Whehehe.quote:AMSTERDAM/HOOFDDORP - De Nederlandse Vegetariërsbond (NVB) is verbijsterd over een recent verschenen Donald Duck, waarin een advertentiebijlage met vleesrecepten is opgenomen.
De bond overweegt een klacht in te dienen bij de Reclame Code Commissie.
De recepten in het boekje worden geïllustreerd met strips, waarin Donald Duck en Kwik, Kwek en Kwak druk in de weer zijn met het bereiden van vleesgerechten. ’’Wij betreuren de keuze van het Vleesinformatiepunt om de vleesconsumptie bij kinderen te stimuleren door een samenwerking aan te gaan met Donald Duck van Sanoma Uitgevers. Kinderen zijn ontvankelijk voor reclameboodschappen, die zijn verpakt als stripverhalen. Wij vinden het ongewenst dat jonge lezers van zo eenzijdig worden beïnvloed door de vleessector’’ licht Vibeke Helder, directeur van de NVB, toe.
’’Reclames voor alcohol, tabak en vlees horen gewoon niet in jeugdbladen. Het is algemeen bekend dat onverzadigde vetten vragen om een zorgvuldige aanpak. Zeker gezien de huidige discussie rondom obesitas vinden wij dat kinderen verschoond moeten blijven van dit propagandamateriaal. Kwik, Kwek en Kwak kunnen beter tofu-burgers eten dan soortgenoten opeten.’’
Volgens Suzan Schouten, uitgever van Disney, vermijdt Donald Duck in het kader van van de obesitas (overgewicht)-discussie samenwerkingen met dikmakende, ongezonde producten zoveel mogelijk: ,,We hebben dit jaar een sportsponsoringproject opgestart om beweging te stimuleren en obesitas aan te pakken. De keuze voor samenwerking met het Vleesinformatiepunt zien wij ook als een kans om kinderen plezier te laten krijgen in het zelf koken en gezond eten. De commotie die nu rond het receptenboekje is ontstaan, is voor de redactie van Donald Duck aanleiding om de rubirek ’Koken met Midas Wolf’ te overwegen.
Of we laten Wolf, die al 55 jaar vegetariër is, een eigen vegetarisch kookboekje publiceren. Eventueel in samenwerking met de Nederlandse Vegetariërsbond.’’
Bron.
Precies.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:03 schreef Buschetta het volgende:
Ben zelf Veggie. Maar dit is i.d.d wel een erg trieste actie waardoor de eeuwige ouwehoerende geitewollen sokken dragende veganist wel weer erg stereotyp wordt
Dr staan helemaal geen blanken in Donald Duck ?!??quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:11 schreef Bdijk het volgende:
Strax komt greenpeace omdat dat lampje van willie wortel geen spaarlamp is.
Nudisten vereniging omdat donald geen broek aan heeft.
RDW omdat het nummerbord van donald zijn auto maar 3 cijfers heeft (313)
homo beweging gaat klagen omdat ze met 3 mannelijke biggen in 1 huis zitten.
Negers klagen omdat er alleen maar blanken in de donald duck staan.
Indiananen omdat ze van het stereotype afwillen van Haiwata.
zucht zucht zucht etc etc etc
Niet meer dan dat wij aap zouden eten, wat toch op diverse plaatsen een delicatesse schijnt te zijn.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:13 schreef Nosh het volgende:
Toegegeven, Donald Duck die aan de gevogelte zit is wel méér dan macaber..
Het vis en vlees dat een vegetarier laat liggen, daar voor neem ik altijd 1 of meer stukken extra vis of vlees.quote:
ik streef geen wereld zonder vlees na, ik eet het zelf gewoon niet..quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:29 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het vis en vlees dat een vegetarier laat liggen, daar voor neem ik altijd 1 of meer stukken extra vis of vlees.![]()
Een wereld zonder vis en vlees is een 1984-scenario.
Exactamundo.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:39 schreef zwemmerseczeem het volgende:
ik streef geen wereld zonder vlees na, ik eet het zelf gewoon niet..
Stelletje sick fucks.quote:Maar vlees gelijkstellen aan roken en alcohol![]()
Maar wel af en toe een jointje roken die hippiesquote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:41 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Exactamundo.
[..]
Stelletje sick fucks.
Biekstuk voor mijquote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:34 schreef Het_hupt het volgende:
Kip, het lekkerste stukje vlees, kip![]()
[afbeelding]
Donald Duck heeft wel degelijk een broek.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:11 schreef Bdijk het volgende:
Nudisten vereniging omdat donald geen broek aan heeft.
roflquote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:45 schreef Lucille het volgende:
[..]
Donald Duck heeft wel degelijk een broek.
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:11 schreef Bdijk het volgende:
Negers klagen omdat er alleen maar blanken in de donald duck staan.
De sukkels....quote:
Nee, hoor.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:24 schreef desiredbard het volgende:
[..]
De sukkels....
Vlees is noodzakelijk onderdeel van een goed dieet
[afbeelding]
Um, jawel.quote:
Nooit afgevraagd waarom die linkse vega-hippies zo de weg kwijt zijn?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:36 schreef Monidique het volgende:
Nee, hoor.
Juist wel. Vlees is niet noodzakelijk.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:52 schreef Karrs het volgende:
[..]
Um, jawel.
Dat je 't kan nabootsen met vervangers, doet daar niets aan af.
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:52 schreef Karrs het volgende:
[..]
Um, jawel.
Dat je 't kan nabootsen met vervangers, doet daar niets aan af.
Is dezelfde discussie als groente/fruit vs voedingssupplementen. En die discussie ga ik niet aan, sorry.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Juist wel. Vlees is niet noodzakelijk.
Hoeveel vis en vlees eet jij in de week?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Juist wel. Vlees is niet noodzakelijk.
Sure.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:01 schreef Buschetta het volgende:
[..]
![]()
Ik ben nog nooit ziek geweest. Ben niet te dik maar sport niet
En vegetariers worden over het algemeen ouder.
Luister, ik keur vegetarisme alleen af als je 't je kinderen opdringt; ik vind dat vegetariër zijn een bewuste keuze moet zijn. Voor de rest vreet je zoveel gras als je wiltquote:Daarom hebben ze ook speciale bejaarden tehuizen in california bijvoorbeeld.
de stoffen kan je ook uit andere producten halen en vlees kan wel degelijk schadelijk zijn voor de gezondheid .. je herinnert je BSE nog en je weet dat er mensen zijn overleden ?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:18 schreef The_End het volgende:
Vlees is niet schadelijk voor de gezondheid en er zitten zelfs stoffen in die een mens nodig heeft.
http://www.kennislink.nl/web/show?id=131420quote:Wat is het verschil tussen de ziekte van Creutzveldt-Jacob en de variantvorm waar de vrouw aan leidt?
Er zijn verschillende oorzaken voor de ziekte van Creutzfeldt-Jacob. De variantvorm (vCJD) wordt veroorzaakt door BSE. Andere vormen van C-J hebben bijvoorbeeld een genetische oorzaak, maar hebben niks met BSE te maken. Alle vormen vertonen vrijwel dezelfde symptomen. De Ziekte van Creutzfeldt-Jacob heeft echter een dodelijke afloop na vijf maanden, terwijl patiënten met vCJD na diagnose nog een jaar kunnen leven, maximaal zestien tot zeventien maanden.
De vrouw heeft geen bloed of weefsel ontvangen en ze is geen bloed- of weefseldonor geweest. Heeft ze de ziekte dus opgelopen door het eten van besmet vlees?
Ja, dat nemen we aan omdat we alle andere mogelijke oorzaken hebben geëlimineerd. Ze heeft inderdaad geen bloed of weefsel ontvangen. Ze heeft ook geen medicijnen gebruikt die de ziekte kunnen overbrengen. Sommige medicijnen, zoals groeihormonen, bevatten namelijk biologische producten van de koe. Tegenwoordig is de kans dat je door medicijnen besmet trouwens heel klein.
Weet jij Tsjernobyl nog? Je kon het licht bij de groenteboer uit latenquote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:45 schreef moussie het volgende:
[..]
de stoffen kan je ook uit andere producten halen en vlees kan wel degelijk schadelijk zijn voor de gezondheid .. je herinnert je BSE nog en je weet dat er mensen zijn overleden ?
[..]
http://www.kennislink.nl/web/show?id=131420
Vrij algemeen bekend hoorquote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:25 schreef Karrs het volgende:
[..]
Sure.
[..]
Luister, ik keur vegetarisme alleen af als je 't je kinderen opdringt; ik vind dat vegetariër zijn een bewuste keuze moet zijn. Voor de rest vreet je zoveel gras als je wilt![]()
![]()
![]()
Datzelfde geldt voor ander voedsel. Je kan ook stikken in die nootjes. Mijn dochter van drie mag bijvoorbeeld nog geen noten eten vanwege verstikkingsgevaar. Groente en fruit kan bespoten zijn met allerlei giftige troep. Groente kan je te lang koken waardoor er giftig nitriet (toch?) wordt gevormt. Je kan teveel vet eten waardoor je te dik wordt (hier kan je allerlei ziektes van krijgen). Je kan teveel suiker binnen krijgen waardoor je tanden eruit vallen enz. enz. enz.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:45 schreef moussie het volgende:
[..]
de stoffen kan je ook uit andere producten halen en vlees kan wel degelijk schadelijk zijn voor de gezondheid .. je herinnert je BSE nog en je weet dat er mensen zijn overleden ?
[..]
Dat hebben wel meer vrouwen... Trouwens voor 'vrij algemeen bekende' dingen hebben we toch het Truth forum? Voor de rest zijn bronnen vereistquote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:52 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Vrij algemeen bekend hoorOok heb ik praktisch geen lichaamshaar en wordt zelden kwaad door testostoron aanvallen. Iets waar vleeseters wel last van hebben.
http://www.google.com/search?source=ig&hl=en&q=vegetarians+live+longer&btnG=Google+Searchquote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:57 schreef The_End het volgende:
[..]
Dat hebben wel meer vrouwen... Trouwens voor 'vrij algemeen bekende' dingen hebben we toch het Truth forum? Voor de rest zijn bronnen vereist
Ja, heb je het zelf ook gelezen? Er worden een aantal redenen opgevoerd waarom vegerariers langer zouden leven. Een ervan is dat vegetariers minder roken (Dat is algemeen bekendquote:Op vrijdag 29 juni 2007 17:07 schreef Buschetta het volgende:
[..]
http://www.google.com/search?source=ig&hl=en&q=vegetarians+live+longer&btnG=Google+Search
Doe je eigen research eens. Veel objectiever enzo.
Kulargument zeg.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:45 schreef moussie het volgende:
dus geef je haar geen nootjes .. een keuze die jij maakt om haar gezondheid te beschermen ..quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:57 schreef The_End het volgende:
Datzelfde geldt voor ander voedsel. Je kan ook stikken in die nootjes. Mijn dochter van drie mag bijvoorbeeld nog geen noten eten vanwege verstikkingsgevaar.
zelfs niet biologisch geteelde groente mag niet meer bespoten worden de laatste 14 dagen voor de oogst , en dan spoel je het zelf ook nog goed voor de bereiding ..quote:Groente en fruit kan bespoten zijn met allerlei giftige troep.
zover ik weet alleen bij spinazie als je het weer opwarmtquote:Groente kan je te lang koken waardoor er giftig nitriet (toch?) wordt gevormt.
alle voorbeelden die je aanhaalt zijn dingen die je zelf in de hand hebt, gezond eten is verstandig, je geeft een klein kind geen nootjes/snoepjes, je wamt de spinazie niet op, je spoelt je groente ..quote:Je kan teveel vet eten waardoor je te dik wordt (hier kan je allerlei ziektes van krijgen). Je kan teveel suiker binnen krijgen waardoor je tanden eruit vallen enz. enz. enz.
Met bijna alle voeding is het zo dat teveel niet goed voor je is en er is altijd een kans dat je er ziek van wordt. (Ongeacht wat je eet)
euhm, je goochelt dan nu wel mooi met wat cijfers maar waar baseer je dat op ?quote:Het vergelijken van vlees met roken of alcohol is absurd. Dagelijks roken verkort je leven met ~5-10 jaar. Dagelijks vlees eten absoluut niet.
En waarom is dat nou opeens gek? Donald Duck heeft altijd al vlees gegeten, en in de strip eten andere personages ook vlees enzo.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 17:51 schreef moussie het volgende:
hoe dan ook .. ontopic .. ik vind het hele idee van vleesrecepten in de DD absurd .. het is een strip waarin dieren menselijke trekjes hebben en nu gaat ineens Clarabella in de stoofpot, Knorretje in de koekenpan en Wammes in de oven ?
is dat zo, nooit zo op gelet eigenlijk ? Maar hoe dan ook is iets in een strip terug vinden wat je zelf ook dagelijks meemaakt iets anders dan zelf een stuk ribbenkast van Knorretje bereiden ..quote:Op vrijdag 29 juni 2007 18:27 schreef DuranK het volgende:
[..]
En waarom is dat nou opeens gek? Donald Duck heeft altijd al vlees gegeten, en in de strip eten andere personages ook vlees enzo.
Nee, maar dat soort clubs leggen graag hun wil aan anderen op...quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:04 schreef SteveBallmer het volgende:
Precies.
Het valt me juist op dat veel kinderen tegenwoordig zelf gewoon besluiten geen vlees meer te eten.
Hebben ze geen NVB voor nodig.
En jij kan dat met fruit, groentes enz enz. wel zien!?!?! Waarom zouden groeihormonen mijn genetische materiaal aantasten? Wat bedoel je daar uberhaupt mee? Probeer je nu een beetje wetenschappelijk over te komen ofzo?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 17:51 schreef moussie het volgende:
[..]
dus geef je haar geen nootjes .. een keuze die jij maakt om haar gezondheid te beschermen ..
maar kan jij aan dat stukje vlees in je pan zien of het nou wel of niet besmet is met iets naars ?
en weet je wel zeker dat al die rare groeihormonen je genetische materiaal niet aan tasten .. net zoals roken en alcohol ?
Niet iedereen eet altijd biologisch geteelde groenten. Zelfs als het niet meer bespoten wordt de laatste 14 dagen, hoe weet je dan dat de troep weg is? Dat goedje is natuurlijk ontworpen om niet weg te spoelen, anders kan je na elke regenbui opnieuw beginnenquote:zelfs niet biologisch geteelde groente mag niet meer bespoten worden de laatste 14 dagen voor de oogst , en dan spoel je het zelf ook nog goed voor de bereiding ..
En andijvie. Er zijn er nog wel een paar. Nou had je mooi goed ziek kunnen worden he! Geen groente meer eten hoor!quote:zover ik weet alleen bij spinazie als je het weer opwarmt
Beschuldig je mij er nu van dat ik met cjifers goochel??? Je komt met een heleboel kul argumenten aanzetten en als klap op de vuurpijl vergelijk je vlees eten direct met roken zonder enige onderbouwing. Mensen aten al vlees voordat er uberrhaupt een beschaving bestond; niet sinds 1930 hoor. Waar haal je dit soort onzin vandaan? Zijn je hersens aangetast vanwege het tekort aan vlees ofzo?quote:alle voorbeelden die je aanhaalt zijn dingen die je zelf in de hand hebt, gezond eten is verstandig, je geeft een klein kind geen nootjes/snoepjes, je wamt de spinazie niet op, je spoelt je groente ..
maar door het eten van vlees, en dan zeker het eten van vlees uit de bio-industrie met zijn op elkaar gestapeld vee, gedoseerd volgespoten met antibiotica en groeihormonen, krachtvoeders etc neem je een behoorlijk groot risico ..
en niemand die weet wat de lange-termijn effecten daarvan zullen zijn .. net zoals we het in het in een niet al te ver verleden niet wisten van het roken en daar dus reclame voor maakten
euhm, je goochelt dan nu wel mooi met wat cijfers maar waar baseer je dat op ?
dagelijks veel roken en iedere dag een stukje vlees op je bord zijn maatschappelijke ontwikkelingen die zo ongeveer tegelijkertijd plaatsvonden, dus hoe kan jij zo zeker zijn van je cijfers
voor de rest denk ik dat de mensen die dankzij het besmette koeienvlees zijn overleden het niet mee je eens zullen zijn
ik kan weinig meer doen dan ervan uitgaan dat de wettelijke bepalingen nagevolgd wordenquote:Op vrijdag 29 juni 2007 21:14 schreef The_End het volgende:
En jij kan dat met fruit, groentes enz enz. wel zien!?!?!
waarom zouden alcohol/tabak dat doen .. ?quote:Waarom zouden groeihormonen mijn genetische materiaal aantasten?
neuh, ik wijs alleen op het feit dat we de effecten nog niet kennen .. het gebeuren, iedere dag vlees volgespoten met van alles en nog wat, is te nieuw om de langere-termijn effecten te kunnen beoordelenquote:Wat bedoel je daar uberhaupt mee? Probeer je nu een beetje wetenschappelijk over te komen ofzo?
je zegt het zelf .. anders kan je wel na elke regenbui opnieuw beginnen, zo gebeurt het dus ook, tot 14 dagen voor de oogstquote:Niet iedereen eet altijd biologisch geteelde groenten. Zelfs als het niet meer bespoten wordt de laatste 14 dagen, hoe weet je dan dat de troep weg is? Dat goedje is natuurlijk ontworpen om niet weg te spoelen, anders kan je na elke regenbui opnieuw beginnen
zelfs als dat klopt, dan nog gaat het om groente die jij weer opwarmt ipv het weg te gooien .. van een totaal andere orde dus dan dat BSE besmette vlees op je bordquote:En andijvie. Er zijn er nog wel een paar. Nou had je mooi goed ziek kunnen worden he! Geen groente meer eten hoor!
ik stel alleen maar dat zo veel roken dat je er ziek van kan worden tegelik gebeurde als het iedere dag vlees eten .. een luxe-verschijnsel sinds pakweg 10 jaar na het einde van wo2quote:Beschuldig je mij er nu van dat ik met cjifers goochel??? Je komt met een heleboel kul argumenten aanzetten en als klap op de vuurpijl vergelijk je vlees eten direct met roken zonder enige onderbouwing.
misschien zijn mijn hersens wel niet verweekt omdat ik het wat natuurlijkere patroon van eens in de week een stukje vlees aanhoudt .. zoals dat gebruikelijk was tot ergens jaren 60 !!quote:Mensen aten al vlees voordat er uberrhaupt een beschaving bestond; niet sinds 1930 hoor. Waar haal je dit soort onzin vandaan? Zijn je hersens aangetast vanwege het tekort aan vlees ofzo?
ik zeg dat het onderzoek niet volledig is omdat er meer meespeelt, zoals dus verandering in voedingspatroon .. mag dat ?quote:Denk je nou echt dat jij het even beter weet dan al die wetenschappers die onderzoek na onderzoek hebben gedaan omtrent de effecten van roken?
duh, daar gaat het nou juist om, DD propageert de consumptie van vlees door het aanbieden van vleesrecepten aan jeugdig publiek, bied dan tegelijkertijd vegetarische recepten aan, dan is er sprake van een keuzequote:Op vrijdag 29 juni 2007 22:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
Laat iedereen lekker zelf weten of ie voor vlees kiest of niet. Prima als vegetariers ervoor kiezen geen vlees te eten, is een eigen bewuste keuze, maar die moeten ze niet opdringen aan anderen.
Elke dag wel een stuk vlees, soms wat op de boterham, in het weekend het nodige snackgedoe.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:11 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Hoeveel vis en vlees eet jij in de week?
vegetarierszijn mensen die over het algemeen zeer gezond eten en leven en daar bewust mee bezig zijn.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:01 schreef Buschetta het volgende:
[..]
![]()
En vegetariers worden over het algemeen ouder. Daarom hebben ze ook speciale bejaarden tehuizen in california bijvoorbeeld.
ach zolang als Goofy Pluto behandelt als een hond, moet dit ook kunnenquote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:13 schreef Nosh het volgende:
Toegegeven, Donald Duck die aan de gevogelte zit is wel méér dan macaber..
Spinazie kan je prima een 2e keer opwarmen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 17:51 schreef moussie het volgende:
zover ik weet alleen bij spinazie als je het weer opwarmt
[..]
Helaas niet. En als je die laatste alinea zo eens leest lijkt het er nog op alsof ze hun zin gaan krijgen ook. Het is precies hetzelfde als toen met de negerzoenen, niemand heeft er echt last van tot een of ander clubje ineens voelt dat ze van zich moeten laten horen. Ik kende geen enkele neger, pardon, donkergekleurde medemens, die zich aangevallen voelde door de negerzoenen, en ik ken geen enkele vegetariër die kritiek heeft op het kookboekje. Maar er hoeft maar zo'n clubje hard te roepen en ze krijgen hun zin.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 18:31 schreef DrWolffenstein het volgende:!
Is er geen speciale regeling waardoor clubs die waanzinnige voorstellen lanceren direct hun subsidie kwijtraken?
non-discussie, er zijn tig duizenden mensen meer gestorven door het eten van verkeerde plantjes of andere niet vlees productenquote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:45 schreef moussie het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 23:01 schreef moussie het volgende:
[..]
duh, daar gaat het nou juist om, DD propageert de consumptie van vlees door het aanbieden van vleesrecepten aan jeugdig publiek, bied dan tegelijkertijd vegetarische recepten aan, dan is er sprake van een keuze
Niets mis mee dus.quote:De keuze voor samenwerking met het Vleesinformatiepunt zien wij ook als een kans om kinderen plezier te laten krijgen in het zelf koken en gezond eten.
Jij leest helemaal geen DD. Je hoeft er niet eens voor op te letten, in bijna elke DD wordt er wel ergens vlees gegeten en vaak niet de minste stukken ook. Knorretje heeft helemaal niets met Midas te maken, dat zijn de drie biggetjes Knir, Knar en Knor. Knorretje speelt met Winnie de Poeh.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 18:47 schreef moussie het volgende:
[..]
is dat zo, nooit zo op gelet eigenlijk ? Maar hoe dan ook is iets in een strip terug vinden wat je zelf ook dagelijks meemaakt iets anders dan zelf een stuk ribbenkast van Knorretje bereiden ..
het eerste is een onderdeel van het verhaal, het tweede is een correlatie leggen tussen Knorretje die zijn best doet om zijn broers uit de pan van Midas te houden en nu stop jij hem erin .. beetje tegenstrijdig, op z'n minst ?
eendquote:Op zaterdag 30 juni 2007 12:34 schreef MaGNeT het volgende:
Ik ga zo aardappeltjes bereiden met broccoli, bloemkool en worteltjes.
Iemand nog een tip voor een stukje vlees erbij?
wel of je moet vitamine tabletten gaan slikkenquote:
DD wordt door merendeels jonge kinderen gelezen. Die zijn nog niet op een leeftijd bewust keuze's te kunnen maken.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 23:01 schreef moussie het volgende:
[..]
duh, daar gaat het nou juist om, DD propageert de consumptie van vlees door het aanbieden van vleesrecepten aan jeugdig publiek, bied dan tegelijkertijd vegetarische recepten aan, dan is er sprake van een keuze
Hitler at ook vegetarisch, het is goed voor je geestelijke en lichamelijke gestelquote:Op zaterdag 30 juni 2007 15:12 schreef lobotomie het volgende:
wat is er mis met vleesch eten idd?
En er zullen kamervragen over komen, de partijvoordieren likt zijn vega-vingers al af.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 15:24 schreef Karina het volgende:
Waar mensen zich al niet druk om maken zeg, alsof je dood gaat als je vlees eet. En dat "Kinderen zijn ontvankelijk voor reclameboodschappen, die zijn verpakt als stripverhalen." vind ik ook een beetje overdreven: alsof die kinderen nu opeens gaan roepen "ik wil vlees, ik wil vlees".
Groente zijn levensgevaarlijk, herinner je de IGLO diepvriesspinazie affaire niet?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:45 schreef moussie het volgende:
[..]
[..]
Geeft niet schat, ik lees de donald duck ook nog wekelijks.quote:
Hitler was geen vegetarier. Hij was allergisch voor bepaalde types vlees.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 18:32 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Hitler at ook vegetarisch, het is goed voor je geestelijke en lichamelijke gestel
...kun je het boekje inscannen?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 18:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Toen ik van de week de DD las, met dat receptenboekje (niet vergeten ham te halen, hi ha ham te halen) voelde ik aan me water dat er gedonder zou komen.
voor jou altijd schat, dat weet je tochquote:
quote:Op zaterdag 30 juni 2007 19:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
voor jou altijd schat, dat weet je toch
![]()
![]()
mail me ff.
Ik zet liever geen zaken waar disney het auteursrecht heeft online, heb geen trek in gelazer.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 19:15 schreef Floripas het volgende:
[..]
![]()
![]()
Maar voor iedereen online? Dat we zelf kunnen zien hoe reclame-achtig het is?
Wat een kutargument.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:50 schreef Karrs het volgende:
Weet jij Tsjernobyl nog? Je kon het licht bij de groenteboer uit laten
Volgens mij snap je het punt nietquote:Op zaterdag 30 juni 2007 19:20 schreef Pinball het volgende:
[..]
Wat een kutargument.
Wat denk je dat jouw koe heeft gegeten, sherlock?
Enlighten me.quote:
Het punt is dat je niet moet hui-len over rand-ge-val-lenquote:
Dan snapte ik het dus wel.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Het punt is dat je niet moet hui-len over rand-ge-val-len
Gehuil over BSE om tegen vlees te keer te gaan is net zo onzinnig als over groenten te keer gaan met het voorbeeld van IGLO diepvriesspinazie, of over thee met het voorbeeld van de foute sterrenmix
Nope, je snapt het voor geen meter.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 19:52 schreef Pinball het volgende:
[..]
Dan snapte ik het dus wel.
Mijn punt is namelijk dat vlees (of eigenlijk de leverancier daarvan) hoger op de ladder staat dan de spinazie van de IGLO, en dus meer gif en ongewenste stoffen zal verzamelen dan welke groente dan ook.
Dat mijn conclusie je niet bevalt is weer wat anders.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 19:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Nope, je snapt het voor geen meter.
Eend schijnt ook lekker te zijn.quote:
Wij van de cult van C'tuluh tekenen bij deze protest aan!quote:Op zaterdag 30 juni 2007 12:09 schreef milagro het volgende:
oh sorry, en ook in krishna's naam, mohammeds naam, shiva's naam, Huitzilopochtli's naam .
vegetariers zijn ook een stuk lelijker, hebben meer puisten en zijn vaker depresief...quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:01 schreef Buschetta het volgende:
[..]
![]()
En vegetariers worden over het algemeen ouder. Daarom hebben ze ook speciale bejaarden tehuizen in california bijvoorbeeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |