abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 augustus 2007 @ 09:50:08 #226
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_52010915
Mijn vader heeft wel eens een sollicitatie gesprek gehad toen kwam de vraag; Als er een fruitschaal langs komt wat kies je dan? Pa: uuuhhm een banaan (enigste wat hij echt lekker vind ) De argumentatie toen hij was afgewezen, je bent niet besluitvaardig genoeg , je koos ook voor een banaan. Omdat je dan volgens hun op je gemakje een banaan gaat zitten pellen. Dit vind ik toch wel het toppunt van triest zijn.
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 10:04:08 #227
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_52011171
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 09:50 schreef honda1990 het volgende:
Mijn vader heeft wel eens een sollicitatie gesprek gehad toen kwam de vraag; Als er een fruitschaal langs komt wat kies je dan? Pa: uuuhhm een banaan (enigste wat hij echt lekker vind ) De argumentatie toen hij was afgewezen, je bent niet besluitvaardig genoeg , je koos ook voor een banaan. Omdat je dan volgens hun op je gemakje een banaan gaat zitten pellen. Dit vind ik toch wel het toppunt van triest zijn.
geniaal
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  woensdag 1 augustus 2007 @ 10:56:25 #228
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_52012200
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:04 schreef teamlead het volgende:

[..]

geniaal
Nu hij werk heeft kan hij er om lachen maar als je al een jaar werk zoekt en zo in de zeik word gezet is dat eerder om te janken.
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_52013848
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 09:50 schreef honda1990 het volgende:

Als ze zulke vragen stellen betekent gewoon dat ze je niet willen.
pi_52017490
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 13:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Om vervolgens doorverwezen te worden naar manpower...
Hehehehe
Danmark: more usefull every day!
pi_52017648
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 01:46 schreef CecilBDemented het volgende:
Ben al een aantal maanden fulltime aan het zoeken,
Mijn papieren liegen er niet om, heb veel ervaring op het gebied van werk in diverse sectoren.
alleen krijg ik continue negative berichten. nee je bent niet door de selectie procedure gekomen.
nee de functie is reeds vervuld. ( omdat wij aan het alochtone voorkeursbeleid mee werken)
heb het dan vooral over winkels.

eigelijk alles wat ik geprobeerd heb is negatief. uitgelopen.

ook uitzend bureau's hebben nog niks kunnen betekenen. maar helaas lopen de rekeningen steeds hoger en hoger op.
mijn bank acount is nu zelfs even geblokeerd, ik ben volledig bankroot. geworden door deze geintjes.

ook aan mijn cv en solicitatie brieven motivatie en dergelijke kan het niet liggen.
die laat ik altijd dubbel en dwars controleren.
helemaal nu doe ik het aangezien ik er doorheen zit en zoveel fouten begin te maken.

ik zit dus echt met mijn handen in het haar,
magazijn werk is er op het moment ook niet. vakantie krachten zijn veel goedkoper.

een ww of dergelijke kan ik ook niet aanvragen.

ik soliciteer minimaal 4 keer per week alleen tot een gesprek komt het nooit.

ik zit aardig met mijn handen in het haar. en zit er gewoon doorheen.
Vraag ik me een paar dingen af:
- waarom heb je geen recht op bijstand of ww? Heb je zelf ontslag genomen?
- als je de hele tijd afwijzingen krijgt en je zegt zelf wel de juiste papieren te bezitten dan betekent dit dat je of:
-- te hoge eisen stelt
-- te veel salaris vraagt
-- de waarde van jouw papieren te hoog inschat
-- op de een of andere manier helaas niet, die waarde die jij vertegenwoordigt op een dermate positieve manier over kan brengen op een potentiele werkgever
- controle van een sollicitatiebrief helpt spellingtechnisch gezien maar is het een pakkende brief? Iets steeds door dezelfde mensen laten controleren (hoe lief ook) zorgt wel voor dat andere insteken niet worden gezien.

Doe dit hier niet om als eikel uit de hoek komen maar meer om even een kritische blik op de feiten te stimuleren.
pi_52017692
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 01:46 schreef CecilBDemented het volgende:
...
Als je brieven en cv zo geschreven zijn als bovenstaande bericht, vind ik dat absoluut niet vreemd.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_52019016
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 14:22 schreef existenz het volgende:

[..]

Als je brieven en cv zo geschreven zijn als bovenstaande bericht, vind ik dat absoluut niet vreemd.
Er wordt toch gezegd dat cv en soll.brief gecontroleerd wordt?
pi_52019058
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:17 schreef leonieke het volgende:

[..]

Er wordt toch gezegd dat cv en soll.brief gecontroleerd wordt?
Zoals hierboven is aangegeven, moet je dat wel door de juiste personen laten doen.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_52019240
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:19 schreef existenz het volgende:

[..]

Zoals hierboven is aangegeven, moet je dat wel door de juiste personen laten doen.
Ja, oké, maar ik vond jouw reactie niet zo positief bedoeld overkomen als die post hierboven.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 20:28:57 #236
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_52026375
nou, ik ben nu officieel voor een paar weekjes callcenter miep. Werk in de grafische sector wil ik nog steeds wel aanpakken, maar.....

IK GA HBO DOEN!!!

Ik wil informatica studeren (nog effe uitzoeken hoe, wat, waar en wanneer maar daar ga ik me dit weekend op storten) aan de haagse hogeschool. 20 augustus maar es naar de open dag

Toen ik klaar was met m'n havo was ik bijna 17, maar geestelijk eigenlijk nog wel wat jong. Ik was besluitloos, kon qua druk en tempo niet veel hebben (ik was halfdood na die vijf jaar) en deed eigenlijk vooral een vervolgstudie omdat dat nou eenmaal zo hoorde. MBO Grafisch vormgeven leek me wel leuk: had een open dag bezocht, foldertje gelezen en van het één kwam het ander. Heb ik afgemaakt met nog een addendum jaar multimedia vormgeven erachteraan.

Eigenlijk knaagde het vooral in dát jaar toch wel een beetje: ik had informatica gehad op de middelbare school als extra vak en vond dat altijd heel erg leuk. Ik kreeg ook veel te horen van mensen dat ik wel creatief was, maar of ik me echt niet gelukkiger zou voelen in een iets 'technischer" beroep. Maar ja, als je toegeeft dat je eigenlijk liever informatica had gedaan, dan geef je toe dat je MBO voor niets was (want ik had al havo). Dus dan zeg je maar tegen jezelf: "ik-vind-dit-leuk-ik-vind-dit-leuk-ik-vind-dit-leuk" en ga je door, wetend dat het allemaal heus wel beter zal worden als je werkt. Niet dus: veel te chaotisch! Ik ben een echte kantoortijger, ik voel me goed in een omgeving met veel bureaustoelen, regels en vergaderingen. Het liefst loop ik ook nog in pak. mensen verklaren me voor gek, maar daar voel ik me om één of andere reden prettig bij. Geen "och doe jij dat effe ik krijg het later wel van je" gedoe op één of ander zolderkamertje. Grafisch is 'best leuk' maar dat is het dan. Ik kan mijn creatieve ei beter kwijt in mijn hobbies.

Ik heb nu geaccepteerd dat mijn mbo jaren oficieel niet nodig waren geweest, maar dat ik door deze wel geestelijk zodanig ben gegroeid dat ik een veel betere kans maak op het HBO. Tot de studie begint ga ik gewoon een beetje werken, wat willekeurige baantjes enzo. Grafisch kan natuurlijk, maar nu ik niet aan een carriere hoef te denken, maakt het natuurlijk niet zoveel uit wat ik ga doen en zijn reistijd en salaris belangrijker. Wish me luck!
pi_52026623
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 20:28 schreef Lente_ninja het volgende:
nou, ik ben nu officieel voor een paar weekjes callcenter miep. Werk in de grafische sector wil ik nog steeds wel aanpakken, maar.....

IK GA HBO DOEN!!!

Ik wil informatica studeren (nog effe uitzoeken hoe, wat, waar en wanneer maar daar ga ik me dit weekend op storten) aan de haagse hogeschool. 20 augustus maar es naar de open dag

Toen ik klaar was met m'n havo was ik bijna 17, maar geestelijk eigenlijk nog wel wat jong. Ik was besluitloos, kon qua druk en tempo niet veel hebben (ik was halfdood na die vijf jaar) en deed eigenlijk vooral een vervolgstudie omdat dat nou eenmaal zo hoorde. MBO Grafisch vormgeven leek me wel leuk: had een open dag bezocht, foldertje gelezen en van het één kwam het ander. Heb ik afgemaakt met nog een addendum jaar multimedia vormgeven erachteraan.

Eigenlijk knaagde het vooral in dát jaar toch wel een beetje: ik had informatica gehad op de middelbare school als extra vak en vond dat altijd heel erg leuk. Ik kreeg ook veel te horen van mensen dat ik wel creatief was, maar of ik me echt niet gelukkiger zou voelen in een iets 'technischer" beroep. Maar ja, als je toegeeft dat je eigenlijk liever informatica had gedaan, dan geef je toe dat je MBO voor niets was (want ik had al havo). Dus dan zeg je maar tegen jezelf: "ik-vind-dit-leuk-ik-vind-dit-leuk-ik-vind-dit-leuk" en ga je door, wetend dat het allemaal heus wel beter zal worden als je werkt. Niet dus: veel te chaotisch! Ik ben een echte kantoortijger, ik voel me goed in een omgeving met veel bureaustoelen, regels en vergaderingen. Het liefst loop ik ook nog in pak. mensen verklaren me voor gek, maar daar voel ik me om één of andere reden prettig bij. Geen "och doe jij dat effe ik krijg het later wel van je" gedoe op één of ander zolderkamertje. Grafisch is 'best leuk' maar dat is het dan. Ik kan mijn creatieve ei beter kwijt in mijn hobbies.

Ik heb nu geaccepteerd dat mijn mbo jaren oficieel niet nodig waren geweest, maar dat ik door deze wel geestelijk zodanig ben gegroeid dat ik een veel betere kans maak op het HBO. Tot de studie begint ga ik gewoon een beetje werken, wat willekeurige baantjes enzo. Grafisch kan natuurlijk, maar nu ik niet aan een carriere hoef te denken, maakt het natuurlijk niet zoveel uit wat ik ga doen en zijn reistijd en salaris belangrijker. Wish me luck!
Eén tip: Kies niet zo'n halfbakken IT opleiding als Media & Design, Communicatie en IT enzovoorts... Dan mag je over 4 jaar weer in dit topic gaan posten. Kies een echte opleiding. Als je iets grafisch wil ga naar een grafische / kunst school en ga van daaruit de IT richting op. Dat levert je veel sneller en beter werk op....
  woensdag 1 augustus 2007 @ 20:39:40 #238
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_52026661
Good luck ninja!

Wlelke richting ga je op in de informatica ? PM-me maar met eventuele vragen ben een afgestudeerde HIO ingeneur dus.
pi_52028003
Er is helemaal niks mis mee om wat jaren te 'verliezen' op school of tijdens je studie. Ik heb alles in een moordtempo gedaan, en ik had altijd al het idee dat het me iets te snel ging. Qua diploma's was ik er op mijn 22e wel, maar iets langer studeren had me geen kwaad gedaan.

* _Arual_ heeft nu een promotieplaats op het oog, maar hoe ik dat aan moet pakken? Het is de bedoeling dat ik een kort onderzoeksvoorstel schrijft. Maar ik weet niet wat ik eventueel zou willen onderzoeken (te veel inspiratie), en hoe ik anderen ervan kan overtuigen dat zo'n onderzoek zinvol is.
pi_52028329
Arual, je hebt 2 opties:
1. je komt met een geniaal onderzoeksvoorstel waar je een beurs voor vindt
2. je solliciteert op een AIO plaats die geschapen is, zit je wel vast aan het onderwerp
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_52034590
Om even op de reacties van hierboven te reageren.
Ik vraag kwa salaris niks te veel. ik ben tevreden met het minimum.
Ook heb ik ervaring met ict alleen mis ik 1 klein dingetje een rijbewijs.
Die wordt veel gevraagd in die sector.

De gene die mijn brieven naarkijkt en helpt met schrijven heeft er echt veel verstand van
en heel veel mensen komen bij hem! Met succes.

De reden waarom ik niet in aanmerking kom, is omdat ik van de afgelopen 36 weken er minimaal 26 gewerkt moet hebben.
Ik besloot ook 4 jaar gelden weer te beginnen met school. ik had toon al zoon 6 jaar werk ervaring zowel parttime als fulltime.

Tijdens mijn studie heb ik diverse malen gesolliciteerd, en eigenlijk altijd zonder succes.
Al voor het op een gesprek uitliep had ik al een brief met afwijzing.
waardoor ik niet tot nauwelijks heb kunnen werken
Ik ben in mei weer begonnen met fulltime solliciteren om zodoende als ik klaar was met mijn examens weer te kunnen gaan werken fulltime.
Alleen heeft dat tot nu toe nog niet zijn vruchten mogen afwerpen.

Voordat ik terugkeerde naar school kon ik altijd zo een baan vinden. Ben van mezelf altijs spontaan gemotiveerd enzovoorts. Sollicitatie gespreken liepen ook altijd lekker.
dus daar kan het niet aan liggen.

Nu heb ik altijd iets met Politie of Marechaussee en heb daar ook op gesolliciteerd. en tevens voor
gedetineerde toezichthouder. Voor de Marechaussee moet ik 15 augustus langs komen.
toezichthouder 24 augustus, en Politie moet ik morgen mijn sollicitatie formulier + zwemdiploma's schooldiploma's en cijferlijsten enzovoorts opsturen.

ik heb dan ook dat een van deze mij de baan op kan leveren waar ik van klein kind al van droomde. Toen ik nog dagelijks stickers enzovoorts ging halen

Maar ik zal jullie bij deze via dit topic op de hoogte houden van mijn avondturen.

Ow ja over mijn spelling die is eigenlijk niet zo slecht, alleen rush ik veel te veel op fora!
ik wil altijd asap een bericht posten zonder het eigenlijk na te lezen.
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
  donderdag 2 augustus 2007 @ 08:47:57 #242
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_52036679
Rijbewijs is zowieso al een pré zeker bij de politie oid. Ik zou als je het zou kunnen doen die inverstering gewoon maken in een rijbewijs.

Verdiend zich snel genoeg terug maar het ov moet je er ook kunnen komen hoor.

Valt me alleen op dat je bij de politie geen veterstrik diploma moet opsturen.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 09:33:39 #243
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_52037454
Vanochtend maar weer eens de diverse bureaus gemaild, die me de afgelopen weken benaderd hebben, waarom ik niks meer hoor na het opsturen van mijn CV. Reactie van één van hen:
quote:
Bij deze moet ik meedelen, dat u niet in aanmerking komt voor een functie Administratief Commercieel Medewerker, omdat onze relatie toch op zoek is naar iemand met minder ervaring. We zijn op zoek naar een Starter.
Ze hadden mijn CV van Monsterboard gehaald. Daar staan alle banen op die je gehad hebt. Waarom, als ze een starter zoeken, de baan onder de aandacht brengen van iemand die al diverse functies gehad heeft?

Ik word er echt helemaal niet goed van, zo onderdehand.

Mailtje teruggestuurd:
quote:
Uw mailtje heeft mij hooglijk verbaasd. Immers, op mijn CV op Monsterboard staan alle functies die ik tot nu toe bekleed heb. U had zelf ook kunnen inzien, dat iemand met zoveel werkervaring geen starter kan zijn. Ik zou graag van u vernemen, om welke reden(en) u het dan toch opportuun heeft gevonden om mij te benaderen voor de betreffende functie.Het initiatief is namelijk van u uitgegaan; het is niet zo dat ik gesolliciteerd heb op uw vacature.

Voor wat betreft mijn CV: U mag die gerust in portefeuille houden. Ik verwacht hier echter niets van. Passende vacatures zijn er m.i. genoeg. Ik heb alleen het vermoeden (wat u waarschijnlijk niet zult durven bevestigen), dat ik voor deze vacatures geen kans maak op basis van mijn leeftijd.

[ Bericht 37% gewijzigd door Lord_Vetinari op 02-08-2007 09:38:59 ]
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 2 augustus 2007 @ 10:33:12 #244
66444 Lord_Vetinari
pi_52038902
Antwoord:
quote:
Ik vind het erg vervelend als u dat denkt, maar in eerste instantie zochten we kandidaten met meer ervaring. Maar onze opdrachtgever heeft laten weten, dat ze toch een Starter zoeken. Dat heeft niets met leeftijd te maken. U zou zeker voor de functie in aanmerking zijn gekomen, maar onze opdrachtgever geeft aan een kandidaat te zoeken met niet meer dan enkele jaar ervaring.
Ik hoop u zo voldoende te hebben geinformeerd. Daarbij wil ik u op het hart drukken, dat het hierbij niet gaat om een kwestie van leeftijd, maar een kwestie van ervaring. Uw leeftijd speelt verder geen enkele rol.
Mijn excuses als ik u heb benaderd, maar ik hoop dat ik u zo voldoende uitleg en informatie heb gegeven.
Ze zoeken een starter, maar dat heeft niets met leeftijd te maken. Tuurlijk niet, er zijn genoeg starters van 35 of ouder En een opdrachtgever verandert zijn functieprofiel van ervaren naar starter. Ja, en ik ben de Keizerin van China...
  donderdag 2 augustus 2007 @ 10:42:18 #245
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_52039138
Dat is een van de redenen waarom ik monsterboard links laat liggen, al die schijt werving en selectie bureau's. Aggressieve benadering zowel telefonisch als per brief, walgelijk dat sommige bedrijven zo werken.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 10:46:06 #246
66444 Lord_Vetinari
pi_52039226
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 10:42 schreef Noway666 het volgende:
Dat is een van de redenen waarom ik monsterboard links laat liggen, al die schijt werving en selectie bureau's. Aggressieve benadering zowel telefonisch als per brief, walgelijk dat sommige bedrijven zo werken.
Daar heb ik geen probleem mee. Maar wel als dit soort toestanden het gevolg zijn. Ze benaderen je, maar geven in het traject gewoon aan dat je de functie toch niet krijgt. En dit was een functie binnen mijn huidige vakgebied, bij een on-line winkel. Het lijkt me dat je in een dergelijke functie JUIST een ervaren persoon wilt hebben, zeker gezien het feit dat ik in mijn huidige baan nauw betrokken ben bij de e-commerce activiteiten.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 11:59:18 #247
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_52041209
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 10:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Daar heb ik geen probleem mee. Maar wel als dit soort toestanden het gevolg zijn. Ze benaderen je, maar geven in het traject gewoon aan dat je de functie toch niet krijgt. En dit was een functie binnen mijn huidige vakgebied, bij een on-line winkel. Het lijkt me dat je in een dergelijke functie JUIST een ervaren persoon wilt hebben, zeker gezien het feit dat ik in mijn huidige baan nauw betrokken ben bij de e-commerce activiteiten.
Ja maar je bent gewoon te duur.

Ze zijn gewoon op zoek naar de goudhaantjes.
pi_52048098
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 10:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Antwoord:
[..]

Ze zoeken een starter, maar dat heeft niets met leeftijd te maken. Tuurlijk niet, er zijn genoeg starters van 35 of ouder En een opdrachtgever verandert zijn functieprofiel van ervaren naar starter. Ja, en ik ben de Keizerin van China...
Ik moest heel hard lachen wat een oelewapper zeg...
pi_52048250
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 01:39 schreef CecilBDemented het volgende:
...
Ola, fair enough! Echter wat ik wel wilde aangeven blijft staan: kritisch kijken naar jouw eigen processen is moeilijk, maar is blijkbaar in dit geval noodzakelijk. Stuur je een pasfoto van jezelf mee? Als je een Gothic pasfoto meestuurt kan ik me zo voorstellen dat je niet veel commerciele functies uitgenodigd wordt... Is maar een idee?!

Als een rijbewijs noodzakelijk is voor een functie dan lijkt het mij (maar goed, wie ben ik?!) een open deur om er eentje te gaan halen. Ik weet dat die troep duur is maar je kan het zien als een investering. Mocht het je een baan opleveren dan zullen die kosten heel snel zijn terug verdiend.

Hoe kan school geen werk zijn? Dat zou betekenen dat iedere student of scholier in een financieel gat valt waar je u tegen zegt!

Politie en of Marechaussee zijn inderdaad goede opties. Met name als je er motivatie voor kan laten zien. Maar kan je hier niet eens iets posten van waarom iets fout ging? Misschien is er hier iemand die je een andere insteek kan laten zien?
pi_52053437
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 21:32 schreef komrad het volgende:
Arual, je hebt 2 opties:
1. je komt met een geniaal onderzoeksvoorstel waar je een beurs voor vindt
2. je solliciteert op een AIO plaats die geschapen is, zit je wel vast aan het onderwerp
Nou, dit zit dus tussen twee dingen in. Er is sowieso een plaats voor één AIO, en degene met het beste voorstel krijgt die baan. Je dient daarvoor een beknopt voorstel schrijven - daar heb ik gelukkig nog zo'n anderhalve maand voor. Maar ik merk nu wel dat het al ruim 2 jaar geleden is dat ik in de collegebankjes zat. Ik weet niet echt meer wat er nu speelt, en de docenten waar ik tijdens mijn studie het meest aan had, zijn met pensioen. Die kan ik dus niet meer om hulp vragen.

Vandaag heb ik de brief over de beëindiging van mijn contract gekregen. Geen verrassing natuurlijk, maar het is toch weer even slikken. Wéér solliciteren. Mijn humeur slaat er nu al van om.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')