Alsof Nadal over 7 jaar nog speelt op dit niveauquote:Op donderdag 1 mei 2008 18:55 schreef Kontiki het volgende:
Ik denk niet dat Federer over 7 jaar nog tennist.
Dan is ie toch pas 28? Dat is maar 1,5 jaar ouder dan Federer nu is.quote:Op donderdag 1 mei 2008 19:25 schreef Nalbandian het volgende:
Alsof Nadal over 7 jaar nog speelt op dit niveau
Denk je nu echt dat Nadal zijn lichaam dit nog 7 jaar trekt ? Indien ja, dan is ie geheid bij ene Fuentes op bezoek geweestquote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:31 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Dan is ie toch pas 28? Dat is maar 1,5 jaar ouder dan Federer nu is.
quote:ATP BARCELONA: NADAL VERDER, NALBANDIAN VERLIEST
Rafael Nadal is op het ATP-toernooi in Barcelona tot de kwartfinales doorgedrongen. De als eerste geplaatste Spanjaard boekte een 6-4 6-3 overwinning op zijn landgenoot Feliciano Lopez.
Hier nog een. Ben het helemaal met je eens. Lijkt me geweldig.quote:Op zondag 4 mei 2008 20:58 schreef wimderon het volgende:
Wat had ik Nadal graag een keer tegen een Muster (op zijn top) zien spelen. Iedereen heeft het altijd over Sampras-Federer op gras, maar ik denk dat het grasspel van Federer net een tandje hoger is/was dan dat van Sampras. Of Nadal zo'n enorme edge op Muster gehad zou hebben weet ik niet, ook al omdat Muster ook linkshandig is.
Toch vond ik Muster meer een noeste arbeider, die het gravel gebruikte. Zijn kansen vergrootte door de eigenschappen van gravel goed te benutten. Muster kwam echt tekort op andere ondergronden. Nadal is meer de krijger die erop uit trekt. Hij heeft zijn eigen stijl en daar past gravel het beste bij. Ik denk dus ook dat Nadal gehakt zou maken van Muster.quote:Op zondag 4 mei 2008 21:04 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hier nog een. Ben het helemaal met je eens. Lijkt me geweldig.
En Nadal en Muster hebben natuurlijk ook allebei een geweldige mentaliteit. Die twee in de finale van RG.![]()
Ach dit is de afgelopen 3 jaar al zo. Na het gravel pakt hij pas weer een titel in Monte Carlo.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 22:29 schreef jojomen4 het volgende:
Nadal is lekker bezig ja. Staat eerste in de ATP race van dit jaar en denk dat die de komende weken nog wel wat uit zal lopen. Hopenlijk wint die Rome en Stuttgart, dat zijn best mooie toernoois en heeft hij iig al 3 ATP MS te pakken dit jaar.
Op gravel heerst die echt
Ik weet het niet hoor. Muster was in feite de iets mindere versie van Nadal. Hij heeft ook prima resultaten geboekt op andere ondergronden trouwens, eigenlijk precies bij de toernooien waar Nadal nu ook zijn beste niet-gravel resultaten behaalt (Miami, Indian Wells, Dubai e.d.).quote:Op dinsdag 6 mei 2008 22:40 schreef XL het volgende:
[..]
Toch vond ik Muster meer een noeste arbeider, die het gravel gebruikte. Zijn kansen vergrootte door de eigenschappen van gravel goed te benutten. Muster kwam echt tekort op andere ondergronden. Nadal is meer de krijger die erop uit trekt. Hij heeft zijn eigen stijl en daar past gravel het beste bij. Ik denk dus ook dat Nadal gehakt zou maken van Muster.
Dat is het nou juist, Muster is ook een linkshander, hierdoor valt een van de grootste wapens van Nadal bijvoorbeeld al weg: de eeuwige service naar buiten op de voordeelkant. Ik zeg ook niet dat Muster zomaar zou winnen, maar hij zou zeker niet altijd kansloos zijn en bovendien zou die matchup gewoon een schitterende partij opgeleverd hebben.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 23:28 schreef erkel het volgende:
Nou ja, je wordt natuurlijk geen nummer 1 door alleen maar Mickey Mouse toernooien te winnen. Muster kon natuurlijk wel tennissen en heeft heel wat toernooien gewonnen (grotendeels op gravel, ok) Maar zijn backhand was gewoon matig en niet scorend. Daar zou Nadal nu gewoon makkelijk misbruik van maken en hem genadeloos afstraffen.
Dat wordt dus heel RG niet kijkenquote:Op woensdag 7 mei 2008 19:29 schreef jojomen4 het volgende:
Stront zeg, kijk ik weer eindelijk eens een pot van Rafa en verliest die.![]()
Als ie RG maar wint, anders word ik wel fan van een ander.
Nee hoor, toen was hij steeds na Wimbledon geen schim meer van wat hij daarvoor was. Op de korte termijn misschien nier goed dat hij er nu een keer vroeg uitligt, maar dan kan hem later bij bijvoorbeeld de US Open, de OS of de Masters wel goed uitkomen denk ik.quote:
Hoe komt het dan? Op Wimbledon presteerde hij de afgelopen 2 jaar nog zeer goed, daarna werd het wel wat minder.quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:29 schreef TheGeneral het volgende:
En dat hij elke keer verliest na Roland Garros ligt niet aan vermoeidheid.
Gewoon, op hardcourt zijn er meerdere spelers die hem kunnen verslaan. En dat gebeurd ook elke keer.quote:Op donderdag 8 mei 2008 12:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hoe komt het dan? Op Wimbledon presteerde hij de afgelopen 2 jaar nog zeer goed, daarna werd het wel wat minder.
quote:Nadal resigned to rankings drop
Rafael Nadal (left) and Novak Djokovic
Djokovic (right) is the form player of the season so far
Rafael Nadal believes he will lose his world number two position to Novak Djokovic by Wimbledon at the latest.
The Spaniard lost valuable points when his defence of the Rome Masters title ended in the second round, while Djokovic went on to lift the trophy.
"The logical thing is that he goes past me here in Hamburg, or at Roland Garros or Wimbledon," said the 21-year-old.
Nadal was hampered by blisters in Rome but he said: "I've had a few days off, and I'm much better."
Earlier in the season, Nadal had an outside chance of overtaking world number one Roger Federer, who had a poor start to the season by his high standards.
606: DEBATE
Nadal will lose his place if he fails to pass the quarter-finals and Djokovic reaches the semis
wolfreen
However, Nadal now finds himself with a stack of ranking points to defend from now until Wimbledon and any slip could see Djokovic move up a place.
The Serb has been the form player of the season so far, winning the Australian Open as well as the Masters Series events in Indian Wells and Rome.
"He's a great player and he's doing things very well," said Nadal of his Serbian rival.
"If I'm number three I'm number three. When it happens I just have to accept it and fight to get the position back."
Nadal, the world's best player on clay, has complained bitterly about this year's schedule, which has three clay-court Masters Series tournaments, plus Barcelona, crammed into four weeks.
The Spaniard successfully defended his titles in Barcelona and Monte Carlo but saw his 17-match unbeaten run in Rome ended in the second round by compatriot Juan Carlos Ferrero.
Neem Sport1. Dat vind ik echt geweldig voor die 14,95 euro per maand.quote:Op zondag 18 mei 2008 10:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Nadal wint (voorlopig) de strijd om de tweede plaats. Wat een partij gister zegde samenvatting tenminste, laat Eurosport eens mannentennis uitzenden!
![]()
Ik ben nog niemand tegengekomen die verwacht dat Djokovic van Nadal wint.quote:Op donderdag 5 juni 2008 14:05 schreef Eppie_NL het volgende:
Nadal is goed bezig in Parijs.![]()
Morgen tegen Djokovic...verwacht wel winst voor Nadal.![]()
Ik heb een voorgevoel dat Djoko van Nadal wintquote:Op donderdag 5 juni 2008 17:16 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik ben nog niemand tegengekomen die verwacht dat Djokovic van Nadal wint.
quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik heb een voorgevoel dat Djoko van Nadal wint
Samen staan we sterk!quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik heb een voorgevoel dat Djoko van Nadal wint
quote:Op donderdag 5 juni 2008 18:16 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
![]()
Ik denk het niet. Maar toch een prachtige post.
Tot het moment dat dat bewezen wordt, sta jij daar in ieder geval.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 00:04 schreef Juan Zueco het volgende:
Bovendien is hij niet schoon.
Binnen nu en een jaar in de hall of shame.
J.
Klopt en touche.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 00:10 schreef BVO het volgende:
[..]
Tot het moment dat dat bewezen wordt, sta jij daar in ieder geval.
Nice!! Ook eentje voor Federer toevalligquote:Op donderdag 5 juni 2008 23:21 schreef toma het volgende:
[ afbeelding ]
ik heb me ook even uitgeleefd op Nadal
Misschien wel, teken hoofdzakelijk voetballers maar had zin om Nadal te tekenenquote:Op vrijdag 6 juni 2008 00:32 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Nice!! Ook eentje voor Federer toevallig
Heb de eerste 2 sets gezien, volgens mij een redelijk eenvoudige overwinning. Alhoewel dat op papier van te voren niet zo leek te zijn. Maar Djokovic is gewoon een klasse minder dan Federer en Nadal op beslissende momenten moet je breakkansen benutten en dat deed ie niet.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 17:29 schreef Kontiki het volgende:
Stil hier!
niet mee eens, rafa had het zwaar en djoko is imo de toekomstige #1. Bassline spel van djoko is beter dan dat van fed, en op niet-gravel waarschijnlijk ook beter dan dat van rafaquote:Op vrijdag 6 juni 2008 17:36 schreef toma het volgende:
[..]
Heb de eerste 2 sets gezien, volgens mij een redelijk eenvoudige overwinning. Alhoewel dat op papier van te voren niet zo leek te zijn. Maar Djokovic is gewoon een klasse minder dan Federer en Nadal op beslissende momenten moet je breakkansen benutten en dat deed ie niet.
Rafa had het zwaar?? Alleen de 2e halft van de 3e set.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 19:38 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
niet mee eens, rafa had het zwaar en djoko is imo de toekomstige #1. Bassline spel van djoko is beter dan dat van fed, en op niet-gravel waarschijnlijk ook beter dan dat van rafa
Het spel op zich is wellicht wel beter denk ik, tenzij Federer top speelt, maar de verdediging van Federer (inclusief verdedigende slagen zoals de slice-backhand) is beter. Djokovic heeft veel dingen snel verbeterd (service, netspel) en komt daar al ernstig dicht in de buurt bij het normale niveau van Federer de afgelopen jaren. Federer heeft nog wel op hem voor dat hij in staat is toverballen te slaan.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 20:27 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Rafa had het zwaar?? Alleen de 2e halft van de 3e set.
Ik denk niet dat het baseline spel van Djoko beter is dat dan van Fed. Ik denk dat ze dicht bij elkaar zitten, maar ik geef Federer toch nog de bovenhand. Op niet gravel is het wel beter dan die van Nadal.
Nou richting het einde van het seizoen misschien, al is dat wellicht meer fysiek.quote:Op zondag 15 juni 2008 18:38 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:
Neemt niet weg dat het een hele knappe overwinning is van Nadal. Mentaal is die gast niet te slopen.
Het is zijn 5e titel van het jaar: Barcelona, Monte Carlo, Hamburg, RG, Queens.quote:Op zondag 15 juni 2008 18:26 schreef jojomen4 het volgende:
4de titel van dit jaar heeft hij binnen, en hij zal wat puntjes uitlopen voor de race en op Djoko voor de algemene ranking.
quote:Op maandag 30 juni 2008 11:47 schreef Norrage het volgende:
Nadal heeft denk ik de #2 voor dit jaar ook wel redelijk verzekerd...Djoko heeft veel punten te verdedigen de komende tijd en kan pas bij de masters cup echt gaan terugverdienen.
Helemaal waar. Maar aan de andere kant is het weer hardcourt seizoen. Pre-gravel was Djokovic het succesvolst van de grote drie. Als hij het de tweede periode weer voor elkaar krijgt...quote:Op maandag 30 juni 2008 13:52 schreef Norrage het volgende:
Het valt inderdaad nog mee, maar hij heeft ook nog een wenen win en een halve finale madrid.
Het is meer dat Nadal die periode veel minder te verdedigen heeft. een klein stuttgart titeltje, 4e ronde USopen en een finale in parijs....
Het was niet zoals het gravelseizoen en het grasseizoen waar nadal veel meer verdedigde dan djoko.
trekt zijn lichaam datquote:Op zondag 6 juli 2008 22:40 schreef Colplay het volgende:
Nadal op weg om de beste speler ooit te worden???????
Dat kan het grote probleem worden, maar in vergelijking met Federer: Op deze leeftijd had Federer pas 1 GS gewonnen, Nadal heeft er nu al vijf. Dus hij staat er goed voor en kan nog steeds beter worden.quote:Op zondag 6 juli 2008 22:42 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
trekt zijn lichaam dat
hij heeft een heel fysiek spel
Hij kwam die andere ook niet tegen he.quote:Op zondag 6 juli 2008 23:30 schreef XL het volgende:
Geweldig grasseizoen hoor....
Winst op onder andere:
Djokovic
Roddick
Murray
Karlovic
en afsluiten met winnen van Federer op Wimbledon
Daar kunnen andere spelers een voorbeeld aan nemen
Federer versloeg als grote namen slechts Baghdatis en Hewitt
Dan had hij ze ook afgemaakt... Federer valt niets te verwijten...quote:Op zondag 6 juli 2008 23:37 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Hij kwam die andere ook niet tegen he.
Alles terugbrengenquote:Op zondag 6 juli 2008 22:39 schreef TubewayDigital het volgende:
Nadal wint met een spel van alles goed terugbrengen op gras. This is unbelievable
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |