Je zou eigenlijk geen vacature mogen weigeren, met uitzondering in de prostitutie.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 09:46 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
[..]
Ik vind dat het in redelijk extreme beroepen (gastvrouwe in een bordeel) wel opgaat. Die mag je weigeren.
Als je van het gebroken geweertje bent en je bent werkloos dan vind ik wel dat als het CWI vraagt of je bij een wapenfabrikant wilt werken omdat er een passende functie is (behorend bij opleidingsniveau) dat je dan moet solliciteren.
Dat behorend bij opleidingsniveau is wel belangrijk.
Behorend bij opleidingsniveau is wel ook een voorwaarde, vind ik.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 09:51 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Je zou eigenlijk geen vacature mogen weigeren, met uitzondering in de prostitutie.
Dat weet ik niet, er zijn ook eikels bij die dat gebruiken als excuus om maar niette hoeven werken.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 09:46 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
[..]
omdat er een passende functie is (behorend bij opleidingsniveau) dat je dan moet solliciteren.
Dat behorend bij opleidingsniveau is wel belangrijk.
Hogeropgeleiden of lageropgeleiden?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:00 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, er zijn ook eikels bij die dat gebruiken als excuus om maar niette hoeven werken.
Het hangt af van de vraag en aanbod situatie imho, immers je kunt een baantje op lager nveau ook aan houden tot dat je een job op eigen niveau tegen komt.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:00 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
[..]
Behorend bij opleidingsniveau is wel ook een voorwaarde, vind ik.
Werkgevers houden zich er zelf wel aan trouwens.
Maar dat zullen de meeste (95%) van de hogeropgeleiden ook weldoen. Bekend veschijnsel. Een hoogopgeleide is zelfs bereid om zijn echte opleidingsniveau te verzwijgen om aan een baan te komen, denk ik.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:07 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Het hangt af van de vraag en aanbod situatie imho, immers je kunt een baantje op lager nveau ook aan houden tot dat je een job op eigen niveau tegen komt.
Het wachten thuis op de juiste baan is in mijn ogen niet de juiste weg.
Daar staat weer tegenover dat je dan een lageropgeleide de kans niet geeft die baan te nemen.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:07 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Het hangt af van de vraag en aanbod situatie imho, immers je kunt een baantje op lager nveau ook aan houden tot dat je een job op eigen niveau tegen komt.
Het wachten thuis op de juiste baan is in mijn ogen niet de juiste weg.
Ook het aanbod van opleidingen is hier debet aan!quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:10 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
[..]
Maar dat zullen de meeste (95%) van de hogeropgeleiden ook weldoen. Bekend veschijnsel. Een hoogopgeleide is zelfs bereid om zijn echte opleidingsniveau te verzwijgen om aan een baan te komen, denk ik.
Het probleem ligt bij de laagopgeleiden.
Het CWI is inmiddels verworden tot een plichtnummertje om een uitkering aan te vragen.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Daar staat weer tegenover dat je dan een lageropgeleide de kans niet geeft die baan te nemen.
Maar dat is dan meer een kwestie van de het CWI dat soort banen eerst bij lageropgeleiden moet uitzetten en dan pas naar hogeropgeleiden moet gaan kijken.
idd, je ziet het bij veel oudere mensen, die schamen zich rot om bv. hulp in huis te moeten aanvragenquote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:21 schreef Napalm het volgende:
Nee. Mensen schaamden zich vroeger om hun hand op te moeten houden en wilden dat koste wat kost voorkomen.
Nu vinden hele groepen het normaal, hun recht en zien het als een permanent basisinkomen.
Blijkbaar is de samenleving best maakbaar.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:21 schreef Napalm het volgende:
Nee. Mensen schaamden zich vroeger om hun hand op te moeten houden en wilden dat koste wat kost voorkomen.
Nu vinden hele groepen het normaal, hun recht en zien het als een permanent basisinkomen.
Ik ken een man die jaren leiding heeft gehad over een zooitje monteurs en die wil nu niet weer "gewoon" monteur worden, dat is beneden zijn stand ofzo, zit nu al 8 jaar thuis omdat ie alleen precies hetzelfde werk wil doen als dat ie heeft gedaan.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:05 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:
[..]
Hogeropgeleiden of lageropgeleiden?
Een lageropgeleide kun je niet zetten op een baan die een hogere opleiding vereist, dus dat valt af.
Een hogeropgeleide die je als CWI op een baan wilt zetten die minder opleiding vereist, zal in 95% van de gevallen in eerste instantie op niets uitdraaien, omdat de werkgever dit niet wil, denk ik. Veel hogeropgeleiden zouden dit wel maar al te grag willen.
Mag ik vragen of je één van deze beroepen echt hebt uitgevoerd?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 12:43 schreef Gia het volgende:
Ik vind montagewerk aan de lopende band, passend werk voor elke gezonde man, ongeacht opleidingsniveau. Zo ook plantsoenendienst, vuilnisman, postbode en noem maar op. Daar hoef je niet bepaalde skills voor te hebben.
Ik heb Havo en secretaresse-opleiding.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 16:55 schreef Kolenboer het volgende:
[..]
Mag ik vragen of je één van deze beroepen echt hebt uitgevoerd?
Ja, inderdaad, bij m'n volgende sollicitatie trek ik m'n peniskoker aan. De werkgevers hebben mijn cultuur maar te respecterenquote:Op zaterdag 30 juni 2007 17:27 schreef Dodecahedron het volgende:
Belachelijk. Korten omdat iemand niet de juiste kleding aan heeft. Wie heeft dit land toch zo hard laten verneuken.
Klopt. Waar trek je anders de grens?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 17:30 schreef Nnelis het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, bij m'n volgende sollicitatie trek ik m'n peniskoker aan. De werkgevers hebben mijn cultuur maar te respecteren![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |