abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 juli 2007 @ 03:00:52 #101
174940 W00fer
Maar echt
pi_51313555
Ik zal ff een illusie uit de wereld helpen. Op het HBO/Universiteit is de kans ZEER klein dat je vrienden maakt waarmee je ook buitenschool wat gaat doen.
Iedereen woont gewoon mijlenver bij elkaar vandaan. Of je moet ervoor kiezen om bij een studentenvereniging te gaan, maar veel stelt dat allemaal niet voor. Een clubje mensen die buiten die club om niets te vertellen heeft. Sorry maar ik vind het zielig.

Zoals de TS aangeeft houdt hij niet van op stap gaan, dat kan en dat hoeft ook helemaal geen belemmering te zijn. Diegene die zegt dat je ECHTE vrienden maakt (van hetzelfde geslacht dan, over vriendinnen praat ik niet) op stap die mag wat mij betreft meteen omdraaien.

Het werkt gewoon niet, op stap is iedereen lam, er valt niet veel zinnigs uit te toveren en de meesten zie je toch nooit meer behalve dan via sms of msn, en als je verlegen of niet erg gespreksvaardig bent vallen die gesprekken al snel helemaal dood.

Daarbij wil ik niet zeggen dat op stap gaan niet leuk kan zijn, natuurlijk ik vind het geweldig. Maar alleen gaan tja je moet HEEL sterk in je schoenen staan wil dat lukken.

Het kan, als je naar tenten gaat waarvan je A weet dat er mensen komen die je kent en B dat je weet dat je kunt blijven ouwehoeren met mensen en dat ze je niet liever zien gaan dan komen.

Wat Tubewaydigital schrijft is absoluut geen optie. Als je dat doet weet ik uit ruime ervaring dan blijf je met niets zitten. Dus al je vrienden opzeggen en overal schijt aan hebben.

Kijk eens ruimer, wat zijn vrienden ? Ik ben ook wellis met collega's gaan karten en naar de kroeg geweest maar zijn het dan vrienden ? Nee want je hebt nog steeds het gevoel om als 5e wiel aan de wagen te hangen (spreekwoord).

Vrienden zijn voor de een mensen waarmee je lol kan hebben en dat is het en voor anderen zijn vrienden van veel grote betekenis, een stuk van jezelf wat je tekort komt, een verlenging van je eigen leven.

Wat de TS moet doen is helemaal niet simpel en regel je in een paar maanden niet.

Ik zou zeggen mocht je familie hebben die wel eens wat leuks gaat doen, ga met hun mee. Wordt vrienden met hun maten en daar de maten van. Probeer je een weg daarin te vinden.

Of ga praten met een sociale vaardigheids trainer, en dat is niet lullig bedoeld want het helpt !
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_51313570
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 20:52 schreef stFz het volgende:
Geef een feest of nodig iemand uit om wat te gaan doen
Ja dat kan dus niet dan krijg je een feest waar niemand komt.

Anyway ik herken me wel in de op
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
  dinsdag 10 juli 2007 @ 03:05:48 #103
174940 W00fer
Maar echt
pi_51313591
Een feest geven, waarvoor, voor jan lul ? Je bent niet jarig en er is niets te vieren.

Rot op met die loze adviezen !
  dinsdag 10 juli 2007 @ 07:42:59 #104
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_51314721
Ik ga vaak alleen naar concerten omdat ik daar echt kom voor de muziek. Maar ben nog nooit ècht uit geweest dat ik cafe in cafe uit ging maar verder doe ik echt alles alleen. Laatst was ik op Pinkpop en had ik met een groepje mensen afgesproken daar, niemand kon elkaar en echt de eerste dag hadden we het meteen al gezellig. Maar ja, dat waren mensen uit limburg, gelderland, groningen enzo dus niet in de buurt.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  dinsdag 10 juli 2007 @ 10:52:00 #105
160478 Dr_Filibuster
Das feuer liebt mich
pi_51317856
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 01:01 schreef morgane het volgende:
Ik heb zelf ook weinig vrienden. Ik heb eigenlijk maar 2 echt goede vrienden, de één ken ik al mijn hele leven en de ander een jaar of 2 nu, ontmoet via internet. Verder ga ik op school wel vaak met dezelfde groep meiden om, maar verder dan een keer naar Walibi ben ik nooit gekomen.

Ik weet niet hoe het komt, ik ben van mezelf juist heel sociaal voor zover ik weet. Altijd vrolijk en ik spreek ook snel mensen aan, op het werk of bij concerten enzo. Maar ik mis het vaak wel, als iemand het heeft over z'n vaste vriendengroep ofzo ben ik vaak toch wel jaloers. Ik heb een paar jaar geleden wel een een vaste groep vrienden gehad, maar dat verwaterde omdat ik met één van hen een relatie kreeg die uitging.

Ik weet echt niet wat 't is, het is heus niet dat ik zelf de boot afhou ofzo. Ik neem wel weinig initiatief, ik spreek niet snel met iemand af ofzo. Het was voor mij laatst echt een klein wonder dat ik m'n beste vriendin mee naar de bios vroeg, terwijl ik haar al m'n hele leven ken. Maar ik snap dus niet waarom anderen nooit initiatief nemen om iets met mij te gaan doen ofzo. Ik vraag me soms echt af of ik wel 'leuk genoeg' ben, terwijl ik juist op m'n werk (vakkenvuller) wel eens hoor dat ik goed omga met klanten enzo.
Ik leer wel graag nieuwe mensen kennen, maar ik heb het op het moment te druk om een sport te zoeken ofzo.

Ik zit er soms eigenlijk best wel mee, vooral als ik mensen over hun vrienden hoor praten enzo.
Ik ken het gevoel...
Ook ik heb wel 2 mensen waar ik mee omga, één ken ik al m'n hele leven en de ander een paar jaar. Maar om nou te spreken van een vriendenclub, nee... Ik heb verder ook helemaal geen tijd om een sport/activiteit te zoeken naast het werken.

Zullen wij een vriendenkring oprichten?

Mensen, laten we ophouden om mekaar van vlakbij met een automatisch wapen door de kop te schieten.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:01:24 #106
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_51318099
join the club maarre, best stom is dat soms he?
pi_51325216
Lekker veel mensen die zich herkennen in de OP, ik ben blijkbaar niet de enige met dit probleem
Misschien kunnen we wel een vriendloze vereniging ofzo oprichten
  dinsdag 10 juli 2007 @ 15:24:22 #108
177619 Duvel86
Schuim op mn bek maar niet gek
pi_51326455
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 14:44 schreef DanieI het volgende:
Lekker veel mensen die zich herkennen in de OP, ik ben blijkbaar niet de enige met dit probleem
Misschien kunnen we wel een vriendloze vereniging ofzo oprichten
keertje meeten met zn allen
  dinsdag 10 juli 2007 @ 16:25:51 #109
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_51328525
hebben we er gelijk een hele hoop vriendjes bij
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
  dinsdag 10 juli 2007 @ 16:55:00 #110
177619 Duvel86
pi_51329772
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 16:25 schreef Cuegirllie het volgende:
hebben we er gelijk een hele hoop vriendjes bij
ja misschien is dat n goed idee, voor degenen die geen vrienden hebben dat die een keer n meeting organiseren..you'll never know.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 16:59:06 #111
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_51329936
Haha.. ben benieuwd hoe snel t een dooie boel wordt dan..
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
  dinsdag 10 juli 2007 @ 16:59:51 #112
177619 Duvel86
pi_51329967
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 16:59 schreef Cuegirllie het volgende:
Haha.. ben benieuwd hoe snel t een dooie boel wordt dan..
haha jij hebt er ook veel vertrouwen in! Je moet die mensen natuurlijk wel n beetje motiveren
  dinsdag 10 juli 2007 @ 17:00:25 #113
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_51329988
ja sorry.. kon t eventjes niet laten..

Nee dan maken we er gewoon een leuk feessie van
  dinsdag 10 juli 2007 @ 23:03:35 #114
159583 Frumzel
Dát dus.
pi_51343522
Vrienden:

Vooral als ze een relatie krijgen...

En dan gaat het weer uit en hebben ze weer tijd teveel voor je...

Ok, maarre, doei
Ehm... ok
pi_51343908
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 03:00 schreef W00fer het volgende:
Ik zal ff een illusie uit de wereld helpen. Op het HBO/Universiteit is de kans ZEER klein dat je vrienden maakt waarmee je ook buitenschool wat gaat doen.
Iedereen woont gewoon mijlenver bij elkaar vandaan.
Ooit gehoord van in de stad gaan wonen waar je studeert?
pi_51343989
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 10:52 schreef Dr_Filibuster het volgende:

[..]

Ik ken het gevoel...
Ook ik heb wel 2 mensen waar ik mee omga, één ken ik al m'n hele leven en de ander een paar jaar. Maar om nou te spreken van een vriendenclub, nee... Ik heb verder ook helemaal geen tijd om een sport/activiteit te zoeken naast het werken.
Wat een onzin. Er zitten meer dan 8 uur in een dag en er is ook nog zoiets als een weekend.
pi_51344088
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 01:01 schreef morgane het volgende:
Ik heb zelf ook weinig vrienden. Ik heb eigenlijk maar 2 echt goede vrienden, de één ken ik al mijn hele leven en de ander een jaar of 2 nu, ontmoet via internet. Verder ga ik op school wel vaak met dezelfde groep meiden om, maar verder dan een keer naar Walibi ben ik nooit gekomen.

Ik weet echt niet wat 't is, het is heus niet dat ik zelf de boot afhou ofzo. Ik neem wel weinig initiatief, ik spreek niet snel met iemand af ofzo.

Ik zit er soms eigenlijk best wel mee, vooral als ik mensen over hun vrienden hoor praten enzo.
Dat is dus precies wat het is. Zo moeilijk is het niet. Je neemt geen initiatief. Mensen nemen geen initiatief naar jou toe omdat ze al andere vrienden hebben waar ze hun tijd aan besteden. Als je nieuwe vrienden wil zal je doodgewoon initiatief moeten nemen.
  woensdag 11 juli 2007 @ 00:25:44 #118
174940 W00fer
Maar echt
pi_51346544
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 23:11 schreef Heldopsokken het volgende:

[..]

Ooit gehoord van in de stad gaan wonen waar je studeert?
Dat doe ik al vriend appelmoes, ik woon 10 min fietsen van school. Laat nou net 99,98% van mijn opleiding bestaande uit 105 man buiten Eindhoven vandaan komen. Er wonen er idd een stuk of 20, misschien 25 op kamers hier in Eindhoven, laten die nou net hun eigen vrienden al hebben OF in het weekend (waar je meestal wat gaat doen met je vrienden) teruggaan naar hun ouders in Tietsjerstradeel.

Dit natuurlijk bij wijze van... Maar dan nog. Hoe had je je dat voorgesteld. Dat je gezellig met je onbekende studiegenoten vrienden werd en op stap ging en vanalles ? Niet iedereen gaat op kamers ?
De meeste mensen verkiezen liever thuiswonen dan 400-500 in de maand betalen, zo niet meer.

[ Bericht 17% gewijzigd door W00fer op 11-07-2007 00:33:31 ]
  woensdag 11 juli 2007 @ 10:21:13 #119
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_51352812
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 23:15 schreef Heldopsokken het volgende:

[..]

Dat is dus precies wat het is. Zo moeilijk is het niet. Je neemt geen initiatief. Mensen nemen geen initiatief naar jou toe omdat ze al andere vrienden hebben waar ze hun tijd aan besteden. Als je nieuwe vrienden wil zal je doodgewoon initiatief moeten nemen.
zo doodgewoon is dat voor mij niet hoor, dat is echt iets wat je moet leren. Maar ik vraag me dus af waarom anderen wel initiatief nemen om met iemand anders wat leuks te gaan doen en niet met mij. Het hoeft toch niet alleen maar van mijn kant te komen? maar wat dat betreft ben ík dus de held op sokken
pi_51359366
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 00:25 schreef W00fer het volgende:

[..]

Dat doe ik al vriend appelmoes, ik woon 10 min fietsen van school. Laat nou net 99,98% van mijn opleiding bestaande uit 105 man buiten Eindhoven vandaan komen. Er wonen er idd een stuk of 20, misschien 25 op kamers hier in Eindhoven, laten die nou net hun eigen vrienden al hebben OF in het weekend (waar je meestal wat gaat doen met je vrienden) teruggaan naar hun ouders in Tietsjerstradeel.

Dit natuurlijk bij wijze van... Maar dan nog. Hoe had je je dat voorgesteld. Dat je gezellig met je onbekende studiegenoten vrienden werd en op stap ging en vanalles ? Niet iedereen gaat op kamers ?
De meeste mensen verkiezen liever thuiswonen dan 400-500 in de maand betalen, zo niet meer.
idd, en als je maar een paar uur per week college hebt is het heel lastig om een band op te bouwen met je studiegenoten.
  woensdag 11 juli 2007 @ 17:26:39 #121
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_51366656
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 10:21 schreef morgane het volgende:

[..]

zo doodgewoon is dat voor mij niet hoor, dat is echt iets wat je moet leren. Maar ik vraag me dus af waarom anderen wel initiatief nemen om met iemand anders wat leuks te gaan doen en niet met mij. Het hoeft toch niet alleen maar van mijn kant te komen? maar wat dat betreft ben ík dus de held op sokken
Tja, niet iedereen krijgt een gelijke hoeveelheid aandacht, als je een clubje hebt dat veel contact met elkaar heeft en jij hoort daar (nog) niet helemaal bij dan zul je zelf eerst meer initiatief moeten nemen dan andersom. Het is niet makkelijk hoor, ik heb een beetje hetzelfde probleem dat ik laks ben met contact onderhouden.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_51372319
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 10:21 schreef morgane het volgende:

[..]

Dat is dus precies wat het is sloeg op "ik weet echt niet wat het is".

Ik weet dat het niet makkelijk is om te veranderen naar iemand die wel initiatief neemt. Ik was ook iemand die nooit initiatief nam en daarom amper vrienden had. Ik heb het roer echter definitief omgegooid. op mijn 18e. Op het begin is het niet makkelijk omdat het geen resultaat lijkt op te leveren. Ga echter gewoon voor die mensen waarmee er een klik is. Ik denk dat ieder mens die heeft.

Als je 1 keer wat samen gedaan hebt is het veel makkelijker om een 2e keer wat samen te gaan doen! Iedereen heeft dat gevoel. Vandaar dat mensen geen initiatief naar jou toenemen. Het is je uitgangssiuatie. Die mensen die geen initiatief naar jou nemen, hebben andere mensen waarbij het makkelijker is omdat ze er al vaker mee hebben afgesproken. Vandaar dat het initiatief van jou moet afkomen. Als je eenmaal echt met elkaar omgaat zal je als het goed is merken dat het initiatief langzaam van beide kanten af gaat komen.
pi_51372604
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 00:25 schreef W00fer het volgende:

[..]

Er is zoiets als een studievereniging. Er bestaat zoiets als huisgenoten. Je had naar de introweek moeten gaan.

Dus ja, dat bedoel ik. Je gaat op stap met je op dat moment onbekende studiegenoten en/of onbekende andere mensen en wordt daar vrienden mee. Als je geen vrienden wordt met je studiegenoten is er nog zoiets als een sportvereniging en zoiets als huisgenoten.

Als je in Eindhoven een kamer met een prijs tussen de 400 en 500 hebt, zal ik ook eens goed nadenken over of je daar dan goed zit.
  woensdag 11 juli 2007 @ 20:23:40 #124
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_51372743
Maar tegenwoordig is het ook zo (merk ik, verbeter me als het niet zo is) dat je 'er bij moet horen'. Bv. als je rookt praten mensen sneller tegen je als dat je veel huiswerk maakt o.i.d.. Ik ben een gadgetfreak en moet dan ook vaak het nieuwste van het nieuwste hebben als ik weer wat nieuws heb praten m`n klasgenoten sneller tegen me, maar dan is het om die gadget.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_51372901
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 20:23 schreef Juicyhil het volgende:
Maar tegenwoordig is het ook zo (merk ik, verbeter me als het niet zo is) dat je 'er bij moet horen'. Bv. als je rookt praten mensen sneller tegen je als dat je veel huiswerk maakt o.i.d.. Ik ben een gadgetfreak en moet dan ook vaak het nieuwste van het nieuwste hebben als ik weer wat nieuws heb praten m`n klasgenoten sneller tegen me, maar dan is het om die gadget.
No offence, maar zit je op het vmbo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')