Ja dat kan dus niet dan krijg je een feest waar niemand komt.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:52 schreef stFz het volgende:
Geef een feest of nodig iemand uit om wat te gaan doen

Ik ken het gevoel...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 01:01 schreef morgane het volgende:
Ik heb zelf ook weinig vrienden. Ik heb eigenlijk maar 2 echt goede vrienden, de één ken ik al mijn hele leven en de ander een jaar of 2 nu, ontmoet via internet. Verder ga ik op school wel vaak met dezelfde groep meiden om, maar verder dan een keer naar Walibi ben ik nooit gekomen.
Ik weet niet hoe het komt, ik ben van mezelf juist heel sociaal voor zover ik weet. Altijd vrolijk en ik spreek ook snel mensen aan, op het werk of bij concerten enzo. Maar ik mis het vaak wel, als iemand het heeft over z'n vaste vriendengroep ofzo ben ik vaak toch wel jaloers. Ik heb een paar jaar geleden wel een een vaste groep vrienden gehad, maar dat verwaterde omdat ik met één van hen een relatie kreeg die uitging.
Ik weet echt niet wat 't is, het is heus niet dat ik zelf de boot afhou ofzo. Ik neem wel weinig initiatief, ik spreek niet snel met iemand af ofzo. Het was voor mij laatst echt een klein wonder dat ik m'n beste vriendin mee naar de bios vroeg, terwijl ik haar al m'n hele leven ken. Maar ik snap dus niet waarom anderen nooit initiatief nemen om iets met mij te gaan doen ofzo. Ik vraag me soms echt af of ik wel 'leuk genoeg' ben, terwijl ik juist op m'n werk (vakkenvuller) wel eens hoor dat ik goed omga met klanten enzo.
Ik leer wel graag nieuwe mensen kennen, maar ik heb het op het moment te druk om een sport te zoeken ofzo.
Ik zit er soms eigenlijk best wel mee, vooral als ik mensen over hun vrienden hoor praten enzo.

keertje meeten met zn allenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:44 schreef DanieI het volgende:
Lekker veel mensen die zich herkennen in de OP, ik ben blijkbaar niet de enige met dit probleem![]()
Misschien kunnen we wel een vriendloze vereniging ofzo oprichten

ja misschien is dat n goed idee, voor degenen die geen vrienden hebben dat die een keer n meeting organiseren..you'll never know.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:25 schreef Cuegirllie het volgende:
hebben we er gelijk een hele hoop vriendjes bij

haha jij hebt er ook veel vertrouwen in! Je moet die mensen natuurlijk wel n beetje motiverenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:59 schreef Cuegirllie het volgende:
Haha.. ben benieuwd hoe snel t een dooie boel wordt dan..![]()

Ooit gehoord van in de stad gaan wonen waar je studeert?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 03:00 schreef W00fer het volgende:
Ik zal ff een illusie uit de wereld helpen. Op het HBO/Universiteit is de kans ZEER klein dat je vrienden maakt waarmee je ook buitenschool wat gaat doen.
Iedereen woont gewoon mijlenver bij elkaar vandaan.

Wat een onzin. Er zitten meer dan 8 uur in een dag en er is ook nog zoiets als een weekend.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:52 schreef Dr_Filibuster het volgende:
[..]
Ik ken het gevoel...![]()
Ook ik heb wel 2 mensen waar ik mee omga, één ken ik al m'n hele leven en de ander een paar jaar. Maar om nou te spreken van een vriendenclub, nee... Ik heb verder ook helemaal geen tijd om een sport/activiteit te zoeken naast het werken.

Dat is dus precies wat het is. Zo moeilijk is het niet. Je neemt geen initiatief. Mensen nemen geen initiatief naar jou toe omdat ze al andere vrienden hebben waar ze hun tijd aan besteden. Als je nieuwe vrienden wil zal je doodgewoon initiatief moeten nemen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 01:01 schreef morgane het volgende:
Ik heb zelf ook weinig vrienden. Ik heb eigenlijk maar 2 echt goede vrienden, de één ken ik al mijn hele leven en de ander een jaar of 2 nu, ontmoet via internet. Verder ga ik op school wel vaak met dezelfde groep meiden om, maar verder dan een keer naar Walibi ben ik nooit gekomen.
Ik weet echt niet wat 't is, het is heus niet dat ik zelf de boot afhou ofzo. Ik neem wel weinig initiatief, ik spreek niet snel met iemand af ofzo.
Ik zit er soms eigenlijk best wel mee, vooral als ik mensen over hun vrienden hoor praten enzo.

Dat doe ik al vriend appelmoes, ik woon 10 min fietsen van school. Laat nou net 99,98% van mijn opleiding bestaande uit 105 man buiten Eindhoven vandaan komen. Er wonen er idd een stuk of 20, misschien 25 op kamers hier in Eindhoven, laten die nou net hun eigen vrienden al hebben OF in het weekend (waar je meestal wat gaat doen met je vrienden) teruggaan naar hun ouders in Tietsjerstradeel.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:11 schreef Heldopsokken het volgende:
[..]
Ooit gehoord van in de stad gaan wonen waar je studeert?

zo doodgewoon is dat voor mij niet hoor, dat is echt iets wat je moet leren. Maar ik vraag me dus af waarom anderen wel initiatief nemen om met iemand anders wat leuks te gaan doen en niet met mij. Het hoeft toch niet alleen maar van mijn kant te komen?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:15 schreef Heldopsokken het volgende:
[..]
Dat is dus precies wat het is. Zo moeilijk is het niet. Je neemt geen initiatief. Mensen nemen geen initiatief naar jou toe omdat ze al andere vrienden hebben waar ze hun tijd aan besteden. Als je nieuwe vrienden wil zal je doodgewoon initiatief moeten nemen.

idd, en als je maar een paar uur per week college hebt is het heel lastig om een band op te bouwen met je studiegenoten.quote:Op woensdag 11 juli 2007 00:25 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dat doe ik al vriend appelmoes, ik woon 10 min fietsen van school. Laat nou net 99,98% van mijn opleiding bestaande uit 105 man buiten Eindhoven vandaan komen. Er wonen er idd een stuk of 20, misschien 25 op kamers hier in Eindhoven, laten die nou net hun eigen vrienden al hebben OF in het weekend (waar je meestal wat gaat doen met je vrienden) teruggaan naar hun ouders in Tietsjerstradeel.
Dit natuurlijk bij wijze van... Maar dan nog. Hoe had je je dat voorgesteld. Dat je gezellig met je onbekende studiegenoten vrienden werd en op stap ging en vanalles ? Niet iedereen gaat op kamers ?
De meeste mensen verkiezen liever thuiswonen dan 400-500 in de maand betalen, zo niet meer.

Tja, niet iedereen krijgt een gelijke hoeveelheid aandacht, als je een clubje hebt dat veel contact met elkaar heeft en jij hoort daar (nog) niet helemaal bij dan zul je zelf eerst meer initiatief moeten nemen dan andersom. Het is niet makkelijk hoor, ik heb een beetje hetzelfde probleem dat ik laks ben met contact onderhouden.quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:21 schreef morgane het volgende:
[..]
zo doodgewoon is dat voor mij niet hoor, dat is echt iets wat je moet leren. Maar ik vraag me dus af waarom anderen wel initiatief nemen om met iemand anders wat leuks te gaan doen en niet met mij. Het hoeft toch niet alleen maar van mijn kant te komen?maar wat dat betreft ben ík dus de held op sokken

Dat is dus precies wat het is sloeg op "ik weet echt niet wat het is".quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:21 schreef morgane het volgende:
[..]
zo doodgewoon is dat voor mij niet hoor, dat is echt iets wat je moet leren. Maar ik vraag me dus af waarom anderen wel initiatief nemen om met iemand anders wat leuks te gaan doen en niet met mij. Het hoeft toch niet alleen maar van mijn kant te komen?maar wat dat betreft ben ík dus de held op sokken

Er is zoiets als een studievereniging. Er bestaat zoiets als huisgenoten. Je had naar de introweek moeten gaan.quote:Op woensdag 11 juli 2007 00:25 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dat doe ik al vriend appelmoes, ik woon 10 min fietsen van school. Laat nou net 99,98% van mijn opleiding bestaande uit 105 man buiten Eindhoven vandaan komen. Er wonen er idd een stuk of 20, misschien 25 op kamers hier in Eindhoven, laten die nou net hun eigen vrienden al hebben OF in het weekend (waar je meestal wat gaat doen met je vrienden) teruggaan naar hun ouders in Tietsjerstradeel.
Dit natuurlijk bij wijze van... Maar dan nog. Hoe had je je dat voorgesteld. Dat je gezellig met je onbekende studiegenoten vrienden werd en op stap ging en vanalles ? Niet iedereen gaat op kamers ?
De meeste mensen verkiezen liever thuiswonen dan 400-500 in de maand betalen, zo niet meer.

No offence, maar zit je op het vmbo?quote:Op woensdag 11 juli 2007 20:23 schreef Juicyhil het volgende:
Maar tegenwoordig is het ook zo (merk ik, verbeter me als het niet zo is) dat je 'er bij moet horen'. Bv. als je rookt praten mensen sneller tegen je als dat je veel huiswerk maakt o.i.d.. Ik ben een gadgetfreak en moet dan ook vaak het nieuwste van het nieuwste hebbenals ik weer wat nieuws heb praten m`n klasgenoten sneller tegen me, maar dan is het om die gadget.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |