abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 juni 2007 @ 21:57:38 #26
154880 Bolter
Awesomeness
pi_50876042
Ik denk voornamelijk meer vragen naar mensen en meer praten in 't algemeen. Als je bijvoorbeeld mensen hoort praten over uitgaan; gewoon eens vragen "Joh waar zijn jullie dan geweest? Toffe tent?" dit loopt vanzelf naar "Ja echt toffe tent, ga zaterdag eens mee."
Dit werkt ook met hobbies; gewoon meer interesse tonen.
En ja een vriendin wil ook helpen.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_50876262
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 20:20 schreef DanieI het volgende:
ok, ik moet dit gewoon een keer opschrijven/kwijt. als ik soortgelijke topics hier lees valt het met mij nog wel mee. maargoed, mijn probleem is dus dat ik geen echte vrienden heb, in ieder geval geen mensen waar ik afspraken mee maak, goed mee kan praten en dingen doe etc.

doordat ik niet echt vrienden heb ga ik ook niet uit en als ik weg wil ofzo ergens heen kan dat niet echt of ik moet alleen gaan, en ik wil ook wel op vakantie dit jaar, maar dat zit er dus ook niet in.

Op de basisschool had ik altijd vergeleken met andere mensen veel vrienden, maar op de middelbare school is dat een beetje verwaterd en ging iedereen zijn eigen kant op. Daarna wel vrienden gehad, maar dat wisselde dan ook weer door klassenveranderingen. Eigenlijk kan ik ook niet echt vriendschappen onderhouden. Als ik iemand niet meer zie, bijvoorbeeld doordat we beiden naar een andere klas gaan, verwaterd de vrienschap gewoon..

De rede waarom ik geen vrienden heb is denk ik een combinatie van verlegenheid/luiheid ofzo, en ik ben nogal gesloten/stil (ben meer een denker), ik ben pas m'n zelf als ik mensen beter leer kennen en zij mij (al is dat de laatste jaren al erg verbeterd) Daarnaast ontmoet je zonder vrienden ook minder snel andere mensen. Ik heb ook nooit echt wat om over te praten met mensen, nu ik erbij nadenk heb ik eigenlijk niet echt een grote hobbie of passie ofzo. Voetbal vind ik bijvoorbeeld leuk om te doen, maar de eredivisie enzo op tv interesseert me eigenlijk niet.

Ik zit nu nog op school, heb een bijbaantje en ik doe aan sport, maar het contact gaat met de meesten nooit echt verder dan een kort gesprek. Als ik het met iemand goed kan vinden blijft dat daar gewoon bij, want zowat iedereen heeft al een eigen vriendenkring, zo lijkt het. In mijn huidige klas zitten nu ook niet echt hele leuke mensen ofzo, er is maar 1 waar ik het goed mee kan vinden, maar misschien ben ik wel te kieskeurig.

tips en advies zijn welkom graag alleen serieuze reacties, en geen grappenmakers
ik weet precies waar je het over hebt maar ik heb het gewoon geaccepteerd. sommige mensen zijn gewoon socialer dan anderen. ik ben niet zo sociaal dus nja dan niet toch ik vind het wel best zo.
als je er wel echt heel erg mee zit kan je proberen gewoon eens met mensen te praten zonder dat hun tegen jou beginnen. overdreven gezellig doen wil ook nog wel eens werken.
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
pi_50880963
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 21:57 schreef Bolter het volgende:

En ja een vriendin wil ook helpen.
Ik denk dat vrienden > vriendin een realistischere volgorde is dan vriendin > vrienden.

birdydontfly: ik heb wel geaccepteerd dat ik gewoon minder socialer ben dan anderen, maar daar valt ook wel aan te werken. Er zijn ook genoeg niet sociale mensen met vrienden En ik ga ook niet overdreven gezellig lopen doen, ik blijf gewoon mezelf. Het is ook niet zo dat ik nooit een gesprek begin, alleen tot vrienden leid het gewoon niet. Is ook logisch daar is meer voor nodig.
  woensdag 27 juni 2007 @ 00:33:55 #29
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_50882810
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 20:24 schreef milagro het volgende:
tja, als je zelf niet echt moeite doet om vriendschappen te onderhouden, moet je eigenlijk niet klagen, maar dragen, hè.
Thinking about thinking of you.
pi_50883619
Heb ook beetje zelfde situatie denk ik, alleen heb ik wel vrienden, maar ben ik beetje op uitgekeken . Alleen maar dom lullen, niet veel meer aan. Ze gaan ook dnd'en enzo . Misschien dak er dit jaar nog mee op vakantie ga maarja. Echt uitgaan deden we vroeger wel vaak, tegenwoordig hebben ze een vriendin/ werk en kunnen ze nooit meer zaterdag . Nu zit ik zaterdag(avond) beetje te vervelen. Toch maar es andere zoeken .
pi_50891507
Ik moet zeggen dat ik met mijn school vrienden eigenlijk niet zo vaak omga. De meeste krijg je denk ik door gewoon eerst zelf initiatief nemen en ze op te bellen om wat te doen.

Mijn beste vriend ken ik van judo (10 jaar geleden) en de eerste 10x heb ik hem opgebeld om te vragen of hij wat wou gaan doen. Toen vond ik het wel genoeg initiatief van mij uit en begon hij mij spontaan steeds op te bellen. Toen mijn uitgaan vrienden van school een vriendin kregen en onder de plak zaten ben ik een paar keer met andere mee uit gegaan en zodoende leerde ik weer veel nieuwe mensen kennen.

Het is wel een proces wat gewoon tijd kost. Binnen een week heb je meestal niet 'vaste' vrienden erbij. Ik denk dat je er wel een paar maanden mee bezig bent. Maar het initiatief ligt op dit moment bij jou. Wees brutaal, vraag of je mee uit mag. Nodig mensen uit om samen wat te gaan doen enzo.

Je kunt wel zeggen dat je jezelf blijft maar als je meer vrienden (en plezier) wilt zul je toch echt iets moeten ondernemen.
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
pi_50892651
Ik zat een jaar terug in dezelfde situatie als jij. Ik miste vrienden om me heen, en had voor mijn gevoel helemaal geen vrienden meer na de middelbare school. Ik bleef volhouden dat ik meer vrienden zou vinden op het MBO, en ik had ook afgesproken met mezelf om daar écht wat aan te gaan doen.

Misschien moet je doorzetten op het moment dat je een leuk iemand tegen komt? En als je dan met diegene uitgaat (of iets leuks doet), kom je steeds meer mensen tegen die misschien ook heel aardig/leuk/zelfde intresses/etc hebben/zijn.

Succes.
*mensen veranderen niet, je leert ze alleen beter kennen*
  woensdag 27 juni 2007 @ 19:59:03 #33
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_50911032
Heel herkenbaar, iedereen heeft dit wel van die vage kennisen die je wel te vriend wilt houden maar niet te close.

Ik maak meestal wel een balans op en als ik zelf te vaak initiatief moet nemen en er energie in moet steken en er geen response of soortgelijke reactie terugkomt dan is het mij betreft ook over.

Maar om uit een sociale dip te komen en van mensen goede vrienden te maken is moeilijk je wilt een ander ook niet te vaak lastig vallen in de zin van opbellen of afspreken.
Misschien is die terughoudendheid die ik wel eens hanteer ook wel een oorzaak van het lage aantal vrienden maar ja , wat is laag

Niet druk over doen en gewoon jezelf blijven.
  woensdag 27 juni 2007 @ 20:49:59 #34
178859 jesselyn
Kijk! Een banaan!
pi_50913402
Ik herken me ook wel een beetje.

Ik heb vrienden... ook gehad... er zijn er in 2 jaar ook een paar bijgekomen. Een verschuiving zeg maar. Nu vind ik wel dat ik te weinig kennissen heb en sociaal contact met andere mensen.

Hier wil ik dus aan werken... Moet ik wel een beetje lef voor hebben, maar dat moet lukken denk ik...
Nunc est bibendum
pi_50914973
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:45 schreef Zuster het volgende:
Ik zat een jaar terug in dezelfde situatie als jij. Ik miste vrienden om me heen, en had voor mijn gevoel helemaal geen vrienden meer na de middelbare school. Ik bleef volhouden dat ik meer vrienden zou vinden op het MBO, en ik had ook afgesproken met mezelf om daar écht wat aan te gaan doen.

Misschien moet je doorzetten op het moment dat je een leuk iemand tegen komt? En als je dan met diegene uitgaat (of iets leuks doet), kom je steeds meer mensen tegen die misschien ook heel aardig/leuk/zelfde intresses/etc hebben/zijn.

Succes.
is het nog gelukt?
A little bit hateful
pi_50917077
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 19:59 schreef Noway666 het volgende:

Maar om uit een sociale dip te komen en van mensen goede vrienden te maken is moeilijk je wilt een ander ook niet te vaak lastig vallen in de zin van opbellen of afspreken.
Misschien is die terughoudendheid die ik wel eens hanteer ook wel een oorzaak van het lage aantal vrienden maar ja , wat is laag
Dit snap ik nou echt niet. Je bent ze niet aan het lastig vallen. Je wil iets leuks doen. Dat maakt je niet meteen een stalker
  woensdag 27 juni 2007 @ 23:09:46 #37
160478 Dr_Filibuster
Das feuer liebt mich
pi_50920089
Ik herken me ook enorm veel in de TS. Na de middelbare school is de vriendschap met klasgenoten, enz. behoorlijk verwaterd en nu is er eigenlijk nog maar 1 persoon waar ik nog mee omga. Verder spreek ik wel met collega's en mensen op MSN, maar meer ook niet.

Ik ben in de afgelopen jaren wel wat zelfverzekerder geworden en kan tegenwoordig ook snel contact leggen in een nieuwe omgeving of met nieuwe mensen, maar vaak blijft het daar ook bij. Ik schaam me eerlijk gezegd ook een beetje over het feit dat ik zo weinig vrienden heb. De mensen die over mijn vrienden of vriendin vragen, denken meestal ook dat ik ze in overvloed heb.
Ik ben begin dit jaar zelfs op kamers gaan wonen in een andere stad, in de hoop mijn sociale leven te verbeteren (en het "oude" achter me te laten), maar dat valt ook vies tegen. Ik denk dat ik in het saaiste en rustigste studentenhuis van Nederland woon ofzo. Iedereen zit de hele dag op zijn kamertje en bemoeit zich alleen met zichzelf (+vriend/vriendin).
Bovendien woon ik nu op loopafstand van het centrum met tientallen kroegen en discotheken, maar om er in je eentje heen te gaan, vind ik ook zo vervelend. Ik heb het wel al een paar keer geprobeerd, maar ik voel me gelijk zo bekeken. Meestal zelfs zo erg dat ik maar ga doen alsof ik iemand kwijt ben om vervolgens weer richting de uitgang te lopen.

Meestal als ik op vakantie/lowlands/nieuwe school of klas, enz. ga, probeer ik meteen contact te leggen met leuke mensen maar ik ga nooit verder dan een gesprek.
Ik denk ook eigenlijk dat ik te bang ben dat mensen me raar vinden, als ik bijvoorbeeld wat wil gaan doen/afspreken met iemand die ik pas ken.

Ik weet dus mijn probleem en de reden ervan, en ik weet wat ik er aan kan doen...
Mensen, laten we ophouden om mekaar van vlakbij met een automatisch wapen door de kop te schieten.
  woensdag 27 juni 2007 @ 23:33:50 #38
154880 Bolter
Awesomeness
pi_50921217
Verhuis? Waarom eigelijk geen mensen van je nieuwe studie/baan dan?
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  woensdag 27 juni 2007 @ 23:45:26 #39
160478 Dr_Filibuster
Das feuer liebt mich
pi_50921779
Ik ben ook van plan om ergens anders een kamer te zoeken.
Ik werk eigenlijk alleen tussen mannen van 40+. Hele toffe gasten om mee te ouwehoeren, maar tuurlijk ver buiten mijn leeftijdsgroep.
Dit jaar ga ik aan een HBO studie beginnen, dus dat is een uitstekende kans om vrienden te maken.
Mensen, laten we ophouden om mekaar van vlakbij met een automatisch wapen door de kop te schieten.
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:19:41 #40
32599 Lethalis
Keep the soul!
pi_50949176
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 23:09 schreef Dr_Filibuster het volgende:
Bovendien woon ik nu op loopafstand van het centrum met tientallen kroegen en discotheken, maar om er in je eentje heen te gaan, vind ik ook zo vervelend. Ik heb het wel al een paar keer geprobeerd, maar ik voel me gelijk zo bekeken. Meestal zelfs zo erg dat ik maar ga doen alsof ik iemand kwijt ben om vervolgens weer richting de uitgang te lopen.
Herkenning

Pijnlijk, maar waar. In mijn eentje is er gewoon geen hol aan

Misschien moeten we samen gaan
Here comes the bad rain..
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:30:07 #41
32599 Lethalis
Keep the soul!
pi_50949523
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 23:44 schreef DanieI het volgende:

[..]
Ik denk dat vrienden > vriendin een realistischere volgorde is dan vriendin > vrienden.
Dat hoeft niet, maar het is wel gezonder.

Het is in een relatie niet zo goed als je erg afhankelijk wordt van je geliefde. Dat is precies mijn probleem op dit moment. Ik heb geen vrienden waar ik echt mee omga, maar wel een vaste relatie. Als mijn vriendin met vriendinnen op stap gaat, zit ik dus thuis me kapot te vervelen.

Dus ja. Ik heb wel een vriendin, maar geen vrienden
Here comes the bad rain..
pi_51015382
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 21:43 schreef Lord_Maarten het volgende:
Hey man,

Ik moet zeggen dat ik een hoop van jou in mezelf herken. Ik ben 17 nu, en ook meer van het denker-type lijkt me. Ik had vroeger ook best wat vrienden die ik nu niet meer heb, sinds we naar een andere klassen/scholen gingen. Mijn beste vrienden zaten met mij in de onderbouw maar daar ga ik nog steeds heel veel mee om, ook al zitten ze niet meer bij mij in de klas.
Ik ben ook niet echt van meteen heel supersnel contact maken met iedereen, inderdaad net als jij meer van dat als ik in een veilige omgeving zit dat ik dan beter ben in contact leggen. Het is een goed idee om misschien behalve sport en hobbys ook dingen te doen als muziek luisteren en dergelijke, dat geeft wat om over te praten en dergelijke. Zo heb ik laatst iemand aan Nightwish gekregen en hij mij aan Rise Against NW kende hij nog niet en ik kende RA nog niet. Nieuws en dergelijke volgen kan ook helpen denk ik, zo heb je wat om over te praten. Of je volgt bepaalde tv-programma's, zo heb ik Band of Brothers helemaal gevolgd samen met een ander, heb je steeds wat om over te lullen met elkaar En wat WoW betreft: ik heb door dat spel er ook een (real-life) vriend bij, hij hoorde mij erover in de klas en zegt ie hee heb ik ook . Ik ben er al een jaar geleden mee gekapt maar toch. Anyway, ik zou beetje om je heen kijken naar mensen met dezelfde interesses enzo... en je bent, als ik je post lees, helemaal de kwaadste niet, alleen wat stil maar dat zijn er meer. Succes in elk geval!
Band of Brothers is vet ben het nu ook aan het kijken. Ben wel pas bij aflevering 4, maar tot nu toe heeft het wel wat, en heb mensen om ermee te praten.

on-topic: je kunt natuurlijk iets gaan doen wat andere al doen (WoW ofzo in de hoop dat je op die manier aansluiting kan vinden.
Je kunt ook gewoon jezelf blijven maar meeer contact zoeken. Ik bedoel dat de gesprekken met andere kort zijn komt ook van 2 kanten, als jij doorvraagt, zal de ander hoogstwaarschijnlijk door antwoorden.
Je kunt ook gewoon zelfmoord plegen, kun je vanaf een wolkje toekijken of er mensen zin die treuren, maar daar schiet je verder niks mee op. en het lijkt me echt erg als je dan niemand ziet, want je kunt niet 2 keer zelfmoord plegen hè..
pi_51016657
kerel ik heb ook echt heel lang me gewoon alleen gevoelt, maar ben gewoon beetje via school en zo mensen leren kennen, gewoon een praatje maken met mensen, zorgen dat ze je kennen, als ik tegenwoordig door de stad loop of zo, zie ik altijd wel lui die ik ken, dan is het al een stuk gemakkelijker om vriendschappen op te bouwen.. heb nu ook gewoon paar goeie vrienden die ik op zo'n manier heb leren kennen, en ben ook nooit ergens alleen want der zijn altijd wel luitjes die ik ken, zoiets moet je gewoon langzaam opbouwen, gewoon mensen laten zien dat je geinteresseerd in hun bent dan gaat het stukken makkelijker..
pi_51036481
pap met deze dude aan:

Heb ik het verkloot?

die heeft binnen kort geen vrienden meer
I'm not the man you think I am!
  zondag 1 juli 2007 @ 20:12:59 #45
148823 znarch
ondertitel
pi_51036572
quote:
Op zondag 1 juli 2007 20:10 schreef l3laster het volgende:
pap met deze dude aan:

Heb ik het verkloot?

die heeft binnen kort geen vrienden meer
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_51036610
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 20:22 schreef Renzoku het volgende:
Ga World of Warcraft spelen.
Geniaal!
pi_51036826
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 23:09 schreef Dr_Filibuster het volgende:
Denk je nu echt dat er mensen zijn die de moeite nemen van: "He waarom zou die gast alleen lopen?". Iedereen is bezig met zijn eigen dingen.
  zondag 1 juli 2007 @ 23:02:12 #48
160478 Dr_Filibuster
Das feuer liebt mich
pi_51042961
quote:
Op zondag 1 juli 2007 20:22 schreef honderd het volgende:

[..]

Denk je nu echt dat er mensen zijn die de moeite nemen van: "He waarom zou die gast alleen lopen?". Iedereen is bezig met zijn eigen dingen.
Nee, dat is ook wat ik in mijn kop probeer te houden als ik alleen ga. Er is sowieso nooit iemand die me dan raar aankijkt ofzo, maar zodra ik even stil ga staan, voel ik me ongemakkelijk. Het idee dat iedereen om me heen aan het ouwehoeren is met anderen, terwijl ik daar in mijn uppie sta te kloten... ik weet niet...
pi_51058903
Ga een keer stappen met een neef van je?
Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
  maandag 2 juli 2007 @ 14:57:45 #50
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_51059257
quote:
Op maandag 2 juli 2007 14:48 schreef E- het volgende:
Ga een keer stappen met een neef van je?
En wat als je familie en neven verder weg wonen

Heb ik het nog niet eens over de ubersaaie neven die je soms kan hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')