet de minste stukken ook. Knorretje heeft helemaal niets met Midas te maken, dat zijn de drie biggetjes Knir, Knar en Knor. Knorretje speelt met Winnie de Poeh.

Ik heb de betreffende DD hier naast mij liggen en ohohoh wat is het toch een doodzonde zeg. Een correlatie leggen tussen....naja....ik zou haast zeggen, tijd om contact op te nemen met stichting correlatie! Beetje doorgedraaid is het natuurlijk wel. Neem contact op met DD en stel voor dat er volgende keer een boekje bij zit met vegetarische gerechten. Kan de bond voor vlees mooi een klacht indienen. Flauwekul allemaal.....
pi_50996951
Ik ga zo aardappeltjes bereiden met broccoli, bloemkool en worteltjes.
Iemand nog een tip voor een stukje vlees erbij?
pi_50996991
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 12:34 schreef MaGNeT het volgende:
Ik ga zo aardappeltjes bereiden met broccoli, bloemkool en worteltjes.
Iemand nog een tip voor een stukje vlees erbij?
eend
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 30 juni 2007 @ 12:36:33 #67
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50996993
DD
pi_50997144
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 12:36 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

eend
  zaterdag 30 juni 2007 @ 12:51:33 #69
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50997428
toffe schoenen
pi_50997474
  zaterdag 30 juni 2007 @ 12:53:46 #71
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50997508
wat is tie lief he
pi_50998122
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 12:53 schreef Re het volgende:
wat is tie lief he
uhuh
pi_51001148
quote:

[..]

Nee, hoor.
wel of je moet vitamine tabletten gaan slikken
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_51001324
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 23:01 schreef moussie het volgende:

[..]

DD wordt door merendeels jonge kinderen gelezen. Die zijn nog niet op een leeftijd bewust keuze's te kunnen maken.

Daarom, als ze ouder zijn kunnen ze gaan kiezen. Maar kinderen horen gewoon vlees te eten. Denk je nu werkelijk dat een 6-jarige liever vleesvervangers eet? Als ze al kiezen vegetarier te zijn, eten ze vast niet voldoende vleesvervangers (je weet hoe kinderen zijn) en missen ze belangrijke voedingsstoffen.
pi_51001386
wat is er mis met vleesch eten idd?
  Moderator zaterdag 30 juni 2007 @ 15:24:37 #76
9859 crew  Karina
Woman
pi_51001684
Waar mensen zich al niet druk om maken zeg, alsof je dood gaat als je vlees eet. En dat "Kinderen zijn ontvankelijk voor reclameboodschappen, die zijn verpakt als stripverhalen." vind ik ook een beetje overdreven: alsof die kinderen nu opeens gaan roepen "ik wil vlees, ik wil vlees".
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  † In Memoriam † zaterdag 30 juni 2007 @ 18:32:52 #77
13819 Loedertje
Trotse GILF.
  † In Memoriam † zaterdag 30 juni 2007 @ 18:35:49 #78
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_51006884
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 15:24 schreef Karina het volgende:
Waar mensen zich al niet druk om maken zeg, alsof je dood gaat als je vlees eet. En dat "Kinderen zijn ontvankelijk voor reclameboodschappen, die zijn verpakt als stripverhalen." vind ik ook een beetje overdreven: alsof die kinderen nu opeens gaan roepen "ik wil vlees, ik wil vlees".
En er zullen kamervragen over komen, de partijvoordieren likt zijn vega-vingers al af.

Haal dan die overdosis aan reclame-bel mij, ik ben het natst, de klaarkomgarantitielijnen* lekker van de buis af Nergens voor nodig, compleet overbodig en ijdsverspilling. Vlees voegt tenminste nog iets toe .
  zaterdag 30 juni 2007 @ 18:37:46 #79
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_51006942
quote:

[..]

[..]

Groente zijn levensgevaarlijk, herinner je de IGLO diepvriesspinazie affaire niet?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 18:38:08 #80
78843 mrbomb
Open misère praatje
pi_51006948
Het viel mij alleen maar op dat er in de inleiding stond dat er 1 ster, twee ster en drie ster gerechten waren, maar dat er in het boekje alleen maar twee en drie stergerechten stonden
Why does it hurt when I pee?
  zaterdag 30 juni 2007 @ 18:38:29 #81
78843 mrbomb
Open misère praatje
pi_51006955
nu weet iedereen dat ik nog lid ben
Why does it hurt when I pee?
  zaterdag 30 juni 2007 @ 18:39:22 #82
45206 Pietverdriet
pi_51006980
Toen ik van de week de DD las, met dat receptenboekje (niet vergeten ham te halen, hi ha ham te halen) voelde ik aan me water dat er gedonder zou komen.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 18:40:05 #83
45206 Pietverdriet
pi_51006998
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 18:38 schreef mrbomb het volgende:
nu weet iedereen dat ik nog lid ben
Geeft niet schat, ik lees de donald duck ook nog wekelijks.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 19:02:22 #84
130955 Floripas
Blast from the past
  zaterdag 30 juni 2007 @ 19:02:57 #85
130955 Floripas
Blast from the past
pi_51007598
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 18:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Toen ik van de week de DD las, met dat receptenboekje (niet vergeten ham te halen, hi ha ham te halen) voelde ik aan me water dat er gedonder zou komen.
...kun je het boekje inscannen?
  zaterdag 30 juni 2007 @ 19:05:28 #86
45206 Pietverdriet
pi_51007685
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 19:02 schreef Floripas het volgende:

[..]

...kun je het boekje inscannen?
voor jou altijd schat, dat weet je toch

mail me ff.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 19:14:56 #87
130955 Floripas
Blast from the past
pi_51007999
Ben ik de enige die het vrij absurdistisch en kwalijk vindt dat een productschap, deels gefinancierd van belastinggeld overigens, een poging doet om jongeren die gezonder willen eten en daartoe steeds minder vlees eten terug te laten keren naar hun oude methodes? En dan nog wel op een manier die kinderen niet begrijpen: de "advertorial"?

www.fitmetvlees.nl - ook zoeen.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 19:15:43 #88
130955 Floripas
Blast from the past
pi_51008025
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 19:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

voor jou altijd schat, dat weet je toch

mail me ff.

Maar voor iedereen online? Dat we zelf kunnen zien hoe reclame-achtig het is?
  zaterdag 30 juni 2007 @ 19:19:21 #89
45206 Pietverdriet
pi_51008145
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 19:15 schreef Floripas het volgende:

[..]

Maar voor iedereen online? Dat we zelf kunnen zien hoe reclame-achtig het is?
Ik zet liever geen zaken waar disney het auteursrecht heeft online, heb geen trek in gelazer.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 19:20:46 #90
242 Pinball
Electric Monk
pi_51008211
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 16:50 schreef Karrs het volgende:

Weet jij Tsjernobyl nog? Je kon het licht bij de groenteboer uit laten
Wat een kutargument.
Wat denk je dat jouw koe heeft gegeten, sherlock?

OT: Wat een gezanik, en hoe halen ze het in hun hoofd om vlees gelijk te stellen met alcohol en tabak!
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 19:22:42 #91
45206 Pietverdriet
pi_51008273
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 19:20 schreef Pinball het volgende:

[..]

Wat een kutargument.
Wat denk je dat jouw koe heeft gegeten, sherlock?
Volgens mij snap je het punt niet
  zaterdag 30 juni 2007 @ 19:39:57 #92
242 Pinball
Electric Monk
pi_51008862
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 19:22 schreef Pietverdriet het volgende:

Volgens mij snap je het punt niet
Enlighten me.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 19:42:35 #93
45206 Pietverdriet
pi_51008956
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 19:39 schreef Pinball het volgende:

[..]

Enlighten me.
Het punt is dat je niet moet hui-len over rand-ge-val-len
Gehuil over BSE om tegen vlees te keer te gaan is net zo onzinnig als over groenten te keer gaan met het voorbeeld van IGLO diepvriesspinazie, of over thee met het voorbeeld van de foute sterrenmix
  zaterdag 30 juni 2007 @ 19:52:18 #94
242 Pinball
Electric Monk
pi_51009316
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:

Het punt is dat je niet moet hui-len over rand-ge-val-len
Gehuil over BSE om tegen vlees te keer te gaan is net zo onzinnig als over groenten te keer gaan met het voorbeeld van IGLO diepvriesspinazie, of over thee met het voorbeeld van de foute sterrenmix
Dan snapte ik het dus wel.

Mijn punt is namelijk dat vlees (of eigenlijk de leverancier daarvan) hoger op de ladder staat dan de spinazie van de IGLO, en dus meer gif en ongewenste stoffen zal verzamelen dan welke groente dan ook.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 19:55:59 #95
45206 Pietverdriet
pi_51009478
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 19:52 schreef Pinball het volgende:

[..]

Dan snapte ik het dus wel.

Mijn punt is namelijk dat vlees (of eigenlijk de leverancier daarvan) hoger op de ladder staat dan de spinazie van de IGLO, en dus meer gif en ongewenste stoffen zal verzamelen dan welke groente dan ook.
Nope, je snapt het voor geen meter.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 19:59:36 #96
242 Pinball
Electric Monk
pi_51009602
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 19:55 schreef Pietverdriet het volgende:

Nope, je snapt het voor geen meter.
Dat mijn conclusie je niet bevalt is weer wat anders.
  zondag 1 juli 2007 @ 00:06:33 #97
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51016416
quote:
Eend schijnt ook lekker te zijn.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 1 juli 2007 @ 00:09:14 #98
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51016488
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 12:09 schreef milagro het volgende:

oh sorry, en ook in krishna's naam, mohammeds naam, shiva's naam, Huitzilopochtli's naam .
Wij van de cult van C'tuluh tekenen bij deze protest aan!
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 1 juli 2007 @ 12:31:42 #99
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_51023968
In de Donald Duck van deze week staat een pagina 'lekker en leuk' waarin onder andere Remia Fritessaus wordt aangeprezen. Vegetarisch, en gezond zeker?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Eindredactie Games zondag 1 juli 2007 @ 12:37:14 #100
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_51024125
quote:

[..]

vegetariers zijn ook een stuk lelijker, hebben meer puisten en zijn vaker depresief...
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_51049684
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 19:14 schreef Floripas het volgende:
Ben ik de enige die het vrij absurdistisch en kwalijk vindt dat een productschap, deels gefinancierd van belastinggeld overigens, een poging doet om jongeren die gezonder willen eten en daartoe steeds minder vlees eten terug te laten keren naar hun oude methodes? En dan nog wel op een manier die kinderen niet begrijpen: de "advertorial"?

www.fitmetvlees.nl - ook zoeen.
Je suggestieve opmerking dat 'jongeren die gezonder willen eten' dus steeds minder vlees eten is gewoon verzonnen. Ten eerste doen jongeren (zeker kinderen) geen enkele poging om gezonder te eten. Ze eten het liefst alleen de 'lekkere' dingen die geen enkele voedingswaarde bevatten.

Als je gezond wilt eten, dan kan je van alles eten, maar met mate.
  maandag 2 juli 2007 @ 10:30:15 #102
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_51051066
Volslagen krankzinning natuurlijk dit, en een "leuke" actie om weer eens in de publiciteit te komen. Laat ze dan eens aandacht besteden aan dingen als het gezeul met vlees de hele wereld over. Ham die vanuit NL naar Parma wordt verscheept, bewerkt en weer terug mkomt als, jawel, Parmaham. Een biefstuk die meer van de wereld heeft gezien dan degene die hem opeet, dat soort zaken heeft een veel grotere negatieve invloed op het welzijn van de dieren (en mensen) wereldwijd.
Verder is het volgens mij niet aangetoond dat het eten van vlees altijd lijdt tot obesitas, dus waarom ze met die term schermen? Of zouden ze ook zo in de aanval gaan als er een kookboekje met lekkere friet recepten in de DD zou staan?
  maandag 2 juli 2007 @ 10:46:39 #103
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_51051442
quote:
Op zondag 1 juli 2007 12:37 schreef donald_dick het volgende:

[..]

vegetariers zijn ook een stuk lelijker, hebben meer puisten en zijn vaker depresief...

Ja daarom zijn ook de meeste fotomodellen vegetarier he ? Althans in het bureau van m'n vriendin en elite enzo. Misschien ben ik lelijk maar puisten ? Nee die krijg je van burgers enzo.
pi_51051564
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:46 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Ja daarom zijn ook de meeste fotomodellen vegetarier he ? Althans in het bureau van m'n vriendin en elite enzo. Misschien ben ik lelijk maar puisten ? Nee die krijg je van burgers enzo.
ja en de meeste modellen roken zich suf
pi_51051898
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:30 schreef DivineJester het volgende:
Volslagen krankzinning natuurlijk dit, en een "leuke" actie om weer eens in de publiciteit te komen. Laat ze dan eens aandacht besteden aan dingen als het gezeul met vlees de hele wereld over. Ham die vanuit NL naar Parma wordt verscheept, bewerkt en weer terug mkomt als, jawel, Parmaham. Een biefstuk die meer van de wereld heeft gezien dan degene die hem opeet, dat soort zaken heeft een veel grotere negatieve invloed op het welzijn van de dieren (en mensen) wereldwijd.
Verder is het volgens mij niet aangetoond dat het eten van vlees altijd lijdt tot obesitas, dus waarom ze met die term schermen? Of zouden ze ook zo in de aanval gaan als er een kookboekje met lekkere friet recepten in de DD zou staan?
Helemaal mee eens, dat heen en weer sleuren van vlees en ander voedsel over de hele wereld, dat is een veel groter probleem. Denk maar eens aan de soja-problematiek die vaak tot armoede (en honger) bij boeren in de Derde Wereld leidt. Vegetariërs eten vaak vleesvervangers die veel soja bevatten. Ja, dat helpt de wereld ook niet vooruit.

Tot mijn grote spijt vond mijn moeder mij indertijd te groot voor DD en heeft het abonnement opgezegd. Door deze lacune in mijn opvoeding kan ik nu niet volwaardig meediscussieren over dit onderwerp, omdat ik de kookcursus niet gelezen heb, maar kinderen leren koken vind ik op zich een goed initiatief. En dat ze daarbij uitgaan van het gebruikelijke volksvoedsel (waar vlees nou eenmaal nog steeds bijhoort) lijkt me dat geen bezwaar.

Ik ben er wel van overtuigd, dat het elke dag eten van vlees niet goed voor de mens is. Alleen al, omdat we daarvoor veel te veel dieren onder minder prettige omstandigheden moeten houden. Maar af en toe vlees, als feestgerecht, lijkt me prima.
Volgens mij hoef je vlees ook helemaal niet te vervangen.
En of je van vlees eten obesitas krijgt? Lijkt me niet.
Volgens mij leiden de adviezen van de gezondheidsgoeroes eerder tot obesitas: als je die nauwkeurig opvolgt, zit je je de hele dag vol te proppen. Een maaltijd met een portie koolhydraten, EN twee ons groenten, EN rauwkost, EN twee stuks fruit, EN dan ook nog eens de twee liter water extra ...... nou het opvolgen van dat soort adviezen zorgt ervoor dat we de hele dag door iets naar binnen moeten proppen van de gezondheidsgoeroes. Kijk eens naar de mensen die constant met een fles water aan het rondzeulen zijn. Geen tien minuten kunnen die mensen zonder iets te nuttigen. Dat noem ik nou volproppen. Je ziet dat overigens ook vaak met mensen die de hele dag door koffie drinken.
Ik ben een voorstander van twee of drie maaltijden op vaste tijden van de dag. Ook op vaste tijden van de dag iets drinken, zoals water, koffie en thee. En dan tussendoor gewoon niks.

Natuurlijk is ondervoeding een ernstig probleem, waar je ziektes aan kunt overhouden. Maar overvoeding door elke dag minmale hoeveelheden te moeten consumeren, zoals we volgens de voedingsadviezen moeten doen, lijkt mij de wortel van het probleem van obesitas.
Maak je over de rest geen zorgen
die vind je in de soep van morgen
pi_51051913
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:46 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Over een gezonde groep mensen gesproken Onder fotomodellen komt anorexia iets vaker voor dan onder de rest van de bevolking. Deze mensen vinden het ook niet raar als je 40 kg weegt. Die eten ook geen noten als vervanging voor vlees hoor; bevat veel te veel energie!

@jolandet,
Volgens mij heb je de 'voedingsadviezen' niet helemaal begrepen hoor? Als je die adviezen opvolgt, dan prop je jezelf helemaal niet vol. Hoe kom je er trouwens bij dat 2 liter drinken jezelf volproppen is?

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2007 11:09:08 ]
  maandag 2 juli 2007 @ 12:14:23 #107
3542 Gia
User under construction
pi_51053861
Ik denk dat de meeste kinderen gewoon elke dag vlees eten en de gerechten uit het boekje van DD zien als gewoon dagelijks voedsel. Enige verschil is dat niet mama het maakt, maar dat ze het zelluf mogen maken.

En helemaal niet ongezond hoor:

- Spaghetti bolognese met kalfsgehakt gemaakt. (Ocharm, een kalfje!!)
- Salade met varkensfricandeau (Knir, knar en Knor tussen het groen!!)
- Hamburger van gemalen biefstuk. Ook weer met veel groente en sla.
- Tortilla met varkensfilet.

Er staat geen gerecht in met gevogelte, dus DD eet geen soortgenoot op.

Iemand zonder abbo interesse in de gerechten?
  maandag 2 juli 2007 @ 12:28:27 #108
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_51054296
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:51 schreef milagro het volgende:

[..]

ja en de meeste modellen roken zich suf
vergeet het snatsen niet
Ook heel gezond
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_51055319
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:04 schreef The_End het volgende:

@jolandet,
Volgens mij heb je de 'voedingsadviezen' niet helemaal begrepen hoor? Als je die adviezen opvolgt, dan prop je jezelf helemaal niet vol. Hoe kom je er trouwens bij dat 2 liter drinken jezelf volproppen is?
`
Ja, ja ze snapt het heus wel, hoor
Tis veuls te veul, vindt jolandet
En ook vindt ze dat je soms een paar uur gewoon ff nix moet nemen
En twee liter water ...................
Nou, dan kan Jolandetje niet functioneren, want dan moet ze elk uur uhhhmmmuuuhhh
Maak je over de rest geen zorgen
die vind je in de soep van morgen
pi_51055346
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

vergeet het snatsen niet
Ook heel gezond
ik vergeet het snatsen wel, geloof ik, wasda ookalweer?
pi_51056571
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:03 schreef jolandet het volgende:

[..]

`
Nou, dan kan Jolandetje niet functioneren, want dan moet ze elk uur uhhhmmmuuuhhh
Leuk dat je dat vind, maar dat is niet echt een argument. Waarom is het teveel? Waarom moet je een paar uur niks nemen? Waar is dat goed voor?
  maandag 2 juli 2007 @ 14:57:49 #112
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_51059260
Ridicuul!

Ik zeg maar zo: geen fijn leven zonder vlees! Overal waar een gebrek aan vlees is het homeless, is een feit. In Afrika: geen vlees, oorlog, hongernood, corrupte regimes, etc. In Azië is het niet hebben van vlees vaak een teken van overleven op slechts een handje rijst, wat nou niet echt een goede toekomst belooft. Maar in het ergste geval zit je in Nederland zonder vlees, dan ben je onder invloed van de SP of PVDA of nog erger: GroenLinks .

Nee, vlees is een teken van welvaart, genot en plezier. Ik stel voor dat iedereen zo veel mogelijk vlees eet, en dat het op scholen extragratiesch aangeboden wordt.

VLEES
Ten percent faster with a sturdier frame
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 juli 2007 @ 15:02:41 #113
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_51059437
Thieme en consorte
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_51059495
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:03 schreef jolandet het volgende:

[..]

`
nou, volgens mij eet je te weinig vlees, je gaat er raar van praten
pi_51061302
Vegetariërs zijn stom.
  maandag 2 juli 2007 @ 17:08:53 #116
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_51063405
Vlees is lekker.
Kip ook. (L)
Alleen het idee hoe sommige beesten geleefd hebben (bio-industrie)
Voor de rest boeit me het geen fuck.

Trouwens:
Waaorm vergelijken ze vlees met sigaretten en alcohol? Dat slaat toch werkelijk nergens op?
Kaleidoscopiklimax
  dinsdag 3 juli 2007 @ 13:47:28 #117
3542 Gia
User under construction
pi_51092285
Ach, ik vind het gewoon van de zotte dat zo'n vegetarische bond, striptekenaars wil verplichten hun stripfiguurtjes vegetarisch neer te zetten, alsof kinderen ook maar iets raars vinden aan een stripeend die een hamburger eet.

Kinderen zien stripfiguren eerder als zichzelf en dus vinden ze het normaal dat ze vlees eten.
Ze zouden het juist raar vinden als de nadruk gelegd zou worden op 'vooral geen vlees eten'. Kinderen zouden gaan denken dat ze iets doen wat slecht is, als ze vlees eten.

Vanavond staat hier Hongaarse Goulash op het menu. Smullen!!
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:01:30 #118
88831 Shreyas
De beste
pi_51092788
Ik denk dat veel mensen zich totaal niet realiseren hoe belangrijk vlees en vis is, vooral voor kinderen in de groei. De vitaminen, mineralen en eiwitten van hoge biologische waarde zijn praktisch onvervangbaar en onmisbaar. Mensen zijn geen herbivoren, wij zijn omnivoren, we hebben ook hoektanden. Ons lichaam is er op gebouwd om plantaardig EN dierlijk voedsel te eten en te verwerken.
Ouders en mensen die kinderen aanzetten om vegetariër te worden zijn in mijn ogen onverantwoord bezig, dáár moet maar eens wat aan gedaan worden!
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_51093070
"kip het meest veelzijdige stukje vlees, kist"
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:16:58 #120
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_51093275
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:01 schreef Shreyas het volgende:
Ik denk dat veel mensen zich totaal niet realiseren hoe belangrijk vlees en vis is, vooral voor kinderen in de groei. De vitaminen, mineralen en eiwitten van hoge biologische waarde zijn praktisch onvervangbaar en onmisbaar. Mensen zijn geen herbivoren, wij zijn omnivoren, we hebben ook hoektanden. Ons lichaam is er op gebouwd om plantaardig EN dierlijk voedsel te eten en te verwerken.
Ouders en mensen die kinderen aanzetten om vegetariër te worden zijn in mijn ogen onverantwoord bezig, dáár moet maar eens wat aan gedaan worden!
pi_51093852
Het is toch niet normaal meer dat ze vlees vergelijken met alcohol & tabak. Gloof me als die bomenknuffelaars het aan de macht krijgen in NL, dan mag je helemaal niks meer eten, behalve zo'n smerige kunstmatige soja burger. Trouwens heb weleens gehoord dat soja je sperma lam legt maar dat is weer een heel ander verhaal

Vlees
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
pi_51094078
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:10 schreef Rekkie het volgende:
"kip het meest veelzijdige stukje vlees, kist"
Pik. Het meest veelzijdige stukje vlees, pik.
pi_51094534
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:41 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Pik. Het meest veelzijdige stukje vlees, pik.
"Vagina, het meest gepenetreerde stukje vlees. Vagina"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')