Uitsloverquote:Op donderdag 26 juli 2007 14:09 schreef Lente_ninja het volgende:
15 minuten fietsen
Ik denk dat jij en ik een fundamenteel andere houding tegen werk en werkgeverschap hebben. Je zou eens moeten kijken wat werknemers flikken in de baas z'n tijd. Personeel dat de boel oplicht en daardoor bijna een jong bedrijf te gronde richt, doet de mens geen goed. Daar word je als werkgever niet vrolijk van. Echter is dat nog geen reden om al het personeel maar vanaf dag 1 te wantrouwen... (even nu spiegelen naar jouw verhaal en de tendens in jouw verhaalquote:Op donderdag 26 juli 2007 14:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Overheid, dus dat zit wel goed. Maar ik heb inderdaad grote eikels meegmaakt in het verleden. "Bazen" die werkelijk te stom waren om uit hun ogen te kijken. En het personeel maar geld verdienen voor die stommerikken.
[..]
Dat snap ik ook wel. Mijn ervaring heeft ook betrekking op bedrijven waar altijd winst gemaakt is en waar die winst rechtstreeks in de zakken vloeide van de baas, zonder dat daar ooit een bedankje van de baas vanaf kon. Nog geen schouderklopje als je voor de zoveelste keer weer eens had overgewerkt om een project binnen te halen.
Helaas heb ik ervaren dat loonsverhoging in het bedrijfsleven doorgaans iets is waarvoor je moet vechten, en dat zeker niet voor niets krijgt. Want waarom zou je als werkgever een euro aan je werkgever gunnen als je die ook in je eigen zak kunt steken? Dat de baas zijn schaapjes allang op het droge heeft en meer geld heeft dan hij ooit op kan maken, en zijn personeel maar moet zien hoe ze rondkomen, telt natuurljik niet.
Als het economisch goed gaat gaat het de baas goed. Als het economisch slecht gaat, gaat het het personeel slecht.
Nu had ik toen ook wel een baas die ronduit toegaf dat hij naar de hoeren ging![]()
Mee eens.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:54 schreef vogeltjesdans het volgende:
Het gaat om wederzijdse waardering. Als je elkaar niet af en toe laat merken dat je het fijn vindt om met elkaar te werken, werkt dat niet prettig.
Maar wees eens eerlijk, om welke reden heeft jouw vader personeel? Omdat hij goed wil zijn voor zijn personeel of om meer winst te maken?
Is het niet zo dat er in september nog heel wat vacatures bijkomen? Hier in België is dat toch zo in het onderwijs.quote:Op donderdag 19 juli 2007 08:30 schreef teigan het volgende:
ik geloof dat ik mij hier ook ff ga melden..
ik studeer hopelijk in september af, en omdat ike en baan in het onderwijs wil, ben ik dus al aan het solliciteren geslagen.. Omdat ik redelijk aan noord nederland gebonden ben, blijft er dan weinig over, en merk ik niet heel veel van het tekort aan docenten in de betavakken.
Tot nu toe ben ik telkens afgewezen op gebrek aan ervaring, de ander die ze toch al kenden, en dergelijke dingen.
Ik weet dat er begin september meestal nog wel weer vacatures opduiken, maar ik begin hem stiekem wel te knijpen... (en dan ben ik nog maar net werkloos na mijn jaar als LIO)
Zou wel een grap zijn, een vrouw die de Pabo catalogus vorm geeft. Lijkt me opzich wel aardig om te doen, niet?quote:Op maandag 30 juli 2007 18:07 schreef Lente_ninja het volgende:
update maar weer
Ik heb nog niets gehoord van die ene vacature die zo dichtbij is (ga morgen bellen), maar wel al een andere gezien. Ze vragen een grafisch vormgever voor...ehm... erotische artikelen. Tja, iemand moet die verpakkingen ontwerpen, toch? Ik vraag me alleen wel af hoe dit zou staan op mijn cv, en mijn portfolio heeft dan na een paar jaar wel een 18+ stickertje nodigToch wel doen?
Ik ben nog niet op gesprek geweest, maar heb ook nog geen ontvangstbevestiging voor mijn e-mail gekregen terwijl ik die wel had aangevinkt. maar goed, morgen maar even navragen, dan toon ik meteen interessequote:Op maandag 30 juli 2007 19:12 schreef Giantbiker_73 het volgende:
[..]
Zou wel een grap zijn, een vrouw die de Pabo catalogus vorm geeft. Lijkt me opzich wel aardig om te doen, niet?
Maar dat je niks hoort van vacatures waar je op gesprek bent geweest, is bijna normaal. Ik heb er in de afgelopen 7 weken zo'n 12 achter de rug, en het is een zeldzaamheid dat je er nog iets van hoort. Nou is het nu niet echt meer nodig, maar ik ben toch bij een aantal leuke banen op gesprek geweest. En al vinden ze je niet leuk, of het werk bij je passen, dan konden ze ook nog wel een bedankt tot ziens briefje schrijven. Nu hoor je gewoon niks, pure lompheid.
Mwah, zoals met veel dingen; alles went....Het lijkt vaak spannender dan het is. In mijn vorige baan hadden we FunFactory als klant. Daar was de spanning ook wel van af na 2 bezoekjes en ze hadden niet eens een factory outlet shop.quote:Op maandag 30 juli 2007 23:18 schreef Lente_ninja het volgende:
Ik denk dat ik me iig niet zou vervelen. De teksten op sommige van die verpakkingen, whehehe...Volgens mij kan ik nog geen drie regels opmaken zonder als een debiel te gaan giechelen
Gewoon een topic voor en door mensen die in een sector of landsdeel zitten waar de banen niet voor het oprapen liggen. Ze delen hun frustraties, teleurstellingen en ergernissen hier dus en leren van elkaars ervaringen.quote:
Goed voor jou, doe er je voordeel mee.quote:Ik krijg per maand minimaal 1 aanbieding, terwijl mijn cv nergens te vinden is. Hoezo moeilijk baan vinden.
Valt mee, ik zit zelf ook in de IT maar de lonen vallen tegen en de bussiness is heus niet overspannen.quote:Alles wat een relatie met de IT heeft is ieg weer booming op het moment...
Wat ben jij voor kortzichtige piem0l???quote:Op dinsdag 31 juli 2007 02:18 schreef existenz het volgende:
Wat is dit voor kut topicIk krijg per maand minimaal 1 aanbieding, terwijl mijn cv nergens te vinden is. Hoezo moeilijk baan vinden
. Alles wat een relatie met de IT heeft is ieg weer booming op het moment...
Oe, daar heb ik weer een mooie voor:quote:Op dinsdag 31 juli 2007 06:40 schreef Giantbiker_73 het volgende:
En verder uiten veel mensen hun frustratie over detacherings- en wervings- en selectiebureaus die mooie banen beloven en je nooit meer bellen omdat je "te duur" bent.
Dus jij vervolgens zelf naar Van Lanschot gebeld om te horen of die functie nog vrij is?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oe, daar heb ik weer een mooie voor:
Kreeg per mail een aanbieding van manpower voor een baan bij van Lanschot in Den Bosch. Of ik even wou aangeven of ik interesse had. Functie bekeken, ja dus. Dus dat gemaild. Mooi, of ik dan tijd had om langs te komen deze week. Teruggemaild: Ja, ik heb vakantie, maar even voor de zekerheid: Ik ben zo en zo oud en wil zo en zoveel ongeveer verdienen.
Nooit meer wat gehoord
Om vervolgens doorverwezen te worden naar manpower...quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:08 schreef Keksi het volgende:
[..]
Dus jij vervolgens zelf naar Van Lanschot gebeld om te horen of die functie nog vrij is?
Die eisen zijn idd soms lachwekkend. HBO voor een simpele DTP-functie!? ja hoor, ze mochten willen dat ze zo reuze interessant waren dat een normale MBO-er dat onmogelijk aan zou kunnenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:56 schreef iruub het volgende:
Leuk zo een tt maar er is werk genoeg alleen niet voor iedereen. De werkgevers zijn daar mede debet aan met hun vaak belachelijke eisen en conservatieve inslag.![]()
Klinkt goed!quote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:56 schreef Lente_ninja het volgende:
Ik ben vandaag op uitzendbureau jacht gegaan in de stad:
unique: vage zooi, ze boden me niet eens een stoel aan en ik kreeg steeds een regen van kruimels over me heen omdat niemand op het idee was gekomen dat je ook om de beurt je broodje kan eten voor het geval, nou ja, je weet wel, er een klant binnenkomt, ofzo... het is maar een idee.Enige dat ze hadden was vaag archiefwerk, naar mijn cv werd nauwelijks gekeken.
olympia: aanwezige meneer was razend enthousiast en werd alleen maar enhousiaster toen ik vertelde wat ik kon. Hij keek me echt aan alsof 'ie zojuist een lot uit de loterij gewonnen had. Vervolgens zei 'ie op precies hetzelfde vrolijke toontje dat ze niets voor me hadden en werd ik echt de deur uitgekeken. Ehm... ja... WTF?!![]()
content: zag er al heel wat beter uit. Vrouw was zeer vriendelijk en we hebben voor morgen een afspraak zodat ze wat meer tijd voor me heeft.
start: was een tip die ik via-via had gekregen. Zeer vriendelijk en proffesioneel. na een lang gesprek over wat ik kan en wat ik wil ben ik naar huis gegaan terwijl zij voor me ging zoeken. Net werd ik gebeld dat er onverwacht een fuctie is vrijgekomen bij een callcenter, met spoed. Geen telefoonterreur: mensen bellen zélf met vragen en dergelijke. Morgenochtend krijg ik een soort training en als ik daar doorheen kom, 's middags nog een keer. Als ik door de selectie kom, ben ik in elk geval voor augustus weer even onder de pannen zonder dat ik m'n spaarcenten aan hoe te spreken en kan ik op m'n gemak even verder zoeken naar iets voor de lange termijn in de grafische sector. Het balletje rolt weer!![]()
Mooi klote ja, zeker nu in deze periode alle scholieren vakantiewerk doen en er helemaal geen makkelijk te bemachtigen baantjes zijn...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 01:46 schreef CecilBDemented het volgende:
Ben al een aantal maanden fulltime aan het zoeken,
[...knip...]
ik zit aardig met mijn handen in het haar. en zit er gewoon doorheen.
Waarom niet? Iedereen heeft minimaal recht op Bijstand. Ga eens langs de Sociale Dienst.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 01:46 schreef CecilBDemented het volgende:
een ww of dergelijke kan ik ook niet aanvragen.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:50 schreef honda1990 het volgende:
Mijn vader heeft wel eens een sollicitatie gesprek gehad toen kwam de vraag; Als er een fruitschaal langs komt wat kies je dan? Pa: uuuhhm een banaan (enigste wat hij echt lekker vind) De argumentatie toen hij was afgewezen, je bent niet besluitvaardig genoeg , je koos ook voor een banaan. Omdat je dan volgens hun op je gemakje een banaan gaat zitten pellen. Dit vind ik toch wel het toppunt van triest zijn.
![]()
![]()
![]()
Nu hij werk heeft kan hij er om lachen maar als je al een jaar werk zoekt en zo in de zeik word gezet is dat eerder om te janken.quote:
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:50 schreef honda1990 het volgende:
Mijn vader heeft wel eens een sollicitatie gesprek gehad toen kwam de vraag; Als er een fruitschaal langs komt wat kies je dan? Pa: uuuhhm een banaan (enigste wat hij echt lekker vind) De argumentatie toen hij was afgewezen, je bent niet besluitvaardig genoeg , je koos ook voor een banaan. Omdat je dan volgens hun op je gemakje een banaan gaat zitten pellen. Dit vind ik toch wel het toppunt van triest zijn.
![]()
![]()
![]()
Hehehehequote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Om vervolgens doorverwezen te worden naar manpower...![]()
Vraag ik me een paar dingen af:quote:Op woensdag 1 augustus 2007 01:46 schreef CecilBDemented het volgende:
Ben al een aantal maanden fulltime aan het zoeken,
Mijn papieren liegen er niet om, heb veel ervaring op het gebied van werk in diverse sectoren.
alleen krijg ik continue negative berichten. nee je bent niet door de selectie procedure gekomen.
nee de functie is reeds vervuld. ( omdat wij aan het alochtone voorkeursbeleid mee werken)
heb het dan vooral over winkels.
eigelijk alles wat ik geprobeerd heb is negatief. uitgelopen.
ook uitzend bureau's hebben nog niks kunnen betekenen. maar helaas lopen de rekeningen steeds hoger en hoger op.
mijn bank acount is nu zelfs even geblokeerd, ik ben volledig bankroot. geworden door deze geintjes.
ook aan mijn cv en solicitatie brieven motivatie en dergelijke kan het niet liggen.
die laat ik altijd dubbel en dwars controleren.
helemaal nu doe ik het aangezien ik er doorheen zit en zoveel fouten begin te maken.
ik zit dus echt met mijn handen in het haar,
magazijn werk is er op het moment ook niet. vakantie krachten zijn veel goedkoper.
een ww of dergelijke kan ik ook niet aanvragen.
ik soliciteer minimaal 4 keer per week alleen tot een gesprek komt het nooit.
ik zit aardig met mijn handen in het haar. en zit er gewoon doorheen.
Als je brieven en cv zo geschreven zijn als bovenstaande bericht, vind ik dat absoluut niet vreemd.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 01:46 schreef CecilBDemented het volgende:
...
Er wordt toch gezegd dat cv en soll.brief gecontroleerd wordt?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:22 schreef existenz het volgende:
[..]
Als je brieven en cv zo geschreven zijn als bovenstaande bericht, vind ik dat absoluut niet vreemd.
Zoals hierboven is aangegeven, moet je dat wel door de juiste personen laten doen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:17 schreef leonieke het volgende:
[..]
Er wordt toch gezegd dat cv en soll.brief gecontroleerd wordt?
Ja, oké, maar ik vond jouw reactie niet zo positief bedoeld overkomen als die post hierboven.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:19 schreef existenz het volgende:
[..]
Zoals hierboven is aangegeven, moet je dat wel door de juiste personen laten doen.
Eén tip: Kies niet zo'n halfbakken IT opleiding als Media & Design, Communicatie en IT enzovoorts... Dan mag je over 4 jaar weer in dit topic gaan posten. Kies een echte opleiding. Als je iets grafisch wil ga naar een grafische / kunst school en ga van daaruit de IT richting op. Dat levert je veel sneller en beter werk op....quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:28 schreef Lente_ninja het volgende:
nou, ik ben nu officieel voor een paar weekjes callcenter miep.Werk in de grafische sector wil ik nog steeds wel aanpakken, maar.....
IK GA HBO DOEN!!!![]()
![]()
![]()
Ik wil informatica studeren (nog effe uitzoeken hoe, wat, waar en wanneer maar daar ga ik me dit weekend op storten) aan de haagse hogeschool. 20 augustus maar es naar de open dag![]()
Toen ik klaar was met m'n havo was ik bijna 17, maar geestelijk eigenlijk nog wel wat jong. Ik was besluitloos, kon qua druk en tempo niet veel hebben (ik was halfdood na die vijf jaar) en deed eigenlijk vooral een vervolgstudie omdat dat nou eenmaal zo hoorde. MBO Grafisch vormgeven leek me wel leuk: had een open dag bezocht, foldertje gelezen en van het één kwam het ander. Heb ik afgemaakt met nog een addendum jaar multimedia vormgeven erachteraan.
Eigenlijk knaagde het vooral in dát jaar toch wel een beetje: ik had informatica gehad op de middelbare school als extra vak en vond dat altijd heel erg leuk. Ik kreeg ook veel te horen van mensen dat ik wel creatief was, maar of ik me echt niet gelukkiger zou voelen in een iets 'technischer" beroep. Maar ja, als je toegeeft dat je eigenlijk liever informatica had gedaan, dan geef je toe dat je MBO voor niets was (want ik had al havo). Dus dan zeg je maar tegen jezelf: "ik-vind-dit-leuk-ik-vind-dit-leuk-ik-vind-dit-leuk" en ga je door, wetend dat het allemaal heus wel beter zal worden als je werkt. Niet dus: veel te chaotisch! Ik ben een echte kantoortijger, ik voel me goed in een omgeving met veel bureaustoelen, regels en vergaderingen. Het liefst loop ik ook nog in pak. mensen verklaren me voor gek, maar daar voel ik me om één of andere reden prettig bij. Geen "och doe jij dat effe ik krijg het later wel van je" gedoe op één of ander zolderkamertje. Grafisch is 'best leuk' maar dat is het dan. Ik kan mijn creatieve ei beter kwijt in mijn hobbies.
Ik heb nu geaccepteerd dat mijn mbo jaren oficieel niet nodig waren geweest, maar dat ik door deze wel geestelijk zodanig ben gegroeid dat ik een veel betere kans maak op het HBO. Tot de studie begint ga ik gewoon een beetje werken, wat willekeurige baantjes enzo. Grafisch kan natuurlijk, maar nu ik niet aan een carriere hoef te denken, maakt het natuurlijk niet zoveel uit wat ik ga doen en zijn reistijd en salaris belangrijker. Wish me luck!![]()
Ze hadden mijn CV van Monsterboard gehaald. Daar staan alle banen op die je gehad hebt. Waarom, als ze een starter zoeken, de baan onder de aandacht brengen van iemand die al diverse functies gehad heeft?quote:Bij deze moet ik meedelen, dat u niet in aanmerking komt voor een functie Administratief Commercieel Medewerker, omdat onze relatie toch op zoek is naar iemand met minder ervaring. We zijn op zoek naar een Starter.
quote:Uw mailtje heeft mij hooglijk verbaasd. Immers, op mijn CV op Monsterboard staan alle functies die ik tot nu toe bekleed heb. U had zelf ook kunnen inzien, dat iemand met zoveel werkervaring geen starter kan zijn. Ik zou graag van u vernemen, om welke reden(en) u het dan toch opportuun heeft gevonden om mij te benaderen voor de betreffende functie.Het initiatief is namelijk van u uitgegaan; het is niet zo dat ik gesolliciteerd heb op uw vacature.
Voor wat betreft mijn CV: U mag die gerust in portefeuille houden. Ik verwacht hier echter niets van. Passende vacatures zijn er m.i. genoeg. Ik heb alleen het vermoeden (wat u waarschijnlijk niet zult durven bevestigen), dat ik voor deze vacatures geen kans maak op basis van mijn leeftijd.
Ze zoeken een starter, maar dat heeft niets met leeftijd te maken. Tuurlijk niet, er zijn genoeg starters van 35 of ouderquote:Ik vind het erg vervelend als u dat denkt, maar in eerste instantie zochten we kandidaten met meer ervaring. Maar onze opdrachtgever heeft laten weten, dat ze toch een Starter zoeken. Dat heeft niets met leeftijd te maken. U zou zeker voor de functie in aanmerking zijn gekomen, maar onze opdrachtgever geeft aan een kandidaat te zoeken met niet meer dan enkele jaar ervaring.
Ik hoop u zo voldoende te hebben geinformeerd. Daarbij wil ik u op het hart drukken, dat het hierbij niet gaat om een kwestie van leeftijd, maar een kwestie van ervaring. Uw leeftijd speelt verder geen enkele rol.
Mijn excuses als ik u heb benaderd, maar ik hoop dat ik u zo voldoende uitleg en informatie heb gegeven.
Daar heb ik geen probleem mee. Maar wel als dit soort toestanden het gevolg zijn. Ze benaderen je, maar geven in het traject gewoon aan dat je de functie toch niet krijgt. En dit was een functie binnen mijn huidige vakgebied, bij een on-line winkel. Het lijkt me dat je in een dergelijke functie JUIST een ervaren persoon wilt hebben, zeker gezien het feit dat ik in mijn huidige baan nauw betrokken ben bij de e-commerce activiteiten.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:42 schreef Noway666 het volgende:
Dat is een van de redenen waarom ik monsterboard links laat liggen, al die schijt werving en selectie bureau's. Aggressieve benadering zowel telefonisch als per brief, walgelijk dat sommige bedrijven zo werken.
Ja maar je bent gewoon te duur.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Daar heb ik geen probleem mee. Maar wel als dit soort toestanden het gevolg zijn. Ze benaderen je, maar geven in het traject gewoon aan dat je de functie toch niet krijgt. En dit was een functie binnen mijn huidige vakgebied, bij een on-line winkel. Het lijkt me dat je in een dergelijke functie JUIST een ervaren persoon wilt hebben, zeker gezien het feit dat ik in mijn huidige baan nauw betrokken ben bij de e-commerce activiteiten.
Ik moest heel hard lachenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Antwoord:
[..]
Ze zoeken een starter, maar dat heeft niets met leeftijd te maken. Tuurlijk niet, er zijn genoeg starters van 35 of ouderEn een opdrachtgever verandert zijn functieprofiel van ervaren naar starter. Ja, en ik ben de Keizerin van China...
Ola, fair enough! Echter wat ik wel wilde aangeven blijft staan: kritisch kijken naar jouw eigen processen is moeilijk, maar is blijkbaar in dit geval noodzakelijk. Stuur je een pasfoto van jezelf mee? Als je een Gothic pasfoto meestuurt kan ik me zo voorstellen dat je niet veel commerciele functies uitgenodigd wordt... Is maar een idee?!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 01:39 schreef CecilBDemented het volgende:
...
Nou, dit zit dus tussen twee dingen in. Er is sowieso een plaats voor één AIO, en degene met het beste voorstel krijgt die baan. Je dient daarvoor een beknopt voorstel schrijven - daar heb ik gelukkig nog zo'n anderhalve maand voor. Maar ik merk nu wel dat het al ruim 2 jaar geleden is dat ik in de collegebankjes zat. Ik weet niet echt meer wat er nu speelt, en de docenten waar ik tijdens mijn studie het meest aan had, zijn met pensioen. Die kan ik dus niet meer om hulp vragen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:32 schreef komrad het volgende:
Arual, je hebt 2 opties:
1. je komt met een geniaal onderzoeksvoorstel waar je een beurs voor vindt
2. je solliciteert op een AIO plaats die geschapen is, zit je wel vast aan het onderwerp
Nog vreemder zou het zijn geweest als zo iemand met flinke tegenzin zou zijn gebleven, om over drie maanden totaal in elkaar te storten.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:25 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Beetje off-topic: gisteren begon er op mijn afdeling een nieuwe medewerker, hele dag aan gespendeerd om hem een beetje wegwijs te maken en op sleeptouw te nemen. De dag eindigde met een "tot morgen". Vanochtend liet hij per telefoon weten, dat hij niet meer kwam zonder opgaaf van redenen. Mag natuurlijk, proeftijd he. Wel een vreemde manier van doen, ergens 1 dag werken en dan niet meer komen.
Daar ben ik idd bang voor... er zijn ik-weet-niet-hoeveel opleidingen met de meest fabeltastische half engelse namen, die dan achteraf blijken te bestaan uit 95% gebakken lucht. Ik ben vier jaar en een flinke smak geld kwijt, dus dan doe ik het liever meteen goed. Ik ga zoieso naar de open dag van de haagse hogeschool, maar ja, dat is waarschijnlijk toch ook wel opgepoetst. Wat ik dus wil doen is vooral programmeren... ik heb iets met code. Ik kan html/css: nou denk ik niet dat dat onder programmeren valt, maar ik houd van urenlang 'lekker typen' en dan op het eind ook iets krijgen, als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:38 schreef existenz het volgende:
[..]
Eén tip: Kies niet zo'n halfbakken IT opleiding als Media & Design, Communicatie en IT enzovoorts... Dan mag je over 4 jaar weer in dit topic gaan posten. Kies een echte opleiding. Als je iets grafisch wil ga naar een grafische / kunst school en ga van daaruit de IT richting op. Dat levert je veel sneller en beter werk op....
Wiskunde was één van mijn beste vakken op de havo, maar het is na vier jaar (bijna vijf tegen de tijd dat ik kan beginnen) wel wat weggezakt... gaat dat een probleem worden?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:53 schreef Noway666 het volgende:
Informatica is grofweg opgesplitst in Bedrijfskundig en Technisch.
Bedrijfskundig (bi) krijg je ook marketing dingen en databases en veelal dezelfde vakken als techniek. Bij de Ti kant krijg je meer dingen zoals 3d-moddeling, licht berekeningen.
In deze 2 takken heb je tig subtakken, ongelooflijk maarja of je daarmee uiteindelijk kan doen wat je wilt, je gaat jezelf toch specialiseren in dingen uiteindelijk.
Ik wil je droom / wens niet uitblazen maar het is wel veel wiskunde waar je goed in moet zijn, je moet dus echt een beta-student zijn wil je het leuk blijven vinden.
Nou je hebt vakken zoals algebra, statistiek. Bewijs maar eens dat je condities in je code zo zijn etc. zo moet je ook inzicht krijgen hoe je dingen gaat oplossen dat vergt algebra kennis.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:55 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Wiskunde was één van mijn beste vakken op de havo, maar het is na vier jaar (bijna vijf tegen de tijd dat ik kan beginnen) wel wat weggezakt... gaat dat een probleem worden?![]()
Blerg, van die dozen die gillen "meneeheeeer, mijn kompjoeter doet ut niet!" als de monitor uitstaat zekerquote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:04 schreef Noway666 het volgende:
[..]
Nou je hebt vakken zoals algebra, statistiek. Bewijs maar eens dat je condities in je code zo zijn etc. zo moet je ook inzicht krijgen hoe je dingen gaat oplossen dat vergt algebra kennis.
Bedenk voor de gein maar eens hoe jij op papier een routine schrijft om een sudoku op te lossen en dat dan efficient zien te coderen zodat je een domme computer dat kan laten oplossen.
Dat zijn hele leuke dingen die je moet oplossen en zo doende kom je er achter dat er tig manieren zijn om iets op te lossen.
Gaande weg leer je je zelf scherper te coderen, hoe kies je namen voor functies en uiteraard het in de programma's. Er komt altijd een moment later waarin je een bug moet oplossen dan staat je dan met een hoop regels etc.
Gelukkig ben je niet een chick die IT doet voor het "o-zo" leuke management, dat moet later door techneuten gedaan worden en niet door wannabee's.![]()
Is die Copywriter banner die regelmatig voorbijkomt hier niks voor je?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:01 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb de eerste afwijzing weer binnen. Standaardtekstje. Toch weer pijnlijk. Ik dacht dat ik met de ervaring die ik de afgelopen maanden heb opgedaan iets meer succes zou hebben.
Ik kom de laatste tijd zelf minder voorbijquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Is die Copywriter banner die regelmatig voorbijkomt hier niks voor je?
Heb ik ook wel eens gedaan. Omdat ik toen bij een andere baan aangenomen was die veel leuker was en veel beter betaalde.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:25 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Beetje off-topic: gisteren begon er op mijn afdeling een nieuwe medewerker, hele dag aan gespendeerd om hem een beetje wegwijs te maken en op sleeptouw te nemen. De dag eindigde met een "tot morgen". Vanochtend liet hij per telefoon weten, dat hij niet meer kwam zonder opgaaf van redenen. Mag natuurlijk, proeftijd he. Wel een vreemde manier van doen, ergens 1 dag werken en dan niet meer komen.
En voor je zelf beginnen?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:28 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik kom de laatste tijd zelf minder voorbij
* _Arual_ ramt op F5 en hoopt dat de vacature dan weer voorbij komt.
Ik denk er steeds sterker over om maar iets anders te gaan doen. Met pijn in het hart, dat dan weer wel. En ik zou ook niet weten wat ik nu moet gaan doen, want ik kan niet veel anders. Ik was ook alleen maar goed in Nederlands en in de vakken waar je veel werkstukken voor diende te schrijven.
Iedereen met wie ik gewerkt heb, iedereen met wie ik studeerde, alle docenten die ik gehad heb - stuk voor stuk vertelden ze me dat ik iets in deze tak van sport moest gaan doen. Maar ik ben nu al 3 jaar aan het solliciteren en het lukt niet. Behalve wat losse flodders leverde het me tot nu toe nauwelijks iets concreets op. Ik zie ook niet meer in waarom dat nu plots veranderen zal.
Dit gastje had dus van zijn vorige werkgever een beter bod gekregen. Naja, beter nu dan na 3 maanden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:57 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Heb ik ook wel eens gedaan. Omdat ik toen bij een andere baan aangenomen was die veel leuker was en veel beter betaalde.
wil je dat wel en wat levert het op als je straks dr. Arual bent?? vind je dan gemakkelijker werk? of wil je een wetenschappelijke carriere.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:47 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Nou, dit zit dus tussen twee dingen in. Er is sowieso een plaats voor één AIO, en degene met het beste voorstel krijgt die baan. Je dient daarvoor een beknopt voorstel schrijven - daar heb ik gelukkig nog zo'n anderhalve maand voor. Maar ik merk nu wel dat het al ruim 2 jaar geleden is dat ik in de collegebankjes zat. Ik weet niet echt meer wat er nu speelt, en de docenten waar ik tijdens mijn studie het meest aan had, zijn met pensioen. Die kan ik dus niet meer om hulp vragen.
Vandaag heb ik de brief over de beëindiging van mijn contract gekregen. Geen verrassing natuurlijk, maar het is toch weer even slikken. Wéér solliciteren. Mijn humeur slaat er nu al van om.
Die parttimebaantjes, die liggen helaas niet voor het oprapen, heb ik gemerkt. En puur freelancen is ook niets voor mij. Geen noodzaak om je bed uit te komen, geen noodzaak om de deur uit te gaan, geen noodzaak om eens iemand tegen te komen. Brrrr.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:00 schreef whosvegas het volgende:
[..]
En voor je zelf beginnen?
Neem een (simpel) part time baantje (om in je levensonderhoud te voorzien) en dan kun je de rest van de tijd voor jezelf werken, is dat geen goed idee?
Met die insteek ben ik destijds wél gaan studeren. Alleen kwam ik er al vrij snel achter dat het bijna niet te doen is om een promotieplaats te krijgen. Ik heb die plannen destijds dan ook al vrij snel in de ijskast gezet. Het leek me niet zinvol om me er blind op te staren. (Goh, vroeger was ik verstandigerquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:58 schreef komrad het volgende:
[..]
wil je dat wel en wat levert het op als je straks dr. Arual bent?? vind je dan gemakkelijker werk? of wil je een wetenschappelijke carriere.
dan zie je maar weer hoe verschillend het per studierichting is, in mijn vakgebied zijn er maar weinig afgestudeerden die het alleen maar overwegen. Mede daarom zitten er veel oostblokkers en chinezen.quote:Op zondag 12 augustus 2007 10:47 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Die parttimebaantjes, die liggen helaas niet voor het oprapen, heb ik gemerkt. En puur freelancen is ook niets voor mij. Geen noodzaak om je bed uit te komen, geen noodzaak om de deur uit te gaan, geen noodzaak om eens iemand tegen te komen. Brrrr.
[..]
Met die insteek ben ik destijds wél gaan studeren. Alleen kwam ik er al vrij snel achter dat het bijna niet te doen is om een promotieplaats te krijgen. Ik heb die plannen destijds dan ook al vrij snel in de ijskast gezet. Het leek me niet zinvol om me er blind op te staren. (Goh, vroeger was ik verstandiger)Nu er zich toch een (heel kleine) kans voordoet, begint het weer wel te kriebelen. Voorzichtig dan, want de concurrentie is ongetwijfeld moordend.
Ik moet zeggen dat dit wel nieuwsgierig maakt. Ik kan me nl bijjna niet voorstellen dat een bedrijf, of de PO-figuur daarvan, ervoor kiest om in plaats van de standaard riedel "andere kandidaat had betere opleiding/ervaring/leek beter in het team te passen" iets enorm grofs neer te zetten.quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:43 schreef _Arual_ het volgende:
Sommige afwijizingen zijn echt te grof. Ik ga hier niet eens herhalen in welke bewoordingen ik vandaag weer ben neergehaald.
Omdat de telefoon niet werd beantwoord. Ik wil wel weten wat ik nu weer allemaal verkeerd heb gedaan in mijn leven.quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:47 schreef teamlead het volgende:
waarom mail je iemand die een afwijzing stuurt
Idem. "De vacature is intern vervuild / ingetrokken", ja. Schelden, nee.quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:50 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat dit wel nieuwsgierig maakt. Ik kan me nl bijjna niet voorstellen dat een bedrijf, of de PO-figuur daarvan, ervoor kiest om in plaats van de standaard riedel "andere kandidaat had betere opleiding/ervaring/leek beter in het team te passen" iets enorm grofs neer te zetten.
De mail was leeg en had enkel een bijlage. In de subjecttitel stond enkel AFWIJZING, in hoofdletters. En in de bijlage werd het er nauwelijks beter op.quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:50 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat dit wel nieuwsgierig maakt. Ik kan me nl bijjna niet voorstellen dat een bedrijf, of de PO-figuur daarvan, ervoor kiest om in plaats van de standaard riedel "andere kandidaat had betere opleiding/ervaring/leek beter in het team te passen" iets enorm grofs neer te zetten.
Ik mag hopen dat je daar geen p&o-miep voor nodig hebtquote:Op maandag 13 augustus 2007 12:52 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Omdat de telefoon niet werd beantwoord. Ik wil wel weten wat ik nu weer allemaal verkeerd heb gedaan in mijn leven.![]()
quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:54 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
De mail was leeg en had enkel een bijlage. In de subjecttitel stond enkel AFWIJZING, in hoofdletters. En in de bijlage werd het er nauwelijks beter op.
Oh, precies datzelfde heb ik ook weleens gehad. Sommige mensen typen blijkbaar niks in het mailtje zelf en sturen een Word-document. Da's een kwestie van hoe je met het fenomeen 'e-mail' omgaat toch, lijkt me niks grofs aanquote:Op maandag 13 augustus 2007 12:54 schreef _Arual_ het volgende:
De mail was leeg en had enkel een bijlage. In de subjecttitel stond enkel AFWIJZING, in hoofdletters.
quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:57 schreef _Arual_ het volgende:
De universiteit, afdeling communicatie.
Van die bijlage werd ik anders ook niet vrolijker.quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:56 schreef thaleia het volgende:
[..]
Oh, precies datzelfde heb ik ook weleens gehad. Sommige mensen typen blijkbaar niks in het mailtje zelf en sturen een Word-document. Da's een kwestie van hoe je met het fenomeen 'e-mail' omgaat toch, lijkt me niks grofs aan
Okay, dan komt zo'n soort mail vaker voor. Maar die bijlagequote:Op maandag 13 augustus 2007 12:58 schreef thaleia het volgende:
Ah! Bij mij was het ook de universiteit (Nijmegen). Hahahaha. Maar serieus, ik heb me er geen moment door geschoffeerd gevoeld. Die lui krijgen gewoon gigantisch veel sollicitaties, open en niet-open, er zijn ook bedrijven die dan gewoon niks laten horen.
Ik overdrijf het niet. Tot spelfouten aan toequote:Op maandag 13 augustus 2007 13:04 schreef thaleia het volgende:
Daar stond echt letterlijk iets in als "hoe durft u hier te solliciteren, met uw waardeloze opleiding en non-existente werkervaring"?
Of overdrijf je gewoon een beetje?
Ik heb zelf de afwijzingsmail van de uni niet meer want m'n mailbox is laatst gecrashed, maar ik kan me dus echt niks grofs herinneren. Wel dat het wat kort en koeltjes/zakelijk was, maar daar kon ik niet van wakker liggen.
Kom op zeg...quote:Op maandag 13 augustus 2007 17:58 schreef _Arual_ het volgende:
Het is dat ik niet weet voor welke andere studie/baan ik geschikt zou zijn.
Dat meen is serieus. Op de middelbare school was ik alleen maar goed in talen. Alles waar ik enigszins goed in ben, is gerelateerd aan de branche waar ik nu ook al een baan in zoek. Ik kan bijvoorbeeld wel, ik noem maar eens wat, Engels gaan studeren, of bedrijfscommunicatie, maar dan stuit ik op hetzelfde probleem, lijkt mij.quote:
Dan ga je marketing doen. Of PR. Of verkoopmedewerker binendienst. het wemelt van de banen waar je als taal-o-fiel voor geschikt bent.quote:Op maandag 13 augustus 2007 18:13 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Dat meen is serieus. Op de middelbare school was ik alleen maar goed in talen. Alles waar ik enigszins goed in ben, is gerelateerd aan de branche waar ik nu ook al een baan in zoek. Ik kan bijvoorbeeld wel, ik noem maar eens wat, Engels gaan studeren, of bedrijfscommunicatie, maar dan stuit ik op hetzelfde probleem, lijkt mij.
Op marketing en PR-functies solliciteer ik al. Verkoopmedewerker binnendienst wil ik niet, daar moet je volgens mij commercieel voor zijn, en dat ben ik niet.quote:Op maandag 13 augustus 2007 18:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dan ga je marketing doen. Of PR. Of verkoopmedewerker binendienst. het wemelt van de banen waar je als taal-o-fiel voor geschikt bent.
Mên, breek me de bek niet los over Manpowerquote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Oh joepie. Morgen weer eens een gesprek via ManpowerBenieuwd welke smoes deze keer bij de afwijzing gebruikt gaat worden
Nee hoor, dat hoef je niet. Je doet ondersteuning. Ik denk dat je je fixatie op iets redactioneels moet loslaten en je moet heroriënteren. Je hebt een titel, dat moet genoeg zijn in veel sectoren. Kijk eens bij de overheid. Vaak vragen ze alleen een titel en al is het in Bordenwassen, ze zijn allang blij met dat voorvoegseltje.quote:Op maandag 13 augustus 2007 18:25 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Op marketing en PR-functies solliciteer ik al. Verkoopmedewerker binnendienst wil ik niet, daar moet je volgens mij commercieel voor zijn, en dat ben ik niet.
Je moet wel heel erg van taal houden wil dat je kunnen boeien. Bij zo'n tijdschrift lijkt het me handiger als je passie bij computers ligt, en je daarnaast -als bijzaak- ook een klein beetje kunt schrijven. Hetzelfde verhaal voor tijdschriften over tuinieren of over atletiek.quote:Op maandag 13 augustus 2007 18:25 schreef _Arual_ het volgende:
Misschien kan ik ooit als ik een IT-studie ga doen wel als redacteur aan de slag bij een computertijdschrift, ik noem maar eens een dwarsstraat.
Ja, mits je 25 bent en 17 jaar ervaring hebt. Anders is het toch echtquote:Op maandag 13 augustus 2007 18:37 schreef InnocentFR het volgende:
Ik heb wel beetje gelezen, maar in welke sectoren is het eigenlijk moeilijk werk te vinden? Er van uitgaande dat je wel minimaal een mbo opleiding hebt. Want in alle sectoren van vrienden zoeken ze wel wat, Tuinbouw, Accountancy, IT, Bouw, Onderwijs, van alles.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |