quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 15:39 schreef W00fer het volgende:[..]
Correctie, A je gaat helemaal niet bij een vereniging want zoals ik al zei zijn verenigingen niet relaxed. en B je gaat sporten, hoezo, deed je dat al niet dan gewoon in het dorp/stad waar je woont ?
dat eerste is jouw mening, niet relevant. Dit kan voor iemand heel anders zijn. Dat tweede klopt, dat had je al kunnen doen, het geeft alleen aan dat je makkelijker dan je denkt nieuwe contacten in een vreemde stad opdoet
quote:
Waarom zou je al je bekenden daar opgeven om te gaan sporten in de nieuwe stad waar je nog niemand kent ? Verspilling van moeite zou ik zeggen. Ik ken genoeg studenten die 100 km verderop studeren dan waar ze wonen en sporten. Je zit immers niet voor niets al 10 jaar bij die vereniging.
mee eens, alleen TS had geen vrienden dus dit gaat in dit geval niet op.
quote:
Zo kansloos is dat standaard studentenleventje. Eenheidsworst. Je gaat daar studeren dus ook alles daar doen, hoezo, waarom ? Geef me eens een goede reden daarvoor, behalve het krijgen van wat wazige bekenden.
- De beste rede die ik je kan geven is dat TS duideljk niet aard in de situatie die hij nu zit in het krijgen van vrienden. Het is mogeljkheid die je maar 1x krijgt om dan te beslissen dat je het ergens anders eens helemaal opnieuw gaat doen. Waarom krijg je dat maar 1x? Omdat anderen dat ook rond studietijd doen, en dan nooit meer zo massaal.
- Jij noemt het eenheidsworst, ik zie alleen geen enkel argument daarvoor. en wazige bekenden voor jou, ik heb er mijn 3 beste vrienden en mijn exen en huidige vriendin ontmoet, dus dat is persoonlijk. - Persoonlijke mening laten we maar gewoon buiten beschouwing want daar schiet TS niets mee op.
quote:
C je ouders zijn verplicht tot niets. Als zij het geld niet hebben dan mag je het mooi allemaal zelf opbrengen door te lenen van de IBgroep. Van een kale kip.... Niet elke ouder is even kapitaalkrachtig dat hij zo maar even 150-200 euro in de maand van zijn salaris op kan hoesten zodat zoon/dochterlief kan gaan brassen in een andere stad ?!
- je ouders zijn wel degelijk verplicht tot iets, namelijk een ouderbijdrage. Als je ouders je dat niet geven kan je naar de rechter stappen en zo afdwingen dat je je geld krijgt van hun. Ik neem alleen aan dat je ouders zich wel houden aan de eis die ze verplicht zijn om te betalen aan hun kinderen (wat overigens gebaseerd is op inkomen, dus arme ouders betalen veel minder tot niets en daarvan krijgen studenten alles van de IB).
- Ouders zijn dat op zekers wel. Ze betalen nu ook je eten, je onderdak en je onderhoud. Dat komt sowieso al neer op een bedrag van ongeveer 150 euro per maand. Pas als je bij je ouders afrekent tijdens het avondeten heb je recht van spreken, maar zelfs dan betaald de IBgroep nog eens extra.
quote:
D
Je 2e verhaal. De meeste vriendschappen ontstaan in je studententijd
![]()
Moet je ook niet vragen wat die vriendschappen voorstellen
![]()
Later is dat echt te kansloos voor woorden, zo'n doorsneefamilie wordt je dan met "je studiegenoot" van vroeger. Een verhaal van mijn vader had dat kunnen zijn.
Vrienden die je kent van heel veel vroeger, dus kleutertijd, dat zijn echte vrienden. Door dik en dun, alles meegemaakt. De vrienden van je studententijd zijn hooguit zuipvrienden of huisgenoten.
We leven anno 2007 niet in 1978 !
teveel persoonlijke mening, daar ga ik echt niet inhoudelijk op in. Ik geef alleen maar aan: studiegenoten zijn mensen met een dezelfde interesse, en ra oh ra, wat hebben vrienden meestal? Ik laat het antwoord maar in het midden....
[ Bericht 1% gewijzigd door Grumpey op 17-07-2007 18:39:28 ]