Slecht voorbeeld, want gemoedsbezwaren: ok. Maar dat die ambtenaar dan in dienst blijft vind ik nog altijd van de gekke. Je doet het werk OF volledig, OF niet.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:34 schreef moussie het volgende:
ook een moslima heeft het recht om gemoedsbezwaren te hebben tegen een bepaald soort werk, net zoals de ambtenaar die mag weigeren om homo's te trouwen ..
Jahoor, maar als ze geen werk aan wil nemen moet ze ook geen uitkering aanvragen. Dan kan ze zoveel gemoedsbezwaren willen hebben als ze maar wil.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:34 schreef moussie het volgende:
ook een moslima heeft het recht om gemoedsbezwaren te hebben tegen een bepaald soort werk
Dat is natuurlijk een beetje onzin. Gemoedsbezwaren worden al heel lang erkend. Het moet alleen niet zo ver gaan dat iemand onbemiddelbaar wordt. Maar je mag best een bepaald soort werk uitsluiten. De meeste banen lenen zich ook niet voor gemoedsbezwaren.quote:Op maandag 2 juli 2007 09:23 schreef Boze_Appel het volgende:
Jahoor, maar als ze geen werk aan wil nemen moet ze ook geen uitkering aanvragen. Dan kan ze zoveel gemoedsbezwaren willen hebben als ze maar wil.
mwah, het leek mij eigenlijk het beste voorbeeld dat je maar even kan bedenken, omdat het zo overduidelijk meten met 2 maten is .. het gaat in beide gevallen om het weigeren van werk op religieuze gronden, dat word bij de een gehonoreerd en bij de ander word gestraft ..quote:Op maandag 2 juli 2007 09:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Slecht voorbeeld, want gemoedsbezwaren: ok. Maar dat die ambtenaar dan in dienst blijft vind ik nog altijd van de gekke. Je doet het werk OF volledig, OF niet.
en waar haal jij vandaan dat zij geen werk wil aannemen .. je grote duim ?quote:Op maandag 2 juli 2007 09:23 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Jahoor, maar als ze geen werk aan wil nemen moet ze ook geen uitkering aanvragen. Dan kan ze zoveel gemoedsbezwaren willen hebben als ze maar wil.
Ze zouden natuurlijk beide niet gehonoreerd moeten worden.quote:Op maandag 2 juli 2007 10:28 schreef moussie het volgende:
het gaat in beide gevallen om het weigeren van werk op religieuze gronden, dat word bij de een gehonoreerd en de ander word gestraft ..
maar dan begeef je je dus op heel glad ijs .. want waar is de grens van welk gemoedsbezwaar wel of niet honoreren ?quote:Op maandag 2 juli 2007 10:31 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ze zouden natuurlijk beide niet gehonoreerd moeten worden.
Dit is uiteraard geen argument.quote:Op maandag 2 juli 2007 09:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een beetje onzin. Gemoedsbezwaren worden al heel lang erkend.
Ze mag van mij best soort werk uitsluiten, en als jij haar dan nog financieel wil onderhouden is dat je goed recht, maar dwing mij niet de nadelen op de arbeidsmarkt van haar boerka te financieren.quote:Op maandag 2 juli 2007 09:32 schreef DS4 het volgende:
Maar je mag best een bepaald soort werk uitsluiten. De meeste banen lenen zich ook niet voor gemoedsbezwaren.
in het geval van die mevrouw ging het om een absurd hoge korting gebaseerd op de combinatie kleding en haar weigering .. voor het dragen van verkeerde kleding of whatever kan je idd een korting krijgen, oplopend van 5 naar 20% maximaal, alleen voor het weigeren van "reëel" werk mag 100% gekort wordenquote:Op maandag 2 juli 2007 10:34 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dit is uiteraard geen argument.
[..]
Ze mag van mij best soort werk uitsluiten, en als jij haar dan nog financieel wil onderhouden is dat je goed recht, maar dwing mij niet de nadelen op de arbeidsmarkt van haar boerka te financieren.
Waarom moet iemand anders beslissen over hoeveel procent uitkering ik die vrouw moet geven? Als jij zo'n systeem wil hanteren vind ik dat prima, maar ik heb geen zin om de ethische bezwaren van die mevrouw te financieren...in ieder geval, niet op basis van wat ik hier lees.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:39 schreef moussie het volgende:
[..]
in het geval van die mevrouw ging het om een absurd hoge korting gebaseerd op de combinatie kleding en haar weigering .. voor het dragen van verkeerde kleding of whatever kan je idd een korting krijgen, oplopend van 5 naar 20% maximaal, alleen voor het weigeren van "reëel" werk mag 100% gekort worden
maar voor haar is lootjes verkopen dus geen "reëel" werk, dat mag zij weigeren, en om haar dan na maar 3 afwijzingen plus dit zo'n zware korting op te leggen is gewoon ongehoord
Ik denk het ook niet, maar dit is natuurlijk een principekwestie. Het "Ik wil het niet, geef mij geld" denken mag wel eens ophouden.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:39 schreef moussie het volgende:
voor de rest zal ik dan maar een eerder gestelde vraag herhalen .. over hoeveel boerka-dragende dames met sollicitatie-plicht gaat het eigenlijk .. ?
Gezien het feit dat je er nooit wat van hoort/leest, in tegenstelling tot hoofddoekjes, handen schudden, djellabah's ed, terwijl zij toch tegen dezelfde problemen aan zouden moeten lopen, zou je haast denken dat het bijna niet voorkomt
Ja. Meerdere zelfs.quote:Op zondag 1 juli 2007 11:23 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
[..]
Maar is dat niet puur theoretisch?
Ken jij mensen die het liefst in de bijstand blijven?
Als die moslima erop staat om die boerka te mogen dragen, dan moet die soos haar maar een baantje aanbieden als schroefjessorteerder. Weigeren? Dan 100 % korten.quote:Op maandag 2 juli 2007 00:34 schreef moussie het volgende:
[..]
maar dat gebeurd dus niet na 2 afwijzingen en 1 keer geen reactie .. noch het verzoek om je anders te kleden noch een korting, en al helemaal niet zo hoog en voor zo'n lange periode ..
en ja, ook een moslima heeft het recht om gemoedsbezwaren te hebben tegen een bepaald soort werk, net zoals de ambtenaar die mag weigeren om homo's te trouwen .. dus op die grond korten is onterecht ..
en zoals ze daar deden, er dan maar een soort combi-korting van maken, dat kan dus al helemaal niet
waarom moet iemand anders beslissen hoeveel straf de dief van mijn fiets krijgt, waarom moet iemand anders beslissen hoeveel subsidie de starter krijgt bij van alles en nog wat .. waarom hebben we überhaupt een overheid ?quote:Op maandag 2 juli 2007 12:01 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Waarom moet iemand anders beslissen over hoeveel procent uitkering ik die vrouw moet geven? Als jij zo'n systeem wil hanteren vind ik dat prima, maar ik heb geen zin om de ethische bezwaren van die mevrouw te financieren...in ieder geval, niet op basis van wat ik hier lees.
hoh, dit is geen "ik wil het niet" maar een "ik mag het niet" .. en dan blijft het absurd dat het ene gemoedsbezwaar op religieuze gronden wel gevalideerd word en het andere niet ..quote:Ik denk het ook niet, maar dit is natuurlijk een principekwestie. Het "Ik wil het niet, geef mij geld" denken mag wel eens ophouden.
als er meer boerka-dragende dames bij het CWI verschijnen zou zo'n werkgever best aan kunnen geven dat hij geen bezwaar heeft tegen boerka's, tattoo's, piercing's whatever .. uiterlijk niet belangrijk tegenover representatief voorkomen vereist .. want volgens mij zijn die er wel, zowel de werkgevers alsook de baantjes .. alleen is het nu dus zoeken naar een speld in een hooibergquote:Op maandag 2 juli 2007 12:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Als die moslima erop staat om die boerka te mogen dragen, dan moet die soos haar maar een baantje aanbieden als schroefjessorteerder. Weigeren? Dan 100 % korten.
Uhuh, schroefjes sorteren en poetsdoeken vouwen. Prima baantje toch?quote:Op maandag 2 juli 2007 12:55 schreef moussie het volgende:
[..]
als er meer boerka-dragende dames bij het CWI verschijnen zou zo'n werkgever best aan kunnen geven dat hij geen bezwaar heeft tegen boerka's, tattoo's, piercing's whatever .. uiterlijk niet belangrijk tegenover representatief voorkomen vereist .. want volgens mij zijn die er wel,
dat word je ook dus waar maak je je druk om ?quote:Op maandag 2 juli 2007 13:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Uhuh, schroefjes sorteren en poetsdoeken vouwen. Prima baantje toch?
Wil je iets beters, dan moet je je maar aanpassen aan de nu geldende eisen.
Als je een baantje weigert dat wel past bij je voorkomen en religie, dan mag je wmb 100 % gekort worden.
idd:quote:Op maandag 2 juli 2007 13:09 schreef Gia het volgende:
Als je een baantje weigert dat wel past bij je voorkomen en religie, dan mag je wmb 100 % gekort worden.
Er is nogal een enorm verschil tussen lang haar en compleet lichaambedekend kledingstuk. Als ik ga solliciteren met een bivakmuts op en weiger die af te doen vind ik het niet zo gek dat ik nergens een baan zou krijgen.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:46 schreef moussie het volgende:
toz van mensen met bvb lang haar ed word er ook meer coulantie verleend .. iemand na 3 afwijzingen zo'n exorbitant zware boete opleggen is moslim pesten ..
het principe is hetzelfde ..quote:Op maandag 2 juli 2007 13:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Er is nogal een enorm verschil tussen lang haar en compleet lichaambedekend kledingstuk. Als ik ga solliciteren met een bivakmuts op en weiger die af te doen vind ik het niet zo gek dat ik nergens een baan zou krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |