Goede vragen, maar het is geen antwoord op de vraag. Kun jij een goede reden vinden om mij te dwingen het kleedgedrag van deze mevrouw te financieren?quote:Op maandag 2 juli 2007 12:46 schreef moussie het volgende:
[..]
waarom moet iemand anders beslissen hoeveel straf de dief van mijn fiets krijgt, waarom moet iemand anders beslissen hoeveel subsidie de starter krijgt bij van alles en nog wat .. waarom hebben we überhaupt een overheid ?
Iemand met lang haar kan lootjes verkopen.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:46 schreef moussie het volgende:
toz van mensen met bvb lang haar ed word er ook meer coulantie verleend .. iemand na 3 afwijzingen zo'n exorbitant zware boete opleggen is moslim pesten ..
Fout. Ze denkt dat ze het niet mag en wenst zich te onderwerpen aan de kledingsvoorschriften. Dat is mij allemaal best hoor, als zij er gelukkig aan is, maar laat mij daar niet de financiële gevolgen van dragen alsjeblieft. Ik vraag het ook niet van haar.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:46 schreef moussie het volgende:
hoh, dit is geen "ik wil het niet" maar een "ik mag het niet"
Uhm. Als ik nu vertel dat mijn religieuze achtergrond mij voorschrijft dat ik met een clownsneus rond moet lopen, dan krijg ik centjes van moussie zonder er voor te moeten werken? Hoe kun jij controleren dat het mijn religie is?quote:Op maandag 2 juli 2007 12:46 schreef moussie het volgende:
.. en dan blijft het absurd dat het ene gemoedsbezwaar op religieuze gronden wel gevalideerd word en het andere niet ..
Nee. Ik wil niets verplichten. Ik hoop alleen dat jij mij ook niet wil verplichten mee te betalen aan de haute couturevoorkeuren van deze mevrouw, dat is het enige.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:46 schreef moussie het volgende:
of wil je artsen verplichten om abortus/euthanasie te plegen, de Jehova moet het bloed wel aanpakken als het om het redden van een leven aankomt etc etc ?
Ik denk niet dat je daarmee aan het werk komt.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:09 schreef moussie het volgende:
of is er soms ook bezwaar tegen dit soort bivakmuts ?
[afbeelding]
nee, net zomin als dat ik kan bedenken waarom ik mee zou moeten betalen aan de nieuwe inrichting van het stadshuis, de gouden handdrukken voor ambtenaren, aan het wachtgeld van Connie en ga zo maar door . het zijn gewoon afspraken die we met z'n allen hebben gemaakt, en deze afspraken veranderen voor die ene vreemde eend in de bijt is mi wat overdreven, vooral als het gaat om maar 3 afwijzingen ..quote:Op maandag 2 juli 2007 14:44 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Goede vragen, maar het is geen antwoord op de vraag. Kun jij een goede reden vinden om mij te dwingen het kleedgedrag van deze mevrouw te financieren?
een moslim dus niet, net zoals sommige christenen ..quote:Iemand met lang haar kan lootjes verkopen.
doe je toch ook niet .. als zij een paar sollicitaties verder is word haar wel gevraagd om de boerka uit te doen als het nog steeds niet gelukt is werk te vindenquote:Fout. Ze denkt dat ze het niet mag en wenst zich te onderwerpen aan de kledingsvoorschriften. Dat is mij allemaal best hoor, als zij er gelukkig aan is, maar laat mij daar niet de financiële gevolgen van dragen alsjeblieft. Ik vraag het ook niet van haar.
we hebben het hier over een manier van kleden die al geruime tijd bestaat en naast cultureel gedeeltelijk religieus is .. dat gelijk stellen met een door jezelf bedachte religie is een drogredenquote:Uhm. Als ik nu vertel dat mijn religieuze achtergrond mij voorschrijft dat ik met een clownsneus rond moet lopen, dan krijg ik centjes van moussie zonder er voor te moeten werken? Hoe kun jij controleren dat het mijn religie is?
tot zij evenveel sollicitaties achter de rug heeft als de langharige, de gepiercde of anderzins versierde voor die gekort word wel ja .. iemand met een boerka eerder aanpakken dan de rest is moslim pestenquote:Nee. Ik wil niets verplichten. Ik hoop alleen dat jij mij ook niet wil verplichten mee te betalen aan de haute couturevoorkeuren van deze mevrouw, dat is het enige.
Dat is niet een "afspraak die we met z'n allen hebben gemaakt". Dat is een afspraak die mij eenzijdig opgelegd wordt. Maar je kunt geen reden bedenken om het mij af te dwingen, waarom doe je het dan toch?quote:Op maandag 2 juli 2007 16:20 schreef moussie het volgende:
[..]
nee, net zomin als dat ik kan bedenken waarom ik mee zou moeten betalen aan de nieuwe inrichting van het stadshuis, de gouden handdrukken voor ambtenaren, aan het wachtgeld van Connie en ga zo maar door . het zijn gewoon afspraken die we met z'n allen hebben gemaakt, en deze afspraken veranderen voor die ene vreemde eend in de bijt is mi wat overdreven, vooral als het gaat om maar 3 afwijzingen ..
Dat is mij best hoor, dat jij dat liever hebt. Maar blijkbaar is er geen vraag naar haar - waarom mij dan dwingen haar te onderhouden?quote:Op maandag 2 juli 2007 16:20 schreef moussie het volgende:
een moslim dus niet, net zoals sommige christenen ..
maar als je me nu dus vraagt wie ik liever heb om mijn burgers te flippen, geef mij dan maar de boerka, dan weet ik zeker dat er geen haren opzitten en er ook niet per ongeluk over heen geniest is !
Dus om een religie te zijn moet het geruime tijd bestaan. Wat doen we nu met raëlianen die graag in een wit gewaad willen werken? Hun ook maar subsidiëren omdat ze met zo'n debiel kapsel geen werk kunnen vinden? Hoe zit het met de pastafari's die de hele dag in een piratenpak rondlopen? Ik ben benieuwd hoe jij het onderscheid wil maken...quote:Op maandag 2 juli 2007 16:20 schreef moussie het volgende:
we hebben het hier over een manier van kleden die al geruime tijd bestaat en naast cultureel gedeeltelijk religieus is .. dat gelijk stellen met een door jezelf bedachte religie is een drogreden
Ik heb er ook geen zin in om iemand die zijn gezicht volgepierced heeft te onderhouden - waarom zou ik? Zijn keuzes, zijn verantwoordelijkheid. Zadel mij er niet mee op.quote:Op maandag 2 juli 2007 16:20 schreef moussie het volgende:
tot zij evenveel sollicitaties achter de rug heeft als de langharige, de gepiercde of anderzins versierde voor die gekort word wel ja .. iemand met een boerka eerder aanpakken dan de rest is moslim pesten
Omdat, oh gij extreem simpele, de bivakmuts het enige kledingstuk is dat geheel het gezicht bedekt zoals de burqa ook doet.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:09 schreef moussie het volgende:
[..]
waarom eigenlijk altijd de vergelijking met een bivakmuts, en dan met name de 3-gats-bivakmuts, een kledingstuk waarmee per definitie een crimineel zijn identiteit probeert te verbergen .. waarom een boerkadraagster door deze associatie criminaliseren ?
dat is anders het origineel hoor, de balaclava, dat ding met die 3 gaten is later pas bedacht ..quote:Op maandag 2 juli 2007 17:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Omdat, oh gij extreem simpele, de bivakmuts het enige kledingstuk is dat geheel het gezicht bedekt zoals de burqa ook doet.
Die nep-bivakmuts hieronder is dan ook geen goede vergelijking want die laat mond, neus en ogen zien. Du'h!
Nee. Bivakmutsen zijn om je te beschermen tegen de kou bij bijvoorbeeld motorrijden. Dat JIJ er nu een misdadiger mee associeert wil nog zeggen dat het zo is.quote:Op maandag 2 juli 2007 18:05 schreef moussie het volgende:
[..]
dat is anders het origineel hoor, de balaclava, dat ding met die 3 gaten is later pas bedacht ..
en anyway ga je voorbij aan het punt dat wij bivakmutsen al geruime tijd associëren met het jezelf onherkenbaar maken bij het plegen van een misdaad, dat is dus van een totaal andere orde dan het dragen van een boerka om daarmee te laten zien hoe onderworpen je bent aan je god
Verkeerd geraden, moslims zullen zich mengen met Nederlanders, waardoor de islam afzwakt, tenminste dat denk ik.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Laat me raden: jij bent van mening dat we te maken gaan krijgen met een tsunami van moslims? Als je gelijk hebt, dan zou ik maar contact zoeken met boerkadraagsters.
Een vriend van mij had kledingwinkels in Iran. Winkels voor vrouwenkleding. Hij mocht zelf niet in de winkel staan, dus daar zocht hij vrouwen voor. In Iran dragen ze geen boerka, maar het was toch al een probleem als hij in de winkel kwam.
Als de gevreesde islamiseringsgolf (waar ik niet in geloof en trouwens ook het probleem niet van zie!) doorzet. heb je als werkgever alleen maar baat bij boerkadraagsters. Omdat je klanten dat zullen gaan willen.
X-Ray, ik ken echt genoeg stinkende punks met mos op hun voortanden, die toch echt jaaaaaaaaaarenlang trouw hun uitkering gestort krijgen.quote:Op maandag 2 juli 2007 18:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Onzin Sigme. Als ik met alleen peniskoker of darth vader masker aankom kan ik fluiten naar m'n uitkering. En terecht.
Alleen worden NLe gezachtsdragers paniekerig wanneer het om religie (en dan vooral de islam) gaat. Dan is het namelijk opeens wel relevant of het gaat om eigen plezier danwel gods plezier. Want ik krijg het er niet door hoor dat ik geen werk mag aannemen waar bv met met metaal en vet gewerkt wordt want 'dat mag niet van mijn geloofsovertuiging'.
En laat me raden: jij beslist voor anderen wat een "functioneel doel" is.quote:Op maandag 2 juli 2007 18:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Verder HEEFT de bivakmuts tenminste nog een functioneel doel, in tegenstelling tot de burqa die door geestelijk gestoorden verzonnen is.
Gooien we die er ook uitquote:Op maandag 2 juli 2007 19:19 schreef sigme het volgende:
[..]
X-Ray, ik ken echt genoeg stinkende punks met mos op hun voortanden, die toch echt jaaaaaaaaaarenlang trouw hun uitkering gestort krijgen.
Wat nu als bedrijven zeggen dat ze liever geen Wilders-stemmers aannemen, want dat is niet representatief genoeg ...quote:
Prima. Een bedrijf moet zelf kunnen weten wie hij aanneemt.quote:Op maandag 2 juli 2007 19:51 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Wat nu als bedrijven zeggen dat ze liever geen Wilders-stemmers aannemen, want dat is niet representatief genoeg ...
Damn, dat is al de 2e keer, het gaat hier over uiterlijke representativiteit, niet over gedachtengoed. Niemand in je klantenkring kan ruiken dat hij/zij met een wilders stemmer te maken heeftquote:Op maandag 2 juli 2007 19:51 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Wat nu als bedrijven zeggen dat ze liever geen Wilders-stemmers aannemen, want dat is niet representatief genoeg ...
Waarom? Die werknemer praat toch met klanten. Ook over koetjes en kalfjes.quote:Op maandag 2 juli 2007 21:03 schreef Nnelis het volgende:
[..]
Damn, dat is al de 2e keer, het gaat hier over uiterlijke representativiteit, niet over gedachtengoed. Niemand in je klantenkring kan ruiken dat hij/zij met een wilders stemmer te maken heeft![]()
Als je 2 verkoopsters neerzet, allebei moslim, en de ene draagt een boerka en de andere niet, wie zal dan de meeste klanten in de rij krijgen?quote:Op maandag 2 juli 2007 21:15 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Waarom? Die werknemer praat toch met klanten. Ook over koetjes en kalfjes.
Die zonder, gok ik.quote:Op maandag 2 juli 2007 21:18 schreef Nnelis het volgende:
[..]
Als je 2 verkoopsters neerzet, allebei moslim, en de ene draagt een boerka en de andere niet, wie zal dan de meeste klanten in de rij krijgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |