Het spel op zich is wellicht wel beter denk ik, tenzij Federer top speelt, maar de verdediging van Federer (inclusief verdedigende slagen zoals de slice-backhand) is beter. Djokovic heeft veel dingen snel verbeterd (service, netspel) en komt daar al ernstig dicht in de buurt bij het normale niveau van Federer de afgelopen jaren. Federer heeft nog wel op hem voor dat hij in staat is toverballen te slaan.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 20:27 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Rafa had het zwaar?? Alleen de 2e halft van de 3e set.
Ik denk niet dat het baseline spel van Djoko beter is dat dan van Fed. Ik denk dat ze dicht bij elkaar zitten, maar ik geef Federer toch nog de bovenhand. Op niet gravel is het wel beter dan die van Nadal.
Nou richting het einde van het seizoen misschien, al is dat wellicht meer fysiek.quote:Op zondag 15 juni 2008 18:38 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:
Neemt niet weg dat het een hele knappe overwinning is van Nadal. Mentaal is die gast niet te slopen.
Het is zijn 5e titel van het jaar: Barcelona, Monte Carlo, Hamburg, RG, Queens.quote:Op zondag 15 juni 2008 18:26 schreef jojomen4 het volgende:
4de titel van dit jaar heeft hij binnen, en hij zal wat puntjes uitlopen voor de race en op Djoko voor de algemene ranking.
quote:Op maandag 30 juni 2008 11:47 schreef Norrage het volgende:
Nadal heeft denk ik de #2 voor dit jaar ook wel redelijk verzekerd...Djoko heeft veel punten te verdedigen de komende tijd en kan pas bij de masters cup echt gaan terugverdienen.
Helemaal waar. Maar aan de andere kant is het weer hardcourt seizoen. Pre-gravel was Djokovic het succesvolst van de grote drie. Als hij het de tweede periode weer voor elkaar krijgt...quote:Op maandag 30 juni 2008 13:52 schreef Norrage het volgende:
Het valt inderdaad nog mee, maar hij heeft ook nog een wenen win en een halve finale madrid.
Het is meer dat Nadal die periode veel minder te verdedigen heeft. een klein stuttgart titeltje, 4e ronde USopen en een finale in parijs....
Het was niet zoals het gravelseizoen en het grasseizoen waar nadal veel meer verdedigde dan djoko.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |