abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 juni 2007 @ 09:51:22 #141
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_50994205
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 09:46 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:

[..]

Ik vind dat het in redelijk extreme beroepen (gastvrouwe in een bordeel) wel opgaat. Die mag je weigeren.
Als je van het gebroken geweertje bent en je bent werkloos dan vind ik wel dat als het CWI vraagt of je bij een wapenfabrikant wilt werken omdat er een passende functie is (behorend bij opleidingsniveau) dat je dan moet solliciteren.
Dat behorend bij opleidingsniveau is wel belangrijk.
Je zou eigenlijk geen vacature mogen weigeren, met uitzondering in de prostitutie.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zaterdag 30 juni 2007 @ 09:57:35 #142
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_50994261
Alcoholisten, mensen die eisen dat ze alleen maar hoeven te werken als ze dat zelf willen, mensen die een veel te hoog loon willen voor hun funktie, mensen die alleeen solliciteren op banen waarvan ze weten dat ze toch nit aangenomen worden...
Mensend ie niet willen werken.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
pi_50994285
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 09:51 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Je zou eigenlijk geen vacature mogen weigeren, met uitzondering in de prostitutie.
Behorend bij opleidingsniveau is wel ook een voorwaarde, vind ik.
Werkgevers houden zich er zelf wel aan trouwens.
De duivel draagt Prada.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 10:00:43 #144
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_50994287
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 09:46 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:

[..]
omdat er een passende functie is (behorend bij opleidingsniveau) dat je dan moet solliciteren.
Dat behorend bij opleidingsniveau is wel belangrijk.
Dat weet ik niet, er zijn ook eikels bij die dat gebruiken als excuus om maar niette hoeven werken.
pi_50994329
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 10:00 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, er zijn ook eikels bij die dat gebruiken als excuus om maar niette hoeven werken.
Hogeropgeleiden of lageropgeleiden?
Een lageropgeleide kun je niet zetten op een baan die een hogere opleiding vereist, dus dat valt af.
Een hogeropgeleide die je als CWI op een baan wilt zetten die minder opleiding vereist, zal in 95% van de gevallen in eerste instantie op niets uitdraaien, omdat de werkgever dit niet wil, denk ik. Veel hogeropgeleiden zouden dit wel maar al te grag willen.
De duivel draagt Prada.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 10:07:20 #146
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_50994355
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 10:00 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:

[..]

Behorend bij opleidingsniveau is wel ook een voorwaarde, vind ik.
Werkgevers houden zich er zelf wel aan trouwens.
Het hangt af van de vraag en aanbod situatie imho, immers je kunt een baantje op lager nveau ook aan houden tot dat je een job op eigen niveau tegen komt.
Het wachten thuis op de juiste baan is in mijn ogen niet de juiste weg.
pi_50994390
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 10:07 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Het hangt af van de vraag en aanbod situatie imho, immers je kunt een baantje op lager nveau ook aan houden tot dat je een job op eigen niveau tegen komt.
Maar dat zullen de meeste (95%) van de hogeropgeleiden ook weldoen. Bekend veschijnsel. Een hoogopgeleide is zelfs bereid om zijn echte opleidingsniveau te verzwijgen om aan een baan te komen, denk ik.
Het probleem ligt bij de laagopgeleiden.
De duivel draagt Prada.
pi_50994398
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 10:07 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Daar staat weer tegenover dat je dan een lageropgeleide de kans niet geeft die baan te nemen.

Maar dat is dan meer een kwestie van de het CWI dat soort banen eerst bij lageropgeleiden moet uitzetten en dan pas naar hogeropgeleiden moet gaan kijken.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 10:13:13 #149
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_50994426
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 10:10 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:

[..]

Maar dat zullen de meeste (95%) van de hogeropgeleiden ook weldoen. Bekend veschijnsel. Een hoogopgeleide is zelfs bereid om zijn echte opleidingsniveau te verzwijgen om aan een baan te komen, denk ik.
Het probleem ligt bij de laagopgeleiden.
Ook het aanbod van opleidingen is hier debet aan!
Immers het is een feit dat er een gebrek is aan bekwame vakmensen, er zijn zelfs plannen om de Ambachtschool weer nieuw leven in te blazen.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 10:14:52 #150
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_50994437
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 10:11 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Daar staat weer tegenover dat je dan een lageropgeleide de kans niet geeft die baan te nemen.

Maar dat is dan meer een kwestie van de het CWI dat soort banen eerst bij lageropgeleiden moet uitzetten en dan pas naar hogeropgeleiden moet gaan kijken.
Het CWI is inmiddels verworden tot een plichtnummertje om een uitkering aan te vragen.
De inzet van het CWI om mensen aan het werk te krijgen is de afgelopen jaren aardig gedaald.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 10:21:18 #151
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_50994511
Nee. Mensen schaamden zich vroeger om hun hand op te moeten houden en wilden dat koste wat kost voorkomen.

Nu vinden hele groepen het normaal, hun recht en zien het als een permanent basisinkomen.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 10:23:55 #152
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_50994548
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 10:21 schreef Napalm het volgende:
Nee. Mensen schaamden zich vroeger om hun hand op te moeten houden en wilden dat koste wat kost voorkomen.

Nu vinden hele groepen het normaal, hun recht en zien het als een permanent basisinkomen.
idd, je ziet het bij veel oudere mensen, die schamen zich rot om bv. hulp in huis te moeten aanvragen
pi_50994608
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 10:21 schreef Napalm het volgende:

Blijkbaar is de samenleving best maakbaar.

Hier is actief beleid op gemaakt, het is actief de bedoeling geweest om het genante aspect van aangewezen zijn op steun uit te bannen, en duidelijk te maken dat het hier een recht betreft.
Ik neem het degenen die dat dan ook zo zijn op gaan vatten niet kwalijk; wel de beleidsmakers die niet begrijpen dat de gevolgen van hun streven volstrekt onwenselijk zijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 30 juni 2007 @ 10:32:46 #154
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_50994622
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 10:05 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:

[..]

Hogeropgeleiden of lageropgeleiden?
Een lageropgeleide kun je niet zetten op een baan die een hogere opleiding vereist, dus dat valt af.
Een hogeropgeleide die je als CWI op een baan wilt zetten die minder opleiding vereist, zal in 95% van de gevallen in eerste instantie op niets uitdraaien, omdat de werkgever dit niet wil, denk ik. Veel hogeropgeleiden zouden dit wel maar al te grag willen.
Ik ken een man die jaren leiding heeft gehad over een zooitje monteurs en die wil nu niet weer "gewoon" monteur worden, dat is beneden zijn stand ofzo, zit nu al 8 jaar thuis omdat ie alleen precies hetzelfde werk wil doen als dat ie heeft gedaan.
die wil gewoon niet, pak mensen die niet willen maar aan.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 12:43:07 #155
3542 Gia
User under construction
pi_50997195
Er zijn gewoon heel veel mensen die de bijstand wel prima vinden. Je kunt er van leven en als moeder de vrouw nog een paar huizen erbij gaat poetsen, kunnen ze nog een auto rijden, een shaggie roken en 2 weken naar Spanje ook. Dus, waarom zou pa gaan werken?

Ik vind montagewerk aan de lopende band, passend werk voor elke gezonde man, ongeacht opleidingsniveau. Zo ook plantsoenendienst, vuilnisman, postbode en noem maar op. Daar hoef je niet bepaalde skills voor te hebben.
Dan kan de schilder gaan schilderen, de metselaar gaan metselen enz.... Ieder zijn ding.
Is er geen werk waar je voor geleerd hebt, of dat nou een vak of een studie was, dan doe je maar werk wat iedereen kan doen.
pi_51004050
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 12:43 schreef Gia het volgende:
Ik vind montagewerk aan de lopende band, passend werk voor elke gezonde man, ongeacht opleidingsniveau. Zo ook plantsoenendienst, vuilnisman, postbode en noem maar op. Daar hoef je niet bepaalde skills voor te hebben.
Mag ik vragen of je één van deze beroepen echt hebt uitgevoerd?
De bovengrondse landbouw heeft de toekomst!
  zaterdag 30 juni 2007 @ 17:18:19 #157
3542 Gia
User under construction
pi_51004740
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 16:55 schreef Kolenboer het volgende:

[..]

Mag ik vragen of je één van deze beroepen echt hebt uitgevoerd?
Ik heb Havo en secretaresse-opleiding.

Werkverleden:
O.a. Champignons plukken, vouwwerk in een wasserette voor bedrijfskleding, kantinewerk, hulp van melkboer. Daarnaast uiteraard ook kantoorwerk, overigens ooit begonnen in de verpleging.

Dus, ja ik heb dergelijk werk ooit gedaan.
pi_51005004
Belachelijk. Korten omdat iemand niet de juiste kleding aan heeft. Wie heeft dit land toch zo hard laten verneuken.
pi_51005085
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 17:27 schreef Dodecahedron het volgende:
Belachelijk. Korten omdat iemand niet de juiste kleding aan heeft. Wie heeft dit land toch zo hard laten verneuken.
Ja, inderdaad, bij m'n volgende sollicitatie trek ik m'n peniskoker aan. De werkgevers hebben mijn cultuur maar te respecteren
pi_51005170
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 17:30 schreef Nnelis het volgende:

[..]

Ja, inderdaad, bij m'n volgende sollicitatie trek ik m'n peniskoker aan. De werkgevers hebben mijn cultuur maar te respecteren
Klopt. Waar trek je anders de grens?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')