Ach, ik vind dat je best mag eisen dat iemand voor sowieso elke baan gewoon zichtbaar is.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 17:33 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Klopt. Waar trek je anders de grens?
Dat is idd een beetje de vraag. Maar wat ik me dus afvraag, zijn er geen werkplekken waar boerka's geen probleem zijn? Volgens mij zijn er genoeg bedrijven waar erg veel moslims werken.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 17:33 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Klopt. Waar trek je anders de grens?
Dus als er ooit een tijd komt dat mensen geen christenen aan willen nemen ... dan kun je gekort worden als je een kerk bezoekt?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 17:56 schreef mr.vulcano het volgende:
Zolang jezelf bewust je eigen kansen ontneemt op de arbeidsmarkt, moet je inderdaad gekort worden.
Een geloof heeft niets met uiterlijke representativiteit te maken.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 19:08 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Dus als er ooit een tijd komt dat mensen geen christenen aan willen nemen ... dan kun je gekort worden als je een kerk bezoekt?
Waarom niet?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 19:09 schreef Nnelis het volgende:
[..]
Een geloof heeft niets met uiterlijke representativiteit te maken.
Als je dat wilt weten moet je naar, ik noem maar wat, Jemen gaan.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 19:08 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Dus als er ooit een tijd komt dat mensen geen christenen aan willen nemen ... dan kun je gekort worden als je een kerk bezoekt?
quote:Op zaterdag 30 juni 2007 20:41 schreef Dodecahedron het volgende:
Wonen we hier in Jemen? Nee.
Het zou juist raar zijn dat als je een hekel hebt aan burqa's, dat je dan Nederland naar Jemens voorbeeld wilt intrichten.
Dus marginaliseren van andersgelovigen is een slecht ding, daarom dienen wij andersgelovigen te marginaliserenquote:Op zaterdag 30 juni 2007 21:07 schreef Kolenboer het volgende:
[..]
Let nou toch es op! In Jemen kun je mooi zien wat er gebeurt als je gaat discrimineren op een manier waar moslims blij van worden. Dan blijft er geen niet-moslim meer over.
Daarom vind ik Jemen juist geen goed voorbeeld uiteraard, omdat ik liever de islam gemarginaliseerd zou zien, een toestand die past bij de achterlijkheid van die religie.
quote:Op zaterdag 30 juni 2007 21:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Dus marginaliseren van andersgelovigen is een slecht ding, daarom dienen wij andersgelovigen te marginaliseren.
Ja nou ja, zonder je verder voor het hoofd te willen stoten, ik dacht toch niet dat bivakmutsdragende spiegelbrilidioten hun uitkering verloren omdat ze een bivakmuts dragen, of een spiegelbril, of beide. Of willekeurig welke andere uiterlijke uitdossing. Kortom: gelijk daaraan behandelen lijkt me gepast inderdaad - hetgeen in dit land neerkomt op een recht op bijstand.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 21:15 schreef Kolenboer het volgende:
[..]
Sommigen hier denken kennelijk dat het uitschakelen van je hersenen nodig is om een goed post te kunnen doen. Je zit hier niet op de plee! Het is heel simpel: als we gewoon ons eigen ding doen marginaliseert de islam zichzelf. je ziet 't met die boerkadragerij: daar kom je niet ver mee, tenzij wij speciale uitzonderingen maken om die saboteurs te ontzien. Behandelen we ze net als bivakmutsdragende spiegelbrillioten dan houdt het vanzelf een keer op.
Dat kun je wel vergeten. Als je zo uitgedost op een sollicitatiegesprek verschijnt en laat doorschemeren dat je niet van plan bent in je dagelijks werk van die gewoonte af te wijken, om welke reden dan ook, dan kom je voor 99% van de banen niet in aanmerking.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 21:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja nou ja, zonder je verder voor het hoofd te willen stoten, ik dacht toch niet dat bivakmutsdragende spiegelbrilidioten hun uitkering verloren omdat ze een bivakmuts dragen, of een spiegelbril, of beide. Of willekeurig welke andere uiterlijke uitdossing. Kortom: gelijk daaraan behandelen lijkt me gepast inderdaad - hetgeen in dit land neerkomt op een recht op bijstand.
Het levert geen recht op wérk, maar het ontneemt je niet het recht op bijstand. Als je jezelf onaantrekkelijk maakt (voor een baas) door een hanekam, een (stuk of wat) piercing(s), een tattoo op je snuit of een spiegelbril op je gok - dan nemen je kansen op werk aanzienlijk af, maar het beinvloedt je recht op een bijstandsuitkering niet. Dús ook een burka niet - lijkt me.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 21:31 schreef Kolenboer het volgende:
[..]
Dat kun je wel vergeten. Als je zo uitgedost op een sollicitatiegesprek verschijnt en laat doorschemeren dat je niet van plan bent in je dagelijks werk van die gewoonte af te wijken, om welke reden dan ook, dan kom je voor 99% van de banen niet in aanmerking.
Dat denk ik wel. Als een sociale dienst erachter komt dat de persoon in kwestie op die manier naar sollicitatiegesprekken gaat, door na te vragen bij werkgevers bijvoorbeeld, wordt deze persoon ook gesommeerd zijn kledingswijze te wijzigen op straffe van korting op uitkering. En terecht.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 21:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Het levert geen recht op wérk, maar het ontneemt je niet het recht op bijstand. Als je jezelf onaantrekkelijk maakt (voor een baas) door een hanekam, een (stuk of wat) piercing(s), een tattoo op je snuit of een spiegelbril op je gok - dan nemen je kansen op werk aanzienlijk af, maar het beinvloedt je recht op een bijstandsuitkering niet.
Maar is dat niet puur theoretisch?quote:Op zondag 1 juli 2007 10:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat denk ik wel. Als een sociale dienst erachter komt dat de persoon in kwestie op die manier naar sollicitatiegesprekken gaat, door na te vragen bij werkgevers bijvoorbeeld, wordt deze persoon ook gesommeerd zijn kledingswijze te wijzigen op straffe van korting op uitkering. En terecht.
Op een gegeven moment ben je dan wel verwijtbaar werkloos imo, en dan kan er gekort worden.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 21:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Het levert geen recht op wérk, maar het ontneemt je niet het recht op bijstand. Als je jezelf onaantrekkelijk maakt (voor een baas) door een hanekam, een (stuk of wat) piercing(s), een tattoo op je snuit of een spiegelbril op je gok - dan nemen je kansen op werk aanzienlijk af, maar het beinvloedt je recht op een bijstandsuitkering niet. Dús ook een burka niet - lijkt me.
Ben je nu echt zo dom? Ik heb het niet over de vrije tijds besteding, maar over WERK bij een WERKGEVER!quote:Op zaterdag 30 juni 2007 19:08 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Vandaag is het kleding, morgen is het vrijetijdsbesteding "omdat de werkgever het wil".quote:Op zondag 1 juli 2007 12:26 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Ben je nu echt zo dom? Ik heb het niet over de vrije tijds besteding, maar over WERK bij een WERKGEVER!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |