Schrijf het eens op als een wiskundige formule met D30, D29, C29 en B29 als variabelen. Hetgeen aan de rechter kant van je '='-teken is je Excel-formule.quote:Op woensdag 25 juli 2007 20:40 schreef Manono het volgende:
hi, was vrij aardig met Excel maar heb het inmiddels erg lang niet gebruikt en ben de simpelste dingen kwijtff opstarten dus
Kan iemand me op weg helpen met de correcte (NL) formule voor de volgende berekening:
Van het bedrag in D30 moeten drie bedragen af: het bedrag in D29; het bedrag in C29; en de helft van het bedrag in B29
alvast bedank![]()
kay!quote:Op woensdag 25 juli 2007 20:45 schreef HenryHill het volgende:
Schrijf het eens op als een wiskundige formule met D30, D29, C29 en B29 als variabelen. Hetgeen aan de rechter kant van je '='-teken is je Excel-formule.
Das waar jaquote:Op woensdag 25 juli 2007 21:05 schreef DaFan het volgende:
In nieuwe cel:
[ code verwijderd ]
Hiervoor maakt de taal dus niks uit
Twee manieren:quote:Op donderdag 26 juli 2007 12:43 schreef Karina het volgende:
Hoe kun je in een spreadsheet negatieve getallen verbergen (of niet laten weergeven). Ik heb een spreadsheet met daarin een berekening waarin het aantal dagen tussen 2 datums wordt vermeld. Als 1 datum nog niet is ingevuld dan verschijnt er een negatief getal (dat ik dus niet wil zien).
Voorbeeld: 10 juli -/- 0 (dus niets ingevuld) geeft -39273.
Ik heb inderdaad de eerste manier gedaan: kwam er net achter dat, dat nog de meest simpele manier was. Beetje een truukje, maar werkt wel.quote:Op donderdag 26 juli 2007 12:47 schreef Frollo het volgende:
[..]
Twee manieren:
1) Met voorwaardelijke opmaak (tekstkleur wit maken indien getal kleiner dan 0).
2) Of overal waar je nu =datum1-datum2 heb staan, dit veranderen in:
=ALS(datum1-datum2<0;"";datum1-datum2)
Nee ze staan ONDER elkaar A1 A2 etc.. sorryquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:53 schreef Frollo het volgende:
Staan ze echt in A1, B1 etc, dus naast elkaar?
In dat geval zou ik in B2 zetten: =A1&","&B1
en in C2: =B2&","&C1
En vervolgens C2 net zo vaak naar rechts slepen als nodig is.
Het is geen hele nette oplossing, maar je krijgt ermee wat je wilt en daar gaat het om.
En die hele lap tekst moet dan in 1 cel komen dus niet in A1 B1 etcquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:14 schreef FortunaHome het volgende:
[..]
Nee ze staan ONDER elkaar A1 A2 etc.. sorry
Ja, snap ik.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:14 schreef FortunaHome het volgende:
[..]
En die hele lap tekst moet dan in 1 cel komen dus niet in A1 B1 etc
Gesteld dat de kolom bestaat uit A1 t/m A5, geef je A1 deze voorwaardelijke opmaak (kies 'Formule is' in plaats van 'Celwaarde is')quote:Op maandag 27 augustus 2007 17:24 schreef RayMania het volgende:
Ik heb een kolom met getallen. Hoe kan ik de hoogste drie celwaarden automatisch celarcering geven? Ik heb al gekeken bij Voorwaardelijke Opmaak, maar heb het niet kunnen vinden.
Ik dank u hartelijkquote:Op maandag 27 augustus 2007 17:32 schreef Frollo het volgende:
[..]
Gesteld dat de kolom bestaat uit A1 t/m A5, geef je A1 deze voorwaardelijke opmaak (kies 'Formule is' in plaats van 'Celwaarde is')
=RANG(A1;$A$1:A5)<=3
Let op dat de dollartekentjes moeten kloppen!
Kopieer daarna de opmaak van A1 naar de overige cellen en voila.
Even hier verder:quote:Op donderdag 6 september 2007 17:11 schreef John_Terry het volgende:
Hey,
Ik maak gebruik van een rank-systeem in Excel (functie: Rank) om de competitiestand bij te houden.
Weet iemand of het mogelijk is om naast de rank de stand van vorige week erbij te zetten zodat je in een oogopslag kunt zien hoeveel plekken een bepaald team is gestegen/gedaald? Zo ja, kan iemand mij helpenAlvast bedankt
Een voorbeeldje met 11 teams ofzo:quote:Op donderdag 6 september 2007 17:50 schreef John_Terry het volgende:
bedankt voor de reacties![]()
kan iemand mij vertellen hoe ik een rank systeem maak
ik heb 50 teams toegevoegd in mijn sheet, ik wil nu een rank systeem aan de linkerkant (nrs. 1 t/m 50)
lol @ teamnamenquote:Op donderdag 6 september 2007 18:41 schreef dikkedorus het volgende:
Een voorbeeldje met 11 teams ofzo:
http://www.xs4all.nl/~vmuijden/rang.xls
Je moet een rentepercentage per dag bepalen. Dat kan je aan de hand van 2 cellen doen, percentage per jaar en het aantal dagen per jaar (omdat je aangeeft dat dat variabel moet kunnen zijn).quote:Op donderdag 6 september 2007 21:02 schreef McLaren_Fan het volgende:
De boekhouder van het bedrijf waar ik werk heeft mij gevraagd om een Excel sheet in elkaar te zetten, waarin hij een bepaalde renteberekening kan maken.
Blabla
Dit klinkt als een macro. Je kan niet in Excel een cel pas activeren (met formule) als je iets invoert ('als'....'dan'). Je kan wel die formule al ergens anders invoeren (met een vaste uitkomst), en die dan gebruiken als basis voor de volgende berekening. Dagen verschil kan je uitrekenen met TODAY() en de datum van toen.quote:Er moet dus ook een invoerveld bestaan, waarin hij kan aangeven wanneer hij het saldo uitkeert (en dus tot dat moment de rente berekend.) De mutaties staan uitgesplitst in een debetzijde (afschrijvingen) en creditzijde (bijboekingen)
Ik had het wat duidelijker moeten neerzetten, documenten in plaats van werklblad.quote:
Als het voor mijzelf was: ja.quote:Op vrijdag 21 september 2007 10:27 schreef Frollo het volgende:
Kun je de nieuwe prijs dan niet gewoon meteen in de Basisprijskolom typen, als die toch niets anders doet dan de info 1 op 1 overnemen?
Juist ja.quote:Op vrijdag 21 september 2007 10:49 schreef tequi3 het volgende:
Ik snap het zelf ook niet meer helemaal, als linker-kolom geupdate word aan de hand van rechter kolom behou je inderdaad geen overzicht. Er staat immers 2x dezelfde prijs.. Hmm
Oke, 3 kolommen dus? Kolom 1 de basisprijs. Kolom 2 de uitkomst met het percentage verhaal. Kolom 3 word gebruikt om een percentage in te geven laten we zeggen 5 procent. In kolom 2 komt dan dus te staan: 1050quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:41 schreef Frollo het volgende:
Dat is onmogelijk. In een cel kan natuurlijk nooit én een getal staan dat in een berekening gebruikt wordt én het resultaat van die berekening.
Extra kolommetje invoegen dus.
Ik ben een tijdje freelance vertaler geweest en een van mijn opdrachten was een boek over Excel. Voor die tijd had ik er echt nog nooit mee gewerkt, ik wist hooguit dat het bestond, verder niks, maar door dat boek van A tot Z te vertalen kreeg ik automatisch van alles mee.quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:29 schreef tequi3 het volgende:
Inderdaad. Werkt goed! Dankjewel. Trouwens, hoe kom je aan de Excel kennis, gewoon veel doen of uit een boekje?. Ik heb wel zo'n leuk ECDL-cursusje gehad.. vervolgens 4 jaar niet hoeven te gebruiken. Nu op stage wel weer en ik zit daar nu hele dagen achter elkaar te Excel'len.
Excel vragen in boeken opzoeken is vrij lastig vind ik, basis is wel te vinden maar een functie als vert.zoeken staat er niet in bij mij.
Goede deal, en betaald krijgen en Excel leren.quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:49 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik ben een tijdje freelance vertaler geweest en een van mijn opdrachten was een boek over Excel. Voor die tijd had ik er echt nog nooit mee gewerkt, ik wist hooguit dat het bestond, verder niks, maar door dat boek van A tot Z te vertalen kreeg ik automatisch van alles mee.
Thanks DaFan !!quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:03 schreef DaFan het volgende:
Geen formule, Voorwaardelijke opmaak.
Onder Format -> Conditional Formatting
of Opmaak -> Voorwaardelijke opmaak.
Dat kan niet, je kunt het beste de cellen waar de verwijzingen in staan blokkeren voor wijzigingen.quote:Op maandag 24 september 2007 14:46 schreef tequi3 het volgende:
Weer even een vraag :P :
[[url= afbeelding]]http://xs119.xs.to/xs119/07391/aantalcellen.gif]afbeelding[/url]][/url]
10 cellen hierboven. 9 van de 10 cellen verwijzen naar cel 1. Als ik daar nu 15% invul veranderen de overige 9 cellen ook in 15%. Dit doe ik door cel A2 de volgende ‘formule’ mee te geven: =A1. Ook de andere cellen staan verwijzen naar cel A1.
Nu wil ik het eigenlijk zo hebben dat als ik cel 5 wijzig naar 20% de rest van de cellen ook meegaat. Je hoeft dan dus niet perse de eerste cel te wijzigen om alles automatisch te wijzigen maar kunt een willekeurige cel uitkiezen waarnaar alle cellen meegaan.
Hoe kan ik dit doen? Volgens mij kom ik sowieso in de knoop met kringverwijzingen. Misschien kan ik de cellen doorverwijzen naar meerdere cellen, dus niet alleen =A1, maar ook =A1,A2,A3 enzovoorts.
Alvast bedankt :P
1 2 3 4 5 6 7 8 | percentage = Inputbox("Geef percentage", "Percentage") Range("D1:D201").Select Selection.FormulaR1C1 = percentage/100 Selection.NumberFormat = "0.0%" End sub |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | - # - naam - ma - di - wo - do - vr - za - zo - ----------------------------------------------- - 1 - Aap - - - - - - - - - 2 - Noot - - - - - - - - - 3 - Mies - - - - - - - - ----------------------------------------------- - Door - - - - - - - - ----------------------------------------------- |
VERT.ZOEKENquote:Op zaterdag 29 september 2007 17:38 schreef tankertuig het volgende:
Ik heb het volgende tabbel in excel
[ code verwijderd ]
Als ik nu in de rij "Door" het nummer dat voor iedere naam staat invul wil ik dat de naam word weergegeven.
Wil me maar niet lukken om dit te fixen![]()
![]()
Hoe fix ik dit in excel 2003?
Niet zonder scripting. Een vakje is OF het resultaat van een formule, OF een handmatige waarde, niet allbeei tegelijkquote:Op zaterdag 29 september 2007 20:33 schreef tankertuig het volgende:
Ok. bedankt. Maar is het ook mogelijk om het zo te doen dat in het vakje waar ik "1" invul ook "AAP" komt te staan?
1 2 3 4 5 6 7 | ' ' Deze macro gaat naar de laatste gevulde cel in een kolom Application.Goto Reference:="R65536C[0]" Selection.End(xlUp).Select End Sub |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |