quote:Nadal resigned to rankings drop
Rafael Nadal (left) and Novak Djokovic
Djokovic (right) is the form player of the season so far
Rafael Nadal believes he will lose his world number two position to Novak Djokovic by Wimbledon at the latest.
The Spaniard lost valuable points when his defence of the Rome Masters title ended in the second round, while Djokovic went on to lift the trophy.
"The logical thing is that he goes past me here in Hamburg, or at Roland Garros or Wimbledon," said the 21-year-old.
Nadal was hampered by blisters in Rome but he said: "I've had a few days off, and I'm much better."
Earlier in the season, Nadal had an outside chance of overtaking world number one Roger Federer, who had a poor start to the season by his high standards.
606: DEBATE
Nadal will lose his place if he fails to pass the quarter-finals and Djokovic reaches the semis
wolfreen
However, Nadal now finds himself with a stack of ranking points to defend from now until Wimbledon and any slip could see Djokovic move up a place.
The Serb has been the form player of the season so far, winning the Australian Open as well as the Masters Series events in Indian Wells and Rome.
"He's a great player and he's doing things very well," said Nadal of his Serbian rival.
"If I'm number three I'm number three. When it happens I just have to accept it and fight to get the position back."
Nadal, the world's best player on clay, has complained bitterly about this year's schedule, which has three clay-court Masters Series tournaments, plus Barcelona, crammed into four weeks.
The Spaniard successfully defended his titles in Barcelona and Monte Carlo but saw his 17-match unbeaten run in Rome ended in the second round by compatriot Juan Carlos Ferrero.
Neem Sport1. Dat vind ik echt geweldig voor die 14,95 euro per maand.quote:Op zondag 18 mei 2008 10:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Nadal wint (voorlopig) de strijd om de tweede plaats. Wat een partij gister zegde samenvatting tenminste, laat Eurosport eens mannentennis uitzenden!
![]()
Ik ben nog niemand tegengekomen die verwacht dat Djokovic van Nadal wint.quote:Op donderdag 5 juni 2008 14:05 schreef Eppie_NL het volgende:
Nadal is goed bezig in Parijs.![]()
Morgen tegen Djokovic...verwacht wel winst voor Nadal.![]()
Ik heb een voorgevoel dat Djoko van Nadal wintquote:Op donderdag 5 juni 2008 17:16 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik ben nog niemand tegengekomen die verwacht dat Djokovic van Nadal wint.
quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik heb een voorgevoel dat Djoko van Nadal wint
Samen staan we sterk!quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik heb een voorgevoel dat Djoko van Nadal wint
quote:Op donderdag 5 juni 2008 18:16 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
![]()
Ik denk het niet. Maar toch een prachtige post.
Tot het moment dat dat bewezen wordt, sta jij daar in ieder geval.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 00:04 schreef Juan Zueco het volgende:
Bovendien is hij niet schoon.
Binnen nu en een jaar in de hall of shame.
J.
Klopt en touche.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 00:10 schreef BVO het volgende:
[..]
Tot het moment dat dat bewezen wordt, sta jij daar in ieder geval.
Nice!! Ook eentje voor Federer toevalligquote:Op donderdag 5 juni 2008 23:21 schreef toma het volgende:
[ afbeelding ]
ik heb me ook even uitgeleefd op Nadal
Misschien wel, teken hoofdzakelijk voetballers maar had zin om Nadal te tekenenquote:Op vrijdag 6 juni 2008 00:32 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Nice!! Ook eentje voor Federer toevallig
Heb de eerste 2 sets gezien, volgens mij een redelijk eenvoudige overwinning. Alhoewel dat op papier van te voren niet zo leek te zijn. Maar Djokovic is gewoon een klasse minder dan Federer en Nadal op beslissende momenten moet je breakkansen benutten en dat deed ie niet.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 17:29 schreef Kontiki het volgende:
Stil hier!
niet mee eens, rafa had het zwaar en djoko is imo de toekomstige #1. Bassline spel van djoko is beter dan dat van fed, en op niet-gravel waarschijnlijk ook beter dan dat van rafaquote:Op vrijdag 6 juni 2008 17:36 schreef toma het volgende:
[..]
Heb de eerste 2 sets gezien, volgens mij een redelijk eenvoudige overwinning. Alhoewel dat op papier van te voren niet zo leek te zijn. Maar Djokovic is gewoon een klasse minder dan Federer en Nadal op beslissende momenten moet je breakkansen benutten en dat deed ie niet.
Rafa had het zwaar?? Alleen de 2e halft van de 3e set.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 19:38 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
niet mee eens, rafa had het zwaar en djoko is imo de toekomstige #1. Bassline spel van djoko is beter dan dat van fed, en op niet-gravel waarschijnlijk ook beter dan dat van rafa
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |