ik weet precies waar je het over hebt maar ik heb het gewoon geaccepteerd. sommige mensen zijn gewoon socialer dan anderen. ik ben niet zo sociaal dus nja dan niet toch ik vind het wel best zo.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:20 schreef DanieI het volgende:
ok, ik moet dit gewoon een keer opschrijven/kwijt. als ik soortgelijke topics hier lees valt het met mij nog wel mee. maargoed, mijn probleem is dus dat ik geen echte vrienden heb, in ieder geval geen mensen waar ik afspraken mee maak, goed mee kan praten en dingen doe etc.
doordat ik niet echt vrienden heb ga ik ook niet uit en als ik weg wil ofzo ergens heen kan dat niet echt of ik moet alleen gaan, en ik wil ook wel op vakantie dit jaar, maar dat zit er dus ook niet in.
Op de basisschool had ik altijd vergeleken met andere mensen veel vrienden, maar op de middelbare school is dat een beetje verwaterd en ging iedereen zijn eigen kant op. Daarna wel vrienden gehad, maar dat wisselde dan ook weer door klassenveranderingen. Eigenlijk kan ik ook niet echt vriendschappen onderhouden. Als ik iemand niet meer zie, bijvoorbeeld doordat we beiden naar een andere klas gaan, verwaterd de vrienschap gewoon..
De rede waarom ik geen vrienden heb is denk ik een combinatie van verlegenheid/luiheid ofzo, en ik ben nogal gesloten/stil (ben meer een denker), ik ben pas m'n zelf als ik mensen beter leer kennen en zij mij (al is dat de laatste jaren al erg verbeterd) Daarnaast ontmoet je zonder vrienden ook minder snel andere mensen. Ik heb ook nooit echt wat om over te praten met mensen, nu ik erbij nadenk heb ik eigenlijk niet echt een grote hobbie of passie ofzo. Voetbal vind ik bijvoorbeeld leuk om te doen, maar de eredivisie enzo op tv interesseert me eigenlijk niet.
Ik zit nu nog op school, heb een bijbaantje en ik doe aan sport, maar het contact gaat met de meesten nooit echt verder dan een kort gesprek. Als ik het met iemand goed kan vinden blijft dat daar gewoon bij, want zowat iedereen heeft al een eigen vriendenkring, zo lijkt het. In mijn huidige klas zitten nu ook niet echt hele leuke mensen ofzo, er is maar 1 waar ik het goed mee kan vinden, maar misschien ben ik wel te kieskeurig.
tips en advies zijn welkomgraag alleen serieuze reacties, en geen grappenmakers
Ik denk dat vrienden > vriendin een realistischere volgorde is dan vriendin > vrienden.quote:
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:24 schreef milagro het volgende:
tja, als je zelf niet echt moeite doet om vriendschappen te onderhouden, moet je eigenlijk niet klagen, maar dragen, hè.
is het nog gelukt?quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:45 schreef Zuster het volgende:
Ik zat een jaar terug in dezelfde situatie als jij. Ik miste vrienden om me heen, en had voor mijn gevoel helemaal geen vrienden meer na de middelbare school. Ik bleef volhouden dat ik meer vrienden zou vinden op het MBO, en ik had ook afgesproken met mezelf om daar écht wat aan te gaan doen.
Misschien moet je doorzetten op het moment dat je een leuk iemand tegen komt? En als je dan met diegene uitgaat (of iets leuks doet), kom je steeds meer mensen tegen die misschien ook heel aardig/leuk/zelfde intresses/etc hebben/zijn.
Succes.
Dit snap ik nou echt niet. Je bent ze niet aan het lastig vallen. Je wil iets leuks doen. Dat maakt je niet meteen een stalkerquote:Op woensdag 27 juni 2007 19:59 schreef Noway666 het volgende:
Maar om uit een sociale dip te komen en van mensen goede vrienden te maken is moeilijk je wilt een ander ook niet te vaak lastig vallen in de zin van opbellen of afspreken.
Misschien is die terughoudendheid die ik wel eens hanteer ook wel een oorzaak van het lage aantal vrienden maar ja , wat is laag
Herkenningquote:Op woensdag 27 juni 2007 23:09 schreef Dr_Filibuster het volgende:
Bovendien woon ik nu op loopafstand van het centrum met tientallen kroegen en discotheken, maar om er in je eentje heen te gaan, vind ik ook zo vervelend. Ik heb het wel al een paar keer geprobeerd, maar ik voel me gelijk zo bekeken. Meestal zelfs zo erg dat ik maar ga doen alsof ik iemand kwijt ben om vervolgens weer richting de uitgang te lopen.![]()
Dat hoeft niet, maar het is wel gezonder.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 23:44 schreef DanieI het volgende:
[..]
Ik denk dat vrienden > vriendin een realistischere volgorde is dan vriendin > vrienden.
Band of Brothers is vetquote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:43 schreef Lord_Maarten het volgende:
Hey man,
Ik moet zeggen dat ik een hoop van jou in mezelf herken. Ik ben 17 nu, en ook meer van het denker-type lijkt me. Ik had vroeger ook best wat vrienden die ik nu niet meer heb, sinds we naar een andere klassen/scholen gingen. Mijn beste vrienden zaten met mij in de onderbouw maar daar ga ik nog steeds heel veel mee om, ook al zitten ze niet meer bij mij in de klas.
Ik ben ook niet echt van meteen heel supersnel contact maken met iedereen, inderdaad net als jij meer van dat als ik in een veilige omgeving zit dat ik dan beter ben in contact leggen. Het is een goed idee om misschien behalve sport en hobbys ook dingen te doen als muziek luisteren en dergelijke, dat geeft wat om over te praten en dergelijke. Zo heb ik laatst iemand aan Nightwish gekregen en hij mij aan Rise AgainstNW kende hij nog niet en ik kende RA nog niet. Nieuws en dergelijke volgen kan ook helpen denk ik, zo heb je wat om over te praten. Of je volgt bepaalde tv-programma's, zo heb ik Band of Brothers helemaal gevolgd samen met een ander, heb je steeds wat om over te lullen met elkaar
En wat WoW betreft: ik heb door dat spel er ook een (real-life) vriend bij, hij hoorde mij erover in de klas en zegt ie hee heb ik ook
. Ik ben er al een jaar geleden mee gekapt maar toch. Anyway, ik zou beetje om je heen kijken naar mensen met dezelfde interesses enzo... en je bent, als ik je post lees, helemaal de kwaadste niet, alleen wat stil maar dat zijn er meer. Succes in elk geval!
![]()
quote:Op zondag 1 juli 2007 20:10 schreef l3laster het volgende:
pap met deze dude aan:
Heb ik het verkloot?
die heeft binnen kort geen vrienden meer![]()
Geniaal!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:22 schreef Renzoku het volgende:
Ga World of Warcraft spelen.
Denk je nu echt dat er mensen zijn die de moeite nemen van: "He waarom zou die gast alleen lopen?". Iedereen is bezig met zijn eigen dingen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:09 schreef Dr_Filibuster het volgende:
Bovendien woon ik nu op loopafstand van het centrum met tientallen kroegen en discotheken, maar om er in je eentje heen te gaan, vind ik ook zo vervelend. Ik heb het wel al een paar keer geprobeerd, maar ik voel me gelijk zo bekeken. Meestal zelfs zo erg dat ik maar ga doen alsof ik iemand kwijt ben om vervolgens weer richting de uitgang te lopen.![]()
Nee, dat is ook wat ik in mijn kop probeer te houden als ik alleen ga. Er is sowieso nooit iemand die me dan raar aankijkt ofzo, maar zodra ik even stil ga staan, voel ik me ongemakkelijk. Het idee dat iedereen om me heen aan het ouwehoeren is met anderen, terwijl ik daar in mijn uppie sta te kloten... ik weet niet...quote:Op zondag 1 juli 2007 20:22 schreef honderd het volgende:
[..]
Denk je nu echt dat er mensen zijn die de moeite nemen van: "He waarom zou die gast alleen lopen?". Iedereen is bezig met zijn eigen dingen.
En wat als je familie en neven verder weg wonenquote:Op maandag 2 juli 2007 14:48 schreef E- het volgende:
Ga een keer stappen met een neef van je?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |