abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 juli 2007 @ 14:15:55 #201
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51853657
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 14:09 schreef Lente_ninja het volgende:
15 minuten fietsen
Uitslover
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  donderdag 26 juli 2007 @ 14:28:34 #202
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51854119
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 14:15 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Uitslover
En dan heb ik die baan nog niet eens
pi_51856322
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 14:08 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Overheid, dus dat zit wel goed. Maar ik heb inderdaad grote eikels meegmaakt in het verleden. "Bazen" die werkelijk te stom waren om uit hun ogen te kijken. En het personeel maar geld verdienen voor die stommerikken.
[..]

Dat snap ik ook wel. Mijn ervaring heeft ook betrekking op bedrijven waar altijd winst gemaakt is en waar die winst rechtstreeks in de zakken vloeide van de baas, zonder dat daar ooit een bedankje van de baas vanaf kon. Nog geen schouderklopje als je voor de zoveelste keer weer eens had overgewerkt om een project binnen te halen.

Helaas heb ik ervaren dat loonsverhoging in het bedrijfsleven doorgaans iets is waarvoor je moet vechten, en dat zeker niet voor niets krijgt. Want waarom zou je als werkgever een euro aan je werkgever gunnen als je die ook in je eigen zak kunt steken? Dat de baas zijn schaapjes allang op het droge heeft en meer geld heeft dan hij ooit op kan maken, en zijn personeel maar moet zien hoe ze rondkomen, telt natuurljik niet.

Als het economisch goed gaat gaat het de baas goed. Als het economisch slecht gaat, gaat het het personeel slecht.

Nu had ik toen ook wel een baas die ronduit toegaf dat hij naar de hoeren ging
Ik denk dat jij en ik een fundamenteel andere houding tegen werk en werkgeverschap hebben. Je zou eens moeten kijken wat werknemers flikken in de baas z'n tijd. Personeel dat de boel oplicht en daardoor bijna een jong bedrijf te gronde richt, doet de mens geen goed. Daar word je als werkgever niet vrolijk van. Echter is dat nog geen reden om al het personeel maar vanaf dag 1 te wantrouwen... (even nu spiegelen naar jouw verhaal en de tendens in jouw verhaal )

Dat het bedrijf al 10 jaar winst maakt betekent niet dat een kerstpakket een gegeven is. Je mag daar best wel wat van zeggen. Het is een gunst van het bedrijf. Net als een bonus of wat anders 'extra'. Al werk je voor Shell als je op 10% verhoging rekent en je krijgt 15% dan vind ik dat je blij mag zijn. Dat mag je ook laten blijken. Immers blijft de werkgever een mens. Of laat ik het anders zeggen: bij een aardige baas zal ik het zeker laten blijken. Of ik dit bij een onaardige baas ook zou doen weet ik niet, maar ik zou het zeker een keer doen al is het maar om de reactie te peilen.
Danmark: more usefull every day!
  donderdag 26 juli 2007 @ 15:54:35 #204
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51857169
Het gaat om wederzijdse waardering. Als je elkaar niet af en toe laat merken dat je het fijn vindt om met elkaar te werken, werkt dat niet prettig.

Maar wees eens eerlijk, om welke reden heeft jouw vader personeel? Omdat hij goed wil zijn voor zijn personeel of om meer winst te maken?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_51858392
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 15:54 schreef vogeltjesdans het volgende:
Het gaat om wederzijdse waardering. Als je elkaar niet af en toe laat merken dat je het fijn vindt om met elkaar te werken, werkt dat niet prettig.

Maar wees eens eerlijk, om welke reden heeft jouw vader personeel? Omdat hij goed wil zijn voor zijn personeel of om meer winst te maken?
Mee eens.

Omdat hij inziet dat zonder personeel zijn bedrijf niet groeit (alsin: hij kan al die taken niet alleen af). Kijk, als je succes hebt dan heb je personeel nodig, dat is logisch als wat. De nadelen van een eenmanszaak met een familie te onderhouden zijn dermate dat groei van belang is (helemaal met kinderen in de familie). Uiteraard, hij krijgt betaald uit de winst dus zijn eigen broodwinning is net zo belangrijk als dat van zijn werknemers. Echter toen het bedrijf failliet ging, stond mijn vader er aangeslagen bij en vond het ontslaan van het personeel nog wel het moeilijkst. Hij heeft zijn eigen bedrijf, niet om er rijk van te worden maar omdat ie niet graag onder anderen werkt.
  maandag 30 juli 2007 @ 18:07:13 #206
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51965412
update maar weer

Ik heb nog niets gehoord van die ene vacature die zo dichtbij is (ga morgen bellen), maar wel al een andere gezien. Ze vragen een grafisch vormgever voor...ehm... erotische artikelen. Tja, iemand moet die verpakkingen ontwerpen, toch? Ik vraag me alleen wel af hoe dit zou staan op mijn cv, en mijn portfolio heeft dan na een paar jaar wel een 18+ stickertje nodig Toch wel doen?
  maandag 30 juli 2007 @ 19:08:47 #207
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51966876
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 08:30 schreef teigan het volgende:
ik geloof dat ik mij hier ook ff ga melden..

ik studeer hopelijk in september af, en omdat ike en baan in het onderwijs wil, ben ik dus al aan het solliciteren geslagen.. Omdat ik redelijk aan noord nederland gebonden ben, blijft er dan weinig over, en merk ik niet heel veel van het tekort aan docenten in de betavakken.

Tot nu toe ben ik telkens afgewezen op gebrek aan ervaring, de ander die ze toch al kenden, en dergelijke dingen.
Ik weet dat er begin september meestal nog wel weer vacatures opduiken, maar ik begin hem stiekem wel te knijpen... (en dan ben ik nog maar net werkloos na mijn jaar als LIO)
Is het niet zo dat er in september nog heel wat vacatures bijkomen? Hier in België is dat toch zo in het onderwijs.
Oudgedienden die nog niet op pensioen kunnen, maar ziektedagen opnemen werken meestal nog de eerste week van het schooljaar en houden het dan voor bekeken.
Nieuwe mensen die merken dat het toch niet DAT is na een paar weken en er ook mee ophouden (zo heb ik op 13 september een fulltime opdracht gekregen voor de rest van het jaar, zonder ervaring).
pi_51966968
quote:
Op maandag 30 juli 2007 18:07 schreef Lente_ninja het volgende:
update maar weer

Ik heb nog niets gehoord van die ene vacature die zo dichtbij is (ga morgen bellen), maar wel al een andere gezien. Ze vragen een grafisch vormgever voor...ehm... erotische artikelen. Tja, iemand moet die verpakkingen ontwerpen, toch? Ik vraag me alleen wel af hoe dit zou staan op mijn cv, en mijn portfolio heeft dan na een paar jaar wel een 18+ stickertje nodig Toch wel doen?
Zou wel een grap zijn, een vrouw die de Pabo catalogus vorm geeft. Lijkt me opzich wel aardig om te doen, niet?
Maar dat je niks hoort van vacatures waar je op gesprek bent geweest, is bijna normaal. Ik heb er in de afgelopen 7 weken zo'n 12 achter de rug, en het is een zeldzaamheid dat je er nog iets van hoort. Nou is het nu niet echt meer nodig, maar ik ben toch bij een aantal leuke banen op gesprek geweest. En al vinden ze je niet leuk, of het werk bij je passen, dan konden ze ook nog wel een bedankt tot ziens briefje schrijven. Nu hoor je gewoon niks, pure lompheid.
  maandag 30 juli 2007 @ 22:13:41 #209
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51973012
quote:
Op maandag 30 juli 2007 19:12 schreef Giantbiker_73 het volgende:

[..]

Zou wel een grap zijn, een vrouw die de Pabo catalogus vorm geeft. Lijkt me opzich wel aardig om te doen, niet?
Maar dat je niks hoort van vacatures waar je op gesprek bent geweest, is bijna normaal. Ik heb er in de afgelopen 7 weken zo'n 12 achter de rug, en het is een zeldzaamheid dat je er nog iets van hoort. Nou is het nu niet echt meer nodig, maar ik ben toch bij een aantal leuke banen op gesprek geweest. En al vinden ze je niet leuk, of het werk bij je passen, dan konden ze ook nog wel een bedankt tot ziens briefje schrijven. Nu hoor je gewoon niks, pure lompheid.
Ik ben nog niet op gesprek geweest, maar heb ook nog geen ontvangstbevestiging voor mijn e-mail gekregen terwijl ik die wel had aangevinkt. maar goed, morgen maar even navragen, dan toon ik meteen interesse

Die 'spannende' vacature is niet voor de pabo, maar voor een bedrijf dat "erotische voedingssupplementen" maakt (en dan moet je dus denken aan "wine cum drops" e.d. ). Het zou iig een leuk verhaal zijn voor op feestjes... ("Zo, lente_ninja, wat doe jij zoal op je werk?" "Nou...." )
  maandag 30 juli 2007 @ 22:31:29 #210
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_51973681
Lol, nou ja je ziet je er in ieder geval al zitten als je dat toont bij een sollicitatie gesprek dan is dat alleen maar positief zo'n instelling.

Ik bestel vast een doos droplullen.
  maandag 30 juli 2007 @ 23:18:37 #211
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51975151
Ik denk dat ik me iig niet zou vervelen. De teksten op sommige van die verpakkingen, whehehe... Volgens mij kan ik nog geen drie regels opmaken zonder als een debiel te gaan giechelen
pi_51976700
quote:
Op maandag 30 juli 2007 23:18 schreef Lente_ninja het volgende:
Ik denk dat ik me iig niet zou vervelen. De teksten op sommige van die verpakkingen, whehehe... Volgens mij kan ik nog geen drie regels opmaken zonder als een debiel te gaan giechelen
Mwah, zoals met veel dingen; alles went....Het lijkt vaak spannender dan het is. In mijn vorige baan hadden we FunFactory als klant. Daar was de spanning ook wel van af na 2 bezoekjes en ze hadden niet eens een factory outlet shop.
pi_51978709
Wat is dit voor kut topic Ik krijg per maand minimaal 1 aanbieding, terwijl mijn cv nergens te vinden is. Hoezo moeilijk baan vinden . Alles wat een relatie met de IT heeft is ieg weer booming op het moment...
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_51979864
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 02:18 schreef existenz het volgende:
Wat is dit voor kut topic
Gewoon een topic voor en door mensen die in een sector of landsdeel zitten waar de banen niet voor het oprapen liggen. Ze delen hun frustraties, teleurstellingen en ergernissen hier dus en leren van elkaars ervaringen.
quote:
Ik krijg per maand minimaal 1 aanbieding, terwijl mijn cv nergens te vinden is. Hoezo moeilijk baan vinden .
Goed voor jou, doe er je voordeel mee.
quote:
Alles wat een relatie met de IT heeft is ieg weer booming op het moment...
Valt mee, ik zit zelf ook in de IT maar de lonen vallen tegen en de bussiness is heus niet overspannen.

Algemeen: buiten de driehoek Haarlem-Breda-Eindhoven liggen de banen net even niet voor het opscheppen. Ik weet zelf ook wel dat ik in het westen een droombaan kan hebben, als je dan eenmaal in een uithoek woont is het veel lastiger om aan werk te komen. Er zijn nu eenmaal minder banen, dus werkgevers zijn kieskeuriger. Plus dat daarbij komt dat werlgevers eerder bang zijn de verkeerde aan te nemen dan de juiste persoon te laten lopen.
En verder uiten veel mensen hun frustratie over detacherings- en wervings- en selectiebureaus die mooie banen beloven en je nooit meer bellen omdat je "te duur" bent.
pi_51982194
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 02:18 schreef existenz het volgende:
Wat is dit voor kut topic Ik krijg per maand minimaal 1 aanbieding, terwijl mijn cv nergens te vinden is. Hoezo moeilijk baan vinden . Alles wat een relatie met de IT heeft is ieg weer booming op het moment...
Wat ben jij voor kortzichtige piem0l???
  dinsdag 31 juli 2007 @ 10:46:11 #216
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_51982742
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 06:40 schreef Giantbiker_73 het volgende:

En verder uiten veel mensen hun frustratie over detacherings- en wervings- en selectiebureaus die mooie banen beloven en je nooit meer bellen omdat je "te duur" bent.
Oe, daar heb ik weer een mooie voor:

Kreeg per mail een aanbieding van manpower voor een baan bij van Lanschot in Den Bosch. Of ik even wou aangeven of ik interesse had. Functie bekeken, ja dus. Dus dat gemaild. Mooi, of ik dan tijd had om langs te komen deze week. Teruggemaild: Ja, ik heb vakantie, maar even voor de zekerheid: Ik ben zo en zo oud en wil zo en zoveel ongeveer verdienen.

Nooit meer wat gehoord
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_51986605
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 10:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oe, daar heb ik weer een mooie voor:

Kreeg per mail een aanbieding van manpower voor een baan bij van Lanschot in Den Bosch. Of ik even wou aangeven of ik interesse had. Functie bekeken, ja dus. Dus dat gemaild. Mooi, of ik dan tijd had om langs te komen deze week. Teruggemaild: Ja, ik heb vakantie, maar even voor de zekerheid: Ik ben zo en zo oud en wil zo en zoveel ongeveer verdienen.

Nooit meer wat gehoord
Dus jij vervolgens zelf naar Van Lanschot gebeld om te horen of die functie nog vrij is?
  dinsdag 31 juli 2007 @ 13:09:37 #218
66444 Lord_Vetinari
pi_51986646
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 13:08 schreef Keksi het volgende:

[..]

Dus jij vervolgens zelf naar Van Lanschot gebeld om te horen of die functie nog vrij is?
Om vervolgens doorverwezen te worden naar manpower...
  dinsdag 31 juli 2007 @ 14:56:40 #219
187474 iruub
It is never too late to learn
pi_51990081
Leuk zo een tt maar er is werk genoeg alleen niet voor iedereen. De werkgevers zijn daar mede debet aan met hun vaak belachelijke eisen en conservatieve inslag.
"A true friend is the greatest of all blessings, and that which we take the least care of all to acquire."
  dinsdag 31 juli 2007 @ 15:35:25 #220
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51991154
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:56 schreef iruub het volgende:
Leuk zo een tt maar er is werk genoeg alleen niet voor iedereen. De werkgevers zijn daar mede debet aan met hun vaak belachelijke eisen en conservatieve inslag.
Die eisen zijn idd soms lachwekkend. HBO voor een simpele DTP-functie!? ja hoor, ze mochten willen dat ze zo reuze interessant waren dat een normale MBO-er dat onmogelijk aan zou kunnen
  dinsdag 31 juli 2007 @ 15:56:04 #221
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51991742
Ik ben vandaag op uitzendbureau jacht gegaan in de stad:

unique: vage zooi, ze boden me niet eens een stoel aan en ik kreeg steeds een regen van kruimels over me heen omdat niemand op het idee was gekomen dat je ook om de beurt je broodje kan eten voor het geval, nou ja, je weet wel, er een klant binnenkomt, ofzo... het is maar een idee. Enige dat ze hadden was vaag archiefwerk, naar mijn cv werd nauwelijks gekeken.

olympia: aanwezige meneer was razend enthousiast en werd alleen maar enhousiaster toen ik vertelde wat ik kon. Hij keek me echt aan alsof 'ie zojuist een lot uit de loterij gewonnen had. Vervolgens zei 'ie op precies hetzelfde vrolijke toontje dat ze niets voor me hadden en werd ik echt de deur uitgekeken. Ehm... ja... WTF?!

content: zag er al heel wat beter uit. Vrouw was zeer vriendelijk en we hebben voor morgen een afspraak zodat ze wat meer tijd voor me heeft.

start: was een tip die ik via-via had gekregen. Zeer vriendelijk en proffesioneel. na een lang gesprek over wat ik kan en wat ik wil ben ik naar huis gegaan terwijl zij voor me ging zoeken. Net werd ik gebeld dat er onverwacht een fuctie is vrijgekomen bij een callcenter, met spoed. Geen telefoonterreur: mensen bellen zélf met vragen en dergelijke. Morgenochtend krijg ik een soort training en als ik daar doorheen kom, 's middags nog een keer. Als ik door de selectie kom, ben ik in elk geval voor augustus weer even onder de pannen zonder dat ik m'n spaarcenten aan hoe te spreken en kan ik op m'n gemak even verder zoeken naar iets voor de lange termijn in de grafische sector. Het balletje rolt weer!
pi_51994828
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:56 schreef Lente_ninja het volgende:
Ik ben vandaag op uitzendbureau jacht gegaan in de stad:

unique: vage zooi, ze boden me niet eens een stoel aan en ik kreeg steeds een regen van kruimels over me heen omdat niemand op het idee was gekomen dat je ook om de beurt je broodje kan eten voor het geval, nou ja, je weet wel, er een klant binnenkomt, ofzo... het is maar een idee. Enige dat ze hadden was vaag archiefwerk, naar mijn cv werd nauwelijks gekeken.

olympia: aanwezige meneer was razend enthousiast en werd alleen maar enhousiaster toen ik vertelde wat ik kon. Hij keek me echt aan alsof 'ie zojuist een lot uit de loterij gewonnen had. Vervolgens zei 'ie op precies hetzelfde vrolijke toontje dat ze niets voor me hadden en werd ik echt de deur uitgekeken. Ehm... ja... WTF?!

content: zag er al heel wat beter uit. Vrouw was zeer vriendelijk en we hebben voor morgen een afspraak zodat ze wat meer tijd voor me heeft.

start: was een tip die ik via-via had gekregen. Zeer vriendelijk en proffesioneel. na een lang gesprek over wat ik kan en wat ik wil ben ik naar huis gegaan terwijl zij voor me ging zoeken. Net werd ik gebeld dat er onverwacht een fuctie is vrijgekomen bij een callcenter, met spoed. Geen telefoonterreur: mensen bellen zélf met vragen en dergelijke. Morgenochtend krijg ik een soort training en als ik daar doorheen kom, 's middags nog een keer. Als ik door de selectie kom, ben ik in elk geval voor augustus weer even onder de pannen zonder dat ik m'n spaarcenten aan hoe te spreken en kan ik op m'n gemak even verder zoeken naar iets voor de lange termijn in de grafische sector. Het balletje rolt weer!
Klinkt goed!

Maar uitzendbureaus zien jou denk ik niet als klant. Dat zijn de bedrijven die mensen zoeken en uiteindelijk de kosten betalen .
pi_52008155
Ben al een aantal maanden fulltime aan het zoeken,
Mijn papieren liegen er niet om, heb veel ervaring op het gebied van werk in diverse sectoren.
alleen krijg ik continue negative berichten. nee je bent niet door de selectie procedure gekomen.
nee de functie is reeds vervuld. ( omdat wij aan het alochtone voorkeursbeleid mee werken)
heb het dan vooral over winkels.

eigelijk alles wat ik geprobeerd heb is negatief. uitgelopen.

ook uitzend bureau's hebben nog niks kunnen betekenen. maar helaas lopen de rekeningen steeds hoger en hoger op.
mijn bank acount is nu zelfs even geblokeerd, ik ben volledig bankroot. geworden door deze geintjes.

ook aan mijn cv en solicitatie brieven motivatie en dergelijke kan het niet liggen.
die laat ik altijd dubbel en dwars controleren.
helemaal nu doe ik het aangezien ik er doorheen zit en zoveel fouten begin te maken.

ik zit dus echt met mijn handen in het haar,
magazijn werk is er op het moment ook niet. vakantie krachten zijn veel goedkoper.

een ww of dergelijke kan ik ook niet aanvragen.

ik soliciteer minimaal 4 keer per week alleen tot een gesprek komt het nooit.

ik zit aardig met mijn handen in het haar. en zit er gewoon doorheen.
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
  woensdag 1 augustus 2007 @ 08:13:24 #224
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_52009541
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 01:46 schreef CecilBDemented het volgende:
Ben al een aantal maanden fulltime aan het zoeken,
[...knip...]
ik zit aardig met mijn handen in het haar. en zit er gewoon doorheen.
Mooi klote ja, zeker nu in deze periode alle scholieren vakantiewerk doen en er helemaal geen makkelijk te bemachtigen baantjes zijn...

Heb je geen ervaring in de ICT? Momenteel is het redelijk goed werk te vinden bij de grote detacheerders.. die trekken weer alles van de markt wat ook maar computer kan spellen.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  woensdag 1 augustus 2007 @ 09:20:57 #225
66444 Lord_Vetinari
pi_52010339
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 01:46 schreef CecilBDemented het volgende:
een ww of dergelijke kan ik ook niet aanvragen.
Waarom niet? Iedereen heeft minimaal recht op Bijstand. Ga eens langs de Sociale Dienst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')