abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50925048
Een van mijn beste vrienden vroeg me laatst of ik naar Lowlands ga. Hij is vorig jaar vor het eerst mee gegaan met mij, en een goede vriendin. Ik heb me enorm lopen ergeren aan hem tijdens het festival. Wekenlang heb ik hem in het ongewisse gelaten over mijn plannen, terwijl mijn kaartjes al lang klaar lagen. Op een avond, met veel drank, vroeg hij me of ik dit jaar weer gig en of hij mee 'mocht'. Ik heb met mijn zatte kop wat geroepen, en hem de volgen de dag deze mail gestuurd:

Zaterdag was ik redelijk dronken waardoor ik niet zo heel goed uit mijn woorden kwam. Gelukkig stond de muziek hard en waren er andere dingen om mee te maken. Dat ik een punt had, of wilde hebben, over Lowlands was duidelijk. Sorry als ik niet helemaal subtiel was. Er moet me over vorig jaar namelijk iets van het hart.

Vorig jaar Lowlands was niet mijn leukste. Dat lag aan een aantal dingen en een van die dingen was wat ik zaterdag duidelijk wilde maken. Een beetje uitleg hoort daar bij, vind ik. Na twee dagen was ik je behoorlijk zat, en zoals je weet duurt een festival vaak langer dan dat. Het is niet eerlijk van me om te zeggen dat dat aan jou lag, zonder te vertellen waar ik me aan heb lopen ergeren. Mijn festivals zijn vakanties voor me. Ik ga vier dagen weg en heb voor een maand relax. Dat komt omdat ik nergens op hoef te letten als ik daar rond loop. Ik ga naar de dingen die ik leuk vind, eet wat en besluit niets tegen mijn zin. Eigenlijk een heel egocentrisch gebeuren.

Dit soort feestjes is erg leuk om samen te vieren. Dus omring ik me dan graag met mensen die op dezelfde manier gek zijn op muziek, slap geouwehoer en bier. Mensen die zelf weten wat ze leuk vinden, nergens op hoeven letten en niks doen waar ze op dat moment even geen zin in hebben. En daar zit hem de factor die ik bij jou vorig jaar heel erg miste. Ik vind het klote dat ik de subtiliteit niet makkelijk uit kan leggen, maar het heeft gemaakt dat ik liever niet met je naar Lowlands toe ga. Het gaat me niet zozeer om muziek kennis of een bepaalde mores binnen 'de groep' of zo. In dit geval gaat het om een aantal dingen die net het verschil maken tussen wat voor mij een leuk feestje is, en na twee dagen een ergerlijke boel.

Ik had het zaterdag over muziek. Heb geroepen dat je alles best vind en, op Epica na, de rest van de tijd achter mij en [naam] aan gehobbeld hebt. In mijn ogen is iemand die 'alles' leuk, best, okeeh, vind niet goed wijs. In mijn beleving is muziek namelijk iets waar je bij uitstek een mening of smaak over hebt. Daar valt uiteraard over te twisten. Vandaar dat ik je vroeg waarom je naar Lowlands wilde. Welke bands je wilde zien. Dat was geen strikvraag omdat ik wist dat het je niet veel uitmaakt. Dat heb ik vorig jaar gemerkt.

Een ander ding is bijvoorbeeld een opmerking die een keer gemaakt is, iets over sletjes, ik heb geen idee meer wat het precies was. De rest van het weekend heb je op best botte manier alle vrouwen die je zag sletjes genoemd. Het is je waarschijnlijk niet opgevallen dat ik die term niet meer dan een of twee heb gebruikt. Een opmerking, of grap, kan namelijk erg leuk zijn als daarna het dekseltje er op gaat om de grap af te sluiten. Als ik vervolgens constant diezelfde grap hoor, te pas en te onpas, dan is het niet grappig meer. Daarbij werden wij vergezeld door een vrouw, en heb je je een aantal keer behoorlijk denigrerend uitgelaten over vrouwen. Daar op in gaan levert op dat moment discussies op die ik liever uit de weg ga, maar het heeft een aantal keer op het puntje van mijn tong gelegen om er iets over te zeggen.

Nu kom ik weer even terug op mijn, egocentrische, manier van festivals vieren. De twee bovenstaande dingen staan namelijk behoorlijk haaks op hoe ik met een tevreden gevoel op een festival terug kijk. Doordat je soms totaal niet geïnteresseerd lijkt over wat er speelt, en dus maar met mij mee gaat om te kijken naar wat ik leuk vind, heb ik het idee dat je achter me aan hobbelt. Het idee dat je doet alsof je hetgeen waar ik naar staat te kijken leuk vind, omdat je er naar staat te kijken, en niet omdat het leuk is. Ook is het voor mij een vervelend idee dat ik op moet passen met wat ik zeg, omdat elke opmerking die ik maak jou 'running gag' van het weekend kan worden. Dat betekent voor mij dat ik me niet vermaak omdat een beetje foute grap in mijn ogen moet kunnen. Wat ik bedoel is dat ik me niet wil laten beperken door bovenstaande overwegingen.

Ik hoop dat ik het een heel klein beetje heb duidelijk kunnen maken wat mijn bezwaren zijn, of liever gezegd, reserves. Ik kan niet ontkennen dat ik heb overwogen om maar niet te vertellen dat ik graag naar Lowlands wil, om te voorkomen dat ik hier over moet beginnen. In dit geval kies ik liever voor eerlijk en open, met het risico dat ik je er mee kwets of boos maak. Dat is absoluut niet mijn bedoeling en wat mij betreft ben ik je naar aanleiding van bovenstaande uitleg schuldig. Als je tijd, en zin, hebt wil ik je graag proberen duidelijk te maken wat voor mij de precieze nuances zijn, iets wat in een mailtje niet kan. Daarbij serveer ik graag een goeie maaltijd

Grz

Sindsdien heb ik hem er niet meer over gehoord. De contacten zijn het zelfde als voorheen; oppervlakkig en gezellig, maar voor mij is er iets veranderd. Ik weet dat hij een sociaal probleem heeft. Hij kan moeilijk contacten leggen en is onzeker. Dat maakt hem een moeilijk persoon om mee om te gaan. In het dagelijks leven is hij een goede vriend, en ik waardeer hem om zijn intelligentie en kijk op de wereld. We zijn het niet altijd met elkaar eens, wat de communicatie over een heel breed scala aan onderwerpen heel prettig maakt.

Mijn uitnodiging om eens dieper op dit onderwep in te gaan stuitten nu op 'practische' bezwaren, hij kan niet, hij heeft al iets anders ... hij ontloopt me. Ik waardeer hem, en heb hem met mijn eerlijkheid misschien gekwetst, maar dat neemt niet weg dat ik echt geen zin hen om weer een van de hoogtepunten uit mijn festivalseizoen door hem te laten 'verpesten'.

Heeft iemand een vergelijkbare ervaring? Of een advies dat me helpt om mijn zeer gewaardeerde vriendschap met hem niet te verpesten, zonder dat ik weer moet toegeven en weer met hem opgescheept te zitten?
In het zand, is het interessant
pi_50925103
Volgens mij ben jij een moeilijk persoon om mee om te gaan. Zo'n zeikbrief zou ik nieteens lezen.
  donderdag 28 juni 2007 @ 01:49:32 #3
105263 Litso
Interlectueel.
pi_50925209
Ik moet zeggen dat ik je eerlijkheid waardeer. Ik denk dat ik op een heel erg soortgelijke manier Lowlands (maar ook andere festivals en vakantie) ervaar, en ik snap precies wat je vervelend vind aan die vriend. Ik kan me aan de andere kant wel voorstellen dat je hem gekwetst hebt, vooral omdat je zegt dat hij al niet zo sociaal vaardig is, en je het misschien beter in persoon met hem over had kunnen hebben.
Maargoed, de mail is verstuurd en het is duidelijk dat hij nu de boot een beetje afhoudt... het enige wat je kan doen is (zoals je volgens mij al doet) gewoon laten blijken dat je hem verder niet onaardig ofzo vindt, je bent duidelijk geweest in je mail en hij weet nu in elk geval wel hoe jij erover denkt. De rest is aan hem.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_50925215
Jij bent echt spoorloos en het woord vriend niet waardig voor die persoon.
Daarbij moet hij een rugge graad krijgen.
Goedenavond
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  donderdag 28 juni 2007 @ 01:51:55 #6
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_50925250
Ik haat dat ook wel als iemand achter je aan hobbelt, of jezelf achter iemand aan moet hobbelen.

Daarom ga met een grotere groep, kun je hem afschudden en kan hij met andere mensen een plan trekken.
pi_50925279
Ik vind dit onnodig gezeur, sorry.

Ik kan me je punt absoluut voorstellen hoor, als het niet klikt op z'n festival verpest dat het hele plezierige ervan, maar dit is écht overdreven. Zeg dan gewoon een keer eerlijk in z'n gezicht dat het je spijt maar dat je vorig jaar merkte dat het niet echt klikt op dat gebied tussen jullie, en dat je liever met een ander gaat. Heel die brief en de bijbehorende drama is over the top. Je bent eerlijk en legt je punt uit, dat is erg goed, maar ik had dat véle malen liever gewoon face to face gehoord, als ik hem was.

Ik kan me zijn reactie dus wel voorstellen. Mja, je kan duidelijk blijven maken dat je hem een toffe gozer blijft vinden, maar dat heb je in je mail redelijk onderuit gehaald door hem in principe een humorloos mak schaap te noemen .
  donderdag 28 juni 2007 @ 01:53:26 #8
105263 Litso
Interlectueel.
pi_50925282
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 01:51 schreef Tjahzi het volgende:
Ik haat dat ook wel als iemand achter je aan hobbelt, of jezelf achter iemand aan moet hobbelen.

Daarom ga met een grotere groep, kun je hem afschudden en kan hij met andere mensen een plan trekken.
Maargoed, wat doe je als je niet met een grote groep kan, of het gewoon al duidelijk is dat hij dit jaar weer zo achter je aan gaat hobbelen? Iemand constant proberen te ontlopen of afschudden (wat ik overigens ooit met wat vrienden heb geprobeerd bij een andere 'vriend', op schoolkamp) wordt op den duur voor alle partijen ook gruwelijk irritant en je maakt alles er alleen maar erger mee.
  donderdag 28 juni 2007 @ 01:55:05 #9
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_50925307
Ik denk eigenlijk dat dit de enige goede manier is. Je bent duidelijk en eerlijk geweest, maar niet bot. Hij zal het ongetwijfeld niet leuk hebben gevonden zoiets over zichzelf te lezen, maar uiteindelijk zal hij er beter van worden (mits hij de kritiek ter harte neemt en er iets mee doet). Wat dat betreft heb je hem dus een dienst bewezen.

Dat onzekere dat je op het einde vertelt, las ik ook al terug in je brief. Hij kijkt waarschijnlijk tegen je op, hangt zijn eigen zelfbeeld op aan wat jij doet, vandaar dat hij alle muziek wel best vindt (stel je voor dat hij een band noemt die jij helemaal niks vindt) en achter je aanhobbelt, want wat jij goed vindt, moet hij ook goed vinden, en wat jij grappig vindt, is helemaal het einde. Je bent zijn voorbeeld.

Zo komt het in ieder geval over, ik ben geen psych

Ik denk dat de volgende stap nu aan hem is en dat als dit de vriendschap verpest, daar weinig aan te doen is. Hij moet zien of hij goed met de kritiek kan omgaan, of gaat zitten mokken omdat ie zich op zijn pik getrapt voelt. Als hij zo intelligent is als je zegt, zal het wel goedkomen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_50925318
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 01:53 schreef Litso het volgende:
wordt op den duur voor alle partijen ook gruwelijk irritant en je maakt alles er alleen maar erger mee.
inderdaad.
TS = Big Dramaqueen.
Emo boy toevallig ook?
Als ik dit zo lees heb ik een aantal jaren geleden een zelfde 'vervelende' ervaring gehad. In jouw manier van schrijven herken ik iemand anders. Het ergste is waarschijnlijk dat hij jouw waarschijnlijk arrogant over vindt komen, terwijl je volwassen je hart lucht. Echter komt het geel veel minder pijnlijk over als je dit zakelijk zou aanpakken.

Of je met 'arrogant overkomen' of eigenlijk overkomen als iemand met kennis iemand anders een zelfbeeld kunt aanmeten (of in jouw geval slopen) lijkt mij een open vraag, die je, jezelf best mag stellen.

Ik moet zeggen dat ik mij nog altijd afvraag hoe het in het verleden zo had moeten (of: kunnen) lopen. Dat was helaas niet mijn keuze. Wellicht is het erg dramatisch, maar als je niets voor andere mensen voelt of ze sowieso gaan plaatsje in je hart hebben, dan zal het dumpen van gezelschap waarschijnlijk erg makkelijk gaan. Helaas heb ik er (veel) meer moeite mee.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_50925337
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 01:55 schreef het.ismij het volgende:

[..]

inderdaad.
TS = Big Dramaqueen.
Emo boy toevallig ook?
Jajaja, reageer nou maar weer fatsoenlijk, held.
  donderdag 28 juni 2007 @ 01:58:16 #13
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_50925371
Het is wel een omslachtige manier om hem duidelijk te maken dat je het achter je aan hobbelen niet prettig vindt.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_50925373
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 01:56 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Jajaja, reageer nou maar weer fatsoenlijk, held.
Dat waren mijn normale reacties.
Mijn abnormale nachtelijke reacties hou ik achter.
  donderdag 28 juni 2007 @ 01:58:49 #15
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_50925380
quote:
Maargoed, wat doe je als je niet met een grote groep kan, of het gewoon al duidelijk is dat hij dit jaar weer zo achter je aan gaat hobbelen? Iemand constant proberen te ontlopen of afschudden (wat ik overigens ooit met wat vrienden heb geprobeerd bij een andere 'vriend', op schoolkamp) wordt op den duur voor alle partijen ook gruwelijk irritant en je maakt alles er alleen maar erger mee.
1 persoon extra is toch wel ok.

Met 3 personen gaan is altijd kut, krijg je altijd groeps vorming met 2 man en 1 buitestaander.
Vooral na lange dagen met elkaar op te trekken. Die persoon wil zich gewoon in de gesprekken mengen of weet ik veel, of beetje aandacht. Op den duur zorgt dat idd voor irritatie.

Heb die iritatie zelf overigens nog nooit met goeie vrienden tbh.
  donderdag 28 juni 2007 @ 02:03:36 #16
105263 Litso
Interlectueel.
pi_50925441
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 01:58 schreef Tjahzi het volgende:

[..]

1 persoon extra is toch wel ok.

Met 3 personen gaan is altijd kut, krijg je altijd groeps vorming met 2 man en 1 buitestaander.
Vooral na lange dagen met elkaar op te trekken. Die persoon wil zich gewoon in de gesprekken mengen of weet ik veel, of beetje aandacht. Op den duur zorgt dat idd voor irritatie.

Heb die iritatie zelf overigens nog nooit met goeie vrienden tbh.
Och, ik ben meestal met vrienden met wie ik ook met zijn 3en op een leuke manier mijn festival kan beleven. Het gebeurt regelmatig dat we met 3 of 4 man zijn en ieder het grootste deel van de dag alleen rondlopen, en elkaar dan weer eens tegenkomen. Het ligt er maar net aan hoe je een festival beleeft, en ik denk dat ik net als TS echt ontzettend gesteld ben op mijn vrijheid. Ik moet er dan ook niet aan denken iemand mee te hebben die zoals in de OP constant achter je aan hobbelt. Ik kan er zelf ook slecht tegen als iemand geen eigen smaak heeft, maar daar is op zich overheen te komen, maar zodra diegene ook echt aanhankelijk gaat worden ben ik niet vrolijk
  donderdag 28 juni 2007 @ 02:16:22 #17
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_50925620
waarom schrijf je een vriend in godsnaam een brief? Kun je hem dat niet gewoon vertellen? Ik lul altijd alles tegen iedereen en andersom, worden ze echt niet minder vriend om, ook al is het misschien kwetsend.
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
  donderdag 28 juni 2007 @ 02:26:40 #18
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_50925722
Mmm, en dat komt er nu pas uit? ipv op het nabeschouwings weekend..
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_50926061
jezus alleen omdat die gast wat simpele grapjes over vrouwen maakt en geen uitgesproken muziek smaak heeft wil je em niet meer meehebben. volgens mij is er maar 1 zeikerd hier en dat ben jij. zie het als een compliment dat hij achter jou aan loopt
pi_50926077
ok, even de reacties samenvattend.

Enerzijds is het redelijk overdreven wat ik gedaan heb, Een brief schrijven is nu eenmaal de manier waarop we in het algemeen communiceren. We zien elkaar niet vaak dus is mail niet zo vreemd. Dat gezegd hebbende wil ik even ingaan op de 'onnodig gezeur' reacie(s).

De persoon waar het over gaat is m.i. onzeker. Een eigenschap waar hij over het algemeen heel goed mee om kan gaan. En een eigenschap die iedereen vaak heeft. Zijn reactie daarop is inderdaad een overdreven vorm van afhankelijkheid. In het normale leven vind ik dat niet zo erg. Ik ken meer van dat soort mensen en heb geen moeite om (en dit klinkt heel vreemd misschien, maar ik zeg het toch) daar wat bijstand in te verlenen. Het is nu eenmaal zo dat je je vrienden helpt, in good times and in bad times.

Wat ik heb proberen duidelijk te maken is misschien dat ik op mijn 'festival vakantie' echt niet op die rol zit te wachten. Ook ik heb behoefte aan ongenegeerd plezier. En dat plezier heb ik met mijn 'stabielere' vrienden wel. De introductie van een van mijn onzekere vrienden in die context was voor mij een last die ik niet wilde. Wat dat aangaat was het dus fout van me om te verwachten van mijn kameraad dat ie zich anders opstelde tegenover mij dan in het normale leven. dat onderscheid kent hij niet, en ik wel.

Het probleem is dat ik bang ben dat hij die brief (nogmaals, geen dramatisch middel, maar een gewone vorm van communicatie) gewoon negeert. Dat terwijl de rest van de brieven (jaja) gewoon door gaat.

Ik wil hier graag met hem over praten om hem duidelijk te maken dat we cool zijn wat betreft de rest, maar dat hij mij in mijn vakantie niet moet nahobbelen en na praten. Terwijl ik dat van hem in het 'dagelijks leven' wel tolereer. Een avondje kan ik goed hebben, een weekend van vier dagen niet.

Anderzijds is het inderdaad zo dat je in een groep je kan verschuilen. De relatieve last die zo'n persoon met zich mee brengt wordt verdeeld over meerdere mensen. Klinkt zwaar, maar grosso modo is het wel zo. Wat betekent dat de ergernis kleiner zou worden als de groep groter is. In dit geval hebben we het over iemand die moeilijk contact maakt. De grootte van de groep heeft geen invloed op zijn gedrag tegenover mij. Ik zoek op die momenten echt even de vrijheid en het relatieveringsvermogen, en vooral ook de drukloze lol, op die mijn andere vrienden me wel kunnen geven. het is immers voor mij ook even weg zijn. Daarmee wil ik niet zeggen dat zijn aanwezigheid normaal een last is. In tegendeel! De stompzinnigheden die een avond leuk maken worden zijn alleen 4 dagen aan een stuk teveel voor me.

Mijn gevoel nu is dat ik er goed aan gedaan heb eerlijk te zijn. Misschien had ik dat eerder moeten doen, maar ik hoopte dat als ik er niet over zou beginnen, hij het ook niet zou doen. Vandaar de drastische eerlijkheid nu.
pi_50926145
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 02:56 schreef cesareborgia het volgende:
jezus alleen omdat die gast wat simpele grapjes over vrouwen maakt en geen uitgesproken muziek smaak heeft wil je em niet meer meehebben. volgens mij is er maar 1 zeikerd hier en dat ben jij. zie het als een compliment dat hij achter jou aan loopt
Het was niet een paar simpele grapjes over vrouwen, het was een niet aflatende stroom aan denigrerende opmerkingen over alles wat vrouw is. Ik ben een man, wat niet betekent dat ik een vrouwenhater ben. Hij profileerde zich wel als zodanig, en dat terwijl ik een van mijn meest gewaardeerde vriendinnen bij me had, die zich er ook enorm aan stoorde. Blijkbaar nsapt hij niet het verschil tussen een grap, en een totaal andere gronhouding ten opzichte van vrouwen. Het was schaamteloos respectloos was hij zei.

Voorbeeld, op een feestje was hij daar met zijn chinese vriendin. Het ging over schoonmaaksters, en hij riep: "als je van een net huis houd, neem je toch gewoon een chineesje, werkt als een tierelier", waar ze bij was. Dat vind ik weinig respectvol. En de opmerkingen waar ik op doel waren van dien aard.

En muzieksmaak is een persoonlijk ding. Ik geef je gelijk dat ik best een prettig gevoel krijg als men mijn smaak als leidraad neemt. Wat weer heel wat anders is dan klakkeloos alles wat ik ok vind geweldig noemen. Het eerste is leuk, het tweede vervelend.
pi_50926191
Waarom heb je niet gewoon tijdens LL 'hé, die grappen beginnen nu echt vervelend te worden, hou 's op' gezegd?
pi_50926200
Waarom noem je hem in je OP een van je beste vrienden, als je omgaan met hem als een "taak" ziet?
.
pi_50926222
waarom noem je hem dan uberhaupt een vriend. zoals jij hem beschrijft geloof ik niet dat deze persoon een vriend van je is of een persoon waar je graag je vrije tijd mee doorbrengt (en dat doe je als het goed is met vrienden)
pi_50926257
Ik los dat soort dingen op een festival gewoon op.
Wij gaan altijd met grote groepen naar festivals, maar op het terrein ben ik voornamelijk alleen.

Lekker je ding doen, bandjes zien die JIJ wilt zien, eten wanneer jij wilt eten en van hot naar her racen.
Dat egocentrische festivalbezoek heb ik dus absoluut ook. Ik wil dingen zien, en heb daarbij geen zin om op anderen te wachten of compromissen te maken (en dus bands die ik graag wil zien te missen). Waarom zou je op een festival alles samen moeten doen? Tussen bands door spreek je gewoon ergens af, en eet/drink je samen wat, en wellicht ga je ook wel even sámen naar een optreden kijken. Maar het moet voornamelijk vrijheid blijheid zijn.

Goed van je dat je zo eerlijk bent geweest, maar wel te laat en via het verkeerde medium.
Een brief is veel te afstandelijk, en daarbij had je het allang moeten melden toen hij je een paar keer vroeg of je naar Lowlands ging.

Al moet ik zeggen dat als iemand mij dan beterschap zou beloven ik niet zou kunnen zeggen dat iemand echt niet mee zou mogen..
pi_50926295
Ik weet het niet. Het viel me tijdens LL erg op, maar ik wilde de sfeer niet verpesten door op dit soort dingen in te gaan. Het raakt namelijk wel de kern van de vriendschap. Misschien is de 'taak' om met hem om te gaan ook niet helemaal juist, een avond is heel wat anders dan vier dagen.

Ik twijfel ook of ik nog met deze persoon zo om wil gaan. het is soms heel lastig, want voorheen was hij helemaal niet zo. We konden over alles, ook over vrouwen, heel normaal praten. Dat zijn idee over vrouwen zo andes was als de mijne was niet zo aan de orde, tot LL.

Aan de andere kant ben ik heel loyaal tegenover mensen. En ik respecteer andere meningen en levensinstellingen. Ik irriteer me aan het feit dat de nuance totaal weg was, terwijl we werden vergezeld door een vrouw die ik erg respecteer.
pi_50926299
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het allemaal wat overdreven vind. Ik ben zelf niet zo'n festivalganger, maar toen ik vorige week met wat vrienden op parkpop was en zo ongeveer geen van de bands zelf kende (ben niet zo heel erg thuis in de hedendaagse popmuziek, eerder in het wat oudere), had ik ook de instelling "zoeken jullie maar uit wat jullie willen zien, ik ga wel mee en zie wel wat ik ervan vind". Ik zie niet in hoe ik hen hiermee tot last geweest zou kunnen zijn, en voorzover ik weet is dit ook niet het geval geweest.

Zo'n "running gag" over sletjes heeft verder weinig met het festival te maken, lijkt me.

Edit: ik bedoel dus te zeggen, Lowlands heeft er volgens mij zeer weinig mee te maken. Zoals je zelf al zegt gaat het meer om de kern van de vriendschap zelf. Dat had je volgens mij in de OP ook al wel door, maar goed, ik heb gedronken en het is laat, dus ik ben niet meer zo scherp
.
pi_50926355
@Siegfried: het probleem is misschien juist dat ik er te lang mee heb gewacht. Het aansnijden van dit onderwerp was extra precair omdat we met z'n drieen waren. Dus een gesprek hier over had dat kleine groepje opgebroken, wat voor hem ook heel vervelend was geweest.

@Toet: Die running gag is geen prbleem, tot ik merkte dat er een onderlaag van vrouwenhaat onder lag. Dat was me niet opgevallen tot het een weekend lang werd ingepeperd. Tuurlijk is het muziek gedeelte van de OP niet zo'n probleem, als dat het enige was.
pi_50926370
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 03:21 schreef In_het_zand het volgende:
Ik weet het niet. Het viel me tijdens LL erg op, maar ik wilde de sfeer niet verpesten door op dit soort dingen in te gaan. Het raakt namelijk wel de kern van de vriendschap. Misschien is de 'taak' om met hem om te gaan ook niet helemaal juist, een avond is heel wat anders dan vier dagen.
De sfeer is alsnog verpest, dus het lijkt me voor jou wellicht een leermoment om dat soort dingen niet een jaar te bewaren, maar gewoon op dat moment op te lossen. Wellicht had hij gewoon rekening houden met je opmerking en had het heel anders gelopen. Dit klinkt wat botter dan ik bedoel, maar je beticht hem van het niet hebben van een mening, terwijl je zelf ook niet opkomt voor je eigen mening op het moment dat dat belangrijk is.
Práát gewoon 's over z'n mening over vrouwen. Wie weet zijn het gewoon grappen en ziet hij oprecht niet dat jij je eraan stoort en valt er alsnog haske goed met hem te kleppen over vrouwen en de rest van de zaken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2007 03:30:57 ]
pi_50926395
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 03:26 schreef In_het_zand het volgende:
@Siegfried: het probleem is misschien juist dat ik er te lang mee heb gewacht. Het aansnijden van dit onderwerp was extra precair omdat we met z'n drieen waren. Dus een gesprek hier over had dat kleine groepje opgebroken, wat voor hem ook heel vervelend was geweest.

@Toet: Die running gag is geen prbleem, tot ik merkte dat er een onderlaag van vrouwenhaat onder lag. Dat was me niet opgevallen tot het een weekend lang werd ingepeperd. Tuurlijk is het muziek gedeelte van de OP niet zo'n probleem, als dat het enige was.
Maar jouw vriendin was vast ook wel eens weg. Even naar de WC, drinken halen e.d.
Dat was hét moment geweest om hem aan te spreken op zijn 'sletjes'.
pi_50926422
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 03:31 schreef Siegfried het volgende:

[..]

Maar jouw vriendin was vast ook wel eens weg. Even naar de WC, drinken halen e.d.
Dat was hét moment geweest om hem aan te spreken op zijn 'sletjes'.
Als iemand in mijn bijzijn cónstant loopt te janken over vrouwen zeg ik er als meisje ook wel gewoon wat van hoor . Door dingen op te kroppen maakt je het probleem alleen maar groter en groter, terwijl een simpele opmerking de boel al had kunnen opklaren.
pi_50926445
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 01:53 schreef clumsy_clown het volgende:

Ik kan me je punt absoluut voorstellen hoor, als het niet klikt op z'n festival verpest dat het hele plezierige ervan, maar dit is écht overdreven. Zeg dan gewoon een keer eerlijk in z'n gezicht dat het je spijt maar dat je vorig jaar merkte dat het niet echt klikt op dat gebied tussen jullie, en dat je liever met een ander gaat. Heel die brief en de bijbehorende drama is over the top. Je bent eerlijk en legt je punt uit, dat is erg goed, maar ik had dat véle malen liever gewoon face to face gehoord, als ik hem was.

Ik kan me zijn reactie dus wel voorstellen. Mja, je kan duidelijk blijven maken dat je hem een toffe gozer blijft vinden, maar dat heb je in je mail redelijk onderuit gehaald door hem in principe een humorloos mak schaap te noemen .
Ik heb geprobeerd juist te voorkomen dat hij het gevoel zou hebben dat ik heb een 'humorloos mak schaap' vind. Misschien is dat mislukt. Ik heb ook wel eens geprobeerd een gesprek te beginnen over de editie van LL waar we het nu over hebben, maar kom dan niet verder dan het 'achter me aan hobbelen', zonder dat ik toe kom aan de kern van de zaak.

De term 'onnodig gezeur' slaat hopelijk op deze post, en niet op het issue wat ik met min vriend heb. Face to face lult ie ook over alle dingen die hem niet zinnen heen, dus wat dat betreft was de mail die ik stuurde een wanhoopsdaad. Ik wil hem niet veranderen, ik wil graag op mijn manier mijn plezier beleven. En blijkbaar is dat op LL (of waarschijnlijk welk ander festival of vakantie dan ook) niet mogelijk. Wat ik ook heb willen voorkomen is dat ik zijn vraag of hij mee 'mag' botweg met nee te beantwoorden. Dus de uitleg die ik er bij heb gedaan wordt dan meteen geladen. Op de avond in de kroeg, harde muziek, veel drank, heb ik geprobeerd het zelfde te zeggen, maar daar was op dat moment geen plaats voor.

Het gekke is dat de contacten zijn als voorheen, maar dat dit onderwerp blijft liggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door In_het_zand op 28-06-2007 03:50:29 ]
pi_50926446
Ja dat lijkt me ook, maar toch.
Als hij hem niet wilde aanspreken omdat ze steeds met z'n 3-en waren..
Dan had ie dat dus kunnen doen op momenten dat zij weg was.
pi_50926469
Maar ik heb dat gedaan, zij heeft dat gedaan. Hij vond dat gewoon een grap. En ik baal er van dat dat een stompzinnige opmerking was, die vervolgens uitgroeide tot een platform waar hij zijn mening over vrouwen kon ventileren. En ik heb geen zin om elke opmerking op een weegschaal te leggen omdat er iemand in de buurt is die het wel eens als bevestiging kan zien voor zijn verstoorde blik op de andere sexe.
pi_50926490
Ik heb ook een aantal van zulke figuren in mijn omgeving, maar die hebben het juist nodig om daar op zo'n moment even op gewezen te worden is mijn ervaring
pi_50926496
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 03:43 schreef Siegfried het volgende:
Ik heb ook een aantal van zulke figuren in mijn omgeving, maar die hebben het juist nodig om daar op zo'n moment even op gewezen te worden is mijn ervaring
En als dat 0 effect heeft, wat doe je dan?
pi_50926536
Dan maak ik zo'n persoon op zo'n moment duidelijk dat ie beter op kan houden, of het hele festival niet meer bij me aan hoeft te komen en kan gaan kijken met wie ie zich vermaakt.
pi_50926578
Hmm, dat is wel redelijk bot in mijn ogen maar het werkt wel. In dit geval gold: Two is a team, three is a crowd. Daarbij stond zijn tentje uiteraard tegen die van mij aan (gezellig driehoekje).

Anyway, bedankt voor de reacties. Ik ben blij dat ik hem, op een wellicht botte of negatieve manier, duidelijk heb gemaakt dat hij niet welkom is in mijn tentenkring dit jaar. Ik hoop dat er nog wat te redden valt aan onze vriendschap. Dat moet nog blijken. Het zit me behoorlijk hoog, want hoe gestoord ze soms ook zijn, ik val mijn vrienden niet graag af.

Wellicht is het ook grotendeels mijn probleem (in elk geval neigen sommige reacties daar wel toe) en moet ik bij mezelf te raden gaan hoe ik in dit soort gevallen om ga met mijn irritaties. De les is voorlopig 'voorkomen is beter dan genezen' ... pff ...

Ik ga maar even slapen, tnx.
pi_50926596
Nee hoor, dat is mijns inziens helemaal niet bot.
Als jij iemand netjes vraagt te stoppen (herhaaldelijk) en dit heeft 0 effect, dan is hij het die bot is, of een flink bord voor zijn kop heeft. Ofwel, subtiliteit komt in zo'n geval niet aan, tijd voor een hardere aanpak.
pi_50926916
lol ik heb nog wel eens een heel treintje van lui achter me aan wandelen op lowlands, maar ik vind het prima, zolang men maar niet verwacht dat ik rustig aan doe
underground forever baby
  donderdag 28 juni 2007 @ 10:54:02 #41
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_50930395
Het verhaal over sletjesopmerkingen vind ik wel iets om hem over aan te spreken. Maar verder... het is toch niet zo gek dat je als je met zijn 3-en naar een festival gaat ook met zijn 3-en blijft optrekken? Uit jouw manier van praten maak ik op dat je jezelf eigenlijk een beetje boven hem geplaatst ziet. Jullie trekken niet met zijn 3-en op, maar hij hobbelt achter jullie aan. Hij is niet welkom in jouw tentenkring ipv dat je gewoon met wat vrienden bij elkaar staat. Vind je dat zelf ook niet ietwat arrogant?
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  donderdag 28 juni 2007 @ 11:15:35 #42
183691 Just_Shut_Up
Moments we forget...
pi_50931097
Wat een brief man, je lijkt wel een vrouw..
There is no rehab for stupidity.
pi_50931674
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 01:53 schreef clumsy_clown het volgende:
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:15 schreef Just_Shut_Up het volgende:
Wat een brief man, je lijkt wel een vrouw..
etc etc richting ts
A little bit hateful
  Moderator donderdag 28 juni 2007 @ 11:42:55 #44
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_50932078
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:54 schreef Ripley het volgende:
Het verhaal over sletjesopmerkingen vind ik wel iets om hem over aan te spreken. Maar verder... het is toch niet zo gek dat je als je met zijn 3-en naar een festival gaat ook met zijn 3-en blijft optrekken? Uit jouw manier van praten maak ik op dat je jezelf eigenlijk een beetje boven hem geplaatst ziet. Jullie trekken niet met zijn 3-en op, maar hij hobbelt achter jullie aan. Hij is niet welkom in jouw tentenkring ipv dat je gewoon met wat vrienden bij elkaar staat. Vind je dat zelf ook niet ietwat arrogant?
Volledig eens. Ik vind dat er nogal wat arrogantie spreekt uit je posts. Het is geen vriend van je, het is iemand die je voor een avond wel duldt, maar op het moment dat het langer duurt ga jij je aan hem ergeren en laat je hem links liggen.

"Nee nee, je bent wel een vriend van me, maar alleen als er geen dingen als concerten zijn, want als die er zijn dan wil ik jou niet mee hebben."

Dat is zon beetje de strekking van je verhaal. Op het moment dat je op LowLands bent dan mag hij niet met je meelopen. Is het al eens in je opgekomen dat hij mee gaat niet zozeer voor Lowlands zelf, maar meer om de gezelligheid etc? Dat de muziek hem niet zo heel veel boeit? Dat hij dan niet meer mee mag, en niet meer welkom is in je 'tentendriehoekje' puur en alleen omdat hij 'denigrerend is over vrouwen' wat jij zogenaamd pas gemerkt hebt als je langer dan 1 avond met hem omgaat, en omdat hij alles leuk vind wat jij leuk vind terwijl hij liever hebt dat dat wat minder is maar wel jouw smaak als leidraad gebruikt ( ). Nou nou nou wat een vriend ben jij zeg. Vrienden zijn mensen die je goed kent, maar jij leert zijn opvatting over vrouwen (en dat is dan nog de invulling die JIJ er aan geeft) pas kennen als je 3 dagen bij hem bent, sjonge wat zijn jullie goede vrienden joh.

Ik vind jou een over het paard getild, zichzelf heel belangrijk vindend triest figuur.

De samenvatting van jouw verhaal komt neer op dat jij een kennis hebt die je een vriend noemt, maar aan de kant schuift op een moment dat blijkt dat hij niet helemaal is zoals jij wil dat hij is.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_50932214
Mijn God. HIJ heeft volgens jou een sociaal probleem, maar jij presteert het om hem tijdens zo'n festival te niet zeggen dat ie niet de hele tijd achter je aan moet hobbelen, om hem dan een jaar later zo'n drama brief te schrijven?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  Moderator donderdag 28 juni 2007 @ 11:50:55 #46
16180 crew  CoolGuy
pi_50932392
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:46 schreef Seneca het volgende:
Mijn God. HIJ heeft volgens jou een sociaal probleem, maar jij presteert het om hem tijdens zo'n festival te niet zeggen dat ie niet de hele tijd achter je aan moet hobbelen, om hem dan een jaar later zo'n drama brief te schrijven?
Ik snap hoe dan ook niet waarom je met een groep mensen naar <vulmaarwatin> gaat, om dan vervolgens elkaar bijna niet te zien, en elkaar af en toe tegen te komen. Je spreekt af om met elkaar te gaan, en vervolgens ga je iemand lopen vertellen dat ie niet achter je aan moet hobbelen. Juist ja...
pi_50932469
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik snap hoe dan ook niet waarom je met een groep mensen naar <vulmaarwatin> gaat, om dan vervolgens elkaar bijna niet te zien, en elkaar af en toe tegen te komen. Je spreekt af om met elkaar te gaan, en vervolgens ga je iemand lopen vertellen dat ie niet achter je aan moet hobbelen. Juist ja...
Nou ja, op een festival zoals Lowland kan ik me daar nog wel iets bij voorstellen dat je op een gegeven moment allebei naar een ander concert wilt. Maar ik zou me er niet aan ergeren als degene met wie ik ga ook echt samen met mij ergens naartoe gaat. DAT snap ik dan weer niet.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_50932726
Je kan beter liegen in vervolg. Dat zorgt voor een veel betere balans.
pi_50933590
Lowlands als vakantie zien
Look at Krull's necklace. It's got more ice than Liberace, don't you?
Andie: Oh, it's just a little frosting. Frosting? Frosting!
pi_50933715
dus, gewoon omdat iemand achter je aanloopt, het altijd met je eens is, en een paar keer vrouwen "sletjes" heeft genoemd mag hij niet meer mee

je had best een paar betere uitvluchten bedacht, of gewoon gezegd dat het niet zo klikt tussen jullie, want dit ...
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:59:32 #51
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_50934602
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 12:27 schreef Frosting het volgende:
Lowlands als vakantie zien
Oh daar kan ik nog wel inkomen, een meerdaags evenement waar je naar toe leeft en mooie mensen gebeurtenissen verhalen vandaan haald om mee naar huis te nemen.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  donderdag 28 juni 2007 @ 13:01:33 #52
183691 Just_Shut_Up
Moments we forget...
pi_50934659
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 12:59 schreef kless het volgende:

[..]

Oh daar kan ik nog wel inkomen, een meerdaags evenement waar je naar toe leeft en mooie mensen gebeurtenissen verhalen vandaan haald om mee naar huis te nemen.
Machtig mooie zin, al snap ik er geen hol van...
There is no rehab for stupidity.
  donderdag 28 juni 2007 @ 13:08:05 #53
184337 PartyAmber
versluys in your face
pi_50934857
"How to kill a friendship in 2 easy steps"
O ja, niet dan toch zeker
pi_50935136
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 01:41 schreef In_het_zand het volgende:
Een van mijn beste vrienden vroeg me laatst of ik naar Lowlands ga. Hij is vorig jaar vor het eerst mee gegaan met mij, en een goede vriendin. Ik heb me enorm lopen ergeren aan hem tijdens het festival. Wekenlang heb ik hem in het ongewisse gelaten over mijn plannen, terwijl mijn kaartjes al lang klaar lagen. Op een avond, met veel drank, vroeg hij me of ik dit jaar weer gig en of hij mee 'mocht'. Ik heb met mijn zatte kop wat geroepen, en hem de volgen de dag deze mail gestuurd:

Zaterdag was ik redelijk dronken waardoor ik niet zo heel goed uit mijn woorden kwam. Gelukkig stond de muziek hard en waren er andere dingen om mee te maken. Dat ik een punt had, of wilde hebben, over Lowlands was duidelijk. Sorry als ik niet helemaal subtiel was. Er moet me over vorig jaar namelijk iets van het hart.

Vorig jaar Lowlands was niet mijn leukste. Dat lag aan een aantal dingen en een van die dingen was wat ik zaterdag duidelijk wilde maken. Een beetje uitleg hoort daar bij, vind ik. Na twee dagen was ik je behoorlijk zat, en zoals je weet duurt een festival vaak langer dan dat. Het is niet eerlijk van me om te zeggen dat dat aan jou lag, zonder te vertellen waar ik me aan heb lopen ergeren. Mijn festivals zijn vakanties voor me. Ik ga vier dagen weg en heb voor een maand relax. Dat komt omdat ik nergens op hoef te letten als ik daar rond loop. Ik ga naar de dingen die ik leuk vind, eet wat en besluit niets tegen mijn zin. Eigenlijk een heel egocentrisch gebeuren.

Dit soort feestjes is erg leuk om samen te vieren. Dus omring ik me dan graag met mensen die op dezelfde manier gek zijn op muziek, slap geouwehoer en bier. Mensen die zelf weten wat ze leuk vinden, nergens op hoeven letten en niks doen waar ze op dat moment even geen zin in hebben. En daar zit hem de factor die ik bij jou vorig jaar heel erg miste. Ik vind het klote dat ik de subtiliteit niet makkelijk uit kan leggen, maar het heeft gemaakt dat ik liever niet met je naar Lowlands toe ga. Het gaat me niet zozeer om muziek kennis of een bepaalde mores binnen 'de groep' of zo. In dit geval gaat het om een aantal dingen die net het verschil maken tussen wat voor mij een leuk feestje is, en na twee dagen een ergerlijke boel.

Ik had het zaterdag over muziek. Heb geroepen dat je alles best vind en, op Epica na, de rest van de tijd achter mij en [naam] aan gehobbeld hebt. In mijn ogen is iemand die 'alles' leuk, best, okeeh, vind niet goed wijs. In mijn beleving is muziek namelijk iets waar je bij uitstek een mening of smaak over hebt. Daar valt uiteraard over te twisten. Vandaar dat ik je vroeg waarom je naar Lowlands wilde. Welke bands je wilde zien. Dat was geen strikvraag omdat ik wist dat het je niet veel uitmaakt. Dat heb ik vorig jaar gemerkt.

Een ander ding is bijvoorbeeld een opmerking die een keer gemaakt is, iets over sletjes, ik heb geen idee meer wat het precies was. De rest van het weekend heb je op best botte manier alle vrouwen die je zag sletjes genoemd. Het is je waarschijnlijk niet opgevallen dat ik die term niet meer dan een of twee heb gebruikt. Een opmerking, of grap, kan namelijk erg leuk zijn als daarna het dekseltje er op gaat om de grap af te sluiten. Als ik vervolgens constant diezelfde grap hoor, te pas en te onpas, dan is het niet grappig meer. Daarbij werden wij vergezeld door een vrouw, en heb je je een aantal keer behoorlijk denigrerend uitgelaten over vrouwen. Daar op in gaan levert op dat moment discussies op die ik liever uit de weg ga, maar het heeft een aantal keer op het puntje van mijn tong gelegen om er iets over te zeggen.

Nu kom ik weer even terug op mijn, egocentrische, manier van festivals vieren. De twee bovenstaande dingen staan namelijk behoorlijk haaks op hoe ik met een tevreden gevoel op een festival terug kijk. Doordat je soms totaal niet geïnteresseerd lijkt over wat er speelt, en dus maar met mij mee gaat om te kijken naar wat ik leuk vind, heb ik het idee dat je achter me aan hobbelt. Het idee dat je doet alsof je hetgeen waar ik naar staat te kijken leuk vind, omdat je er naar staat te kijken, en niet omdat het leuk is. Ook is het voor mij een vervelend idee dat ik op moet passen met wat ik zeg, omdat elke opmerking die ik maak jou 'running gag' van het weekend kan worden. Dat betekent voor mij dat ik me niet vermaak omdat een beetje foute grap in mijn ogen moet kunnen. Wat ik bedoel is dat ik me niet wil laten beperken door bovenstaande overwegingen.

Ik hoop dat ik het een heel klein beetje heb duidelijk kunnen maken wat mijn bezwaren zijn, of liever gezegd, reserves. Ik kan niet ontkennen dat ik heb overwogen om maar niet te vertellen dat ik graag naar Lowlands wil, om te voorkomen dat ik hier over moet beginnen. In dit geval kies ik liever voor eerlijk en open, met het risico dat ik je er mee kwets of boos maak. Dat is absoluut niet mijn bedoeling en wat mij betreft ben ik je naar aanleiding van bovenstaande uitleg schuldig. Als je tijd, en zin, hebt wil ik je graag proberen duidelijk te maken wat voor mij de precieze nuances zijn, iets wat in een mailtje niet kan. Daarbij serveer ik graag een goeie maaltijd

Grz

Sindsdien heb ik hem er niet meer over gehoord. De contacten zijn het zelfde als voorheen; oppervlakkig en gezellig, maar voor mij is er iets veranderd. Ik weet dat hij een sociaal probleem heeft. Hij kan moeilijk contacten leggen en is onzeker. Dat maakt hem een moeilijk persoon om mee om te gaan. In het dagelijks leven is hij een goede vriend, en ik waardeer hem om zijn intelligentie en kijk op de wereld. We zijn het niet altijd met elkaar eens, wat de communicatie over een heel breed scala aan onderwerpen heel prettig maakt.

Mijn uitnodiging om eens dieper op dit onderwep in te gaan stuitten nu op 'practische' bezwaren, hij kan niet, hij heeft al iets anders ... hij ontloopt me. Ik waardeer hem, en heb hem met mijn eerlijkheid misschien gekwetst, maar dat neemt niet weg dat ik echt geen zin hen om weer een van de hoogtepunten uit mijn festivalseizoen door hem te laten 'verpesten'.

Heeft iemand een vergelijkbare ervaring? Of een advies dat me helpt om mijn zeer gewaardeerde vriendschap met hem niet te verpesten, zonder dat ik weer moet toegeven en weer met hem opgescheept te zitten?
verder kwam ik niet
Een rolstoel bekleden met antilopen leer is nooit grappig
  donderdag 28 juni 2007 @ 13:22:13 #55
184337 PartyAmber
versluys in your face
pi_50935349
"Beste Viva, ik heb een van mijn beste vrienden zojuist gedegradeerd tot 'vervelend aanhangsel van de groep, niemand vindt je aardig'.
Opeens doet ie nu heel anders tegen me.
Ik heb geen idee waarom.

Weet iemand raad ?
"

O ja, niet dan toch zeker
  donderdag 28 juni 2007 @ 13:48:43 #56
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_50936477
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 01:49 schreef het.ismij het volgende:
Jij bent echt spoorloos en het woord vriend niet waardig voor die persoon.
Daarbij moet hij een rugge graad krijgen.
Goedenavond
T is geven en nemen in n "vriendschap"...
Verder niks aan toe te voegen...
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
  donderdag 28 juni 2007 @ 13:49:55 #57
168840 Sant
pi_50936525
Ohjah, je bent ook n achterlijke botte lul..
Je zegt eerst dat ie moeilijk contact legt en onzeker is, maar vervolgens stamp je hem nog wat verder de grond in..

Fijne vriend ben je.. gadverdamme
  donderdag 28 juni 2007 @ 14:12:28 #58
154880 Bolter
Awesomeness
pi_50937440
Ik kan de reacties in dit topic best begrijpen, daarentegen begrijp ik de TS ook wel. Vind dat ie 't opzich nog redelijk volwassen heeft opgelost. Het beste was ws. het gewoon recht in zijn gezicht zeggen en niet een jaar later inderdaad. Heb weleens iets dergelijks gehad; en zo dapper ben ik nooit geweest.
Is er trouwens geen middenweg te vinden dat hij nog wat andere mensen meeneemt? Of beschouwd hij jou specifiek als "best vriend" waardoor ie continu rond je hangt?
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  † In Memoriam † donderdag 28 juni 2007 @ 14:16:34 #59
135486 Manu82
How you doin'?
pi_50937613
Als TS het al zo'n probleem vond had hij het direct moeten zeggen en niet zo laf nu pas. Maar waarschijnlijk wilde TS liever met z'n goede vriendin samen zijn en was er een derde wiel aan de wagen dat er inderdaad maar wat bijhobbelde, waar TS zich weer aan irriteerde. Kan me trouwens echt niet voorstellen dat TS nog als een van de beste vrienden van die persoon wordt gezien
Some memories are best forgotten
Room 23
  donderdag 28 juni 2007 @ 14:17:22 #60
168840 Sant
pi_50937647
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 14:12 schreef Bolter het volgende:
Ik kan de reacties in dit topic best begrijpen, daarentegen begrijp ik de TS ook wel. Vind dat ie 't opzich nog redelijk volwassen heeft opgelost. Het beste was ws. het gewoon recht in zijn gezicht zeggen en niet een jaar later inderdaad. Heb weleens iets dergelijks gehad; en zo dapper ben ik nooit geweest.
Is er trouwens geen middenweg te vinden dat hij nog wat andere mensen meeneemt? Of beschouwd hij jou specifiek als "best vriend" waardoor ie continu rond je hangt?
lees de eerste zin van TS openingspost eens..

"Een van mijn beste vrienden vraagt...."
tief dan op met OF dat t je beste maat is, OF rot op met zo'n lulverhaal..

toch??
  donderdag 28 juni 2007 @ 14:22:54 #61
154880 Bolter
Awesomeness
pi_50937873
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 14:17 schreef Sant het volgende:

[..]

lees de eerste zin van TS openingspost eens..

"Een van mijn beste vrienden vraagt...."
tief dan op met OF dat t je beste maat is, OF rot op met zo'n lulverhaal..

toch??
zie "..."
Daar heb je dus wel gelijk in
pi_50938446
Oeh hij zegt stoute dingen over vrouwen. Kom op innerlijk-boy, get real.
pi_50940629
vrouwen zijn toch sletjes?
Een rolstoel bekleden met antilopen leer is nooit grappig
  donderdag 28 juni 2007 @ 15:56:48 #64
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_50940858
Zo te lezen zat je er wel erg mee... Haast obsessief...

En beste maten ergeren zich niet zo aan elkaar, die zeggen gewoon waar t op
staat als t ze niet aanstaat... Dat is eerlijkheid... Niet een jaar later aan komen
zetten met verwijten...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_50944587
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 03:04 schreef In_het_zand het volgende:

Voorbeeld, op een feestje was hij daar met zijn chinese vriendin. Het ging over schoonmaaksters, en hij riep: "als je van een net huis houd, neem je toch gewoon een chineesje, werkt als een tierelier", waar ze bij was.

Ik wil niet veel zeggen, maar je hebt erg veel moeite gedaan om een erg mooie brief te schrijven. Het is bijna poëtiesch . Alleen ik geloof, mbt bovenstaande opmerking die jouw geliefde vriend maakt en heeft gemaakt, dat er een (grote) kans bestaat dat hij de brief niet helemaal gaat snappen en/of er serieus suïcidaal van wordt en/of nog van kan worden ook.

En daarom vind ik je, met je mooie brief nog wel, een grote hufter! En degradeer ik je hierbij tot opperkneus!

Veel plezier op Lowlands. Ik hoop dat het regen met bakken uit de lucht valt.
pi_50944799
En trouwens dan kan die Chinees toch zelf haar bek opentrekken zeg.
Anders geef ik die vriend nog gelijk ook hoor

Maakte ze geen grapje terug of zei ze niet iets terug? Of kon ze alleen maar giebelen van 'meneel, je hebt gelijk, ik vind gezellig hool Lowlands'.

donderdag 28 juni 2007 @ 21:03:39 #67
168840 Sant
pi_50950510
* Sant
pi_50954465
Eerlijk, da's waar. Goed dat je eerlijk wou zijn. Maar ik zou hier verschrikkelijk onzeker van worden...

En boos, want het is teringgeouwehoer.
pi_50955903
Eelijk zijn is niets mis mee maar een beetje tact was niet overbodig geweest, zeker niet als je "vriend" niet zo stevig in zijn schoenen staat.
Mama van Isa en Ties
pi_50958941
nou, nou, lezen is ook een kunst. Ik laat kansloze opmerking als die van CoolGuy even links liggen, als je alleen maar lomp kan doen en vetrellen wat je niet begrijpt ben je net zo'n botte pik als ik, zeker op de manier waarop je dit zegt.

Sant, ik had je opmerking bijna serieus genomen. Het is geven en nemen in een vriendschap, daar heb je gelijk ik. Dat je je uitdrukt als een neanderthaler kan je blijkbaar niet laten. De vriendschap die ik met deze jongen heb is ook niet geheel gelijkwaardig, vandaar dat ik arrogant over kan komen als ik het er over heb. So be it, het zijn wel de feiten zoals ik ze beleef. Dat dat voor een aantal van jullie betekent dat ik de term vriend niet waardig ben stoort me niet echt.

Bolter slaat de spijker op de kop, hij beschowt mij als zijn beste vriend, en ik hem niet. Dat is op zich al een rare situatie. Ik ben ook niet echt gelukkig met zijn afhankelijkheid. Het is voor mij moelijk om elke keer te zeggen dat ik een opmerking niet leuk vind, enerzijds omdat hij het niet begrijpt, anderzijds omdat ik mensen accepteer zoals ze zijn. Ik wil hem niet veranderen, want hij is wie hij is, en dat weet ik al jaren.

Dat betekent dus wel dat ik hem inderdaad soms 'tolereer'. Het is zo, krom of niet, slechte vriend of niet. Er zijn een heleboel mensen die absoluut niet met hem in een ruimte kunnen zijn. Die een spuughekel aan hem hebben, en dat terwijl hij een doodgoede jongen is. Hij heeft sommige subtiele dingen (het sletjes grapje) niet door en redeneert soms dat 'als er een keer om gelachen is, zal men elke keer lachen' in die gevallen. Zonder zich te realiseren dat hij mensen daarmee tegen krijgt.

Sweetgirly, ondank je beperkte inlevingsvermogen (opperkneus, nou nou) is er wel iets aan de hand tussen mijn vriend en het chinese meisje. Zij trekt haar bek niet open tegen hem, niemand doet dat. Want als je iets zegt over zijn gedrag, gaat ie er totaal niet op in. Echt, hij negeert het of doet net of je een grap maakt. Ik heb meedere keren geprobeerd een gesprek aan te gaan, nadat hij bijvoorbeeld 'geklaagd' had tegen me dat veel mensen hem in sociale situaties links laten liggen. Hij wordt vaak niet uitgnodigd. Direct tegen hem zeggen dat het aan zijn gedrag ligt helpt niet. Vandaar dat ik hem op deze manier heb proberen te benaderen. Het is echt niet out of the blue.

Ik heb hem hier inmiddels over gesproken, en hem uitgelegd wat de achtergrond is van mijn actie. (En nee, die ging niet over muzieksmaak) Hij vind het prettig dat ik er voor gekozen heb om de dingen die blijkbaar spelen op tafel te leggen. Wat het voor invloed gaat hebben op de rest van onze vriendschap is me nog onduidelijk.

Het gaat me er niet om hem te laten acteren zoals ik vind dat het moet. Het gaat me er om dat ik in sommige situaties de ongelijkwaardige rol niet wil. Ik zou het jammer, en onterecht, vinden als hij in een isolement terecht komt. Als je een slechte vriend als ik beschouwd als beste vriend is er iets aan de hand lijkt me. Buiten mij, en een andere jongen, heeft ie niet veel vrienden. Klinkt triest als ik het zo op schrijf.
  † In Memoriam † vrijdag 29 juni 2007 @ 07:28:24 #71
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50960104
volgens mij is ts degene met een sociale stoornis.
gewoon achterlijk om bijna een jaar na dato de bewuste vriend allerlei verwijten te gaan lopen maken, waar de goeie kerel waarschijnlijk helemaal geen weet (meer) van heeft.
wees dan een grote vent en kom dr meteen mee en al helemaal niet per brief.
zo lijkt het of je te laf bent om de waarheid in zijn gezicht te zeggen. (of misschien ben je dat zelfs wel )
bij mij zou je met zo'n aktie meteen van de vriendenlijst afgevoerd worden. loser.
  Moderator vrijdag 29 juni 2007 @ 09:08:46 #72
16180 crew  CoolGuy
pi_50961049
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 01:57 schreef In_het_zand het volgende:
nou, nou, lezen is ook een kunst. Ik laat kansloze opmerking als die van CoolGuy even links liggen, als je alleen maar lomp kan doen en vetrellen wat je niet begrijpt ben je net zo'n botte pik als ik, zeker op de manier waarop je dit zegt.
Ja dat snap ik wel. In tegenstelling tot jou neem ik geen blad voor de mond, en zeg ik precies wat ik denk. Het punt is dat ik je dit ook wel in je gezicht had gezegd, maar aangezien wij elkaar niet persoonlijk kennen zit dat er niet in. Ik had je dit in ieder geval niet een jaar na dato via een brief gezegd. Je hebt een hoop mooie woorden, en je brengt het allemaal wel leuk, maar het is blijkbaar wel zo dat je er op LL vorig jaar niets van gezegd hebt, toen hij je vroeg of je dit jaar weer ging speelde je stommetje, en als je dan uiteindelijk je kop open trekt om iets te zeggen dan is het via een laf e-mailtje.

Je wil het doen voorkomen alsof dit 'just another' e-mail is, maar dit soort dingen zeg je niet via de e-mail, dat is ronduit sneu. De eigenlijke reden is dat dit makkelijker is om via de e-mail te doen. Je verschuilt je achter het feit dat jullie veel mailen, maar de werkelijkheid is dat je dat in dit geval wel goed uitkwam. Ik doe verder niet echt lomp, maar ik neem ook zeer zeker geen blad voor de mond, en ik vind je een zwak figuur. Het is niet zo dat je die gast zijn telefoonnummer niet hebt, dus je had hem kunnen bellen, en hij heeft je blijkbaar ook in het echt gevraagd wat je met LL deed, en toen hield je ook je kop stijf dicht.

Nee pipo, je maakt een hele hoop drama in die mail, en het is EEN JAAR NA DATO!!! En dan kom je hier op Fok! bevestiging zoeken dat je het goed gedaan hebt?! je bent niet niet helemaal lekker in je hoofd man.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 09:33:00 #73
154880 Bolter
Awesomeness
pi_50961490
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 09:08 schreef CoolGuy het volgende:

Nee pipo, je maakt een hele hoop drama in die mail, en het is EEN JAAR NA DATO!!! En dan kom je hier op Fok! bevestiging zoeken dat je het goed gedaan hebt?! je bent niet niet helemaal lekker in je hoofd man.
Onthoud dat in dit soort gevallen de ergenis blijft, TS geeft hier een paar (in jouw ogen) futiele voorbeelden omdat het "gevoel" bij zo'n persoon gewoon lastig te omschrijven is. Hij ziet zichzelf enkel genoodzaakt er wat aan te doen op dit moment op een punt is gekomen dat ie keuzes moet maken. Kijk in het dagelijks leven kan je zo'n persoon beetje gaan negeren of wat meer met anderen omgaan enz. dat gaat dus op LL blijkbaar niet lukken; dus grijpt ie in.
pi_50961603
Ik zou je zo over de Emo kam scheren, jezus wat een vreselijk irritant en langdradig verhaal om iemand uit te leggen dat je hem een gigantische klootzak hebt gevonden.

Zeg het dan gewoon in plaats van alles wat je typt of zegt te rechtvaardigen, na de 1e alinea ging dit bij mij de trash in.
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_50961804
Eej sant,..
zijn we weer eensgestemd.
het begint freaky vormen aan te nemen nu he.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 09:50:29 #76
168840 Sant
pi_50961839
quote:

Sant, ik had je opmerking bijna serieus genomen. Het is geven en nemen in een vriendschap, daar heb je gelijk ik. Dat je je uitdrukt als een neanderthaler kan je blijkbaar niet laten. De vriendschap die ik met deze jongen heb is ook niet geheel gelijkwaardig, vandaar dat ik arrogant over kan komen als ik het er over heb. So be it, het zijn wel de feiten zoals ik ze beleef. Dat dat voor een aantal van jullie betekent dat ik de term vriend niet waardig ben stoort me niet echt.
Je kunt arrogant over komen?? Je hebt geen overkomen, want je kiest voor email wanneer je een moeilijk gesprek moet voeren.. dat is weglopen en in mijn ogen derhalve uitermate triest...
quote:
Bolter slaat de spijker op de kop, hij beschowt mij als zijn beste vriend, en ik hem niet.
En ik citeer uit je OP
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 01:41 schreef In_het_zand het volgende:
Een van mijn beste vrienden vroeg me laatst of ik naar Lowlands ga.
Dááááág bralaap!
Je hebt t kutactie gemaakt en je ziet t eigenlijk zelf ook wel in... succes met je 'vrienden' ik hoop dat je er genoeg hebt, want op mensen zoals jij kan ik wel kotsen zielepoot

* Sant "Neanderthaler" heeft gesproken... Ik ben misschien wel lomp, maar ik draai tenminste niet om de hete brij heen...
  vrijdag 29 juni 2007 @ 09:51:37 #77
168840 Sant
pi_50961864
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 09:48 schreef het.ismij het volgende:
Eej sant,..
zijn we weer eensgestemd.
het begint freaky vormen aan te nemen nu he.
Ik stalk je
pi_50961944
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 17:52 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Ik wil niet veel zeggen, maar je hebt erg veel moeite gedaan om een erg mooie brief te schrijven. Het is bijna poëtiesch . Alleen ik geloof, mbt bovenstaande opmerking die jouw geliefde vriend maakt en heeft gemaakt, dat er een (grote) kans bestaat dat hij de brief niet helemaal gaat snappen en/of er serieus suïcidaal van wordt en/of nog van kan worden ook.

En daarom vind ik je, met je mooie brief nog wel, een grote hufter! En degradeer ik je hierbij tot opperkneus!

Veel plezier op Lowlands. Ik hoop dat het regen met bakken uit de lucht valt.

Zou Ts onderhand al door hebben dat het echt een mafkees eerste klas is?
Aangezien hij tot nu toe wel aardig tot de grond is afgebrand.. En ook nog domme tegenstrijdige dingen roept, die heerlijk door sant in 1 post gequote zijn.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 09:59:23 #79
168840 Sant
pi_50961999
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 09:56 schreef het.ismij het volgende:
En ook nog domme tegenstrijdige dingen roept, die heerlijk door sant in 1 post gequote zijn.
Dat zegt inderdaad al genoeg...

* Sant kicks Ass!!
pi_50962055
Je noemt hem tussen de regels door gewoon een onzekere klootzak zonder eigen mening.
Dat soort dingen roepen over iemand die al onzeker is doen het altijd erg goed voor zoiemand zijn zelfbeeld
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_50962101
By the way, in Afrika gaan kindjes dood van de honger en tyfus en aids en weet ik wat al dies meer........ en jij loopt je druk te maken over iemand die op een festival achter je aan loopt !!!

Veel plezier nog dan in je verdere leven als je je hier al zo druk over kan maken
vosss is de naam,
  vrijdag 29 juni 2007 @ 10:10:48 #82
168840 Sant
pi_50962197
vosss kicks ass too!!
pi_50962228
Ik had alleen de OP gelezen, dus ik weet verder eik niet welke wending dit topic inmiddels genomen heeft.

Zijn we met zn allen TS uit aan het schelden of wat?
vosss is de naam,
pi_50962274
Volgens mij is TS zo-iemand die koste wat koste zijn manier van leven op anderen wil projecteren. Die vriend heeft wellicht een andere soort humor als jij, en andere interesses. Dat is nog geen reden om zoeen belerende positie in te nemen en zo'n zeikbrief op te stellen. je had hem gewoon op het betreffende moment een grote bek moeten geven, dan wordt ie OF boos en wil niet meer met jullie omgaan, OF hij begrijpt t en probeert er iets aan te doen. Op deze manier kom je over als 1 of ander alwetend rolmodel die t helemaal gemaakt heeft.

Friends come and go, het gebeurd nou eenmaal dat je uitelkaar groeit, en dat gaat meestal met een ruzie of het stoppen van contact zoeken. Ik heb zat vrienden die ik nooit meer zie, en toch als ik ze dan weer tegenkom kan ik het prima met ze vinden; gewoon omdat je van elkaar weet dat het zo gegaan is, en je als persoon gewoon teveel van elkaar verschilt. Ik vind zoeen achterlijke brief opstellen dan ook helemaal niet volwassen, zeker niet een jaar naar dato, t lijkt wel een functioneringsgesprek; en vriendschap is juist iets dat vanzelf gaat.

Overigens snap ik ook niet dat je hem eerste 1 van je beste vrienden noemt, en later zeg je dat hij eigenlijk alleen met jou bevriend is, en jij niet met hem. Volgens mij ben jij een heel irritant vermoeiend mannetje.

Het lijkt alsof je eigenlijk had willen hoeren dat je heel volwassen gehandeld hebt, en dit de enige oplossing was, en hij gewoon jouw makken moet accepteren. Als ik die vriend was, had ik je keihard in je gezicht uitgelachen, en had je de tering kunnen krijgen met je gemekker.

[ Bericht 9% gewijzigd door Batsnek op 29-06-2007 10:22:14 ]
pi_50962515
Ik bedoelde ongeveer ook wat batsnek zei, maar ik kan meestal niet zo mooi onder woorden brengen wat ik eik wil zeggen zegmaar
vosss is de naam,
  vrijdag 29 juni 2007 @ 10:33:26 #86
168840 Sant
pi_50962626
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 10:12 schreef vosss het volgende:
Ik had alleen de OP gelezen, dus ik weet verder eik niet welke wending dit topic inmiddels genomen heeft.

Zijn we met zn allen TS uit aan het schelden of wat?
jah zo ongeveer wel jah
In 9 van de 10 replys wordt TS gebashed, daarom post ie zelf niet meer denk ik
pi_50962738
Mooie redding vosss.
Zoals Sant zegt, het is een lekker bash-de-lompe-TS topic geworden.
A little bit hateful
pi_50962851
Waarschijnlijk krijgen we een jaar na dato opeens een post in dit topic van TS, dat hij vindt dat we heel lullig hebben gereageerd destijds
pi_50962861
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 10:43 schreef Liquidootje het volgende:
Arme ts. Misschien is ie nu wel uit aan het huilen bij een van zijn beste vrienden
Laten we hopen dat het eentje is die TS beschouwt als zijn beste vriend, maar dat die kerel in kwestie eik TS helemaal niet ziet als beste vriend en hem de deur uit schopt
vosss is de naam,
  vrijdag 29 juni 2007 @ 10:46:33 #91
168840 Sant
pi_50962897
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 10:44 schreef vosss het volgende:

[..]

Laten we hopen dat het eentje is die TS beschouwt als zijn beste vriend, maar dat die kerel in kwestie eik TS helemaal niet ziet als beste vriend en hem de deur uit schopt
En de cirkel is rond!

slotje!
pi_50963576
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 09:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja dat snap ik wel. In tegenstelling tot jou neem ik geen blad voor de mond, en zeg ik precies wat ik denk. Het punt is dat ik je dit ook wel in je gezicht had gezegd, maar aangezien wij elkaar niet persoonlijk kennen zit dat er niet in. Ik had je dit in ieder geval niet een jaar na dato via een brief gezegd. Je hebt een hoop mooie woorden, en je brengt het allemaal wel leuk, maar het is blijkbaar wel zo dat je er op LL vorig jaar niets van gezegd hebt, toen hij je vroeg of je dit jaar weer ging speelde je stommetje, en als je dan uiteindelijk je kop open trekt om iets te zeggen dan is het via een laf e-mailtje.

Je wil het doen voorkomen alsof dit 'just another' e-mail is, maar dit soort dingen zeg je niet via de e-mail, dat is ronduit sneu. De eigenlijke reden is dat dit makkelijker is om via de e-mail te doen. Je verschuilt je achter het feit dat jullie veel mailen, maar de werkelijkheid is dat je dat in dit geval wel goed uitkwam. Ik doe verder niet echt lomp, maar ik neem ook zeer zeker geen blad voor de mond, en ik vind je een zwak figuur. Het is niet zo dat je die gast zijn telefoonnummer niet hebt, dus je had hem kunnen bellen, en hij heeft je blijkbaar ook in het echt gevraagd wat je met LL deed, en toen hield je ook je kop stijf dicht.

ik vind de TS ook maar een lul, maar het feit dat het je stoort dat het een jaar na dato gebeurt begrijp ik niet

Als ik met een in mijn ogen onaangenaam persoon ben weggeweest, ga ik ook niet onmiddellijk vertellen dat ik het maar een lastige en irritante bedoening vond, ik ben gewoon blij dat het gedaan is.

Het probleem begint pas als die persoon NOG eens met je weg wil, dan moet je in actie schieten en - als je het lef hebt- zeggen dat je het de vorige keer eigenlijk niet zo leuk vond...
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  vrijdag 29 juni 2007 @ 11:12:01 #93
150131 MrDice
Decibel 4ever
pi_50963629
Naast alle reeds gequote tegenstrijdigheden...
quote:
Aan de andere kant ben ik heel loyaal tegenover mensen. En ik respecteer andere meningen en levensinstellingen.
quote:
Het zit me behoorlijk hoog, want hoe gestoord ze soms ook zijn, ik val mijn vrienden niet graag af.
En dan vervolgens wel zeggen...
quote:
In mijn ogen is iemand die 'alles' leuk, best, okeeh, vind niet goed wijs. In mijn beleving is muziek namelijk iets waar je bij uitstek een mening of smaak over hebt.
quote:
Zijn reactie daarop is inderdaad een overdreven vorm van afhankelijkheid. In het normale leven vind ik dat niet zo erg. Ik ken meer van dat soort mensen en heb geen moeite om (en dit klinkt heel vreemd misschien, maar ik zeg het toch) daar wat bijstand in te verlenen.
quote:
Ik wil hier graag met hem over praten om hem duidelijk te maken dat we cool zijn wat betreft de rest, maar dat hij mij in mijn vakantie niet moet nahobbelen en na praten. Terwijl ik dat van hem in het 'dagelijks leven' wel tolereer. Een avondje kan ik goed hebben, een weekend van vier dagen niet.
en als klap op de vuurpijl...
quote:
Het gaat me er niet om hem te laten acteren zoals ik vind dat het moet. Het gaat me er om dat ik in sommige situaties de ongelijkwaardige rol niet wil.
Weet je, ik wil je niet van je torenhoge zetel afschoppen hoor, maar misschien moet je jezelf eens iets minder verheven boven de wereld (en zeker boven deze 'vriend') opstellen. Wellicht dat je dan inziet wat voor een ontzettende debiele botte boer je bent. Die vriend verdient stukken beter dan het stuk vreten wat jij bent. Gadver zeg

Het is prima dat deze jongen wellicht niet past in jou plaatje van goede vriend zijn, dat mag want iedereen is anders. Maar ga dan niet de goedheiligman uithangen en het als je taak zien om hem een prettig leven te bezorgen. We hebben al 1 verlosser meegemaakt en die heeft ook niks dan verdriet en haat in de wereld bezorgd, dus we hebben jou echt niet als opvolger nodig. ga gewoon lekker met je 'soortgenoten' naar LL en laat ons met rust (en hem ook).
And what makes you think you have a choice? What makes you think you will ever be any good at all in this world!
pi_50963845
quote:

Bolter slaat de spijker op de kop, hij beschowt mij als zijn beste vriend, en ik hem niet. Dat is op zich al een rare situatie. Ik ben ook niet echt gelukkig met zijn afhankelijkheid. Het is voor mij moelijk om elke keer te zeggen dat ik een opmerking niet leuk vind, enerzijds omdat hij het niet begrijpt, anderzijds omdat ik mensen accepteer zoals ze zijn. Ik wil hem niet veranderen, want hij is wie hij is, en dat weet ik al jaren.

Dat betekent dus wel dat ik hem inderdaad soms 'tolereer'. Het is zo, krom of niet, slechte vriend of niet. Er zijn een heleboel mensen die absoluut niet met hem in een ruimte kunnen zijn. Die een spuughekel aan hem hebben, en dat terwijl hij een doodgoede jongen is. Hij heeft sommige subtiele dingen (het sletjes grapje) niet door en redeneert soms dat 'als er een keer om gelachen is, zal men elke keer lachen' in die gevallen. Zonder zich te realiseren dat hij mensen daarmee tegen krijgt.

Sweetgirly, ondank je beperkte inlevingsvermogen (opperkneus, nou nou) is er wel iets aan de hand tussen mijn vriend en het chinese meisje. Zij trekt haar bek niet open tegen hem, niemand doet dat. Want als je iets zegt over zijn gedrag, gaat ie er totaal niet op in. Echt, hij negeert het of doet net of je een grap maakt. Ik heb meedere keren geprobeerd een gesprek aan te gaan, nadat hij bijvoorbeeld 'geklaagd' had tegen me dat veel mensen hem in sociale situaties links laten liggen. Hij wordt vaak niet uitgnodigd. Direct tegen hem zeggen dat het aan zijn gedrag ligt helpt niet. Vandaar dat ik hem op deze manier heb proberen te benaderen. Het is echt niet out of the blue.

Ik heb hem hier inmiddels over gesproken, en hem uitgelegd wat de achtergrond is van mijn actie. (En nee, die ging niet over muzieksmaak) Hij vind het prettig dat ik er voor gekozen heb om de dingen die blijkbaar spelen op tafel te leggen. Wat het voor invloed gaat hebben op de rest van onze vriendschap is me nog onduidelijk.

Het gaat me er niet om hem te laten acteren zoals ik vind dat het moet. Het gaat me er om dat ik in sommige situaties de ongelijkwaardige rol niet wil. Ik zou het jammer, en onterecht, vinden als hij in een isolement terecht komt. Als je een slechte vriend als ik beschouwd als beste vriend is er iets aan de hand lijkt me. Buiten mij, en een andere jongen, heeft ie niet veel vrienden. Klinkt triest als ik het zo op schrijf.
Ik zal die zin heroverwegen als ik jou was. Niet alleen met betrekking tot die "vriend" van je, maar ook hoe je reageert op mensen in het topic. Daarbij maak je van twee kleine punten de kern van de vriendschap, door dit voor lange tijd op te kroppen.

Echte vrienden accepteren de flaws van elkaar en zullen zich er niet aan storen. Wanneer er zaken zijn die niet door de beugel kunnen of tot vervelends toe grappen worden herhaald, dan kun je dat beter meteen vertellen. DIt hoeft helemaal niet bot te zijn. Je kunt toch gewoon tegen die gene zeggen "ja nu weten we het wel" of "dat is nu wel weer leuk geweest". Als hij het niet begrijpt kun je altijd nog wat duidelijker worden. Je kunt dit net zolang doorvoeren totdat het zeker duidelijk is.

Daarbij denk ik dat die grappen voortkomen uit een grap die jij hebt gemaakt. Hij denkt misschien dat dat jouw humor is en voert dat door om te worden geaccepteerd of gezellig te worden gevonden. Als het wel zijn aard is moet je hem duidelijk maken dat jij dat niet apprecieert en dat hij dat soort zaken bij jou in de buurt moet decimeren. Wees duidelijk en confronteer hem direct met zaken. Ik denk dat het probleem bij jou onvermogen tot communiceren ligt en niet bij die vriend.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_50969840
Joh. Het gaat me niet om het gevoel hier afgebrand te worden. Zoals jullie al kunnen raden doet me dat vrij weinig. En uit de reacties kan ik alleen maar opmaken dat ik een aantal fouten heb gemaakt in mijn poging deze situatie op een voor mij prettige manier op te lossen.

Het blijkt gewoon dat ik een verkeerde manier heb gekozen om dit onderwerp te bespreken, en dat ik massaal wordt uitgemaakkt voor loser, prutser en wat dies meer zij neem ik voor lief. Ik trek lering uit jullie reacties en zal de volgende keer directer zijn. Dat is, grosso modo, de algemene boodschap die ik in de reacties hierboven lees. Dat ik een serieus bedoelde OP hier neer zet, en dat daar op een vrij lompe manier op wordt gereageerd is voor mij een aanwijzing dat het een heikel onderwerp is. Een onderwerp wat ik op een verkeerde manier heb aangepakt.

Mijn vriend is nog steeds mijn vriend. Sommige vriendschappen zijn zeker en sterk, die overleven de onhandigheid van een debiele, botte, boerse, verheven opeerkneus die de titel vriend niet waardig is. Ik heb gelukkig mijn punt duidelijk kunnen maken aan hem, een deel van mijn fout kunnen nuanceren en mijn excuses aangeboden voor de lompheid van het mailtje. Een jaar te laat gezegd, waardoor het vele malen sterker over kwam dan ik ooit heb bedoeld.

Mede dankzij de neanderther reacties hier ben ik tot een inzicht gekomen. Bedankt. Soms helpt het even om niet op een torenhoog voetstuk te staan

PS. Wat mij betreft mag hier nu iid wel een slotje op, ik denk dat alles wat gezegd moet worden over dit onderwerp al een aantal keer aan bod is geweest.
pi_50969971
wel weer hulde dat je even van je voetstuk af lazerde.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 14:35:34 #97
168840 Sant
pi_50970429
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 14:15 schreef In_het_zand het volgende:
knip
Fijn he! gewoon direct zijn en fatsoenlijk proberen om te gaan met eenieder?

Volgens mij hebben wij ons punt uitstekend duidelijk gemaakt middels bashing!
ik wens jullie 'vriendschap' een fijn bestaan!
pi_50970629
ik dacht dat ik de enige was die altijd zo eerlijk deed!

goed gedaan met die email, al had je het allemaal wel iets beter kunnen verwoorden vind ik.,..
pi_50970695
ook het verhaal begrijp ik trouwens volledig!

dat soort mensen ken ik... hardstikke aardig... prima om mee om te gaan... maar je moet ze niet elke dag om je heen hebben want dan ga je flippen...
  vrijdag 29 juni 2007 @ 14:50:33 #100
168840 Sant
pi_50970933
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 14:41 schreef rival het volgende:
ik dacht dat ik de enige was die altijd zo eerlijk deed!

goed gedaan met die email, al had je het allemaal wel iets beter kunnen verwoorden vind ik.,..
Bij deze heb je dus niet meer altjid gelijk
pi_50971172
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 14:50 schreef Sant het volgende:

[..]

Bij deze heb je dus niet meer altjid gelijk
dan toch!

maar wrom niet?
  vrijdag 29 juni 2007 @ 15:29:45 #102
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_50972410
Wat is nou precies je punt van dat hij achter je aan liep? Wil(de) je hem niet in de buurt hebben? Moet hij gedwongen een uitgesproken muzieksmaak hebben? Sommige mensen hebben nou eenmaal andere interessegebieden dan muziek en komen voor de gezelligheid, de sfeer. Als ik naar de Haagse koninginnenach ga, en ik neem al de moeite om het programma te bekijken, ken ik over het algemeen vrijwel geen enkele band. Dan gaat het er gewoon om om wat rond te struinen met bier in de klauwen. Als ik samen met iemand ga die graag iets wil zien ga ik mee. Waarom niet? Het is natuurlijk wat anders als hij je het gevoel geeft dat hij het niet naar z'n zin heeft. Dat legt dan een zekere druk op jou, maar dan moet je wel dát benoemen en hij moet zich dan eens afvragen waarom 'ie toch gaat. Ik krijg ook weleens een uitnodiging om mee naar LL te gaan, zelfs van m'n eigen vriendin, maar ik weet gewoon dat het niks voor mij is en zal dus zeker niet meegaan.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
  vrijdag 29 juni 2007 @ 15:47:19 #103
168840 Sant
pi_50972997
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 14:58 schreef rival het volgende:

[..]

dan toch!

maar wrom niet?
Omdat je zegt dat ie t goed gedaan heeft met die email..

Alle posters zijn het er juist roerend over eens dat zoiets niet per mail besproken moet worden.. komt laf en achterbaks over en als ontvangen kun je er niks mee... Je leest enkel een brief waarin je met de grond gelijk gemaakt word (wellicht zelfs tot onder de grond)...

Dat was een domme actie van TS, zeker als je dat koppelt aan het verhaal dat t vrienden / geen vrienden (Ik weet t niet meer?!) zijn..

Dáárom heb je dus niet altijd meer gelijk
pi_50976082
quote:
Dat ik een serieus bedoelde OP hier neer zet, en dat daar op een vrij lompe manier op wordt gereageerd is voor mij een aanwijzing dat het een heikel onderwerp is.
Dat heeft niks met heikel onderwerp te maken; meer met met forum waar je het op plaats
vosss is de naam,
  vrijdag 6 juli 2007 @ 19:14:52 #105
181905 In_het_zand
Interessant
pi_51210292
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 17:16 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat heeft niks met heikel onderwerp te maken; meer met met forum waar je het op plaats
Point taken. Toch vind ik de meningen die hier zijn geuit waardevol. Eerlijk gezegd lees ik door dat lompe heen, zal wel aan mijn eigen stijl liggen
pi_51212364
Zo eerlijk dat je het niet eens kan opbrengen om het in zijn gezicht te zeggen. Way to go!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:32:31 #107
181905 In_het_zand
Interessant
pi_51342095
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 20:09 schreef dawg het volgende:
Zo eerlijk dat je het niet eens kan opbrengen om het in zijn gezicht te zeggen. Way to go!
Ik heb ook al duidelijk gezegd dat ik dat heb gedaan. Naderhand heb ik er uitgebreid met hem over gesproken. Live. Maar dat doet er niet meer toe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')