abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51049684
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 19:14 schreef Floripas het volgende:
Ben ik de enige die het vrij absurdistisch en kwalijk vindt dat een productschap, deels gefinancierd van belastinggeld overigens, een poging doet om jongeren die gezonder willen eten en daartoe steeds minder vlees eten terug te laten keren naar hun oude methodes? En dan nog wel op een manier die kinderen niet begrijpen: de "advertorial"?

www.fitmetvlees.nl - ook zoeen.
Je suggestieve opmerking dat 'jongeren die gezonder willen eten' dus steeds minder vlees eten is gewoon verzonnen. Ten eerste doen jongeren (zeker kinderen) geen enkele poging om gezonder te eten. Ze eten het liefst alleen de 'lekkere' dingen die geen enkele voedingswaarde bevatten.

Als je gezond wilt eten, dan kan je van alles eten, maar met mate.
  maandag 2 juli 2007 @ 10:30:15 #102
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_51051066
Volslagen krankzinning natuurlijk dit, en een "leuke" actie om weer eens in de publiciteit te komen. Laat ze dan eens aandacht besteden aan dingen als het gezeul met vlees de hele wereld over. Ham die vanuit NL naar Parma wordt verscheept, bewerkt en weer terug mkomt als, jawel, Parmaham. Een biefstuk die meer van de wereld heeft gezien dan degene die hem opeet, dat soort zaken heeft een veel grotere negatieve invloed op het welzijn van de dieren (en mensen) wereldwijd.
Verder is het volgens mij niet aangetoond dat het eten van vlees altijd lijdt tot obesitas, dus waarom ze met die term schermen? Of zouden ze ook zo in de aanval gaan als er een kookboekje met lekkere friet recepten in de DD zou staan?
  maandag 2 juli 2007 @ 10:46:39 #103
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_51051442
quote:
Op zondag 1 juli 2007 12:37 schreef donald_dick het volgende:

[..]

vegetariers zijn ook een stuk lelijker, hebben meer puisten en zijn vaker depresief...

Ja daarom zijn ook de meeste fotomodellen vegetarier he ? Althans in het bureau van m'n vriendin en elite enzo. Misschien ben ik lelijk maar puisten ? Nee die krijg je van burgers enzo.
pi_51051564
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:46 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Ja daarom zijn ook de meeste fotomodellen vegetarier he ? Althans in het bureau van m'n vriendin en elite enzo. Misschien ben ik lelijk maar puisten ? Nee die krijg je van burgers enzo.
ja en de meeste modellen roken zich suf
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_51051898
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:30 schreef DivineJester het volgende:
Volslagen krankzinning natuurlijk dit, en een "leuke" actie om weer eens in de publiciteit te komen. Laat ze dan eens aandacht besteden aan dingen als het gezeul met vlees de hele wereld over. Ham die vanuit NL naar Parma wordt verscheept, bewerkt en weer terug mkomt als, jawel, Parmaham. Een biefstuk die meer van de wereld heeft gezien dan degene die hem opeet, dat soort zaken heeft een veel grotere negatieve invloed op het welzijn van de dieren (en mensen) wereldwijd.
Verder is het volgens mij niet aangetoond dat het eten van vlees altijd lijdt tot obesitas, dus waarom ze met die term schermen? Of zouden ze ook zo in de aanval gaan als er een kookboekje met lekkere friet recepten in de DD zou staan?
Helemaal mee eens, dat heen en weer sleuren van vlees en ander voedsel over de hele wereld, dat is een veel groter probleem. Denk maar eens aan de soja-problematiek die vaak tot armoede (en honger) bij boeren in de Derde Wereld leidt. Vegetariėrs eten vaak vleesvervangers die veel soja bevatten. Ja, dat helpt de wereld ook niet vooruit.

Tot mijn grote spijt vond mijn moeder mij indertijd te groot voor DD en heeft het abonnement opgezegd. Door deze lacune in mijn opvoeding kan ik nu niet volwaardig meediscussieren over dit onderwerp, omdat ik de kookcursus niet gelezen heb, maar kinderen leren koken vind ik op zich een goed initiatief. En dat ze daarbij uitgaan van het gebruikelijke volksvoedsel (waar vlees nou eenmaal nog steeds bijhoort) lijkt me dat geen bezwaar.

Ik ben er wel van overtuigd, dat het elke dag eten van vlees niet goed voor de mens is. Alleen al, omdat we daarvoor veel te veel dieren onder minder prettige omstandigheden moeten houden. Maar af en toe vlees, als feestgerecht, lijkt me prima.
Volgens mij hoef je vlees ook helemaal niet te vervangen.
En of je van vlees eten obesitas krijgt? Lijkt me niet.
Volgens mij leiden de adviezen van de gezondheidsgoeroes eerder tot obesitas: als je die nauwkeurig opvolgt, zit je je de hele dag vol te proppen. Een maaltijd met een portie koolhydraten, EN twee ons groenten, EN rauwkost, EN twee stuks fruit, EN dan ook nog eens de twee liter water extra ...... nou het opvolgen van dat soort adviezen zorgt ervoor dat we de hele dag door iets naar binnen moeten proppen van de gezondheidsgoeroes. Kijk eens naar de mensen die constant met een fles water aan het rondzeulen zijn. Geen tien minuten kunnen die mensen zonder iets te nuttigen. Dat noem ik nou volproppen. Je ziet dat overigens ook vaak met mensen die de hele dag door koffie drinken.
Ik ben een voorstander van twee of drie maaltijden op vaste tijden van de dag. Ook op vaste tijden van de dag iets drinken, zoals water, koffie en thee. En dan tussendoor gewoon niks.

Natuurlijk is ondervoeding een ernstig probleem, waar je ziektes aan kunt overhouden. Maar overvoeding door elke dag minmale hoeveelheden te moeten consumeren, zoals we volgens de voedingsadviezen moeten doen, lijkt mij de wortel van het probleem van obesitas.
Maak je over de rest geen zorgen
die vind je in de soep van morgen
pi_51051913
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:46 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Over een gezonde groep mensen gesproken Onder fotomodellen komt anorexia iets vaker voor dan onder de rest van de bevolking. Deze mensen vinden het ook niet raar als je 40 kg weegt. Die eten ook geen noten als vervanging voor vlees hoor; bevat veel te veel energie!

@jolandet,
Volgens mij heb je de 'voedingsadviezen' niet helemaal begrepen hoor? Als je die adviezen opvolgt, dan prop je jezelf helemaal niet vol. Hoe kom je er trouwens bij dat 2 liter drinken jezelf volproppen is?

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2007 11:09:08 ]
  maandag 2 juli 2007 @ 12:14:23 #107
3542 Gia
User under construction
pi_51053861
Ik denk dat de meeste kinderen gewoon elke dag vlees eten en de gerechten uit het boekje van DD zien als gewoon dagelijks voedsel. Enige verschil is dat niet mama het maakt, maar dat ze het zelluf mogen maken.

En helemaal niet ongezond hoor:

- Spaghetti bolognese met kalfsgehakt gemaakt. (Ocharm, een kalfje!!)
- Salade met varkensfricandeau (Knir, knar en Knor tussen het groen!!)
- Hamburger van gemalen biefstuk. Ook weer met veel groente en sla.
- Tortilla met varkensfilet.

Er staat geen gerecht in met gevogelte, dus DD eet geen soortgenoot op.

Iemand zonder abbo interesse in de gerechten?
  maandag 2 juli 2007 @ 12:28:27 #108
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_51054296
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:51 schreef milagro het volgende:

[..]

ja en de meeste modellen roken zich suf
vergeet het snatsen niet
Ook heel gezond
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_51055319
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:04 schreef The_End het volgende:

@jolandet,
Volgens mij heb je de 'voedingsadviezen' niet helemaal begrepen hoor? Als je die adviezen opvolgt, dan prop je jezelf helemaal niet vol. Hoe kom je er trouwens bij dat 2 liter drinken jezelf volproppen is?
`
Ja, ja ze snapt het heus wel, hoor
Tis veuls te veul, vindt jolandet
En ook vindt ze dat je soms een paar uur gewoon ff nix moet nemen
En twee liter water ...................
Nou, dan kan Jolandetje niet functioneren, want dan moet ze elk uur uhhhmmmuuuhhh
Maak je over de rest geen zorgen
die vind je in de soep van morgen
pi_51055346
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

vergeet het snatsen niet
Ook heel gezond
ik vergeet het snatsen wel, geloof ik, wasda ookalweer?
pi_51056571
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:03 schreef jolandet het volgende:

[..]

`
Nou, dan kan Jolandetje niet functioneren, want dan moet ze elk uur uhhhmmmuuuhhh
Leuk dat je dat vind, maar dat is niet echt een argument. Waarom is het teveel? Waarom moet je een paar uur niks nemen? Waar is dat goed voor?
  maandag 2 juli 2007 @ 14:57:49 #112
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_51059260
Ridicuul!

Ik zeg maar zo: geen fijn leven zonder vlees! Overal waar een gebrek aan vlees is het homeless, is een feit. In Afrika: geen vlees, oorlog, hongernood, corrupte regimes, etc. In Aziė is het niet hebben van vlees vaak een teken van overleven op slechts een handje rijst, wat nou niet echt een goede toekomst belooft. Maar in het ergste geval zit je in Nederland zonder vlees, dan ben je onder invloed van de SP of PVDA of nog erger: GroenLinks .

Nee, vlees is een teken van welvaart, genot en plezier. Ik stel voor dat iedereen zo veel mogelijk vlees eet, en dat het op scholen extragratiesch aangeboden wordt.

VLEES
Ten percent faster with a sturdier frame
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 juli 2007 @ 15:02:41 #113
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_51059437
Thieme en consorte
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_51059495
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:03 schreef jolandet het volgende:

[..]

`
nou, volgens mij eet je te weinig vlees, je gaat er raar van praten
pi_51061302
Vegetariėrs zijn stom.
  maandag 2 juli 2007 @ 17:08:53 #116
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_51063405
Vlees is lekker.
Kip ook. (L)
Alleen het idee hoe sommige beesten geleefd hebben (bio-industrie)
Voor de rest boeit me het geen fuck.

Trouwens:
Waaorm vergelijken ze vlees met sigaretten en alcohol? Dat slaat toch werkelijk nergens op?
Kaleidoscopiklimax
  dinsdag 3 juli 2007 @ 13:47:28 #117
3542 Gia
User under construction
pi_51092285
Ach, ik vind het gewoon van de zotte dat zo'n vegetarische bond, striptekenaars wil verplichten hun stripfiguurtjes vegetarisch neer te zetten, alsof kinderen ook maar iets raars vinden aan een stripeend die een hamburger eet.

Kinderen zien stripfiguren eerder als zichzelf en dus vinden ze het normaal dat ze vlees eten.
Ze zouden het juist raar vinden als de nadruk gelegd zou worden op 'vooral geen vlees eten'. Kinderen zouden gaan denken dat ze iets doen wat slecht is, als ze vlees eten.

Vanavond staat hier Hongaarse Goulash op het menu. Smullen!!
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:01:30 #118
88831 Shreyas
De beste
pi_51092788
Ik denk dat veel mensen zich totaal niet realiseren hoe belangrijk vlees en vis is, vooral voor kinderen in de groei. De vitaminen, mineralen en eiwitten van hoge biologische waarde zijn praktisch onvervangbaar en onmisbaar. Mensen zijn geen herbivoren, wij zijn omnivoren, we hebben ook hoektanden. Ons lichaam is er op gebouwd om plantaardig EN dierlijk voedsel te eten en te verwerken.
Ouders en mensen die kinderen aanzetten om vegetariėr te worden zijn in mijn ogen onverantwoord bezig, dįįr moet maar eens wat aan gedaan worden!
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_51093070
"kip het meest veelzijdige stukje vlees, kist"
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:16:58 #120
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_51093275
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:01 schreef Shreyas het volgende:
Ik denk dat veel mensen zich totaal niet realiseren hoe belangrijk vlees en vis is, vooral voor kinderen in de groei. De vitaminen, mineralen en eiwitten van hoge biologische waarde zijn praktisch onvervangbaar en onmisbaar. Mensen zijn geen herbivoren, wij zijn omnivoren, we hebben ook hoektanden. Ons lichaam is er op gebouwd om plantaardig EN dierlijk voedsel te eten en te verwerken.
Ouders en mensen die kinderen aanzetten om vegetariėr te worden zijn in mijn ogen onverantwoord bezig, dįįr moet maar eens wat aan gedaan worden!
pi_51093852
Het is toch niet normaal meer dat ze vlees vergelijken met alcohol & tabak. Gloof me als die bomenknuffelaars het aan de macht krijgen in NL, dan mag je helemaal niks meer eten, behalve zo'n smerige kunstmatige soja burger. Trouwens heb weleens gehoord dat soja je sperma lam legt maar dat is weer een heel ander verhaal

Vlees
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
pi_51094078
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:10 schreef Rekkie het volgende:
"kip het meest veelzijdige stukje vlees, kist"
Pik. Het meest veelzijdige stukje vlees, pik.
pi_51094534
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:41 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Pik. Het meest veelzijdige stukje vlees, pik.
"Vagina, het meest gepenetreerde stukje vlees. Vagina"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')