Ik zie het probleem alquote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:24 schreef DanieI het volgende:
ik ben 18
met world of warcraft spelen kom ik natuurlijk niet verder dan een stel internet vrienden![]()
sport: tennis
bijbaan: vakkenvuller super de boer
Lul niet, als vakkenvuller heb ik bijna al mijn huidige vrienden ontmoet.quote:
Indd, ik ook!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:52 schreef CodeCaster het volgende:
[..]
Lul niet, als vakkenvuller heb ik bijna al mijn huidige vrienden ontmoet.
Bij ons niet, hier werken juist de mensen die overal ingezet kunnen worden.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:56 schreef DanieI het volgende:
Ja ik werk op zuivel, en dat is nou net de afdeling waar de minste mensen werken..
250??? Als wij op het einde van de dag met z'n 10en naar huis gaan is het al veel. Daardoor zie ik wel elke avond weer dezelfde mensen waar je een vriendschap mee kunt opbouwen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:58 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Bij ons niet, hier werken juist de mensen die overal ingezet kunnen worden.
We hebben zegmaar Vers ( zuivel,vlees etc) en we hebben houdbaar (spreekt voorzich)
Je zit bij Houdbaar OF bij Vers.
Ik en die andere 2 gozers zitten bij alle 2 afdelingen.
Zit er ook dik in dat we volgend jaar vulploegleider worden![]()
Werken een dikke 250 mensen @ deze supermarkt.
Maar er werken genoeg mensen @ zuivel die ook weer weg gaan na 4 weken ofzo.
ik weet precies waar je het over hebt maar ik heb het gewoon geaccepteerd. sommige mensen zijn gewoon socialer dan anderen. ik ben niet zo sociaal dus nja dan niet toch ik vind het wel best zo.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:20 schreef DanieI het volgende:
ok, ik moet dit gewoon een keer opschrijven/kwijt. als ik soortgelijke topics hier lees valt het met mij nog wel mee. maargoed, mijn probleem is dus dat ik geen echte vrienden heb, in ieder geval geen mensen waar ik afspraken mee maak, goed mee kan praten en dingen doe etc.
doordat ik niet echt vrienden heb ga ik ook niet uit en als ik weg wil ofzo ergens heen kan dat niet echt of ik moet alleen gaan, en ik wil ook wel op vakantie dit jaar, maar dat zit er dus ook niet in.
Op de basisschool had ik altijd vergeleken met andere mensen veel vrienden, maar op de middelbare school is dat een beetje verwaterd en ging iedereen zijn eigen kant op. Daarna wel vrienden gehad, maar dat wisselde dan ook weer door klassenveranderingen. Eigenlijk kan ik ook niet echt vriendschappen onderhouden. Als ik iemand niet meer zie, bijvoorbeeld doordat we beiden naar een andere klas gaan, verwaterd de vrienschap gewoon..
De rede waarom ik geen vrienden heb is denk ik een combinatie van verlegenheid/luiheid ofzo, en ik ben nogal gesloten/stil (ben meer een denker), ik ben pas m'n zelf als ik mensen beter leer kennen en zij mij (al is dat de laatste jaren al erg verbeterd) Daarnaast ontmoet je zonder vrienden ook minder snel andere mensen. Ik heb ook nooit echt wat om over te praten met mensen, nu ik erbij nadenk heb ik eigenlijk niet echt een grote hobbie of passie ofzo. Voetbal vind ik bijvoorbeeld leuk om te doen, maar de eredivisie enzo op tv interesseert me eigenlijk niet.
Ik zit nu nog op school, heb een bijbaantje en ik doe aan sport, maar het contact gaat met de meesten nooit echt verder dan een kort gesprek. Als ik het met iemand goed kan vinden blijft dat daar gewoon bij, want zowat iedereen heeft al een eigen vriendenkring, zo lijkt het. In mijn huidige klas zitten nu ook niet echt hele leuke mensen ofzo, er is maar 1 waar ik het goed mee kan vinden, maar misschien ben ik wel te kieskeurig.
tips en advies zijn welkomgraag alleen serieuze reacties, en geen grappenmakers
Ik denk dat vrienden > vriendin een realistischere volgorde is dan vriendin > vrienden.quote:
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:24 schreef milagro het volgende:
tja, als je zelf niet echt moeite doet om vriendschappen te onderhouden, moet je eigenlijk niet klagen, maar dragen, hè.
is het nog gelukt?quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:45 schreef Zuster het volgende:
Ik zat een jaar terug in dezelfde situatie als jij. Ik miste vrienden om me heen, en had voor mijn gevoel helemaal geen vrienden meer na de middelbare school. Ik bleef volhouden dat ik meer vrienden zou vinden op het MBO, en ik had ook afgesproken met mezelf om daar écht wat aan te gaan doen.
Misschien moet je doorzetten op het moment dat je een leuk iemand tegen komt? En als je dan met diegene uitgaat (of iets leuks doet), kom je steeds meer mensen tegen die misschien ook heel aardig/leuk/zelfde intresses/etc hebben/zijn.
Succes.
Dit snap ik nou echt niet. Je bent ze niet aan het lastig vallen. Je wil iets leuks doen. Dat maakt je niet meteen een stalkerquote:Op woensdag 27 juni 2007 19:59 schreef Noway666 het volgende:
Maar om uit een sociale dip te komen en van mensen goede vrienden te maken is moeilijk je wilt een ander ook niet te vaak lastig vallen in de zin van opbellen of afspreken.
Misschien is die terughoudendheid die ik wel eens hanteer ook wel een oorzaak van het lage aantal vrienden maar ja , wat is laag
Herkenningquote:Op woensdag 27 juni 2007 23:09 schreef Dr_Filibuster het volgende:
Bovendien woon ik nu op loopafstand van het centrum met tientallen kroegen en discotheken, maar om er in je eentje heen te gaan, vind ik ook zo vervelend. Ik heb het wel al een paar keer geprobeerd, maar ik voel me gelijk zo bekeken. Meestal zelfs zo erg dat ik maar ga doen alsof ik iemand kwijt ben om vervolgens weer richting de uitgang te lopen.![]()
Dat hoeft niet, maar het is wel gezonder.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 23:44 schreef DanieI het volgende:
[..]
Ik denk dat vrienden > vriendin een realistischere volgorde is dan vriendin > vrienden.
Band of Brothers is vetquote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:43 schreef Lord_Maarten het volgende:
Hey man,
Ik moet zeggen dat ik een hoop van jou in mezelf herken. Ik ben 17 nu, en ook meer van het denker-type lijkt me. Ik had vroeger ook best wat vrienden die ik nu niet meer heb, sinds we naar een andere klassen/scholen gingen. Mijn beste vrienden zaten met mij in de onderbouw maar daar ga ik nog steeds heel veel mee om, ook al zitten ze niet meer bij mij in de klas.
Ik ben ook niet echt van meteen heel supersnel contact maken met iedereen, inderdaad net als jij meer van dat als ik in een veilige omgeving zit dat ik dan beter ben in contact leggen. Het is een goed idee om misschien behalve sport en hobbys ook dingen te doen als muziek luisteren en dergelijke, dat geeft wat om over te praten en dergelijke. Zo heb ik laatst iemand aan Nightwish gekregen en hij mij aan Rise AgainstNW kende hij nog niet en ik kende RA nog niet. Nieuws en dergelijke volgen kan ook helpen denk ik, zo heb je wat om over te praten. Of je volgt bepaalde tv-programma's, zo heb ik Band of Brothers helemaal gevolgd samen met een ander, heb je steeds wat om over te lullen met elkaar
En wat WoW betreft: ik heb door dat spel er ook een (real-life) vriend bij, hij hoorde mij erover in de klas en zegt ie hee heb ik ook
. Ik ben er al een jaar geleden mee gekapt maar toch. Anyway, ik zou beetje om je heen kijken naar mensen met dezelfde interesses enzo... en je bent, als ik je post lees, helemaal de kwaadste niet, alleen wat stil maar dat zijn er meer. Succes in elk geval!
![]()
quote:Op zondag 1 juli 2007 20:10 schreef l3laster het volgende:
pap met deze dude aan:
Heb ik het verkloot?
die heeft binnen kort geen vrienden meer![]()
Geniaal!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:22 schreef Renzoku het volgende:
Ga World of Warcraft spelen.
Denk je nu echt dat er mensen zijn die de moeite nemen van: "He waarom zou die gast alleen lopen?". Iedereen is bezig met zijn eigen dingen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:09 schreef Dr_Filibuster het volgende:
Bovendien woon ik nu op loopafstand van het centrum met tientallen kroegen en discotheken, maar om er in je eentje heen te gaan, vind ik ook zo vervelend. Ik heb het wel al een paar keer geprobeerd, maar ik voel me gelijk zo bekeken. Meestal zelfs zo erg dat ik maar ga doen alsof ik iemand kwijt ben om vervolgens weer richting de uitgang te lopen.![]()
Nee, dat is ook wat ik in mijn kop probeer te houden als ik alleen ga. Er is sowieso nooit iemand die me dan raar aankijkt ofzo, maar zodra ik even stil ga staan, voel ik me ongemakkelijk. Het idee dat iedereen om me heen aan het ouwehoeren is met anderen, terwijl ik daar in mijn uppie sta te kloten... ik weet niet...quote:Op zondag 1 juli 2007 20:22 schreef honderd het volgende:
[..]
Denk je nu echt dat er mensen zijn die de moeite nemen van: "He waarom zou die gast alleen lopen?". Iedereen is bezig met zijn eigen dingen.
En wat als je familie en neven verder weg wonenquote:Op maandag 2 juli 2007 14:48 schreef E- het volgende:
Ga een keer stappen met een neef van je?
Ik ga regelmatig alleen de danscafe in. Gewoon omdat ik wil dansen.. Tuulk de eerste keer was vreemd. Maar ik vremaak me altijd wel. Zolang er goede muziek wordt gedraaid tenminste. En af en toe kom je iemand tegen waar je beetje tegenaan lult. Maar af en toe sta ik ook gewoon aan de bar met een glas. Beetje om me heen te kijken.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:02 schreef Dr_Filibuster het volgende:
[..]
Nee, dat is ook wat ik in mijn kop probeer te houden als ik alleen ga. Er is sowieso nooit iemand die me dan raar aankijkt ofzo, maar zodra ik even stil ga staan, voel ik me ongemakkelijk. Het idee dat iedereen om me heen aan het ouwehoeren is met anderen, terwijl ik daar in mijn uppie sta te kloten... ik weet niet...![]()
moet je ook niet willen, een maat van me is van plan ergens rond het einde van de vakantie 10 dagen gratis spelen te fixen, via-via ofzo. nou hell no, je wilt nergens meer aan toekomen en als ik mezelf ken blijf ik na die 10 dagen nog plakken ook.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:10 schreef NeoGenic1982 het volgende:
[..]
![]()
Maar ja ik heb weer teveel vrienden dat ik nie veel tijd heb voor WOW
Jep hier ook, ik heb sinds kort door.. Ik ben mijn huidige vrienden daardoor meer gaan waarderen, en toch al weer wat meer kennissen gekregen.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 17:34 schreef Glennz het volgende:
Ik zit ook altijd 8er de pc en heb daardoor ook minder vrienden gekregen.![]()
Waarom ga je dan niet voetballenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:20 schreef DanieI het volgende:De rede waarom ik geen vrienden heb is denk ik een combinatie van verlegenheid/luiheid ofzo, en ik ben nogal gesloten/stil (ben meer een denker), ik ben pas m'n zelf als ik mensen beter leer kennen en zij mij (al is dat de laatste jaren al erg verbeterd) Daarnaast ontmoet je zonder vrienden ook minder snel andere mensen. Ik heb ook nooit echt wat om over te praten met mensen, nu ik erbij nadenk heb ik eigenlijk niet echt een grote hobbie of passie ofzo. Voetbal vind ik bijvoorbeeld leuk om te doen, maar de eredivisie enzo op tv interesseert me eigenlijk niet.
Lees over die reacties heen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:47 schreef DanieI het volgende:
Ok 3 dingen ter verduidelijking.
Ik luister muziek
Ik ga geen World of Warcraft spelen![]()
En ik ga ook geen zelfmoord plegen![]()
Precies, gewoon wat ouwehoerenquote:Op zondag 8 juli 2007 13:15 schreef Glennz het volgende:
Als ik iets doe in de vakantie is het wel vervelen, en altijd als ik dan naar buiten ga met een vriend gaan we altijd wiet roken en ds'en![]()
Ikzelf vraag vaak genoeg mensen iets te doen ed. Maar het punt is dat het eigenlijk aldoor van mijn kant moet komen en dan hoef je die persoon ook niet echt meer. Als jij telkens de gesprekken moet starten, voor dingen uitnodigen ed.quote:Op zondag 8 juli 2007 14:58 schreef DoimeN het volgende:
Ik herken dit eigenlijk niet....
Hoe kan je nou geen vrienden hebbenik snap als je wat minder sociaal bent dat het wat langzamer gaat maar je moet wat verdr gaan als alleen gesprekken op het werk of school. Daarna vraag je ze mee uit of organiseer je een feest thuis. Bier en frituur en films succes gegarandeerd.
![]()
Ik weet niet eens hoe ik vrienden maak het gaat gewoon vanzelf![]()
Inderdaad, no offence maar als ik de andere kant zou zijn zou het een teken zijn om geen vrienden meer te willen zijn. Maar ben jij wel leuk genoeg? Dat is ook vaak bij mensen zonder vrienden, vaak andere mensen de schuld geven terwijl ze zelf een saai leven hebben. Verzin anders iets zodat je in zo'n kring komt en dan toffe dingen gaan doen. Laat het niet uitkomen anders word je uitgekotstquote:Op zondag 8 juli 2007 15:07 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ikzelf vraag vaak genoeg mensen iets te doen ed. Maar het punt is dat het eigenlijk aldoor van mijn kant moet komen en dan hoef je die persoon ook niet echt meer. Als jij telkens de gesprekken moet starten, voor dingen uitnodigen ed.
Ooh ik zit zelf op school wel in een grote groep, maar verder wil het ook niet echt.quote:Op zondag 8 juli 2007 16:03 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Inderdaad, no offence maar als ik de andere kant zou zijn zou het een teken zijn om geen vrienden meer te willen zijn. Maar ben jij wel leuk genoeg? Dat is ook vaak bij mensen zonder vrienden, vaak andere mensen de schuld geven terwijl ze zelf een saai leven hebben. Verzin anders iets zodat je in zo'n kring komt en dan toffe dingen gaan doen. Laat het niet uitkomen anders word je uitgekotst![]()
"Piet, ik geef je weg aan Klaas."quote:Op zondag 8 juli 2007 16:43 schreef Michellll het volgende:
je mag dr wel een paar van mij hebben
heb er helaas niet meer elke dag tijd voor
K werk me de tyfus. Ben 17 en sta dag in dag uit om half 4 of 4 uur op om kranten te lopen, en in de middag ook nog wat kranten weg werken. Goed voor 600 euri in de maand ofzo, ik verveel me nogquote:Op zondag 8 juli 2007 21:26 schreef Teteteterek het volgende:
mensen die zich vervelen in de zomer moeten werk zoeken of zo
Ga nog meer werken.quote:Op zondag 8 juli 2007 21:32 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
K werk me de tyfus. Ben 17 en sta dag in dag uit om half 4 of 4 uur op om kranten te lopen, en in de middag ook nog wat kranten weg werken. Goed voor 600 euri in de maand ofzo, ik verveel me nog
Dat is natuurlijk ook weer een beetje extreem, hè. Maar heb je buiten dat geen hobby's of zo.quote:Op zondag 8 juli 2007 21:32 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
K werk me de tyfus. Ben 17 en sta dag in dag uit om half 4 of 4 uur op om kranten te lopen, en in de middag ook nog wat kranten weg werken. Goed voor 600 euri in de maand ofzo, ik verveel me nog
Je gaat me toch niet vertellen dat een beetje om je heen kijken met een glas in je hand leuk is? ieder zijn hobbies natuurlijkquote:Op maandag 2 juli 2007 14:59 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
Ik ga regelmatig alleen de danscafe in. Gewoon omdat ik wil dansen.. Tuulk de eerste keer was vreemd. Maar ik vremaak me altijd wel. Zolang er goede muziek wordt gedraaid tenminste. En af en toe kom je iemand tegen waar je beetje tegenaan lult. Maar af en toe sta ik ook gewoon aan de bar met een glas. Beetje om me heen te kijken.
Je moet t gewoon doen, niet te veel nadenken, ze zijn toch vaak allemaal bezope nof je ziet ze toch nooit meer
Niks om me heen staren.. Dansen!! Gewoon lekker uitleven... Als de muziek klote is ben ik er ook snel weer weg.quote:Op maandag 9 juli 2007 16:10 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat een beetje om je heen kijken met een glas in je hand leuk is? ieder zijn hobbies natuurlijkVan de andere kant is dat hetzelfde wat veel mensen in groepjes die danskroegen doen.
Nou.. ben die 10 man nog niet tegengekomen hoor. Dat gebeurd echt niet bij iedereenquote:Op maandag 9 juli 2007 21:16 schreef Noway666 het volgende:
Als meid in je eentje uitgaan is ook weer anders dan als man uitgaan in je eentje. Ik zeg niet dat het makkelijker of geaccepteerd is dat vrouwen makkelijker alleen uitgaan.
Maar dames hoeven maar te knippen en er staat 10 man klaar om contact te leggen, zo zijn mannen geprogrammeerd door de natuur.
alsof je daar wat aan hebt, die mannen willen toch alleen maar scorenquote:Op maandag 9 juli 2007 21:16 schreef Noway666 het volgende:
Als meid in je eentje uitgaan is ook weer anders dan als man uitgaan in je eentje. Ik zeg niet dat het makkelijker of geaccepteerd is dat vrouwen makkelijker alleen uitgaan.
Maar dames hoeven maar te knippen en er staat 10 man klaar om contact te leggen, zo zijn mannen geprogrammeerd door de natuur.
ja oke.. tis ook wel verschil tussen nieuwe tent of een tent waar je regelmatig komt. Ik zou ook niet alleen naar een nieuwe tent gaan of ergens waar ik haast nooit komt.quote:Op maandag 9 juli 2007 21:27 schreef Noway666 het volgende:
Haha da's ook weer waar maar ik doelde ook eigenlijk een beetje op het feit dat je wellicht eerder aangesproken wordt.
En ja als je het vaker doet of doorbroken bent en je kan je als meubulair gedragen in een cafe dan is het best wel okay. Ik sprak wel eens af met mensen in een cafe maar soms kwamen ze ook niet opdraven, da's wel even minder maar goed ik kwam altijd wel iemand tegen, van school of andere keren.
Ik ben het uitgaan een beetje zat geworden de afgelopen jaren dus zomaar een onbekende tent induiken zal ik niet gauw willen doen, tis wel een sterke drempel.
hoezo niet, niemand kent je toch, en met een beetje geluk zie je ze ook niet meer.quote:Op maandag 9 juli 2007 21:32 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
ja oke.. tis ook wel verschil tussen nieuwe tent of een tent waar je regelmatig komt. Ik zou ook niet alleen naar een nieuwe tent gaan of ergens waar ik haast nooit komt.
Niet bang dat je er spijt van gaat krijgen? Of verwacht je dit nog heel lang vol te kunnen houden?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:32 schreef TubewayDigital het volgende:
herken mezelf heel erg in de OP. Ik heb uiteindelijk schijt aan alles en iedereen gekregen en doe lekker waar ik zin in heb. Niet meer wanhopig op zoek naar vrienden
Ja dat kan dus niet dan krijg je een feest waar niemand komt.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:52 schreef stFz het volgende:
Geef een feest of nodig iemand uit om wat te gaan doen
Ik ken het gevoel...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 01:01 schreef morgane het volgende:
Ik heb zelf ook weinig vrienden. Ik heb eigenlijk maar 2 echt goede vrienden, de één ken ik al mijn hele leven en de ander een jaar of 2 nu, ontmoet via internet. Verder ga ik op school wel vaak met dezelfde groep meiden om, maar verder dan een keer naar Walibi ben ik nooit gekomen.
Ik weet niet hoe het komt, ik ben van mezelf juist heel sociaal voor zover ik weet. Altijd vrolijk en ik spreek ook snel mensen aan, op het werk of bij concerten enzo. Maar ik mis het vaak wel, als iemand het heeft over z'n vaste vriendengroep ofzo ben ik vaak toch wel jaloers. Ik heb een paar jaar geleden wel een een vaste groep vrienden gehad, maar dat verwaterde omdat ik met één van hen een relatie kreeg die uitging.
Ik weet echt niet wat 't is, het is heus niet dat ik zelf de boot afhou ofzo. Ik neem wel weinig initiatief, ik spreek niet snel met iemand af ofzo. Het was voor mij laatst echt een klein wonder dat ik m'n beste vriendin mee naar de bios vroeg, terwijl ik haar al m'n hele leven ken. Maar ik snap dus niet waarom anderen nooit initiatief nemen om iets met mij te gaan doen ofzo. Ik vraag me soms echt af of ik wel 'leuk genoeg' ben, terwijl ik juist op m'n werk (vakkenvuller) wel eens hoor dat ik goed omga met klanten enzo.
Ik leer wel graag nieuwe mensen kennen, maar ik heb het op het moment te druk om een sport te zoeken ofzo.
Ik zit er soms eigenlijk best wel mee, vooral als ik mensen over hun vrienden hoor praten enzo.
keertje meeten met zn allenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:44 schreef DanieI het volgende:
Lekker veel mensen die zich herkennen in de OP, ik ben blijkbaar niet de enige met dit probleem![]()
Misschien kunnen we wel een vriendloze vereniging ofzo oprichten
ja misschien is dat n goed idee, voor degenen die geen vrienden hebben dat die een keer n meeting organiseren..you'll never know.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:25 schreef Cuegirllie het volgende:
hebben we er gelijk een hele hoop vriendjes bij
haha jij hebt er ook veel vertrouwen in! Je moet die mensen natuurlijk wel n beetje motiverenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:59 schreef Cuegirllie het volgende:
Haha.. ben benieuwd hoe snel t een dooie boel wordt dan..![]()
Ooit gehoord van in de stad gaan wonen waar je studeert?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 03:00 schreef W00fer het volgende:
Ik zal ff een illusie uit de wereld helpen. Op het HBO/Universiteit is de kans ZEER klein dat je vrienden maakt waarmee je ook buitenschool wat gaat doen.
Iedereen woont gewoon mijlenver bij elkaar vandaan.
Wat een onzin. Er zitten meer dan 8 uur in een dag en er is ook nog zoiets als een weekend.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:52 schreef Dr_Filibuster het volgende:
[..]
Ik ken het gevoel...![]()
Ook ik heb wel 2 mensen waar ik mee omga, één ken ik al m'n hele leven en de ander een paar jaar. Maar om nou te spreken van een vriendenclub, nee... Ik heb verder ook helemaal geen tijd om een sport/activiteit te zoeken naast het werken.
Dat is dus precies wat het is. Zo moeilijk is het niet. Je neemt geen initiatief. Mensen nemen geen initiatief naar jou toe omdat ze al andere vrienden hebben waar ze hun tijd aan besteden. Als je nieuwe vrienden wil zal je doodgewoon initiatief moeten nemen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 01:01 schreef morgane het volgende:
Ik heb zelf ook weinig vrienden. Ik heb eigenlijk maar 2 echt goede vrienden, de één ken ik al mijn hele leven en de ander een jaar of 2 nu, ontmoet via internet. Verder ga ik op school wel vaak met dezelfde groep meiden om, maar verder dan een keer naar Walibi ben ik nooit gekomen.
Ik weet echt niet wat 't is, het is heus niet dat ik zelf de boot afhou ofzo. Ik neem wel weinig initiatief, ik spreek niet snel met iemand af ofzo.
Ik zit er soms eigenlijk best wel mee, vooral als ik mensen over hun vrienden hoor praten enzo.
Dat doe ik al vriend appelmoes, ik woon 10 min fietsen van school. Laat nou net 99,98% van mijn opleiding bestaande uit 105 man buiten Eindhoven vandaan komen. Er wonen er idd een stuk of 20, misschien 25 op kamers hier in Eindhoven, laten die nou net hun eigen vrienden al hebben OF in het weekend (waar je meestal wat gaat doen met je vrienden) teruggaan naar hun ouders in Tietsjerstradeel.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:11 schreef Heldopsokken het volgende:
[..]
Ooit gehoord van in de stad gaan wonen waar je studeert?
zo doodgewoon is dat voor mij niet hoor, dat is echt iets wat je moet leren. Maar ik vraag me dus af waarom anderen wel initiatief nemen om met iemand anders wat leuks te gaan doen en niet met mij. Het hoeft toch niet alleen maar van mijn kant te komen?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:15 schreef Heldopsokken het volgende:
[..]
Dat is dus precies wat het is. Zo moeilijk is het niet. Je neemt geen initiatief. Mensen nemen geen initiatief naar jou toe omdat ze al andere vrienden hebben waar ze hun tijd aan besteden. Als je nieuwe vrienden wil zal je doodgewoon initiatief moeten nemen.
idd, en als je maar een paar uur per week college hebt is het heel lastig om een band op te bouwen met je studiegenoten.quote:Op woensdag 11 juli 2007 00:25 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dat doe ik al vriend appelmoes, ik woon 10 min fietsen van school. Laat nou net 99,98% van mijn opleiding bestaande uit 105 man buiten Eindhoven vandaan komen. Er wonen er idd een stuk of 20, misschien 25 op kamers hier in Eindhoven, laten die nou net hun eigen vrienden al hebben OF in het weekend (waar je meestal wat gaat doen met je vrienden) teruggaan naar hun ouders in Tietsjerstradeel.
Dit natuurlijk bij wijze van... Maar dan nog. Hoe had je je dat voorgesteld. Dat je gezellig met je onbekende studiegenoten vrienden werd en op stap ging en vanalles ? Niet iedereen gaat op kamers ?
De meeste mensen verkiezen liever thuiswonen dan 400-500 in de maand betalen, zo niet meer.
Tja, niet iedereen krijgt een gelijke hoeveelheid aandacht, als je een clubje hebt dat veel contact met elkaar heeft en jij hoort daar (nog) niet helemaal bij dan zul je zelf eerst meer initiatief moeten nemen dan andersom. Het is niet makkelijk hoor, ik heb een beetje hetzelfde probleem dat ik laks ben met contact onderhouden.quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:21 schreef morgane het volgende:
[..]
zo doodgewoon is dat voor mij niet hoor, dat is echt iets wat je moet leren. Maar ik vraag me dus af waarom anderen wel initiatief nemen om met iemand anders wat leuks te gaan doen en niet met mij. Het hoeft toch niet alleen maar van mijn kant te komen?maar wat dat betreft ben ík dus de held op sokken
Dat is dus precies wat het is sloeg op "ik weet echt niet wat het is".quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:21 schreef morgane het volgende:
[..]
zo doodgewoon is dat voor mij niet hoor, dat is echt iets wat je moet leren. Maar ik vraag me dus af waarom anderen wel initiatief nemen om met iemand anders wat leuks te gaan doen en niet met mij. Het hoeft toch niet alleen maar van mijn kant te komen?maar wat dat betreft ben ík dus de held op sokken
Er is zoiets als een studievereniging. Er bestaat zoiets als huisgenoten. Je had naar de introweek moeten gaan.quote:Op woensdag 11 juli 2007 00:25 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dat doe ik al vriend appelmoes, ik woon 10 min fietsen van school. Laat nou net 99,98% van mijn opleiding bestaande uit 105 man buiten Eindhoven vandaan komen. Er wonen er idd een stuk of 20, misschien 25 op kamers hier in Eindhoven, laten die nou net hun eigen vrienden al hebben OF in het weekend (waar je meestal wat gaat doen met je vrienden) teruggaan naar hun ouders in Tietsjerstradeel.
Dit natuurlijk bij wijze van... Maar dan nog. Hoe had je je dat voorgesteld. Dat je gezellig met je onbekende studiegenoten vrienden werd en op stap ging en vanalles ? Niet iedereen gaat op kamers ?
De meeste mensen verkiezen liever thuiswonen dan 400-500 in de maand betalen, zo niet meer.
No offence, maar zit je op het vmbo?quote:Op woensdag 11 juli 2007 20:23 schreef Juicyhil het volgende:
Maar tegenwoordig is het ook zo (merk ik, verbeter me als het niet zo is) dat je 'er bij moet horen'. Bv. als je rookt praten mensen sneller tegen je als dat je veel huiswerk maakt o.i.d.. Ik ben een gadgetfreak en moet dan ook vaak het nieuwste van het nieuwste hebbenals ik weer wat nieuws heb praten m`n klasgenoten sneller tegen me, maar dan is het om die gadget.
Hoe meer mensen je leert kennen, hoe groter de kans is dat er iemand bijzit waarmee je een echte klik hebt. Er zijn genoeg mensen die ik na 1 keer iets leuks doen niet meer zie. Dat wil nog niet zeggen dat het verspilde tijd is. Mensen zijn interessant !quote:Op woensdag 11 juli 2007 20:34 schreef Smoked het volgende:
"Vrienden" zijn zo overrated. Échte vrienden kom je vanzelf tegen en die ga je niet bewust zoeken. Als je zelf al niet zo snel contact maakt en niet van oppervlakkige vriendschappen houdt dan zul je inderdaad niet veel "vrienden" hebben.
Maar vergelijk jezelf nou eens met iemand die wel veel vrienden lijkt te hebben, op welk niveau bevindt die vriendschapenp zich? beetje kwekken over uitgaan, seks en het weer? Dan mis je niet veel. Leer jezelf accepteren zoals je bent, lig er niet wakker van dat je alleen maar échte vrienden wilt hebben ipv dat oppervlakkige gedoe.
Dat klopt ja, maar ik heb in het weekend al bepaalde hobbies, verplichtingen, bijbaantjes, etc...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:13 schreef Heldopsokken het volgende:
[..]
Wat een onzin. Er zitten meer dan 8 uur in een dag en er is ook nog zoiets als een weekend.
Meer praten met collegas, minder vullen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:24 schreef DanieI het volgende:
ik ben 18
met world of warcraft spelen kom ik natuurlijk niet verder dan een stel internet vrienden![]()
sport: tennis
bijbaan: vakkenvuller super de boer
Vindt je het gek dat je geen vrienden maakt,quote:Op donderdag 12 juli 2007 01:40 schreef W00fer het volgende:
Als 1 vd 2 weggaat als vullertje bij de super dan zie je elkaar nooit meer, nee da's handig. Gebeurt sneller dan je denk dat 1 vd 2 weggaat. Weet ik uit 6 jaar supermarkt ervaring.
Nop MBOquote:Op woensdag 11 juli 2007 20:27 schreef Heldopsokken het volgende:
[..]
No offence, maar zit je op het vmbo?
Zullen ze blij mee zijn op 't werkquote:Op donderdag 12 juli 2007 01:36 schreef Dutch_Nelson het volgende:
[..]
Meer praten met collegas, minder vullen.
Ik heb er nu ook een vriend bij dankzei me werk als vullertje.
Die 'oppervlakkige' vriendschappen zijn waardevoller dan je zou denken!quote:Op woensdag 11 juli 2007 20:34 schreef Smoked het volgende:
"Vrienden" zijn zo overrated. Échte vrienden kom je vanzelf tegen en die ga je niet bewust zoeken. Als je zelf al niet zo snel contact maakt en niet van oppervlakkige vriendschappen houdt dan zul je inderdaad niet veel "vrienden" hebben.
Maar vergelijk jezelf nou eens met iemand die wel veel vrienden lijkt te hebben, op welk niveau bevindt die vriendschapenp zich? beetje kwekken over uitgaan, seks en het weer? Dan mis je niet veel. Leer jezelf accepteren zoals je bent, lig er niet wakker van dat je alleen maar échte vrienden wilt hebben ipv dat oppervlakkige gedoe.
Pcies... Wat is het nou voor moeite om ff die ene gozer te bellen 's avonds waarmee je zo gezellig heb zitten lullen in de pauze?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:24 schreef milagro het volgende:
tja, als je zelf niet echt moeite doet om vriendschappen te onderhouden, moet je eigenlijk niet klagen, maar dragen, hè.
Uiteraard, maar als je 'echte' vrienden niet hebt is de keuze snel gemaakt.quote:Op maandag 16 juli 2007 23:12 schreef W00fer het volgende:
Mja oppervlakkige vrienden zijn altijd handig maar je moet je tijd goed zien te verdelen. "Echte" vrienden verdienen uiteraard meer aandacht dan oppervlakkige. Bij veel mensen gaat dat nog wel eens mis.
Ik zal je weer even een illusie aanpraten. Als je niet bij je pappie en mammie blijft wonen als je gaat studeren, maar gewoon op kamers in de stad waar je studeert gaat, dan woont niet iedereen ver van mekaar. Sterker nog, iedereen is op zoek naar contacten in die nieuwe stad. Daarvoor gaat men bij verenigingen (zoals studenten (30%), maar ook studie of sport (70%!!) ) en daarbij maakt iedereen ook heel veel nieuwe vrienden. De meeste vrienden worden zelfs gemaakt in de studententijd. Jouw mening over een vereniging is totaal niet interessant voor de TS.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 03:00 schreef W00fer het volgende:
Ik zal ff een illusie uit de wereld helpen. Op het HBO/Universiteit is de kans ZEER klein dat je vrienden maakt waarmee je ook buitenschool wat gaat doen.
Iedereen woont gewoon mijlenver bij elkaar vandaan. Of je moet ervoor kiezen om bij een studentenvereniging te gaan, maar veel stelt dat allemaal niet voor. Een clubje mensen die buiten die club om niets te vertellen heeft. Sorry maar ik vind het zielig.
ik kan dit niet lezen zonder te reageren.quote:Op woensdag 11 juli 2007 00:25 schreef W00fer het volgende:
[..]
Het is allemaal een hoax!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 09:33 schreef NZYM het volgende:
Vrienden bestaan niet.
Waarom zou je alleen een feest kunnen geven als er iets te vieren is. Een feestje wordt volgens mij altijd op prijs gested. En er is altijd wel een reden te bedenken.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 03:05 schreef W00fer het volgende:
Een feest geven, waarvoor, voor jan lul ? Je bent niet jarig en er is niets te vieren.
Rot op met die loze adviezen !
Wat een gelul..quote:Het werkt gewoon niet, op stap is iedereen lam, er valt niet veel zinnigs uit te toveren en de meesten zie je toch nooit meer behalve dan via sms of msn, en als je verlegen of niet erg gespreksvaardig bent vallen die gesprekken al snel helemaal dood.
Correctie, A je gaat helemaal niet bij een vereniging want zoals ik al zei zijn verenigingen niet relaxed. en B je gaat sporten, hoezo, deed je dat al niet dan gewoon in het dorp/stad waar je woont ?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 09:25 schreef Grumpey het volgende:
[..]
ik kan dit niet lezen zonder te reageren.
Allereerst. Had naar Delft of Enschede gegaan. Juist omdat je hier met een sociaal probleem zit, kan je mooi daar overnieuw beginnen. Deze keus kan nog steeds.
Als tweede, als je op kamers woont dan moet je anderen leren kennen anders vereenzaam je. Je volgt introductie, je gaat bij studievereniging, je gaat sporten. Je ontmoet sowieso mensen, en als je dan meegaat op de uitjes van de studievereniging dan kom je echt wel aan de contacten van een gezellig groepje 1ejaars dat ook in de stad op kamers woont zonder contacten in die stad.
Als derde, dat geld is echt de grootste onzin die ik heb gehoord. Ik betaal zelf 320 euro en ik woon op de Prinsengracht in Amsterdam op 25m2! Ik bedoel, dat is de duurste stad van Nederland op dure plek! Dan zal Eindhoven echt niet zo duur zijn. De meeste vrienden van me wonen voor 200-250 euro. Daarnaast krijg je studiefinanciering, en zijn je ouders verplicht je een bijdrage te geven (Doen ze nu ook, via eten en onderdak). Je gaat er echt niet op achteruit.
Wat ik wil duidelijk maken is dat het niet de studie is die bepaald heeft dat je geen vrienden hebt daarbij, maar je eigen keuzes en weg daarin.
Je hebt een beetje gelijk, mijn beste vrienden ken ik ook al van kleins af aan. En hoewel ik op afstand woon heb ik met die mensen nog het beste contact.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:39 schreef W00fer het volgende:
Vrienden die je kent van heel veel vroeger, dus kleutertijd, dat zijn echte vrienden. Door dik en dun, alles meegemaakt. De vrienden van je studententijd zijn hooguit zuipvrienden of huisgenoten.
We leven anno 2007 niet in 1978 !
dat eerste is jouw mening, niet relevant. Dit kan voor iemand heel anders zijn. Dat tweede klopt, dat had je al kunnen doen, het geeft alleen aan dat je makkelijker dan je denkt nieuwe contacten in een vreemde stad opdoetquote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:39 schreef W00fer het volgende:
[..]
Correctie, A je gaat helemaal niet bij een vereniging want zoals ik al zei zijn verenigingen niet relaxed. en B je gaat sporten, hoezo, deed je dat al niet dan gewoon in het dorp/stad waar je woont ?
mee eens, alleen TS had geen vrienden dus dit gaat in dit geval niet op.quote:Waarom zou je al je bekenden daar opgeven om te gaan sporten in de nieuwe stad waar je nog niemand kent ? Verspilling van moeite zou ik zeggen. Ik ken genoeg studenten die 100 km verderop studeren dan waar ze wonen en sporten. Je zit immers niet voor niets al 10 jaar bij die vereniging.
- De beste rede die ik je kan geven is dat TS duideljk niet aard in de situatie die hij nu zit in het krijgen van vrienden. Het is mogeljkheid die je maar 1x krijgt om dan te beslissen dat je het ergens anders eens helemaal opnieuw gaat doen. Waarom krijg je dat maar 1x? Omdat anderen dat ook rond studietijd doen, en dan nooit meer zo massaal.quote:Zo kansloos is dat standaard studentenleventje. Eenheidsworst. Je gaat daar studeren dus ook alles daar doen, hoezo, waarom ? Geef me eens een goede reden daarvoor, behalve het krijgen van wat wazige bekenden.
- je ouders zijn wel degelijk verplicht tot iets, namelijk een ouderbijdrage. Als je ouders je dat niet geven kan je naar de rechter stappen en zo afdwingen dat je je geld krijgt van hun. Ik neem alleen aan dat je ouders zich wel houden aan de eis die ze verplicht zijn om te betalen aan hun kinderen (wat overigens gebaseerd is op inkomen, dus arme ouders betalen veel minder tot niets en daarvan krijgen studenten alles van de IB).quote:C je ouders zijn verplicht tot niets. Als zij het geld niet hebben dan mag je het mooi allemaal zelf opbrengen door te lenen van de IBgroep. Van een kale kip.... Niet elke ouder is even kapitaalkrachtig dat hij zo maar even 150-200 euro in de maand van zijn salaris op kan hoesten zodat zoon/dochterlief kan gaan brassen in een andere stad ?!
teveel persoonlijke mening, daar ga ik echt niet inhoudelijk op in. Ik geef alleen maar aan: studiegenoten zijn mensen met een dezelfde interesse, en ra oh ra, wat hebben vrienden meestal? Ik laat het antwoord maar in het midden....quote:D
Je 2e verhaal. De meeste vriendschappen ontstaan in je studententijdMoet je ook niet vragen wat die vriendschappen voorstellen
Later is dat echt te kansloos voor woorden, zo'n doorsneefamilie wordt je dan met "je studiegenoot" van vroeger. Een verhaal van mijn vader had dat kunnen zijn.
Vrienden die je kent van heel veel vroeger, dus kleutertijd, dat zijn echte vrienden. Door dik en dun, alles meegemaakt. De vrienden van je studententijd zijn hooguit zuipvrienden of huisgenoten.
We leven anno 2007 niet in 1978 !
Leuk!quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:00 schreef morgane het volgende:
Ik heb er ondertussen alweer iets meer vertrouwen in, gisteren met een groep mensen opgetrokken waarvan ik er maar 1 ken en het was hartstikke gezellig. Is overigens een sambaband, waar ik me na een cursus bij aan wil sluiten. Ook een goede manier om vrienden te makeneigenlijk deed ik het best wel goed met al die onbekende mensen geloof ik
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |