Maargoed, wat doe je als je niet met een grote groep kan, of het gewoon al duidelijk is dat hij dit jaar weer zo achter je aan gaat hobbelen? Iemand constant proberen te ontlopen of afschudden (wat ik overigens ooit met wat vrienden heb geprobeerd bij een andere 'vriend', op schoolkamp) wordt op den duur voor alle partijen ook gruwelijk irritant en je maakt alles er alleen maar erger mee.quote:Op donderdag 28 juni 2007 01:51 schreef Tjahzi het volgende:
Ik haat dat ook wel als iemand achter je aan hobbelt, of jezelf achter iemand aan moet hobbelen.
Daarom ga met een grotere groep, kun je hem afschudden en kan hij met andere mensen een plan trekken.
inderdaad.quote:Op donderdag 28 juni 2007 01:53 schreef Litso het volgende:
wordt op den duur voor alle partijen ook gruwelijk irritant en je maakt alles er alleen maar erger mee.
Jajaja, reageer nou maar weer fatsoenlijk, held.quote:Op donderdag 28 juni 2007 01:55 schreef het.ismij het volgende:
[..]
inderdaad.
TS = Big Dramaqueen.
Emo boy toevallig ook?
Dat waren mijn normale reacties.quote:Op donderdag 28 juni 2007 01:56 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Jajaja, reageer nou maar weer fatsoenlijk, held.
1 persoon extra is toch wel ok.quote:Maargoed, wat doe je als je niet met een grote groep kan, of het gewoon al duidelijk is dat hij dit jaar weer zo achter je aan gaat hobbelen? Iemand constant proberen te ontlopen of afschudden (wat ik overigens ooit met wat vrienden heb geprobeerd bij een andere 'vriend', op schoolkamp) wordt op den duur voor alle partijen ook gruwelijk irritant en je maakt alles er alleen maar erger mee.
Och, ik ben meestal met vrienden met wie ik ook met zijn 3en op een leuke manier mijn festival kan beleven. Het gebeurt regelmatig dat we met 3 of 4 man zijn en ieder het grootste deel van de dag alleen rondlopen, en elkaar dan weer eens tegenkomen. Het ligt er maar net aan hoe je een festival beleeft, en ik denk dat ik net als TS echt ontzettend gesteld ben op mijn vrijheid. Ik moet er dan ook niet aan denken iemand mee te hebben die zoals in de OP constant achter je aan hobbelt. Ik kan er zelf ook slecht tegen als iemand geen eigen smaak heeft, maar daar is op zich overheen te komen, maar zodra diegene ook echt aanhankelijk gaat worden ben ik niet vrolijkquote:Op donderdag 28 juni 2007 01:58 schreef Tjahzi het volgende:
[..]
1 persoon extra is toch wel ok.
Met 3 personen gaan is altijd kut, krijg je altijd groeps vorming met 2 man en 1 buitestaander.
Vooral na lange dagen met elkaar op te trekken. Die persoon wil zich gewoon in de gesprekken mengen of weet ik veel, of beetje aandacht. Op den duur zorgt dat idd voor irritatie.
Heb die iritatie zelf overigens nog nooit met goeie vrienden tbh.
Het was niet een paar simpele grapjes over vrouwen, het was een niet aflatende stroom aan denigrerende opmerkingen over alles wat vrouw is. Ik ben een man, wat niet betekent dat ik een vrouwenhater ben. Hij profileerde zich wel als zodanig, en dat terwijl ik een van mijn meest gewaardeerde vriendinnen bij me had, die zich er ook enorm aan stoorde. Blijkbaar nsapt hij niet het verschil tussen een grap, en een totaal andere gronhouding ten opzichte van vrouwen. Het was schaamteloos respectloos was hij zei.quote:Op donderdag 28 juni 2007 02:56 schreef cesareborgia het volgende:
jezus alleen omdat die gast wat simpele grapjes over vrouwen maakt en geen uitgesproken muziek smaak heeft wil je em niet meer meehebben. volgens mij is er maar 1 zeikerd hier en dat ben jij. zie het als een compliment dat hij achter jou aan loopt
De sfeer is alsnog verpest, dus het lijkt me voor jou wellicht een leermoment om dat soort dingen niet een jaar te bewaren, maar gewoon op dat moment op te lossen. Wellicht had hij gewoon rekening houden met je opmerking en had het heel anders gelopen. Dit klinkt wat botter dan ik bedoel, maar je beticht hem van het niet hebben van een mening, terwijl je zelf ook niet opkomt voor je eigen mening op het moment dat dat belangrijk is.quote:Op donderdag 28 juni 2007 03:21 schreef In_het_zand het volgende:
Ik weet het niet. Het viel me tijdens LL erg op, maar ik wilde de sfeer niet verpesten door op dit soort dingen in te gaan. Het raakt namelijk wel de kern van de vriendschap. Misschien is de 'taak' om met hem om te gaan ook niet helemaal juist, een avond is heel wat anders dan vier dagen.
Maar jouw vriendin was vast ook wel eens weg. Even naar de WC, drinken halen e.d.quote:Op donderdag 28 juni 2007 03:26 schreef In_het_zand het volgende:
@Siegfried: het probleem is misschien juist dat ik er te lang mee heb gewacht. Het aansnijden van dit onderwerp was extra precair omdat we met z'n drieen waren. Dus een gesprek hier over had dat kleine groepje opgebroken, wat voor hem ook heel vervelend was geweest.
@Toet: Die running gag is geen prbleem, tot ik merkte dat er een onderlaag van vrouwenhaat onder lag. Dat was me niet opgevallen tot het een weekend lang werd ingepeperd. Tuurlijk is het muziek gedeelte van de OP niet zo'n probleem, als dat het enige was.
Als iemand in mijn bijzijn cónstant loopt te janken over vrouwen zeg ik er als meisje ook wel gewoon wat van hoorquote:Op donderdag 28 juni 2007 03:31 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Maar jouw vriendin was vast ook wel eens weg. Even naar de WC, drinken halen e.d.
Dat was hét moment geweest om hem aan te spreken op zijn 'sletjes'.
Ik heb geprobeerd juist te voorkomen dat hij het gevoel zou hebben dat ik heb een 'humorloos mak schaap' vind. Misschien is dat mislukt. Ik heb ook wel eens geprobeerd een gesprek te beginnen over de editie van LL waar we het nu over hebben, maar kom dan niet verder dan het 'achter me aan hobbelen', zonder dat ik toe kom aan de kern van de zaak.quote:Op donderdag 28 juni 2007 01:53 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik vind dit onnodig gezeur, sorry.
Ik kan me je punt absoluut voorstellen hoor, als het niet klikt op z'n festival verpest dat het hele plezierige ervan, maar dit is écht overdreven. Zeg dan gewoon een keer eerlijk in z'n gezicht dat het je spijt maar dat je vorig jaar merkte dat het niet echt klikt op dat gebied tussen jullie, en dat je liever met een ander gaat. Heel die brief en de bijbehorende drama is over the top. Je bent eerlijk en legt je punt uit, dat is erg goed, maar ik had dat véle malen liever gewoon face to face gehoord, als ik hem was.
Ik kan me zijn reactie dus wel voorstellen. Mja, je kan duidelijk blijven maken dat je hem een toffe gozer blijft vinden, maar dat heb je in je mail redelijk onderuit gehaald door hem in principe een humorloos mak schaap te noemen.
En als dat 0 effect heeft, wat doe je dan?quote:Op donderdag 28 juni 2007 03:43 schreef Siegfried het volgende:
Ik heb ook een aantal van zulke figuren in mijn omgeving, maar die hebben het juist nodig om daar op zo'n moment even op gewezen te worden is mijn ervaring
quote:Op donderdag 28 juni 2007 01:53 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik vind dit onnodig gezeur, sorry.
etc etc richting tsquote:Op donderdag 28 juni 2007 11:15 schreef Just_Shut_Up het volgende:
Wat een brief man, je lijkt wel een vrouw..![]()
Volledig eens. Ik vind dat er nogal wat arrogantie spreekt uit je posts. Het is geen vriend van je, het is iemand die je voor een avond wel duldt, maar op het moment dat het langer duurt ga jij je aan hem ergeren en laat je hem links liggen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 10:54 schreef Ripley het volgende:
Het verhaal over sletjesopmerkingen vind ik wel iets om hem over aan te spreken. Maar verder... het is toch niet zo gek dat je als je met zijn 3-en naar een festival gaat ook met zijn 3-en blijft optrekken? Uit jouw manier van praten maak ik op dat je jezelf eigenlijk een beetje boven hem geplaatst ziet. Jullie trekken niet met zijn 3-en op, maar hij hobbelt achter jullie aan. Hij is niet welkom in jouw tentenkring ipv dat je gewoon met wat vrienden bij elkaar staat. Vind je dat zelf ook niet ietwat arrogant?
Ik snap hoe dan ook niet waarom je met een groep mensen naar <vulmaarwatin> gaat, om dan vervolgens elkaar bijna niet te zien, en elkaar af en toe tegen te komen. Je spreekt af om met elkaar te gaan, en vervolgens ga je iemand lopen vertellen dat ie niet achter je aan moet hobbelen. Juist ja...quote:Op donderdag 28 juni 2007 11:46 schreef Seneca het volgende:
Mijn God. HIJ heeft volgens jou een sociaal probleem, maar jij presteert het om hem tijdens zo'n festival te niet zeggen dat ie niet de hele tijd achter je aan moet hobbelen, om hem dan een jaar later zo'n drama brief te schrijven?
Nou ja, op een festival zoals Lowland kan ik me daar nog wel iets bij voorstellen dat je op een gegeven moment allebei naar een ander concert wilt. Maar ik zou me er niet aan ergeren als degene met wie ik ga ook echt samen met mij ergens naartoe gaat. DAT snap ik dan weer niet.quote:Op donderdag 28 juni 2007 11:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik snap hoe dan ook niet waarom je met een groep mensen naar <vulmaarwatin> gaat, om dan vervolgens elkaar bijna niet te zien, en elkaar af en toe tegen te komen. Je spreekt af om met elkaar te gaan, en vervolgens ga je iemand lopen vertellen dat ie niet achter je aan moet hobbelen. Juist ja...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |