abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 juni 2007 @ 17:47:20 #161
3542 Gia
User under construction
pi_51005551
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 17:33 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Klopt. Waar trek je anders de grens?
Ach, ik vind dat je best mag eisen dat iemand voor sowieso elke baan gewoon zichtbaar is.
En voor sommige banen er representatief uitziet.

Je moet niet verwachten dat je aangenomen wordt als receptioniste met 3 of 4 piercings in je gezicht.
Je moet niet verwachten dat je ook maar ergens wordt aangenomen als je je helemaal bedekt, gezicht en al.
Of je moet tevreden zijn met een baantje als schroefjessorteerder of poetsdoeken vouwen.

Zo niet, dan is het aanpassen of gekort worden. Lijkt me geheel terecht.
pi_51005676
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 17:33 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Klopt. Waar trek je anders de grens?
Dat is idd een beetje de vraag. Maar wat ik me dus afvraag, zijn er geen werkplekken waar boerka's geen probleem zijn? Volgens mij zijn er genoeg bedrijven waar erg veel moslims werken.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 30 juni 2007 @ 17:56:13 #163
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_51005796
Zolang jezelf bewust je eigen kansen ontneemt op de arbeidsmarkt, moet je inderdaad gekort worden.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_51007780
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 17:56 schreef mr.vulcano het volgende:
Zolang jezelf bewust je eigen kansen ontneemt op de arbeidsmarkt, moet je inderdaad gekort worden.
Dus als er ooit een tijd komt dat mensen geen christenen aan willen nemen ... dan kun je gekort worden als je een kerk bezoekt?
pi_51007828
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 19:08 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Dus als er ooit een tijd komt dat mensen geen christenen aan willen nemen ... dan kun je gekort worden als je een kerk bezoekt?
Een geloof heeft niets met uiterlijke representativiteit te maken.
pi_51007976
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 19:09 schreef Nnelis het volgende:

[..]

Een geloof heeft niets met uiterlijke representativiteit te maken.
Waarom niet?

Onder een burqa kruipen.
Een kerk bezoeken.

Beide is het iets wat je kan doen, en wat een ander kan zien en er z'n mening over heeft. Beide zijn het dingen die niet aangeboren zijn, maar aangeleerd.
pi_51008137
Als er bijvoorbeeld een christen achter de kassa zit kan jij niet ruiken of ze elke week naar de kerk gaat, tenzij je er naar vraagt. Als er iemand met een burqa achter de kassa zit kun je er moeilijk omheen.

En ja, persoonlijk zou ik het asociaal vinden als er iemand met een burqa achter de kassa zit, je hebt je maar aan te passen aan de Nederlandse samenleving. En of een moslim 30 per dag een Moskee bezoekt zal me verder aan mn kringspier corroderen.
pi_51010787
quote:

[..]

Als je dat wilt weten moet je naar, ik noem maar wat, Jemen gaan.
De bovengrondse landbouw heeft de toekomst!
pi_51010975
[quote]Op zaterdag 30 juni 2007 20:34 schreef Kolenboer het volgende:

[..]

Als je dat wilt weten moet je naar, ik noem maar wat, Jemen gaan.
[/quote
Wonen we hier in Jemen? Nee.

Het zou juist raar zijn dat als je een hekel hebt aan burqa's, dat je dan Nederland naar Jemens voorbeeld wilt intrichten.
pi_51011623
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 20:41 schreef Dodecahedron het volgende:
Wonen we hier in Jemen? Nee.

Het zou juist raar zijn dat als je een hekel hebt aan burqa's, dat je dan Nederland naar Jemens voorbeeld wilt intrichten.
Let nou toch es op! In Jemen kun je mooi zien wat er gebeurt als je gaat discrimineren op een manier waar moslims blij van worden. Dan blijft er geen niet-moslim meer over.
Daarom vind ik Jemen juist geen goed voorbeeld uiteraard, omdat ik liever de islam gemarginaliseerd zou zien, een toestand die past bij de achterlijkheid van die religie.
pi_51011705
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 21:07 schreef Kolenboer het volgende:

[..]

Let nou toch es op! In Jemen kun je mooi zien wat er gebeurt als je gaat discrimineren op een manier waar moslims blij van worden. Dan blijft er geen niet-moslim meer over.
Daarom vind ik Jemen juist geen goed voorbeeld uiteraard, omdat ik liever de islam gemarginaliseerd zou zien, een toestand die past bij de achterlijkheid van die religie.
Dus marginaliseren van andersgelovigen is een slecht ding, daarom dienen wij andersgelovigen te marginaliseren .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_51011823
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 21:10 schreef sigme het volgende:

[..]

Dus marginaliseren van andersgelovigen is een slecht ding, daarom dienen wij andersgelovigen te marginaliseren .
Sommigen hier denken kennelijk dat het uitschakelen van je hersenen nodig is om een goed post te kunnen doen. Je zit hier niet op de plee! Het is heel simpel: als we gewoon ons eigen ding doen marginaliseert de islam zichzelf. je ziet 't met die boerkadragerij: daar kom je niet ver mee, tenzij wij speciale uitzonderingen maken om die saboteurs te ontzien. Behandelen we ze net als bivakmutsdragende spiegelbrillioten dan houdt het vanzelf een keer op.
pi_51012096
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 21:15 schreef Kolenboer het volgende:

[..]

Sommigen hier denken kennelijk dat het uitschakelen van je hersenen nodig is om een goed post te kunnen doen. Je zit hier niet op de plee! Het is heel simpel: als we gewoon ons eigen ding doen marginaliseert de islam zichzelf. je ziet 't met die boerkadragerij: daar kom je niet ver mee, tenzij wij speciale uitzonderingen maken om die saboteurs te ontzien. Behandelen we ze net als bivakmutsdragende spiegelbrillioten dan houdt het vanzelf een keer op.
Ja nou ja, zonder je verder voor het hoofd te willen stoten, ik dacht toch niet dat bivakmutsdragende spiegelbrilidioten hun uitkering verloren omdat ze een bivakmuts dragen, of een spiegelbril, of beide. Of willekeurig welke andere uiterlijke uitdossing. Kortom: gelijk daaraan behandelen lijkt me gepast inderdaad - hetgeen in dit land neerkomt op een recht op bijstand.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_51012249
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 21:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja nou ja, zonder je verder voor het hoofd te willen stoten, ik dacht toch niet dat bivakmutsdragende spiegelbrilidioten hun uitkering verloren omdat ze een bivakmuts dragen, of een spiegelbril, of beide. Of willekeurig welke andere uiterlijke uitdossing. Kortom: gelijk daaraan behandelen lijkt me gepast inderdaad - hetgeen in dit land neerkomt op een recht op bijstand.
Dat kun je wel vergeten. Als je zo uitgedost op een sollicitatiegesprek verschijnt en laat doorschemeren dat je niet van plan bent in je dagelijks werk van die gewoonte af te wijken, om welke reden dan ook, dan kom je voor 99% van de banen niet in aanmerking.
pi_51012422
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 21:31 schreef Kolenboer het volgende:

[..]

Dat kun je wel vergeten. Als je zo uitgedost op een sollicitatiegesprek verschijnt en laat doorschemeren dat je niet van plan bent in je dagelijks werk van die gewoonte af te wijken, om welke reden dan ook, dan kom je voor 99% van de banen niet in aanmerking.
Het levert geen recht op wérk, maar het ontneemt je niet het recht op bijstand. Als je jezelf onaantrekkelijk maakt (voor een baas) door een hanekam, een (stuk of wat) piercing(s), een tattoo op je snuit of een spiegelbril op je gok - dan nemen je kansen op werk aanzienlijk af, maar het beinvloedt je recht op een bijstandsuitkering niet. Dús ook een burka niet - lijkt me.
  zondag 1 juli 2007 @ 10:59:29 #176
3542 Gia
User under construction
pi_51022053
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 21:37 schreef sigme het volgende:

[..]

Het levert geen recht op wérk, maar het ontneemt je niet het recht op bijstand. Als je jezelf onaantrekkelijk maakt (voor een baas) door een hanekam, een (stuk of wat) piercing(s), een tattoo op je snuit of een spiegelbril op je gok - dan nemen je kansen op werk aanzienlijk af, maar het beinvloedt je recht op een bijstandsuitkering niet.
Dat denk ik wel. Als een sociale dienst erachter komt dat de persoon in kwestie op die manier naar sollicitatiegesprekken gaat, door na te vragen bij werkgevers bijvoorbeeld, wordt deze persoon ook gesommeerd zijn kledingswijze te wijzigen op straffe van korting op uitkering. En terecht.
pi_51022491
quote:
Op zondag 1 juli 2007 10:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat denk ik wel. Als een sociale dienst erachter komt dat de persoon in kwestie op die manier naar sollicitatiegesprekken gaat, door na te vragen bij werkgevers bijvoorbeeld, wordt deze persoon ook gesommeerd zijn kledingswijze te wijzigen op straffe van korting op uitkering. En terecht.
Maar is dat niet puur theoretisch?
Ken jij mensen die het liefst in de bijstand blijven?
De duivel draagt Prada.
pi_51023199
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 21:37 schreef sigme het volgende:

[..]

Het levert geen recht op wérk, maar het ontneemt je niet het recht op bijstand. Als je jezelf onaantrekkelijk maakt (voor een baas) door een hanekam, een (stuk of wat) piercing(s), een tattoo op je snuit of een spiegelbril op je gok - dan nemen je kansen op werk aanzienlijk af, maar het beinvloedt je recht op een bijstandsuitkering niet. Dús ook een burka niet - lijkt me.
Op een gegeven moment ben je dan wel verwijtbaar werkloos imo, en dan kan er gekort worden.
  zondag 1 juli 2007 @ 12:26:17 #179
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_51023845
quote:

[..]

Ben je nu echt zo dom? Ik heb het niet over de vrije tijds besteding, maar over WERK bij een WERKGEVER!
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_51032368
quote:
Op zondag 1 juli 2007 12:26 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Ben je nu echt zo dom? Ik heb het niet over de vrije tijds besteding, maar over WERK bij een WERKGEVER!
Vandaag is het kleding, morgen is het vrijetijdsbesteding "omdat de werkgever het wil".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')