Er kunnen ook gewoon slechte mensen zijn zonder dat de duivel daar een hand in heeft, al bestaat de duivel/God. Erg makkelijk om alles op de duivel af te schuiven. Bij apen heb je ook lieve en gemene exemplaren in de gemeenschap, die doen toch niet aan religie? Dat heet gewoon karakter.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De bijbel spreekt over de eindtijd als een tijd van massale misleiding, waarin Satan zelf zijn koninkrijk op aarde vestigt en alle naties in de wereld hem zullen volgen. Velen van jullie weten dat leden van groepen als de illuminati duivelaanbidders zijn, hier is dus al een duidelijke link.
Het is nog niet zover, en als je het per se over geschiedenis wilt hebben, hoeveel voorbeelden wil je horen van volkeren die het zelfde nastreefden? Het Perzische Rijk, de Mongolen, het Romeinse Rijk, Alexander de Grote, Hitler, etc, etc. Die werden dan ook allemaal door de duivel aangestuurd? Dat betekent dat vrijwel elk mens op aarde -die allemaal afstammen van volkeren die de aarde wilden regeren- door de duivel bezeten zijn? Dan kunnen we stellen dat de duivel al lang geleden gewonnen heeft en God sowieso nergens meer te bekennen is. De voorbeelden uit de geschiedenis hierboven waren er overigens nog veel duidelijker over in woord en daad hoe ze echt de macht wilden en iedereen wilden onderwerpen dan de NWO ooit zal doen. Wat dat betreft hoef je niet zo somber te zijn, en bestaat in ieder geval nu een kans dat ze het goed bedoelen...quote:Verder is er nog nooit zoiets geweest als een wereldomvattend systeem onder 1 gezag, het is voor het eerst in de geschiedenis dat een dergelijk systeem geìmplementeerd zal worden.
Je bedoelt de 666 in de barcodes op een pakje boter?quote:Er zijn dan ook genoeg mensen die in het merkteken van het beest de microchip herkennen
Omdat sommige mensen liever dapper de eigen verantwoording voor hun levens willen nemen, ipv te vluchten in een religie die je precies vertelt wat je moet doen en zich liever niet laat bedwelmen in beloftes van een plaatsje in de hemel als je maar slaafs je meester volgt.quote:Ik persoonlijik geloof niet dat dat is waar het om gaat, maar het is een mogelijkheid. Ik vraag mij af waarom deze mensen zich nog niet massaal tot het christendom hebben bekeerd.
Maar we moeten maar aannemen dat jouw post oprecht is en niets met propaganda en indoctrinatie te maken heeft? Vertel ons toch, hoe kunnen wij simpele zielen het verschil zien tussen zoveel verschillende boodschappen van zoveel mensen?quote:We worden gebombardeerd met propaganda, leugens en indoctrinatie maar ondertussen gaat het hele spel door.
Dat is redundant, het lijkt me onwaarschijnlijk dat er een God is, maar dat hij NIET het universum geschapen heeft.quote:Er is een God. Hij is de schepper van dit universum.
Dat heb ik nou nooit begrepen, als de duivel bestaat, waarom zou ook maar één mens op aarde hem willen aanbidde?. Zodra iemand overtuigd zou zijn van het bestaan van de duivel, dan zou je wel erg stom zijn om je ziel aan hem te verkopen omdat je dan dus zeker weet dat ook God bestaat en dat hij de grootste aandeelhouder van het universum is en je zal vervloeken als je je ziel aan de duivel geeft. Wat kan voor een mens op aarde in Godsnaam het motief zijn voor de duivel te kiezen? Dat zou hetzelfde zijn als het liever mee willen spelen in het schoolbasketbalteam met de kneusjes ipv het team met de 2 meter lange populairste jongens van de school. Alsof je al je geld gaat inzetten op het paard met 3 benen.quote:Ook is er een tegenstander van God, hij wil aanbeden worden als de schepper van het universum. Vanaf het moment dat de mens op aarde werd gezet is deze tegenstander bezig geweest de mens te verleiden tot het ongehoorzamen van God en zo de schepping te corrumperen.
Ik kies voor goed zijn voor m'n medemens zonder dat ik dat alleen maar doe omdat ik in de hemel zal komen.quote:Optie a heeft niets dan de dood tot gevolg, optie b leven in een utopie zoals het leven oorspronkelijk bedoeld is. De keuze is aan jullie.
Dat kan ja, maar wat als nu blijkt dat de mensen waar ik het over heb stuk voor stuk een filosofie aanhangen waarbij satan de centrale figuur is? Dan moet ik concluderen dat daar een duidelijke link tussen is.quote:Op zondag 8 juli 2007 03:35 schreef mike_another het volgende:
[..]
Er kunnen ook gewoon slechte mensen zijn zonder dat de duivel daar een hand in heeft, al bestaat de duivel/God. Erg makkelijk om alles op de duivel af te schuiven. Bij apen heb je ook lieve en gemene exemplaren in de gemeenschap, die doen toch niet aan religie? Dat heet gewoon karakter.
Nog niet zo ver nee, daarom proberen mensen uit allerlei hoeken ons alvast te waarschuwen, omdat het er wel aan zit te komen. De rijken die jij noemt, op de mongolen en hitler na, worden ook in de bijbel beschreven als de belangrijkste rijken voorafgaand aan het laatste rijk, de nwo dus.quote:Het is nog niet zover, en als je het per se over geschiedenis wilt hebben, hoeveel voorbeelden wil je horen van volkeren die het zelfde nastreefden? Het Perzische Rijk, de Mongolen, het Romeinse Rijk, Alexander de Grote, Hitler, etc, etc. Die werden dan ook allemaal door de duivel aangestuurd? Dat betekent dat vrijwel elk mens op aarde -die allemaal afstammen van volkeren die de aarde wilden regeren- door de duivel bezeten zijn? Dan kunnen we stellen dat de duivel al lang geleden gewonnen heeft en God sowieso nergens meer te bekennen is. De voorbeelden uit de geschiedenis hierboven waren er overigens nog veel duidelijker over in woord en daad hoe ze echt de macht wilden en iedereen wilden onderwerpen dan de NWO ooit zal doen. Wat dat betreft hoef je niet zo somber te zijn, en bestaat in ieder geval nu een kans dat ze het goed bedoelen...
Neequote:Je bedoelt de 666 in de barcodes op een pakje boter?
Het gaat erom dat het boek waarop die religie gebaseerd is blijkbaar gelijk heeft, een paar duizend jaar vooruit de toekomst kan voorspellen, dus waarom niet bekeren?quote:Omdat sommige mensen liever dapper de eigen verantwoording voor hun levens willen nemen, ipv te vluchten in een religie die je precies vertelt wat je moet doen en zich liever niet laat bedwelmen in beloftes van een plaatsje in de hemel als je maar slaafs je meester volgt.
Alles nachecken?quote:Maar we moeten maar aannemen dat jouw post oprecht is en niets met propaganda en indoctrinatie te maken heeft? Vertel ons toch, hoe kunnen wij simpele zielen het verschil zien tussen zoveel verschillende boodschappen van zoveel mensen?
quote:Dat is redundant, het lijkt me onwaarschijnlijk dat er een God is, maar dat hij NIET het universum geschapen heeft.
Tja, mensen laten zich nu eenmaal makkelijk verleiden. De doctrines vd duivel lijken dan ook een stuk aangenamer dan de christelijke leer. De manieren die de duivel gebruikt zijn aardse rijkdom en macht aanbieden en mensen zich heel bijzonder laten voelen.quote:Dat heb ik nou nooit begrepen, als de duivel bestaat, waarom zou ook maar één mens op aarde hem willen aanbidde?. Zodra iemand overtuigd zou zijn van het bestaan van de duivel, dan zou je wel erg stom zijn om je ziel aan hem te verkopen omdat je dan dus zeker weet dat ook God bestaat en dat hij de grootste aandeelhouder van het universum is en je zal vervloeken als je je ziel aan de duivel geeft. Wat kan voor een mens op aarde in Godsnaam het motief zijn voor de duivel te kiezen? Dat zou hetzelfde zijn als het liever mee willen spelen in het schoolbasketbalteam met de kneusjes ipv het team met de 2 meter lange populairste jongens van de school. Alsof je al je geld gaat inzetten op het paard met 3 benen.
Oh maar je moet het ook niet daar om doen, maar omdat het de juiste manier is. Optie A is zeer reëel.quote:Ik kies voor goed zijn voor m'n medemens zonder dat ik dat alleen maar doe omdat ik in de hemel zal komen.
Optie A) God beloont alleen atheisten als ik die toch aardig zijn, ondanks dat ze niet in Hem geloven.
Optie B) God beloont alleen de gelovige hielenlikkers die aan hun eigen hachje en plaatsje in de hemel denken en daarom aardig zijn geweest, ik brand nog liever in de hel dan de slaaf te zijn van zo'n schijnheilige dictator.
Optie C) God bestaat niet en TOCH ben ik aardig voor m'n medemens geweest, ook geen slechte uitslag.
Je hebt me niet goed begrepen, of ik heb me niet goed uitgedrukt.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De reden dat het zo ver is gekomen is omdat God ons genoeg tijd wil geven om in te zien dat de koers die we nu varen niet de juiste is, dat God nodig is. Als mensen dan actief tegen gaan werken is dat geen kwestie van 'ze zijn nog niet zo ver', dat is rebellie en zelf voor God willen spelen. Wat jij nu doet is die mensen voor te dom uitmaken want ze zijn zich nog niet bewust dat ze niet moeten schoppen en slaan. Ik hoop niet dat jij je kinderen zo op gaat voeden later, als ze jou beginnen te terroriseren in huis rond de puberteit je dat toelaat want 'ze zijn nog niet zo ver, in een volgend leven zullen ze het wel afleren'.
Mensen zijn geen amoebe's, ze kunnen nadenken, keuzes maken en dienen verantwoordelijkheid te nemen voor de keuzes die ze maken. Jij 'verwijdert' nu alle verantwoordelijkheden.
[..]
Mooi gezegdquote:Op vrijdag 6 juli 2007 17:37 schreef Boswachtertje het volgende:
Ali ik respecteer jou volledig en kan me ook zeer goed verplaatsen in wat jij denkt en weet. Echter, niet iedereen zal het op jouw manier willen of kunnen interpreteren. Ik heb daarom naast jouw interpretatie mijn eigen interpretatie neergelegd. Hoe je het beestje noemt maakt voor mij weinig uit, het gaat om de intentie.
God accepteert iedereen zoals hij/zij is, ook wat hij/zij gelooft. Dus als ik een aboriginal ben die gelooft in de droomtijd, dan vindt God dat ook goed. God is niet het exclusieve grondrecht van het Christendom. Elke religie heeft er zijn eigen interpretatie aangegeven, besef je dit wel.
God wil echter dat we in de toekomst weer gewoon in het paradijs kunnen leven, maar daarvoor moeten we wel bewijzen dat we trouw aan hem blijven, zelfs in de meest extreme situatie zoals de tijd waarin wij nu leven.
Blijf positief en vertrouw op het licht en de liefde zou ik zeggen!
Er wordt naar mijn idee niets verwacht aan gene zijde. Verwachtingen is een menselijke gedachte.quote:Op zondag 8 juli 2007 10:50 schreef vaika83 het volgende:
[..]
Je hebt me niet goed begrepen, of ik heb me niet goed uitgedrukt.
Ik maak die mensen niet voor dom uit. Absoluut niet.
Je weet dingen omdat je dat ooit ergens geleerd hebt klopt? Naar mijn idee werkt dat ook zo met de ontwikkeling van je ziel. Je kan niet alles in 1 leven leren. Er is zo veel te leren. Van ervaringen leer je.
Een voorbeeld: Mens A heeft 10 levens geleefd en mens B 4 levens. Mens A kan daardoor verder in het leerproces zijn dan Mens B. Dan is mens B niet dom, mens B is gewoon minder ver met leren. Dat maakt mens B niet minder gelijk dan mens A, want mens A was ook ooit op dat punt.
Dat mensen zelf nadenken en keuze's maken daar gaat het juist om in dit leven. Daar hangt je hele leerproces van af.
Ik verwijder zeker niet alle verantwoordelijkheden. Als iemand gewetenloos een moord pleegt, denk ik niet. Ow maar dat is niet erg want hij weet niet dat dat niet mag. Natuurlijk is dat wel erg.
Diegene is wel verantwoordelijk, je bent voor al je keuze's verantwoordelijk, en krijgt zeker zijn/haar portie karma daarna.
Over het opvoeden van mijn kinderen hoef je je geen zorgen te maken. Ik zal ze proberen op te voeden als liefdevolle sociale personen en zal misdragingen zeker niet accepteren.
Op vrijdag 6 juli 2007 15:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ja vergeving is liefde, maar komop, er mag na die vergeving ook wel iets terug verwacht worden. Wat jij stelt is geen liefde, dat is mensen als peuters behandelen die nog geen besef hebben van hun daden.
Als mensen een filosofie aanhangen van Satan is niet hetzelfde als hem dienen. Hij kan bv niet bestaan of ze hebben gewoon een eigen filosofie die toevallig overeenkomt. Hoe weet je dat ze allemaal stuk voor stuk documenten aanhangen waar Satan in genoemd wordt? Maakt het uit voor God of je zelf spontaan een filosofie hebt verzonnen die slecht is of dat je een bestaande van de duivel bent gaan nastreven? Welke van die 2 is dan erger?quote:Op zondag 8 juli 2007 10:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dat kan ja, maar wat als nu blijkt dat de mensen waar ik het over heb stuk voor stuk een filosofie aanhangen waarbij satan de centrale figuur is? Dan moet ik concluderen dat daar een duidelijke link tussen is.
Het gaat erom dat jij zegt: Verder is er nog nooit zoiets geweest als een wereldomvattend systeem onder 1 gezag, het is voor het eerst in de geschiedenis dat een dergelijk systeem geìmplementeerd zal worden. Je brengt dat het vandaag zover is als bewijs van je theorie. Terwijl er dus voorbeelden uit de geschedienis zijn die veel dichter in de buurt kwamen dan de NWO vandaag, dus dat weerlegt je theorie dan toch?quote:Nog niet zo ver nee, daarom proberen mensen uit allerlei hoeken ons alvast te waarschuwen, omdat het er wel aan zit te komen. De rijken die jij noemt, op de mongolen en hitler na, worden ook in de bijbel beschreven als de belangrijkste rijken voorafgaand aan het laatste rijk, de nwo dus.
Misschien kan je een antwoord geven met nu met iets meer informatie, wat bedoel je dan wel?quote:Je bedoelt de 666 in de barcodes op een pakje boter?
Nee
Dus je stelt dat de Bijbel gelijk heeft omdat de NWO de wereld wil beheersen, als ik je zeg dat in het verleden die andere volkeren veel dichter in de buurt waren, waarom is dat dan geen bewijs dat het Boek geen gelijk had?quote:Het gaat erom dat het boek waarop die religie gebaseerd is blijkbaar gelijk heeft, een paar duizend jaar vooruit de toekomst kan voorspellen, dus waarom niet bekeren?
Aha, maar hoe dan? Alles lezen wat er op aarde te lezen is? In boeken en op internet? Wat moet ik dan doen met alle tegengestelde meningen en religies? Hoe weet ik welke klopt? Het geloof in God is niet gebaseerd op alles nachecken en dat met keihard statistisch bewijs kunnen komen, maar gewoon geloof hebben. Als je alleen maar alles gaat "nachecken" kun je onmogelijk onderscheid maken tussen propaganda en de waarheid. Ik was er niet bij toen de Bijbel geschreven werd, jij wel? Hoe weet jij dat alles klopt wat erin staat? Al zouden er dingen worden voorspeld, dan nog kan het een boek van de duivel zijn die je op een verkeerd spoor wil zetten.quote:Alles nachecken?
Maar dat is dan een beetje oneerlijk voor de mensen die door de duivel verleid zijn. Als hij zich niet als duivel presenteert, hoe weet je dan of God of de Duivel je iets vraagt? God heeft vaak genoeg rare "duivelse" dingen gevraagd om geloof te testen, zoals bij Job. Het had Job toch niet kwalijk genomen kunnen worden als hij gezegd had "nee, ik offer mijn zoon niet op" (ik weet dat het uiteindelijk niet hoefde, maar hij eerst dus niet) omdat hij twijfelde of God of de Duivel tegen hem sprak? Of mogen ze niet valsspelen en dragen God en de Duivel altijd netjes kloppende naamplaatjes? In dat geval blijft mijn opstelling dat niemand naar de Duivel zou luisteren omdat ze dan ZEKER zouden weten dat ze door God gestraft zouden worden.quote:Tja, mensen laten zich nu eenmaal makkelijk verleiden. De doctrines vd duivel lijken dan ook een stuk aangenamer dan de christelijke leer. De manieren die de duivel gebruikt zijn aardse rijkdom en macht aanbieden en mensen zich heel bijzonder laten voelen.
Ok, dan zijn we het meer eens dan ik dacht... maar eerlijk gezegd snap ik je hele topic dan niet meer. Dan geef je toch aan dat we aardig voor elkaar zijn omdat we evolutionair gevoelens gekregen hebben en niet omdat we vrezen ons plaatje in de Hemel te verliezen?quote:Oh maar je moet het ook niet daar om doen, maar omdat het de juiste manier is. Optie A is zeer reëel.
Ik geloof niet in wereld eenheid met een god.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
te lange quote
Dienen hoeft niet per se bewust te zijn, je kan ook misleid zijn. Daar had ik zelf last van.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 03:18 schreef mike_another het volgende:
[..]
Als mensen een filosofie aanhangen van Satan is niet hetzelfde als hem dienen. Hij kan bv niet bestaan of ze hebben gewoon een eigen filosofie die toevallig overeenkomt. Hoe weet je dat ze allemaal stuk voor stuk documenten aanhangen waar Satan in genoemd wordt? Maakt het uit voor God of je zelf spontaan een filosofie hebt verzonnen die slecht is of dat je een bestaande van de duivel bent gaan nastreven? Welke van die 2 is dan erger?
Noem die voorbeelden dan. Ik kan me geen 1 wereldwijd rijk herinneren, Rome was groot en het Britse rijk ook, maar geen wereldrijk.quote:Het gaat erom dat jij zegt: Verder is er nog nooit zoiets geweest als een wereldomvattend systeem onder 1 gezag, het is voor het eerst in de geschiedenis dat een dergelijk systeem geìmplementeerd zal worden. Je brengt dat het vandaag zover is als bewijs van je theorie. Terwijl er dus voorbeelden uit de geschedienis zijn die veel dichter in de buurt kwamen dan de NWO vandaag, dus dat weerlegt je theorie dan toch?
Ik geloof dat met het teken bedoeld wordt een teken van autoriteit, als je dat draagt op je voorhoofd, dus in je denken, en op je hand, in je doen, ben je trouw aan een bepaalde autoriteit. Er zijn argumenten te geven om de sabbat als dit teken van autoriteit te zien.quote:Misschien kan je een antwoord geven met nu met iets meer informatie, wat bedoel je dan wel?
Voor zover het mogelijk is alles nachecken. Als dingen niet met elkaar in overeenstemming zijn door blijven zoeken. Zo ben ik ten minste te werk gaan. Natuurlijk kan je niet alles lezen. En uiteindelijk komt het wel neer op geloven of niet geloven ja. Ik had, ondanks alles, er ook voor kunnen kiezen alle aanwijzingen te negeren. Dat heb ik niet gedaan.quote:Aha, maar hoe dan? Alles lezen wat er op aarde te lezen is? In boeken en op internet? Wat moet ik dan doen met alle tegengestelde meningen en religies? Hoe weet ik welke klopt? Het geloof in God is niet gebaseerd op alles nachecken en dat met keihard statistisch bewijs kunnen komen, maar gewoon geloof hebben. Als je alleen maar alles gaat "nachecken" kun je onmogelijk onderscheid maken tussen propaganda en de waarheid. Ik was er niet bij toen de Bijbel geschreven werd, jij wel? Hoe weet jij dat alles klopt wat erin staat? Al zouden er dingen worden voorspeld, dan nog kan het een boek van de duivel zijn die je op een verkeerd spoor wil zetten.
Sommige mensen geloven dat de duivel de enige ware god is, die zijn dus niet bang voor God.quote:Maar dat is dan een beetje oneerlijk voor de mensen die door de duivel verleid zijn. Als hij zich niet als duivel presenteert, hoe weet je dan of God of de Duivel je iets vraagt? God heeft vaak genoeg rare "duivelse" dingen gevraagd om geloof te testen, zoals bij Job. Het had Job toch niet kwalijk genomen kunnen worden als hij gezegd had "nee, ik offer mijn zoon niet op" (ik weet dat het uiteindelijk niet hoefde, maar hij eerst dus niet) omdat hij twijfelde of God of de Duivel tegen hem sprak? Of mogen ze niet valsspelen en dragen God en de Duivel altijd netjes kloppende naamplaatjes? In dat geval blijft mijn opstelling dat niemand naar de Duivel zou luisteren omdat ze dan ZEKER zouden weten dat ze door God gestraft zouden worden.
Dit heeft toch niets met die optie A te maken?quote:Ok, dan zijn we het meer eens dan ik dacht... maar eerlijk gezegd snap ik je hele topic dan niet meer. Dan geef je toch aan dat we aardig voor elkaar zijn omdat we evolutionair gevoelens gekregen hebben en niet omdat we vrezen ons plaatje in de Hemel te verliezen?
Maar als je misleid bent, dan kan God je het toch niet kwalijk nemen? Als iemand het oprecht goed bedoelt, dan kan hij toch de duivel dienen en toch naar de Hemel gaan?quote:Op maandag 23 juli 2007 20:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dienen hoeft niet per se bewust te zijn, je kan ook misleid zijn. Daar had ik zelf last van.
De romeinen hadden meer feitelijke macht dan de NWO of USA vandaag. Iedereen die het oneens was werd geexecuteerd. Dat zie ik Bush niet doen, ook al zou hij het misschien willen? De romeinen hadden wel degelijk een wereldrijk, de landen die misten waren nog niet ontdekt en slechts bevolkt door onderontwikkelde inboorlingen.quote:Noem die voorbeelden dan. Ik kan me geen 1 wereldwijd rijk herinneren, Rome was groot en het Britse rijk ook, maar geen wereldrijk.
Maar wat heeft dat met 666 te maken? Er zijn inmiddels overigens eerdere geschiften gevonden die het over 665 hebben. Wat dan te doen? Sorry, vertaalfoutje?quote:Ik geloof dat met het teken bedoeld wordt een teken van autoriteit, als je dat draagt op je voorhoofd, dus in je denken, en op je hand, in je doen, ben je trouw aan een bepaalde autoriteit. Er zijn argumenten te geven om de sabbat als dit teken van autoriteit te zien.
Maar als een theorie die je bij de Bijbel gebracht, waarom brengt de weerlegging van de theorie je dan niet weg van de Bijbel?quote:Nee niet alleen dat natuurlijk... maar het heeft mij wel bij de bijbel gebracht.
Heb ik al genoemd, Het Perzische Rijk, de Mongolen, het Romeinse Rijk, Alexander de Grote, Hitler. Alleen hadden zij meer macht en waren ze veel wreder in het uitoefenen ervan dan welk volk vandaag de dag ooit. Weerleg maar 'ns dat de romeinen meer macht hadden dan de USA vandaag de dag?quote:Maar welke volken bedoel je dan.
Ja, maar welke aanwijzingen? Er zijn aanwijzingen voor en tegen te vinden van alles wat je maar kan verzinnen. Als je alle religies vergelijkt zijn ze allemaal in tegenstelling met elkaar.quote:Voor zover het mogelijk is alles nachecken. Als dingen niet met elkaar in overeenstemming zijn door blijven zoeken. Zo ben ik ten minste te werk gaan. Natuurlijk kan je niet alles lezen. En uiteindelijk komt het wel neer op geloven of niet geloven ja. Ik had, ondanks alles, er ook voor kunnen kiezen alle aanwijzingen te negeren. Dat heb ik niet gedaan.
Je kan niet in de letterlijke duivel geloven zoals in de Bijbel beschreven is, zonder te erkennen dat God ook bestaat. De een kan niet zonder de ander bestaan. Anders geloof je in de duivel die je misleidt door te vertellen dat God niet bestaat. Hoe kan God je kwalijk nemen dat je misleidt bent? Alleen als iemand zegt dat hij erkent dat God en de Duivel bestaan, en God goed is en de duivel slecht, en dat hij TOCH voor het slechte, de duivel kiest, alleen dan kan je zeggen dat die verdient in de hel te branden.quote:Sommige mensen geloven dat de duivel de enige ware god is, die zijn dus niet bang voor God.
Ik zei:quote:Dit heeft toch niets met die optie A te maken?
Ja mee eens.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 03:00 schreef mike_another het volgende:
[..]
Maar als je misleid bent, dan kan God je het toch niet kwalijk nemen? Als iemand het oprecht goed bedoelt, dan kan hij toch de duivel dienen en toch naar de Hemel gaan?
Het duurt dan ook nog een paar jaar voordat alles op zijn plaats zit. We zitten nog in de globalisatie/voorbereidingsfase waarin nationalisme en religieus fundamentalisme moet verdwijnen. Na de juiste crisis (die gewijt zal worden aan met name religieus extremisme, de Islam is daar nu het instrument voor) zal de boel onder een centraal bestuur komen. Pas dan zal er volledige controle heersen.quote:De romeinen hadden meer feitelijke macht dan de NWO of USA vandaag. Iedereen die het oneens was werd geexecuteerd. Dat zie ik Bush niet doen, ook al zou hij het misschien willen? De romeinen hadden wel degelijk een wereldrijk, de landen die misten waren nog niet ontdekt en slechts bevolkt door onderontwikkelde inboorlingen.
666 is het getal van degene van wie het merkteken zal komen. Het teken zelf is dus niet 666. Volgens mij zijn er geen 'eerdere geschriften', alleen maar andere geschriften van dezelfde periode, en daar zouden best kopieerfouten in kunnen zitten ja. Men selecteert wat het meeste met elkaar in overeenstemming is en ook met bv. brieven met bijbelverzen die in die tijd gestuurd werden.quote:Maar wat heeft dat met 666 te maken? Er zijn inmiddels overigens eerdere geschiften gevonden die het over 665 hebben. Wat dan te doen? Sorry, vertaalfoutje?
Welke weerlegging?quote:Maar als een theorie die je bij de Bijbel gebracht, waarom brengt de weerlegging van de theorie je dan niet weg van de Bijbel?
Die staan dan ook beschreven. In de profeties worden er 4 grote rijken voorspeld voordat het laatste, alles overheersende wereldrijk komt, deze zijn Babylon, Perzië, Griekenland en Rome. Vervolgens staat uit Rome de macht op die uiteindelijk dus een wereldheerschappij zal verkrijgen. Maar we zitten daarvoor dus nog in de voorbereidingsfase.quote:Heb ik al genoemd, Het Perzische Rijk, de Mongolen, het Romeinse Rijk, Alexander de Grote, Hitler. Alleen hadden zij meer macht en waren ze veel wreder in het uitoefenen ervan dan welk volk vandaag de dag ooit. Weerleg maar 'ns dat de romeinen meer macht hadden dan de USA vandaag de dag?
Heel deze tijd, alles wat er op politiek en maatschappelijk niveau gebeurt, en de profeties die er naar verwijzen. Alles bij elkaar genomen zie ik genoeg aanwijzingen/bewijs.quote:Ja, maar welke aanwijzingen? Er zijn aanwijzingen voor en tegen te vinden van alles wat je maar kan verzinnen. Als je alle religies vergelijkt zijn ze allemaal in tegenstelling met elkaar.
Ze erkennen ook wel dat God bestaat, maar in hun versie van het geloof is God dus de kwaaie en Lucifer de 'supreme being'. Ze haten Hem. En die lui zullen waarschijnlijk de prijs wel moeten betalen ja. Ik geloof dat iedereen beoordeeld wordt aan de hand van het 'licht' dat hij heeft, de kennis en ervaring en de beslissingen die op basis daarvan genomen worden. Als je misleid bent is dat heel erg voor jezelf, maar het zal je denk ik inderdaad niet kwalijk genomen worden. Voor de zaken die je vervolgens verkeerd doet zul je echter wel vergeving moeten vragen, daar dien je wel verantwoordelijkheid voor te nemen. Zoiets.quote:Je kan niet in de letterlijke duivel geloven zoals in de Bijbel beschreven is, zonder te erkennen dat God ook bestaat. De een kan niet zonder de ander bestaan. Anders geloof je in de duivel die je misleidt door te vertellen dat God niet bestaat. Hoe kan God je kwalijk nemen dat je misleidt bent? Alleen als iemand zegt dat hij erkent dat God en de Duivel bestaan, en God goed is en de duivel slecht, en dat hij TOCH voor het slechte, de duivel kiest, alleen dan kan je zeggen dat die verdient in de hel te branden.
Oh dat ben ik ook helemaal met je eens. Maar jij weet ook wel dat het niet altijd even makkelijk is om altijd goed te doen, en je geloof kan wel een versterking zijn om ook in moeilijker perioden voor het goede te kiezen.quote:Maar zoals ik al zei, degenen die voor God kiezen en niet de duivel enkel om in de hemel te komen, dat zijn egoistische schijnheiligen. Je moet voor het goede kiezen omdat je graag goed wil zijn, niet omdat je graag een plaatsje in de hemelse orgie wilt hebben waar alle egoisten een feestje vieren en de rest uitlachen. Elke God die gelovigen beloont die uit angst zich aan de Bijbel houden, kan van mij de boom in. Ik kies voor zelf nadenken en m'n eigen verantwoording nemen, I don't care of dat beloond wordt.
Evolutionair gezien hebben we gevoelens gekregen omdat ze onze overlevingskansen zouden verhogen. Dat heeft dus neits met aardig willen zijn te maken.quote:Ik zei:
Dan geef je toch aan dat we aardig voor elkaar zijn omdat we evolutionair gevoelens gekregen hebben en niet omdat we vrezen ons plaatje in de Hemel te verliezen?
Dat komt toch overeen met:
optie A) God beloont alleen atheisten als ik die toch aardig zijn, ondanks dat ze niet in Hem geloven.
Jongetje, wat deed Jezus toen hij op zijn linkerwang geslagen werd??? Juist.............hij keerde zijn tegenstander de rechter toe.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 06:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Stel jij bent de verwezenlijking van zuivere liefde, vervolgens word er op je gespuugd, getrapt, geduwd, uitgescholden etcetera. Daarna neem je de mensen mee die dat gedaan hebben naar een eeuwig paradijs, je verlost ze van de dood, en ondanks dat je ze gered hebt van de dood en ze het allerbeste gegeven hebt wat erb bestaat gaan ze in al hun ondankbaarheid door met spugen en trappen en je haten. Zou je dat logisch vinden? Die mensen kunnen daar toch ook gewoon mee ophouden, uit respect en dankbaarheid? Waarom zouden zij nog iets beters verdienen dan, zoals in het christendom, te sterven?
Dat is dus mijn punt. NU is de situatie nog niet zo dat er meer controle is dan er in de geschiedenis bij andere volken geweest is. Jij stelde dat er NU al meer controle was en daarmee bewezen was dat de Bijbel klopt. Als straks inderdaad feitelijk meer controle is door een NWO dan ooit eerder in de geschidenis, dan kunnen we verder discussieren.quote:Op zondag 19 augustus 2007 05:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het duurt dan ook nog een paar jaar voordat alles op zijn plaats zit. We zitten nog in de globalisatie/voorbereidingsfase waarin nationalisme en religieus fundamentalisme moet verdwijnen. Na de juiste crisis (die gewijt zal worden aan met name religieus extremisme, de Islam is daar nu het instrument voor) zal de boel onder een centraal bestuur komen. Pas dan zal er volledige controle heersen.
Men? Wie is men? in de tijd dat de Bijbel werd samengesteld werd bepaald welke delen erin kwamen en welke niet. Door degenen die toen de macht hadden, dat is niet een garantie dat het de meest betrouwbare delen zijn, maar dat dat delen waren die hen goed uitkwamen.quote:666 is het getal van degene van wie het merkteken zal komen. Het teken zelf is dus niet 666. Volgens mij zijn er geen 'eerdere geschriften', alleen maar andere geschriften van dezelfde periode, en daar zouden best kopieerfouten in kunnen zitten ja. Men selecteert wat het meeste met elkaar in overeenstemming is en ook met bv. brieven met bijbelverzen die in die tijd gestuurd werden.
Jij stelde dat omdat NU er meer macht was over de hele wereld door 1 volk bewijs was dat de Bijbel klopt. Dat bv de romeinen veel meer macht hadden weerlegt de theorie dat VANDAAG er meer macht is.quote:Welke weerlegging?
Ik volg je niet meer. Dus de NWO bestaat uit romeinen?quote:Die staan dan ook beschreven. In de profeties worden er 4 grote rijken voorspeld voordat het laatste, alles overheersende wereldrijk komt, deze zijn Babylon, Perzië, Griekenland en Rome. Vervolgens staat uit Rome de macht op die uiteindelijk dus een wereldheerschappij zal verkrijgen. Maar we zitten daarvoor dus nog in de voorbereidingsfase.
Helemaal met je eens. Je kunt overal aanwijzingen in terugvinden. Maar dan moet je ook alle aanwijzingen meenenemen die niet kloppen. Je kunt niet zomaar hedendaagse gebeurtenissen nemen en dan kijken welke overeenkomen met voorspellingen. Niet alleen de hits tellen, ook de misses... Als je tenminste de statistiek niet wilt verwateren.quote:Heel deze tijd, alles wat er op politiek en maatschappelijk niveau gebeurt, en de profeties die er naar verwijzen. Alles bij elkaar genomen zie ik genoeg aanwijzingen/bewijs.
Maar hoe kan je zeker weten of je iets verkeerd doet? God heeft in de Bijbel vaak genoeg voor ieders gevoel moreel verkeerde dingen gevraagd aan z'n gelovigen. Hoe weet je als iets verkeerds gevraagd wordt of het de duivel is of God die je geloof aan het testen is?quote:Ze erkennen ook wel dat God bestaat, maar in hun versie van het geloof is God dus de kwaaie en Lucifer de 'supreme being'. Ze haten Hem. En die lui zullen waarschijnlijk de prijs wel moeten betalen ja. Ik geloof dat iedereen beoordeeld wordt aan de hand van het 'licht' dat hij heeft, de kennis en ervaring en de beslissingen die op basis daarvan genomen worden. Als je misleid bent is dat heel erg voor jezelf, maar het zal je denk ik inderdaad niet kwalijk genomen worden. Voor de zaken die je vervolgens verkeerd doet zul je echter wel vergeving moeten vragen, daar dien je wel verantwoordelijkheid voor te nemen. Zoiets.
Ok, dan zijn we het eigenlijk veel meer eens dan ik dacht. Dat is een mooie conclusie, aangezien jij gelooft en ik niet en dat we het toch in essentie eens zijn!quote:Oh dat ben ik ook helemaal met je eens. Maar jij weet ook wel dat het niet altijd even makkelijk is om altijd goed te doen, en je geloof kan wel een versterking zijn om ook in moeilijker perioden voor het goede te kiezen.
Helemaal mee eens. Maar aardig willen zijn is dus hetzelfde als evolutionair zo gevormd te zijn dat je gevoel zegt dat je het wil. Daar is geen onderscheid tusen te maken.quote:Evolutionair gezien hebben we gevoelens gekregen omdat ze onze overlevingskansen zouden verhogen. Dat heeft dus neits met aardig willen zijn te maken.
En jij openbaringen. Iedereen krijgt wat hij verdient. Jezus liet zien hoe wij moeten leven, dat wil niet zeggen dat God handelt zoals wij moeten leven.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:28 schreef GekkeGerben het volgende:
[..]
Jongetje, wat deed Jezus toen hij op zijn linkerwang geslagen werd??? Juist.............hij keerde zijn tegenstander de rechter toe.
Misschien moet jij eens 1 Corinthe 13 lezen........
Ik heb het dus over controle via technologie, camera's, gegevens bij houden, medische dossiers etc. De romeinen hadden daar allemaal geen mogelijkheden voor.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:55 schreef mike_another het volgende:
[..]
Dat is dus mijn punt. NU is de situatie nog niet zo dat er meer controle is dan er in de geschiedenis bij andere volken geweest is. Jij stelde dat er NU al meer controle was en daarmee bewezen was dat de Bijbel klopt. Als straks inderdaad feitelijk meer controle is door een NWO dan ooit eerder in de geschidenis, dan kunnen we verder discussieren.
Zo kan je het ook zien ja. Dat lijkt mij echter niet het meest waarschijnlijke, ik geloof wel dat christenen eerlijk kunnen zijn namelijk.quote:Men? Wie is men? in de tijd dat de Bijbel werd samengesteld werd bepaald welke delen erin kwamen en welke niet. Door degenen die toen de macht hadden, dat is niet een garantie dat het de meest betrouwbare delen zijn, maar dat dat delen waren die hen goed uitkwamen.
Volgens mij ben ik begon met 'de NWO komt', niet 'de NWO is'. En als die NWO er is zal die over de gehele wereld gaan ja, dat is een groter gebied dan waar de Romeinen over heersten.quote:Jij stelde dat omdat NU er meer macht was over de hele wereld door 1 volk bewijs was dat de Bijbel klopt. Dat bv de romeinen veel meer macht hadden weerlegt de theorie dat VANDAAG er meer macht is.
Nee, er wordt gesproken over verschillende beesten met hoorns. Beesten zijn rijken/naties, hoorns zijn koningen. Het beest geïdentificeerd als Rome krijgt op een gegeven moment een extra hoorn welke grote woorden tegen God spreekt. Bij nadere analyse blijkt dit de paus te zijn. De NWO is het herstel van het middeleeuwse Heilige Romeinse Rijk, maar dan in volle glorie en wereldwijd. De profeties spreken dan ook over een 'hoer' op een 'beest', gehuld in scharlaken, purper, goud etc. Scharlaken en purper zijn 2 van de belangrijkste kleuren van de katholieke kerk. In de bijbel staat een bruid symbool voor de kerk van God, een hoer is dus een afvallige kerk. Met het beest wordt waarschijnlijk vaticaanstand bedoeld. Als je alle eigenschappen op een rij zet kom je uit bij de katholieke kerk en die is voortgekomen uit Rome. En even voor de duidelijkheid, het katholieke geloof is geen bijbels christendom.quote:Ik volg je niet meer. Dus de NWO bestaat uit romeinen?
Dit is niet echt inhoudelijk he.quote:Helemaal met je eens. Je kunt overal aanwijzingen in terugvinden. Maar dan moet je ook alle aanwijzingen meenenemen die niet kloppen. Je kunt niet zomaar hedendaagse gebeurtenissen nemen en dan kijken welke overeenkomen met voorspellingen. Niet alleen de hits tellen, ook de misses... Als je tenminste de statistiek niet wilt verwateren.
Als je je er wat meer in verdiept blijkt het, zo'n beetje na de opkomst maar vooral sinds de Franse Revolutie, eerder een nauwkeurig plan dan een natuurlijk verloop. Dit plan houdt in wereldoorlog 1, 2, de huidige oorlog in het midden oosten, de opkomst van communisme en zionisme, de staat israël, de teneergang van nationalisme, en vele andere conflicten.quote:Verder zie ik niks in wat er vandaag allemaal gebeurt wat niet gewoon sociologisch verklaarbaar en onvermijdelijk is. Expansiedrift, oorlog, haat, machtsspelletjes, allemaal sociologisch natuurlijke processen. Wie macht heeft, wil meer macht, dat zie je al als je 2 kleueters samen ziet spelen. Je hebt geen alwetend boek nodig om dat te voorspellen, enkel gezond verstand of een maatschappijleraar.
Ik zou er niet vanuit gaan dat na Jezus Christus God jou nog komt bezoeken om bepaalde acties te doenquote:Maar hoe kan je zeker weten of je iets verkeerd doet? God heeft in de Bijbel vaak genoeg voor ieders gevoel moreel verkeerde dingen gevraagd aan z'n gelovigen. Hoe weet je als iets verkeerds gevraagd wordt of het de duivel is of God die je geloof aan het testen is?
Het verschil is dat ik in redding via Jezus geloofquote:Ok, dan zijn we het eigenlijk veel meer eens dan ik dacht. Dat is een mooie conclusie, aangezien jij gelooft en ik niet en dat we het toch in essentie eens zijn!
Ik geloof niet in evolutionair ontwikkelde wat dan ookquote:Helemaal mee eens. Maar aardig willen zijn is dus hetzelfde als evolutionair zo gevormd te zijn dat je gevoel zegt dat je het wil. Daar is geen onderscheid tusen te maken.
Verder snap ik niet hoe je in evolutionair ontwikkelde gevoelns kunt geloven (net zoals ik) maar ook in de Bijbel gelooft? Dat spreekt elkaar toch tegen?
Volgens mij heeft Hij toch wel even zijn Zoon gestuurd voor de Zonden van de mensheid..........dus het lijkt me dat hij ons toch niet heel slecht vind..........daarnaast is dat hele boek 2000 jaar geleden opgesteld in een zeer geringe context. Het gaat hier alleen om het huidige Midden-Oosten, deze mensen dachten helemaal nog niet aan de Azteken, Inca's, Maya's dus vind jouw conclusies en Geloof gestoeld op een nogal enge/krappe basis........quote:Op donderdag 23 augustus 2007 03:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
En jij openbaringen. Iedereen krijgt wat hij verdient. Jezus liet zien hoe wij moeten leven, dat wil niet zeggen dat God handelt zoals wij moeten leven.
Kijk, ik geloof dat de meeste mensen ook echt wel goed zitten, ookal zijn ze geen christen, dat zou ook helemaal niet eerlijk zijn, maar denk aan de mensen die deze samenzwering aansturen, die weten waar ze mee bezig zijn en bewust tegen God kiezen. Die zullen wel een probleem hebben. Het is niet zo dat ik iedereen loop te beoordelen ofzo, juist niet, iedereen handelt naar het licht wat ie heeft. Maar denk aan figuren als hitler, stalin, de pauzen die verantwoordelijk zijn voor de dood van miljoenen, etc. Verder heb ik geen idee wie het wel en niet redden.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:14 schreef GekkeGerben het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Hij toch wel even zijn Zoon gestuurd voor de Zonden van de mensheid..........dus het lijkt me dat hij ons toch niet heel slecht vind..........daarnaast is dat hele boek 2000 jaar geleden opgesteld in een zeer geringe context. Het gaat hier alleen om het huidige Midden-Oosten, deze mensen dachten helemaal nog niet aan de Azteken, Inca's, Maya's dus vind jouw conclusies en Geloof gestoeld op een nogal enge/krappe basis........
Zoals eerder al opgemerkt maakt het inderdaad het leven wel een heeeeeel stuk simpeler
Maar ik geloof hier dus niet inquote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:39 schreef YourGuardian het volgende:
Leuke text
iedereen wordt op zijn/haar manier wakker geschud, welke haar of zijn bewustzijnstoestand siert en of je nu wakker geschud wordt door een bijbeltje, of door een geschanneld boek, of doordat er een ufo op je kop je gevallen, allen delen dezelfde waarheid nadat ze zijn gewekt...en een ieder wordt gewekt wanneer er een bepaald stadium in bewustzijn is bereikt waarop je het belletje pas hoort rinkelen. En je kunt schreeewen wat je wilt met het Woord Gods in de hand, maar als je je oren niet gericht hebt op dat woord, kun je blijven schreeuwen tot je een ons weegt, maar bekeren zul je hem nooit.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar ik geloof hier dus niet in
Ik voer deze discussie om mensen wakker te schudden. Dat is mijn plicht als christen en ik doe het graag.
Ik snap wat je nu bedoeld met de samenzweringen. Er gaat inderdaad een nieuwe wereldorde komen, maar dat het per se bijbels moet zijn, trek ik in twijfel... China is booming, alsmede meerdere aziatische landen. Zij kunnen alle bij ons bekende koersen (economisch gezien) laten crashen als ze willen.quote:
Het iedereen onder 1 religie laten gaan, is iets van 100en jaren weg. islam, christenen, homo's, boedhisme. En het Babylonisme is alleen maar geleerd, om mensen te laten geloven, dat men wat anders zei, dan de rest. Met wat anders zeggen, ben je speciaal....quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
1 van de onderdelen van de NWO is dat alle religies verenigd worden onder 1 superreligie, dit is waarschijnlijk zelfs het hoofddoel aangezien het om een satanisch koninkrijk gaat dus iedereen de valse leer van Satan moeten volgen. De bijbel beschrijft dit geloof als 'babylon' en deze religie kom je tegenwoordig tegen bij alles wat 'new age' heet. Het is occultisme, gnosticisme, kabbalisme, mysteriereligies etc. Reïncarnatie, pantheïsme en spiritisme spelen ook een grote rol.
Om alle religies te verenigen is nogal wat moeite nodig. Ten eerste moet fundamentalisme verdwijnen aangezien dit acceptatie en tolerantie in de weg staat. Islamextremisme in het midden oosten en christenfundamentalisme in de VS zijn daar nu de instrumenten voor. Dit zie je gereflecteerd in de 'heilige oorlog van Bush tegen de terroristen' en de islam die tegen Israël vecht. Wanneer dit conflict uit de hand loopt en WO3 begint zal iedereen helemaal genoeg hebben van religieus fundamentalisme en zich liever scharen onder 1 religie die van elke religie wel iets accepteert.
Men heeft hiervoor ook instanties opgezet, namelijk de World Council of Churches en het United Religions Initiative van de VN.
Nee, daarin zie je de vraag naar nog meer geld van amerika.. Al zijn vriendjes nog meer geld, terwijl hij jonge mensen offert.... dat is gewoon geldbelust, niet NWO.... in de samenzweringen... hij doet het voor de NWO, maar niet om fundamentalisten (of zoiets) te helpen, maar meer om geld te krijgen.... nog mer geld....quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dit zie je gereflecteerd in de 'heilige oorlog van Bush tegen de terroristen'
Samengevat: de NWO zet de extremisten tegen elkaar op, waardoor die een grote oorlog ontketenen, waarna de mensheid, murwgeslagen, troost zal zoeken bij de (verderfelijke) NWO.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
1 van de onderdelen van de NWO is dat alle religies verenigd worden onder 1 superreligie, dit is waarschijnlijk zelfs het hoofddoel aangezien het om een satanisch koninkrijk gaat dus iedereen de valse leer van Satan moeten volgen. De bijbel beschrijft dit geloof als 'babylon' en deze religie kom je tegenwoordig tegen bij alles wat 'new age' heet. Het is occultisme, gnosticisme, kabbalisme, mysteriereligies etc. Reïncarnatie, pantheïsme en spiritisme spelen ook een grote rol.
Om alle religies te verenigen is nogal wat moeite nodig. Ten eerste moet fundamentalisme verdwijnen aangezien dit acceptatie en tolerantie in de weg staat. Islamextremisme in het midden oosten en christenfundamentalisme in de VS zijn daar nu de instrumenten voor. Dit zie je gereflecteerd in de 'heilige oorlog van Bush tegen de terroristen' en de islam die tegen Israël vecht. Wanneer dit conflict uit de hand loopt en WO3 begint zal iedereen helemaal genoeg hebben van religieus fundamentalisme en zich liever scharen onder 1 religie die van elke religie wel iets accepteert.
Men heeft hiervoor ook instanties opgezet, namelijk de World Council of Churches en het United Religions Initiative van de VN.
Ongeveer wel jaquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 01:24 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Samengevat: de NWO zet de extremisten tegen elkaar op, waardoor die een grote oorlog ontketenen, waarna de mensheid, murwgeslagen, troost zal zoeken bij de (verderfelijke) NWO.
Vat ik het zo goed samen?
Demoniseren betekent dat je iets op oneigenlijke gronden afrkraakt. Fundamentalisme bekritiseren is wat anders, dat is zeggen dat iemand zich blind staart op z'n eigen overtuiging ongeacht wat de realiteit is. Dat moet wel degelijk bestreden worden, dat is geen demoniseren dat is voorkomen dat mensen elkaar uitmoorden om een idee ongeacht of het idee klopt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 02:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Men demoniseert fundamentalisme. Fundamentalisme is niets meer dan de doctrine van je eigen geloof aanhangen.
Als we naar de overeenkomsten kijken dan hoort atheisme daar ook bij, de enige overeenkomst is dat we gewoon allemaal aardig moeten zijn voor elkaar.quote:De verschillen tussen geloven zijn echt zo groot dat ze nooit door 1 deur kunnen als iedereen trouw aan zijn eigen boekjes blijft. Daarom wordt het nu zo gestuurd dat het lijkt alsof dat trouw aan je boekje blijven, fundamentalisme, voor niets anders zorgt dan haat en oorlog. We kunnen beter naar de overeenkomsten kijken dan naar de verschillen, want uiteindelijk aanbidden we toch allemaal hetzelfde aan. Dat is het nieuwe motto. Allah is echter boeddha niet, en Shiva is niet Yahweh.
De mensheid kan pas samenkomen als het NIET meer gebaseerd is welke religie dan ook. Pas als de mensen hun overtuiging niet meer baseren op geloof in wat dan ook, maar enkel op elkaar liefbhebben hier op aarde, zonder beloftes op een hiernamaals, kunnen we elkaar allemaal respecteren.quote:Men zet echter niet 'extremisten tegen elkaar op', men manipuleert het wereldtoneel op zo'n manier dat de pijn, oorlog, haat, wreedheid etc., zo groot wordt als gevolg van fundamentalisme (terwijl zij het dus zelf zijn die er verantwoordelijk voor zijn), dat het overgrote deel van de burgers gaat vinden dat dat samenkomen van de religies essentieel is voor vrede en veiligheid. Hier komt de katholieke kerk om de hoek kijken, waarbij de paus opstaat als de nieuwe leider der religies (deze beweging is nu al op gang), of misschien zelfs al de messias van de new age, Maitreya. De Maitreya zou de nieuwe messias zijn van de joden, de moslims, de nieuwe boeddha, krishna en Jezus, etc. Dit is een kosmisch figuur wat al vele reincarnaties zou hebben ondergaan en de evolutie van de mensen zou hebben geholpen. Nu is het zijn tijd en zal hij als de nieuwe messias het tijdperk van vrede leiden.
Je kunt blijven zoeken naar symbolen die met een overtuiging of geloof overeenkomen om een stelling te bewijzen. Maar nuttiger is om te kijken naar de realiteit en de dagelijkse omgang met je buurman, gewoon normaal doen tegen elkaar. Who cares about symbolen. We moeten niet gelijk willen krijgen op basis van geschriften van welk geloof dan ook, we moeten gewoon samenleven in DEZE wereld.quote:Je hebt nu dus nog een tijd van conflict en vooral verdeling, waarbij alle kanten van het conflict achter de schermen gestuurd en gemanipuleerd worden door dezelfde mensen. Aan de top van de pyramide staat Rome met de paus. De militaire tak van Rome vormen de Jezuieten. Zij sturen de vrijmetselarij, illuminati, skull & bones, rozenkruisers, ridders van malta, ridders van columbus, bilderber, b'nai b'rith etc. aan. Dit zijn allemaal zeer invloedrijke genootschappen die op dit moment overal hun mannetjes geplaatst hebben, zowel in het westen, oosten, islamitische wereld, israel. De leiders van de wereld zijn allemaal ingewijden en weten precies wie ze in werkelijkheid dienen. Je komt ze tegen in politiek, media, bankwezen, pharmacie, religie, alles wat werkelijk van invloed is. Ik zal nog wel een keer een mooi lijstje zoeken, maar oa bush, clinton en stalin horen er sowieso bij, om maar even wat bekende namen te noemen.
The Da Vinci Code gelezen?quote:Een leuk feitje: een oud ( 800 jaar geloof ik) islamitisch genootschap heet de 'hashishim'. Hier komt het woord 'assassin' vandaan, moordenaar. Deze lui deden regelmatig zelfmoordaanslagen om hun doelen te bereiken. Het is dan ook niet vreemd dat we tegenwoordig ook weer zelfmoordaanslagen zien. Dit is niets nieuws en die mensen worden er bewust voor gerecruteerd.
Het is toch ook mogelijk dat er een beurscrash komt gewoon door de economie zelf? Dat is al vaker gebeurd zoals je weet. Waarom moet daar dan weer een religieuze betekenis aan verbonden worden?quote:Wanneer het conflict uit de hand loopt (ook economisch denk ik, kijk naar de beurzen van de laatste week, ik denk dat het niet lang meer zal duren) en de wereld volledig in chaos is zullen dus enkele lui opstaan om vrede en eenheid te brengen. De antichrist komt en de nieuwe wereldorde is geboren met de nieuwe antichristelijke religie. Satanisch rijk bereikt.
Als je ervan uitgaat dat fundamentalisme automatisch moord en doodslag tot gevolg heeft, ben je al goed geïndoctrineerd. Ik noem mijzelf ook een christenfundamentalist omdat ik de bijbel als basis behoud. Dat wil echter niet zeggen dat ik straks dingen op ga blazen ofzo.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 02:46 schreef mike_another het volgende:
[..]
Demoniseren betekent dat je iets op oneigenlijke gronden afrkraakt. Fundamentalisme bekritiseren is wat anders, dat is zeggen dat iemand zich blind staart op z'n eigen overtuiging ongeacht wat de realiteit is. Dat moet wel degelijk bestreden worden, dat is geen demoniseren dat is voorkomen dat mensen elkaar uitmoorden om een idee ongeacht of het idee klopt.
Ik zie dus nog wel iets meer dan dat.quote:Als we naar de overeenkomsten kijken dan hoort atheisme daar ook bij, de enige overeenkomst is dat we gewoon allemaal aardig moeten zijn voor elkaar.
Elkaar liefhebben op aarde is ook een vorm van religie. Waarom zou ik jou liefhebben? En ja ik zou ook willen dat het zo simpel was, maar sommige mensen interesseert het niet hoe het met de rest van de wereld gaat, die bestaan alleen voor eigenbelang.quote:De mensheid kan pas samenkomen als het NIET meer gebaseerd is welke religie dan ook. Pas als de mensen hun overtuiging niet meer baseren op geloof in wat dan ook, maar enkel op elkaar liefbhebben hier op aarde, zonder beloftes op een hiernamaals, kunnen we elkaar allemaal respecteren.
Ja helemaal mee eens hoor, dat van die buurman. Maar een beetje op de hoogte blijven van waar de wereld heengaat is toch ook niet verkeerd. Of kijk jij nooit het NOS journaal?quote:Je kunt blijven zoeken naar symbolen die met een overtuiging of geloof overeenkomen om een stelling te bewijzen. Maar nuttiger is om te kijken naar de realiteit en de dagelijkse omgang met je buurman, gewoon normaal doen tegen elkaar. Who cares about symbolen. We moeten niet gelijk willen krijgen op basis van geschriften van welk geloof dan ook, we moeten gewoon samenleven in DEZE wereld.
Nee en de film heb ik ook niet gezien.quote:The Da Vinci Code gelezen?
Omdat je op basis van andere bronnen kan verwachten dat dit soort zaken doelbewust gemanipuleerd wordt. Als er alleen een beurscrash zou zijn zou dat indedaad weinig aanleiding geven tot verdenking van samenzwering/manipulatie, maar als je alles bij elkaar neemt past het perfect in de grote puzzel.quote:Het is toch ook mogelijk dat er een beurscrash komt gewoon door de economie zelf? Dat is al vaker gebeurd zoals je weet. Waarom moet daar dan weer een religieuze betekenis aan verbonden worden?
Dat vind ik heel vervelend voor je want een kerk zou volgens mij hoop en vreugde moeten preken in plaats van angst. Ik ben zelf nog niet eens aangesloten bij een kerk.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 07:31 schreef realvision het volgende:
Dag Ali_Kannibali! Heb jij vroeger met God geknikkerd ofo, dat jij dit allemaal weet? Weet je waar het christendom goed in is (en ik kan het weten, want ik heb zelf 5 jaar lang bij een kerk gezeten): mensen bang maken. Angst is de grootste vriend van vooral de Evangelische/Pinkstergemeentes. Ik trap daar tegenwoordig niet meer in. Ik ben blij dat ik zelf keuzes mag maken.........
En nu de lading bronnen, bewijzen, historische feiten en wetenschappelijke ondezoeken die dit moeten bevestigen aubquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 08:36 schreef UncleScorp het volgende:
Jesus of Nazareth is not the Christ, nor is anything I have said Anti-Christ.
The ones who claim the opposite are.
Christ did not descend into the body of a human called Jesus of Nazareth, 2014 years ago on March 20th, almost 2 hours before sunrise (which is the secret time of birth of your "son of god").
The Christ (which has a different "real" name but I will use this name here) appeared once, just once, and this was in another era, not even close to our era where Jesus of Nazareth also lived in.
Do you know who keeps the knowledge about the real Christ alive?
And do you know who keeps the knowledge about the fake christ(s) alive?
The opposite of what you are thinking.
He was made to appear like one by being guided throughout his life up to his death, and after that, the documenting of the words (which started long before his death, although rewritten again at a later time to release).
Do not waste energy waiting for events, being generic and inanimate, your stay will only be extended.
I might add this which may sound contrary to what I said but read carefully:
When masses are made to believe something negative, they may create what they did not want, which is how for instance the "NWO" like you people name it, works.
You are believing it is taking shape, so it will take shape and theorists are major players in helping this taking shape by bombarding you with "facts" that it is taking shape.
Claiming you are giving in power everyday, and they control you more...while in reality you are in full control.
So the people who are "waking up" to it are the ones who are creating it.
Visualization also works that way around.
Kan je net zo goed voor de bijbel vragen danquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
En nu de lading bronnen, bewijzen, historische feiten en wetenschappelijke ondezoeken die dit moeten bevestigen aub
Ik vind het crap.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:03 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Kan je net zo goed voor de bijbel vragen dan![]()
Daarom zet ik het in TRU vaneigens.
Geloofwaardige bron of niet , het blijft stof tot nadenken.
Tja, we heeft immers al die BULLSHIT 10.000 jaar lopen slikken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik vind het crap.
Ik heb een hele tijd geloofd in die theorie, beetje á la the secret enzo, wat je denkt is wat je creëert etc. Maar na een paar jaar moest ik toch concluderen dat het bullshit is. Plus verschuift het de schuld van degenen die die NWO opbouwen naar de degenen die hem ontmaskeren, lekker omgekeerde wereld is dat.
Er zijn aardig wat niet-bijbelse bronnen die het bestaan van een Jezus, die Christus genoemd werd, bevestigen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:03 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Kan je net zo goed voor de bijbel vragen dan![]()
Welke kerk?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:23 schreef UncleScorp het volgende:
Mja elk zijn gedacht erover natuurlijk.
Maar de kerk/geloof speelt evengoed een vuile rol in het NWO gebeuren ...
Dus als iemand een moord pleegt, en de politie gaat achterhalen wat er is gebeurd en wie dat heeft gedaan, is de politie mede schuldig aan de moord ofzo?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:48 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
Tja, we heeft immers al die BULLSHIT 10.000 jaar lopen slikken.
Beide partijen hebben in deze dus schuld
Broederquote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:39 schreef YourGuardian het volgende:
Even inbreken mag dat?
...Als de bijbel alles al voorspeld heeft, waarom dan deze discussie? als God een alziend oog heeft voor mogelijke toekomsten, dan weet ie toch dat dit spelletje goed afloopt, hij weet dat we in een eindsprint zitten naar een tijd waarin we een hoger doel na zullen streven en dat hoger doel zal geen plaats meer bieden voor lieden die macht nastreven over de ruggen van anderen. Oude structuren en systemen kunnen alleen maar afgebroken worden door de bouwers ervan, laat ze oorlog voeren, laat ze bommetjes naar elkaar gooien, sterker nog, steun ze daarin, want je weet dat het de ineenstorting betekend van alles wat was. Ook dat is God, God is niet slechts het licht, want vanuit slechts licht zou hij niet zien dat hij ook een schaduw bezat.
God is, zoals ie dat zelf beschrijft, het AL, de Alfa en de Omega, alles vloeit voort uit dat ENE, dus ook zijn schaduwzijde, en hij zag dat het goed was....want, God houdt van zijn schaduwzijde, onvoorwaardelijke liefde voor zijn duistere kant, want hij zag dat het een en al dezelfde energie was, zowel constructie, als wel destructie, opbouw en afbraak, met dezelfde liefde als waar God iets mee opbouwt, is ie in staat het ook met diezelfde liefde weer af te breken...om vervolgens weer iets moois mee op te bouwen.
God weet dat ie speelt met de kracht die uit zichzelf voortvloeit, en of dat nu kwaad is of goed, hij zag dat hoe hij zijn kracht ook aanwendde, het telkens ergens toe leidde. en hij zag dat het goed was, want hij zag slechts zichzelf en hij hield van zichzelf, onvoorwaardelijk.
God zei, de mens is een weerspiegeling van mezelf, ik heb de mens de kracht en de gave gegeven om hem de mogelijkheid te bieden te spelen met mijn weerspiegeling in een veilige omgeving, waar hij zichzelf geen schade kan berokkenen, aarde.
En de mens creerde drama, kunst, muziek, ziekte, oorlog en velerlei andere weerspiegelingen van het ENE. Zo ook een Nieuwe Wereldorde.
God begint het spelen een beetje zat te worden, de klad begint er in te komen en begint zich wat te vervelen, telkens weer meer van hetzelfde, slechts in een ander jasje. De verveling slaat toe en da's niet goed.
Het wordt tijd de mensen wat nieuws te geven, tijd om andere kanten van God te belichten, het wordt tijd dat de mensen wat meer weerspiegelingen van hem te zien krijgen, zodat ze daar weer een tijdje zoet mee zijn. Tijd om het volgende spel te spelen.
Maar eerst moet er nog wat afgebroken worden, God zag dat de mensen nog zo druk waren met het spelen van het oude spel, dus begon ie maar wat invloed uit te oefenen het spel aan zijn einde te laten geraken. zodat met een nieuw spel begonnen kon worden.
God heeft de duistere kant van zichzelf nu wel genoeg onderzocht, hij heeft de vele weerspiegelingen die hij kon zijn, in de mensen waargenomen en hij vond het zelf ook weer tijd voor een nieuwe kijk op zichzelf, even geen duistere praktijken meer, daar had ie schoon genoeg van.
Het nieuwe spel zou gebaseerd zijn op samenwerking en het bundelen van krachten, want God weet wanneer men de krachten bundelt, je tot enorme expressies kan komen, men kan creeren wat men nooit voor mogelijk zou hebben gehouden, slechts en alleen door samen te werken.
God vond dat de huidige spelers van het oude spel prima in staat waren een nieuwe basis te leggen voor zijn nieuwe spel, deze spelers kenden de bouwmaterialen als geen ander, maar ze mochten het spel niet meer verder spelen, want daar hadden ze de kennis niet voor, ze waren slechts goed voor de basis. Het creeren van een systeem welke samenwerking en eenheid kan bewerkstelligen, als ingedienten voor God's nieuwe weerspiegeling. En God was blij als een kind, hij danste en vierde feest, want weldra zou het nieuwe spel beginnen, hij begon zich uit te dossen in zijn beste uitfit, lekker geurtje, gel in zijn haar.
En zo was de tijd begonnen, oude structuren en systemen van God's weerspiegelingen begonnen in te storten, terwijl een andere groep de basis voor zijn nieuwe weerspiegeling schiep.
De basis was gelegd, Een NWO in zijn meest prille vorm was gelegd, nu was een cruciaal punt voor God aangebroken, want hij moest de bouwers van de basis van de Nieuwe Wereldorde zien weg te werken, dit deed hij door een paar spelers van het nieuwe spel naar voren te schuiven om vervolgens de plekken van de bouwers in te nemen. De nieuwe spelers waren in alle opzichten anders dan de oude. Ze bezaten een ethisch bewustzijn, nimmer gebaseerd op dualiteiten en waren waarlijk rechtvaardig, ze kenden de onwaarschijnlijke krachten van het nieuwe denken en deze kon slechts aangewend worden door mensen welke de verantwoordelijkheid konden dragen voor deze nieuwe krachtige weerspiegelingen van God's nieuwe spel. Deze nieuwe mensen moesten de pril gelegde basis verder vorm geven, maar met de juiste intenties voor een ieder die komende tijden aan het nieuwe spel zouden meewerken. Een Weerspiegeling gebaseerd op samenwerking en eenheid. Vele van de mensen zien in dat ze in een tijd leven waarin individualisme niet meer echt loont, samenwerking zal het nieuwe sleutelwoord van God de Ene zijn.
God zegt alleen in deze tijden van afbraak, vertrouw op mij, vertrouw op mijn kennis en vertrouw, hoe erg dingen ook lijken te zijn, het komt allemaal goed, het is slechts een weerspiegeling van mijn eigen IK. Vrees mij niet, maar omarm mij, en heb mij lief, tot het meest duistere deeltje van mijn belichaming, want ik ben het AL. Het Al wat was, het AL wat is en het AL wat komen gaat.
Liefde zij met u, aldus de gekscherende vertelling van Your Guardian...![]()
wat een nonsens vergelijking is dit met wat hier aan de hand is op aardequote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dus als iemand een moord pleegt, en de politie gaat achterhalen wat er is gebeurd en wie dat heeft gedaan, is de politie mede schuldig aan de moord ofzo?
Ik heb het zo eens aangekeken, of inderdaad ontstond of waar werd, wat ik dacht. En voor een deel klopt het wel. Waarom het the secret genoemd wordt is me een raadsel, want iedereen kan het zo zelf zien. Zal wel iets typisch Yanks zijn: ontdekt wat, geeft het een naam, overdrijft, schrijft een boek, komt bij Oprah en loopt binnen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik vind het crap.
Ik heb een hele tijd geloofd in die theorie, beetje á la the secret enzo, wat je denkt is wat je creëert etc. Maar na een paar jaar moest ik toch concluderen dat het bullshit is. Plus verschuift het de schuld van degenen die die NWO opbouwen naar de degenen die hem ontmaskeren, lekker omgekeerde wereld is dat.
Ja, dat soort argumenten had ik ook wel, maar er zijn best veel dingen, waar anderen niet aan denken en jij dus vrij spel krijgt.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het is een onhoudbare hypothese aangezien je nooit weet wat jouw aandeel is geweest in het tot stand komen van iets. Zodra iemand bij elkaar fantaseert dat hij de staatsloterij wint zonder dat hij er lid van is, ben ik om, maar als het niet lukt komen de onzinexcuusjes zoals 'je zette teveel druk' of 'je had het nog niet genoeg ingebeeld' etc. Zo lust ik er ook nog wel een paar. Maar die discussie is al in andere topics gevoerd.
Vriend/maatje die in Frankrijk woont. Om de een of andere reden (weet niet waarom) maakte ik de associatie. Sorry, off topic.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nee wie is dat dan?
quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 01:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Oh oh, kortsluitingdat krijg je ervan.
Ik heb deze topic een beetje gevolgd en ik vraag me af waarom wordt alles in de bijbel gebruikt en gecommuniceerd dmv symbolen? Het zou toch heel makkelijk zijn als er gewoon gezegd werd waar het op staat en niet door een omzichtige symboliek?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 03:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nee, er wordt gesproken over verschillende beesten met hoorns. Beesten zijn rijken/naties, hoorns zijn koningen. Het beest geïdentificeerd als Rome krijgt op een gegeven moment een extra hoorn welke grote woorden tegen God spreekt. Bij nadere analyse blijkt dit de paus te zijn. De NWO is het herstel van het middeleeuwse Heilige Romeinse Rijk, maar dan in volle glorie en wereldwijd. De profeties spreken dan ook over een 'hoer' op een 'beest', gehuld in scharlaken, purper, goud etc. Scharlaken en purper zijn 2 van de belangrijkste kleuren van de katholieke kerk. In de bijbel staat een bruid symbool voor de kerk van God, een hoer is dus een afvallige kerk. Met het beest wordt waarschijnlijk vaticaanstand bedoeld. Als je alle eigenschappen op een rij zet kom je uit bij de katholieke kerk en die is voortgekomen uit Rome. En even voor de duidelijkheid, het katholieke geloof is geen bijbels christendom.
was Satan niet gewoon een verbannen engel uit God's Koninkrijk? Of benik nu klok-klepel aan het doen..quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:46 schreef UncleScorp het volgende:
Waarom doet god dan niet evenveel moeite als satan ?
Zo ja, dan krijgen we de Oorlog van de Goden.
Satan is een tegenstander van god ? Een tegenstander van god is zijn gelijke, dus spreken we over de goden, en als we ze een naam willen geven kan je evengoed Enki en Enlil zeggen.
Volgens mij ook. God kan toch gewoon Satan vernietigen en alle kwaad uit de wereld helpen?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 17:29 schreef ihugster het volgende:
[..]
was Satan niet gewoon een verbannen engel uit God's Koninkrijk? Of benik nu klok-klepel aan het doen..![]()
![]()
Ik denk dat die in dezelfde lege buereaula liggen waar alle bewijzen en wetenschappelijke onderzoeken liggen die de Bijbel bevestigen. En dat in de Bijbel OOK kloppende historische feiten staan bewijst natuurlijk niets meer dan dat er historische feiten in staan, niet dat Jezus over water liep of dat God bestaat.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
En nu de lading bronnen, bewijzen, historische feiten en wetenschappelijke ondezoeken die dit moeten bevestigen aub
Nee, ik ga er wel van uit dat fundametalisme een goede voedingsbodem is om je ogen te sluiten voor de realiteit en een garantie dat er altijd mensen zullen zijn die dat gebruiken om rare dingen uit te halen. De definitie van fundamentalisme is dat je onvoorwaardelijk in je eigen overtuiging gelooft, ongeacht welke feiten die visie weerleggen. Een dergelijke houding is altijd de vijand van waarheidsvinding.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Als je ervan uitgaat dat fundamentalisme automatisch moord en doodslag tot gevolg heeft, ben je al goed geïndoctrineerd.
Maar het wil wel zeggen dat je de Bijbel altijd als basis gelooft, ongeacht ALS er 1000 bewijzen zijn die het weerleggen. Je ontkent elke andere realiteit dan degene waar je in wil geloven, ook al zou jouw realiteit niet kloppen.quote:Ik noem mijzelf ook een christenfundamentalist omdat ik de bijbel als basis behoud. Dat wil echter niet zeggen dat ik straks dingen op ga blazen ofzo.
Iedereen gaat van z'n eigen belang uit. Gelovigen nog meer dan niet gelovigen. Die zijn -zoals jij het stelt- alleen aardig voor anderen als hun geloof verteld dat ze dat moeten doen, met de belofte dat ze dan in de Hemel komen. Niet-gelovigen zijn aardig omdat hun gevoel dat ingeeft, dat is ons evolutionair gegroeide gevoel voor de gemeenschap. Sociale structuren en elkaar helpen, blijkt evolutionar zinvol geweest te zijn, omdat een groep dieren nu eenmaal sterker staat dan een dier in z'n eentje. We zijn niet veel anders dan een groep grazende gnoe's. Die hebben meer kans op overleven als ze met z'n allen de leeuwen verjagen dan als ze elkaars strot ook afbijten. Door elkaar te helpen helpt iemand uiteindelijk ook zichzelf.quote:Elkaar liefhebben op aarde is ook een vorm van religie. Waarom zou ik jou liefhebben? En ja ik zou ook willen dat het zo simpel was, maar sommige mensen interesseert het niet hoe het met de rest van de wereld gaat, die bestaan alleen voor eigenbelang.
Dat er veel dingen in de wereld misgaan betekent niet dat we dan maar moeten grijpen naar oude geschriften om het te proberen verklaren. We kunnen ook gewoon naar de realiteit kijken en naar concrete oplossingen zoeken.quote:Ja helemaal mee eens hoor, dat van die buurman. Maar een beetje op de hoogte blijven van waar de wereld heengaat is toch ook niet verkeerd. Of kijk jij nooit het NOS journaal?
Was niet flauw bedoeld, maar het was bijna een letterlijk citaat eruit. Maar (dat gedeelte van) The Da Vinci Code was ook gebaseerd op de geschiedenis, dus je kan het ook zelf uit andere bronnen gehoord hebben.quote:Nee en de film heb ik ook niet gezien.
Er is geen puzzel. Het is een samenleving waar je politieke en economische ontwikkelingen kunt verwachten, verklaren en voorspellen op basis van simpele sociale principes. Religies kunnen die logische sociologische ontwikkelingen niet zomaar misbruiken om het bestaan van hun God mee aan te tonen. Als God niet bestaat dan zul je moeten uitleggen waarom dan niet OOK al die volkomen logische maatschappelijke ontwikkelingen zouden plaatsvinden.quote:Omdat je op basis van andere bronnen kan verwachten dat dit soort zaken doelbewust gemanipuleerd wordt. Als er alleen een beurscrash zou zijn zou dat indedaad weinig aanleiding geven tot verdenking van samenzwering/manipulatie, maar als je alles bij elkaar neemt past het perfect in de grote puzzel.
Nou denk ik zelf dat beide kanten van dit verhaal altijd wel ergens ter wereld een rol zullen spelen, maar dat het met name aan het collectieve niveau van bewustzijn ligt welke kant van het verhaal de overhand krijgt. We zijn in het westen op veel punten al het 'niveau van Satan' overstegen, alleen zijn er denk ik nog wel elementen welke de kans krijgen om ons enigzins terug 'in de malaise' te werpen. Het is daarom m.i. een taak voor eenieder van ons om dit bij onszelf na te gaan en verborgen angsten en negatieve energieën te verwerken.quote:Alles waar Satan voor staat is in onze eigen zelfveroordeling inbegrepen. Hij is inderdaad een indrukwekkende reflectie van zelfveroordeling. Satan is een schepping van het bewustzijn en als zodanig neemt hij toe en af, hij ontwikkelt zich en verandert van betekenis.
Satan is echt als aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:Mensen hebben het gevoel dat ze straf in plaats van heling verdienen. Een cultuur gelooft in de Satansmythe Gelovigen schenken aandacht aan die mythe en hechten er waarde aan. Schuldgevoel wordt geprojecteerd op demonen, in plaats van innerlijk geheeld. Wandaden stapelen zich op, zonder dat er een middel tot vergeving, verzoening of zuivering gevonden wordt. Kinderen wordt angst voor demonen ingeprent en ze krijgen te horen dat demonen bovennatuurlijke macht hebben.
Satan is niet echt als aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:Mensen hebben het gevoel dat ze heling in plaats van straf verdienen. Een cultuur is er zich van bewust hoe mythen gemaakt worden. Mensen zijn zich van zichzelf bewust en nemen verantwoordelijkheid voor hun eigen emoties. Er wordt geloof gehecht aan vergeving, heling en verzoening. Er worden uitlaatkleppen voor negatieve energieën gevonden (therapie, sport, open dialoog, gezonde familiedynamiek, opvoeding, etc.). Kinderen worden niet geconditioneerd om in demonen en andere externe vijanden te geloven. De maatschappij bevordert de ontwikkeling van het bewustzijn.
Zullen we even wachten, want Ali is twee weken op vakantie.quote:Op maandag 27 augustus 2007 17:18 schreef Burner82 het volgende:
Je zegt in je OP: Gelukkig is er een andere manier om aan dit systeem te ontsnappen en die andere manier is ons aangeboden in de bijbel, het woord van God.
Stel nou, dat de NWO van plan is om van de wereld 1 groot christenfeest te maken... (en wat ik ook wel denk eigelijk, gezien alle steeds engere christen invloeden).
Vind je het dan nog zo erg Ali, of ga je meteen solliciteren?
De bijbel is een boek met richtlijnen voor het leven en staat wel degelijk vol waarheden. Lees maar eens de spreuken van Salomo daar staat zoveel waarheid in dus niks geen fictiequote:Op zaterdag 30 juni 2007 03:48 schreef cerror het volgende:
De bijbel is zoiets als Kruistocht in spijkerbroek. Fictie.
Het gaat er niet om of er OOK waarheden in staan. dat bestrijdt niemand, zelfs atheisten niet. Het gaat erom dat daarmee niet aangetoond is dat alles wat in de Bijbel waar is en God bestaat. Dat de Bijbel gedeeltelijk kloppende geschiedbeschrijving is, is allang bewezen. Je kan niet zomaar stellen dat de oncontroleerbare gedeeltes daarmee ook geen fictie zijn.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:29 schreef mousy31 het volgende:
De bijbel is een boek met richtlijnen voor het leven en staat wel degelijk vol waarheden. Lees maar eens de spreuken van Salomo daar staat zoveel waarheid in dus niks geen fictie
Dat lijkt me een gevaarlijke illusie, dat we in het westen dat niveau overstegen zijn! Gevaarlijk omdat enerzijds je medemensen je onverwacht aan zullen vallen zondert dat je daar verweer tegen hebt en anderzijds jiijzelf vatbaar zult blijken voor verwerpelijk gedrag zonder dat je dat in de gaten hebt.quote:Op maandag 27 augustus 2007 15:04 schreef Boswachtertje het volgende:
Uit een boek van Deepak Chopra (Leven na de Dood) heb ik (vind ik) wel een mooie omschrijving gevonden, welke ook weer goed aansluit op het lange verhaal wat jij eerder al plaatste YourGuardian:
[..]
Nou denk ik zelf dat beide kanten van dit verhaal altijd wel ergens ter wereld een rol zullen spelen, maar dat het met name aan het collectieve niveau van bewustzijn ligt welke kant van het verhaal de overhand krijgt. We zijn in het westen op veel punten al het 'niveau van Satan' overstegen, alleen zijn er denk ik nog wel elementen welke de kans krijgen om ons enigzins terug 'in de malaise' te werpen. Het is daarom m.i. een taak voor eenieder van ons om dit bij onszelf na te gaan en verborgen angsten en negatieve energieën te verwerken.
Zeer terecht opgemerkt. Er had 'in het westen lijkt' moeten staan, want ook wij hebben zeker niet de absolute waarheid in pacht..quote:Op donderdag 30 augustus 2007 01:44 schreef Kees22 het volgende:
Dat lijkt me een gevaarlijke illusie, dat we in het westen dat niveau overstegen zijn! Gevaarlijk omdat enerzijds je medemensen je onverwacht aan zullen vallen zondert dat je daar verweer tegen hebt en anderzijds jiijzelf vatbaar zult blijken voor verwerpelijk gedrag zonder dat je dat in de gaten hebt.
Dat is idd een beschrijving zoals ik hem ook zou geven, maar ik heb eigenlijk nog nooit De Satan door de ogen van een christen bekeken. Als klein kindje werd ik met bijbelse verhalen bestookt, omdat ik op een christelijke school zat en thuis moesten we bidden voor het eten, alleen hoe klein ik ook was, gevoelsmatig klopte er een hoop niet van wat er verteld werd. Alhoewel ik de verhalen prachtig vond.quote:Op maandag 27 augustus 2007 15:04 schreef Boswachtertje het volgende:
Uit een boek van Deepak Chopra (Leven na de Dood) heb ik (vind ik) wel een mooie omschrijving gevonden, welke ook weer goed aansluit op het lange verhaal wat jij eerder al plaatste YourGuardian:
[..]
Nou denk ik zelf dat beide kanten van dit verhaal altijd wel ergens ter wereld een rol zullen spelen, maar dat het met name aan het collectieve niveau van bewustzijn ligt welke kant van het verhaal de overhand krijgt. We zijn in het westen op veel punten al het 'niveau van Satan' overstegen, alleen zijn er denk ik nog wel elementen welke de kans krijgen om ons enigzins terug 'in de malaise' te werpen. Het is daarom m.i. een taak voor eenieder van ons om dit bij onszelf na te gaan en verborgen angsten en negatieve energieën te verwerken.
terwijl iedereen weet dat de aarde rond is, zo rond als een pannekoek !!!!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 01:36 schreef mike_another het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de Bijbel stamt uit een tijd dat iedereen nog dacht dat de aarde plat was
Ik weet niet waarom de bijbel symboliek gebruikt, maar de symbolen worden wel door de bijbel zelf verklaard, als je maar goed leest kom je daar vanzelf achter. Persoonlijk vind ik de symbolen erg treffend/mooi, wat bij goddelijkheid hoort. Maar dat is dus persoonlijk.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:26 schreef Europeaan het volgende:
[..]
Ik heb deze topic een beetje gevolgd en ik vraag me af waarom wordt alles in de bijbel gebruikt en gecommuniceerd dmv symbolen? Het zou toch heel makkelijk zijn als er gewoon gezegd werd waar het op staat en niet door een omzichtige symboliek?
Ja hij is idd een verbannen engel. Hij wil als God zijn, is jaloers, die probeert hier op aarde als God aanbeden te worden. Dat is de grote misleiding. Tegenstander was misschien niet zo'n goede woordkeuze aangezien uiteindelijk God in controle is.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 17:29 schreef ihugster het volgende:
[..]
was Satan niet gewoon een verbannen engel uit God's Koninkrijk? Of benik nu klok-klepel aan het doen..![]()
![]()
Dat gebeurt uiteindelijk ook ja.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 17:36 schreef Europeaan het volgende:
[..]
Volgens mij ook. God kan toch gewoon Satan vernietigen en alle kwaad uit de wereld helpen?
Dit is natuurlijk een onderwerp op zich aangezien je dan concreet punten moet gaan behandelen om te bepalen of er inderdaad feiten zijn die bep. zaken weerleggen. En daar is dit topic niet voor.quote:Op zondag 26 augustus 2007 03:46 schreef mike_another het volgende:
[..]
Nee, ik ga er wel van uit dat fundametalisme een goede voedingsbodem is om je ogen te sluiten voor de realiteit en een garantie dat er altijd mensen zullen zijn die dat gebruiken om rare dingen uit te halen. De definitie van fundamentalisme is dat je onvoorwaardelijk in je eigen overtuiging gelooft, ongeacht welke feiten die visie weerleggen. Een dergelijke houding is altijd de vijand van waarheidsvinding.
Zie boven.quote:Maar het wil wel zeggen dat je de Bijbel altijd als basis gelooft, ongeacht ALS er 1000 bewijzen zijn die het weerleggen. Je ontkent elke andere realiteit dan degene waar je in wil geloven, ook al zou jouw realiteit niet kloppen.
Ik ben het dus met geen enkele zin eens.. alsof je als gelovige automatisch hypocriet bent, en als niet-gelovige eerlijk. Voor evolutie zijn er ook al genoeg topics.quote:Iedereen gaat van z'n eigen belang uit. Gelovigen nog meer dan niet gelovigen. Die zijn -zoals jij het stelt- alleen aardig voor anderen als hun geloof verteld dat ze dat moeten doen, met de belofte dat ze dan in de Hemel komen. Niet-gelovigen zijn aardig omdat hun gevoel dat ingeeft, dat is ons evolutionair gegroeide gevoel voor de gemeenschap. Sociale structuren en elkaar helpen, blijkt evolutionar zinvol geweest te zijn, omdat een groep dieren nu eenmaal sterker staat dan een dier in z'n eentje. We zijn niet veel anders dan een groep grazende gnoe's. Die hebben meer kans op overleven als ze met z'n allen de leeuwen verjagen dan als ze elkaars strot ook afbijten. Door elkaar te helpen helpt iemand uiteindelijk ook zichzelf.
Het uitgangspunt van het topic is dat die oude geschriften dus in overeenstemming zijn met de realiteit. En dat dat is te onderbouwen met historische en actuele feiten, politieke en religieuze zetten op het wereldtoneel etc.quote:Dat er veel dingen in de wereld misgaan betekent niet dat we dan maar moeten grijpen naar oude geschriften om het te proberen verklaren. We kunnen ook gewoon naar de realiteit kijken en naar concrete oplossingen zoeken.
Dat je iets kan verklaren en voorspellen aan de hand van bepaalde principes wil niet zeggen dat die verklaringen ook automatisch juist zijn. Verder is het natuurlijk maar de vraag wat logisch is, wat is de norm daarvoor. Als er in de gehele geschiedenis al dezelfde zaken bezig zijn omdat mensen dat bewust manipuleren kan je concluderen dat het logisch is dat zulke dingen als vanzelf ontwikkelen als je er niet van op de hoogte bent dat er gemanipuleerd wordt, terwijl dat wel het geval is.quote:Er is geen puzzel. Het is een samenleving waar je politieke en economische ontwikkelingen kunt verwachten, verklaren en voorspellen op basis van simpele sociale principes. Religies kunnen die logische sociologische ontwikkelingen niet zomaar misbruiken om het bestaan van hun God mee aan te tonen. Als God niet bestaat dan zul je moeten uitleggen waarom dan niet OOK al die volkomen logische maatschappelijke ontwikkelingen zouden plaatsvinden.
Hij was de 'sidekick' van God, de regelneef, een engel. Hij werd echter jaloers op God en wilde vereerd worden zoals God vereerd wordt. Hij haalde 1/3e van de engelen over en zij keerden zich tegen God, werden verbannen tot de aarde, veranderden in duivels en demonen en proberen het satanisch koninkrijk op aarde te vestigen. De mens gebruikt hij daarvoor. Hij haat de mens omdat het een 'hoger wezen' is dan de engelen, staat qua rol dichter bij God.quote:Op maandag 27 augustus 2007 08:55 schreef YourGuardian het volgende:
Ik volg het even allemaal niet meer, verwarring alom....zoveel tegenstrijdigheid...kan iemand mij hier eens haarfijn uitleggen wie Satan nu eigenlijk is, Ali-Kannibali kan jij dat misschien?
Hey halloquote:Op dinsdag 11 september 2007 00:01 schreef Kees22 het volgende:
Ha Ali, weer terug.![]()
Leuk!
Goede vakantie gehad?
Klinkt inderdaad als de hemel op aarde!quote:Op dinsdag 11 september 2007 00:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hey hallo![]()
Ja het was fantastisch. Ik heb druiven geplukt in de Beaujolais vlakbij Lyon en het was als een klein stukje hemel op aarde. Daarna met 2 meisjes die ik daar heb leren kennen mee naar Parijs gegaan en op 1 ervan stapelverliefd geworden, het was net een film. Fantastisch dus![]()
Ik ga lekker in Parijs wonen. Frankrijk is toch veel mooierquote:Op dinsdag 11 september 2007 00:24 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Klinkt inderdaad als de hemel op aarde!
En nu: komt zij hierheen of ga jij daarheen?
Dan krijgen we een Franse afdeling, is weer eens wat anders dan de VSvA!
Nou, ik weet niet waar jij nu woont, maar ik blijf liever hier dan dat ik naar Parijs zou verhuizen!quote:Op dinsdag 11 september 2007 00:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik ga lekker in Parijs wonen. Frankrijk is toch veel mooier
oh aub leg mij dat uit aub!quote:Op dinsdag 11 september 2007 01:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
wat is dat toch dat iedereen alles van zeitgeist gelooft.. er zitten veel fouten in en veel zaken zijn op andere manieren uit te leggen dan zeitgeist dat doet
1 dingetje is al genoeg, Jezus kan niet geboren zijn op de 25e want volgens de bijbel liepen de schapen in de wei of iets dergelijks. Het was dus alles behalve winter.quote:Op dinsdag 11 september 2007 01:18 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
oh aub leg mij dat uit aub!
Als kind kon ik zo ademloos luisteren naar de verhalen over de kindervriend Jezus en nu is mijn hele beeld over jezus naar de fillestijnen
fillepijnen?
ofzo?
Bedoel...jezus is de zon? Niet de son maar de zon!!!!
aarghhhhh
Huil ben helemaal in de war nu na die film dus pleasse enlighten me!!!!!
Ik heb er even de geschiedenisboeken op nageslagen, maar ik ben maar bar weinig mensen tegengekomen die zeiden dat ze de Christus waren (een enkele dorpsgek daargelaten, maar die wisten er dan doorgaans niet echt veel te verleiden).quote:Op maandag 2 juli 2007 20:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het is zeker 1 grote leugen.
3 En als Hij op den Olijfberg gezeten was, gingen de discipelen tot Hem alleen, zeggende: Zeg ons, wanneer zullen deze dingen zijn, en welk zal het teken zijn van Uw toekomst, en van de voleinding der wereld?
4 En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Ziet toe, dat u niemand verleide.
5 Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en zij zullen velen verleiden.
6 En gij zult horen van oorlogen, en geruchten van oorlogen; ziet toe, wordt niet verschrikt; want al die dingen moeten geschieden, maar nog is het einde niet.
7 Want het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk; en er zullen zijn hongersnoden, en pestilentien, en aardbevingen in verscheidene plaatsen.
Dan heb je 'even' de verkeerde boeken gelezen denk ik. De belangrijkste figuur die zich nu de christus noemt is maitreya.quote:Op dinsdag 11 september 2007 01:52 schreef NED het volgende:
[..]
Ik heb er even de geschiedenisboeken op nageslagen, maar ik ben maar bar weinig mensen tegengekomen die zeiden dat ze de Christus waren (een enkele dorpsgek daargelaten, maar die wisten er dan doorgaans niet echt veel te verleiden).
Maar waar kwamen die engelen dan vandaan, als God de eerste was?quote:Op dinsdag 11 september 2007 00:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hij was de 'sidekick' van God, de regelneef, een engel. Hij werd echter jaloers op God en wilde vereerd worden zoals God vereerd wordt. Hij haalde 1/3e van de engelen over en zij keerden zich tegen God, werden verbannen tot de aarde, veranderden in duivels en demonen en proberen het satanisch koninkrijk op aarde te vestigen. De mens gebruikt hij daarvoor. Hij haat de mens omdat het een 'hoger wezen' is dan de engelen, staat qua rol dichter bij God.
Maitreya is toch meer een soort van transformer-jezus die van gedaante verandert ?quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dan heb je 'even' de verkeerde boeken gelezen denk ik. De belangrijkste figuur die zich nu de christus noemt is maitreya.
dat schijnt ergens in februari te zijn geweest voor zover ik me dit nog weet te herinneren!quote:Op dinsdag 11 september 2007 01:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
1 dingetje is al genoeg, Jezus kan niet geboren zijn op de 25e want volgens de bijbel liepen de schapen in de wei of iets dergelijks. Het was dus alles behalve winter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |